Powered By Blogger

13 Nisan 2018 Cuma

BASKIN (1977)


Yönetmen: Atıf YılmazSenaryo Erdoğan Tünaş, Türken İnanoğlu, Fuat Özlüer
Kamera: Çetin Gürtop
Yapım: Erler Film/Türker İnanoğlu

Kamera: Asistanı: Hüseyin Karındoyuran, Sesleri Alan : Tuncer Aydınoğlu, Kurgu: Mehmet Bozkuş,

Oyuncular: Cüneyt Arkın, Necla Nazır, Ekrem Bora, Orçun Sonat, Pervin Par, Kadir Savun, Turgut Savaş, İlyas Salman, Oktar Durukan, İhsan Gedik, Baki Tamer, Şevki Erdal, Sadık Yalçın, Kemal Demir, Renan Fosforoğlu, Nubar Terziyan, Müm-taz Ener, Küçük Yıldız: Ömer İpek

KONU: Poyraz Murat (Cüneyt Arkın) ku-marhane işleten bir kabadayıdır. Hamile eşi Nilgün’e (Necla Nazır) bu işleri bırakmak için söz vermiştir. Komiser Şahin’in (Ekrem Bora) peşinde olmasına karşın Murat her seferinde delil yetersizliğinden serbest kalır. Bir gece polisin baskınında Murat Şahin’i yaralar. Yakalanır ve yargılanır. Ama suçu başkası üzerine alınca Murat yeniden serbest bırakılır. Şahin’in peşini bırakmadığı Murat her tuzaktan kurtulur. Evi gözaltına alınır. Saklandığı yerden Nilgün’e haber gönderir. Onu gizlice kaçıracak ve işini bırakıp huzurlu bir yaşam sürdürecektir. Murat’ın adamı Nilgün’ü alıp buluşma yerine gelirken takipteki Şahin’i atlatmaları gerekir. Nilgün’ün doğum sancısı tutar. Doğum için bir köye sığınırlar. Murat’ın eşine doğumda yanında bulunma sözü vardır. Polisse evin etrafını sarmıştır. Kararlı Murat eve girer. Oğulları olmuş, ama Nilgün ölmüştür. Murat bebeği Şahin’e verir ve tutuklanır. Şahin ve eşi çocuğa öz evlatları gibi bakar, büyütürler. Sekiz yıl sonra hapisten çıkan Murat, Şahin’den çocu-ğunu ister. Şahin ve eşi çok sevdikleri çocuktan ayrılmak istemez. Oğlunun huzurlu bir ortamda büyüdüğünü gören Murat isteğinden vazgeçer. Şahin’in düşmanları çocuğu kaçırdığında Murat gidip adamları bulur. Şahin ise çocuğu bırakmaları için haydutlarla pazarlığa girer. Adamlar kaçmak için uçak isterler. Murat onlardan gizlice uçağa biner ve oğlunu kurtarır. Sonunda yıllar süren bu çekişme bitmiş, Murat, Şahin, Şahin’in eşi ve Murat’ın oğlu için mutlu ve huzurlu günler başlamıştır…

BARAJ (1977)


Yönetmen: Orhan Aksoy
Senaryo: Safa Önal
Kamera: Erdoğan Engin
Yapım: Akün Film/İrfan Ünal

Ses Kayıt: Necip Sarıcıoğlu, Prodüksiyon Amiri: Hasan Gürkan, Set Amiri: Erdil Demirbağ, (Yeni Film laboratuarında renklendirilmiş ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Türkan Şoray (Aysel), Tarık Akan (Orhan), Nasır Melek (Nazım Usta), Günfer Feray (Hayat Kadını), Suzan Avcı (Melahat), Bilge Şen (Hayat Kadını), Alev Altın (Hayat Kadını, Saadet Gürses (Orhan’ın arkadaşı), Tuncer Necmioğlu (İnşaat İşçisi), İbrahim Kurt (İnşaat İşçisi), İbrahim Uğurlu (İnşaat İşçisi), İlhan Hem-şeri (Saim Bey), İhsan Yüce (İnşaat İşçisi), Fatoş Tez Hayat Kadını), Osman Han (İsmail), Orhan Çoban (Garson), Ekrem Dümer (Orhan’ın alacaklısı), Abdi Alşgül (Genelev müşterisi), Necla Fide, Meral Deniz, Yaşar Şener, Hüseyin Zan, İhsan Bayraktar, Ata Saka

Konu: Bursa genelevinde çalışan Cihanyandı Aysel (Türkan Şoray) ile üç-kağıtçı, dolandırıcı Orhan'ın (Tarık Akan) bir baraj inşaatında kesişen hayatlarını konu edinen filmde Tarık Akan, Orhan rolü ile yıldız imgesinde tam bir kırılma yaratmaktadır. Orhan, dolandırdığı mü-teahhide borcunu ödemek için onun baraj inşaatında çalışmak zorunda bırakılır. Çalışmaya pek gönlü yoktur. inşaatın sorumlusu Nazım Usta sürekli Orhan'ı döverek çalışmaya zorlar. Orhan, Nazım Usta'dan intikamını onun yalnızlığıyla dalga geçerek almaya çalışır. Nazım Usta, yalnızlığından kurtulmak için bir gazetenin yalnız kalpler köşesinde Aysel'le yazışmaya başlar. Aysel bir genelevde çalışmaktadır ancak Nazım'a bu durumu bildirmez. Nazım Usta gönderdiği fotoğraf ta Aysel'n güzelliğini görünce karşılık olarak kendi fotoğrafını göndermek yerine daha yakışıklı olduğu için Orhan'ın fotoğrafını gönderir. Evlenmek için inşaata gelen Aysel'e Orhan'ı Nazım Usta olarak tanıtırlar. Ancak Orhan, Aysel'le birlikte olduktan sonra, hem onunla ilgili gerçeği bildiği-ni hem de kendi oynadıkları oyunu anlatarak Aysel'i aşağılar. Nazım Usta'nın her şeye rağmen Aysel'le evlenmesi üzerine de düğünü basıp Nazım Usta'yı öldürür. Aysel de Orhan'ı öldürür. Or-han bu filmde hiçbir iyi değerin temsil-cisi değildir. Aysel tarafından "sadece kendi için yaşayan, başkalarını düşünmeyen biri" olarak nitelendirilir. Ahlaksız, dolandırıcı ve kötüdür. Filmin sonunda da katil olur. Akan bu rolüyle klasik yıldız oyuncu kalıplarının dışına çıkıp karakter oyuncusu olma yoluna girdiğinin ip uçlarını verir. Tarık Akan'ın yeni bir oyunculuk anlayışı ve kimliğiyle ortaya çıktığı ilk filmlerden biri olarak Baraj, aktörün oyunculuk serüveninde yeni başlayacak dönemin de bir habercisidir.

* Safa Önal'ın senaryosu alışılmadık, ilginç bir aşk öyküsünü anlatıyor. Bursa genelevinde çalışan ve normal bir hayata dönmek isteyen "Hayat Kadını" Aysel'le, bir aile faciasından sonra insanlardan uzaklaşmış, yalnızlığı seçmiş Nazım usta, mutsuzluklarından kaçmak için mektup yoluyla tanışıyor, buluşmaya karar veriyorlar. Araya, çok zıt kişilikte biri, kent ve lüks hayat çocuğu Orhan giriyor. Bu üçlünün karmaşık serüveni, dramatik biçimde sonuçlanıyor...
"Baraj", özellikle ilk yarısında çok iyi işlenmiş bir öykü... . Yalnız insana, kalabalık içinde yalnız insana getirdiği yaklaşım, zengin bir insancıl boyut taşıyor. Ancak, öykünün sonu, gerek senaryo, gerekse film olarak doyurucu biçimde noktalanmıyor. Özellikle Orhan'daki değişim, Aysel'e sonunda gerçekten tutulması, gerektiği biçimde verilememiş. Sinemamızda aslında gitgide gelişen bir oyuncu olan Tarık Akan, olumsuz çizgiler taşıyan rolüne belli ki ısınamamış. Onun için, ve biraz da senaryo ve yönetim eksikliğiyle, Orhan'daki trajik sona yol açan değişimi vermede yetersiz kalıyor Akan... Buna karşılık, gerek Şoray'ın 've gerekse çok yetenekli bir oyuncu olduğunu kanıtlayan İran'lı aktör Nasır Malek'in filme katkıları büyük...
"Baraj", tüm eksiklerine karşın, belli bir düzeye ulaşan bir aşk filmi... Ele aldığı kişilikler ve hikaye örgüsüyle özgün yanları olan ancak sinemamızın kalıplarına (özellikle sonlarda) yine teslim olan bir film... Görülebilir. “Atilla Dorsay “Sinemamızın Umut Yılları” syf, 184 ”

Not: Hasan Kıyafet’in “Baraj” isimli öykü-sünden. Bu eser 1994 yılında “İş” adı ile senaryolaştırılarak filme alınmıştır.




BADEM ŞEKERİ (1977)




Yönetmen: Dinçer Işık
Yapım: Okan Film

Oyuncular: Mine Mutlu, Arzu Okay, Ali Poyrazoğlu, Birsu Birsel, İlhan Daner, Mete İnselel

BABANIN EVLATLARI (1977)


Yönetmen: Natuk Baytan
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Kamera: Çetin Gürtop
Yapım: Erler Film (Türker İnanoğlu) İtalyan (Slavko Kunkera) İran (Sehbani) Ortak Yapımı

Yönetmen Yardımcısı: Nurettin İrişen, Nezih Sunar, Kamera: Asis-tanı: Hüseyin Karındoyuran, Hakan Gürtop, Fotoğraflar: Mıke Rafaelyan, Fuat Özlüer, Işık Şefi: Şevket Yılmaz, Teknik Yönetmen: Sabit Özergül, Dublaj Yönetmeni: Sadettin Erbil, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Film Hazırlık Std.: Acar Film, Montaj: Gıan Franco, Laboratuvar: Recai Karataş, Prodüksiyon Amiri: Zeki Tezcan,

Oyuncular : Tarık Akan (Fırıldak Ömer), Öztürk Serengil (Cafer), Robert Wıdmark (Pire Mehmet) Bek İmamverdi (Cin Ali), Marına Davnıa, Cevat Kurtuluş, Sami Hazinses, Neriman Köksal, Hüseyin Alp, Ekrem Dümer, Kudret Karadağ, İhsan Gedik, Süheyl Eğriboz, Kadir Kök, Muammer Gözalan, Mehmet Uğur, Yılmaz Kurt,

Konu: Evliliğinden ve çok sayıda çocu-ğundan dolayı mutsuz bir veznedar olan Cafer zimmetine yüklü bir para geçirir ve yakalanıp cezaevine atılır. Soygunculuktan hüküm giymiş Pire Mehmet, Fırıldak Ömer ve Cin Ali, paraların yerini öğrenmek için cezaevine girmeyi ve Cafer’e yakınlaşmayı başarırlar. Cin Ali’nin planıyla hapisten ka-çan üç kafadar, yanlarında veznedar Cafer’i de götürürler. Ama parayı pay-laşmamak için her biri Cafer’i ayrı ayrı kaçırırsa da sonunda birbirlerini bulurlar. Paranın peşinde olan bir başka mafya babası Beşir, Cafer’i onların elinden kaçırır. Konuşturmak için de Cafer’e üç kadın bulur. Ömer, Ali ve Mehmet de kadınların kılığına girip veznedara ulaşır. Beşir’in gizlice dinlediğini farkeden Cafer hepsine farklı yanlış adresler söyler. kendisi ise doğru yerdeki parayı alıp sınırı geçmek üzereyken üç kafadar, karısı ve yirmi üç çocuğuyla yoluna dikilirler. Pa-raları almak için bir kargaşa başlar ki, sorma gitsin !.. Aslında bir polis olan Cin Ali gerçek kimliğini açıklayarak paraları alır ve hepsini tutuklar. Pire Mehmet ve Fırıldak Ömer yeniden cezaevinin yolu-nu tutar. Ama onları orada bir sürpriz beklemektedir. Mücevher hırsızlığından yeni içeri girmiş bir “av”, ikisinin de ol-dukça ilgisini (!) çekmiştir.


BABA OCAĞI (1977)


Senaryo ve Yönetmen: Melih Gülgen 
Foto Direktörü İzzet Akay
Yapım: Gülgen Film /Melih Gülgen

Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Asistan: Erkan Esenboğa, Laboratuar: Ender Teker, Hasan Özulu, İsmet Ton-guç, Montaj, Senkron: İsmail Kal-kan, Demirhan Ersunar, Negatif Montaj: Mahmut Eskici, Kâzım Çakırman, Renk Uzmanı: Hasan Örnek, Set Ekibi: Selim Acar, Halil Dede, Şerafettin Yılmaz, Asistan Rejisör: Samin Utku, (Yeni Stüdyoda renklendirilmiş ve seslendirilmiştir )

Oyuncular: Cüneyt Arkın, Sevda Karaca, Deniz Akbulut, Tuğrul Meteer, Turgut Özatay, Yüksel Gözen, Yusuf Sezer, Baki Tamer, Teoman Tümer, Halil Dede, Suha Doğan, Asta Saka, Süheyl Eğriboz, Mustafa Doğan, Yusuf Çağatay, Tevfik Şen, Hakkı Kıvanç, Mehmet Uğur, Hüseyin Peyda,

Konu: Filmde, bir adamla kardeşinin arasında yaşanan güç savaşı anlatılır. Halil’in beraber çalıştığı ortakları silah kaçakçılığı yapmak ister. Ancak Halil bu işin tehlikeli olduğunu söyleyerek reddeder. Bu durum idare heyetinin canını sıkar. Halil’in ortaklarından Nuri, Halil işi reddedince Halil’in kardeşi Kemal’e teklif götürür. Teşkilata girmek isteyen Kemal, abisinden gizli işi kabul eder. İdare heyeti de Halil’i teşkilattan uzaklaştırmaya kararı alır. Halil de kaçakçılık işine engel olmak için kaçakçılığın yapılacağı iş adamlarını kendine bağlar. Halil’e engel olamayan idare heyeti Halil’in öldürülmesine karar verecektir. (Meltem İşler Sevindi)


 Amerikalı yönetmen Martin Ritt’in (1914-1990) “The Brotherhood” (1968) ismli filminden uyarlama, Filmde başlıca rolleri, Kirk Douglas, (Frank Ginetta), Alex Cord (Vince Ginetta), Irene Papas, (Ida Ginetta) oynamışlar. (www.imdb.com)

AVA GİDEN AVLANIR (1977)


Yönetmen: Olgun Eltan
Senaryo: Erdoğan Tünaş, Suavi Sualp
Görüntü Yönetmeni: Kenan Kurt
Yapım: Olgun Film/Olgun Eltan

Oyuncular: Salih Güney, Aydemir Akbaş, Ünsal Emre, Feri Cansel, Necla Fide, Alev Altın, Ali Şen, Feridun Çölgeçen, Nizami Ergüden, Şeref Çokşeker, Seden Kızıltunç, Tuncay Özinel, Meral Deniz. Nur Ay, Candan

Konu: Şans oyunlarına düşkün olan Mülayim Çufçuf (Aydemir Akbaş)a patronu Haydar Makaracı (Ali Şen) kötü bir şaka yapar. Sahte bir piyango listesi hazırlatıp Mülayim’e ikramiye çıkmış gibi gösterir. Mülayimde en yakın arkadaşı Hasan Tezbasan’ı (Salih Güney) yanına alarak tatile çıkar. Yanlarına aldıkları paralar ise patronlarına aittir.

ATEŞ PARÇASI (1977)


Yönetmen: Yılmaz Atadeniz
Senaryo: Recep Filiz
Görüntü Yönetmeni: Rafet Şiriner
Yapım: Ender Film/Mehmet Çakar

Oyuncular: Arzu Okay, Salih Kırmızı, Bilal İnci, Zeki Alpan, Necdet Yakın, İhsan Gedik, Bilge Zobu, Nejat Gürçen

Konu: Beş yaşlı bir genç adam bir evde bir proje üstünde çalışmaktadır bir gece adı ateş parçası olan Arzu’yu gazinoya dinlemeye giderler arzu ise patronu tarafından gazinodan başka gazinoya gitmemesi için tehdit edilmektedir o sırada arzu patronun bir kız arkadaşının öldürdüğünü teybe kaydeder gazinoya arzuyu dinlemeye gelenler daha önce onların evlerine gelip şarkı söylemeleri için bir kart vermişlerdir arzu patronundan kaçar onların yanına sığınır patronu ve adamları da teyp kaydını ondan almak için arzuyu ararlar

AŞKI ÖĞRET BANA (1977)


Senaryo ve Yönetmen: Çetin İnanç,
Görüntü Yönetmeni: Mükremin Şumlu,
Yapım: Anıt Film

Oyuncular: Hadi Çaman, Karaca Kaan, Meral Deniz, Necla Fide


AŞKIN SESİNİ DİNLEME (1977)

“İNTİKAM” 

Yönetmen: Yavuz Figenli
Senaryo: Recep Filiz
Görüntü Yönetmeni: Rafet Şiriner
Yapım: Barlık Film/B. Ali Barlık
Oyuncular: Figen Han, Necla Fide, Yüksel Gözen, Ünsal Emre, Özcan Öz-gür, Tarık Şimşek, Nezihe Güler, Yusu8f Çetin, Mehmet Uğur, Yılmaz Kurt, Tevfik Şen, Dündar Aydınlı

Konu: Sadece göze ve el’e hitap eden seks filmi

AŞK MAHKUMLARI (1977)


Yönetmen: Mehmet Aslan
Senaryo: Orhan Elmas
Görüntü Yönetmeni: İzzet Akay
Yapım: Umut Film/Andurrahman Keskiner

Renk Uzmanı: Hasan Örnek, (Yeni, Stüdyoda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Selahattin Cesur , Meral Orhonsay, Tugay Toksöz, Aliye Rona, Ahmet Kostarika, Sami Hazinses, İsmail Hakkı Şen, Fatoş Tez, İhsan Yüce, Abdullah Ferah, Ata Saka, Tevfik Şen,

“Komşu kızını seven bir gençle, iki ailenin çatışmasını aktaran” bir çalışma.

AŞK DURAĞI (1977)


Yönetmen: Nuri Akıncı , Naki Yurter
Senaryo: Recep Filiz
Görüntü Yönetmeni: Mükremin Şumlu
Yapım: Tuba Film/Nuri Akıncı

Oyuncular: Emin Turgay, Karaca Kaan, KazımKartal, Canan Candan, Ahmet Kostarika (Turgutlu), Recep Filiz

Konu: Bir türkücü gencin aşk öyküsü.

Not: Nuri Akıncı (1924-1977) bu filmin Ayvalık’taki çekimleri sırasında geçirdiği bir kalp krizi sonrasında yaşamını yitirmiş ve filmi Naki Yurter tamamlamıştır.



AŞK DÖNEMECİ (1977)


Senaryo ve Yönetmen: Çetin İnanç
Kameraman Dinçer Önal
Yapım: Gaye Film/Erdoğan Tilav

Ses Kayıt: Kunt Tulgar, Montaj, Senkron: Cemal Çıkıntaş, Laboratuvar: Aslan Tektaş, Hüseyin Yazıcı, Renk Uzmanı: Hikmet Kuyucu, Prodüksiyon Amiri: İbrahim Merftoğlu, Reji Asistanı: Engin Temizer,
(Kunt Film stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir )

Oyuncular: Alev Sezer, Selen Büke, Tevhit Bilge, Ali Sururi, Aysel Güler, Hamit Has, Nilgün Ceylan, Necdet Kökeş, Nizam Ergüden, Belkıs Fırat, Süheyl Eğriboz, İbrahim Kurt, İbrahim Uğurlu, Belkıs Sonay, İzabel Lee, Mine Eren,

Konu: Ailelerinin evlenmelerine karşı çıkan fakir bir kızla zengin bir erkeğin aşkları.

AŞK ARZU ve SİLAH (1977)


Yönetmen: Mehmet Arslan
Senaryo: Tuncer Üçüncüoğlu
Foto Direktörü Cengiz Batuhan
Yapım: Asu Film/Tuncer Üçüncüoğlu

Teknik Ekip: Baki Pınar, Ercan Duman, Abdullah Menay, Işıklar: Abdullah Baştuğ, Yaşar Davutoğlu, Prodüksiyon Amirti: Mustafa Oğuz, (Kunt Film Stüdyolarında hazırlanmış ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Bahar Erdeniz, Emel Aydan, Ünsal Emre, Kazım Kartal, İsmail Hakkı Şen, Yüksel Gözen, Renan Fosforoğlu , Tevfik Şen, Mehmet Yağmur, Yusuf Çe-tin, Ata Saka, YılmAZ Kurt, Niyazi Gökdere,

“Hapishaneden kaçan bir mahkumla hasta bir kadının aşk öyküsü”

ASLAN BACANAK (1977)


Yönetmen: Zeki Alasya
Senaryo: Umur Bugay
Foto Direktörü: Kaya Ererez, Nuran Soybaş
Yapım: Erman Film / Hürrem Erman

Kamera Asistanı: Erdoğan Ererez, Yardımcı Yönetmen: Yaşar Seriner, Set Ekibi: Erdil Demirbağ, Mustafa Buvan, Mansur Kırık, Mustafa Kıtır, İbrahim Sabuncu (Seda Işık Servi-si), Prodüksiyon: Avni Turan, Adil Kıbıcı, Mustafa Doğan, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Senkron-Montaj: İsmail kalkan, Negatif Montaj: Mahmut Eskici, Kazım Çakırman, Renk Uzmanı: Türker Vatan, Laboratuvar: Hasan Örnek, Abdullah Deniz, İsmet Karslı, Ata Kundakçı, İs-met Tomaçgil, (Yeni Stüdyoda Hazırlanmıştır).

Oyuncular: Zeki Alaysa Selim), M. Adelet Tibet, İhsan Yüce (Bakkal Kerim), Hakkı Kıvanç, Metin Akpınar (Halim), Gölgen Bengü (Zeynep), Perran Kutman (Aysel), Turgut Boralı (Raif Amca), Cevat Kurtuluş (Berber Seyfi), Tuncer Necmioğlu (Davut), Sami Hazinses (çırak Necdet), Hüseyin Kutman, Atilla Pekdemir, Nubar Terziyan (Doktor), Çetin Tolbaş, Mustafa Doğan, İbrahim Uğurlu, Selçuk Uluergüven (Fevzi), Atilla Pekdemir, Can Kolukısa, Kemal Asiliskender, Kemal İskender (muavin Ökkeş), Arap Celal), Baki Tamer (polis)

Konu: Mahalleye taşınan minibüs şoförü Selim, mahallenin kabadayısı olan Halim’in kız kardeşine aşık olmuştur. Her iki genç de birbirlerini severlerse de araya abi Halim’in girmesiyle olaylar bir komedi zincirine dönüşür.




ANA OCAĞI (1977)


Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Görüntü Yönetmeni: Cahit Engin
Yapım: Uğur Film/Memduh Ün

Oyuncular: Fatma Girik. Kadir İnanır, Bilal Inci, Betül Aşçıoğlu, Yıldırım Gencer, Senem Kayra, Hülya Tuğlu, Hikmet Taşdemir, Baki Tamer, Hakkı Kıvanç, İhsan Gedik, Tahsin Koray, Cevdet Arıkan, Kudret Karadağ, Tevfik Şen, Ekrem Gökkaya, Reşit Çıldam, Osman F. Seden, Memduh Ün, Nermin Özses, Zeki Sezer

Konu: Fatma, eşi Rıza, çocukları Kadir ve Nur İstanbul'un kenar mahallelerinin birinde yaşayan mutlu bir ailedir. Rıza, ailesinin geçimini halde kamyoneti ile mal taşıyarak sağlar. Bazı kişiler,  taşıma iznine karşılık haraç istemeye başlayınca Rıza ve bazı kamyoncular buna yanaşmaz ve aralarında bir çatışma çıkar.

Mafya lideri Kamil, kendilerine karşı çıkanların elebaşılığını yapan Rıza'yı ortadan kaldırmak ister ve onu ailesinin gözü önünde öldürtür. iki çocukla çaresiz kalan Fatma ailesini geçindirmek için eşinin işini yapmaya başlar. Kızı Nur evde dikiş dikerek, oğlu Kadir ise bir oto tamirhanesinde çalışarak annesine yardımcı olular. Ama Kadir bir süre sonra işi bırakarak bir başka işte çalışmaya ve çok para kazanmaya başlar. Annesine bir otelde çalıştığını söylerse de bu gerçek değildir. Aslında babasını öldüren Mafya liderinin yanında fedailik yapar. Annesi ne iş yaptığını öğrenince onun kazandığı parayı istemez, oğlu ise babası gibi yoksul yaşamak istemediğini söyler. Bir süre sonra Kadir'in işleri ters gider ve hapse düşer. Annesi bu kez oğlunu kurtarmak için harekete geçer. Ama bu pek kolay olmaz. Oğlunu içine düştüğü bataklıktan tümüyle kurtarması için Mafya ile karşı karşıya gelmek zorundadır. Ama bundan kaçınmaz ve sonuna kadar gider. “Burçak Evren, “İki Ün’lü Kadın Fatma Girik”