Powered By Blogger

22 Mart 2018 Perşembe

KADER (1974)


Yönetmen: T. Fikret Uçak
Senaryo: İlhan Engin
Kamera: Muzaffer Turan
Yapım: Nadir Film / Nadir Elmacı

Oyuncular: Ünsal Emre, Gülistan Okan, Fatma Belgen, Neriman Köksal, Kazım Kartal, Hüseyin Zan, Reha Yurdakul, Doğan Tamer, Ceylan Cem

Konu: Dul kalan bir kadınla üç çocuğunun öyküsü

İSTEK (1974)


Senaryo ve Yönetmen: İlhan Engin
Kamera: Kenan Kurt
Yapım: Haydar Film / Haydar Üçüncüoğlu

Oyuncular: Aytaç Arman, Yıldırım Önal, Tülin Örsek, Sema Eyüboğlu, Süleyman Turan, Suna Selen, Gönül Tansel, Hüseyin Salıcı, Uğur Salman

Konu: Aynı pansiyonda, aynı odaları paylaşan iki evli çiftin dramatik öyküsü.

İNTİKAM (1974)


ÇAPKINIM HOVARDAYIM

Yönetmen: Çetin İnanç
Senaryo: Nuri Kırgeç
Foto Direktörü: İzzet Akay
Yapım: Osmanlı Film / NMehmet K-
karahafız/Hasan Çakır

Işık Şefi: Mazhar Eröz, Reyhan Işık Servisi, Makyör: Ehat Alinçe, Set Amiri: Mehmet İnci, Sesleri Alan Kunt Tulgar, Laboratuar Şefi: Sabahattin Hoşsöz, Asistanı: Ata Kundakçı, Negatif Montaj: Ziya Kuşdoğan, Teknik Direktör: Engin Temizer, Prodüksiyon Amiri: Mehmet Güler, Kurgu: Mehmet Tok
İpek Film Stüdyosunda hazırlanmış, Kunt Film Stüdyosunda seslendirilmiştir.

Oyuncular: Yalçın Gülhan, Melek Görgün, Gönül Tansel, Hayati Hamzaoğlu, Reha Yurdakul, Atıf Kaptan, Gülten Ceylan, Necla Fide, Figen Han, Ünsal Emre, İbrahim Uğurlu, İbrahim Kurt, Cango Kemal, Dündar Aydınlı,

Konu: Figen ve Ünsal birbirlerini çok sevmekte, sevişmekte ve evlenmek istemektedirler. Ancak aralarındaki ailelerin maddi uçurumu nedeniyle bu olmamaktadır. Figen'in ailesi zengin biri olan Tarık'la Figen'i zorla evlendirir. Ünsal bu evlilik sonrasında çok yıkılır. Ama esas şoku aralarında ölümcül bir sırrı paylaştıkları Tarık ile karşılaştığında yaşayacaktır.

NOT: Film 1975 yılında afişi değiştirilerek, “Çapkınım Hovardayım” adı altında tekrar gösterime sokulmuştur.

İMPARATOR (1974)


Yönetmen: Aram Gülyüz
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Foto Direktörü: Kenan Kurt
Yapım: Gürsu Film / Tanju Gürsu

Laboratuar: Recai Karataş, -Montaj Şefi: Özdemir Arıtan, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, Set Amiri: Ahmet Akdoğan, Cesur Barut, Ramazan Özdemir, Asistan Rejisör: Sami Güçlü, Kameraman: Özer Korkmazlar, Işık Şefi: İlhan Aslım, Işıklar: Funda Işık Servisi, Prodüksiyon Menejer: Yücel Türkoğlu, Jenerik: Yalçın Çetin, Müzik Direktörü: Rıza Silahlıpoda (Acar Film stüdyosunda hazırlanmıştır.)

Oyuncular: Öztürk Serengil, Seyyal Taner, Sevda Karaca, Zeki Alasya, Ömercik, Mürvet Sim, Hamit Yıldırım, Cevat Kurtuluş, Sedat Demir, Kayhan Yıldızoğlu, Renan Fosforoğlu, Hüseyin Kutman, Aydın Tezel, Rafet Gülerman, Haluk Orçun, Murat Sümer,

Konu: Birdenbire zengin olan fakir bir adamın güldürüsü.

HUMA KUŞU (1974)


 “ALMAN GELİN” 

Yönetmen: Nuri Akıncı
Senaryo: Kemal Dinçer
Kamera: Mükremin Şumlu
Yapım: Tuba Film/Nuri Akıncı

Oyuncular: Tanju Korel, Meral Orhonsay, Uğur Salman, Talat Gözbak, Yaşar Güçlü, Turan Varol, Ömer Özgül, Hasan Dost, Sevgi Kaya, Beyza Özen, Selma Küsem,

Konu: Suçsuz olduğu ortaya çıkan bir çobanla, bir Alman kızının aşk öyküsü.
Hüma kuşu çoğu kez cennet kuşu olarak da adlandırılan, görünmeyecek şekilde çok yükseklerde dinlenmeksizin sürekli uçan, asla yere değmeyen -bazı kaynaklarda ayakları olmadığı da nakledilir- efsanevi kuş. (vikipedi)

Not : 1977 yılında aynı yönetmen tarafından değişik bir oyuncu kadrosu ile tekrar çekilmiştir.


HOSTES (1974)


“Gökyüzünde Bir Melek” 

Senaryo ve Yönetmen: Temel Gürsu
Foto Direktörü: Hüseyin Özşahin
Müzik: Ali Kocatepe
Yapım: Melek Film / Şahan Haki

Reji Asistanı: Arif Erkuş, Kamera Asistanı: Ergun Özdemir, Prodüksiyon Asistanı: Erol Deniz, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Bican Afşar, Montaj Şefi: Özdemir Arıtan, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Işık Şefi: Veli Özşahin, Set Arif Yalabık, Yaşar Öz, Teoman Sayın, A. Cegiz Aydoğdu, Prodüksiyon Amiri: Semih Sarıoğlu, (Acar Film stüdyosunda hazırlanmıştır).

Oyuncular: Perihan Savaş, Aytaç Arman, Gönül Hancı, Süleyman Turan, Nubar Terziyan, Zafer Önen, Hüsyin Kutman, Çetin Tolbaş, Sahir Özbek, Çetin Tolbas, Gündüz Uzel, Şenol Öztürk, Zeki Sezer, Yalçın Gülhan, Şarkılar: Gökben

Konu: Gözetleme kulesinde görevli bir radarcıya bir hostesin aşk öyküsü.

HOP DEDİK KAZIM (1974)


Yönetmen: Temel Gürsu
Senaryo: Bülent Oran
Kamera: Kenan Kurt
Yapım: Gürsu Film / Temel Gürsu,

Oyuncular: Tanju Gürsu, Ali Poyrazoğlu, Sevda Ferdağ, Arzu Okay, Sema Eyüboğlu, Özden Yüce, Aslıhan Neslihan, Mete İnselel, Mürüvvet Sim, Turgut Boralı, Nesrin Kaptan, Perran Kutman, Turgut Savaş, Zeki Sezer, Ahmet Kostarika (Turgutlu), Hülya Tuğlu, Karaca Kaan

Konu: Aslen Karadenizli olan Kazım (Tanju Gürsu) işsiz güçsüz, üç kağıtçının biridir. Tek gelir kaynağı ise ya kendisine emanet edilen köpekleri birisine satmak ya da saf insanları dolandırmaktı Bu arada Karadeniz'de ölüm döşeğinde yatan Temel dede torunu Hazım'a (Ali Poyrazoğlu) büyük bir defineye sahip olduğunu, ama definenin planının daha önce metresIeri olan Jale, Hale ve Lale adlı kadınların popolarına çizdiğini söyleyerek onu amcaoğlu Kazım'ı bulmak üzere İstanbul'a gönderir. Kazım, büyük kentte otel arayan amcaoğlu Hazım 'da dolandırdıktan sonra onunla akraba olduğunu anlar. İki kafadar dedelerinin bırakmış olduğu definenin peşine düşerler. Kısa bir aramadan sonra dedelerinin metresIerini bulurlar. Tek zorluk ise onların popolarında bulunan definenin planlarının resmini çekmektir. Kısa sürede bu işin de üstesinden gelerek definenin yerini öğrenirler. Tam defineyi çıkaracakları zaman dedesinin tüm metresleriyle, öldü sanılan dede de ortaya çıkar. İşler bu kez arapsaçına döner.

HER GECE BİR BARDAYIM (1974)


Yönetmen: Mehmet Bozkuş
Senaryo: Nuri Kırgeç
Kamera: Rıdvan Varol
Yapım: Osmanlı Film / Mehmet Karahafız

Prodüksiyon Amiri: Mehmet Konca, Prodüksiyon Yardımcıları: Nuri Balaban, İsmail Salman, Reyhan Işık Servisi, Şef: Mazhar Eröz, Jenerik: Refik Onubil, Kamera Asistanları: Ünal Uğur, Şehmuz Dağalp, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Negatif Montaj: Ziya Kuşdoğan, Laboratuar Recep Çakmak, Ahmet Kuru, Ziya Uçak, Dublaj Yönetmeni: Abdurrahman Palay, Teknik Direktör: Erkan Işıklar, (Yeni Stüdyoda seslendirilmiş, İpek Film stüdyosunda hazırlanmıştır. )

Oyuncular: Yılmaz Köksal, Melek Görgün, Gönül Tansel, Bilal İnci, Kazım Kartal, Oktar Durukan, Gülay Esen, Hakkı Kurt, Erol Yeşilyaprak, Cango Kermal, Osman Hai, Mustafa Yavuz, İbrahim Kurt, Necder Kökeş, Dündar Aydınlı,

Konu: Evden kaçan bir kızı kötü çevreden kurtaran çapkın bir polisin öyküsü.


HASRET (1974)


Yönetmen: Zeki Ökten
Senaryo: Ergin Orbey
Görüntü Yönetmeni: Erdoğan Engin
Yapım: Arzu Film / Nahit Ataman

Renk Uzmanı: Türker Vatan, Laboratuvar: Hasan Örnek, İsmet Tomaçgil, Selahattin kaya, Abdullah Akdeniz, Montaj Amiri: Mustafa R. Gürsel, Montaj Senkron: İsmail kalkan, Mevlut Koçak, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Seslendiren: Necip Sarıcıoğlu, Işık Şefi: Yusuf Tümer, Kamera Asistanı: Galip Kızılova, Set Ekibi: Yılmaz Sengelli, Cengiz Öktem, Aziz Kıskanç, Erdil Demirbağ, Yönetmen Yardımcıları: Halit Akçatepe, Naci Şahin, Prodüksiyon Amiri: Yılmaz Kanat, Prodüktör: Oktay Barkan, (Yeni Film stüdyosunda renklendirilmiş ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Emel Sayın, Engin Çağlar, Orçun Sonat, Adile Naşit, Suzan Avcı, Kemal Sunal, Münir Özkul, Metin Akpınar, Turgut Boralı, Gönül Hancı, Güzin Özipek, Birtane Altıner, Küçük Oyuncu: Engin İşsever,

Konu: Bir çalgıcıyla zenginbir iş adamının aynı kadına aşık oluşunu anlatan güzel bir aşk filmi

HAMAMA GİREN TERLER (1974)


Senaryo ve Yönetmen: Bruno Corbucci
Foto Direktörü Muzaffer Turan/Guglielmo Mancori
Yapım: İrfan Film/İrfan Atasoy (Türk-İtalyan Ortak yapımı)

Prodüksiyon Amiri: Semih Servidal, Ses Mühendisi: Cem Molvan, Montaj Senkron: Ömer Kırımlı ,Celal Köse, Kamera Asistanı: Manasi Filmeridis ( Lâle Film stüdyosunda seslendirilmiştir)

Oyuncular: İrfan Atasoy, Öztürk Serengil, Don Backy, Mualla Sürer, Hayati Hamzaoğlu, Serpil Güngör, George Eastman, Stella Cornacina, Gül Taner, Zeki Alpan, Haydar Karer, Kemal Has,

Konu: İtalyan sinemasının ünlü ikilisi trinita kardeşlerden Bud Spencer’in baş rolünü Öztürk Serengil’le paylaşatığı Türk italyan ortak yapımı sıradan bir komedi filmi.


HADİ BENİ ŞAŞIRT (1974)


Senaryo ve Yönetmen: Müjdat Saylav
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Tınaz Film / Fikret Tınaz
.
Montaj: Cevat Sezer, Işıklar: Ender Işık, Set: Ergun Sımsıkı, (Kunt Stüdyolarında hazırlanmıştır)

Oyuncular: Bülent Kayabaş, Meral Banu, Karaca Kaan, Tevfik Şen, Nilay Bora, Handan Adalı, Sami, Hazinses

Konu: Bir mafya çetesinin öyküsü.,,,

GÜN AKŞAM OLDU (1974)


Yönetmen: Yılmaz Duru
Senaryo: Sabahat Duru
Görüntü Yönetmeni: Suat Kapkı
Yapım: Dadaş Film / Kadir Kesemen

Oyuncular: Ümit Tokcan, Aysun Güven, Ali Şen, Kadir Savun, Kâzım Kartal, Anuşka, Ahmet Mekin, Muazzez Kurdoğlu, Fethiye Geldi.

Konu: Bir çadır tiyatrosu ile, esrar satıcılığı yapan bir şebeke çevresinde geçen aşk ve macera öyküsü.

GÖÇ (1974)


KIBRIS UFUKLARINDA 

Senaryo ve Yönetmen: Remzi KJöntürk
Kamera: Sertaç Karan
Yapım: Barlık Film / Necdet Barlık

Oyuncular: Fikret Hakan, Salih Güney, Tanju Korel, Tugay Toksöz, Tülin Örsek, Gönül Hancı, Attila Ergün, Turgut Özatay, Kayhan Yıldızoğlu, Esin Avşar, 1974

Konu: Kıbrıs'ta geçen bir kahramanlık öyküsü.

GERÇEK (1974)


Yönetmen: Temel Gürsu
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Foto Direktörü: Kenan Kurt
Yapım: Olgun Film / Olgun Eltan

Oyuncular: Perihan Savaş, Aytaç Arman, Ceyda Karahan, Nubar Terziyan, Turgut Boralı, Seyhan Karabay, Nuhan Nur, Hüzeyin Zan, Hamit Yıldırım, Faik Coşkun

Konu: Taşralı bir genç kızla, motosikletli asi gençlerin öyküsü.

GEL GARDAŞ GEL (1974)


Senaryo ve Yönetmen: Yavuz Figenli
Kamera: Nedim Akanlar
Yapım: Umut Film / Abdurrahman Keskiner

Reji Asistanı: Mehmet Özdemir, Agop Karadayı, Laboratuar: Hasan Örnek, İsmet Tomaçgil, Selahaddin Kaya, Abdullah Akdeniz, Montaj: İsmail kalkan Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Renk Uzmanı: S. Türker Vatan, Ses Mühendisi: Necip Sarıcıoğlu, (Yeni Stüdyoda yapılmış ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Tamet Yiğit, Elif Pektaş, Özcan Özgür, Yüksel Gözen, Cevat Kurtuluş, Elif Alpan, Cevat Kurtuluş, İsmail Hakkı Şen, Turgut Boralı, Yusuf Sezer, Özden Yüce,
İlk Gösterim: 1 Kasım 1974

Konu: 1920’li yıllarda işgal kuvvetleri elde ettikleri ganimetleri, ülkelerine götüremedikleri İçin toprak altına gömerek saklarlar ve haritayı paylaşırlar. Günümüzde ise, bu olayları öğrenen bir genç bu ganimetlerin peşine düşer