Senaryo ve Yönetmen: Oksal Pekmezoğlu
Foto Direktörü Özdemir Öğüt, Necati İlktaç
Yapım: Nur Film, / Nuri Yılmaz
Jenerik: Çizgi Reklam, Set Ekibi: Necati
Bostancı, Hakan Akyol, İbrahim Bostancı, Prodüksiyon Amiri: Şahin Gök,
Asistan Rejisör, Korhan Yurtsever, Reji Asistanı: Ahmet Okay, Kameraman:
Mustafa Akergül, Işık Şefi: İlhan Aslım, Laboratuar: Hasan
Örnek, Selahattin Kaya, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, Montaj: Korhan
Yurtsever, Senkron: İsmail kalkan, Mevlüt Koçak, Renk Uzmanı: Türker
Vatan, Ses Mühendisi: Necip Sarıcıoğlu, Asistanı: Ender Teker, Müzik
Direktörü: Metin Bükey, (Yeni Stüdyo seslendirme ve renkli film
laboratuvarlarında hazırlanmıştır)
Oyuncular:
Sermet Serdengeçti, Nebahat Çehre, Fatma
Belgen, Mine Mutlu, Seyyal Taner, Senar Seven, Münir Özkul, Feridun Çölgeçen ,
Mürüvvet Sim, Zeki Alasya, Gülten Ceylan, Cevat Kurtuluş, Gönül Tansel, Hakkı
Kıvanç, Yaşar Şener, Nezihe Güler, Hüseyin Mandal, Arif Eriş,
► TIcari bakımdan büyük kasa
geliri elde eden "Ne Şeker Şey"in çizgisini taşıyan film, Kemal
Film'in platosunda çekilmişdi. Bir şan tiyatrosunda çalışan balerin kızların
hayatları hikaye edilmektedir. Bugüne kadar alşıla geldiği gibi iki ya da üçü
geçmeyen başroldeki ünlü sayısı bu filmle daha da artmış, bol yıldızlı filmler
dönemi başlamıştı.
Yıllarını sinemaya vermiş ve
Usta'nın birçok filminde de rol almış bir oyuncu olan rahmetli Hayri Caner,
"Yeşilçam Filmleri" adlı kitabında bu film hakkında şunları söylüyor:
"O
yıllarda güldürüde bir Kemal Film ekolü vardı. Bunların yaratıcısı da Osman
Seden' di. 'Ne Şeker Şey', 'Badem Şekeri' ve 'Beş Şeker Kız'... Seden'in
kendisi de çok şeker bir insandır. (Avantür filmlerindeki sadizmi hariç. O
filmlerde kemik sesleri gelir. Oyuncu olarak böyle bir filmde çalıştığım bir
keresinde, eve kan-revan içinde döndüğümde, rahmetli anam ağlamıştı...)"
Kemal Film'in platosunda çevrilen filmden ve Fatma Girik'ten bir anı: "O
günlerin Yeşilçam'ı çok başkaydı. Dostluk ve sevgi dolu filmler yaptık. 'Beş
Şeker Kız'da başrolü aynadım. Leyla Sayar, Selma Güneri, Sevda Ferdağ ve
Candan'la hep birbirimize yardımcı olduk. Evet, soğuk bir kış gününde revü
sahnesi çekiyorduk. Platoda donuyoruz. Çektiğimiz sahnelerde mayo giymem
gerekiyor. Ses Opereti'nin koreografı Jak Biçaçi düzenliyor sahneleri. Durmadan
dans provaları... Günün soğuğunu, ispirto dökülmüş pamukların üzerinde
kızartılan sucuklu ekmeklerle gidermeye çalışıyoruz... Yeşilçam'dan tam bir
nostalji.... Bir gün kanallardan birinde 'Beş Şeker Kız'a rastlarsanız, belki
de canınız sucuklu ekmek ister..."