Powered By Blogger

24 Nisan 2018 Salı

SABIR TAŞI (1978)




Senaryo ve Yönetmen: Oksal Pekmezoğlu
Foto Direktörü: İzzet Akay
Yapım: Umut Film/Abdurrahman Keskiner

Oyuncular: Ela Altın, Murat Soydan, Ahmet Mekin, Ünsal Emre, Ahmet Kostarika, Özlem Özden, Renan Fosforoğlu, Yusuf Çeki, Tevfik Şen

Konu: Filmde, kimsesiz bir genç kızın ünlü bir şarkıcı olması konu edilir. Dedesini kaybeden Ayşe, onun vasiyeti üzerine İstanbul'a gider. Orada gazino sahibi olan amcaoğlu Ali onu karşılayacaktır. Ancak üzerine bir cinayet suçu atılan Ali hapishaneye atılır. Ayşe yolculuk esnasında Saadettin ile tanışır. Saadettin ünlü bir bestekârdır ve gazino sahibi Ekrem ile birlikte çalışmaktadır. Bir trafik kazası sonucu Ayşe ile Saadettin'in yolları yeniden kesişir. Kimsesiz kalan Ayşe'ye, Ekrem ve Saadettin sahip çıkar. Ayşe'nin sesinin güzelliğini fark etmeleri ise uzun sürmeyecektir. (İbrahim Yavuz Özer)

ROMA’LI DİLBER (1978)


Yönetmen: Yücel Uçanoğlu
Senaryo: Vural Pakel
Kameraman: Muzaffer Turan
Yapım: Barış Prodüksiyon/Vural Pakel

Set Ekibi: Hüseyin Tulhan, Bülent Esen, Mustafa Kıtır, Renk uzmanı: Hasan Örnek, Ses Mühendisi: Erkan Esenboğa, Laboratuar: İsmet Tomaçgil, Hayrettin Çakmak, Kâmil Kutay, Mahmut Doğan, Senkron Montaj: İsmail Kalkan, Süleyman Karakaya, Işıklar: Rıdvan Varol, Mehmet Varol, Kamera Asistanı: Uğur Döndür, Yönetmen Asistanı: Ali Kıvırcık, Prodüksiyon Amiri: Mustafa Oğuz, (Yeni Stüdyoda hazırlanmıştır )

Oyuncular: Zerrin Egeliler, Ünsal Emre, Antonella, Nejat Özbek, Özcan Özgür

Konu: İki arkadaşın, evin hanımı ve hiz-metçisiyle olan aşk ilişkileri.


REZiL (1978)



Yönetmen: Orhan Elmas
Senaryo: İrfan Atasoy
Foto Direktörü Suat Kapkı
Yapım: İrfan Film/İrfan Atasoy

Renk Uzmanı: Hasan Örnek, Sesleri Alan: Erkan Esenboğa, Laboratuvar: İsmet Tomaçgil, Negatif Montaj: Ömer Sevinç, Prodüksiyon: Semih Selvidal, Set: Kahraman Kaplı, Aslan Gül, Samir Meriç, Şeref Yılmaz, Işık Uzmanı: Kahraman Kongur, Asistanlar: Kadir Çil, Nurettin Uygar, Yönetmen Asistanı: Tarık Günlü, Kamera Asistanı: Sedat Ülker, (Yeni Stüdyoda hazırlanmıştır )

Oyuncular: Merâl Orhonsay (Leyla), İrfan Atasoy (Selim), Itır Esen (Merâl), Zerrin Doğan, Mesut Engin (Çetin), Tugay Toksöz, Nejat Özbek (Haşim), Talât Gözbak, Cemal Konca (Nikâh memuru), Altan Günbay, İbrahim Uğurlu, Muammer Gözalan (Mehmet), Zeki Sezer (Doktor), Ata saka, İhsan Gedik, Çetin başaran, Aydın haberdar, Abdi Algül, Orhan Çoban, İbrahim Kurt, Nur Ay, Oktay Yavuz, Orhan Elmas, Ali Demir

Konu: Filmde, yıllar önce ayrılmak zorunda kalan bir çiftin yollarının tekrar kesişmesi anlatılır. Leyla ile Haşim birbirlerini severler. Ancak Haşim’in babası Bilal Bey, evlenmelerine izin vermez. Bilal Bey’i ikna edebilmek için bir çocuk sahibi olurlar. Ne var ki Bilal Bey daha çok öfkelenir. Leyla’yı çocuğunu öldürmekle tehdit eder. Leyla da Haşim’e çocuğun babasının başkası olduğunu söyleyerek ondan ayrılır. Buna rağmen Bilal Bey, Leyla ve çocuğunu öldürme kararından vazgeçmez. Kiralık katili Selim’e emir verir. Ancak Selim, suçsuz olan Leyla’yı öldürmek yerine kaçırır ve koruması altına alır. Haşim bu durumdan haberdar olur ve Selim’den intikam alacağına yemin eder. (Meltem İşler Sevindi)

PETROL KRALLARI (1978)



Senaryo ve Yönetmen: Zeki Alasya
Kameraman: Kenan Kurt
Kurgu: Mevlüt Koçak
Yapımcı: Erman Film/Hürrem Erman

Yönetmen yardımcısı: Jan Brindizi, Nilgün Seren, Reji Asistanlarıo: Jan Brindizi, Nilgün Seren, Kamera Asistanı: Cem Molvan, Negatif Kurgu: Ömer Sevinç, Set Ekibi, Mustafa Buvan, Mehmet İnce, Ömer Bubu, Aslan Gül, Renk uzmanı: Hasan Örnek, Montaj: İsmail Kalkan, Negatif Montaj: Ömer Sevinç, Işık Şefi: Nuriddin Uygarlı, Prodüksiyon Amiri: Mustafa Doğan,
(Yeni Stüdyoda hazırlanmıştır).

Oyuncular: Zeki Alasya (Zeki), Metin Akpınar (Metin), Suna Yıldızoğlu (Ayten), Perran Kutman (Şukufe), Ali Şen (Hasan), Mine Sun (Filiz), Renan Fosforoğlu (Usta), Osman Alyanak (Recep), Şevket Avşar (Ömer), Hakkı Kıvanç, İbrahim Uğurlu, Kadir Kök, Mehmet Uğur, Nermin Özses, Hüseyin Kâşif, Nuri Tuğ, Orhan Çoban, Şeref Çokşeker, Ahmet Kostarika, Baki Tamer, Niyazi Vanlı, Zeki Armağan, Ahmet Sert, Aydın haberdar, İbrahim Uğurlu, Ali yalaz,

Konu: İki kıza aşık iki arkadaşın öyküsü. Gençler fakir oldukları için sevdikleri kızlarla evlenemezler. Kızlardan biri, babası ölünce evlerini satmak zorunda kalır. Tam satacakken evin bahçesinden petrol fışkırır. Artık bütün hayatları da değişmiştir.

ÖLÜM YARIŞI (1978)


Yönetmen: Çetin İnanç
Senaryo: Engin Temizer
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Gaye Film/Erdoğan Tilav

Oyuncular: Tamer Yiğit, Selen Büke, Karaca Kaan, Sema Yıldız, İhsan Gedik, Tarık Şimşek, Karaca Kaan, Ayşen Selvi, Tevhid Bilge, Baki Tamer, Nizam Ergüden, İbrahim Uğurlu,

Konu: Türkiye'ye sığınmak isteyen bir kontla, onu ölümden kurtaran gencin öyküsü.

ÖLÜM SAVAŞI (1978)


Yönetmen: Yavuz Figenli
Senaryo: İhsan Baysal
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım: Bizim Film/A. Cengiz Naçaroğlu

Sesleri Alan: Feridun Kınay, Ses Kayıt: Şakir Ozan, Kurgu: Bayram Türkkan, Negatif Montaj: Orhan Kabataş, Reşat Kaya, Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Laboratuar: Ahmet Kuru, Ziya Uçak, (İpek Film stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Behçet Nacar, Dilbet Ay, Kazım Kartal, Gülden Gül, Ata Saka, Menderes Samancı, Tuncay Şahin, Süheyl Eğriboz, Sadettin Durak,

Konu: Bizanslılar ile Türkler arasındaki savaş sürmektedir. Bizanslılar Türk köylerini basıp yağmalamaktadır. Behçet ise, Bizanslılara karşı savaşan bir akıncıdır. Büyük aşkı ile Bizans Prensesi arasında bir aşk üçgeninde bulur kendisini .


ÖLÜM GÖREVİ (1978)



Yönetmen: Cüneyt Arkın
Senaryo: Sefa Önal
Görüntü Yönetmeni: Kenan Kurt
Kurgu: Necdet Tok
Yapım: Sezer Film/Berker İnanoğlu

Yönetmen Yardımcısı: Fikret Tınaz, Nurettin İrişen, Kamera Asistanı: Cem Molvan, Laboratuar: Aslan Tektaş, Renk Düzenleme: Hikmet Kuyucu, Işık Şefi: Turgut Köse, Set Ekibi: Sonay Kanat, Cengiz Öktem, Şeref Yılmaz, Nejat Mayuk, Ses Kayıt: Kunt Tulgar, Ses Teknisyeni: Cengiz Öktem, Prodüksiyon Amir: Memduh Karakaş, Laboratuar: Hüseyin Yazıcı, Aşkın Pektaş, Negatif Montaj: Mehmet Tezgahtar, (Kunt Film renkli laboratuarlarında hazırlanmış ve seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Cüneyt Arkın (Şahin), Perihan Savaş (Lâle), Eşref Kolçak (Haşmet), Turgut Özatay (Denisos), Turgut Özatay, Attila Ergün, Hasan Ceylan, Aydın Haberdar (Aydın), Süheyl Eğriboz (Sarı Haydar), Firuz, Nejat Özbek, Sebnem Naz, Nubar Terziyan, Yusuf Sezer, Memduh Ünsal, Tevfik Şen, Ekrem Dümer, İlhan Hemşeri, Ata Saka, Ercan Yazgan, Aydın haberdar, Yadi-gâr Ejder, Mehmet Uğur, Yusuf Çetin,

Konu: Şahin (Cüneyt Arkın) çok başarılı bir polistir. Bir baskın sırasında vurulur ve gözleri kör olur. Şahin'e bu zor durumda mahallesinde oturan Lale adlı (Perihan Savaş) bir genç kız ilgi gösterir ve onu hayata bağlar. Lale ile yeni bir hayata başlar.

ÖLÜM ÇEMBERİ (1978)


 "SEKS ve ÖLÜM ÇEMBERİ"

Yönetmen:Yılmaz Atadeniz
Senaryo:Işık Toroman
Foto Direktörü:Sertaç Karan
Yapım:Metin Film/Işık Toraman

Film Hikayesi: Hikmet Eldek, Kameraman: Fikret Temizer, Prodüksiyon Amiri: Hüseyin Çalışkan, Set Teknisyenleri: Ercan Duman, Hacı Fidan, Yaşar Davutoğlu, Reji Asistanı: Hikmet Eldek,

Oyuncular: Zerrin Egeliler, Salih Güney, Müge Güler, Sema Yıldız, Oktar Durukan, Mehtap Seba, Kazım Kartal, Nur-Ay,  Banu Meral, Ekrem Dümer, Tevfik Şen, Ata Saka,

Konu: Ruh hastası, öldürülen karısının intikamını almak için tımarhaneden kaçar. Ruh hastası çeşitli cinayetler işlerken, bir doktor onu cemiyete kazandırmak için savaş verir. Fakat ruh hastası adam, sonunda ölür.

ONSUZ OLAMAM (1978)


Yönetmen: Savaş Eşici
Senaryo: Ardem Eşici
Görüntü Yönetmeni: Erhan Canan
Yapım: Barış Film/Savaş Eşici

Oyuncular: Salih Güney, Zerrin Egeliler, Nejat Özbek, Müge Güler, Banu Alkan, Banu Meral

Konu: Salih karısı ile çok mutlu olmasına rağmen, gözü sürekli dışarıdadır ve her fırsatta eşini aldatmaktadır. Sadık karısı ise bu durumdan habersizdir. Bir gün kız kardeşi misafirliğe gelir ve kocası ile kız kardeşi arasındaki yakınlaşma tehlikeli boyutlara doğru gitmektedir.

OLMADI BAŞTAN (1978)


Senaryo ve Yönetmen: Kemal Kan
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım: Ne-Ka Film/Kemal Kan

Oyuncular: Hadi Çaman, Karaca Kaan, Funda Gürkan, Tevhit Bilge, Renan Fosforoğlu

Konu: Başlık parası için, köyden kente çalışmaya gelen taşralının erotik güldürüsü.

OOOH OH- ! (1978)


Senaryo ve Yönetmen: Aram Gülyüz
Kamera: Abdullah Gürek
Yapım: Filmiş / Muhsin Rodop

Laboratuar: Tümay Rızai, Nejat Ongunsu, Şemsi Tokgöz, Sesleri Alan : Erkan Esenboğa, Reji Asistanı: Abdullah Karadayı, Kamera Asistanı: Hüseyin Arlı, Prodüksiyon Amiri: Ahmet Akdoğan ,Işık: Kahraman Kongur, (Ar Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Aydemir Akbaş, Zerrin Doğan, Zerrin Egeliler, Nejat Özbek, Müge Güler, Sümer Tilmaç, Aylin Berkay, Zafer Önen, Gülşen Gürsoy, Kamer Sadık, Niyazi Er, Zeki Sezer,

Konu: Erotik bir güldürü.

NEŞELİ GÜNLER (1978)


Yönetmen: Orhan Aksoy 
Senaryo: Sadık Şendil
Görüntü Yönetmeni: Erdoğan En
Yapım: Arzu Film/Ertem Eğilmez

Oyuncular: Şener Şen, Adile Naşit, Münir Özkul, Ayşen Gruda, Ahmet Sezerel, Oya Aydoğan, Ahmet Arıman, Feridun Şavlı, İhsan Yüce, Mürvet Sim, Ali Sururi, Gülşen Gürsoy, Yaman Coşkun, Tamer Şahin, Cem Akyol, Selim Naşit, Doğu Erkan, Ekrem Dümer, Gökhan Mete, Zeki Alpan, Ahmet Taşdemir, Necla Fide, Sevtap Erdemli, Ercan Arık, Ah-met Turgutlu, Necati Aslan, Osman Han, Sertan Acar, Muzaffer Turan, Hakan Tanfer, Mustafa Alabora, Güner Ümit,

Konu: Yaşlanmış karıkoca, bir gün evde turşu yüzünden kavga ederek ayrılmaya karar verirler. Aradan yıllar geçer ve çocuklar büyür. Hepsi de anne ve n-baba özlemi içinde yaşarlarken, en büyük kızları evlenir. Diğer kardeşler aralarında karar vererek anne ve ba-balarını tekrar bir araya getirmeye çalışırlar.

NEFRET – Bknz: GÜNAH KÖPRÜSÜ (1978)


NE OLACAK ŞİMDİ (1978)



Yönetmen: Çetin İnanç
Senaryo: Engin Temizer
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Gaye Film/Erdoğan Tilav

Oyuncular: Bülent Kayabaş, Hadi Çaman, Emel Aydan, Zerrin Doğan, Yüksel Gözen, Baki Tamer, Oktar Durukan, Nilgün Ceylan,

Konu: Zerrin ve Emel iki işsiz genç ile nişanlıdırlar. Erkekler işsiz oldukları için evlenememektedirler. Emel’in babası fabrikatördür ve kızlar erkekleri fabrikada işe başlatırlar. Parayı bulan gençler zampa-ralık yapmaya başlayınca işler Karışır.

MİNİK SERÇE (1978)



Yönetmen: Atıf Yılmaz
Senaryo : Deniz Türkali
Görüntü Yönetmeni: Çetin Tunca
Müzik: Hurşit Yenigün
Yapım: Yeşilçam Film/Atıf Yılmaz

Oyuncular: Sezen Aksu, Bulut Aras, Tun-ca Yönder, Hulusi Kentmen, Bilge Zobu, Hüseyin Kutman, Renan Fosforoğlu, Ekrem Dümer,

Konu: Şarkıcı olmayı kafasına koymuş yoksul bir genç kız olan Hülya bir gün bir zamanların sevilen şarkıcısı Orhan'la tanışır. Aralarında duygusal bir ilişki başlar ve Hülya, Orhan'ın desteğiyle çok geçmeden ünlü bir şarkıcı olur. Bu arada iki sevgili evlenirler ama yıldızı gide-rek parlayan Hülya'nın iş yoğunluğu nedeniyle evlilikleri yolunda gitmemeye başlar...

► Atıf Yılmaz, bu "yerli müzikal"i kıvamına getirmek, kotarmak için bir hayli uğraşmış... Ancak olumlu öğelerle olumsuz öğelerin bir araya gelişi, film için başarılı sözcüğünü kullanmaya pek olanak vermiyor. Sezen Aksu, Türk sineması için yeni ve değişik bir yetenek sayılabilecek, "fantezist" türünde değişik bir oyuncu... Bu yetenekleri geliştirilebilir ve Aksu, ilerde başaralı bir fantezi, giderek güldürü oyuncusu olabilir. Ancak Aksu'nun filmde kendisini seslendirmesi çok yanlış olmuş... ilke olarak oyuncuların kendi kendilerini konuşmalarına yüzde yüz katılmakla birlikte, bu konuda Aksu'nun başarılı olmadığını, birçok konuşmada ses tonunun yanlış1ığı yüzünden dramatik duyguyu tümüyle bozduğunu belirtmek zorundayız... .

Ama asıl sorun filmin öyküsü... Bu öykü sinema tarihinin ünlü filmlerinden "Bir Yıldız Doğuyor"un hemen tümüyle kopyası. Bu durumda, hele bizim gibi, üç kez çevrilen bu konunun en azından son iki çevirimini seyretmişseniz, özellikle ikinci çevirimi (1954, yönetmen: George Cukor, oyuncuları: Judy Garland; James Mason) , sinema tarihinin en sevdiğiniz filmleri arasında yer alıyorsa, "Minİk Ser-çe"yi ciddiye almak, ilgiyle izlemek ve beğenmek bir hayli zorlaşıyor... Çünkü, ne dersek diyelim, ne yaparsak yapalım, Türk sineması henüz, en azından teknik düzeyde, bir Amerikan sineması olmadı-ğı gibi, Atıf Yılmaz bir Cukor, Sezen Aksu da bir Judy Garland değil... Onun için, bu gibi kıyaslamaları kaçınılmaz olarak getirecek kopyalardan kaçınmak, bizce en akıllı davranışolur ..
Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları” syf, 144”.