Powered By Blogger

18 Şubat 2018 Pazar

ÖLÜM ELÇİLERİ (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Naki Yurter
Kamera: Muzaffer Turan
Yapım: Hülya Film / Naki Yurter

Oyuncular: Aytekin Akkaya, Deniz Erkanat, Oktar Durukan, Doğan Tamer, Atıf Kaptan, Talat Gözbak, Erol Yeşilyaprak, Erdoğan Seren, Süheyl Eğriboz, Ahmet Karaca, Hakkı Kıvanç,


Konu: Savaş sırasında düşman içine sızarak bilgi toplayan iki Türk’ün öyküsü 

ÖLÜM DÖNEMECİ (1972)

Yönetmen: Ertem Göreç
Senaryo: Volkan Kayhan
Kamera: Orhan Kapkı
Yapım: Birlik Film / Müfit İlkiz

Oyuncular: Kartal Tibet, Birtane Güngör, Sevda Karaca, Osman Alyanak, Erden Alkan, Mümtaz Ener, Süha Doğan, Diler Saraç, Renan Fosforoğlu, Hasan Ceylan, Enver Dönmez, Şükriye Atav

Konu: Bir tuzak sonucu hafızasını yitiren bir otomobil yarışçısı ile düşmanlarının öyküsü

ÖLÜM BENDEN KORKSUN (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Çetin İnanç
Kamera: Suat Kapkı
Yapım: Osmanlı Film / Mehmet Karahafız

Oyuncular: Hakan Balamir, Ülkü Özen, Pelin Ceylan, Necdet Çağlar, Kudret Şandra


Konu: Bir mafya çetesiyle mücadele eden bir gazetecinin öyküsü. 

ÖLÜM BEBEKLERİ (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Lale Oraloğlu
Kamera: Feyzi Eryılmaz
Yapım: Oraloğlu Film/Lale Oraloğlu

Oyuncular: Lale Oraloğlu, Yıldırım Gencer,Orçun Sonat, Kayhan Yıldızoğlu, Maritza Zanatini, Mümtaz Ener, Gülşen Gürsoy, Funda Ege


Konu: Bir fotoğrafçıyla çıplak modellik yapan kızların öyküsü. 

ÖLMEK VAR DÖNMEK YOK (1972)




Senaryo ve Yönetmen: Yılmaz Atadeniz
GTörüntü Yönetmeni: Kenan Kurt
Yapım: Süper Film/Halil Dilmen

Oyuncular: İrfan Atasoy, Feri Cansel, Erol Taş, Altan Günbay, Yeşim Yükselen, Nihat Ziyalan, Meral Ay,


Konu: Altın peşinde koşan yerli Ringo'ların öyküsü 

ÖLDÜREN TAKİP (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Feridun Kete
Kamera: Salih Dikişçi
Yapım: Kımız Film / Feridun Kete

Oyuncular: Yıldırım Gencer, Piraye uzun, Baki Tamer, Yaşar Güçlü, Tevfik Şen


Konu: Hapisten çıkınca intikam almak için iz süren bir adamın öyküsü. 

ÖLDÜREN ŞARKI (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Oğuz Gözen
Kamera: Mükremin Şumlu
Yapım: Süper Film / Halil Dilmen

Oyuncular: Dursun Salkım, Safiye Yankı, Sami Tunç, Erol Taş, Şule Çakın, Altan Günbay, Baki Tamer, Feridun Çölgeçen

Konu: Kabadayılar dünyasında önemli bir yere gelen bir şarkıcı gençle, fakir bir kızın öyküsü.


Not: Film ticari başarı açısından vasattan öteye gidememiş olup, negatifleri de kayıplar listesindedir 

ÖLDÜREN ÖRÜMCEK / Üç Tatlı Bela (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Selahattin Hiçdurmaz
Foto Direktörü: Selahattin Hiçdurmaz
Yapım: Sakarya Film / Selahattin Hiçdurmaz
Teknik Yönetmen: Necdet Tok,

Oyuncular: Yaşar Güçlü, Gülgün Erdem, Okan Demir, Danyal Topatan, Feridun Çölgeçen


Konu: Köyden İstanbul'a gelen iki kardeşin öyküsü. 

ÖLDÜREN DARBE /KARATE (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Cevat Okçugil
Kamera: Şener Işık, Tuncay Ural
Yapım: Alev Film

Oyuncular: Gülgün Erdem, Çetin Dağlar, Turgut Özatay, Tijen Doray, Ali Ekdal, Talat Gözbak, Sadettin Düzgün, Nesrin Nur, Lütfi Engin, Oktay Yavuz, Hakkı Kurt, Cemal Ertokuş

Konu: Karatecinin öyküsü


ÖFKE (1972)



Senaryo ve Yönetmen: Naki Yurter
Kamera: Muzaffer Turan
Yapım: Hülya Film / Naki Yurter

Oyuncular: Levent Çakır, Tijen Doray, Oktay Yavuz, Ayşin Atav, Doğan Tamer, İhsan Bayraktar, Kazım Kartal, Nur Ay, Yusuf Sezer, Yasemin Aksu, Lütfi Engin, Mustafa Doğan, Mehmet Yağmur, Abidin Görsev, Küçük Yıldız: Harika


Konu: Abisini ve yengesini öldüren iş ortağından intikam alan bir gencin öyküsü.

OĞLUM (1972)

Yönetmen: Aram Gülyüz
Senaryo: Ahmet Üstel
Kamera: Kriton İlyadis
Yapım: Melek Film / Şahan Haki

Oyuncular: Ayhan Işık, Feri Cansel, Fatma Belgen, Aytaç Arman, Altan Günbay, Suphi Tekniker, Cemil Can Bıçakçı, Ekrem Gökkaya, Ahmet Turgutlu, Necdet Kökeş, Hasan Ceylan, İlknur Işık,


Konu: Hayat kadınına aşık olan oğlunu kurtarmaya çalışırken kendisi aşık olan yarış atları yetiştiricisi bir babanın hikayesi 

OCAK SÖNDÜRENLER (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Hidayet Pelit
Kamera: Paşa Gündoğdu
Yapım: Pelit Film / Hidayet Pelit

Oyuncular: Melek Görgün, Müfit Noyan, Atilla Ergün, Ateş Osman, Yeşim Yükselen, Nesrin Kaptan, Bülent Aydın, Hakan Bahadır. Zeyno Çilem, Hidayet Pelit, Ayten Aykan,


Konu: İntihar etmek isteyen bir genç kız ve onu kurtarana bir adamın öyküsü. 

O AĞACIN ALTINDA (1972)

Yönetmen: Sırrı Gültekin
Senaryo: Sadık Şendil
Foto Direktörü: Paşa Gündoğdu
Müzik Direktörü: Metin Bükey
Yapım: Hisar Film / Özdemir Birsel

Set Ekibi: Arif Yalabık, Ali Öğer, Hasan Barutçular, Prodüksüyon Asistanı: Mehmet Gülver, Kamera Asistanı: Soner Saygılı, Işıklar: Funda Işık Servisi, Şef: İsmet Yurtçu, Abdurrahman Baştuğ, Jenerik: Refik Onubil, Renk Uzmanı: Turgut Ören, Sesleri Alan: Marko Buduris, Faruk Özer, Montaj Senkron: Aleko Aleksandru, Negatif Montaj: Hüsamettin Üren, Müzik Direktörü: Çetin Bükey, Şarkılar: Belkıs Özener, Eyüp Uyanıkoğlu,
Ören Stüdyosunda hazırlanmış, Yıldız Stüdyosunda seslendirilmiştir

Oyuncular: İzzet Günay, Mine Mutlu, Adnan Şenses, Münir Özkul, Halit Akçatepe, Hulusi Kentmen, Sevinç Pekin, Handan Adalı, Renan Fosforoğlu, Sedat Demir, Faik Coşkun, Maritza, Arif Eriş, Muammer Gözalan, Mehmet Yağmur, Nurettin Kaygısız, Niyazi Gökdere, Niyazi Başak, Hamza Abimiz,


Konu: Yoksul bir çevreye giren bir milyoner gencin aşk öyküsü. 

NAMUS KURŞUNU (1972)



Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin
Foto Direktörü: Suat Kapkı
Yapım: Osmanlı Film/ Mehmet Karahafız, Hasan Çakır

Oyuncular: Tugay Toksöz, Ceyda Karahan, Necdet Çağlar, Mine Sun, Kadri Ögelman, Ali Seyhan, Yusuf Sezer, Nermin Özses, Sibel Güç, Asuman Arsan, Erol Yeşilyaprak

Konu: Namus uğruna savaş veren bir gencin maceralı öyküsü.


NAMUS (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Duygu Sağıroğlu
Foto Direktörü: Cahit Engin
Müzik: Metin Bükey
Yapım: Uğur Film / Memduh Ün
.
Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, İsmail Karataş, Montaj: Özdemir Arıtan, Lanboratuar: Recai Karataş, Prodüksiyon Müdürü: Adnan Uygur, Prodüksiyon Amiri: Sabri Aslankara, Ar Direktör: Güven Öktem, Set Amiri: Erdil Demirbağ, Set Ekibi: İlyas Kürtün, Necmettin Çobanoğlu, Mehmet Aslan. Reji Asistanı: Namık Karakılıç, Fatoş Oran, Kamera Asistanı: Ali Güven, Işık Direktörü: Aslan Yıldız (Acar Renkli Laboratuarında hazırlanmış ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Fatma Girik, Önder Somer, Reha Yurdakul, Perihan Savaş, Atıf Kaptan, Tanju Şarman, Mine Soley, Ahmet Turgutlu, İlknur Taçbaş, Kenan Karagöz, Renan Fosforoğlu, Faik Coşkun
Konu: Milyoner çiftlik sahibi Kemal beyin (A.Kaptan) İstanbul'da yaşayan Orhan (Ö. Somer) adında şımarık bir oğlu vardır. Baba parasıyla gününü gün eden Orhan günün birinde baba zoruyla çiftliğe gelince, kahya Ali ağanın (R.Yurdakul) kızları Zeynep (F. Girik) ve Ayşe'ye (P.Savaş) göz koyar. Ayşe çiftlikten Murat (T. Şarman) ile sözlü olduğu için daha çok Zeynep ile ilgilenecektir Orhan. Orhan kısa zamanda Zeynep'i iğfal edecek ve İstanbul'a dönecektir. Zeynep hamiledir ve namusuna düşkün bir adam olan babasına nasıl anlatacağını bilememektedir. Bir gün Kemal bey hastalanınca onunla beraber Zeynep'te İstanbul'a gelir. Kemal bey tüm gerçeği öğrenince oğluyla Zeynep'i evlendirmek ister fakat geçirdiği kalp krizi sonucu ölür. Orhan yine eski hovarda hayatına dönmüştür. Zeynep'i de başından atmış ve genç kadının pavyona düşmesine neden olmuştur. Ali usta kızının kötü olduğunu duyunca İstanbul'a gelir. Fakat Orhan ve Zeynep hemen sahte bir düğün yaparak onu aldatmaya çalışırlar ama başaramazlar. Zeynep babasıyla beraber çiftliğe döner. Bu arada kız kardeşi Ayşe Murat ile evlenmiş ve hamile kalmıştır. İstanbul'da hovardalık yapan Orhan çiftlik dışında tüm servetini kaybettiği için geri dönmüştür. Bu sefer de gözünü Ayşe'ye dikmiştir tam tecavüz edecekken Zeynep tarafından öldürülecektir. “Burçak Evren, “İki Ün’lü Kadın Fatma Girik”

Duygu Sağıroğlu'nun "Namus"u, kendini meydana getiren öğelerin tümünü birden aşarak, göründüğünden çok daha önemli bir film olup çıkıyor.. Öncelikle Sağıroğlu, filmini anlatırken sağlam bir sinema dilini oluşturmayı bilmiş ...


Örneğin Türk sinemasının genellikle dikkatsiz olduğu kurguda Sağıroğlu, çeşitli planlar arasında, hikayenin dramatik örgüsüne uygun kusursuza yakın bir bağıntı kurmuş ... Bu anlatım, zaman zaman belli bir estetik araştırmasına da uzanan sürekli bir gerilim yaratıyor filmde... Bu durumda, anlatılanların yüz bininci kez seyirciye sunulan pespaye melodram kalıplarına tıpatıp uygunluğu, tiplemenin klişeleşmişliği, iyilerin kar beyazlığındaki saflığı yanında kötülerin sapına dek, canavarlığa uzanan anlamsız nedeni açıklanmayan) kötülükleri, (bunun tek istisnası, altın yürekli pavyon kızıdır), yerli bir konuda sırıtan "God father" aşırması müzik gibi öğelerin artık bir anlamı kalmıyor. Değil mi ki Sağıroğlu Orhan'ın (Önder Somer) sonda Zeynep (Fatma Girik) tarafından vahşice öldürüldüğü sahnede, seyircisini, bu öldürmeyi onaylama çığlıklarıyla ayağa kaldırabiliyor, "Namus" amacına ermiş bir filmdir ve kuşkusuz iyi de iş yapacaktır ... Ama salt "amaç-sonuç" bağıntısı çerçevesinde ve salt sinema dili açısından ele alındığında ilginç olan film, bunun dışında da önemli bir yan taşıyor. Sağıroğlu'nun yaptığı, sonuç olarak, sınıfsallığı apaçık meydanda olan, seyircisine (amaçladığı seyirciye) sınıf bilincini kesin ve katı biçimde duyuran bir filmdir. Sağıroğlu'nun aralarında olduğu "Ulusal sinemacılar" istedikleri kadar "Türk toplumunda sınıf yoktur" diye dursunlar, Sağıroğlu, ya onları düşüncesinde olduğu için bilinçsiz şekilde, veya onlara tam olarak katılmadığı için bilinçli şekilde pekala sınıfsal bir içeriği olan bir film yapmıştır. Bu içerik, gerçi pek grotesk biçimde yapılmaktadır, Anadolu köylüsü tümüyle Ali Ağa ve iki kızı saflığında olmadığı gibi, (Kemal Tahir ve Necati Cumalı okumak yeterlidir) şehirli de elbette ki Orhan beyin çevresi değildir: Olayların ve kişilerin ortaya en bayağı, kaba ve gerçek dışı hatlarıyla konmuş olması, her ne kadar aydın gözüyle Namusu bayağı bir melodram çizgisine indiriyorsa da filmi amaçladığı seyirci açısından önemli ve etkileyici bir film yapmaktadır... Böylece Namus, kuşkusuz yönetmenini de aşarak ve belki de ona rağmen "sınıfsal" bir film olmaktadır ve bu tür filmler aşağılansa da, küçümsense de, bu işlevi kendi çaplarında yerine getirebildikleri ölçüde, diyalektik gelişimin paralelindeki kendilerine özgü yeri alacaklardır ... Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları” syf, 72 ”