Powered By Blogger

13 Mart 2018 Salı

MERYEM (1973)


Yönetmen: Fikret Tınaz
Senaryo: Hüsamettin Erol
Kamera: Mükremin Şumlu
Yapım: Tınaz Film/Fikret Tınaz

Oyuncular: Savaş Ustay, Birsen Şen, Nazan Burç, Yaşar Güçlü, Ömer Özgül, Nevzat Akben

Konu: Öldürülen kocasının intikamını alan hamile bir kadının öyküsü.

MAHPUS (1973)


Yönetmen: Nejat Saydam
Senaryo: Safa Önal Halit Çapın’ın eserinden
Müzik: Yalçın Tura
Foto Direktörü: Melih Sertesen
Yapım: Acar Film / Murat Köseoğlu

Ar Direktör: Semih Sezerli, Işık Şefi: Cengiz Arlı, Işık Astanı: Turgut Köse, Türküler: Seha Okuş ve Korosu, Kamera: Salih Dikişçi,

Oyuncular: Türkan Şoray (Ümmühan), Hakan Balamir (Selman), Orçun Sanat (Şoför Yakup), Ahmet Arkan, Muazzez Arçay, Suzan Avcı, Tamer Balcı, Necip Tekçe (kanlı), Renan Fosforoğlu (cezaevi müdürü), Ekrem Dümer (doktor, Nermin Özses (gardiyan), Haydar Karaer (Dursun), Muzaffer Civan (Dursun’un adamı),

Konu: Filmin kadın kahramanı kocasının kan davalılarını , onları ikna etme çabaları sonuç vermeyince öldürür. O ana kadar birbirlerini çok seven iki genç ayrılmak zorunda kalırlar. Yıllarca hapiste yatan kadını, kocası arayıp sormaz. Hapishane günleri bu yüzden daha da çekilmez olur. Af çıkınca, uğruna yaşamını verdiği adamı öldürmeye gider, ancak, aradan geçen zaman içinde evlenen ve çocukları olan kocasını öldüremez. Karşılaştıklarında kocası donup kalır, yüzüne pişmanlığı yansır. Yoğun bir trafik arasında yıkılmış bir haldeki kadınla birlikte onu İstanbul'a getiren ve samimi bir kişi olarak çizilen kamyoncu kaybolup giderler.

ÖDÜL:
*5. Adana Altın Koza Film Festivali’nde (1973)
► “ En başarılı 3. Film”
► Türkan Şoray “en başarılı kadın oyuncu”

* "Mahpus"ta Türkan Şoray'ı yeniden köylü rolünde seyrediyoruz. Halit Çapın'ın "Mahpus Kadınlar" adlı bir röportaj dizisinden hazırlanan senaryo, Şoray'ı Göreme yöresinden bir köylü kadın olarak karşımıza çıkarıyor. Sevdiği erkek uğruna katil oluyor, onu kan davası için arayanları öldürüyor. Hapse giriyor, yıllarca yatıyor. Ama sevgilisi unutuyor onu, evleniyor. Af sonucu çıkan kadın için, artık tek düşünce intikamdır... "Mahpus", konu olarak da, anlatım olarak da sinemamıza pek bir yenilik getirmiyor: Tek yenilik, Acar Film'in (ve Saydam'ın) ilk kez salon filmleri dışında bir köy hikayesine eğilmesi.. Nejat Saydam'ın anlatımı, bazı dış sahnelerde (özellikle pazar bölümleri) başarılı. Ancak görüntü yönetmeni Melih Sertesen'in işe yeni başlayanlarda çok görülen bir heves olan zoom'lan aşırı kullanması, filmin anlatımını zedeliyor. Bir de Türkan Şoray'ın kendini aşan, başarılı oyunundan söz etmek gerekli ... "Mahpus" iyi niyetli, temiz bir çalışma, sonuç olarak... Bir aşama değilse de, seyredilebilir bir film ...”Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları” syf, 86 ”




MACERAYA BAYILIRIM (1973)


Senaryo ve Yönetmen Çetin İnanç
Görüntü Yönetmeni: Sertaç Karan
Yapım Osmanlı Film / Mehmet Karahafız

Oyuncular: Yılmaz Köksal, Yıldırım Gencer, Yeşim Yükselen, Yeşim Tan, Atıf Kaptan, Kostarika Ahmet, Yonca Yücel, Leyla Akçan, Enver Dönmez, Cango Kemal, Yılmaz Kurt, Tevfik Şen, İbrahim Uğurlu, Niyazi Gökdere, Sönmez Yıkılmaz, Hayati Hamzaoğlu,

Konu: İki kafadar arkadaşın kumar ve kadınlara olan düşkünlükleri nedfeniyle girdikleri bu alemda başlarına gelen olayların anlatımı


LAMBAYA PÜF DE “Sütçü” (1973)


Yönetmen: Müjdat Saylav
Senaryo: Cengiz Kırtan
Kameraman: Şener Işık
Yapım: Pan Film / Ayhan Baturay

Oyuncular: Yılmaz Şerif, Oktar Durukan, Süheyl Eğriboz, Erbey Efem, Hülya Şengül, Fürüzan, Yeşim Yükselen, Sami Boztunç, Kahraman Koray, Çiğdem Solmaz, Yaşar Güçlü, Ekrem Süzgeç (Küçük Yıldız), Sevil Ertek

Konu: Dayısından kalan mirası fakirlere dağıtan bir sütçünün öyküsü.

KÜÇÜK KOVBOY (1973)


Yönetmen: Guido Zurli
Senaryo: Arpad De Riso, Fuat Özlüer,  
Erdoğan Tünaş
Kamera: Çetin Gürtop
Sanat Yönetmeni : Sohban Koloğlu
Yapım : Erler Film / Türker İnanoğlu

Oyuncular: :İlker İnanoğlu, Cüneyt Arkın, Pascale Petit, Alan Steel, Evelyn Stewart, Erol Taş, Sohban Koloğlu, Ferudun Çölgeçen, Süheyl Eğriboz, İhsan Gedik

Konu: Vahşi Batı'nınbir kasabasında siyahlar giymiş silahşör Keskin (Cüneyt Arkın), Demir Bilek (Alan Steel) adlı haydudu düello için beklemektedir. Keskin, Demir Bilek'in başına konan ödülü almaya kararlıdır. İki adam karşı karşıya gelirler. Tam silahlar ateşlenirken araya bir çocuk girer ve Keskin'in kurşunuyla vurulur. Silahşör yıkılıp, bunalıma girer, kendini içkiye verir ve silahını kullanmaya tövbe eder. Aradan zaman geçer, Okumak için kente gönderilen Yumurcak (İlker inanoğlu) dadısı eşliğinde posta arabasına binmiş, ölen babasından kalan çiftliğine annesini görmeye gitmektedir. Demir Bilek Yumurcak'ı kaçırır ve çiftliğin kahyasına (Erol Taş) haber gönderir.

Haydutlar elli bin dolar fidye istemektedirler. Yumurcak'ın annesi de kasabanın meyhanesine gidip, silahşör aramaya başlar. Bu işe Keskin talip olur ve çiftliğe yerleşir. Artık istemeden öldürdüğü çocuğun da intikamını alma zamanı gelmiştir. Silahlarını kuşanır ve Demir Bilekle tekrar mücadeleye kalkar

KUŞÇU (1973)


Senaryo ve Yönetmen: Vural Pakel
Foto Direktörü: Manasi Filmeridis
Yapım: Özer Film / Enver Özer, Vural Pakel

Kamera Asistanı: Mustafa Kuzu, Rejisör Asistanları: Selma Sonat, Ümit Efekan, Set Ekibi: Ercan Tuman, Azmi Yıldız, Nihat Şimşek, Hüseyin Bilgiç, Prodüksiyon Amiri: Hüseyin Zan, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, Montaj Şefi: Özdemir Arıtan, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, (Acar Film Renkli laboratuarlarında hazırlanmıştır.)

Oyuncular: Cüneyt Arkın, Perihan Savaş, Ahmet Arkan, Kenan Özcan, Yavuz Selekman, Hüseyin Zan, Ali Seyhan, Erdoğan Seren, Giray Alpan,

Konu: Kuşçu Murat (Cüneyt Arkın) karısı ve bebeğiyle piknik yapmaktadır. Murat bir süre yanlarından ayrılır. Bu arada karısı ise bir gurup serseri tarafından saldırıya uğrar ve öldürülür. Murat bebeğiyle ortada kalır. Karısını öldüren saldırganları mahkeme salonunda vurarak öldürür ve bebeğiyle beraber hapse girer. Murat hapisten çıktıktan sonra kuşçuluk yapar oğlu ise sokaklarda gazete satar. Ama oğlu bundan ,şikayetçidir ve bunu her fırsatta söyler. Murat çaresizdir. Hastaneden kaçırılan bir kızı geri getirmesi için Murat'a çok paralı bir teklif gelir. Murat ise oğlunu rahat yaşatabilmek ve okutmak için kabul eder. Aslında kaçırılan kız nişanısı tarafından kaçırılmıştır. Murat ikisini de bulur ve geri götürmek için yola çıkarlar. Ama onlar geri dönmek istemezler çünkü öldürülecektirler. Mesele ise aslında miras meselesi. Ve Murat ikisini teslim eder ve parasını alır




KURT KAPANI (1973)


Senaryo ve Yönetmen: T. Fikret Uçak
Kameraman Salih Dikişçi
Yapım: Levent Film / Çetin Dağdelen

Reji Asistanı: Engin Dağdelen, Set Amiri: Orhan Başkan, Teknik Ekip: Cevdet Yener, Çetin uzun, İsmail Alar, Kamera Asistanı: Umur Özlüer, Işık Şefi: Ergun Şimşek, Renk Uzmanı: Turgut Ören, Laboratuar: Hikmet Kuyucu, hayati Akbulut, Montaj: Aleko Aleksandru, Senkron Montaj: Süleyman Karakaya, Negatif Montaj: Bayram Türkkan, Osman Koşkan, Sesleri Alan: Faruk Özar, (Ören Film Stüdyosunda hazırlanmıştır.)

Oyuncular: Tamer Yiğit (Rıfat), Eşref Kolçak (Salih Komutan), Pakize Suda (Zeynep), Tuncer Necmioğlu (Reşit Ağa), Ceyda Karahan (Helen), Attila Ergün (Üstğ. Ali), Leman Akçatepe, Nurettin Kaygısız, Kemal As, Mustafa Doğan, Haydar Karaer, Selâhattin Geçgel (Kaçakçı), Erol Yeşilyaprak (kaçakçı), Giray Alpan (Kaçakçı), Mesude Sunay, Oktar Durukan (Kaçakçı), Sönmez Yıkılmaz, Niyazi Gökdere (kaçakçı), Kadir Kök, Ali Ateş, Ahmet Karatop,

Konu: Trakya yöresinde oğullarını kaçakçılığa itmeye çalışan Bulgarlarla savaşan, bir jandarma kumandanının öyküsü.


KURT YEMİNİ (1973)


Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin
Foto Direktörü Paşa Gündoğdu
Yapım: Renk Film / Ünsal Aybek
Esat Toroğlu

Işıklar: Ender Işık Servisi, Işık Şefi: Aydın Yurteri, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, Montaj Şefi: Özdemir Arıtan, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Prodüksiyon Amiri: Erkan Abacı, (Acar Film stüdyosunda renklendirilmiş ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Serdar Gökhan, Fatma Belgen, Yıldırım Önal, Ünsel Aybek, Beyza Başak, Gülistan Güzey, Kayhan Yıldızoğlu, Hamit Yıldırım, Fatma Belgen, İhsan Gedik, Havşar Karain, Reşit Çıldam, Osman Han, Cengiz Karabulut, Nurettin Kaygısız, İbrahim Kurt, Erol Yeşilırmak,

Konu: Bir babanın kaybolan oğlunu araması

KURT DÖLÜ (1973)


Yönetmen: Taner Oğuz
Senaryo: Işık Toroman
Foto Direktörü: Rafet Şiriner
Yapım: Metin Film/Işık Toraman

Ses Teknisyenleri: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, İsmail Karataş, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Foto Direktörü Asistanı: Taci Saraç,

Oyuncular: Murat Soydan, Ahmet Mekin, Ayşen Cansev, Ekrem Gökkaya, Semra Yıldız, Atıf Kaptan, Kaan Batur, Tahsin Öncü, Zeki Tüney, Hakkı Kıvanç, Oktay Yavuz, Yaşar M. Çeşme, Hüseyin Zan, Cango Kemal, Ata Saka,

Konu: Aşk ve intikam konularına değinen bir macera filmi.

KORKUSUZLAR (1973)



Senaryo ve Yönetmen: Nejat Okçugil
Kamera: Salih Dikişçi
Müzik: John Barry, / Roy Budd
Yapım: Er Film/Berker İnanoğlu

Oyuncular: Kadir İnanır, Melda Sözen, Atıf Kaptan, Yeşim Okçugil, İhsan Baysal, Hüseyin Zan, Renan Fosforoğlu, Ali Ekdal, Ceyhan Cem, Behçet Nacar, Kudret Karadağ, Osman Han, Yılmaz Kurt, Reşit Çıldam,

Konu: Bir rastlantı sonucu bir soyguna adı karışan kamyon şoförünün kendisini temize çıkarma öyküsü.

KORKUSUZ ADAM (1973)


Senaryo ve Yönetmen: Nuri Akıncı
Kamera: Mükremin Şumlu
Yapım: Sinetek Film / Nuri Akıncı

Oyuncular: Levent Çakır, Seyhan Gümüş, Sema Yapraki Yaşar Güçlü

KOLSUZ KAHRAMANIN KOLU (1973)


Yönetmen: Temel Gürsu
Senaryo: Ahmet Üstel
Kamera: Kaya Ererez, / Kenan Kurt
Yapım: Olgun Film / Olgun Eltan

Reji Asistanı: Nilgün Karagülek, Kamera Asistanı: Hüseyin Ererez, Set Teknisyenleri: Nihat Cerit, Ahmet Akgün, Hasan Barutçular, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Bican Afşar, Montaj Şefi: Özdemir Arıtan, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Prodüksiyon Amiri: Yücel Türkoğlu, (Acar Film stüdyosunda hazırlanmıştır.)

Oyuncular: Öztürk Serengil, Nilüfer Koçyiğit, Hüseyin Zan, Ekrem Gökkaya, Sevda Nur, Sami Hazinses, Cevat Kurtuluş, Zeki Alpan, Turgut Savaş, Nataşa,

Konu: Hamsi Nuri ile Kolsuz kahramanın güldürüsü: Hamsi Nuri (Öztürk Serengil) devamlı işten atılan, aylak biridir.En son olarak çaycılık yaptığı iş hanından kovulur.Aynı pansiyonda kaldığı kız arkadaşı şarkıcı Nermin (Nilüfer Koçyiğit) çalıştığı kulüpte iş bulur.Bu sırada kulübe Çinli meşhur karateci Wangyu gelir ve Nuriye tıpatıp benzemektedir.Çinli cinayete kurban gider ve Nuri şahit olduğu bu olayda yaralanır,bir kolunu kaybeder.Çinli karatecinin sağlam kolu Nuriye nakledilir.Yalnız bu kolun sahibi bir kadın tarafından öpülürse kol gücünü kaybetmektedir.İkinci öpüşte tekrar güçlenmektedir.Bu sırada Çinli bir çete kolu geri almak için Türkiye’ye gelir. Ve Nuri’nin arkadaşı Nermin’i kolu almak için kaçırırlar. O yıllarda moda olan karate filmlerini hiciv eden bir film.

► Öztürk bir han da çay ocağı işletiyor, yani sıradan biri. Gayet laz: Biraz sakar, Bir sürü sululuklar yapıyor. İşten kovuluyor, bir sürü iş deniyor, hiçbir işte dikiş tutturamıyor. Buraya kadar herşey normal. Fakat Yeşilköy havaalanına bir uçak iniyor, Çinli makyajı yapılmış, sarkık bıyıklar. Çekik gözler. Eskişehir'den bir sürü tatar bulmuşlar, ya da Çin lokantalarından garsonları toplamışlar. Sırtlarında karate elbiseleri, Lâtince harflerle "karate" yazıyor. İki sıra halinde ayrılıp saygıyla eğiliyorlar. Kolsuz kahraman uçaktan inecek, saygı ona. Kolsuz Kahraman da Öztürk, yani iki rolde birden oynuyor. Kelli felli sarkık bıyıklı laz Çinli. Bir lüks arabaya biniyor, Çin lokantalarının haraçları konusunda Kürt idris'le bir mesele için kapışacaklar. Fakat Çin'de motorlu taşıt yok. Herkes bisikletli, trafik nedir bilmeyen Kolsuz Kahraman ve maocu arkadaşları araba kazası geçiriyorlar. Kolsuz kahramanı hastahaneye kaldırıyorlar. Obür kolu da ayvayı yemiş. Tesadüf bu ya, bizim Laz Öztürk de bir kaza geçirmiş, hastanede bir sedyede hatta Çinliyle yan yana. Deli doktor sedyede yatan iki adama bakıyor ve benzerliklerine şaşıyor. Kolsuz Kahraman'ın Laz Öztürk iyileşip hastaneden çıkıyor. Yeni takılan kolunda bir acayiplik hissediyor. Kol, eski sahibi Çinli'nin özellikleri taşımakta. Acayip bir kuvvet. Meyhane'de çıkan bir kavgada Laz Öztürk yeni koluyla herkesi marizliyor. Kısa zaman da Laz Öztürk'ün kolu herkesin ilgi odağı oluyor. ..Tabii ölen kolsuz kahramanın Mao’cu arkadaşları Laz Öztürk'ün peşine düşüyorlar, Kolu alıp Çin'e geri götürecekler. İnanılmaz uçuk film, Laz Oztürk'ün zaferiyle bitiyor... Osman Cavcı. “Yanlış Anlaşılmış Filmler”

KİM BU SOYTARI /Soyguncu (1973)


Yönetmen: Oğuz Gözen
Senaryo: Cevdet Yavuzdoğan
(Oğuz Gözen’in bir hikayesinden)
Kamera: Himmet Arı
Müzik: Yurdaer Doğulu
Yapım: Çığ Film/Oğuz Gözen

Oyuncular: Yılmaz Şerif, Nazan Berk, Yaşar Güçlü, İhsan Yüce, Kemal Çapraz, Özkan Altuğ, Atmaca Şenbay, Cavit Karakaya

Konu: Geçmişte ünlü bir kabadayı olan, hapse girip çıktıktan sonra pişmanlık duyup namuslu olmaya karar veren fakat kendisine hiç iş verilmediği için bir kumpanya tiyatrosunda palyaçoluk yapmaya başlayan bir adamın öyküsü. Bu film bazı illerde “Soyguncu” adıyla gösterime girmiş piyasada vasat bir iş yapmıştır.

KIZIN VAR MI DERDİN VAR (1973)


Yönetmen: Halit Refiğ
Senaryo: Safa Önal 
Foto Direktörü: Ali Yaver
Yapım: Erman Film / Hürrem Erman

Çevre Düzeni: Nejat Buvan, Yardımcılar: Ethem Açıkgöz, Mustafa Kıtır, Reji Asistanı: Sami Güçlü, Kamera Asistanı: Umur Özlüer, Ar Direktör: Deniz Mebahar, Prodüksiyon Müdürleri: Fethi Oğuz, Avni Turan, Renk Uzmanı: Turgut Ören, Zihniye Ören, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Montaj: İsmail Kalkan, (Eren Film stüdyosunda renklendirilmiş, Lâle Film stüdyosunda seslendirilmiştir )

Oyuncular: Ayhan Işık, Perihan Savaş, Ünal Emre, Ceylan Ece, Hulusi Kentmen, Ergun Köknar, Turgut Boralı, Ali Şen, Şükriye Atav, Feridun Çölgeçen, Semra Karaca, Hikmet Gül, Mürüvvet İşsever,

Konu: Ailesine danışmadan evlenmeye kalkan bir kızla, ailesi arasında ortaya çıkan anlaşmazlıkların öyküsü.


 Amerikalı (USA) oyun yazarı Frances Goodrich ve Albert Hackett’in senaryosundan Vincente Minnelli’nin 16 Temmuz 1950 de gösterime giren “Father of the Bride” isimli filminden uyarlama. Filmde başlıca rolleri, Spencer Tracy (1900-1967), Joan Bennett (1910-1990), Elizabeth Taylor (1932) ve Don Taylor (1920-1998) oynamışlardır.




KIZIM (1973)


 “Lekeli Kadın” 


Yönetmen: Ülkü Erakalın
Senaryo: Bülent Oran
(“Kızım Duymasın” isimli bir Mısır filminden uyarlama)”
Foto Direktörü: Kriton İlyadis
Yapım: Karagöz Film / Fuat Soner

Yönetmen Asst.: Deniz Önal, Kamera Asst.: Nusret Öz, Işık Direktörü: Aydın Yurteri, Dublaj Yönetmeni: Hayri Esen, Seslendiren: Yorgo İliadis, Renk Uzmanı: Turgut Ören, Laboratuar Şefi: Hikmet Kuyucu, Laboratuar: Hayati Akbulut, Özkan Sevinç, Abdurrahman Tepetam, Senkron: Süleyman Karakaya, Negtif Montaj: Osman Koşkan, Bayram Türkkan, (Ören Film Laboratuarında renklendirilmiştir)
 
Oyuncular: Fatma Girik, Yıldırım Önal, Fatma Belgen, Kenan Pars, Aliye Rona, Nedret Güvenç, Fuat Soner, Mine Sun Altan Bozkurt, Mümtaz Ener, Necmi Altanlar, Kadri Ögelman,

Konu: Kızına mutlu bir gelecek hazırlamak için barlarda çalışan fedakâr bir annenin öyküsü. Genç kız yatılı bir okulda okumakta ve tatil nedeniyle evine döner. Bu arada tanıştığı genç, babasının gidip kızı annesinden istemesini söyler, Ancak baba(yıldırım Önal) kızın annesini, (Fatma Girik) görünce vazgeçer ve döner. Çünkü kadın öncelerden tanıdığı pavyonda çalışan şarkıcı bir kadındır. Oğluna böyle bir ananın kızı yakışmaz.
Kız tekrar okula dönmek üzere evden ayrılır ve annesinin çalıştığı pavyona gider kendi gözleriyle görür. Kızın bütün dünyası yıkılmıştır. Zor durumda kalan Fatma pavyonu bırakır ve kötürüm bir kadının evine ona bakmak için gider. Burada kadının (Nedret Güvenç) kocası tarafından tacize uğrar ancak Fatma adamın kafasına vurduğu vazo ile onu yaralar ve onu terk ederek kaçar. Genç adam yaralı bir vaziyette, yatalak karısından kurtulmak için bu olayı fırsat bilir ve karısını, Fatma’nın kullandığı vazo ile başına vurarak öldürür. Fatma kadının katili olarak tutuklanır.