Powered By Blogger

21 Şubat 2018 Çarşamba

ZEHRA (1972)


Yönetmen : Yücel Çakmaklı
Senaryo: Bülent Oran
Foto Direktörü: Necati İlktaç 
Yapım: Elif Film / Mahmut Kış

Müzik Direktörü: Yıldırım Gürses Ses Mühendisi: Duyal Karagözoğlu, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Montaj Şefi: Özdemir Arıtan, Işık Şefi: Uğur Dede Şimşek, Set Ekibi: Ayhan Çiçek, Nurettin Akgül, Şahin Gök, Fotoğraflar: Mustafa Akergül, Kamera Asistanı: Orhan Temizkan, Prodüksiyon Amiri: Kadir Akgün, Ar Direktör: Semih Sezerli, Asistan Rejisör: Attila Gökbörü, Film Hikâyesi: Burhan Bolan, (Stüdyo Bükey’de seslendirilmiş, Acar Film stüdyosunda renklendirilmiştir)

Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Ediz Hun, Yalçın Gülhan, Suzan Avcı, Hulusi Kentmen, Atıf Kaptan, Nilgün Özhan, Feridun Çölgeçen, Leman Akçatepe, İsmail Hakkı Şen, Misafir Sanatçı: Yıldırım Gürses (“Bir Garip Yolcu” şarkısıyla), Ahmet Turgutlu,

Konu: Şehirde, tabiattan ve tabii insan ilişkilerinden kopuk, varlıklı bir aileden gelen Zehra, köy hayatının yalınlığını, sade insan ilişkilerini, doğal çevrenin verdiği duygu zenginliğini tanıyınca bağlanacağı dünyayı bulur. Ona bu dünyayı keşfetmesinde Murat yardımcı olur. Murat, şehirli bir geçmişi olan, sanatçı duyarlılığına sahip, zeki ve ince duygulu bir gençtir. Huzur ve sükun bulmak için köy hayatına sığınmıştır. İki genç temiz bir sevgiyle birbirlerine bağlanırlar. Ne var ki bu bağlanışı çileli bir beraberliğe dönüştüren dramatik bir engel vardır aralarında

ÖDÜL:
► 4. Adana Altın Koza Film Festivali,’nde (1972)
► Hülya Koçyiğit “En iyi kadın oyuncu





YUMURCAK KÜÇÜK ŞAHİT (1972)


Yönetmen: Guido Zurli
Senaryo: Fuat Özlüer
Kamera: Cengiz Tacer
Yapım: Erler Film / Türker İnanoğlu,

Kurgu: Metin Miroğlu, Sanat Yönetmeni: Sohban Koloğlu, Yönetmen Yardımcısı, Zeynep Tedü, Kamera Asistanı: Hüseyin Karındoyuran, Yapım Koordinatörü: Memduh Karakaş, Yapım Sorumluları: Raif Özkök, Aziz Kıskanç, Ahmet Akgün, Ahmet Akdoğan, Işık Şefi: Şevket Yılmaz, Ses Kayıt: Tuncer Aydınoğlu, (Acar Film Stüdyosunda Hazırlanmıştır)

Oyuncular: Filiz Akın (Selma), Ekrem Bora (Kenan), Bahar Erdeniz, Hulusi Kentmen (Komiser), Necdet Tosun (Kapıcı), Kayhan Yıldızoğlu, Mürüvvet Sim, Suphi, Tekniker, Ali Seyhan, Çitlenbik İhsan, Ümit Aktan, Çocuk Yıldız: İlker İnanoğlu –d. 1965 (Yumurcak)

Konu: Vahşi Batı’nın ücra bir kasabasında yaşayan Yumurcak’ın (İlker İnanoğlu), okulu tatil olmuş, evine dönerken azıl haydut çetesi Demirbilek ve adamları onu kaçırır. Annesi Maureen’den fidye isterler. Maureen fidyeyi ödese bile oğlunu kurtaramayacağını düşünür ve iyi silah kullanan bir kovboy arar. Kimse Demirbilek’le uğraşmak istemez. Eski bir haydut olan Keskin’i (Cüneyt Arkın) bulur. Çok iyi bir silahşör olduğu halde yıllar önce bir çocuğun ölümüne neden olmuş, vicdan azabı ile uzun süredir işsiz ve perişan bir yaşam süren Keskin, Maureen’in yalvarmalarına dayanamaz, işi kabul eder. Aslında Demirbilek’in adamı olan Maureen’in yardımcısı Keskin’i haber verir ve yakalatır. Sonra Maureen’e Keskin’im öldürüldüğünü ve fidyeyi ödemeleri gerektiğini söyler. Maureen parayı bulmak için çiftliği ipotek ettirir. Yumurcak ise bu arada herkes uykuya dalınca Keskin’in iplerini çözer ve ikisi kaçarlar. Bunlardan habersiz Demirbilek’e fidyeyi vermeye giden Maureen yardımcısının da çeteden olduğunu anlarlar. Demirbilek ve adamının ona saldırdığını gören Keskin ve Yumurcak birlikte hareket edip genç kadını kurtarırlar. Keskin, çetebaşı Demirbilek ve adamını öldürür. Yumurcak ise annesine tekrar kavuşmuş olmanın mutluluğunu yaşar

YİRMİ YIL SONRA (1972)


Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Kamera: Memduh Yükman
Yapım: Kemal Film / Osman F. Seden,

Yönetmen Ast: Arif Erkuş, Ali Kıvırcık, Kamera Ast: Aytekin Çakmakçı, Renk Uzmanı: Mengü Yegin, Laboratuar: Metin Eren, Hasan Örnek, Süleyman Kaya, Abdullah Akdeniz, Montaj-Senkron: Turgut İnangiray, Mehmet Özdemir, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Ses Mühendisi: Duyal Karagözoğlu, Işık Şefi: İlhan Aslım, Işık Ast: Celal Şahin, Prodüksiyon Amiri: Adnan İrkut, Prodüksiyon Ast: Cemil Kaskap, Dekor: Hasan Nurdan, Set Ekibi: Sadi Kanat, Erdoğan Bulut, (Saner Film stüdyosunda renklendirilmiş ve Stüdyo Bükey’de seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Ayhan Işık (Nazım), Nazan Şoray (Tülay), Hülya Darcan (Hülya), Yalçın Gülhan (Cüneyt), Aytaç Arman (Erol), Gülistan Güzey (Ayten), Kenan Pars (Kenan), Hulusi Kentmen (Cezaevi Müdürü), Nubar Terziyan (Nazım’ın Ustası), Hüseyin Peyda (Polis), Mine Sun, Meltem Mete, Talat Gözbak (Maraşlı), Erdoğan Seren, Mehmet Yağmur, Bedri Aydın, Oktay Yavuz, Ali Demir, Ahmet Koç, İbrahim Kurt, Nesrin Kaptan, Erdoğan Seren, Mustafa Yavuz

Konu: Bu arada Usta, Alexander Dumas'ın "Yirmi Yıl Sonra” isimli romanından etkilenerek, kendi eserleri arasında yirmi yıl sonra bile geçerliliğini koruyabilecek bir konuya el atar ve "Kanun Namına"nın değişik bir versiyonunu "Yirmi Yıl Sonra” Ayhan Işık, Nazan Şoray ismiyle tekrar ele alır. Filmde, hapishaneden tahliye olduktan sonra hayatla hesaplaşmaya girişen eski bir hükümlünün dramı anlatılmaktadır. Nazım (Ayhan Işık), çocuklarına öldüğünü söylettirerek, onları bir daha görmemeyi göze alan onurlu bir mahkumdur. Çıktığında onu korkunç sürprizler beklemektedir. Karısı (Nazan Şoray), acılara dayanamayıp hafızasını kaybetmiş; çocukları kötü yola düşmüştür. Oğlu Cüneyt çetenin elinde bir tetikçidir. Yaşadığı fakir ve amaçsız hayattan dolayı, öldüğünü sandığı babasını suçlamaktadır.



YİĞİTLERİN KADERİ (1972)


Senaryo ve Yönetmen: Hüseyin Peyda
Eser: Ali Fuat Kalkan
Kamera: Orhan Çağman
Yapım: Ilgaz Film / Mehmet Çakar

Oyuncular: Levent Çakır, Gülgün Erdem, Münir Özkul, Nedret Güvenç, Talât Gözbak, Fahri Toroman, Cihan Alp, Seyhan Gümüş, Ayşin Simer, Ali Seyhan

Konu: Kan davalı bir ailenin dramatik öyküsü.


YILMAYAN ŞEYTAN (1972)


Yönetmen: Yılmaz Atadeniz, Senaryo: Seçil Erok (Mysterious Dr. Satan adlı film dizisinden), Görüntü Yönetmeni: Sertaç Karan, Yapım: Atadeniz Film / Yılmaz Atadeniz, Yönetmen Yardımcısı: Semih Selvidal, Resim Yönetmeni: Sergio Comani, Kurgu: Necdet Tok, Makyaj : Zeki Alpan,

Oyuncular : Kunt Tulgar, Mine Mutlu, Erol Taş, Muzaffer Tema, Erol Günaydın, Yalın Tolga, Tijen Doray, Muammer Gözlalan, Zeki Sezer, Cango Kemal, Mustafa Dik, Ahmet Karaca, Giray Alpan, Abdi Algül, Ali Demir, Erol Yeşilparmak, Mehmet Yağmur

KONU: Ünlü iş adamı Yılmaz’ın en yakın arkadaşı Bakır Baş’ı, Doktor Şeytan öldürür. Arkadaşının çocuğunu ise Yılmaz kendi çocuğu gibi büyütür. Yıllar sonra Tekin’e (arkadaşının çocuğu) gerçeği söyler. Yılmaz, Tekin’e babasının bir kahraman olduğunu ve kötülere karşı durduğunu anlatır. Babasının kavga sırasında kullandığı aksesuarları Tekin’e verir. Kısa bir süre sonra Doktor Şeytan’ın adamı Yılmaz’ı da öldürür. Tekin Doktor Şeytan’ın adamlarının peşinden gider. Trenle yolculuk yapan Profesör Doğan’ı, babasının aksesuarlarıyla Doktor Şeytan’ın elinden kurtarır. Doktor Şeytan, Profesör Doğan’ın icatlarını çalmak ister, Tekin O’nu korur. Doktor Şeytan, Profesör Doğan’ın evinde çalışanlardan birini kaçırır ve karnına bir düzenek bağlar. Bu düzenek bir kamera gibi çalışır. Bu düzenek aracılığıyla, Doktor Şeytan Profesör Doğan’dan buluşunu anlatmasını ister, yoksa yardımcısı düzenek nedeniyle patlayacaktır. Tekin şehrin elektriklerini kestirip, bu düzeneği çıkarır. Doktor Şeytan’ın adamları Profesör Doğan’ı kaçırır ve Doktor Şeytanın icadını tamamlaması için baskı yapar. Daha sonra kızını da kaçırıp yanına getirirler ve istenileni yapmazsa kızını öldürmekle tehdit ederler. Tekin, Doktor Şeytan’ın yerini bulur. Yurtdışından Profesör Fuat gelir. Profesör Doğan’ın yaptığı uçağı, test eder. Uçak Doktor Şeytan’ın elindedir, uçağın ampulü patlatır. Doktor Şeytan yüzünü sararak, uçakta yaralanan Profesör Faruk’un yerine geçerek, Profesör Doğan’ın evine gelir. Sözde Doktor Şeytan’ın yaptığı robotu etkisiz hale getirdiğini söyler. Sevgi’nin durumu öğrenmesiyle robotu da alıp kaçar. Aynı gün Doktor Şeytan’ın adamları robotu almaya gelir. Sevda robotu bir kutunun içine koyduklarını söyler, kutudaki Tekin’dir. Polis Doktor Şeytan’ın atölyesinin etrafını sarar. Tekin babasının aksesuarlarıyla Bakır Baş kılığında Profesör Doğan’ı kurtarır. Doktor Şeytan, kendi yaptığı robot tarafından ölür. Çetenin sağ kalan üyeleri tutuklanır. Bakır Baş’ın Tekin olduğunu öğrenen Sevgi ve Profesör Doğan çok sevinir

YILDIRIM AJAN (1972)


“Ağzı Şeker Dili Bal”

Senaryo ve Yönetmen: Yavuz Figenli
Kamera: Kenan Kurt
Yapım: Süper Film / -Halil Dilmen

Kurgu: Mustafa Kent, Yönetmen Yardımcısı: Erol Erdoğan, Kamera Asistanı: Özer Korkmazlar, Negatif Kurgu: Hüsamettin Üren, Renk Düzenleme: Zihniye Özen, Turgut Ören, Ses: Necip Sarıcıoğlu, Prodüksiyon Amiri: Mehmet Güler, Asistanı: Özdemir Akın, Set Amiri: Nizam Ergüden, Set: Nurettin Algül, Hikmet Tülek, (Ören Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Tamer Yiğit (Ajan A/6), Feri Cansel (Lila), Behçet Nacar , Kayhan Yıldızoğlu, (Lila’nın abisi), Yeşim Yükselen (Necla), Nihat Ziyalan (D/4 Nihat), Süha Doğan, Danyal Topatan , Feridun Çölgeçen (Kimyager), Ali Demir (Profesör), Süha Doğan (fabrika sahibi), Özdemir Akın (Afrikalı Yuan), Tevfik Şen, Mehmet Yağmur, İbrahim Kurt, Sönmez Yıkılmaz, Dündar Aydınlı, Mustafa Oğuz,

Konu: Sahte aşı ilacı imal eden bir çeteyle, bir polisin öyküsü.


YILAN KADIN (1972)


Senaryo ve Yönetmen: Yavuz Figenli
Kamera: Yılmaz Ceylan
Yapım: Topkapı Film / Yaşar Tunalı

Oyuncular: İrfan Atasoy, Tijen Doray, Süheyl Eğriboz, İhsan Gedik, Ayton Sert, Ahmet Turgutlu, Kadir Kök, Mehmet Yağmur, Lütfi Engin,

Konu: Sevdiği erkeği elde etmek için her türlü kötülüğü yapan bir kadının aşk öyküsü

YEDİ KİŞİ ÖLECEK (1972)


Yönetmen: Kayahan Arıkan (Tancan Akın)
Senaryo: C. Yavuz Doğan
Foto Direktörü Selahattin Hiçdurmaz
Yapım: Sakarya Film / Kayahan Arıkan

Oyuncular: Okan Demir, Piraye Uzun, Yaşar Güçlü, Danyal Topatan, Kâzım kartal, Orhan Korkmaz, Funda Ege, Ali Ekdal, Ahmet Karaca, İhsan Bayraktar, Ali Seyhan , Ali Demir, Enver Dönmez

Konu: Bir gangsterlik öyküsü.

YAZIK OLDU ALİ'YE (1972)


Yönetmen: Hüseyin Peyda
Senaryo: Ali Avaz
Kamera: Yılmaz Ceylan
Yapım: Ilgaz Film / Mehmet Çakar

Oyuncular: Ali Avaz, Ülkü Özen, Ali Şen, Zeyno Çilem, Enver Dönmez, Zeki Alpan, Ahmet Karaca, İbrahim Uğurlu, Sevda Nurseven, Ayşe Atakan, Sabahat İzgü, Celile Bahar, Hasan Bulak, Fikret Kaptan, Oryantal: Ümmühan

Konu: Taşralı bir gencin büyük kentteki güldürüsü.

YARALI KURT (1972)


Yönetmen: Lütfi Ömer Akad
Senaryo: Selim İleri (Graham Greene’in
“This for Hire” /Kiralık Silah adlı romanından)
Foto Direktörü: Gani Turanlı
Yapım: Erman Film / Hürrem Erman

Reji Asistanları: Erol Keskin, Nurettin Erişen, Kamera Asistanı: Ferhat Bakır, Işık Şefi: Rıdvan Varol, Işık Ekibi: Ekrem Çınaroğlu, Hüseyin Gönül, Montaj: Metin Miroğlu, Ar Direktör: Yılmaz Topuz, Set Amiri: Nejat Buvan, Set Ekibi: İlhami Moloz, Ethem Açıkgöz, Mustafa Kıtır, Renk Uzmanları: Turgut Ören, Zihniye Ören, Sesleri Alan: Yorgo İlyadis, Prodüksiyon Müdürü: Avni Turan, (Ören Film Stüdyosunda renklendirilmiş ve Süperfon Stüdyosu’nda seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Cüneyt Arkın, Ahmet Mekin, Şükran Yamakoğlu, Yıldırım Önal, Süha Doğan, Osman Alyanak, Güzin Özipek, İsmail Hakkı Şen, Kerem Yılmazer, Turgut Savaş, Mahmure Handan, Arif Eriş
,
KONU: Hapisten çıkan Ali, 3000 dolar ve pasaport karşılığında, kirli işlerle uğraþan bir tefeciyi öldürüyor. Ancak, aldığı dolarlar sahte çıkar. Tek amacı intikamdır. Kendisine bu oyunu hazırlayanları arayıp bulması gerekmektedir. Bu arada istemeyerek ölümüne neden olduğu bir yaşlı adamın kızından gereken yardımı bulacak, belirli bir duyguya ve duruma dönüşme olanağını bulamayan bu ilişki, feleğin sillesini yemiş, ömrü acılar, yalnızlıklar, nefretler içinde geçmiş bu taş yürekli katile güvenmeyi, inanmayı ve sevmeyi öğretecektir. Türk Polisiye sinemasında Selim İleri'nin senaryosu ve yönetmeni için, film oldukça başarılı.

ÖDÜL:
► 4. Adana Altın Koza Film Festivali’nde (1972)
► “En başarılı 2. Film”
► Cüneyt Arkın “ en başarılı oyunucu”

► Film, genel çizgileriyle bu türün bilinen çıkış noktalarından yola çıkıyor, görüldüğü gibi. Ne var ki, her şeyden önce, Akad’ın eline gerçekten”senaryo” denilebilecek bir kaynak var...Bir edebiyatçının, genç kuşağın en başarılı öykücülerinden Selim İleri’nin elinden çıkma. İlk senaryo çalışması olmasına rağmen, iyi kurulmuş, diyalogları gerçek, durumları inandırıcı, bütünlüğü kusursuz...Geri zekalı insanların, geri zekalı olduğunu farz ettikleri bir seyirci için çiziştirdikleri karalamalardan değil...

Akad, İleri’nin senaryosunu, olgun sağlam, özenli bir sinema diliyle anlatmış. Fazla abartılmamış bir biçimcilik, filme sinema aşısından unutulmaz birkaç bölüm sağlıyor. Yan kişiler,iyi çizilmiş, iyi belirmiş, iyi de oynanmış. Ali’nin (biraz Jean Pierre Melville’nin “Kiralık Katil – Le Samoruai”deki Alain Delon’u andıran) kişiliği de, gerek senaryonun sağlam çizgisi, gerekse Cüneyt Arkın’ın oyunuyla netleşiyor iyice. Gani Turanlı’nın fotoğrafları, genellikle biraz fazla beyaz, fazla soğuk gibi geldi bana. Ama aynı tonu bütün film boyunca tutturduğuna göre. Bunun aranöış bir ton olduğu düşünülebilir. Kurgu ve dublaj yanlışları önemli. Örneğin Şükran Yamakoğlu’nun hemen bütün yakın plan konuşmaları, dublajın azizliğine uğramış. Bunların dışında, “Yaralı Kurt” genel olarak belli bir sinema düzeyine ulaşmışl, baştan sona aksamayan, bir “Türk kara filmi” türünü haberleyen ilgiye değer bir yapıt. Şimdiye dek benim gördüğüm en iyi oyununu veren Cüneyt Arkın’ı kutlarken, Selim İleri’ye “Türk sinemasına hoş geldin” demek isterim. Umulur ki bu, nbir zamanlar sinemayla yakın ilişkiler kuran Orhan Kemal’lerin, Yaşar Kemal’lerin ve diğerlerinin çoktandır boş bıraktıkları bir alanda yeniden olumlu bir işbirliğinin başlangıcı olsun. (Atilla Dorsay, Cumhuriyet G. 25.10.1972)




YALAN DÜNYA (1972)


Yönetmen: Temel Gürsu
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Foto Direktörü: Erdoğan Engin
Yapım: Olgun Film / Olgun Eltan

Reji Asistanı: Sami Güçlü, Kamera Asistanı: Selçuk Topçuoğlu, Prodüksiyon Asistanı: Yücel Türkoğlu, Işık Şefi: Dede Şimşek (Funda Işık Servisi), Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, Ar Direktör: Basri Büyükcan, Set Amiri: Baki Soğukpınar, Kostüm: Arif Yalabık, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Montaj Şefi: Özdemir Arıtan, Prodüksiyon Amiri: Sedat Demir,
(Acar Film Stüdyosunda hazırlanmıştır.)

Oyuncular: Kartal Tibet, Sevda Ferdağ, Tanju Gürsu, Şükriye Atav, Enver Dönmez, Ekrem Gökkaya, Reha Yurdakul, Hamit Yıldırım, Ali Seyhan, Sedat Demir, Mine Soley, Ekrem Dümer, Murat Sümer, Yavuz Turgul, Oktay, Yavuz, Yavuz Turgul, Baha Tunç, Atılay Gülen, Asım Nipton, Faik Coşkun, Kamer Baba, Çocuk Yıldız: Ömercik (Ömer Dönmez - d: 1959)

Konu: Polis şefi olan Murat (Kartal Tibet) gece baskınlarıyla yasa dışı işler yapan gece kulübü, pavyon, randevuevi, kumarhane ne varsa baskın yaparak onları yıldırır. Ama baskınlar sonucunda büyük patronu hiç ·yakalayamaz. Onların yerine hep fedailerini tutuklar. Büyük patronlar ise bu durumdan hiç hoşnut kalmazlar ve güçlerini yitirerek zor duruma düşerler. Sonunda Murat'ı ortadan kaldıracak bir adam arayışı içine girerler ve hapisten yeni çıkmış Kemal'i (Tanju Gürsu) bulurlar. Kemal polis Murat'la baş edecek yüreğe, beceriye sahiptir. Ne var ki bu işi kabullendiği halde yapmak istemez. Çünkü Murat'la geçmişe dayanan bir yakınlığı vardır. Bunu öğrenen patronlar bu kez iki kişiyle birlikte baş etmek zorunda kalarak büyük bir çatışmaya girişirler. Bu çatışma sırasında yeraltı dünyasının tüm kirli çamaşırları ortaya çıkar .


YA SEV YA ÖLDÜR (1972)


Senaryo ve Yönetmen: Savaş Eşici
Kamera: İzet Akay
Yapım: Boran Film

Oyuncular: Tamer Yiğit, Feri Cansel, Altran Günbay, Erden Alkan, Nur-Ay, Nesrin Kaplan, Tijen Doray, Ayton Sert, Nesrin Nur,

Konu: Köyden kente artist olmak için gelen bir kızla, modellik yaptığı fotoğrafçının öyküsü.


VURMA ZALİM VURMA (1972)


Senaryo ve Yönetmen: Hüseyin Peyda
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Eydost Film / Hüseyin Peyda

Set Amiri: Nihat Karahan, Set Ekibi: Ali Katrataş, Emin Ekmen, Mehmet Aydoğan, Sesleri Alan: Yorgo İlyadis, Montaj Şefi: Özdemir Arıtan, Laboratuar: Recai Karataş, Türkü ve Mayalar: Mehmet Özbek, Görüntü Direktörü: Suat Kapkı, (Acar Film stüdyosunda renklendirilmiş ve Süperfon stüdtosunda seslendirilmiştir )

Oyuncular: Müşerref Tezcan, Hüseyin Peyda, Levent Çakır, Şadiye Arcıman, Seyhan Gümüş, Baki Tamer, Nalân Çöl, Ersun Kazançel, Nubar Terziyan, Ali Seyhan, Semiha Yağız, Turgut Pekdemir, Sabri Toraman, İsmet Batur, Sema Semir (danslar),

Konu: Güneydoğu'da geçen bir aşk öyküsü.

VURGUN (1972)


Yönetmen: Alev Akakar
Senaryo: Yalçın Erkan
Kamera: Ali Özdemir
Yapım: Kader Film / Alev Akakar

Oyuncular: Nükhet Egeli, Baki Tamer, Alev Akakar, Maritza, Zeki Tüney, Abidin Görsev, Hasan Yıldız, Kemal Çapar

Konu: Vurgun sonrasında ilkel olarak düzenlenmiş basınç odalarında tedavi gören dalgıçların öyküsü.


VUR KIR GEÇ (1972)


Senaryo ve Yönetmen: Birsen Kaya
Kamera: Yılmaz Ceylan
Yapım: Ufuk Film / Birsen Kaya

Oyuncular: Aytekin Akkaya, Piraye uzun, Necdet Çağlar, Adnan Mersinli, Nesrin Nur

Konu: Mafya ile başı derde giren bir semt kabadayısının macerası.