Powered By Blogger

5 Nisan 2018 Perşembe

ÖYLE OLSUN (1976)


Yönetmen: Orhan Aksoy
Senaryo: Suphi Tekniker, Sadık Şendil
Görüntü Yönetmeni: Hüseyin Özşahin 
Şarkılar: İskender Doğan
Yapım: Arzu Film/Nahit Ataman

Ses Yönetmeni: Hasan Nurdan, Set Ekibi: Taci Erşen, İbrahim Kul, Aziz Kıskanç, İhsan Yurt, Işık: Yusuf Tümen (Şef), Aslan Gül, Yüksel Sevim, Kamera Asistanı: Ertunç Şenkay, Reji Asistanı: Tolgay Ziyal, Yapım Yönetmeni: Yılmaz, Renk uzmanı: Türker Vatan, Seslendirme: Necip Sarıcıoğlu, Asistanı: Erkan Esenboğa, Sistem: Flet Elektronik, Kurgu: İsmail kalkan, Senkron: Mevlut Koçak, Sabir Özergül, Negatif Kurgu: Kâzım Çakırmanoğlu, Mahmut Eskici, Stüdyo: Hasan Örnek, Selahattin kaya, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, İsmet Karslı, (Yeni Stüdyoda renklendirilmiş ve seslendirilmiştir )

Oyuncular: Tarık Akan (Ferit), Müjde Ar (Alev), Hulusi Kentmen (Hulusi), Ayşen Gruda (Ayşe Huyugüzel), Aysel Gürel (Ayşe’nin annesi), Şevket Altuğ (Şevki), Bilge Zobu (Gazete sahibi), İhsan Yüce (hasan usta), Cevdet Arıkan (Alev’in kuzeni), Arap Celal (çığırtkan). Ahmet Turgutlu (Hasan efendi), Renan Fosforoğlu (Avukat), Ekrem Dümer (doktor), Yaşar Şener (İşçi), Ali Demir (uşak), Muzaffer Yenen, Hüseyin kaşif (avukat), Memduh Ünsal (nikah memu-ru), Osman Han, Nilgün Ceylan, Yusuf Çağatay, Niyazi Vanlı (Mehtap Ar, Yılmaz Kurt (polis), Sabahat İzgü (hizmetçi), Gülten Kaya (davetli,)

Konu: Bir gazetede muhabir olarak çalışan Ferit, zeytinyağı kralı Hulusi Bey hakkında asılsız haberler yapar. Bir gün yağlarına makine yağı kattığını, bir başka gün de kızı Alev'in erkeklerle düşüp kalktığını yazar ve resimlerini basar. Aslında resimlerde görünen evli erkek Alev'in teyzesinin oğludur.

ÖRGÜT (1976)


Yönetmen: Ayhan Işık
Senaryo: İlhan Engin, Ayten Kuyululu,
Ayhan Işık, Erol Keskin
Kamera: Ali Uğur
Yapım: Ayhan Işık Reklamcılık / Ayhan Işık


Oyuncular: Ayhan Işık, Eşref Kolçak, Nazan Adalı, Reha Yurdakul, Zerrin Arbaş, Orhan Alkan, Ayten Kuyululu Ürkmez, Kadri Ögelman, İlhan Hemşeri, Gani Turaqnlı, Faruk Ülker, Vedat Çeviköz, Mehmet Akdil, Muharrem Gürses, Sümer Tilmaç, Ferit Kobat, Ethem Üçgözler, Ziya Akelli,

Konu: Bir çok ünlü devlet adamının katıldığı bir toplantıyı sabote edecek olan uluslararası bir şebekeyle mücadele eden bir pilotun öyküsü…

ÖLÜME YALNIZ GİDİLİR (1976)


Senaryo ve Yönetmen: Remzi A. Jöntürk
Kamera: Ali Yaver
Yapım: Barlık Nedir/Necdet Barlık

Prodüksiyon Amiri: Ali Ramazanoğlu, Işık Şefi: Ergun Şim-şek (Barlık Film Işık Servisi), Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Labora-tuar: Ahmet Kuru, Ziya Uçak, Recep Çakmak, Senkron: Mehmet Özdamar, Negatif Montaj: Mustafa Karataş, Set Ekibi: Necati Bostancı, Kul, Çetin Uzun, Bülent Eren, Sesleri Alan: Feridun Kınay, İbrahim (İpek Film Stüdyosunda hazırlanmıştır.)

Oyuncular: Serdar Gökhan, Betül Aşçıoğlu, Bilal İnci, Turgut Özatay, Kenan Pars, Canan Candan, Aysel Gürel, Fahri Sadedil, Korhan Abay, Asuman Arsan, Tarık Şimşek, Hüseyin Ünlü, Ahmet Açan, İlhan Hemşeri, Nilgün Ceylan, İhsan Gedik,

Konu: Kaçakçılık işine Musallat edilen bir adam bir iftira sonucu katil damgası yer ve yirmi yıl hapis yatar çıktığında kızını ve sevdiklerini arar ve İntikamını alır.

ÖLESİYE SEVMEK (1976)


Yönetmen: Nazmi Özer
Senaryo: Safa Önal
Görüntü Yönetmeni: Salih Dikişçi
Yapım: Emek Film / Nazmi özer

Renk uzmanı: Türker Vatan, Laboratuvar: Hasan Örnek, Abdullah Akdeniz, Selahattin Kaya, İsmet Tomaçgil, Senkron Kurgu: İsmail Kalkan, Negatif Montaj: Mahmut Eskici, Kâzım Çakırmanoğlu, Seslendiren, Necip Sarıcıoğlu, Işık Ekibi: Kâzım Dersan, Nevzat Bahadır, Prodüksiyon Amiri: Özdemir Akın, Asistan Rejisör: Erol, Kameraman: Bedii Ener, (Yeni Stüdyoda hazırlanmış ve seslendirilmiştir )

Oyuncular: Salih Güney, Arzu Okay, Gülşen Gürsoy, Turgut Boralı, Sami Tunç, Yüksel Gözen, Macit Flordun, Tuncay Özinel, Yılmaz Kurt, Ahmet Karaca, Yusuf Sezer, İbrahim Kurt, Ata Saka,İhsan Gedik, Kadir Kök,

Konu: Sevgilisi cinayetle suçlanan şarkıcı bir kadının sevgilisini aklama çabalarının hikayesi.

OLDU OLACAK (1976)


Yönetmen: Müjdat Saylav
Senaryo: Halim Kurdoğlu
Kamera: Mustafa Kuzu

Reji Asistanı: Erbey Efem, Kamera Assistanı: Adnan Avcı, Set Amiri: Ali Yelmen, Prodüksiyon Amiri: Cemal Orman, Ar Direktör: Suat Dağ-tekin, Laboratuvar: Hasan Örnek, Selahattin kaya, İsmet Karslı, Negatif Montaj: Mahmut Eskici, Kazım Çakırman, Ses Mühendisi: Necip Sarıcıoğlu, Renk Uzmanı: Türker Vatan, (Yeni Film Stüdyosunda hazırlanıp seslendirilmiştir)

Oyuncular: Erol Büyükburç, Aysun Güven, Sami Hazinses, Levent Çakır, Yonca Yücel, Cevat Kurtuluş, Mürvet Sim, Mümtaz Alpaslan, Osman Kurten, Gönül Eren, Talat Gözbak, Nemci Demir, Süreyya Bolat,

Konu: Mirasa konmak için yanlış adamı kaçırdıklarını anlayan üç kafadar arka-daşın öyküsü.

O KADINLAR (1976)


"BODUR OSMAN"

Yönetmen: Ertem Göreç
Senaryo: Safa Önal
Kamera: Orhan Kapkı
Yapım: Sezer Film / Berker İnanoğlu

Oyuncular: Aydemir Akbaş, Tugay Toksöz, Burçin Doğu, Özden Yüce, İhsan Baysal, Perihan Ateş, Nilgün Ceylan, İhsan Baysal, Alpay İzer, Sedat Eryurdakul, Hasan Ceylan,

Konu: Kompleksli ve çirkin bir gangsterin kadınlarla olan ilişkilerinin öyküsü

Not: Yeşilçam sinemasında sıklıkla uy-gulanan bir metod olan “çift isimli” filmlerden biri daha. “B odur Osman” adıyla çekilip gösterime giren bu film aynı yıl afişteki ismi değiştirilerek, “O kadınlar” adıyla tekrar seyirciye sunulmuştur.

O BİÇİM MİRAS - Bknz: GARİBAN ŞAKİR




NEREYE BAKIYOR BU ADAMLAR (1976)


“NEYE NİYET NEYE KISMET”

Yönetmen: Osman F. Seden
Senaryo: Ahmet Üstel
Fotoğraf Direktörü: Erdoğan Engin
Yapım: Erman Filmcilik ve Sinemacılık A.Ş./Hürrem Erman

Rejisör Asistanı: Şahin Gök, Kamera Asistanı: Orhan Oğuz, Prodüksiyon Müdürü: Avni Turan, Prodüksiyon Asistanı: Hilal Gülcan, Ar Direktör: Erdil Demirbağ, Set Teknisyenleri; Mustafa Buvan, Mustafa Kıtır, Turan Alok, Renk Uzmanı: Türker Vatan, Seslendiren Necip Sarıcıoğlu, Montaj: İsmail Kalkan, Negatif Montaj, Mahmut Eskici, Kâzım Çakırman, Stüdyo: Hasan Örnek, Selahattin kaya, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, İsmet Karslı, (Yeni Film Stüdyosunda seslendirilmiş ve renklendirilmiştir.)

Oyuncular: Zeki Alasya, Metin Akpınar, Meral Zeren, Süleyman Turan, Turgut Boralı, Ali Sururi, Kenan Pars, Bilge Zobu, Osman Alyanak, Erol Günaydın, Filiz Alyanak, Ahmet Kostarika, Cahit Engin, İlhan Hemşeri, Muammer Gözalan, Hakkı Kıvanç, Ahmet Karaca,

Sonra bu resimlerin şehrin her tarafına asılmasını altına da "nereye bakıyor bu adamlar` yazılmasını önerir. Doğru tahmin edene de yüklü bir miktar para ödü-lü verilecektir. Firma sahibi fikri çok beğenir. Yalnız küçük bir sorun vardır. O adamların nereye baktıklarını fikri bulan gazeteci Tarık da bilmemektedir. Daha-sı, o adamların nerede olduklarını da.

Zeki Alasya, Metin Akpınar ikilisi, sinemamızın en çok film çeviren güldürü oyuncuları haline geldiler... Bu ikili, hangi yönetmenle film çevirirlerse çevirsinler, filme belli ölçüde damgalarını basıyorlar. Çünkü filmleri büyük ölçüde ikisinin kişisel oyun gücünden, mimiklerinden giderek filme kendi buluşları olarak kattıkları "gülüt"lerden yararlanıyor... "Nereye Bakıyor Bu Adamlar"da, İstanbul'a akrabalarına gelen iki taşralının, İstanbul'da reklam çevreleriyle karşılaşması etrafında dönen bir dizi olayı işliyor ... Filmde, reklam çevrelerinin, TV reklam anlayışının hicvedilmesi gibi bir fırsat, yer yer kullanılmakla birlikte gereği gibi değerlendirilememiş... Ama ne gam.. Alasya, Akpınar ikilisi, yine işin altından kalkıyor, gerçekten çok başarılı oyuncu kişilikleri ve güldürme güçleriyle filmi baştan sona alıp götürüyorlar. Ne sinemada, ne Yeşilçam'da, ne de güldüm türünde bir aşama değil, yaptıkları... Ama şimdiye dek yapıla gelenlerden biraz daha "seviyeli" bir çabayı örnekliyorlar, Akpınar ve Alasya. Özellikle daha birkaç yıl öncesine dek, sinemamızda "komik film" denince Turist Ömer'lerin Adana'lı Tayfur'ların argoları günümüzde ise bilinen oyuncuların "seks komedi" etiketi altında sundukları bayağlıkların akla geldiği düşünülürse, bu sevimli ikilinin güldürülerinin, gerek sinemada gerçek "komik" öğeye, gerekse bayağılaşmadan güldüren bir popüler güldürüye daha yakın oldukları söylenebilir. “Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları” syf, 162

NEREYE ARKADAŞ (1976)



Yönetmen: Yunus Yılmaz
Senaryo: Çetin İzzet Özkaya
Görüntü Yönetmeni: Mükremin Şumlu
Yapım: Yener Film/Şükrü Rodop

Yönetmen Asistanı: Adem Ayral, Kameraman Asistanı: Adil Özbek, Set Amiri: Necmi Çobanoğlu, Şeref Yılmaz, Yusuf Avcı, Sesleri Alan: Rauf Tözüm, Montaj-Senkron: Mustafa Kent, Negatif Kurgu: Ali Berkant, Laboratuvar Şefi: Hayati Akbulut, Tümay Rızai, Prodüksiyon Amiri: Sabri Arslankara,
(Ar Film Stüdyosunda seslendirilmiş ve hazırlanmıştır)

Oyuncular: Aytaç Arman, Yılmaz Köksal, Melek Ayberk, Adem Ayral, Nigün Ceylan, Ahmet Sert, Şeref Yılmaz, Abdi Algül, İbrahim Uğurlu, Erol Yeşilyaprak, Ferhat Ünal, Kadir Kök, Kazım Kartal,

Konu: Patronunu koruma uğruna katil olan bir şoför ile komiserin öyküsü.

NERDE BELEŞ ORDA YERLEŞ (1976)


Yönetmen: Taner Oğuz
Senaryo: İhsan Yüce
Kamera: Sertaç Karan
Yapım: Bizim Film/Behçet Nacar

Oyuncular: Behçet Nacar, Gülgün Erdem, Turgut Özatay, Meral Deniz, Atilla Ergün, Tuncay Şahin, Mehtap Gürel, Baykal Kent, Süheyl Eğriboz,

Konu: Köy ağasının kızına aşık olan Kazım, çulsuz olduğu için kızı alamaz ve ağa tarafından sürekli cezalandırılır ve aşağılanır. Buna içerleyen Kazım zengin olmak için İstanbul'a gider. Ama daha ilk günden bir dolandırıcılık işine istemeden karışır.

NE UMDUK NE BULDUK (1976)


Yönetmen: Zeki Ökten
Senaryo: Sadık Şendil
Foto Direktörü: Kaya Ererez
Yapım: Erler Film / Türker İnanoğlu

Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Laboratuar: Ziya Uçak, Ahmet Kuru, Recep Çakmak, Seslendiren: Feridun Kınay, Ses Kayıt: Şakir Ozan, Montaj ve Senkron: Mehmet Özdemir, Negatif Montaj: Mustafa Karataş, Yardımcı Yönetmen: Nuri Kırgeç, Kamera Asistanı: Erdoğan Ererez, Prodüksiyon Müdürü: Mustafa Oğuz, ( İpek Film Stüdyosunda hazırlanmıştır )

Oyuncular: Gülşen Bubikoğlu, Aytaç Arman, Sevda Aktolga, Mete İnselel, Atıf Kaptan, Adile Naşit, Şemsi İnkaya, Kenan Pars, Diler Saraç, Tanju Okay, Turgut Boralı, Cevat Kurtuluş, Nevzat Okçugil, Bülent Avcı, Ahmet Kostarika, Diler Sraç, İlhan Hemşeri, Süheyl Eğriboz, Metin Tok, Nıuri Tuğ, Ehat Alinçe, Yılmaz Kurt, Küçük Yıldızlar: Levent ve Demet Üçüncüoğlu,

Konu: Bir konfeksiyon atölyesinde işçi olarak çalışan Zeynep (Gülşen Bubikoğlu) kentin kenar mahallelerinden birinde annesi ile küçük bir evde mütevazı bir yaşam sürmektedir. Genç, güzel ve gösterişli bir kız olan Zeynep’e kasabından manavına, bakkalından berberine herkes hayrandır. Buna yanında çalıştığı patronu da dahil tabii... da Hepsi onunla evlenmek için can atarlar. Hiçbirine yüz vermeyen Zeynep, patronuna hayır deyince işinden olur. Annesi yoksulluktan kurtuluşun tek yolunun zengin bir kocadan geçtiğine iman etmiş açgözlü bir kadındır. Bu yüzden bakkala, kasaba ve manava aynı anda kızını verir ve onlardan yüklü başlık paraları alır. Ana kız bu paralarla mahalleyi terkedip varlıklı bir kısmet bulmak umuduyla iyi bir semtte lüks bir ev kiralarlar. Mahalleli dolandırıldığını anlayıp peşlerine düştüğünde Zeynep ve annesi çoktan Uludağ’ın yolunu tutmuştur bile. Esnaf evlerinin bahçesine çadır kurup onları bekler. Zeynep Uludağ’da tanıştığı ve zengin bir adamın oğlu sandığı Doğan’a aşık olur. Bu ilgi karşılıksız değildir ama, Zeynep’in kendisini zengin tanıttığı gibi Doğan da aslında fabrikatör bir milyonerin şoförü olduğunu gizler. Oyun böylece sürüp gider ama her ikisi de bu davranışlarından rahatsızdır. Annesi ile kızı fabrikaya geldiklerinde gerçek ortaya çıkar. Zeynep de, Doğan da söyledikleri yalandan pişmandır. Fakat bu ilişkide gerçek olan bir şey vardır ki, o da genç kızın hamile olduğu. Sonunda birbirini seven iki genç, onları affeden mahallelinin de yardımlarıyla evlenip mutluluğa yelken açarlar


NE HABER (1976)


Yönetmen: Sırrı Gültekin
Senaryo: Sadık Şendil
Foto Direktörü: Kaya Ererez
Yapım: Haydar F ilm/Mahmut Üçüncüoğlu

Oyuncular: Aytaç Arman, Sevda Aktolga, Mete İnselel, Kenan Pars, , Tanju Okay, Atıf Kaptan, Diler Saraç, Süheyl Eğriboz, Nuri Kırgeç, Küçük Yıldızlar: Levent Üçüncüoğlu, Demet Üçüncüoğlu

Konu: Ezik bir genç kızın, eski bir okul arkadaşı sayesinde üvey baba baskısın-dan kurtuluşunun öyküsü.

NE ALIRSAN İKİ BUÇUK (1976)




Yönetmen: Nazmi Özer
Senaryo: Safa Önal
Kamera: İzzet Akay
Yapım: Emek Film/Nazmi Özer

Oyuncular: Ali Poyrazoğlu, Ceyda Karahan, Hadi Çaman, Romina Terry, Hulusi Kentmen, İlknur Taçbaş, Yüksel Gözen, Cevat Kurtuluş, İsmail Hakkı Şen, İlhan Hemşeri, Asuman Arsan, Yüksel Gözen,

Konu: Parasız zamanlarında beraber olan ve daha sonra zengin bir yaşama kavuştuklarında yollarını ayıran arkadaş-ların öyküsü.


NAZMİYE'NİN KOLTUKLARI (1976)





Senaryo ve Yönetmen: Vural Pakel
Foto Direktörü: Sertaç Karan
Yapım: Barış Prodüksiyon/Vural Pakel

Oyuncular: Mete İnselel (Avukat), Aydemir Akbaş (Temel), Feridun Karakaya (Şakkar), Zümrüt, Alev Altın, Zuhal Ardahan (Nazmiye), Kunt Tulgar (Rizeli Ragıp), İlknur Taçbaş, Kamer Baba (Nazmiye’nin babası), Tevfik Şen , Ata Saka

Konu: Babasından kalan mirası arayan Rizeli bir kızın öyküsü.


NAMUS BELASI (1976)




"GICIK ALİ"

Yönetmen: Oksal Pekmezoğlu
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Kamera: Muzaffer Turan
Yapım: Sezer Film/Berker İnanoğlu

Oyuncular: Ali Poyrazoğlu, Sevda Ferdağ, Kadir Savun, Alev Altın, Turgut Özatay, Eşref Vural, İhsan Baysal, Diler Saraç, Muzaffer Yener, Hasan Ceylan,

Konu: Bıçkın bir kabadayı ile çocuğuna bakan metresinin dramatik öyküsü.