Powered By Blogger

14 Şubat 2018 Çarşamba

HER ADIMIM BELA (1972)

Yönetmen: Yavuz Figenli
Senaryo: Erol Erdoğan
Kamera: Fehmi Eryılmaz
Yapım: Vural Film/Vural Erman

Oyuncular: Aytekin Akkaya, Tijen Doray, Danyal Topatan, Feridun Çölgeçen, Yavuz Selekman, Sibel Güç, Faik Coşkun, Enver Dönmez, Süheyl Eğriboz, Mehmet Yağmur, Erol Yeşilyaprak, Osman Han, Ahmet Şenses, Köse Ahmet


Konu: İstanbul batakhanelerinde yetişen ve haraç toplayan bir adamın öyküsü. 

HER ŞAFAKTA ÖLÜRÜM (1972)

Yönetmen: Süreyya Duru
Senaryo: Erdoğan Tünaş, Nejat Saydam
Foto Direktörü: Ali Yaver
Yapım: Murat Film / Süreyya Duru

Prodüksiyon Amiri: Reşit Çıldam, Kamera Asistanı: Umur Özlüer, Prodüksiyon: İbrahim Aydın, Ali Çelik, Set Amiri: Kahraman Kongur, Set Teknisyenleri: Yaşar Davutoğlu, Sami Meriç, Seslendiren: Yorgo İliadis, Renk Uzmanı: Turgut Ören, Montaj: Aleko Aleksandru, Senkron: Osman Koşkan, Negatif Montaj: Hüsam Üren, Laboratuar: Hikmet Kuyucu, Asistan Rejisör: Tolgay Ziyal, Pesen Film Stüdyosunda seslendirilmiş. Ören Renkli film stüdyosunda hazırlanmıştır

Oyuncular: Behçet Nacar, (Ali) Ceyda Karahan (Fatma), Melda Sözen (Ayşe), Reha Yurdakul (Şakir), İhsan Yüce (Kör Murtaza), Talat Gözbak (Rüstem Ağa), Oktay yavuz (Deli Ormanlı), Recep Filiz, Cenk Er, Hamit Has, Nurettin Kaygısız, Sönmez Yıkılmaz, Türküler: Ömer Şan, Bağlama: Arif Sağ,

Konu: Ali, aldığı borcu ödeyemediği için tarlasını haciz yoluyla kaptırmak üzeredir. Ama, Ali son anda bu parayı öder ve toprağını kurtarır. Ali’nin karısı olan Ayşe’de gözü olan Rüstem Ağa, çeşitli entrikalar çevirmeye başlar. Ali’nin ambarını yakar, suçu başkasının üzerine bırakır. Ali de hiddetine yenilip, yanlış adamı vurarak hapse girer. Rüstem, bunu fırsat bilerek Ayşe’ye tuzak kurar. Ayşe’de çocuğunu alıp dağa kaçar. Burada verem olur. Ali, hapisten çıktıktan sonra onları bulur ve karısını kaybeder. İntikam yemini eden Ali Rüstem’e karşı büyük bir mücadele başlatır.


HEDEFTE BEŞ ADAM (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Birsen Kaya
Foto Direktörü: Nihat Çifteoğlu
Yapım Ege Film / Selâhattin Koca

Reji Asistanı: Emel Işık, Kamera Asistanı: Hüseyin Ererez, Ses Mühendisi: Kunt Tulgar, Negatif Montaj: Mehmet Tezgahtar, Işıklar: Ender Işık Servisi, Montaj-Senkron: Yıldırım Karaslan, Laboratuar: Yılmaz Erman, Laboratuar Asistanları: Aslan Tektaş, Hüseyin Yazıcı, Necdet Tok, Prodüktör: Selahattin Koçak, (Kunt Film Stüdyosunda Hazırlanmış ve Seslendirilmiştir. )

Oyuncular: İzzet Günay, Piraye Uzun, Erol Taş, Yeşim Yükselen; Hüseyin Çakmak, Selahattin Güçlü, Süha Doğan, Yılmaz Kurt, Nur Soylu, Hanri kıvanç, Erdoğan Seren, Mehmet Engin, Enver Dönmez, Süheyl Eğriboz, Metin Türkay, Osman Han, Sabahat Işık, İhsan Bayraktar,


Konu: Mücevher Hırsızlarını yakalamaya çalışan eski bir polisin öyküsü , hedefteki beş adamı tek tek avlayan Murat, bu hırsızlığın arkasındaki , oyunu öğrenince şaşırır 

HAZRETİ İBRAHİM (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Asaf Tengiz
Kameraman: Dinçer Önal
Yapım: Tengiz Film / Asaf Tengiz

Oyuncular: Safiye Filiz, Altan Günbay, Atıf Kaptan, Aliye Rona, Kadri Ögelman

► Hz. İbrahim: M.Ö. 2000'li yılların başlarında yaşamış, üç semâvî dinin ve bu dinlerin peygamberlerinin atası olarak kabul edilen peygamberdir. Doğduğu ve yaşadığı yerler hakkında üç dinin kitaplarında ve âlimlerin verdiği bilgilerde farklılıklar vardır. İslâmi kaynaklara göre Hz. İbrahim, Harran'da dünyaya gelmiş, sonra babası ile Babil'e (bu günkü Filistin topraklarına) gitmiştir. Harran, bilindiği gibi günümüzdeki Şanlıurfa'dır.

Putperestler arasında yaşamış olmasına rağmen hiçbir puta tapmadı. O, tek bir ilâhî gücün varlığına inanıyordu. Kur'an-ı Kerim'de adı en çok geçen Peygamberdir. Orada, putları nasıl kırdığı ve bu sebeple putperestlerce ateşe atılmasına rağmen yanmadığı anlatılır. Hadis-i Şerif'lerde de çok sık anılır. Hz. İbrahim, ateşe atılma olayından sonra putperestlerin ve onların başı olan Nemrut'un bulunduğu bölgeden ayrılır, eşi Sâre, yeğeni Lût ve diğer adamlarıyla birlikte, önce Harran'a, ardından Ürdün ve Mısır'a gider, daha sonra da Filistin'e geçer.

Hz. İbrahim, ilerlemiş yaşına rağmen çocuğu olmayınca, Allaha yalvarır, Salih bir çocuk ister. Bir oğlu dünyaya gelir. Çocuğu koşabilecek çağa geldiğinde, onun kurban edilmesi gerektiği bildirilir. Bu bir imtihandır. Allah'a (cc) inanıyorsa oğlunu kurban edecektir. Ismail'i kurban etmeye hazırlanır. İmtihanı başarmıştır. Kurban edeceği oğlu yerine gönderilen koçu Ayrıca, bütün insanlar tarafından ebediyen anılmak üzere mükâfatlandırılır.
Kur'an-ı Kerim'de, Hz. İbrahim'in hayatından kesitler anlatılmış olmasına rağmen ölümü hakkında bilgi yoktur. İslâm âlimlerinin yazdığı kitaplarda belirtildiğine göre ölüm meleği, çok yaşlı bir kişi görünümünde geldiğinde, Hz. İbrahim ona yemek ikram eder. Meleğin, yemek yemeğe mecali yoktur. Hz. İbrahim O'na yaşını sorar. Kendisinden iki yaş büyük olduğunu öğrenir. Bunun üzerine O'nun durumuna düşmemek için Cenab-ı Allah'tan canını almasını niyaz eder. Bu isteği kabul edilir. Ebedî âleme intikal ettiğinde, kimi kaynaklara göre 175, kimilerine göre 200 yaşındadır.

Kur'an-ı Kerim'e göre Hz. İbrahim, Hz. Nuh'un milletindendir. İnananların babası ve Allah (cc) dostudur. O'nun emirlerine uymuştur. Oğlu ile birlikte Kâbe'yi inşa etmesi, kendisinin Müslüman olduğunun delili olarak kabul edilir. Çünkü Musevilikte ve Hıristiyanlıkta Kâbe kavramı yoktur. (www.kimkimdir.gen.tr 

HAYDUT AVCISI (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Melih Gülgen
Kamera; Fevzi Eryılmaz
Yapım: Levent Film/Çetin Dağdelen

Oyuncular: Aytekin Akkaya, Seyyal Taner, Danyal Topatan, Süheyl Eğriboz, Nejat Özbek, Ali Ekdal, Gülten Ceylan, Ahmet Şenses, Gülay Sarper, Nalkafa Mustafa


Konu: Kanunsuz yaşayan adamları yakalayıp kasabanın şerifine teslim eden bir Ringo'nun öyküsü 

HAYATIMIZIN EN GÜZEL YILLARI (1972)

"HAYATIM/BOKSÖR"

Yönetmen: Süreyya Duru
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Kamera: Özdemir Öğüt
Yapım: Murat Film / Süreyya Duru

Set : Sonay Kanat (şef) Ekrem Ülgen, Bedri Uğur, Kamera Asistanı: Sevgi Barışta, Asistan Rejisör: Tolgay Ziyal, 2 nci asistan: Yılmaz Koç, Prodüksiyon Amiri: Adil Kıbıcı, Asistanı: Mustafa Doğan, Renk Uzmanı: Turgut Ören, Seslendiren: Yorgo İlyadis, Montaj: Osman Koşkan, Mustafa Karataş, Senkron: İsmail Kalkan, Laboratuar: Hikmet Kuyucu, Hayati Akbulut, Negatif Montaj: Hüsam Eren, Ar Direktör, Metin Duru, Işık İlhan Aslım, Müzik: Bora Ayanoğlu, Sesler: Müşerref Tezcan, Hülya,
Ören Film stüdyosunda renklendirilmiş, Süperfon stüdyosunda selendirilmiştir

Oyuncular: Cüneyt Arkın, Müşerref Tezacan, Süleyman Turan, Bilal İnci, Bora Ayanoğlu, Mualla Omay, Kayhan Yıldızoğlu, Çetin Başaran, Adnan Mersinli, Necip Tekçe, Ekrem Gökkaya, Leyla Başar, Ruhan Kumru, Recep Filiz, Sinan Ecer, Nedime Tekçe, Sertaç, Aydın Kıvılcım,


Konu: Birbirine kardeş kadar yakın 4 arkadaşın öyküsü. Yumruğu da onuru kadar güçlü olan Murat sevdiği kızın babası tarafından kovulmasına rağmen sevgisi uğruna babasına yardım etmek isterken bir cinayete karışır. Ancak bu arada Murat cok ünlü bir boksör olmuştur. Yurtdışına kaçar ama polis orda da peşindedir. 

HAYAT MI BU (1972)

Yönetmen : Orhan Aksoy
Senaryo: Hamdi Değirmencioğlu
Kamera: Ali Yaver
Yapım: Er Film / Berker İnanoğlu

Müzik: Sezen Cumhur Önal, Yönetmen Yardımcısı: Erdoğan Avcı, Kurgu: Özdemir Arıtan, Yönetmen Yardımcısı: Erdoğan Avcı, Kameraman: Tuncay Vural, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Işık Şefi: Aydın Yurteri, Işık: Zülküf Yücel, Kemal Şahintürk, Celal Dilek, Ses Kayıt: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, Prodüksiyon amiri: Metn Ok, Set Ekibi: Aslan Yıldız, Veli Özşahin, Baki Soğukpınar, Şarkılar: Berkant, (Acar Film Stüdyolarında hazırlanmıştır).

Oyuncular: Zeynep Değirmencioğlu (Ayşe), İzzet Günay (Suat), Semra Sar (Selma), Serkan Acar Sertan), Sertan Acar, Mine Sun (Nevin), Renan Fosforoğlu, İsmail Hakkı Şen, Senar Seven , Oya Engin, Müşerref Çapın, Mahmure Handan, enar Şişman, Sabahat Işık, Hasan Yıldız, Mustafa Yavuz, İhsan Bayraktar, Muzaffer Yenen, Nezihe Güler, Küçük Oyuncu: Gökşin

Konu: Çocuklarından biri ölümcül bir hastalığa yakalanan ve hangisinin ölümle pençeleştiği kendisinden saklanan bir annenin dramı.

ÖDÜL:
10. Antalya Altın Portakal Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (1 – 10 Haziran 1973)
► En İyi Film
► Semra Sar “En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu”
► Hamdi Değirmencioğlu “En İyi Senaryo”


Jüri Üyeleri: Mahmut Baler, Nihat Akçan, Melih Başar, Oğuz Özdeş, Ahmet Üstel, Cahit Gürbüzer, Vasil Anas, Metin Çakalıklı, Zeki Özer, Kenan Değer, Atıf Başkan, Tuncer Özal. 

HAYAL UÇURUMU (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Oğuz Gözen
Kamera: Mehmet Ali Özdemir
Müzik: Yurdaer Doğulu
Yapım: Çay Film/Cevdet Akgül

Oyuncular: Mehmet Taneri, Sevgi Can, Baki Tamer, Ayda Aydan, Yurdaer Doğulu, Zeki Tüney, Sibel Güç, Gül Banu, Özlem Özden, Kemal Çapraz, Hülya Yüceltürk, Müjgan Küçük, Cevdet Akgül,


Konu: Oğuz Gözen’in “Hayal ve Boşluk” ismini verdiği hikayesinin adı değiştirilerek “Hayal Uçurumu” adı altında çekilen filmde, “Daldan dala konan çok kadınla beraber olan bir gencin, bir yaralama suçundan hapse girmesiyle doğan cinsel boşluğunu, mastürbasyonla gidermesi üzerine oluşan ve ileriki yıllarda ortaya çıkan sorunları anlatan bir öykü” konu alınmaktadır. 

HAKİKAT (1972)

Yönetmen: Erdoğan Tokatlı
Senaryo: Erdoğan Tokatlı, Tuncer Necmioğlu
Kamera: Fevzi Eryılmaz
Yapım: Bozkurt Film / İsmail Gonca

Fon Müziği: Metin Bükey, Ses Mühendisi: Necip Sarıcıoğlu, (Lâle Film stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Hakan Balamir, Aynur Aydan, Sevinç Pekin, Gülten Ceylan, Osman Alyanak, Şükriye Atav, İsmail Hakkı Şen, Tuncer Necmioğlu, Ergun Rona, Enver Dönmez, Seyhan Gümüş, Danyal Topatan, Sami Hazinses, Feridun Çölgeçen, Oya Angün, Muzaffer Mozaik,

Konu: Büyük kentin farklı atmosferi içinde kimliklerini yitiren taşralı gençlerle, onları kötü yoldan kurtarmak için çırpınan bir annenin öyküsü.


HACIAĞALAR KRALI (1972)

Yönetmen: Yunus Yılmaz
Senaryo: Ali Avaz
Operatör: Mehmet Ali Öztürk
Yapım: Sun Film / Ömer Özçelik

Oyuncular: Ali Avaz, Tijen Doray, Attila Ergün, Yeşim Yükselen, Enver Dönmez, Gündüz Akar, Fahri sadedil, Sema Mutlu, Kenan karagöz, Doğan Argun, Nilgün Ceylan, Yaşar Koçer, Yılmaz Kurt

Konu: İstanbul'u haraca kesen bir kabadayının hapse düşmesiyle yerine geçirilen bir adamın öyküsü.


HACI MURAT'IN İNTİKAMI (1972)

Yönetmen: Yavuz Figenli
Senaryo: Recep Filiz
Kameraman: Salih Dikişçi
Yapım: Topkapı Film / Yaşar Tunalı

Reji Asistanı: Erdoğan Erol, Teknik Direktör, Ünal Tunalı, Prodüksiyon Amiri: Kadir Gök, Renk Uzmanları: Turgut Ören, Zihniye Ören, Laboratuar Şefi: Hikmet Kuyucu, Laboratuar Yrd: Özkan Sevinç, Hayrettin Çakmak, Negatif Montaj: Hüsam İrem, Sesleri Alan: Makro Buduris, (Ören Film Stüdyosunda Renklendirilmiştir.)

Oyuncular: Tamer Yiğit, Seyyal Taner, Kazım Kartal, Yeşim Yükselen, Adnan Mersinli, Murat Tok, Kadir Gök,


Konu: 1859 yılında Ruslar özellikle Kafkasya'daki Türklere baskısını arttırmış ve liderleri Şeyh Şamili ellerinde bulunmaktadır. Bu eziyete bir dur diyen Hacı Murat Ruslara ağır zafiyetler verdiriyordur. Hacı Murat'ı bulabilmek için tüm Türk köylerine baskınlar düzenleniyordur. Karşı koyanlar da öldürülüyordur. Bu duruma çok sinirlenen prens Hacı Muratın köyüne bizzat gider ve Babasını öldürür. Mescidteki herkesi alıp da Taş ocaklarına sürmek isterler ama yetişen Hacı Murat köylülerinin bulunduğu cemaati kurtarır ve kötü haberi öğrenir. Bunun üzerine Şeyh Şamil'i ne yapıp ne edip kurtarması gerektiğini düşünen Hacı Murat iki köylüsünü de alıp Şeyh Şamil'in köyüne gider. Şimdilik yönetimi ele aldığını Şeyh Şamil'i kurtaracağını söyler. Eli silah tutanlar eğitilecektir silahları da Hacı Murat bulacaktır. Fakat bunları söylediği Şeyh Şamil'in oğlu da işbirlikçi çıkar düşmanla. Prensin yanına gider Şeyh Şamil'in oğlunun adamı ve Hacı Murat'ın onların köyde olduğunu söyler. Ele geçirmek için Şeyh Şamil'in prensin yanında olduğunu söyleyip onu oraya çekme planını yaparlar. Hacı Murat bunu duyunca tek başına yola çıkar ama yolda tuzağa yakalanır. Prens bu planı hazırlayan Şeyh Şamil'in oğlunun adamını da öldürür. Prens tutsak olan Hacı Murat ile Karya adında bir haydutu dövüştürür. Hacı Murat Karya'yı yener ama öldürmez. Daha sonra zindanda işkence yapılmaya götürülür. Oradan da ondan çok hoşlanan Prenses tarafından kurtarılır. Kaleden kaçtığı gibi de Şeyh Şamil'in köyüne gider ve Şeyh Şamil'in oğlunu öldürtür yaptığı hainlik yüzünden. Aynı anda Prenses Şeyh Şamil'in Prens'in yanında olduğunu öğrenir. Bunu öğrendiği gibi de doğru Hacı Murat'ın yanına gider. Türk ve müslüman olduğunu söyler ve ertesi gün Şey Şamil'in Varna Kalesine götürülüp asılacağını haber verir. Hacı Murat bunun üstüne yolda askeri birliği yakalar ve Şey Şamil'i kurtarır ama o askerlerle dövüşürken Prens gördüğü Prenses'i öldürür. Hacı Murat da bunu fark ettiği gibi Prens'in peşine düşer. Prensle çok uzun süre dövüşürler ve sonunda Prensi öldürmeyi başarır ve tüm intikamını almış olur. 



GÜNEŞ TEKRAR DOĞACAK (1972)

Yönetmen: Ferit Ceylan
Senaryo: Cevdet Yavuzdoğan
Kamera: Selahattin Hiçdurmaz
Yapım: Alemdar Film / Mehmet Alemdar


Oyuncular: Ahmet Mekin, Zuhal Aktan, Turgut Özatay, Işık Yavuz, Danyal Topatan, Yaşar Güçlü, Murat Sümer 

GÜNAHSIZLAR (1972)

Yönetmen: Atıf Yılmaz
Senaryo : Selim İleri
Görüntü Yönetmeni: Ali Yaver
Yapım: Er Film / Berker İnanoğlu

Oyuncular: Cüneyt Arkın, Arzu Okay, Sevda Ferdağ, Tuncer Necmioğlu, Nevin Nuray, Yeşim Tan, Şükriye Atav,


Konu: Mühendis Cüneyt'in aşık olduğu kadınla olan ilişkileri... Karasızlık ve kent-insan ilişkilerini işleyen bir film. 

GÜMÜŞ GERDANLIK (1972)

Yönetmen: Ülkü Erakalın
Senaryo: Bülent Oran
Foto Direktörü: Özdemir Öğüt
Kameraman: Nihat Çifteoğlu,
Yapım: Kervan Film/Ümit Utku

Kameraman Asistanı: Emine Sevgi, Müzik Direktörü: Metin Bükey, Reji Asistanı: Handan Adalı, Set Amiri: Hüseyin Çalışkan, Set Elemanları: Kahraman Korkut, Rahmi Erzurumlu, Seslendiren: Necip Sarıcıoğlu, Montaj: Celal Köse, Negatif Montaj: Ender Teker, Senkron: Mustafa Kent, Laboratuar Şefi: Hikmet Kuyucu, Laborant: Hayati Akbulut, Şarkılar: Nigâr Uluerer, Murat Soydan, Belkıs Özener, Prodüksiyon Amiri: Nuri Tuğ, (Ören Renki laboratuarlarında renklendirilmiş, Lâle film stüdyosunda seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Murat Soydan, Zeynep Aksu, Çolpan İlhan, Metin Serezli, Aliye Rona, Diler Saraç, Handan Adalı, Muzaffer Yenen, Mahmure Handan, Rengin Arda, Aysel Gürel, Birbahar Kerigan, Özen Tutucu, Nuri Tuğ, Sibel Yücel (Hey Mecmuası sinema birincisi -1972), Fuat Soner (yeni bir kabiliyet) ve Nigâr Uluerer

Konu: Fuat ölüm döşeğinde, halasına daha evvel evlenmesine mani olduğu Selma’dan bir çocuğu olacağını söyleyerek ona sahip çıkmasını vasiyet eder. Yaşlı kadın çocuğa bakacağına, hayatını ona adayacağına söz verir. Doğar doğmaz da çocuğu Selma’dan koparıp Avrupa’ya kaçırır ve orada büyütür. Ancak küçük kızı hep hakir görür ve sevgisiz bırakır. Sevgi genç bir kız olunca yatılı kız lisesine başlar ama arkadaşlarıyla bir türlü uyum sağlayamaz. Ta ki öğrencilerden birinin ünlü bir sanatçı olan ağabeyi ile tanışana dek. İki genç ilk görüşte birbirine aşık olunca Sevgi için hayat adeta yeniden başlar.


13 Şubat 2018 Salı

GÜLÜZAR (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Hulki Saner
Görüntü Yönetmeni: Özdemir Öğüt
Yapım: Saner Film / Hulki Saner

Oyuncular: Emel Sayın, Ediz Hun, Mine Sun, Hulusi Kentmen, Ayşin Atav, Atıf Kaptan, Tevhit Bilge, Renan Fosforoğlu, Leman Akçatepe, Doğan Tamer, Lamia Yalı, Yusuf Sezer, Ahmet Şenses

Konu: Temel bey, İstanbul’un tanınmış Karadenizli iş adamlarından biridir. Kızı Gülizar ise İstanbul’da doğmuş büyümüş modern bir genç kızdır. Gülizar doğduğu zaman beşik kertmesi ile gene Karadenizli Cemal beyin oğlu ile nişanlanmıştır. Cemal beyin oğlu da Avrupa da tahsilini bitirmek üzere olan modern bir delikanlıdır. Temel bey, Murat’la kızının bir an önce evlenmesini istemektedir. Çünkü Cemal bey başarılı bir iş adamı olmasına rağmen halen eski kafalı ve törelere bağlıdır. Bu evlilik için Temel’i sıkıştırmaktadır. Ayrıca işleri iyi gitmeyen Temel Bey, Cemal beyden sık, sık borç para almaktadır. Murat Avrupa""dan döner, fakat gönlü hiç evlilikten yana değildir. Gülizar ise her ne kadar annesinin ve babasının sözünden çıkmak istemese de Murat’la görüşmek ister. Gülizar daha önce Murat’ın gittiği gazinolarda gizli, gizli onu takip eder. Murat’ın partide olan herkese babasını şikayet ettiğini, babasının kendini Gülizar isimli çirkin bir kızla evlendirmek istediğini söyler. Kalbi kırılan Gülizar, Murat’tan intikam almak için bir taraftan ailesine Murat’la evlenmek için zorlar. Diğer taraftan da Murat’a başka bir isim altında sık, sık giderek onu kendisine tamamen aşık eder. Nihayet Trabzonlu iki aile birbirine gider. Murat silah zoru ile nikah masasına oturtulmaktadır. Eğer Gülizar’la evlenmezse beraber gezdiği kızı öldüreceklerini söylerler. Murat bu durumda Gülizar’la evlenmeye razı olur. Aslında Gülizar tanıdığı kızdır.