“NEYE NİYET NEYE KISMET”
Yönetmen: Osman
F. Seden
Senaryo: Ahmet
Üstel
Fotoğraf Direktörü:
Erdoğan
Engin
Yapım: Erman
Filmcilik ve Sinemacılık A.Ş./Hürrem Erman
Rejisör Asistanı: Şahin
Gök, Kamera Asistanı: Orhan Oğuz, Prodüksiyon Müdürü: Avni Turan,
Prodüksiyon Asistanı: Hilal Gülcan, Ar Direktör: Erdil Demirbağ, Set
Teknisyenleri; Mustafa Buvan, Mustafa Kıtır, Turan Alok, Renk Uzmanı: Türker
Vatan, Seslendiren Necip Sarıcıoğlu, Montaj: İsmail Kalkan,
Negatif Montaj, Mahmut Eskici, Kâzım Çakırman, Stüdyo: Hasan Örnek,
Selahattin kaya, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, İsmet Karslı, (Yeni Film
Stüdyosunda seslendirilmiş
ve renklendirilmiştir.)
Oyuncular: Zeki Alasya, Metin Akpınar, Meral Zeren, Süleyman Turan,
Turgut Boralı, Ali Sururi, Kenan Pars, Bilge Zobu, Osman Alyanak, Erol
Günaydın, Filiz Alyanak, Ahmet Kostarika, Cahit Engin, İlhan Hemşeri, Muammer
Gözalan, Hakkı Kıvanç, Ahmet Karaca,
Sonra bu resimlerin şehrin her tarafına asılmasını altına da "nereye bakıyor bu adamlar` yazılmasını önerir. Doğru tahmin edene de yüklü
bir miktar para ödü-lü verilecektir. Firma sahibi fikri çok beğenir. Yalnız
küçük bir sorun vardır. O adamların nereye baktıklarını fikri bulan gazeteci
Tarık da bilmemektedir. Daha-sı, o adamların nerede olduklarını da.
► Zeki
Alasya, Metin Akpınar ikilisi, sinemamızın en çok film çeviren güldürü
oyuncuları haline geldiler... Bu ikili, hangi yönetmenle film çevirirlerse
çevirsinler, filme belli ölçüde damgalarını basıyorlar. Çünkü filmleri büyük
ölçüde ikisinin kişisel oyun gücünden, mimiklerinden giderek filme kendi
buluşları olarak kattıkları "gülüt"lerden yararlanıyor...
"Nereye Bakıyor Bu Adamlar"da, İstanbul'a akrabalarına gelen iki
taşralının, İstanbul'da reklam çevreleriyle karşılaşması etrafında dönen bir
dizi olayı işliyor ... Filmde, reklam çevrelerinin, TV reklam anlayışının
hicvedilmesi gibi bir fırsat, yer yer kullanılmakla birlikte gereği gibi
değerlendirilememiş... Ama ne gam.. Alasya, Akpınar ikilisi, yine işin
altından kalkıyor, gerçekten çok başarılı oyuncu kişilikleri ve güldürme
güçleriyle filmi baştan sona alıp götürüyorlar. Ne sinemada, ne Yeşilçam'da,
ne de güldüm türünde bir aşama değil, yaptıkları... Ama şimdiye dek yapıla
gelenlerden biraz daha "seviyeli" bir çabayı örnekliyorlar, Akpınar
ve Alasya. Özellikle daha birkaç yıl öncesine dek, sinemamızda "komik
film" denince Turist Ömer'lerin Adana'lı Tayfur'ların argoları günümüzde
ise bilinen oyuncuların "seks komedi" etiketi altında sundukları bayağlıkların
akla geldiği düşünülürse, bu sevimli ikilinin güldürülerinin, gerek sinemada
gerçek "komik" öğeye, gerekse bayağılaşmadan güldüren bir popüler
güldürüye daha yakın oldukları söylenebilir. “Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut
Yılları” syf, 162”