Powered By Blogger

21 Şubat 2018 Çarşamba

VAHŞETİN ESİRLERİ (1972)


Senaryo ve Yönetmen: T. Fikret Uçak
Filmi Çeken : Dinçer Önal
Yapım: Gaye Film / Erdoğan Tilav

Prodüksiyon Asistanı: Orhan Başkan, Kamera Asistanı: Ünal Uğur, Rejisör Asistanı: Erdoğan Ok, Set Amiri: Necip Koçak, Set Yardımcıları: Hüseyin Bilgiç, Aslan Yazıcı, Renk Uzmanı: Mengü Yeğin, Senkron Montaj: Mehmet Özdemir, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Laboratuar: Hasan Örnek, Selâhattin Kaya, Abdullah Akdeniz, Şükrü Güzel, Cihat Demir, (Saner Film Renkli laboratuarında hazırlanmış)

 Oyuncular: Yılmaz Köksal, Seyyal Taner, Kâzım Kartal, Oktar Durukan, Funda Ege, Haydar Karaer, Mehtap Filiz, Oktay Yavuz, Nermin Özses, Sema Gökkanay, Ahmet Şenses, Doğan Argun, Mustafa Doğan, Kadir Gediz, İbrahim Öz, Ali Avcı, Recep kayin, Ahmet Efe, Hamit Ferik, Halit Özhan

Konu: Babasının öcünü almak için esir kampından kaçan bir delikanlı ile Çingene kızının öyküsü.

ÜÇ SİLAHŞÖRLERİN İNTİKAMI (1972)


Yönetmen: Çetin İnanç
Senaryo: Nuri Krgeç
Foto Direktörü: Suat Kapkı
Yapım: Osmanlı Film/Mehmet Karahafız, Hasan Çakır, Çetin inanç

Oyuncular: Hakan Balamir, Arzu Okay, Altan Bozkurt, Danyal Topatan, Erden Alkan, Hamit Yıldırım, Kudret Karadağ, Cango Kemal, Nuri Kırgeç, Ferhan Tanseli, İlhan Özbay, Süreyya Konda, Nesrin Nur, Gülten Ceylan, Menan Tokay

ÜÇ SİLAHŞÖRLER (1972)


Yönetmen: Çetin İnanç
Senaryo: Nuri Kırgeç
Foto Direktörü: Suat Kapkı
Yapım: Osmanlı Film/ Mehmet Karahafız, Hasan Çakır, Çetin İnanç
Ar Direktör: Sungur Esen,

Oyuncular: Hakan Balamir, Arzu OKay, Altan Bozkurt, Erden Alkan, Hamit Yıldırım, Kudret Karadağ, Cango Kemal, Nuri Kırgeç, Süreyya Konda, Nesrin Nur, Gülten Ceylan, Ferhan Tanseli, İlhan Özbay, Danyal Topatan

Konu: Aleksandre Dumas’nın üç silahşörlerin serüvenleri

ÜÇ SEVGİLİ (1972)


Yönetmen: Mehmet Dinler
Senaryo: Bülent Oran
Foto Direktörü: Kriton İliadis
Yapım: Kervan Film / Ümit Utku

Yönetmen Asistanı: Arif Erkuş, Kameraman Abdullah Gürek, Ar Direktör: Stavro Yuanidis, Makyör – Kuaför: Alp Güven, Montaj: Nevzat Dişiaçık, Laboratuar: Recai Karataş, Seslendiren: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, Dublaj Rejisörü: Zafer Önen, Işık Şefi: Hüseyin Özşahin, Prodüksiyon Amiri: Semih Sarıoğlu, (Acar Film stüdyosunda seslendirilmiş ve renklendirilmiştir).

Oyuncular: Tarık Akan, Meral Zeren, Fatma Belgen, Suna Keskin, Münir Özkul, Hulusi Kentmen, Sevinç Pekin, Gülistan Güzey, Mürüvvet Sim, Halit Akçatepe, Tanju Şarman, Cevat Kurtuluş, Nezihe Güler, Meral Kurtuluş, Birbahar Karigan

ÜÇ MAHKUM (1972)


Senaryo ve Yönetmen: Rahmi Kafadar
Kamera: Yılmaz Ceylan
Yapım: Yılmaz Film / Yılmaz Paydak

Oyuncular: Yılmaz Şerif, Melek Görgün, Tayyar Yıldız, Yeşim Yükselen, Yılmaz Paydak, Hulusi Kentmen, Kudret Karadağ

Konu: Hapisten kaçtıktan sonra bir çiftliğe sığınan üç mahkumun kendilerini temize çıkarmak için verdikleri çaba.

ÜÇ KAĞITÇILAR (1972)


Yönetmen: Feridun Kete
Senaryo: İrfan Atasoy
Kamera: Feridun Kete
Yapım: Kımız Film / Feridun Kete

Oyuncular: İrfan Atasoy, Arzu Okay, Nihat Ziyalan, Yaşar Güçlü, Tevfik Şen, Mustafa Özkaya, Aylin Başak, Ferda Ateş, Reyhan, Sami Yıldız, Nur Cihan, Halit Öxtür, Oya Sevilay, Mithat Pehlivan

Konu: Üç kağıtçılar sürekli işlerinde hile yapıp para kazanmaya çalışan iki insanın hikayesi.

UTANÇ (1972)


Yönetmen: Atıf Yılmaz
Senaryo: Ayşe Sasa
Kamera: Çetin Tunca
Müzik: Yalçın Tura
Yapım: Akün Film İrfan Ünal

Yardımcı Yönetmen: Zeki Ökten, Ar Direktör: Secat Kırmacı, Montaj: Aleko Aleksandro, Senkron: Osman Koşkan, Negatif Montaj: Hüsamettin Üren, Laboratuar şefi: Hikmet Kuyucu, Ptodüksiyon Amiri: Nuri Tuncel, Set Ekibi: Ekrem Ülgen, Sadi Börüklü, Melih Dörtışık, Prodüktör: İrfan Ünal,

Oyuncular: Filiz Akın (Bahar), Kadir İnanır (Kemal), Ülkü Ülker (Fazilet), Bülent Kayacan (Akın), İhsan Gedik (Ferit), Ayşin Atav, Mümtaz Ener (Veli), İhsan Gedik, Muadelet Tibet (Fatma Abla), İhsan Yüce (Bekir), Muzaffer Civan, Hamit Haskabal, Dündar Aydınlı Mustafa Yavuz,

Konu: Atıf Yılmaz'ın değişmez senaristi Ayşe Saşa, Utanç'ı Türk seyircisine iftiharla sunuyor gerçekten. Fabrika işçisi Bahar ve Kemal, aynı köyden göç etmiş iki genç Birbirlerini deli gibi seviyorlar. Delikanlının başlık parasını gurur sorunu yapması nedeniyle üç yıldır uzayan ilişkileri tam mutlu sona varacakken, Bahar'ın sevdalısı bir kabadayının aracılığıyla sevgililerin arası açılıyor. Tecavüze uğrayan bahar pavyonlara düşüyor, Kemal köyüne dönüyor. Sonra Bahar'sız olamayacağını anlıyor ancak i Bahar, utancını ölümle silip yok ediyor.

ÖDÜL:  
► 5. Adana Altın Koza Film Festivali’de  (1973)
► Kadir İnanır, “en iyi oyuncu
► Ülkü Ülker “en iyi yardımcı oyuncu”
► Sinematek Derneğince yapılan araştırmada
►Yılın en iyi 10 filminden biri


► Yönetmen Atıf Yılmaz, "Utanç"ı umut ve güvenle sunuyor seyirciye.. "Utanç", ana çizgileriyle Türk sinemasının değişmez melodram kalıpları içinde kalıyormuş gibi görünüyor ilk bakışta.. Gerçekten de karamsar, kötümser bir konu bu.. Fabrika işçisi Bahar'la Kemal'in birleşmemesine hiçbir neden yok aslıhda... İkisi de aynı kökenden (köyden kente göç etmiş), aynı çevreden (fabrika işçisi), birbirlerini deli gibi seviyorlar. Delikanlının başlık parasını toplamayı gurur sorunu yapması nedeniyle 3 yıldır uzayan ilişkileri tam mutlu bir sona varacakken, kara talih, Bahar'ın sevdalısı bir kabadayının aracılığıyla sevgilileri kahrediyor, tecavüze uğrayan Bahar pavyonlara düşüyor, Kemal köyüne dönüyor.. Sonraları Bahar'sız yapamayacağını anlıyor, onu arıyor, buluyor, ama birleşmeleri 'olanaksızdır artık... Bahar'ın utancını ancak ölüm silebilecektir. "Utanç"ın öyküsünün ilginç yanı, Türk kadınının toplum içindeki yeri ve sorunlarına açık ve yürekli bir bakış getirmesi.. "Kadın", Türk toplumunun belli başlı sorunudur hala. Bu açıdan, kadın-erkek ilişkilerinin tüm çapraşık ve ikiyüzlülüğünü koruduğu bir toplumda "Utanç"ın Batılıya çok birşey söylemeyecek konusu, bizim için geçerlidir. Çağların ötesinden gelme, donup kalmış bir ahlak ve namus anlayışı, kadını, filmdeki gibi ekonomik açıdan özgürlüğüne kavuşsa ” bile belli bir kadere mahkum kılıyor çoğu zaman... Kadın en yükseklere yüceltilen veya bir fiskeyle çamurlara itilen kişidir bizim toplumda.. Ve erkekten gelen bu davranışa karşı savunma gücü yok henüz.. "Utanç" bu durumun saptamasını başarılı biçimde yapıyor. Öte yandan filmin görüntülenmesi de bir hayli başarılı... Olağanüstü güzel bir mekan kullanılışı var. Önde gecekondu, arkada Haliç'in fabrikaları örneğin, yanlış endüstrileşme ile at başı giden başı bozuk kentleşmeyi çok iyi simgeliyor. İç ve dış mekanlar, öykü ile iyi kaynaşmış. (Türk sinemasında az görülen bir olay). Oyuncuların, Filiz Akın'la Kadir İnanır'ın çok inandırıcı, çok başarılı oyunları da buna eklenince "Utanç" iyi niyetli bir ekip çalışmasının seviyeli bir ürünü olup çıkıyor. “Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları” syf, 56

USTURA BEHÇET (1972)


Senaryo ve Yönetmen: A. Asaf Tengiz
Kamera: Nihat Çifteoğlu
Yapım: Tengiz Film / Fehmi Tengiz

Dekor: Hasan Nurdan, Makyör: Cemal Gonca, Reji Asistanı: Ahmet Tengiz, Kamera Asistanı: Aytekin Çakmakçı, Işık: Ender Işık Servisi, Ses Mühendisi: Necip Sarıcıoğlu, Montaj Senkron: Mustaf Kent, Celâl Köse, Negatif Montaj: Ender Teker, Kenan Hacaman, Laboratuar: İbrahim Üztüner (Şef), Şaban Aldemir, (Lâle Film stüdyosunda hazırlanmıştır=

Oyuncular: Nur-Ay, Kâzım Kartal, Behçet Nacar, Piraye Uzun, Aliye Rona, Mine Sun, Erden Alkan, Abidin Görsev, Ahmet Karaca, Tevfik Şen, Arap Celal, Yılmaz Kurt, Nurettin Kaygısız, Mustafa Doğan, Ahmet Uyanık, Sakallı Ali,

Konu: Namı ustura olan çok iyi bıçak kullanan ünlü bir kabadayının hikayesi.

UÇURUM (1972)


Kamera: Feridun Kete
Senaryo Vecdi Uygun
Görüntü Yönetmeni Feridun kete
Yapım: Çağlayan Film / Sami Tunç

Oyuncular: Kadir İnanır, Ülkü Özen, Sami Tunç, Hülya Şengül, Funda Ece, Mehmet Tozkaldıran, Mehmet Büyükgüngör, Ahmet Koç, Hulusi Alp, Gülten Ceylan, Cengiz Tahmazoğlu, Emin Gezer, Gülten Ceylan, Ramis Ülkü, Küçük Yıldız: Hakan Kete

Konu: Karısı ve çocuğuyla bir kasaba gelen bir adamın o kasabalı tarafından istenmemesini konu alan bir film.

UÇAN KIZ (1972)


Senaryo ve Yönetmen :Semih Evin
Kamera: Nihat Çifteoğlu, Muzaffer Tura Yapım : Şahin Film / Şahin Koçak

Oyuncular: Safiye Yankı, İnan Orkuş, Atlla Ergün, Ersun Kazançel, Pelin Ceylan, Ahmet Karaca, Nermin Dikses, Tevfik Şen, Yusuf Çağatay

Konu: Bop Kane'in “Batman” çizgi romanından esinlenerek çekilen fantastik sinema örneği.

TUZSUZ DELİ BEKİR (1972)


Yönetmen: Yılmaz Atadeniz
Senaryo: Turgut Özakman
Foto Direktörü: Mustafa Yılmaz
Yapım: Has Film / Turgut Özakman

Ender Işık Srervisi, Jenerik: Refik Onubil, Set Amiri: Kahraman Kongur, Peratör Asistanı: Ferhat Bakır, Renk Uzmanı: Mengü Yeğin, Senkron Montaj: Turgut İnangiray, Mehmet Özdemir, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Laboratuar: Metin Eren, Hasan Örnek, Abdullah Akdeniz, Selahattin Kaya, Cihat Demir, Adil Yılmaz, Ses Mühendisi: Necip Sarıcıoğlu, Orkestra: Orhan Sezener, (Saner Film Stüdyosunda renklendirilmiş, Lale Film Stüdyosunda seslendirilmiştir)

Oyuncular: Deniz Gökçer, Atila Eldem, Yalın Tolga, Cengiz Akmeriç, Nurhan Damcıoğlu, Pınar Melik, Alev Sezer, Sermet Serdengeçti, Melek Tartan, İhsan Sanıvar, Tufan Tolga, Muhteşem Öksüzcü, Uğur Özalp,

Konu: Tuzsuz deli bekir’in elinde içki şişesi, bir elinde tabanca ya da kama vardır. Mahallenin kabadayısıdır , belalı bir adamdır. Olayların karmaşıklaştığı anda gelip kaba kuvvetle olayı çözer

TÖVBEKAR (1972)




Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Kamera: Kenan Kurt
Müzik: Metin Eryürek
Yapım: Kemal Film/Osman F. Seden

Oyuncular: Feri Cansel, Yalçın Gülhan, Aytaç Arman, Hayati Hamzaoğlu, Münir Özkul, Ahmet Mekin, Kenan Pars, Nubar Terziyan, Suna Selen, Atıf Kaptan, Kazım Kartal, Yeşim Tan, Muzaffer Tema, Gül Tener Temer, Tüktüler: Metin Eryürek

Konu: Karısını çocuklarını bırakıp giden ve yirmi yıl sonra geri gelen bir adamın öyküsü

TOPHANELİ MURAT (1972)


Senaryo ve Yönetmen: Çetin İnanç
Kamera: Seratç Karan
Yapım: Osmanlı Film/ Mehmet Karahafız, Hasan Çakır

Oyuncular: Kadir İnanır, Piraye Uzun, Turgut Özatay, Erden Alkan, Muazzez Kurtoğlu, Adnan Mersinli, Türker Tekin, Nuri Kırgeç, Remziye Fırtına, Haydar Karaer, Yeşim Yükselen, Cango Kemal, Remziye Fırtına, Arap Celâl,

Konu: İşçi olarak çalışan Kadir bir soygun olayına adı karışır hapishaneye düşer. İçerideki mahkumlar kolunu kırarlar hapishaneden çıkar onu içeriye attıranlarla hesaplaşır. Sonunda Kadir sevgilisiyle sinema salonunda polise yakalanır.

TEHLİKELİ GÖREV (1972)


Senaryo ve Yönetmen Tunç Başaran
Eser: Şinasi Önengit
Görüntü Yönetmeni: Mustafa Yılmaz
Yapım : Zümrüt Film/Oksal Altınel

Oyuncular : Tamer Yiğit, Seyyal Taner, Bozkurt Kuruç, Önder Somer. Baki Tamer, Raik Alnıaçık

Konu: Yasadışı işler çeviren bir çeteyle mücadele eden bir polisin öyküsü.

TATLI DİLLİM (1972)


Yönetmen: Ertem Eğilmez
Senaryo: Sadık Şendil
Görüntü Yönetmeni: Erdoğan Engin
Yapım: Arzu Film/Ertem Eğilmez

Oyuncular : Tarık Akan, Filiz Akın, Kemal Sunal, Zeki Alasya, Metin Akpınar, Suna Keskin, Halit Akçatepe, Hulusi Kentmen, Suphi Tekniker, Münir Özkul, Suphi Tekniker, Suna Keskin,

Konu: İstanbullu varlıklı bir ailenin çocuğu olan Ferit (Tarık Akan) tıp eğitimi görmesine karşılık büyük hobisi basketbol oynamaktır. Maçlar öncesi dinlemek ve kamp yapmak için basketbol takımı ile beraber Emine'nin (Filiz Akın) bulunduğu köye gider. Emine ise köy öğretmenidir ve bütün hayatı köydeki insanlara yardım etmekle geçer.. İstanbul'da çapkınlıklarıyla ünlü Ferit, Emine'den çok hoşlanır ve onun kalbini kazanmaya çalışır. Emine ilk başta Ferit ile ilgilenmese de iki genç kısa süre sonra birbirlerine aşklarını itiraf eder ve evlenmeye karar verirler. Evliliklerinin ilk günleri oldukça mutlu geçer ancak Ferit'in İstanbul'dan gelen arkadaşları işleri bozar. Arkadaşlarıyla ile birlikte İstanbul'a ve oradaki eski yaşamına geri dönen Ferit Emine ile evliliğini unutur. Emine bir süre bekledikten sonra İstanbul'a kocasını aramaya gider. Ancak acı gerçekler yüzüne vuracaktır: Ferit evliliğine ailesine haber vermediği gibi, eski çapkınlıklarına geri dönmüştür. Bunun üzerine Emine Ferit'e hayatının dersini vermek için kolları sıvar. Şehirli ve oldukça bakımlı bir kadın şeklinde Ferit'in karşısına yeniden çıkacak, ikiz kardeş Mine olarak gerçek kocasının kafasını karıştırmaya başaracaktır