Araştıran ve Derleyen: Yalçın ÖZGÜL 2024 Şubat ayı sonuna kadar Blog'a aktarılan film sayısı 7642 adet olmuştur. Film aktarımı devam ediyor.
23 Şubat 2018 Cuma
BEBEK YÜZLÜ (1973)
Foto Direktörü: Manasi
Filmeridis
Yapım: Özer Film / Vural
Pakel, Enver Özer
Laboratuar Şefi: Recai
Karataş, Montaj Şefi: Özdemir Arıtan, Sesleri Alan: Tuncer
Aydınoğlu, Bican Avşar, Prodüksiyon Amiri: Ercan Tuman, Kamera nı: Necdet
Tetiker, Set Ekibi: Ercan Tuman, Azmi Yıldız, Nihat Şimşek, Hüseyin
Bilgiç, Rejisör Asistanları: Selma Sonat, Ümit Efekan,
Acar Film Renkli laboratuarında hazırlanmıştır.
Oyuncular:
Tarık Akan (Murat), Perihan Savaş
(Zehra), Ahmet Mekin (Turgut), Erol Taş (Tahir), Yılmaz Gruda (Komiser), İlhan
Hemşehri (Kaçak), Ayşen Cansev (Selma), Halit Akçatepe, Altın Ser, Seyhan Gümüş
(İş adamı), Feridun Çölgeçen (Tülin’in babası), Necdet Yakın, Giray Alpan,
Tevfik Şen, Ali Demir, Ali Seyhan, Giray Alpan,
Konu: Topal olan kız kardeşini tedavisi için
gereken parayı bulabilmek için çete kuran soygun yapan ve sonunda pişmanlık
duyan gencin öyküsü.
BATAKLIK BÜLBÜLÜ (1973)
Senaryo: Safa Önal
Kameraman: Tuncay Ural
Yapım: Er Film
Işık: Ender
Işık Servisi, Şef: Aydın Yurderi, Jenerik: Refik Onubil, Reji
Asistanı: Ç. İzzet Özkaya, Kamera Asistanı: Himmet Arı, Sesleri
Alan: Marko Buduris, Renk Uzmanları: Turgut Ören, Zihniye Ören,
Montaj Senkron: Osman Koşkan, Negatif Montaj: Hüsamettin Üren,
Laboratuar: Hikmet Kuyucu (şef), Hayati Akbulut, Özkan Sevinç, Prodüksiyon
Amiri: Mustafa Pekdoğru, (Yıldız Film Stüdyosunda Seslendirilmiş, (Ören Film
Stüdyosunda hazırlanmıştır)
Oyuncular:
Kartal Tibet (Yusuf), Hale Soygazi
(Zeynep), Bilal İnci (Patron), Tuncer Necmioğlu (Sedat), Nubar Terziyan
(Komiser), Kudret Karadağ, Süheyl Eğriboz, Nevin Nuray Leman), Renan Fosforoğlu
(hacıağa), Necip Tekçe (Otel katibi), Muazzez Arçay, Lütfi Engin, İhsan
Bayraktar, Mahmure Handan (Sedat’ın Annesi), Gül-Ay, Mehmet Yağmur, İbrahim
Kurt, Niyazi Başak, Nilgün Ceylan,
Konu: İstanbul’a iş aramaya gelen bir işçiyle,
şarkıcı bir kadının aşkı.
BAŞLIK PARASI (1973)
Yönetmen: Yavuz Figenli
Senaryo: Tuncer Necmioğlu,
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım: Hilal Film / Şükrü Kirişçi
Renk Uzmanı: Sümer Vatan,
Labortuar: Hasan Örnek, Abdullah Akdeniz, Selahattin Kaya, Negatif
Montaj: Sezai Elmaskaya, Ses Mühendisi: Rauf Tözüm, Montaj
Senkron: İsmail kalkan, Mevlut Koçak, Set Ekibi: Nizam Ergüden,
Ercan Akyıldırım, Yusuf Telli, Reji Asistanı: Erol Sönmez, Kamera
Asistanı: Taci Saraç, Prodüksiyon Amiri: Arap Özdemir, Teknik
Direktör: Yalçın Günay, Hikâye : Şükrü Kirişçi,
Yeni Stüdyo Renkli Film laboratuarında hazırlanmıştır
Oyuncular:
Tanju Korel, Leyla Kenter, Yıldırım
Gencer, Tuncer Necmioğlu, Oktay Yavuz, Sabahat Işık, Hasan Ceylan, Aşık İhsani,
Nizam Ergüder
Konu: Başlık parası için sınırda kaçakçılık
yaparken mayında bir bacağını kaybeden bir adamın macerası.
BALIKÇI OSMAN (1973)
Senaryo: Safa Önal
Foto Direktörü: Nedim
Akanlar
Yapım: İstanbul Ticaret
/Nejat Okçugil Ender Işık Servisi, Şef: Aydın Yurderi, Jenerik Refik
Onubil, Reji Asistranı: Nilgün Karagüler, Kamera Asistanı: Himmet
Arı, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Montaj Şefi: Özdemir Arıtan,
(Acar Film Renkli laboratuarında hazırlanmış ve seslendirilmiştir.)
Oyuncular:
Sadri Alışık, Freri Cansel, Muzaffer
Tema, Benan Öz, Kayhan Yıldızoğlu, Mualla Sürer, Ali Ekdal, Nubar Terziyan,
Renan Fosforoğlu, Kudret Karadağ, Özden Sayın, Oktay Yavuz, Osman Han, Rıza
Genç, Ekrem Dümer, Cemal Ertokuş , Ali Demir, Naci Fidan, Semih Gürbüz, Cevat
Uz, Meziyet Nakkaş, Nermin Özses, Zeki Sezer,
►‘Ambarlı
Köyünden Balıkçı Osman. Ayaklarında bazen lastik çizme bazen arkasına basılı
pabuçlar. Üzerinde soba borusu gibi pantolon. Belde ucu sarkık kuşak. Yaka
bağır açık gömlek (Sadri Alışık, keşke, sağ bileğindeki altın künyeyi
çıkarsaydı). Bazen de çok ‘lüks’ gözüken yağmurluk. Ama içinde, o yıllar için
‘lüks’ olmayan ‘umut’. Sevgilisi ‘ve de aynı zamanda’ Zücaciyeci Sabri’nin kızı
Mualla’yı tren raylarının oraya gezmeye götürdüğü bir gün şunları anlatmıştı;
“..Bütün dava bir kayıkta. Bir kayık satın aldım mı tamamdır. Kira kayığıyla
balıkçılık pek fazla kâr bırakmıyor son günlerde..Bin iki yüz lira istiyorlar.
Benimse ancak 130 lira birikmişim var. Ama üzülme be Konca Mualla, bin iki yüz
lira dediğin para sayılmaz bizler için. Biriktirmesi bir sene bile sürmez. Hem
kendim balık tutacağım hem de saati 2 buçuk liradan kiraya vereceğim..Yevmiye
kazancım 50 lirayı buldu mu dayanacağım babanın kapısına ‘pek muhterem
Zücaciyeci (o, ‘züccaciyeci’ diyor) Sabri bey abimiz Allah’ın emri ve de
peygamberin kavliyle kızınız Mualla’nın desti izdivacına talibim’ diyeceğim.” Tuttuğu
balıkları mahalledeki Fethullah abisine satıyor. Arada bir de, arkadaşlarıyla
deniz kenarındaki Akıncı Gazinosunda kafa çekiyorlar. Evlere şenlik, her an
öfkeli (adını öğrenmediğimiz) bir anası ve bir de varsıl mı varsıl (Osman
bilmiyor ama kaçakçı) üvey abisi var. Sustuğunu görmediğimiz anne, filmin
sonlarına doğru Meral’e “Ben rahmetli iki kocamı da el pençe divan durdurmuş,
ağızlarına gözlerine kilit vurdurmuş kadınım. Sen kim oluyorsun a çöplük
civcivi” diyor. Kayık için gerekli parayı ‘borç olarak’ alacağı umuduyla
gittiği Zekeriya’nın evinde pek hoş karşılanmaz.
Osman; “Çok iyiyim de
abiciğim, benim ayrıca bir maruzatım var. Demek istiyorum ki yani her sabah
vakti 20 lira kayık kirası dokunuyor biraz. Bizim Tacettin Abi ile konuştum,
birkaç tane teknesi vardır, dedi ki ‘oğlum bin iki yüz elli lirayı peşin bastır
hangi tekneyi istersen al git’ dedi yani bana. Bilmem..”
Abisinin “Bu aralar elim pek
sıkışık. 5–6 işe yüz binlerce lira yatırdım… Kazık kadar adamsın. Borçla,
harçla, ianeyle yaşama artık. Çalış para kazan” ve yengesinin “Evimize bir defa
da para istemek için gelme” sözlerinden sonra süklüm püklüm oradan ayrılır.İ
şler bir kez ters gitmeye görsün. “Sana meyveli bir gazoz, pudra şekerli bir
muhallebi ikramı en birinci vazifemdir” dediği Muallasının başka biriyle
evleneceğini de Fethullah’dan duyar. Oysa Sabri için ‘ilerde aileye girince
daha da samimi olaraktan kendisiyle kadeh bile tokuşturacağını’ söylüyordu
Osman; “Evleniyor muymuş?”
Fethullah; “Duymadın mı?”
Osman; “En geç benim gibiler duyarmış, öyle derler.”
Bir gün,
evine değil de iş yerine gittiği abisinin, adamlarıyla konuşmasına biçim biri
olduğunu anlar; “Rıdvan nalları dikeli bir ay oluyor. O kaçak mal işinden
borçlanmıştı. Ödeyemeden vurdular salağı. Kız kardeşiyle kaçtır konuştum, 350
bin lira alacağımı istedim. ‘Abimin borcundan bana ne’ diyor. Adı Meral. Meral
Nurdan. Beyaz Gül Gazinosunda şarkıcı. Asıl iş Rıdvan’ın (kardeşine) bıraktığı
milyonluk pırlantalı zümrütte. Onu ele geçirdik mi tamamdır.” Neden sonra
Osman’ın orada olduğunu anlayan Zekeriya onu kovar. Balıkçının intikamı yumuşak
atın çiftesine benzeyecektir; “..Dur, şimdi seyret Osman’ı. Bak neymiş Osman.
İbreti âlem için öğreteceğim ben sana.”Önce Meral’i bulur. Onu abisinin
adamlarından kaçırıp köyüne getirir. Güzel Meral’i yalnız abisinden değil
annesinden de(!) korumak zorunda kalır. Meral ve mücevher kurtulur ama genç kız
mutluluğu Osman’da bulacaktır.”(Yazan: Murat Çelenligil, Sinematürk editörü)
BABALARIN GÜNAHI (1973)
Senaryo: Sadık Şendil
Kamera: Erdoğan Engin
Yapım: Arzu Film / Ertem
Eğilmez
Laboratuar Şefi: Hikmet
Kuyucu, Laboratuar: Hayati Akbulut, Sevinç Özkan, Hüseyin Kuğu, Montaj:
Aleko Aleksdandru, Senkron: Osman Başkan, Negatif Montaj: Hüsam
Eren, Set Amiri: Mustafa Koçyiğit, Set Ekibi: Taci Erşan, Kadir
Yılmaz, Mehmet Oğuz, Azmi Yılmaz, Işık Şefi: Mehmet Alışkan,
Işıkçılar: Süleyman Çekiç, Mehmet Yıldız Bükey Stüdyosunda seslendirilmiş
ve Ören stüdyosunda renklendirilmiştir
Oyuncular:
Ferit Şevki, Ekrem Bora, Suna Keskin,
Aytaç Arman, Yalçın Gülhan, Semra Sar, Kamuran Usluer, Müfit Kiper, Nihat
Ziuyalan
Konu: İki çocuklu bir babanın, şarkıcı bir
Kadınla olan ilişkisini konu alan dramatik aşk öyküsü.
AZAP (1973)
Senaryo: Safa Önal, Bülent Oran (Tamer Yiğit’in bir öyküsünden)
Görüntü Yönetmeni: Mustafa Yılmaz
Müzik: Yalçın Tura
Yapım: Akün Film / İrfan Ünal
Oyuncular: Türkan Şoray (Elif), Ayfer
Feray, Nihat Ziyalan (Vedat), Suzan Avcı, Selim Kaya (Murat), Mümtaz Ener
(Doktor), İhsan Yüce, Şükriye Atav, Nermin Özses, Remziye Fırtına, Yaşar Şener
(dolandırıcı), Muzaffer Civan (dönerci), Ahmet Turgutlu (bekçi), Mustafa Yavuz,
Tahsin Koray (Murat), Refik Kemal Arduman, İbrahim Uğurlu, Muzaffer Doğan,
Ajlan Aktuğ (sami), Meral Kurtuluş, Feridun Çölgeçen, Orhan Erdamar, Tomris
İncer (hemşire)
Konu: Film Şoray'ı felçli yavrusu Murat'ı
(Selim Kaya) ne pahasına olursa olsun tedavi ettirmeye kararlı Elif kadın
rolünde karşımıza çıkartıyor. Sırtladığı yavrusuyla köyden İstanbul'a inen
Elif’in başına gelmedik kalmıyor.
* Türkan Şoray
"Dönüş"le yönetmenliğe başarılı bir giriş yapmış, gerek tema
zenginliği, gerekse, coşkulu bir duyarlık ve sinema duygusuyla dikkatleri
çekmişti. Şoray, çabasını bu kez" Azap"la sürdürüyor.
Tamer
Yiğit'in bir öyküsünden alınan ikinci filmi, birincisi gibi yer yer oldukça
abartılmış bir melodram yükü getiriyor karşımıza... Kötülerin, kötülüklerin bir
antoloji gibi birbirini izlemesi, seyircide inanma duygusunu eksiltiyor
gitgide... Gerçi İstanbul'da vardır tüm bu gösterilenler, hepsi olabilir
gerçekten... Ama hepsi böyle birbiri ardına, aynı insanın başına gelir mi?
Öykü, tüm abartılmışlığına karşın, bir ana çizgiyi, evlat sevgisini ve evladını
mutlaka kurtarmak isteyen bir ananın inadını işlediğinden, dramatik gücünü
sonuna dek koruyabiliyor. Şoray, yönetmen olarak yine başarıdan uzak değil.
Çekimleri, duyarlı, düşünülmüş, yer yer özgün, vurucu buluşlar içeriyor...
Benimsediği, sevdiği bir öyküyü anlatmasını biliyor Şoray ve fılminden
seziliyor, öyküyü sevdiği, benimsediği... Ismarlama bir iş karşısında
olmadığınızı seziyorsunuz. Bu içtenlik bile az şey değil aslında...
"Azap''', konu/tema bütünlüğü bakımından nerdeyse "Dönüş" kadar
ilginç bile sayılabilir. Ancak melodram yanının aşırı ağır basmasının yanı
sıra, oldukça savruk bir teknik çalışma da filmin lehine sonuç vermiyor.
(Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları”, syf, 128)
ATLIHAN (1973)
Yönetmen: Naki Yurter,
Senaryo: Recep Filiz,
Foto Direktörü Muzaffer Turan,
Yapım: Hülya Film/ Naki Yurter
Reji Yrd.: Tarık Gür, Erdoğan Ok, Kamera
Ast.: Ahmet Derbay, Prodüksiyon Amiri: Mehmet Güler, Işık: Funda
Işık Servisi, sesleri Alan: Marko Nuduris, Faruk Özar, Negatif
Montaj: Hüsam Üren, Renk Uzmanı: Turgut Ören, Dekor ve Aksesuar: Ahmet
Sert, Handan Altınay, Laboratuar: Hikmet Kuyucu, Hayati Akduman, Hüseyin
Kuzu, Montaj-Senkron: Aleko Aleksandro, kameraman: Ferhat Bakır, (Ören Film Stüdyolarında
renklendirilmiştir).
Oyuncular: Aytekin Akaya (Can Bey), Piraye Uzun
(Mihriban), Turgut Özatay (Şeyh), Talat Gözbak (Cengiz han), Recep Filiz
(Çakır), Turgut Özatay, Abidin Görsev (Wang Yu), Sema Yaprak (Aycan), Ahmet
Sert (Bahadır), Kudret Karadağ (Arap haydut), Tevfik Şen (Şeyh), Günay Güner
(El Cafer), Zeynep Ramazan, Fatoş Gülay, Arap Celal (Esir Tüccarı), Aydın
Haberdar, Yunus Yakışıklı, Giray Alpan, İhsan Bayraktar, Sönmez Yıkılmaz
(Eşkıya), Abdi Algül, Ahmet Karatop (Arap haydut), Ali Ardınç, Mehmet
Tozkaldıran, Hasan Yıldız (Eşkıya), İbrahim Uğurlu (Arap haydut), Kadir Kök,
Oktar Durukan (Arap Kumandan),
Konu: Türk adının nesiller boyu
anılması için fetihler peşinde koşan bir bir cengaver olan Atlıhan ile bir
kadının aşk hikayesi tarihi ve macera ile karışık bir film.
AŞKIN ZAFERİ (1973)
Senaryo: Burhan Bolan
Görüntü Yönetmeni: Mustafa
Yılmaz
Yapım: Cem Film / Deniz
Kalkavan
Kurgu: Aleko Aleksandru, Sanat
Yönetmeni: Niyazi Er, Yönetmen yardımcıları: Semih Servidal, Ahmet
Servidsal, Negatif Kurgu: Bayram Türkkan, Laboratuar: Hikmet
Kuyucu, Hayati Akbulut, Renk Düzenleme Ast.: Zihniye Ören, Turgut Ören,
Dekor: Yüksel Tanık, Ses Mühendisi: Faruk Özar, Prodüksiyon
Amiri: Yavuz Işıklar, Asistanı: İsmail Sarıkaya, Set Ekibi: Tevfik
Atılgan, Mehmet Söğüt, Talip Okçu, Ercan Akyıldız, Seslendirme Yönetmeni: Sadettin
Erbil, Işık: Funda Film (Ören Film Laboratuarında renklendirilmiştir.)
Oyuncular:
Hülya Koçyiğit (Oya öğr.), Aytaç Arman
(Yanık Bekir), Kenan Pars (İngiliz Komutan), Tülin Örsek, Önder Somer (Yzb.
Ceksın), Hulusi Kentmen (Bnb. Pala Suat), Ali Şen (Muhtar), Mine Sun (Ayşe),
Altan Bozkurt (Vedat), Kayhan Yıldızoğlu (Barni), Renan Fosforoğlu, Erol
Yeşilyaprak, Yavuz Işıklar, Ahmet Servidal, İhsan Bayraktar, Cemal Konca,
Mahmure Handan, Mustafa Yavuz, Nubar Terziyan (Hıdır Çavuş), Yeşim Soydan,
Kadri Ögelman, Ercan Akyıldız, Ayten Kayalı, Arap Celal (arabacı) Kadir Topçu,
Semih Servidal, Şarkılar: Hümeyra Akbay, Misafir Oyuncu: Yeşim Soydan, Ekrem
Gökkaya (Onbaşı)
“Kurtuluş Savaşı sırasında
bir öğretmenin aşk ve fedakarlık öyküsü.
BİTİRİMLER SOSYETEDE (1973)
Yönetmen: Zeki Ökten
Foto Direktörü: Çetin Gürtop
Kameraman: Hüseyin Karındoyuran
Senaryo:Fuat Özlüer, Erdoğan Tünaş
Yapım: Erler Film/Türker İnanoğlu
Asistan Rejisör: Samim
Utku, Işık Direktörü: Şevket Yılmaz, Set Direktörü: Sohban
Koloğlu, Dublajı İdare eden: Kemal Bilici, Sesleri Alan: Tuncer
Aydınoğlu, Montaj: Metin Miroğlu, Laboratuar Şefi: Recai Karata, Prodüksiyon
Asistanları: Necati Şimşek, Mustafa Boğan, Ahmet Akgün, Mehmet Aslan,
Mehmet Ekinci, Prodüksiyon Direktörü: Memduh Karakaş, (Acar Film
Stüdyosu’nda renklendirilip seslendirilmiştir.)
Oyuncular: Kartal Tibet, Kadir İnanır, Gülşen
Gülşah (Bubikoğlu), Atıf Kaptan, Ali Şen, Sami Hazinses, Mürüvvet Sim, Necdet
Tosun, Seyhan Gümüş, Kayhan Yıldızoğlu, Gülten Ceylan, Hasan Ceylan, Kudret
Karadağ, Oktay Yavuz, Osman Han,
KONU: Veli (Kartal Tibet) ile Ali (Kadir
İnanır) birbirlerinden tümüyle farklı karakterlere sahip iki kardeştir.
Fırıldak Ali çapkınlık, hırsızlık ve dolandırıcılıkla gününü gün ederken, Veli
ise hamallık yaparak gece-gündüz demeden çalışıp, sevdiği kızla evlenebilmek
için başlık parası biriktirmektedir. Küçük yaşta ayrıldıkları için birbirlerini
tanımayan bu iki zıt kardeşten Ali, kendisini bir çetenin önemli adamı gibi
gösterip sağdan soldan haraç toplamaktadır. Fırıldak Ali, annesi ile birlikte
bir otel lobisinde tanıştığı Peri (Gülşen Bubikoğlu) ve babası Nurullah Bey’e
kendilerini zengin gibi tanıtırlar. Amaçları para sızdırmaktır. Bu arada
oyununu anlayan çeteden kaçarken Veli ile çarpışır. Ona yemek ısmarlar.
Öyküsünü öğrenir. Veli’ye çok zengin biri olduğunu söyler ve elindeki birikmiş
başlık parasını alır. Daha sonra dolandırıldığını anlayan Veli, Ali’nin peşine
düşer. Evini bulur. Evde kavga esnasında kendi babasının resmini görür. Fırıldak’ın
aslında öz kardeşi olduğunu anlar. Ali kendini affettirmek için Elif’in
babasından Veli’ye kızını ister, ama ikna edemez. Bu sırada çetenin başı Ali’yi
bulmak için sevgilisi Peri’yi kaçırır. Ali ile Veli Peri’yi kurtarmak için
baskına gider. Çeteyle çatışır ve yaralanırlar. Polis yetişir, çete başı ve
adamları tutuklanır. Bu badireyi atlatan bitirim kardeşler, Peri ve Elif’in
babalarının yumuşamasıyla sevdiklerine kavuşur ve mutlulukla nikah dairesinin
yolunu tutarlar…
22 Şubat 2018 Perşembe
AŞKIMLA OYNAMA (1973)
Senaryo: Yılmaz Korkut
Görüntü Yönetmeni: Hüseyin
Özşahin
Yapım: Melek Film/Şahan
Haki
Oyuncular:
Ediz Hun, Hale Soygazi, Yeşim Tan,
Muzaffer Tema, Hulusi Kentmen, Hakan Tankut, Atıf Kaptan, Nubar Terziyan, Suha
Doğan, Ekrem Gökkaya ve Seyhan Gümüş
Konu: Kumar tutkunu bir adam yaşadığı ortamın
içinde kaybolacakken aşk onun geleceğe dair beklentilerini değiştirecektir.
Yaşadıkları problemlerin karşısında güçsüz kalan ve kumara sarılan insanlara
bir örnek olan ana karakter film boyunca sorunlarla savaşmayı öğrenir. olduğu
bavullarını kaybeder. Bavulu bulan ve açan Ali ile Veli’nin aklına parlak bir
fikir gelir. Adamlarının yerine geçerek aynen yazıldığı gibi Sarraf Mahmut’tan
yüklü bir para alıp, onunla Niza Ceylani’den uyuşturucuyu alacaklardır. Ama
malı beğenmemiş gibi yapıp, almaktan vazgeçerler. İzlerini süren Abdullah’ın
gerçek adamlarına ise kimse inanmaz. Parayla eğlenirler. Veli gazinoda çalışan Okşan’a
aşık olur. Ali ise Ayşe’den hoşlanmıştır. Habib Nizamettin ikisinin onu
dolandırdığını öğrenince, kendisini ihbar etmesinler diye onları vurdurur. Öldü
diye bıraktıkları iki bitirim kardeş sağdır. Ali ile Veli onlara iyi bir ders
vermek için Nizamettin ‘in bürosuna gider ve onunla Seyit Abdullah’ı birbirine
düşürür. Haydutlar kendi aralarında çarpışırken polise haber verip kendisini
yakalatırlar. Parayı da polise verince el elde baş başta kalan bitirimlerden
Veli Okşan ile, Ali ise Ayşe ile evlenir…
AŞK MAHKUM(1973)
Yönetmen: Osman Nuri
Ergün
Senaryo: Safa Önal
Görüntü Yönetmeni: Ali
Yaver
Yapım: Acar Film / Murat
Köseoğlu
Oyuncular:
Salih Güney, Hale Soygazi, Kartal Tibet,
Yeşim Tan, Kayhan Yıldızoğlu, Leman Akçatepe, Nubar Terziyan, Şükriye Atav,
Atıf Kaptan, Ali Seyhan, Necip Tekçe, Kudret Karadağ, Ekrem Gökkaya, Şener Şen
Acar Film Laboratuarında hazırlanmış ve seslendirilmiştir
“Şımarık
ve çapkın bir delikanlıyla, iğfal ettiği dilsiz bir kızın aşk öyküsü”
ASİYE NASIL KURTULUR (1973)
Senaryo: Safa Önal (Vasıf
Öngören’in aynı isimli eserinden)
Görüntü Yönetmeni: Melih
Sertesen
Müzik: Yalçın Tura
Yapım: Acar Film / Murat
Köseoğlu
Sanat Yönetmeni: Semih
Sezerli, Işık Şefi: Cengiz Arlı, Asistanı: Turgut Köse,
Oyuncular:
Türkan Şoray, Orçun Sonat, Şükriye Atav,
Ali Şen, Ahmet Arkan, Hikmet Taşdemir, Feridun Çölgeçen, Nazan Adalı, Muazzez
Erdiken, Nedret Ener, Erdoğan Seren, , Ahmet Kostarika, İsmail Varol, Ekrem
Dümer, Sedat Demir,
► Agah Özgüç, Nejat Saydam tarafından
uyarlanan; Asiye Nasıl Kurtulur'u "düşürülen, ama namusunu sonuna kadar
koruyan bir kadının öyküsü" olarak veriyor. Safa Önal'ın senaryosundan
filmini çeken Saydam bu uyarlamada, Öngören'in oyununu o günlerde devam etmekte
olan Yeşilçam Sineması kalıplarına tamamen oturttuğu gibi Asiye'yi oynayan
Türkan Şoray'ın özel sinema kişiliğini de göz ardı etmiyor, kuralları içinde
kalıyordu. Böylece epik bir oyun tam bir oyuncu filmi oluyordu. “Orhan Ünser,
“Kelimelerden Görüntüye” syf; 61 ”
ARAP ABDO (1973)
Yönetmen: A. Remzi
Jöntürk
Senaryo: Mehmet Aydın (Necmi
Onur’un
aynı isimli romanından)
Görüntü Yönetmeni: Enver
Burçkin, Ali Yaver
Yapım: Kervan Film/Ümit
Utku, Acar Film/Murat Köseoğlu
Oyuncular:
Kadir İnanır (Arap Abdo), Bahar Erdeniz,
Salih Güney, Yeşim Tan, Şener Şen, Leman Akçatepe, Nubar Terziyan, Şükriye
Atav, Atıf Kaptan, Bilal İnci (Kara Bahri), Fırat Kuba, Yılmaz Gruda, Kayhan
Yıldızoğlu (Ressam), Tevfik Şen (Muhittin’in adamı), Yılmaz Gruda (saraylı
muhittin), Muazzez Arçay (mama), Oktay Yavuz (Hüseyin), İbrahim Kurt, Sabahat
Işık (Abdo’nun annesi), Muharrem Gürses (Molla), Emel Ozan, Sıtkı Akçatepe,
Sabahat İzgü, Cemil Can Bıçakçı, Fırat Kuba, Emel Ozan, Süheyl Eğriboz, Abdi
Algül, Yadigar Ejder, Kemal İskender, Korkut Korcan, Mehmet Ali Güngör, Nilgün
Atılgan (Elif)
Konu: Osmanlı döneminin kabadayılarının
anlatıldığı bir film.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)