Powered By Blogger

15 Mart 2018 Perşembe

YANAŞMA (1973)


 İKİ ATEŞ ARASINDA 

Senaryo ve Yönetmen: Duygu Sağıroğlu
Foto Direktörü: Orhan Kapkı, Kaya Ererez
Yapım: Uğur Film/Memduh Ün

Oyuncular: Cüneyt Arkın (Mehmet), Meral Zeren (Cano), Turgut Özatay (Derviş Ağa), Hayati Hamzaoğlu (Kara Ali), Haydar Karaer (Müslim Ağa), İbrahim Uğurlu (Dursun), Gönül Tansel Sabahat Işık (Mehmet annesi)

Konu: Ağa evine yanaşma olan yakışıklı ve genç Mehmet'e bütün kızlar vurgundur. Ağanın kızı Cano da Mehmet'e aşıktır. Cano başka bir ağa ile evlenecekken düğünden kaçar ve Mehmet'e gider. Fakat Mehmet, ağaya olan minnet duygusu yüzünden Cano'yu geri göndermek zorunda kalır.

YALANCI YARİM (1973)


Yönetmen: Ertem Eğilmez
Senaryo: Sadık Şendil
Foto Direktörü: Erdoğan Engin
Yapım: Arzu Film

Seslendiren: Necip Sarıcıoğlu, Laboratuar Şefi: Hikmet Kuyucu, Laboratuar: Hayati Akbulut, Montaj, Senkron: Alfred Aleksandru, Negatif Montaj: Hüsam Üren, Müzik Direktörü: Metin Bükey, Set Amiri: Fahri Sezer, Setçiler: Ahmet Ballıbaba, Nurettin Akgül, Cengiz Öktem, Işık Şefi: Yusuf Tümen, Kamera Asistanı: Selçuk Topçuoğlu, Prodüksiyon asistanı: Nihat Cerit, Asistan Rejisör: Muzaffer Hiçdurmaz, Prodüksiyon Amiri: Yılmaz Kanat,
Ören Film stüdyolarında hazırlanmış ve seslendirilmiştir

Oyuncular: Emel Sayın, Tarık Akan, Münir Özkul, Kemal Sunal, Hulusi Kentmen, Metin Akpınar, Suzan Ustan, Zeki Alaysa, Halit Akçatepe, Mürüvvet Sim, Necdet Yakın, Turgut Boralı, Nubar Terziyan, Tülin Akçatepe, Metin Çekmez,, Ahmet Kostarika, İlhan Hemşeri, Alâattin Şensoy,

KONU: Yoksul bir kız olan Alev, zengin bir iş adamının çapkın kardeşine aşıktır. Eline bir fırsat geçer ve Ferdi'nin nişanlısı rolünü oynar. Bu oyunda bütün mahalleli ona yardım eder.


YALANCI (1973)


 “Çok Yalnızım” 

Yönetmen: Mehmet Dinler
Senaryo: Safa Önal
Kamera: Kriton İliadis
Müzik: Ömür Göksel
Yapım: Kervan Film / Ümit Utku

Reji Asistanı: Arif Erkuş, Kamera Asistanı: Abdullah Gürek, Ar Direktör: Stavro Yuanidis, Işıklar: Yusuf Tümen, Yardımcılar: Ahmet Yıldız, Teoman Erzurumlu, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Montaj Şefi: Özdemir Arıtan, Prodüksiyon Ast: Faik Hiçyılmaz, Set Ekibi: Hacı Fidan, İsmet Özçınar, Doğan Atakan, Prodüksiyon Direktörü: Semih Sarıoğlu,

Oyuncular: Türkan Şoray (Zeynep), Aytaç Arman (Orhan), Orçun Sonat (Ekrem), Tufan Giray (Ahmet), Uğur Kıvılcım (Ayşe), Semih Sezerli (Kuyumcu Aziz), Zafer Önen (Feridun), Mustafa Yavuz (Şoför), Zeki Sezer (Kuyumcu), Ali Demir (Polis), Hamit Haskabal, Nezihe Güler (Şaziye), Muazzez Doğan, Gülten Ceylan, Özen Tutucu, Faik Coşkun, Muzaffer Yenen, Orhan Çoban (Garson), Erdoğan Üçkaya, Ömür Göksel, Nermin Özses,

Konu: Nikah masasında terk edilen Zeynep, düğün için hazırladığı içkileri kendisi içer. Sarhoş olur, sokağa çıkar. Dikkat etmeden yürüdüğü yolda kaza tehlikesi geçirir. Araç Zeynep’e doğru yaklaşır. Zeynep araca biner, araçtaki erkek kendisini “pamuk kralı” olarak tanıtır, Zeynep’e yardım eder. O’nu kaldığı otele götürür. Uğradığı hezeyandan dolayı patronu Zeynep’e izinle birlikte bir miktar para verir. Zeynep bu para ile “pamuk kralı”nın kaldığı otele yerleşir ve kendisini prenses olarak tanıtır. Zeynep zengin bir erkekle evlenerek, nikah masasında zengin bir kadın için terk edilişinin öcünü almak ister. Pamuk kralı Zeynep’e ilgi duyar, sık sık vakit geçirirler. Otelin kemancısı da Zeynep’e ilgi duyar. Zeynep’in gönlü kemancıdan yanadır, fakat kemancı zengin olmadığından “pamuk kralı”yla görüşmeyi sürdürür. Zeynep, pamuk kralıyla evlenmeye karar verir. Nikaha gitmeye hazırlanırken, kemancıdan aldığı mektupla vazgeçer. Bu sırada nikah masasında bekleyen “pamuk kralı”, polis tarafından tevkif edilir. Pamuk kralı aslında bir dolandırıcıdır, Zeynep gibi maddi varlığı yoktur. Zeynep, kemancıya koşar. Zengin olma hayallerinden vazgeçmiştir. Kemancının mektuba yazdığı adrese gider. Kemancı aslında zengindir. Zeynep ise bunu önemsemediğini söyler. Kavuşurlar.


YABANCI (1973)


Yönetmen: Yücel Uçanoğlu
Senaryo: Bülent Oran
Foto Direktörü: Hüseyin Ererez
Kamera: Kaya Ererez
Yapım: Haydar Film / Mahmut Üçüncüoğlu

Oyuncular: Tamer Yiğit (Duran Ali), Fatma Belgen (Leyla), Süleyman Turan (Ahmet), Gülistan Okan (Necla), Sami Tunç (Sami), Hüseyin Zan, Doğan Tamer, Sönmez Yıkılmaz

Konu: Sami ve Duran Ali bir banka soymuştur, fakat Sami arkadaşını atlatıp paralar ile birlikte kaçar ve bir tatil kasabasına gelir, Aynı zamanda kadınlara karşı ilgi duyan Sami bir elbise mağazasında üstünü değiştiren Leyla’yı görür ve evine kadar takip ederek evine zorla girer tecavüz eder. Leyla ayıldığında Sami’yi mutfakta görür ve onu öldürür arabasıyla birlikte cesedi uçurumdan aşağı atar. Bu arada Duran Ali de kasabaya gelir otelde bir oda tutar ve arkadaşını araştırmaya başlar. Leyla ile tanışan Duran, kuşkulanmaya başlar Leyla’nın gizlice evine girerek Samim’in kanlı elbiselerini bulur olaylar gelişir..


VURUN KAHPEYE (1973)


Yönetmen: Halit Refiğ
Senaryo: Orhan Aksoy Halit Refiğ
Eser: Halide Edip Adıvar
Kamera Ali Yaver
Yapım: Erman Film / Hürrem Erman

Rejisör Yardımcıları: Yılmaz Korkut, Muzaffer Hiçdurmaz, Berrin Giz, Ar Direktör: Muharrem Gürses, Dekor Yapımı: Adil Kıbıcı, Şener Gezgen, Kostümler Niyazi Er, Talip Okçu, Muzaffer Çakmak, Set Amiri: Sabri Sezer, Set Ekibi: İlyaS Akarsu, Necmi Ataman, Ethem Açıkgöz, Mustafa Kıtır, Işık Şefi: Rıdvan Varol, Işık Ekibi: Mustafa Koçyiğit, Ekrem Çınaroğlu, Kamera Yardımcısı: Umur Özlüer, Makyaj: Celal Gonca, Laboratuar Şefi: Türker Vatan, Seslendiren: Yorgo İlyadis, Montaj: İsmail Kalkan, Prodüksiyon Amiri: Avni Turan
Prodüksiyon İdaresi: İzzettin Yılmaz, (Yeni Stüdyo laboratuarında hazırlanmış Uğur Film Stüdyosunda seslendirilmiştir)

Oyuncular: Hale Soygazi, Tugay Toksöz, Tanju Gürsu, Muharrem Gürses, Kamuran Usluer, Atıf Kaptan, Turgut Savaş, Fatih Deveci ,Selçuk Özer, Diler Saraç, Erdoğan Seren, Cevat Uz, Hakkı Kurt, Günay Günek, Yaşar Çekirdek, Mahmure Handan,

KONU: Film, Cumhuriyetin 50.yılı dolayısıyla üçüncü kez sinemaya aktarılıyor. Burada Aksoy / Refiğ ikilisi mümkün olabilen en basma kalıp, en klişeleşmiş senaryoyu meydana getiriyor. Ancak anlatımı düzgün, özenle çekildiği belli, fotoğrafları genellikle başarılı olan, biçim yönünden aksamayan bu yeni "Vurun Kahpeye" bizce sinemamıza en küçük bir katkıda bile bulunamıyor. (Atilla Dorsay, 1973, Çeyrek yüzyılda 3.kez)

► Bu filmde Halit Refiğ, Adnan Saygun’un “Üçüncü Senfoni ve “Piyano Konçertosu”ndan ve Ulvi Cemal erkin’den bazı parçaları fon müziği olarak kullanmıştır.

► Erman Film, kendi kuruluş öyküsünün başlangıcı olan ünlü "Vurun Kahpeye" filmini, Cumhuriyetin 50. yılı dolayısıyla üçüncü kez perdeye getiriyor. Halide Edip'in ünlü romanını; 1949’dan beri, üçüncü kez sinemaya aktarmak gerekli miydi? Bu romanın bugünkü seyircimize vereceği önemli bir şey var mı? Ve yeniden çevrimlerde gerekli olan bir yenileme, yeni yorum getirme var mı, bu üçüncü "Vurun Kahpeye"de? İlk sorulara vereceğimiz cevabın olumlu olması zor. Yeni yorum konusunda ise söylenecek pek bır şey yok ...

Aksoy/Refiğ ikilisinin senaryosu, Adıvar'ın romanından çıkarılabilmesi mümkün olan en basmakalıp, en klişeleşmiş senaryoyu meydana getiriyor Refiğ'in (kendince) ustalıkla filme yerleştirdiği tek önemli değişiklik, romanın vatan sevgisi üstüne kurulu ulusallık yanını dinsel! milliyetçiliğe, yani Halide Edib'i Mehmet Akife doğru kaydırmak, Hacı Fettah'ı olabildiğince kötüleştirip patolojik, bir niteliğe bürürken, öykünün temeline iyi, doğru, güzel yanlarıyla Islam diinini yerleştirmeye çalışmak... Ama Aliye öğretmeni "dini bütün"leştirip filme mevlit sahnesi yerleştirmekle bu kolay kolay olmuyor ... Refiğ, bu tür bir kaç değişiklikle, Kemal Tahir’le hiç mı hiç bağdaşmayan bir Halide Edib'i uyarlamanın günahından kendisini kurtulmuş hissediyorsa, mesele yok tabii. Sonuç olarak, anlatımı düzgün, özenle çekildiği belli, fotoğrafları genellikle başarılı olan, biçim yönünden aksamayan bu yeni "Vurun Kahpeye" bizce Refiğ'in davasına da, sinemamıza da en küçük bir katkıda bile bulunmuyor. “Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları” syf, 66 ”




VUR EMRİ (1973)


Yönetmen: Osman Nuri Ergün
Senaryo: Osman F. Seden
Kamera: Erhan Canan
Yapım: Barlık Film / Necdet Barlık

Oyuncular: Serdar Gökhan, Aysun Güven, Melda Sözen, Yalçın Gülhan, Bilâl İnci, Turgut Özatay, Yeşim Tan, Kaya Erdaş

Konu: Hapiste idam edilmeyi beklerken kaçan bir idam mahkumu ve sevdiği kızın hikayesi

VURGUN (1973)


Yönetmen: Zeki Ökten
Senaryo: Fuat Özlüer 
Müzik: Metin Bükey
Foto Direktörü: Çetin Gürtop
Şarkılar : Gönül Yazar
Yapım: Erler Film / Türker İnanoğlu

Oyuncular: Cüneyt Arkın (Kazanova Mehmet), Gönül Yazar (Gönül), Turgut Özatay, Hulusi Kentmen (Rıza dayı), Kayhan Yıldızoğlu (Fırıldak Ömer), Ali Seyhan, Süha Doğan (Gazinocu), Nubar Terziyan (Gazino patronu), Sami Hazinses, Cengiz Coşkuner, Mine Soley, Yeşim Yükselen (Yeşim)i Faik Coşkun (Meyhaneci), Mahmure Handan (Rıza’nın karısı)

KONU: Gönül (Gönül Yazar) ünlü ve çok zengin bir şarkıcıdır. Onun zenginliğinde görü olan patronu Zekeriya, parasına el koymak için bir plan yapar. O sırada hapisten çıkmış olan ve işi olmayan Mehmet’le (Cüneyt Arkın) görüşür ve onu ikna eder. Plana göre Mehmet, Gönül’ü kendisine aşık edecek ve bir şekilde paralarını çalacaktır. Mehmet istemeyerek de olsa, Rıza Dayı’nın torununu ameliyat ettirebilmek için bu işi bu kabul eder. Kendisini Ertuğrul adıyla tanıtıp Gönül’ün kaldığı otele yerleşir. Yakışıklılığı ile Gönül’ü etkilemeyi başarır. İlişkileri bir aşka dönüştüğü sırada Gönül, Ertuğrul’un gerçek kimliğini öğrenir. Onu denemek için bir oyuna başvurur. Tüm parasını bir iş için ona vermek ister. Mehmet bu teklifi kabul etmez ve Gönül’e doğruyu anlatır. Mehmet’in arkadaşları ise, onun bu işe girme nedeninin küçük bir çocuğun ameliyatı olduğunu açıklarlar Gönül’e. Genç kadın daha bir içten bağlanır Mehmet’e. Ama bu arada Zekeriya hala para hırsından vazgeçmemiştir. Son koz olarak adamları ile Mehmet’i kaçırır ve canına karşılık Gönül’ün paralarını ister. Gönül parayı hazırlar. Mehmet ise tutulduğu yerden kaçar ve Gönül’ün Zekeriya ile buluşacağı yeri öğrenir. Zekeriya’nın amacı parayı alınca Gönül’ü de öldürmektir. Mehmet buluşma yerine ulaştığında çatışma başlar. Genç adam Gönül’ü kurtarırsa da, arkadaşı Rıza Dayı kurşunlara hedef olup yaşamını yitirir. Polis Zekeriya’yı yakalar. Mehmet’le Gönül ise mutlu bir yaşam sürmek için geleceğe artık umutla bakmaktadırlar

► Uzun yıllar Atif Yılmaz'ın asistanlığını yapmış olan Zeki Ökten, sinemaya yönetmen olarak geçmiş bulunuyor filminde büyük oyuncularla çalışma olanağı bulmuş Ökten ... Yıllar sonra sinemaya dönüş yapan Gönül Yazar'ın Cüneyt Arkın'la birlikte bir çift teşkil etmesi, magazin açısından ilginç... Ne var ki sinemamızın en kötü senaryocularından biri olan Özlüer'in elinden çıkan diyaloglarla konuşulan kişilerin bulunduğu bir film, yönetmene yapılacak pek bir şeyler bırakmıyor.Ökten de bu çıkmazdan kurtulamamış, elindekini resimlemekle yetinmiş. Yüzü kandan görülmez bir hale gelmiş sevgilisini (Cüneyt Arkın) gangsterIerin elinde görünce normal (ve seven) her kadın gibi bayılacağı veya sevgilisine doğru koşacağı yerde gangsterlere dönüp "nedir bu, açıklar mısınız?" tarzında bir cümle sarf eden Gönül yazar'ı düşünebiliyor musunuz? Bizim senaryocularımızı okula gönderip elemanter psikoloji dersleri aldırmadan, bu gibi filmlere yatırılan yüz binlerce liraya yazık olmakta devam edecek ... “Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları” syf, 114 ”


  Jean Boyer’in senaryosundan ve Raoul Ploquin ile beraber 1936 yılında çektiği ve 1938 yılında gösterime giren “Un Mauvais Garçon” isimli filmden uyarlama.


VE ONU VURDULAR (1973)


Yönetmen: Ahmet Ündağ
Senaryo: Himmet Arı
Foto Direktörü: Şener Işık
Yapım: İraz Film

Oyuncular: Aytaç Arman, Melek Görgün, Ahmet Ündağ, Yaşar Güçlü, İhsan Yüce, Yaşar Tekin, Ayşen Tekin, Mehmet Yağmur, Nesrin Kaptan, Hasan Yıldız, Ahmet Karatop, Alaattin Seyhan, Okan Güney

VAHŞET (1973)


Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Kamera: Kenan Kurt, Ali Uğur
Yapım: Kemal Film/Osman F. Seden

Renk Uzmanı: Turgut Ören, Laboratuar: Hikmet Kuyucu, Hayati Akbulut, Montaj Senkron: Aleko Aleksandru, Süleyman Karakaya, (Ören film stüdyolarında renklendirilmiştir )

Oyuncular: Seyyal Taner, Meral Zeren, Yalçın Gülhan, Tanju Gürsu, Hayati Hamzaoğlu, Turgut Özatay, Reha Yurdakul, Gökçe Güven, Benan Öz, İhsan Gedik, Zeki Tüney, Hakkı Kıvanç, Oktay Yavuz, Mete Sezer, Ahmet Karaca, Bedri Aydın,

Konu: Onların aşkı, bir ölüm acısını paylaştıkları gün başlamıştı. Bekir karısını yitirmişti. Zeynep ortak oldu Bekir’in acısına, “Yalnız değilsin” dedi Bekir’e. Öleme kadar yanındayım, oğluna analık edeceğim. Zaman acıları sildi yok etti. Yerine, mutlulukları sevinçleri getirdi pırıl pırıl. Haydar ağanın güzellikte dillere destan kızı Zeynep, karısı veremden ölmüş kâhya Bekir’i çok sevdi. Aşkları; dağlara, çiçeklere, kuşlara sulara türkü oldu buram buram. Haydar ağadan biricik kızı Zeynep’i isteme cesaretini buldu. Tabi Haydar ağa Bekir’i kovdu kapısından, Bekir de Zeynep de yandılar ta yüreklerinden, Sonunda kaçmaya karar verdiler.

NOT: Sansür kurulunun 10 Mayıs 1974 tarih ve 93 sayılı kararı ile film sansüre uğramış, ancak sansür kalktıktan sonra bir yıl sonra 1973’de gösterime girmiştir. Bugün ise bu film kayıplar listesindedir.


ÜÇ SÜPER ADAM – Bknz: ÇILGIN KIZ VE ÜÇ SÜPER ADAM (1973)


ÜÇ DEV ADAM (1973)


Yönetmen: T. Fikret Uçak
Senaryo : Doğan Tamer (Joe Simon ve Jack Kirby'nin Captain America, Stan Lee ile Steve Ditko'nun Spiderman çizgi romanları ve Meksika yapımı filmlerinden)
Operatör Orhan Kapkı
Yapım : Yerli Film / Rıdvan Tual

Prodüksiyon Amiri: Orhan Başkan, Kamera Asistanı: Süha Kapkı, Işıklar: Atacan Boran, Set Amiri: Erol Karaşir, Set Ekibi: Nihat Cerit, Yaşar Davutoğlu, Renk Uzmanı: Turgut Ören, Montaj Senkron: ve Reji Asistanı: Mehmet Özdemir, Negatif Montaj: Hüsamettin Üren, Ses Mühendisi: Marko Buduris, Faruk Özar, (Ören Renkli Laboratuarında hazırlanmış ve Yıldız Film Stüdyosunda seslendirilmiştir )

Oyuncular: Aytekin Akkaya, Deniz Erkanat, Yavuz Selekman, Tevfik Şen, Doğan Tamer, Mine Sun, Altan Günbay, Ersun Kazançel, Hasan Ceylan, Osman Han, Ayşen Taşkın, Mahmut Gülay, Ali Ekdal, Niyazi Vanlı, Alev Bora, Cengiz Karabulut, Sönmez Yıkılmaz, Nilgün Ceylan, İhsan Baysal, Meziyet Nakkaş, Mehmet Yağmur, Mustafa Özkaya

Konu: Uzak Doğu'da üstlenen uluslararası suç örgütü "Örümcek Çetesi", tarihi eser kaçakçılığı için Türkiye'ye yerleşmiştir. Daha önce çalıp sattığı antikaları sahte dolar basarak geri alan çetenin faaliyetlerini izleyen ABD ve Meksika hükümetleri, kendi adamlarını Türk polisiyle işbirliği yapıp çeteyi çökertmek üzere İstanbul'a gönderirler. ABD'den gelen yüzbaşı Amerika (Aytekin Alkaya) ve Meksika'dan maskeli pankreas güreşçisi El Santo (Yavuz Selekman) Türk Emniyetinden komiser Orhan (Doğan Tamer) ile buluşup bir dizi kanlı cinayet işlemiş Örümcek Adam (Tevfik Şen) ve sevgilisi (Nadya'ya) (Mine Sun) karşı harekete geçerler. Örümcek Adam'ı durdurmak isteyen başkaları da vardır, bir çok adamını ona kurban veren mafya gibi, Zaman gelir, Üç Dev Adam, Örümcek'i sıkıştırırlar; fakat birden örümcek kostümlü adamların saldırısına uğrarlar. Kanlı bir mücadeleden sonra, bir biçme makinasıyla Örümcek'i öldürmeyi başarırlar. Çete çökertilir, tarihi eserler kurtarılır ve yabancı kahramanlar memleketlerine dönerler.

ÜÇ BALIKÇI KIZ (1973)


Senaryo ve Yönetmen: Murat Akovalıgil
Kamera: Fehmi Eryılmaz
Yapım: Nilgün Film

Laboratuar: Hikmet Kuyucu, Hayati Akbulut, Senkron Montaj: Süleyman Karakaya, Aleko Aleksandru,

Oyuncular: Erdo Vatan, Beyza Başar, Aylin, Hülya Şengül, Osman Alyanak, Sadettin Düzgün, Necip Tekçe, Mümtaz Alpaslan, Nazan Gürsoy, Bülent Dağıstanlı, Hüseyin Zan, Enver Dönmez, Tanju Okan, Boncuk Ömer

Konu: Yaşlı bir balıkçı ve üç kızı ve adaya gelen bir adamın öyküsü.

UMUT DÜNYASI (1973)


Senaryo ve Yönetmen: Safa Önal
Görüntü Yönetmeni: Çetin Tunca
Müzik: Yalçın Tura
Yapım: Akün Film / İrfan Ünal

Sesleri Alan: Faruk Özar, Renk Uzmanı: Turgut Ören, Laboratuar: Hikmet Kuyucu, Hayati Akbulut, Özkan Sevinç, Montaj: Aleko Aleksandru, Senkron: Osman Koşkan, Selahattin Karakaya, Negatif Montaj: B. Tümkan, Işık Şefi: Erol Batıbeki, Set Amiri: Sonay Kanat, Set Ekibi, Hakan Akyol, Kemal Konyalı, Mustafa Bozkurt, Reji Asistanı: Yılmaz Koç, Kamera Asistanı: Nusret Öz, Prodüksiyon Amiri: Nuri Tunçel, Montaj: Şerif Gören, (Yıldız Film Stüdyosunda seslendirilmiş ve Ören Film Renkli Laboratuarında hazırlanmıştır )

Oyuncular: Tarık Akan, Necla Nazır “1973 yılı “Ses Mecmuası Birincisi” , Halit Akçatepe, Atıf Kaptan, Bülent Kayabaş, Şükriye Atav, Mine Sun, Faik Coşkun, Çetin Tolbos, Nermin Hoşses, Hamit Has, Yaşar Şener, Kenan Karagöz,

Konu: Ahmet, Cağaloğlu'nda bir matbaada çalışmakta, Zeytinburnu'nda da oturmaktadır. Ancak işçi olarak Almanya'ya gitmek istemektedir. Bunun için de para biriktirmektedir. Bir gün evinin önünde hasta bir kızla tanışır. Kız çalışmakta olduğu terzinin kendisine emanet edilen parasını düşürmüş ve utancından oradan kaçmıştır. Ahmet bu kıza ister istemez yakınlaşmak zorunda kalır.

Ödül:
 11.Antalya Altın Portakal Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (1 – 10 Eylül 1974 )
► “En Başarılı 3. Film”

Jüri Üyeleri: Dr. Alyanak, Recai Akçaoğlu, Melih Başar, Atilla Dorsay, Berker İnanoğlu, Prof. Dr. Alim Şerif Onaran, M. Tali Öngören, Sami Şekeroğlu, Semih Tuğrul.

UĞRAŞ (1973)


 "Ölümden Ötesi Yok "

Senaryo ve Yönetmen: Hidayet Pelit
Kamera: Yılmaz Ceylan
Yapım: Pelit Film / Hidayet Pelit

Oyuncular: Hidayet Pelit, Mihrican Bahar, Gül Tener, Ateş Osman, Hüseyin Zan, Sevda Seven, Sevgi Kaya, Aşık Mecnuni, Faika Tuna, Halil Erem, Ömer Hergül, Aşık Ali Taş, Sabahattin Arpacı, Cahit Dündar, Cenap Ata Akyüz, Konuk Sanatçılar: Oya Pelit, Bülent Pelit, Yaşar Güçlü, Hüseyin Zan

TUZAK (1973)


Senaryo ve Yönetmen: Erdoğan Tokatlı
Görüntü Yönetmeni: Salih Dikişçi
Yapım: Ozon Film/Necil Ozon

Oyuncular: Tamer Yiğit, Deniz Erkanat, Kazım Kartal, Yeşim Yükselen, Oktar Durukan, Özdemir Akın, Necati Er, Elif Ozangil “Anuşka”

Konu: Hapisten kaçan sapık bir canini