“MAHPUSHANE CEŞMESİ”
Yönetmen: Memduh Ün
Görüntü Yönetmeni: Cahit Engin
Film Hikayesi: Bülent Oran
Senaryo: Duygu Sağıroğlu
Yapım: Uğur Film/Memduh Ün,
Reji Asistanları: Namık Karakılıç, Zafer Par, Kamera
Asitanı: Ali Güven, Prodüksiyon Müdürü: Adnan Uygur, Prodüksiyon
Asistanları: Ahmet Çelikel, Feyzi Barlas, Laboratuar: Hikmet Kuyucu,
Hayati Akbulut, Negatif Montaj: Hüsam Üren, Set Elemanları: Erdil
Demirbağ, Necmettin Çoban, Bedri Uğur, İlyas Kürtümoğlu, Sesleri Alan: Tuncer
Aydınoğlu, Montaj - Senkron: Özdemir Arıtan, (Acar
Film Stüdyosunda seslendirilmiş. (Ören Renkli Film Stüdyosunda hazırlanmıştır).
Oyuncular: Cüneyt Arkın, Fatma Girik,
Seyyal Taner, Erden Alkan, Sema Tamer, Aynur Aydan, Cemil Can Bıçakçı, Doğan
Tamer, Hikmet Taşdemir, Neeip Tekçe, Oktay Yavuz, Atıf Kaptan, Müfit Kiper,
Muzaffer Yenen, Muammer Gözalan, Sabahat IŞık, Mehmet Büyükgüngör, Ahmet
Kostarika, Erdoğan Seren, Yusuf Sezer, Memduh Karakaş, Adnan Uygur, Osman Han,
Kaya Volkan, Kadir Kök, Giray Alpan, Aydın Haberdar, ıbrahim Kurt, Mustafa
Yavuz, Hüseyin Salıeı, Ekrem Dümer, Zeki Sezer
KONU: Büyük bir şirkette muhasebeci olarak
çalışan Murat (C. Arkın), karısı Zeynep (F. Girik) ve küçük kıt! Selma ile
mutlu bir yaşam sürmektedir. Murat bir akşam tesadüfen Gönül (S. Taner) adlı
bir bar kadınıyla tanışır ve arkadaş olur. Gönül aslında Kenan (E. Alkan) adlı
biriyle ortak çalışan bir hırsızdır. Murat'ı aşırı şekilde içirir ve cebindeki
kasa anahtarını alırlar. Kenan kasayı soyduktan sonra Gönül'ü öldürür ve suçu
da Murat'ın üstüne yıkar. Murat hırsızlık ve cinayet suçlarıyla uzun yıllar
hapiste kalacaktır. Zeynep küçük kızıyla zor bir yaşama dalar. Aradan yıllar
geçer ve küçük Selma (S. Tamer) büyüyüp güzel bir genç kız olur. O da annesine
yardım edebilmek için bir banka da çalışmaya başlamıştır. Murat yıllar sonra
hapisten çıkar ve Zeynep'i bulur. Oysa Zeynep onu affetmemiştir. Murat'a kızını
göstermek de istemeyecektir. Murat kızını bulur fakat karşısına yine Kenan
çıkmıştır. Selma zengin bir yaşamın hayalini kurmaktadır ve Kenan'ın serveti
onun gözlerini kamaştırmıştır. Murat bunu görünce kızının karşısına çıkar ve
kendisini tanıtmadan Kenan'ın nasıl bir insan olduğunu anlatmaya çalışır. Oysa
Selma onu hiç dinlememektedir. Fakat bir gece Kenan'ın tecavüzüne uğramaktan
Murat tarafından kurtarılınca işler değişir. “Burçak Evren, “İki Ün’lü Kadın
Fatma
Memduh Ün
Anltıyor:
Gönülden Yaralılar daha önce
büyük ticari başarı sağlamış filmlerin yeniden çekimlerini yaptığım bir dönemin
ürünü.Bu hikayeyi daha önce Ülkü Erakalın yönetmişti. Ayhan Işık başroldeydi
Filmin adı Katiller de Ağlar'dı. Hikaye evrenseldi, yığınla çeşitlemesi olmalı.
Kızın yerine erkek koyarak da bir çok örnekleri üretildi dünya sinemasında. Ama
biz yaparken Cüneyt Arkın filmi haline de getirmeye çalıştık. Kavgalar,
dövüşler ekledik. Tretman aşamasında önce Ülkü'nün çektiği filmi izIemiştik.
karşılıklı tartıştık. Duygu hiç tretman yazmadan, doğrudan senaryoya girişti.
Diyalogları Bülent Oran yazdı. Ticari başarısı 8 civarındaydı.
Şimdi filmi seyrettiğim
zaman çoğu filmde olduğu gibi 18 senelik bir zaman akışına karşın oyuncuların
yüzlerinde hiçbir değişiklik görmüyoruz. Saçlarına birazcık aklar düşüyor
yalnızca Iyi bir makyör tutup Fatma'yı çirkinleştirmeden, Cüneyt'in
yakışıklılığını zedelemeden yaşlandırmalıymışız Kahramanlarımızı.
Filmin çekim süresi 27-28
gündü Bir bölümü bizim Levent'teki evimizde çekildi. Bir bölümü Asya yakasında,
Kanlıca'da Yılmaz Güney’'in Umutsuzlar filminin çekildiği mekanda görüntülendi.
Pavyon sahnesi de Beyoğlu'nun küçük pavyonlarından birinde.
Belki ben
Fatma'ya nesnel bakamıyor olabilirim. Ama burada benim istediğim senaryonun
gerektirdiği şekilde oynadığına inanıyorum. Abartılı bulmuyorum oyununu. Fazla
ağlama sahneleri varsa, senaryonun gereği olduğunu düşünmüşüm ve tıraşlama
gereği duymamışım. “Memduh Ün Filmlerini Anlatıyor” Kabalcı yayınları, Ağustos
2009 – İstanbul