Powered By Blogger

29 Mart 2018 Perşembe

GÜLŞAH (1975)



Yönetmen:Orhan Aksoy
Senaryo:Ahmet Üstel
Görüntü Yönetmeni:Çetin Tunca
Yapım:Gülşah Film/Selim Soydan

Oyuncular : Gülşah Soydan, Hülya Koçyiğit, Cemil Şahbaz, Nil Burak, Münir Özkul, Neriman Köksal, Mürvet Sim, Sami Hazinses, Cevat Kurtuluş, İsmail Hakkı Şen

Konu Filmde, Gülşah’la dadıları arasındaki maceralar anlatılır. Annesiz büyüyen Gülşah, dedesinin ve evde çalışan uşakların da yardımıyla dadılarını evden kaçırır. Babası, Gülşah’a yeni dadı olarak Zeynep’i getirir. Zeynep, diğer dadıları kaçırtan şakaların tamamını atlatmanın bir yolunu bulur. Gülşah da zamanla Zeynep'i sevmeye başlar. Gülşah, Zeynep’in dadısı değil annesi olmasını ister. Bunun için dedesinden yardım talep eder. Babası ise anne adayı olarak bir başkasını tanıştırır. Gülşah’ın bu durum için de plânları vardır. (Suna Topkara)

GÖRDÜĞÜN YERDE VUR (1975)



Senaryo ve Yönetmen:Jerry Messon
Görüntü Yönetmeni:Muzaffer Turan
Yapım:İrfan Film/İrfan Atasoy, Türk-İtalyan Ortak Yapımı

Oyuncular: İrfan Atasoy, Beba Longar, Gordon Mitchell, Figen Han, Hakkı Koşar, Jean Pierre Blanchard, Michel Stoodard, Süleyman Turan, Altan Bozkurt, Birtane Güngör, Kenan Pars, Tarık Şimşek, Altan Günbay, Hüseyin Zan

Konu: Bir müzeyi soymak isteyen soyguncularla, bir gazeteci arasında geçen maceranın öyküsü.

GERDEK GECESİ (1975)


(KİMİN ELİ KİMİN CEBİNDE) 

Yönetmen:Oksal Pekmezoğlu
Senaryo:Yılmaz Tamtürk
Foto Direktörü:Kenan Kurt
Yapım:Saner Film / Hulki Saner

Oyuncular: Alev Sezer, Ceyda Karahan, Şeyda Senem, Viki Vanberk, Alev Altın, Tülin Kazan, Nilgün Ceylan, Yüksel Gözalan, Osman Alyanak, Nurtekin Odabaşı, Feridun Çölgeçen

Konu: Bir miras nedeniyle İstanbul'a gelen taşralı bir gencin kadınlarla ilişkilerinin öyküsü.

GENÇLiK KÖPRÜSÜ (1975)


"Yarın Elbet Bizimdir" 

Yönetmen:Salih Diriklik
Senaryo:Akın Gurup
Foto Direktörü:Tuncay Ural
Yapım:Elif Film / Yücel Çakmaklı

Set Teknisyeni: Bedri Uğur, Necmettin Çoban, Erdil Demirbağ, Prodüksiyon Yardımcısı: Ali İhsan Yurt, Işık: Enis Özaydın, Laboratuar Şefi: Özdemir Arıkan, Dublaj: Tuncer Aydınoğlu, Montaj Senkron: Arif Özalp,

Oyuncular: Necla Nazır, Itır Esen, Salih Kırmızı, Erdinç Gökçay, Leman Akçatepe, Güngör Ertür, İsmail Hakkı Şen, İlhan Hemşeri, Nubar Terziyan, Birtane Güngör, İlhan Kasap, Kenan Pars, Orhan Alkan, Lütfü Seyfullah, Göksel Kortay, Kamuran Usluer, Nuran Aksoy, İlhan Hemşeri, Çağlayan Şelalle, Mehmet Yıldızoğlu, Müşerref Çapın, Diler Darç, Firuzan Feyyaz, Feridun Çölgeçen, Ahmet Türk, Hüseyin Salıcı, Ahmet Zühtü Özgün, Süleyman Kahraman, Hanefi Akbıyık, Ali Namal, Cengiz Sönmez, Bülent Başıbüyük, Enver Töre, Osman Ertan, Murat Küçük, Hüseyin Koncagül, Tuncay Halıcıoğlu, Zafer Akbaş, Naci Aslan, Erhan Turgut, Emine Kaya, Ümit Aktop, Bülent Ark, Ertuğrul Özbizerdik, Turgut Atakan, Refik Özgen, Nilgün Gökçen, Gülseren Gökçen, Hülya Arı kovanlı, Küçük Sanatçılar: Hasan Fehmi Aykut, Yasemin Aslankaya,

Konu: Üniversiteye girememiş gençlerin öyküsü

GELİNİN ÖDÜ PATLADI (1975)


Yönetmen: Sırrı Gültekin
Senaryo: Nuri Kırgeç
Foto Direktörü:Nedim Akanlar,
Yapım: Asu Film / Tuncer Üçüncüoğlu

Işık Düzeni Ender Işık Servisi: Şef: Aydın Yurteri, Renk Uzmanı: Türker Vatan, Seslendiren: Necip Sarıcıoğlu, Montaj Senkron: İsmail kalkan, Negatif Montaj: Mahmut Eskici, Laboratuar: Hasan Örnek, Selâhattin Kaya, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, Prodüksiyon Müdürü: Mustafa Oğuz,
Yeni Stüdyoda hazırlanmış ve seslen-dirilmiştir.

Oyuncular: Arzu Okay, Pekcan Koşar, İsmail Hakkı Şen, Yaşar Güner, Kudret Şandra, Meral Deniz, Demircan Türkdoğan, Gülten Kaya, Gül Seren, Yasemin Esmrergül, Leyla Şahin, Samuray, Yüksel Üçgözen,

Konu: Gazeteye verdiği bir ilan sonucunda üç ayrı kimlik taşıyan bir adamla evlenen zengin bir kızın öyküsü.


GECE KUŞU ZEHRA (1975)


Yönetmen:Arşavir Alyanak
Senaryo:K. Alyanak
Kameraman: Abdullah Gürek
Yapım:Melek Film/Şahan Haki

Eser: M. Karataş, Yönetmen Asistanı: Arif Erkuş, Kamera Asistanı: Galip, Işık Şefi: Kahraman Kongor, Set Ekibi: Ömer Bubu, Hacı Kahraman, Günay Gün, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu; Bican Avşar, Montaj: Arif Özalp, Dublajı İdare Eden, Zafer Önen, Laboratuar Şefi: Recai Kara, Prodüksiyon Amiri: Semih Sarıoğlu, (Acar Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Tarık Akan, Hale Soygazi, Münir Özkul, Süleyman Turan, Adile Naşit, Fatma Belgen, Nubar Terziyan, Zafer Önen, Hakkı Kıvanç, Hasan Demirkol, Kamer Sadık, Suat Karçal, Yaşar Şener, İhsan Gedik, Niyazi Gökdere, İbrahim Kurt,

Konu: Filmde, tatile giden Ferit ile orada tanıştığı Zehra’nın birbirilerine âşık olmaları konu edilir. Ferit piyangodan kazandığı para ile bir araba alır. Hemen arkadaşları Nejat ve Suzan ile birlikte tatile çıkar. Otele girerken karşılaştığı bir kadın, Ferit’i çok etkiler. Ardından bu kadını daha sık görmeye başlar. Sonunda bir akşam kumar masasında tanışırlar. Semra, Abdüllatif Kalkan isminde Adanalı bir tüccarla evlidir. Aynı gece Semra, Ferit’in odasına gelir. Fakat Semra, odaya Ferit’in sandığı gibi âşık olduğu için gelmemiştir. Ferit’in odadan ayrılığı bir anda, Semra Ferit’in tüm parasını çalar. Ferit, Semra’yı yakalayınca hikâyesini dinler. Asıl ismi Zehra olan bu kadın, kocası diye tanıttığı amcası ile hırsızlık yapmaktadır. Ancak Zehra ile Ferit’in arasında başlayan aşk ilişkisi, her şeyi değiştirecektir. (Aslan Erdem)

FISTIKLAR (1975)


Yönetmen:Osman Nuri Ergün,
Senaryo:Osman F. Seden,
Operatör:Tuncay Ural,
Yapım:Seden Film//Osman F. Seden

Oyuncular: Tamer Yiğit, Figen Han, Süleyman Turan, İlknur Taçbaş, Nur Soylu, Nur Ay, Nubar Terziyan, Gülten Kaya, Senar Seven,

Konu: Çok zengin bir dede, kız torununun evlenmek isteği adamla evlenmesine karşıdır. Bunun için bir vasiyet yazdırır ve evliliğin gerçekleşmesini engellemek İçin madde ekletir. Maddeye göre Torununun evlenebilmesi için baş-ka bir adamla evlenmesi ve o adamında ölmesi gerekmektedir. Seks canavarı lakaplı bir mahkum ise, hapiste asılmayı beklemektedir. Olaylar bu şekilde gelişir ve devam eder.

FIRTINA BEHÇET (1975)


Yönetmen:Yavuz Figenli,
Senaryo:Bülent Oran,
Foto Direktörü:Ali Yaver,
Yapım: Barlık Film//Necdet Barlık

Oyuncular: Behçet Nacar, Emel Özden, Turgut Özatay, Nur-Ay, Danyal Topatan, Tarık Şimşek, Yalar Güçlü, İhsan Gedik, Cenk Er, Yıldız Ege,

Konu: Film, Fırtına Behçet’in para uğruna kaçırılan bir çocuğu kurtarmasını konu edinir. Leylâ, kocasını öldürerek onun mirasına konmak istemektedir. Bir süredir ilaç adı altında ufak dozlarla kocasına zehir vermektedir. Etkisini göstermeye başlayan zehir, yaşlı adamı iyice ölüme yaklaştırır. Leylâ ve suç ortağı Kara Kâzım, zengin adamın bir mirasçısı daha olduğunu öğrenir. Yaşlı adam, mirasının büyük kısmını Murat’a bırakmıştır. Bu yüzden Kara Kâzım ve adamları Murat’ı kaçırır. Öz oğlu gibi sevdiği Murat’ın kaçırıldığını duyan Behçet, hemen harekete geçecektir. (Aslan Erdem)


GARİBAN ŞAKİR (1975)


 Yönetmen; Necat Okçugil
Senaryo: Hasip Yenik
Kamera: Tuncay Ural
Yapım: Okçugil Film/Necat Okçugil

Reji SAsistanı: Vasıf Okçugil, Kamera Asistanı: Mehmet Gün, Renk Uzmanı: Türker Vatan, Negatif Montaj: Mahmut Eskici, Kazım Çakırmanoğlu, Montaj Senkron: İs-mail Kalkan, Mevlut Koçak, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Laboratuar: Hasan Örnek, İsmet Karslı, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, Selâhattin Kaya, Prodüksiyon Müdürü: Nihat Cerit,
Yeni Stüdyo Renkli Film laboratuarlarında renklendirilmiş ve seslendirilmiştir

Oyuncular: Aydemir Akbaş, Aysun Güven, Ayşen Gruda, Ceyhan Cem, Mürvet Sim, Nevzat Okçugil, İhsan Baysal, Sami Hazinses, Orhan Elmas, Yüksel Gözen, Ehat Alinçe, Nilgün Ceylan, Alpay İzer, Renan Fosforoğlu, Nezihe Güler, Nermin Hoşsöz, İlknur Günxdem, Nihat Cerit, Ali Demir, Yılmaz Kurt, Muzaffer Yenen, Yusuf Çağatay, Celal Yonat, İnsan Özenç, Zülfikar Öner,

 Konu: Evde kalmış yaşı geçkin kızını evlendirmek isteyen annenin ve kızını istemeye gelen taliplerinin arasında geçen komedi.


EVDE KALMIŞ KIZLAR (1975)


Yönetmen: Uğur Duru
Foto Yönetmeni:Abdullah Gürek
Yapım: Uğur Duru/Duru Film

Makyaj: Ehat Alinçe, Eşya: Tuncay Erenay, Set: Yaşar Davutoğlu, Dursun Ayyıldız, Abdullah Kıvırcık, Laboratuar Şefi: Sabahattin Hoşsöz, Senkron: Bayram Türkkan, Montaj: Mehmet Özdemir, Negatif Montaj: Mustafa Karataş, Sesleri Alan: Feridun Kınay, Şakir Özkan, Teknik Direktör: Cemil Orhon, Prodüksiyon Sorumlusu: Kadri Topçu, Yönetmen Yardımcıları: Erkan Işıklar, Kamera Yardımcıları: Galip Kızılkaya,
İpek Film Stüdyosunda hazırlanmıştır

Oyuncular: Macit Flordun, Abdullah Şahin, Aytaç Sarman, Canan Perver, Kadir Savun, Sırfrı Elitaş, Aysun Güven, Yaşar Güner, Meral Deniz, Müşerref Çapın, Renan Fosforoğlu, Ersun Kazançel, Seyhan Gümüş, Gülten Kaya, Arap Celal, Reşit Çıldam

Konu: Film, kızlarıyla başı belada olan bir babanın hikâyesini anlatır. Kadir Bey, devlet memurluğundan emeklidir. Hepsi bekâr olan kızlarıyla başı beladadır. Bir gün İstanbul’da iş bulamayan Turgut, arkadaşı Süleyman’ın yanına kasabaya gelir. Kasabaya yerleşir. Perihan ile birbirlerini görür görmez âşık olurlar. Perihan’la birlikte diğer kızlar da kendilerine birer kısmet bulacaktır. (Aslan Erdem)

EVCİLİK OYUNU (1975)


Yönetmen:Orhan Aksoy
Senaryo:Safa Önal
Foto Direktörü:Cahit Engin
Yapım:Erler Film/Türker İnanoğlu

Yönetmen Yardımcısı: Cevat Şahiner, Müzik: Bora Ayanoğlu, Kamera Asistanı: Ali Güven, Işık Şefi: Aydın Yurteri, Işıklar: Ender Işık Servisi, Teknik Direktör: Metin Miroğlu, Dublaj Yönetmeni: Kemal Bilici, Ses Mühendisi: Tuncer Aydınoğlu, Montaj Asistanı: İhsan Üçü Tepe, Laboratuvar: Recai Karataş, Prodüksiyon Amiri: Memduh Karakaş, Prodüksiyon Ekibi: Necati Şimşek, Mehmet İnci, Ercan Akyıldırım, İbrahim Göçmen, (Acar Film Stüdyosunda Hazırlanmış ve seslendirilmiştir).

Oyuncular: Gülşen Bubikoğlu (Nazlı), Tarık Akan (Adnan), Hulusi Kentmen (Mümtaz), Mürüvvet Sim (Mürüvvet), Mümtaz Ener (Rıfkı), Sami Hazinses (Sami), Cevat Kurtuluş (Cevat), Ekrem Dümer: Kuyumcu), Kayhan Yıldızoğlu, Haluk Orçun, Günfer Feray (Hizmetçi), Renan Fosforoğlu, Hülya Tuğlu (Esin), Rıza Tüzün, Necdet Yakın, Turgut Boralı, Hakkı Kıvanç (Mahkum), Mustafa Ya-vuz, Ceylan, Baki Tamer, İbrahim Kurt, İhsan Gedik, Süheyl Eğriboz, Muzaffer Yenen, Reşit Çıldam, Ali Demir, Zülfikar Öner

Konu: Aslında doğuştan beşikkertmesi nişanlı olan, ama birbirlerini hiç tanımayan iki gencin öyküsü. Nazlı zengin işadamı Mümtaz’ın kızıdır. Adnan ise Mümtaz’ın eski arkadaşı Rıfkı’nın oğlu. Mümtaz kızının Adnan’la evlenmesini ister. Nazlı karşı çıkar. Adnan’ın ailesini aşağılar ve evi terk eder. Adnan da Nazlı’yı istemez ama tavrından dolayı oyun oynamaya karar verip izini bulur. Kendini otelde tekne sahibi olarak tanıtır. Nazlı da turist rolü oynar. Polisten kaçan Adnan Nazlı’nın odasına sığınır. Nazlı ses çıkarmamasına karşılık Adnan’a otuz günlük düzmece bir evlilik teklif eder. Adnan bu evlilik karşılığı para alacaktır. Anlaşma olunca Nazlı babasına evlendiğini ve eşiyle birlikte eve geleceğini haber verir. Adnan yol boyunca ve evde görgüsüzmüş gibi davranır. Babası damadı onuruna bir tanıtma partisi verdiğinde Adnan’ın akra-baları da gelmiştir. Özellikle halası Nazlı’nın babası ile samimi olur. Nazlı’nın arkadaşı Esin de Adnan’la sohbeti koyulaştırınca, Nazlı bu evlilikten pişman olur. Bu arada Adnan’ın babası gelir. Konuşmalarına kulak misafiri olan Nazlı, kim olduğunu anladığı Adnan’a oyun oynamaya karar verir. Adnan’la Nazlı hırsızlık amacıyla bir köşke girip polise yakalanır. Aslında polisler Nazlı’nın arkadaşlarıdır. Oyun biter, her şey ortaya çıkar. Bir süre ayrılırlarsa da, bu süreçte birbirlerini sevdiklerini anladıklarından, yeniden ve bu kez sonsuza dek birleşirler…

ERKEK KAZIM (1975)


Senaryo ve Yönetmen:Tanju Gürsu
Kamera:Sertaç Karan
Yapım:Gürsu Film/Tanju Gürsu

Oyuncular: Aydemir Akbaş, Aynur Akarsu, Dolgan Sezer, Samuray, Alev Altın, Betül Aşçıoğlu, Yüksel Gözen, Erdinç Akbaş, Ali Demir

► Eski hoparlörden bir kült plak çalmaktadır "Boş ver, boş ver arkadaş" Film be-yaz badanalı duvarda (perde) başlar... Jenerik akmakta.. Erkek Kazım. Konu Jerry Lewis'in eski bir filminden arak, kimya laboratuvarında bir kaza oluyor, bütün dünyadaki erkekler iktidarsız kalıyor, bundan etkilenmeyen tek kişi Kazım. (Aydemir Akbaş) Bütün kadınlar peşine düşüyor. Aslında konu matrak! Fakat banal espriler bayıyor da bayıyor... Kazım kadınlardan illallah diyar, yüksekçe bir yerden bağırıyor "Söyleyin kadınlar ne lazım!" Kadınlar hep bir ağızdan cevap veriyorlar "Sen lazımsın Kazım!" Başka bir sahnede kadınlar manav kuyruğundalar.

 Erkeksizlikten hıyara, patlıcana talep artmış, karaborsa olmuş. (Anladın mı?) Zeka dolu espriler... Aydemir Akbaş "Eğer astronot olsam ilk işim dünyanın üstüne sıçmak olurdu" diyor, bunu yapıyordu. Tek başına değil, suç ortakları vardı. İlk Erkek Kazım filminde Ali Poyrazoğlu oynuyor, Aydemir Akbaş küçük bir rolde tek bir lafı var, "konuşma ulan" diyor sık sık. Film Adana'da oynuyor, seyirci her "konuşma ulan"dan sonra kahkahayı basıyor. Sinemadan çıkan seyirci/er "konuşma ulan" diye bağırıyr yollarda, slogan oluyor "konuşma ulan". Adanalı işletmeciler farkına varıyor bunun, hemen İstanbullu yapımcılara Aydemir Akbaşlı film sipariş ediyorlar... İşte böyle bütün çarpıklığına rağmen, kadınlar konusunda başarılı, bir umut veriyor şehrin Kazım'larına ...”Osman Cavcı “Yanlış Anlaşılmış Filmler”

ERKEĞİM BENİM (1975)


Senaryo ve Yönetmen:Yücel Uçanoğlu
Foto Direktörü:Ali Yaver
Yapım:Barlık Film / Necdet Barlık

Oyuncular: Tamer Yiğit, Sema Eyüboğlu, Emel Aydan, Altan karındaş, Göksel Kortay, Emel Çavuşoğlu, Alpay İzer,İsmail Hakkı Şen, Osman Han, Ferhat Ünal, Cihan Alp, Kazım Eryüksel, Apti Güş, Orhan Çoban

Konu: Hapishaneden tahliye olan kör bir mahkumun tatil öyküsü.

ENİŞTE (1975)


Senaryo ve Yönetmen:Yücel Uçanoğlu
Foto Direktörü:Rafet Şiriner
Yapım:Hamle Film/Nadir Elmacı

Kamera Asistanı: Taci Saraç, Reji Asistanı : Tolga Temizer, Prodüksiyon Amiri: Rauf Ozangil, Set Elemanları: Ekrem Çınarcık, Yusuf Kayıkçı, Sesleri Alan: Feridun Fırat, Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Laboratuar: Ziya Koçak, Recep Çakmak, Ahmet Köse,
İpek Film Stüdyosunda hazırlanmıştır

Oyuncular: Aytaç Arman, Bahar Erdeniz, Şükriye Atav, Betül Aşçıoğlu, Seyhan Gümüş, Tarık Şimşek, Ahmet Kostarika, Salih Kırmızı,, Halim Akbulut, Arap Celal, İbrahim Kurt,

Konu: Film, köylü Haceli ile şarkıcı Gönül’ün aşkını konu edinir. Köylü Haceli, bazı günler şehre inerek yumurta satmaktadır. Şehre her geldiğinde Gönül’ü görür. İlk gördüğü andan itibaren âşık olduğu Gönül’ü bir gün takip eder. Gönül’ün bir pavyonda şarkıcı olduğunu gören Haceli, sık sık bu pavyona gitmeye başlar. Bir akşam çıkan kavgada Haceli, Gönül’ü kaçırır. Kravat Keko ve adamları her yerde onları aramaktadır. Haceli ve Gönül, kendilerine yeni bir hayat kurmak için Rize’ye gidecekleri sırada yakalanır. Kravat Keko’nun, Gönül’ü bırakmak için tek bir şartı vardır. Haceli, Sarı Kadir namıyla tanınan Adanalı birinden Keko’nun parasını alacaktır. Bunun ölmek anlamına geldiğini herkes bilmektedir. Fakat Haceli, Gönül için Adana’ya doğru yola çıkacaktır. (Aslan Erdem)

EN BÜYÜK PATRON (1975)


Senaryo ve Yönetmen:Fikret Hakan
Görüntü Yönetmeni:Cengiz Batuhan
Yapım :Hakan Film/Fikret Hakan

Set: Baki Soğukpınar, Adnan Gün, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Montaj Senkron: İsmail kalkan, Mevlut Koçak, Sabit Özergül, Renk Uzmanı: Türker Vatan, Laboratuar: Hasan Örnek, Negatif Montaj: Mahmut Es-kici, Reji Asistanı: Ümit Efekan, Kamera Asistanı: Erdoğan Ererez, Işık: Salim Togal,
Yeni Stüdyoda renklendirilmiştir

Oyuncular: Fikret Hakan, Hayati Hamzaoğlu, Meral Orhonsay, Tuncer Necmioğlu, Dinçer Çekmez, Süha Doğan, Güzin Özipek, Sevda Aktolga, Süheyl Eğriboz, Ceyda Çekmez, Turgut Savaş, İlknur Taçbaş, Hüsnü Gökçen, Fatma Belgen, Tahsin Koray, Aliye Uzunatağan, Selma Türkdoğan, Perihan Ateş, Kenan Karagöz, Mehmet Yağmur, Tevfik Şen, Yaşar Güçlü, Selahattin Kaya, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, Ahmet Karaca,

Konu: Film, Fişek Yunus adıyla bilinen, kiralık katil Yunus Okan’ın suç çetelerine karşı açtığı savaşı anlatır. Geçmişte çeşitli siyasi hareketlere katılan Yunus, sistemli bir işkenceden geçmiş fakat hayatta kalmayı başarmıştır. Kaçakçılık yapan büyük bir çetenin tetikçiliğini yapmaktadır. Üniversitede okuyan genç bir kadına âşıktır. Onunla mutlu bir hayat sürebilmek için kiralık katilliği bırakır. Kendine verilen son işi yerine getirmez. Fakat çete lideri, Yunus’a ders vermek için kardeşi Barbaros’u öldürür. Bu sırada Hasan’ın karısı Melahat de, İsa ve adamları tarafından öldürülür. Bu iki ölüm, Yunus ve Hasan’ı yan yana getirir. Yunus ve Hasan, son nefeslerine kadar yakınlarını öldüren bu mafyayla mücadele edecektir. (Aslan Erdem)

* Bir kiralık katilin, bir "büyük patronu" çeşitli serüvenlerden sonra yok etmesi... Biraz seks, biraz da ilericilik karıştırılmış işin içine... Kiralık katilimiz, kendisini "bu hallere" getiren düzene sövüp sayıyor arada, sonra da eline tabancayı alıp birilerini vurmaya gidiyor ...

"Solcu" etiketiyle sunulmaya çalışan böyle filmlerden Tanrı solu korusun... Fikret Hakan'ın yönetmen olarak derli-toplu, düzenli bir anlatıma ulaştığını, ancak hikayenin yanlışlığı içinde bunun heba olduğunu ekleyelim ... “Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları” syf,251 ”