Powered By Blogger

31 Ocak 2018 Çarşamba

HAK YOLU (1971)

Yönetmen: Mahmut Koushan
Senaryo: Erdoğan Tünaş, Fuat Özlüer, 
Eser: Bülent Oran
Görüntü Yönetmeni: Çetin Gürtop
Müzik: İsmet Nedim
Yapım: Erler Film/ Türker İnanoğlu, Dr. Koushan (Türk-İran ortak yapımı)

Yönetmen Yardımcısı: Tarık Gün, Kamera Asistanı: Hüseyin Karındoyuran, Işık Şefi: Şevket Yılmaz, Teknik Yönetmen: Sohban Koloğlu, Dublaj Yönetmeni: Abdurrahman Palay, Sesleri Alan: Yorgo İliadis, Montaj: Metin Miroğlu, Prodüksiyon Amiri: Memduh Karakaş, Film Hazırlık Stüdyosu: Barış Ören,

Oyuncular: Cüneyt Arkın (Ali), Niloofar, Cihangir Gaffari (Cihangir), Yasemin Alev, Shahin Khalili (Meltem), Süheyla Ener, Ahmet Onuk, Jale Kiper, Sedat Osma,


Konu: Ali (Cüneyt Arkın) fabrika yöneticisidir. Amcasının oğlu Cihangir’in (Cihangir Gaffari) paraya ihtiyacı vardır ve fabrikayı soyar. Suç Ali’nin üstüne kalır. Ali cezaevine gönderilir. Ali’nin annesi amcasının evine yerleşir, evde horlanır ve aşağılanır. Cihangir’in sevgilisi Ayten’den bir çocuğu olmuştur. Cihangir çocuğu kabul etmez ve onları terkeder. Ali tahliye olur. Eski patronu onun suçsuz olduğuna inanmaktadır. Ali’yi işine geri alır. Ali ile annesi kendilerine yeni bir yaşam kurarlar. Bu arada amcası ölür. Yengesi, Cihangir ve kızı Leyla onların yanında yaşamaya başlar. Yengesi Ali’yi kızı Leyla ile evlendirmek ister. Halbuki Ali yanında çalışan Meltem (Nilüfer) adlı bir kıza aşıktır. Meltem aslında Cihangir’in çocuğuyla birlikte terkettiği Ayten’in ablasıdır. Yengesi ve Cihangir Meltem’i Ali’den ayırırlar. Bir süre sonra Ali ile Meltem barışırlar. Meltem babasından gizli Ali ile evlenme hazırlığına girişir. Bunu öğrenen Cihangir genç kızın babasına haber verir. Ayten’in çocuğunun da Ali’den olduğunu ekler. Babası çocuk ile nikaha gelir, Ali çocuğun Meltem’in olduğunu sanarak genç kızı kovar. Nikah da suya düşer. Çok üzülen Ayten Ali’yi bulur ve gerçeği anlatır. Çocuğun kendisine ait olduğunu ve Cihangir’in de babası olduğunu itiraf eder. Cihangir için çocuğu kabullenmekten başka çare kalmamıştır. Ali’yi tuzağa düşürüp öldürme girişiminde bulunur. Bunu yaparken de tüm kötülüklerini bir bir Ali’ye anlatmıştır. Ama Ali’yi öldürmeyi başaramaz ve polis tarafından yakalanır. Ali ile Meltem’in gözlerinde ise kötü ve acı dolu geçmişi unutup yepyeni bir yaşama başlamanın sevinci yansımaktadır. 

GÜLLÜ (1971)

Yönetmen: Atıf Yılmaz
Eser: Erdoğan Tünaş Atıf Yılmaz
Senaryo: Bülent Oran, Ayşe Şasa 
Fotoğraf Direktörü: Çetin Tunca
Yapım: Akün Film/İrfan Ünal

Müzikleri Derleyen ve ses lendiren: Tuncer Aydınoğlu, Montaj Şefi: Özdemir Arıtan, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Asistan Rejisör: Zeki Ökten, Ar Direktör—Dekoratör: Secat Kırmacı, Işık Şrefi: Erol Batıbeki, Aslan Yıldız, Operatör Asistanı: Mustafa Kuzu, Reji Asistanı: Aydoğan Işık, Set Ekibi: Nejat Buvani Sezai Kırmacıoğlu, Kadir Özel, Necmettin Çobanoğlu, Prodüksiyon Müdürü: Yusuf Küçüköner, Asistan: Yusuf Çağatay, (Acar Film Renkli laboratuarında hazırlanmıştır )

Oyuncular: Türkan Şoray, Ediz Hun, Süleyman Turan, Semih Sezerli, Hulusi Kentmen, Aynur Aydan, Ali Şen, Feridun Çölgeçen, İhsan Yüce, Uğur Kıvılcım, Muazzez Doğan, Necdet Yakın, Muammer Gözalan,

Konu: Bir Trafik Kazası Geçiren Fikret (Ediz Hun), Hamsi Köylü Güllü (Türkan Şoray) tarafından iyileştirilir. Saf ve temiz bir kız olan Güllü ile yakışıklı bir genç olan Fikret arasında bir yakınlaşma olur ve imam nikahıyla evlenirler. Ancak kısa bir süre sonra İstanbul''a dönen Fikret, bir mektup yazarak Güllü''ye bu evliliğin geçerli olmadığını bildirir. Çapkın genç aslında gününü gün etmektedir. Fakat bu kez sert kayaya çarpmıştır, namusunu temizlemek isteyen Güllü, İstanbul''a doğru yola çıkar…



Luigi Magni’nin (1928-?) yazdığı İtalyan yönetmen Mario Monicelli’nin (1915-?) 1968 yılında yönettiği “La Ragazza con la Pistola,” (Tabancalı Yosma) isimli filminden uyarlama. Başlıca rolleri, Monica Vitti (1931), Stanley Baker (1928-1976), Carlo Giuffré (1928-?) oynamışlar.




GÜLÜM DALIM ÇİÇEĞİM (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Kamera: Gani Turanlı
Yapım: Kemal Film / Osman F Seden

Laboratuar: Semih Pekgöz, Tamer Üçler, Kâmil Aslan, Montaj: İsmail kalkan, Cem Solak, Negatif Montaj: İlker Sezer, Halukn Gezme, Ses Kayıt: Ludwig Gremer, Doris Damm, Set Musa Ünlu, Erkan İpsiz, İrfan Şener, Işık Ekibi: Orhan Akay, Fuat Erkan, Nuri Akyüz, Mkyaj: Gülşen Bari, Ayşen Ünlü, Prodüksiyon Amiri: Atıf Yılmaz, Ar Direktör: Yılmaz Bütün, Efekt; Argun K. Irmak, Kamera Asistanı: Velit Bali, Esin Sezer, Reji Assitanı: Korhan Yurtsever, (Saner Film Stüdyosunda hazırlanmıştır )

Oyuncular: Türkan Şoray, Fikret Hakan, Cavidan Dora, Hulusi Kentmen, Aziz Basmacı, Cevat Kurtuluş, Benan Öz, Süha Doğan, Kayhan Yıldızoğlu, Serpil Gül, İhsan Gedik, Argun K. Irmak, Renan Fosforoğlu, Kamer Öz,


Konu: Nişanlı olan genç bir adama aşık olan kantocu kızın aşkı. 



GURUR VE KİN (1971)

 

Senaryo ve Yönetmen: Natuk Baytan
Kamera: Paşa Gündoğdu
Yapım: Saba Prodüksiyon / Necil Ozon

Oyuncular: Cihangir Gaffari, Uğur Güçlü, Piraye uzun, Atilla Ergün, Günay Güner, Ahmet Karaca, Erdo Vatan, Küçük Oyuncu: Sedef Ecer,


GÖRÜNCE KURŞUNLAYIN (1971)

Yönetmen: T. Fikret Uçak
Senaryo: Yahya Benekay
Foto Direktörü: Özdemir Öğüt
Yapım: Dede Film / Mahmut Dedehayır

Çobanoğlu, Işık: Ergun Şimşek, Set: Mustafa Doğan, İbrahim Sakalar, Nihat Çelik, Dublaj Rejisörü: Hayri Esen, Sesleri Alan: Necip Sarıcığlu, Senkron: Mustafa Kent, Celal Köse, Negatif Montaj: Ender Teker, Kenan Haçaman, Laboratuar: İbrahim Üstüngör, Hüseyin İnci, Şaban Aldemir, Matipo: Fehmi Acar, Şeref Mayta, Montaj: Erdoğan Esenboğa, Operatör Asistan: Yılmaz Akay, Nihat Çifteoğlu, Reji Asistanı: Yunus Yılmaz,
Lâle Film stüdyosunda hazırlanmıştır

Oyuncular: Kartal Tibet, Fatma Karanfil, Ali Şen, Kayhan Yıldızoğlu, Aynur Akarsu, Ayla Ergun, Şener Şen, Sadiye Arcıman, Nusret Özkaya, Denircan Türkdoğan, Mehmet Büyükgüngör, Haydar Karaer, Nusret Özkaya, Sabahat Işık, Handan Arı, Ayşe Pınar, Lütfü Engin, Abdülkadir Uğuratay, Dündar Aydınlı, Hüseyin Salıcı,

Konu: Hapisten kaçan bir idam mahkumunun maceraları


GÖNÜL HIRSIZI / AŞK HIRSIZI (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Dr. Arşavir Alyanak
Foto Direktörü Manasi Filmeridis
Yapım: Pesen Film / Nevzat Pesen

Işık Dirtektörü: Aydın Yurteri, Teknik Ekip: Alâattin Seyhan, Recep Kızılkan, Fikret Ertuğrul, Prodüksiyon Amiri: Yavuız Işıklar, Montaj– Senkron: İsmail Kalkan, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Renk Uzmanı: Mengü Yeğin, Şarkılar: “Git Kalbimden” Ceylan Ece, “Bir Gün Dönse” Salim Dündar, Aranjman: Noray Demirci, Asistan Rejisör: Yılmaz Korkut, Asistanlar: Aldoğan Işıklar Necdet Taşcıoğlu, (Süperfon laboratuarında seslendirilmiş ve Saner film renkli stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Ediz Hun (Fuat), Feri Cansel (Huriye), Münir Ozkul (Salih Reis), Ali Şen (İzzet), Cevat Kurtuluş (Dedektif), Kayhan Yıldızoğlu (Faruk), Zafer Önen, Leman Akçatepe, Ahmet Turgutlu (Kostarika), Necdet Yakın, Hasan Ceylan , Tombiş Önder, Muzaffer Civan,


Konu: Fuat arabasına saklanan genç ve güzel bir hırsızı saklamak zorunda kalır. Ona acıyan ve suçtan kurtarmak isteyen genç adam Huriye’yi evine götürür ancak başına ne büyük bela aldığını kısa sürede anlayacaktır. Fuat birkaç aylık emekle onun genç bir hanımefendi olacağına inanır. Ancak yıllardır kendisini yetiştiren ve kullanan hırsız arkadaşları tarafından yolu gözlenen Huriye onlara geri döner. Ve kendisine yardım eli uzatan Fuat’ın evini soymaları için ekibine gerekli bilgileri verir. Bu kez planın parçası olarak Fuat’ın hayatına kendisi girer. Fuat hiçbir şeyden habersiz temiz bir hayat sürmesi için ona yine kucak açar. Ancak Fuat’ın uzatmalı nişanlısı olanları öğrenince çılgına döner. 

GÖLGEM BİLE BENDEN KORKAR (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Mümtaz Alpaslan
Kamera: Fehmi Eryılmaz
Yapım: Dost Film/Mümtaz Alpaslan,
Orhan Sever, Mehmet Turgut, Sami Hazinses

Oyuncular: İzzet Aldemir, Emel Aşkın, Mümtaz Alapaslan, Sevgi Can, Orhan Sever Osman Varcı, Yeşim Yükselen, Cavit Karakaya, Meral Orhansoy, Müzik Ve Türküler: Tamer Yavaşoğlu, Turhan Engin


Not: Filmde rol alan Fehmi Eryılmaz Eşkıya Hamido’nun öz oğluduR. 

GİZLİ AŞK (1971)

Yönetmen: Nejat Okçugil
Senaryo: Vecdi Uygun
Kamera: Tuncay Ural
Yapım: Er Film / Berker İnanoğlu

Oyuncular: İzzet Günay, Feri Cansel, Nevin Nuray, Attila Ergün, Kayhan Yıldızoğlu, Yaşar Güçlü, Asım Nipton, Benan Öz, Feridun Çölgeçen, Ahmet Kostarika, Hakkı Kıvanç, Doğan Arsun, Vahit, Volkan, Cemal Ertokuş
Konu: “Aklı sıra bizi yontacak. İki nağme bir cilve ondan sonra açılsın şampanyalar.” Orhan “Bari bir sigaranızı alayım” diyen konsomatris hakkında bunları söylüyor. ‘Cüzdan düşmanı’ dediği zavallı kadının sigarasını bile yakmaz. Oysa aynı gece bağlanacağı başka bir konsomatris için hapislerde yatacaktır… )

Film, Nakliyeci Hayrioğlu Kardeşlere ait kamyonun dağ bayır tırmanan görüntüleriyle başlıyor. Davulun sesi misali bizim çok hoşumuza gitti, bitmesin istedik ama Orhan önüne gelene yakınıyor. Önce babasına sonra Kahve’de Celal’e, Pavyon’da Gönül’e, şoför olmak istediği taksinin patronuna. “Bıktım usandım anlayacağınız. Gece git gündüz git. İnsan yüzü görmeye hasret kaldık be… İki gün dinlen hadi bakalım sefere çık… Ömrümüz günümüz Anadolu yollarında geçiyor.” Muavini ‘Gece Kuşu’ Mehmet de ondan aşağı kalmaz; “Ahh, tükenmeyen yollar, dağlar, bayırlar, kilometre ibresi. Gördüğümüz bunlar be Celal Abi. Zor iş bizimkisi.”… Orhan, 10 yıllık şoför. Ehliyeti ağır vasıta. Arkadaşlarıyla felekten bir gece çaldıkları Gazino’da dünyası değişiyor. Kapıdaki afişte ‘Son Düello’ (1972) filminde rol alan Perihan Doğal’ın ismi okunuyor… Güzel konsomatris şarkıcı Gönül. “Annem ben küçükken ölmüş. Babam da çalıştığım Pavyonun müdürüydü. Hapiste şimdi. O zorladı, şarkıcı yaptı beni.” Bu kez Orhan’a sigara tabakası değil çakmak alır. Ama onu verdiği sahne yok. 4 şarkı söylüyor; ‘

… Orhan’ın annesi rolündeki Silvana Panpani’nin adının Nermin Özses olmasına daha yıllar var… Asım Nipton habire yakınan oğluna “..Sık dişini biraz daha. Ekmek parası kazanmak kolay değil. Beni düşün, bak bu yaşta çalışıyorum” diyor. Okmeydanı ve Bakkal görüntüleri çok güzeldi… ‘Vesikalı Yarim’den farklı olarak Orhan evine döndüğünde oğlu (Tuncay Torun) biraz surat asar ama neyse ki ertesi gün arada bir sorun kalmaz… Gönül; “Çok, çok eskiden tanışacaktık seninle.” Acaba o zaman birbirlerini bu kadar sevebilirler miydi? (Murat Çelenligil – sinematürk – internet veri tabanı)

GENÇLİĞİN RÜYASI (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Muharrem Gürses,
Kamera: Fevzi Eryılmaz,
Yapım: Demir Film/Demir Öztürk

Oyuncular: Tugay Toksöz, Zeynep Aksu, Müfit Noyan, Samim Meriç, Nazan Arın, Sevgi Can, Kuzey Vargın, Ali Şen, Gülgün Erdem, Muzaffer Tema, Feridun Çölgeçen, Bülent Orga, Fatma Karanfil, Necip Tekçe, Sadettin Düzgün, Muzaffer Yenen

Konu: Üniversite ve gençlik olaylarının öyküsü


GENÇ KIZLAR PANSİYONU (1971)

Senaryo ve Yönetmen: İlhan Engin,
Kamera: Sertaç Karan,
Yapım: Pesen Film/Nevzat Pesen -
Zümrüt Film/Oksal Altınel, Ortak yapımı


Oyuncular: Fikret Hakan, İzzet Günay, Arzu Okay, Fatma karanfil, Önder Somer, Tunç Oral, Cavidan Dora, Birtane Güngör, Ülkü Ülker, Melek Görgün, Ali Seyhan, Hamit Yıldırım, Sadık Yıldız

Konu: Pansiyonda kalan beş genç kızın öyküsü


GELİN ÇİÇEĞİ (1971)

Yönetmen Nejat Saydam
Senaryo Yazarı Vural Pakel , Nejat Saydam
Görüntü Yönetmeni Melih Sertesen
Müzik Selçuk Ural, Metin Bükey
Yapımcı Acar Film / Murat Köseoğlu

 Kurgu: Özdemir Arıtan, Sanat Yönetmeni: Semih Sezerli, Dekor Tasarım: Bilal Uysal, Mustafa Acar, Ali Karakılıç, Yönetmen Yardımcısı: Cevat Şahiner, Şahin Gök, 1. Kamera Asistanı: Cem Sertesen, Kameraman: Tangör Toydemir, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Laboratuar: Altan Sertesen, Tanas Petriyadis, Işık Şefi: Cengiz Arlı, Arif Özalp, Ses Kayıt: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, Hakkı Arıkan, Prodüksiyon Amiri: Rafet Gülerman, Oğuz Çarkçı, Set Amiri: Ahmet Ateş, Set Ekibi: İlhami Erkület, Hüseyin Demiray, Osman Bilen, Ali çiçek, Ali Ertuhi, Bedirhan Koç, İlhami Erkület, Himmet Koyuncu, Keith Diamond , Nevzat Dişiaçık, Cemal Dursun, Himmet Kurgun, Şarkılar: Rıza Silahlıpoda, Selçuk Ural, Belkıs Özener

Oyuncular : Türkan Şoray (Arzu), Kartal Tibet (Kemal Ersel), Selçuk Ural (Selçuk), Deniz Erkanat (Tülin), Hayri Caner (Viyolonselci Hayri), Semih Sezerli (Davulcu Semih), Uğur Serezli , Behçet Nacar (Ramazan), Kazım Kartal (Abbas), Uğur Kıvılcım, lhan Daner, Nezihe Güler (Fatma), Tahsin Koray (Hasan), İsmail Varol, Müşerref Çapın, Muammer Gözalan, Vahit Volkan, Ersun Kazançel (Dursun), Arap Celal, Ali Demir (Yargıç), Kıvılcım Sezerli, Nevzat Akduman, Timuçin Caymaz


Konu: Arabası bozulan Selim Bey yol üzerindeki kasabanın bir otelinde kalır. Oteldede kasabalının düğünü vardır. Gecenin ilerleyen saatlerinde sarhoş olan gelin Arzu odasının yerini karıştırır ve Selim Beyin odasına girer. Sabah uyanıp yanında başka erkek görünce işler karışır ve mecburi bir evlilik doğar. 



GELDİ SEVDİ VURDU (1971)

Senaryo ve Yönetmen : Yücel Uçanoğlu
Foto Direktörü: Ali Yaver
Prodüksiyon Amiri: Şükrü Kirişçi
Teknik Direktör: Taner Oğuz,

Ses Koordinatörü: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, Hakkı Kıvılcım, Laboratuar Elemanları: Recai Karakaş, Osman Bilen, Tanaş Petridis, Nrvzat Dişiaçık, Cemal Dursun, Ali Çiçek, Hüseyin Demirayak, Adnan Açıkalın, Prodüksiyon Amiri: Şükrü Kirişçi, Reji Asistanı: Yaşar Seriner, Kamera Asistanı: Umur Özlüer, Acar Film Stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir).

Oyuncular: Murat Soydan, Piraye Uzun, Suna Keskin, Erden Aklan, Ece Cansel, Rauf Altıntok, Hasan Gedik, Ali Seyhan, Enver Dönmez, Şükrü Kirişçi, İhsan Baysal, Uğur Salmaner, Necati Tuna, Cevdet Balıkçı,


Konu: Çalınan çok kıymetli bir zümrütü bulmakla görevlendirilen bir polisin öyküsü. 

GECELERİN ÖFKESİ (1971)

Yönetmen : Yavuz Figenli
Senaryo: İzzet Özkaya
Kamera: Kaya Ererez
Yapım: ABC Film

Oyuncular: Tugay Toksöz, Arzu Okay, Melek Görgün, Atilla Ergün, Semra Sine, Ülkü Ülker, Aydın Tezel, Baki Tamer, Feridun Çölgeçen


Konu: Zengin bir adamla evlenen eski sevgilisini, yıllar sonra kumar masasında kazanan bir adamın öyküsü. 

FERİDE (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Metin Erksan
Görüntü Yönetmeni: Özdemir Öğüt
Müzik: Hulki Saner
Yapım: Saner Film/Hulki Saner

Oyuncular: Emel Sayın (Feride), Engin Çağlar (Kemal), Gökben, Semra Karaca, Pakize Suda, Reha Yurdakul, (İzzet) Ahmet Kostarika, Lale Belkıs (Firuzan), Funda Gürçen, Gökben, Dilek Akçan,

KONU: Çapkın bir doktorla taşralı bir kızın öyküsünü anlatan filmde, başarılı bir doktor olan Kemal, yaşlı babası tarafından uzak akrabası olan taşralı bir kızla evlendirilmek istenir. Babasını kıramayan Kemal, Feride ile evlenir ve karısını alıp İstanbul'a getirir. Gerdek gecesi, ayrı odalarda yatacaklarını, evliliklerinin bir formalite olduğunu söyler. Kemal'in sevgilisi Firuzan ve diğer arkadaşları yeni gelini başlarına hayvan maskesi takarak karşılarlar. Feride sürekli aşağılanmasına, hor görülmesine rağmen, kız kardeşlerine son derece mutlu olduğuna dair mektuplar yazar.

Bir gün kız kardeşler ablalarını ziyarete gelirler ve gerçeği öğrenirler. Feride o günden sonra kız kardeşlerinin hazırladığı plana göre yaşamaya başlar. Önce kuaföre, sonra şık mağazalara giderler. Bu değişim Kemal'i karısına yakınlaştırır ve bir süre sonra genç çift aralarındaki buzları eritip odalarını birleştirirler. Firuzan taşralı bir kıza sevgilisini kaptırdığı için çok mutsuzdur. Arkadaşı İzzet'le bir plan yaparlar ve Feride'ye Kemal'in kalp krizi geçirdiği söylerler. Feride telaşla İzzet'in evine gelir. İzzet tarafından ilaçlı su ile uyutulur ve yatağa sokulur. Firuzan da Kemal'i İzzet'in evine gönderir. Kemal, karısı ve İzzet'i aynı yatakta görünce genç çiftin mutluluğu sona erer ve ayrılırlar. Feride Gül adında bir kız çocuğu dünyaya getirir. Kemal, evini, tüm mal varlığını kumarda kaybeder. Göz sinirleri de harap olmuştur. Doktorlar 'Ameliyat olman gerekiyor' derler ama, Kemal ameliyat olmaz, adeta kör olmak ister.


Firuzan, "Yaşayan bir ölüden farkın yok" diyerek Kemal'i terk eder. Beklenen kriz gelir ve Kemal kör olur. Bu arada Feride de kız kardeşleri ile birlikte bir gazinoda şarkı söylemeye başlar ve kısa zamanda ünlü bir şarkıcı olur. Tesadüfler Kemal'le Gül'ü bir çocuk parkında bir araya getirir. Gül, Kemal'i babası gibi sever. Feride, Kemal'in kör olduğunu öğrenince, kızı aracılığıyla ameliyat olmasını sağlar. Kemal, sırf Gül'ü kırmamak ve onu görmek için ameliyat olur. Birbirlerini görmek için çocuk parkında buluşmaya karar verirler. Gül, Kemal amcasına doğru gelirken bir araba tarafından ezilir. Bir başka tesadüf de orada yaşanır. Güre çarpan kişiler Firuzan ve İzzet'tir. İzzet, ölüm döşeğindeyken bütün gerçeği Kemal'e anlatır ve Feride'nin masum olduğunu söyler. Kemal, kızı Gül'ü ameliyat etmek üzere yeniden ameliyathaneye girer ve film mutlu sonIa biter. “Birsen Altıner, Metin Erksan Sineması syf: 92 ” 

FEDAİLER MANGASI (1971)

Senaryo ve Yönetmen: İlhan Engin
Foto Direktörü Kaya Ererez
Yapım: Selçuk Film/uNejat Selçıuk

Prodüksiyon: Yüksel Tanıık, Yusuf Sezer, Hamit Akçay, Laboratuar Şefi: Aslan Yıldız, Dede Şimşek, Seslendiren: Necip Sarıcıoğlu, Art Direktör: Fethi Oğuz, Reji Asistanları: Yavuz Işıklar, Sami Güçlü, Aldoğan Işıklar, Kamera Asistanları: Hüseyin Ererez, Yalçın Topuz, Makyaj: Murat Yakınol, Montaj: Erdoğan Esenboğa, (Lâle Film Stüdyosunda seslendirilmiştir)

Oyuncular: Fikret Hakan, Ahmet Mekin, Hülya Darcan, Tanju Gürsu, Salih Güney, Aysel Tanju, Sönmez Yıkılmaz, Faruk Panter, Hasan Ceylan, Kuzey Vargın, Tunç Oral, Bozkurt Kuruç, Nurtekin Odabaşı, Nazan Adalı, Aynur Yetkin, İstemi Betil, Feridun Çölgeçen, Yılmaz Selçuk, Aydın Selçuk, İlker Bafralı, Doğan Tamer, Ali Seyhan, Süheyl Eğriboz,


Konu: Yemen’de araplara ve ingilizlere karşı kahramanca savaşıp, bu uğurda seve seve canlarını feda eden bir manganın öyküsü