Powered By Blogger

22 Mart 2018 Perşembe

HOP DEDİK KAZIM (1974)


Yönetmen: Temel Gürsu
Senaryo: Bülent Oran
Kamera: Kenan Kurt
Yapım: Gürsu Film / Temel Gürsu,

Oyuncular: Tanju Gürsu, Ali Poyrazoğlu, Sevda Ferdağ, Arzu Okay, Sema Eyüboğlu, Özden Yüce, Aslıhan Neslihan, Mete İnselel, Mürüvvet Sim, Turgut Boralı, Nesrin Kaptan, Perran Kutman, Turgut Savaş, Zeki Sezer, Ahmet Kostarika (Turgutlu), Hülya Tuğlu, Karaca Kaan

Konu: Aslen Karadenizli olan Kazım (Tanju Gürsu) işsiz güçsüz, üç kağıtçının biridir. Tek gelir kaynağı ise ya kendisine emanet edilen köpekleri birisine satmak ya da saf insanları dolandırmaktı Bu arada Karadeniz'de ölüm döşeğinde yatan Temel dede torunu Hazım'a (Ali Poyrazoğlu) büyük bir defineye sahip olduğunu, ama definenin planının daha önce metresIeri olan Jale, Hale ve Lale adlı kadınların popolarına çizdiğini söyleyerek onu amcaoğlu Kazım'ı bulmak üzere İstanbul'a gönderir. Kazım, büyük kentte otel arayan amcaoğlu Hazım 'da dolandırdıktan sonra onunla akraba olduğunu anlar. İki kafadar dedelerinin bırakmış olduğu definenin peşine düşerler. Kısa bir aramadan sonra dedelerinin metresIerini bulurlar. Tek zorluk ise onların popolarında bulunan definenin planlarının resmini çekmektir. Kısa sürede bu işin de üstesinden gelerek definenin yerini öğrenirler. Tam defineyi çıkaracakları zaman dedesinin tüm metresleriyle, öldü sanılan dede de ortaya çıkar. İşler bu kez arapsaçına döner.

HER GECE BİR BARDAYIM (1974)


Yönetmen: Mehmet Bozkuş
Senaryo: Nuri Kırgeç
Kamera: Rıdvan Varol
Yapım: Osmanlı Film / Mehmet Karahafız

Prodüksiyon Amiri: Mehmet Konca, Prodüksiyon Yardımcıları: Nuri Balaban, İsmail Salman, Reyhan Işık Servisi, Şef: Mazhar Eröz, Jenerik: Refik Onubil, Kamera Asistanları: Ünal Uğur, Şehmuz Dağalp, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Negatif Montaj: Ziya Kuşdoğan, Laboratuar Recep Çakmak, Ahmet Kuru, Ziya Uçak, Dublaj Yönetmeni: Abdurrahman Palay, Teknik Direktör: Erkan Işıklar, (Yeni Stüdyoda seslendirilmiş, İpek Film stüdyosunda hazırlanmıştır. )

Oyuncular: Yılmaz Köksal, Melek Görgün, Gönül Tansel, Bilal İnci, Kazım Kartal, Oktar Durukan, Gülay Esen, Hakkı Kurt, Erol Yeşilyaprak, Cango Kermal, Osman Hai, Mustafa Yavuz, İbrahim Kurt, Necder Kökeş, Dündar Aydınlı,

Konu: Evden kaçan bir kızı kötü çevreden kurtaran çapkın bir polisin öyküsü.


HASRET (1974)


Yönetmen: Zeki Ökten
Senaryo: Ergin Orbey
Görüntü Yönetmeni: Erdoğan Engin
Yapım: Arzu Film / Nahit Ataman

Renk Uzmanı: Türker Vatan, Laboratuvar: Hasan Örnek, İsmet Tomaçgil, Selahattin kaya, Abdullah Akdeniz, Montaj Amiri: Mustafa R. Gürsel, Montaj Senkron: İsmail kalkan, Mevlut Koçak, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Seslendiren: Necip Sarıcıoğlu, Işık Şefi: Yusuf Tümer, Kamera Asistanı: Galip Kızılova, Set Ekibi: Yılmaz Sengelli, Cengiz Öktem, Aziz Kıskanç, Erdil Demirbağ, Yönetmen Yardımcıları: Halit Akçatepe, Naci Şahin, Prodüksiyon Amiri: Yılmaz Kanat, Prodüktör: Oktay Barkan, (Yeni Film stüdyosunda renklendirilmiş ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Emel Sayın, Engin Çağlar, Orçun Sonat, Adile Naşit, Suzan Avcı, Kemal Sunal, Münir Özkul, Metin Akpınar, Turgut Boralı, Gönül Hancı, Güzin Özipek, Birtane Altıner, Küçük Oyuncu: Engin İşsever,

Konu: Bir çalgıcıyla zenginbir iş adamının aynı kadına aşık oluşunu anlatan güzel bir aşk filmi

HAMAMA GİREN TERLER (1974)


Senaryo ve Yönetmen: Bruno Corbucci
Foto Direktörü Muzaffer Turan/Guglielmo Mancori
Yapım: İrfan Film/İrfan Atasoy (Türk-İtalyan Ortak yapımı)

Prodüksiyon Amiri: Semih Servidal, Ses Mühendisi: Cem Molvan, Montaj Senkron: Ömer Kırımlı ,Celal Köse, Kamera Asistanı: Manasi Filmeridis ( Lâle Film stüdyosunda seslendirilmiştir)

Oyuncular: İrfan Atasoy, Öztürk Serengil, Don Backy, Mualla Sürer, Hayati Hamzaoğlu, Serpil Güngör, George Eastman, Stella Cornacina, Gül Taner, Zeki Alpan, Haydar Karer, Kemal Has,

Konu: İtalyan sinemasının ünlü ikilisi trinita kardeşlerden Bud Spencer’in baş rolünü Öztürk Serengil’le paylaşatığı Türk italyan ortak yapımı sıradan bir komedi filmi.


HADİ BENİ ŞAŞIRT (1974)


Senaryo ve Yönetmen: Müjdat Saylav
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Tınaz Film / Fikret Tınaz
.
Montaj: Cevat Sezer, Işıklar: Ender Işık, Set: Ergun Sımsıkı, (Kunt Stüdyolarında hazırlanmıştır)

Oyuncular: Bülent Kayabaş, Meral Banu, Karaca Kaan, Tevfik Şen, Nilay Bora, Handan Adalı, Sami, Hazinses

Konu: Bir mafya çetesinin öyküsü.,,,

GÜN AKŞAM OLDU (1974)


Yönetmen: Yılmaz Duru
Senaryo: Sabahat Duru
Görüntü Yönetmeni: Suat Kapkı
Yapım: Dadaş Film / Kadir Kesemen

Oyuncular: Ümit Tokcan, Aysun Güven, Ali Şen, Kadir Savun, Kâzım Kartal, Anuşka, Ahmet Mekin, Muazzez Kurdoğlu, Fethiye Geldi.

Konu: Bir çadır tiyatrosu ile, esrar satıcılığı yapan bir şebeke çevresinde geçen aşk ve macera öyküsü.

GÖÇ (1974)


KIBRIS UFUKLARINDA 

Senaryo ve Yönetmen: Remzi KJöntürk
Kamera: Sertaç Karan
Yapım: Barlık Film / Necdet Barlık

Oyuncular: Fikret Hakan, Salih Güney, Tanju Korel, Tugay Toksöz, Tülin Örsek, Gönül Hancı, Attila Ergün, Turgut Özatay, Kayhan Yıldızoğlu, Esin Avşar, 1974

Konu: Kıbrıs'ta geçen bir kahramanlık öyküsü.

GERÇEK (1974)


Yönetmen: Temel Gürsu
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Foto Direktörü: Kenan Kurt
Yapım: Olgun Film / Olgun Eltan

Oyuncular: Perihan Savaş, Aytaç Arman, Ceyda Karahan, Nubar Terziyan, Turgut Boralı, Seyhan Karabay, Nuhan Nur, Hüzeyin Zan, Hamit Yıldırım, Faik Coşkun

Konu: Taşralı bir genç kızla, motosikletli asi gençlerin öyküsü.

GEL GARDAŞ GEL (1974)


Senaryo ve Yönetmen: Yavuz Figenli
Kamera: Nedim Akanlar
Yapım: Umut Film / Abdurrahman Keskiner

Reji Asistanı: Mehmet Özdemir, Agop Karadayı, Laboratuar: Hasan Örnek, İsmet Tomaçgil, Selahaddin Kaya, Abdullah Akdeniz, Montaj: İsmail kalkan Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Renk Uzmanı: S. Türker Vatan, Ses Mühendisi: Necip Sarıcıoğlu, (Yeni Stüdyoda yapılmış ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Tamet Yiğit, Elif Pektaş, Özcan Özgür, Yüksel Gözen, Cevat Kurtuluş, Elif Alpan, Cevat Kurtuluş, İsmail Hakkı Şen, Turgut Boralı, Yusuf Sezer, Özden Yüce,
İlk Gösterim: 1 Kasım 1974

Konu: 1920’li yıllarda işgal kuvvetleri elde ettikleri ganimetleri, ülkelerine götüremedikleri İçin toprak altına gömerek saklarlar ve haritayı paylaşırlar. Günümüzde ise, bu olayları öğrenen bir genç bu ganimetlerin peşine düşer

GECELERİN ÖTESİ (1974)



İster Darıl İster Sarıl 

Senaryo ve Yönetmen: Arda Uskan
Kamera: Muhlis Hasa
Yapım: Güney Film / Güney Kosova

Oyuncular: Mesut Engin, Seyyal Taner, Orçun Sonat, Menderes Samancılar, Nur Ay, Ekrem Gökkaya, İbrahim Kurt, Canan Candan, Şenay Güngör

Konu: Artist olmak isteyen bir genç kız, büyük paralar kazanmayı düşleyen bir genç ve bir fotoğrafçının büyük şehirdeki öyküsü.

► 1970 li yıllar Türk Sinemasında erotik/seks ve hatta porno filmlerinin yıllarıydı. “Gecelerin Ötesi” Piyasada gişe yapmayınca, Filmin yapımcısı Günay Kosova, filmin ismini değiştirerek yeni bir afiş bastırır ve filmi “İster Darıl, İster Sarıl adıyla yeniden piyasaya sürer. Bu kez afişte senaryo ve yönetmen olarak kendi ismi geçmekte, Kameraman olarak da Abdullah Gürek yer almaktadır.


GARİP KUŞ (1974)


Yönetmen: Yücel Çakmaklı
Senaryo: Bülent Oran
Foto Direktörü Cahit Engin
Müzik: Yıldırım Gürses
Yapım: Erman Film / Hürrem Erman

Eser: Erdoğan Tünaş, Prodüksiyon Asistanları: Ercüment Saraç,m Osman Ramadan, Set Ekibi: Mustafa Buvan, Nejat Buvan, Mustafa Kıtır, Laboratruar: Hasan Örnek, Selahattin Kaya, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, Renk Uzmanı: S. Türker Vatan, Montaj: İsmail Kalkan, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Asistan Rejisör: Erdoğan Avcı,

Oyuncular: Ediz Hun, Necla Nazır, Ahmet Mekin, Kuzey Vargın, Tufan Tümer, Turgut Boralı, Birtane Güngör, Handan Adalı, Danyal Topatan, Nermin Hoşses, Yüksel Gözen, Ali Demir,

Konu: Heykeltıraş Nazmi uzun yıllar sonra köye göç eder. Çiftliğinde küçücük bir kız iken bıraktığı kız büyümüş koca güzelleşip büyümüştür. Nazmi kıza aşık olur ve evlenirler. Komşu çiftliğin kötü kalpli adamı Zeynep'e saldırır. Adam boğuşurken uçurumdan yuvarlanır ve düşerek ölür. Ancak ölürken Zeynep'in babası olduğunu söyler bunu öğrenen Zeynep babsı ile evli olduğunu öğrenince intihar eder. Aslında bu doğru değildir...

GARiBAN (1974)


Yönetmen: Mehmet Dinler
Senaryo: Bülent Oran
Kamera: Enver Burçkin
Yapım: Kervan Film / Ümit Utku

Işık Direktörü: Aslan Yıldız, Jenerik: Refik Onubil, Reji Asistanı: Aykut Düz, Kamera Asistanı: Sedat Ülker, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, Montaj Şefi: Özdemir Arıtan, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Müzikler: Metin Bükey, Prodüksiyon Amiri: İsmail Konca,
(Acar Film Renkli Laboratuarında hazırlanmış ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Ediz Hun, Hale Soygazi, Hülya Tuğlu, Nihat Ziyalan, Münir Özkul, Adile Naşit, Hüseyin Kutman, İsmail Hakkı Şen, Türker Konca, Hamit Has, Funda Ersel, Nihat Ziyalan, Osman Han, Çocuk Oyuncu: Menderes Utku, Misafir Oyuncular: Tamer Yiğit, Aytaç Arman, Cem Erman,
7
Konu: Babası ve üvey annesiyle yaşayan Afacan günün birinde çatı arasında eski aile albümünü bulur. Babası ona gerçek annesinin öyküsünü anlatmaya başlar. Yıllar önce intihara teşebbüs eden Gül’ü ölümden kurtaran Murat onu hayata döndürür. Evlenirler ancak fabrikadaki yardımcısı Osman’ın hain tuzağı karı-kocayı ayırır. Olanları kabullenemeyen Gül tımarhaneye düşer. Osman’ın ikinci planı Afacan’la babasını yok edip, üvey anne Jale sayesinde büyük servete konmaktır. Afacan annesiyle ilgili gerçekleri tesadüfen duyar ve kalbi kırılır.

GADDAR (1974)


Yönetmen: Mehmet Aslan
Senaryo: Osman F. Seden
Kameraman: Rafet Şiriner
Yapım: Barlık Film / Necdet Barlık

Sesleri Alan: Cemal Noyan, Teknik Şef: Erdoğan Esenboğa, Senkron Montaj: Veli Akbaşlı, Mustafa Kent, Celâl Köse, Ömer Kırımlı, Laboratuar Şefi: Sabahattin Hoşsöz, Asistanı: Ata Kundakçı, Negatif Montaj: Ziya Kuşdoğan, Işıklar : Gaye Film Işık Servisi, Set Amiri: Engin Dağdelen, Set Ekibi: Çetin Uzun, Cevdet Yener, İsmail Alar, Yönetmen asistanı: Deniz Engin, Kamera Asistanı: Taci Saraç, Prodüksiyon Amiri: Orhan Başkan, Film Editör: Taner Oğuz, (Lâle Film stüdyosunda seslendirilmiş, İpek Film stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Gönül Hancı, Kartal Tibet, Deniz Erkanat, Bilal İnci, Turgut Özatay, Attila Ergün, Oktar Durukan, İhsan Baysal, Hüseyin Zan, Tamer Sökmen, Muammer Gözalan, Hakkı Kıvanç, İbrahim Kurt, Tayfun Çakır, Günay Güner, Giray Alpan,

Konu: Toprak yüzünden yıllar önce işlenen bir cinayetin, suçlularını ortaya çıkaran bir adamın öyküsü

FIRTINALAR İSTANBUL’DA (1974)


“Kıranlar Öder”

Yönetmen: Padget
Senaryo Francosco Merli
Müzik Şanar Yurdatapan
Yapım And Film / Turgut N. Demirağ

Kamera: R. Ferroni, K. Serkanoğlu, Seslendirme: Tuncer Aydınoğlu, Prodüksiyon: Yavuz Işıklar, Aziz Baykara, M.Kalaycıoğlu, Nermin Özses, Prodüksiyon Direktörü: Haluk Keskingil, Jenerik: TİVİ, Işıklandırma : Erol Batıbeki, Dekor Kostüm: Hasan Nurdam, Niyazi Er, Laboratuar: Recai Karataş, Teknik Sorumlu: Özdemir Arıtan, Yardımcı Yönetmenler: Cevat Sezer, Göksel Gürbüz (Acar Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Brad Harris, Birtane Güngör, Giancorla Prete, Gianni Rizzo, Lars Bloch, Muzaffer Tema , Hüseyin Zan, Necdet Kökeş, İhsan Gedik, Süheyl Eğriboz, Perihan Ateş,

Konu: İki serserinin İstanbul macerası.

,NOT Türkiye'de bir zamanlar video piyasasına “Para Avcıları” adıyla sürülen film, aslında İtalyan oyuncularla Türkiye'de çekilen, Turgut Demirağ yapımı Domatesler, Silahlar (1975) İngilizce versiyonun Türkçe dublajlı hali.

FEDAİ (1974)


Senaryo ve Yönetmen: Yücel Uçanoğlu
Kameraman : Dinçer Önal
Yapım: Gaye Film /Necdet Erdur

Işıklar: Gaye Işık Servisi: Şef: Ergun Şimşek, Teknik Ekip: Engin Dağdelen, Cevdet Yener, Çetin Uzun, İsmail Alar, İlyas Akarsu, Reji Asistanı: Deniz Engin, Kamera Asistanı: Uğur Döndür, Renk Uzmanı: S. Türker Vatan, (Yeni Stüdyoda renklendirilmiştir)

Oyuncular: Yıldırım Önal, Tamer Yiğit, Ayşen Cansev, Atıf Kaptan, Yılmaz Gruda, Uğur Salman, Hüseyin Zan, Mitzy Frizy,

Konu: Damadı tarafından tuzak kurulan patronunun intikamını alan motosikletli bir kuryenin intikam öyküsü.. Yıldırım Önal’ın mükemmel oyunu için izlemeye değer bir film