Yönetmen: Mehmet Bozkuş,
Senaryo: Vecdi Uygun
Kamera: Mehmet Özdemir,
Yapım: Erbil Film/ Berker İnanoğlu
Enes Işık
Servisi, Reji Asistanı: Yunus Yılmaz, Kamera Asistanı: Tugay Çiftçi, Sesleri Alan: Marko
Buduris, Senkron: Cevat Sezer, Montaj: Süleyman Karakaya, Negatif
Montaj: Mahmut Eskici, Bayram Türksan, Laboratuar: Cemil Orhon, Erol
Yıldırım, Süleyman Koyuncu, Bayram Güzel, Abdullah Karagöz, Muharrem Gündüz,
Prodüksüyon yönetmeni: Fehmi Tengiz,
Yıldız Film
stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir
Oyuncular: İzzet Günay Dedektif Murat), Nazan
Şoray (Ayla), Turgut Özatay (Turgut), Aynur Aydan (Nilay) Diclehan Baban
(Katina), Aykut Bora (Ahmet), Kayhan Yıldızoğlu, Feridun Çölgeçen, Necip Tekçe
(Osman), Hasan Ceylan, Semra Sine (Leyla), Yaşar Güçlü (Nuri), Ali Demir
(Komiser), Lütfi Engin (Naci’nin adamı), Muzaffer Yenen (Aydın), İnci Peker,
Elda Ferara, Gül Banu, Hüseyin Ceylan (Stavro)
Konu: Şaşırma artık sevin. Hayatımı sana
borçluyum. Kalçandaki ben uğurlu geldi.”…Murat, Şef garson Osman ve Garson
Nuri’nin bıçaklı saldırısından kurtulmuş. Nilay’a müjde(!) verir. Olayın
planlayıcısı Turgut, tam anlayamamış “Nerden biliyorsun? Kim söyledi? Gördün mü
yoksa?” deyip duruyor. Oysa kahramanımız daha da ileri gidip, ‘görenlere uğur
getiren ben’ için “Ya öpenlere ne getirir” demişti… Filmi diğer adı ‘Kim
Vurdu’. Önemli bir roldeki Aynur Aydan’ın adı afişte var ama tanıtım yazısında
yok Gazino. [Konuklardan biri ‘Kaderde Birleşenler’den (1966) anımsadığımız Hamit
Türker.] Leyla, yövmiyesini 500 liraya çıkaran(!) Turgut’a ‘nasıl teşekkür
edeceğini bilmiyor’. Oysa o çoktan planını yapmış bile. ‘Başka bir gece
kulübünde eğlenecekler’. Ama tahmin edileceği gibi evine giderler. ‘Hayati bir
iş meselesi için İzmir’den telefon bekliyormuş’ [sabaha karşı(!)]. Genç kız eve
girmeyip arabada beklemek isteyince yanıt hazır; “Gecenin bu saatinde sokakta
nasıl bırakırım seni?”. Keşke bardakları şaşırıp ilaçlı içkiyi kendi içseydi.
Leyla, dışarda Turgut’un evinden daha güvende olduğunu biraz sonra anlayacak.
Kadın delisi Patron genç kızın peşinden koşuyor. Belli ki ‘evde yapamadığını’
sokakta yapacak. Turgut Özatay, ‘Büyük Acı’ (1971) filminde de benzer bir
davranışta bulunmuştu… Madam Katina, ne kötürüm nede gözleri bozuk. Tekerlekli
iskemleden kalkınca gözlüğü de çıkarıyor... Ayla. Konuşması Nevin Akkaya’nın,
şarkıları Gönül Akkor’un sesiyle. ‘Yalan Olur Sevmedim Dersem’ (1970) de çok
güzeldi. “Ciddi kızdır.” Patron bile ondan çekiniyormuş. Gazino’nun barında
“Beni mi aramışlardı biraz önce telefonla” dediği sahnede ‘Madly’ (1969)
(Francis Lai) var… Murat, neredeyse filmdeki herkesi döver. Ahmet ve Ayla’yı
bile ‘vazife uğruna’ tokatlıyor. Osman ve Nuri bıçakla saldırdıklarında
‘Santana’dan ‘Jingo’ (1969) (Olatunji) var. ‘Kuşkulandığı kişileri olur olmaz
zamanda rahatsız etmek’ yöntemini Komiser Colombo da kullanacaktır… Aykut Bora,
3. olduğu 1968 Ses yarışmasına bıyıksız katılmıştı. Asıl adı Selâmi Bayraktar.
Osman ve Nuri onu zorla götürürlerken ‘Harmonica’ (1968) (Ennio Morricone)
melodisi var… Kimin nerede kaldığı film ilerledikçe daha az belirgin hale
geliyor. Murat, King Otel 217 numarada; Ahmet Sirkeci’deki Güneş Oteli’nde;
Osman ise Beşiktaş’ta ve ‘galiba’ Serencebey Yokuşu’nda bir evde kalıyormuş…
Lütfü Engin’i seslendiren
Haldun Ergüvenç… Film televizyonda epey kesilerek gösteriliyor. ‘Sympathy’
(1969) (Rare Bird) ile strip-tease, bazı oryantal danslar, İnci Peker, Elda
Ferara ve Gül Banu çıkarılmış… Murat, Ahmet’e “Telaşla, öfkeyle alınmaz
intikam. Sabırla alınır, sabırla” diyor. Keşke intikam duygusu yaratmayacak bir
dünyamız olsa.