Powered By Blogger

1 Mart 2020 Pazar

TEHLİKELİ KADINLAR (1979)

Yönetmen: Naki Yurter
Senaryo: Recep Filiz
Kamera: Sedat Ülker
Yapım: Gaye Film/Erdoğan Tilav

Oyuncular: Meltem Işık, Yılmaz Şahin, Gonca Gül, Çetin Başaran, Seda Sevinç

Konu: Çetin ve Meltem bir yolculuğa çıkarlar. Yolda bir delikanlıyı arabalarına alırlar delikanlı bir soyguncudur yolda kamyonet bozulur soyguncu karı kocayı bir eve götürür ve Çetin’in karısıyla ilişkiye girer bu arada çete mensupları da kaçan arkadaşlarının peşindedir

TATLI VE GÜZEL İSTANBUL GECELERİ (1979)


Yönetmen: Yılmaz Atadeniz
Senaryo: Işık Toraman,
Foto Direktörü: Sertaç Karan
Yapım: Metin Film/Işık Toraman

Sesleri Alan: Erkan Esenboğa, Laboratuvar: Hasan Örnek, Montaj ve Senkron: Mevlut Koçak, Negatif Montaj: Ömer Sevinç, Prodüksiyon Amiri: Mehmet Akdoğan, Kamera Asistanı: Ali Güvenç, Işıklar: Rıdvan Varol, Mehmet Varol, Teknik Ekip: İsmail Kündem, (Yeni Stüdyoda Hazırlanmış ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Aydemir Akbaş, Karaca Kaan, Begüm, Bahar, Oktar Durukan, Mehmet Özden, Meral Banu, Yüksel Gözen, Ayfer Özcan, Rosi Narcis, Recep Filiz, Ekrem Dümer, Yılmaz Kurt, Adem Taşay,

Konu: Müşerref ile Naci köy yerinde birbirini seven iki sevgilidir. Müşerref’in babası bu aşka karşıdır. Ama sevgililer sık sık buluşmaktadırlar. Bir gün Naci gazeteden eşya piyangosu çekilişinde kendisine sarı bir Mercedes araba çıktığını öğrenir ve hediyesini almak için İstanbul'a doğru yola çıkar.


TAMAM MI CANIM (1979)



Yönetmen: Naki Yurter
Senaryo: Recep Filiz
Kamera: Salih Dikişçi
Yapım: Birlik Film/Müfit İlkiz

Oyuncular: Hadi Çaman, Zafir Seba, Meltem Işık, Cesur Barut, Emel Canser, Recep Filiz

Konu: Eşref turistik bir otelde resepsiyon görevlisidir. ancak masörlük, can kurtaranlık gibi işler de yapmaktadır. Her gün bir kadın düşürmekte ve geceleri düşürdüğü kadınların koynunda geçirmektedir. Rus bir Mafya babasının kadınlarını da ayarlayınca başı derde girer.

TAKMA KAFANI (1979)



 Senaryo ve Yönetmen: Yavuz Figenli
Kamera: Sedat Ülker
Yapım: Barlık Film/Necdet Barlık

Oyuncular: Dilber Ay, Hakan Özer, Sabahan, Ata Saka, Harika Öncü, Turgut Özatay, Çetin Başaran, Yusuf Çetin, Güner Özonuk

Konu: Sevdiği erkek uğruna her türlü şehvet oyunlarına giren bir genç kadının öyküsü. Bir terzi kadının işsiz güçsüz oğlu ile sevişen genç kız, (Dilber Ay), sonunda terk edilir. Sevgilisi, bir büroda çalışan sekreter kızla (Harika Öncü) ilişki kurar. Sekreter aynı zamanda patronunun (Turgut Özatay) metresidir. Delikanlı sekreter kızla sevişirken patronun adamları tarafından basılır. Delikanlı büyük bir dayaktan sonra kenti terk etmek üzereyken eski sevgisiyle barışır. Ve onu esrarlı seks partilerinde başkalarıyla seviştirir. Bu grup seks partilerinde genç kadın, sapık ruhlu sevgilisinin tam istediği gibi, her türlü sevişmeye dönük bir kadın olur.

ŞILLIK (1979)


Senaryo ve Yönetmen: Ülkü Erakalın
Kamera: Salih Dikişçi
Yapım: Arsen Film/Arsen Bahçeoğlu

Negatif Yıkama: Tümay Rizai, Negatif Montaj: Necdet Tok, Dublaj Yönetmeni: Barış Ören, Prodüksiyon Amiri: Mehmet Güler, (Kaya Ören Stüdyolarında hazırlanmıştır)

Oyuncular: Zerrin Egeliler, Kazım Kartal, Tarık Şimşek, Mürvet Sim, Turgut Özatay, Yılmaz Kurt, Ekrem Erkek, Salih Zeki Özaltın

Konu: Kocası uçak kazasında ölen Zerrin, kocasının vasiyetnamesi okunduğunda şoke olur. Vasiyetnamede kocası Zerrin'in iş ortağı ile evlenmesini aksi takdirde mirastan mahrum olacağını söylemiştir. Zerrin kocasının ortağı Şaban’la istemese de evlenmek zorunda kalır.

ŞEHVET UÇURUMU (1979)


Senaryo ve Yönetmen: Ülkü Erakalın
Kamera: Salih Dikişçi
Prodüksiyon Amiri: Cihat Karahan
Yapım: Birlik Film/Müfit İlkiz

Oyuncular: Zerrin Egeliler, Çetin Başaran, Hikmet Eldek, Ata Saka, Orhan Alkan, Enver Çokgör, Handan Adalı, Cesur Biçer, Ekrem Erkek, Funda Gürkan

Konu: "Zerrin evlidir ama yapayalnızdır, kocası iş seyahatleri yüzünden hep başka yerlerdedir. Bu yüzden Zerrin boşlukta yüzmektedir. Kocasıyla bir gün tatile giderler ve orada üç kişinin tecavüzüne uğrarlar. Kocasının gözleri önünde olan bu olaydan Zerrin psikolojik olarak olumsuz yönde etkilenir" diyor CD'nin arka kapağındaki Zerrin'in çıplak verdiği pozun üstündeki yazıda. Ama biz yine de biraz farklı okuyabiliriz bu başyapıtı.

Zerrin'in kocası tipsiz bey, işi gereği eve hiç uğramamaktadır. Ne iş yaptığını bilemeyiz. . Ankara'dadır? Zerrin bir sigara yakar, sıkıntılı sıkıntılı içer sigarayı. .. Kül tablasını görürüz silme doludur, yani sigara üstüne sigara içmektedir. Yönetmen Zerrin'in sıkıntılı ruh halini gayet iyi vermiştir. Zerrin aniden mastürbasyon yapmaya başlar, üç kez üst üste, boğucu bir müzik eşliğinde. Yönetmenin anlatmak istediği; Zerrin kocasını çok özlemiştir. (Acaba kocasını mı çok özlemiştir, yoksa bir erkeğe mi ihtiyacı vardır?)

Zerrin Egeliler'in bütün çıplaklığı seyircinin beklentisi doğrultusunda verilmiştir. Kocası nihayet telefon eder.

"Seni seviyorum."
"Ben de, ben de seni çok özledim, her an içimde hissediyorum... " gibi telefon sapığı kıvamında konuşurlar. Ve Zerrin sonunda psikoloğa gider.

Psikolog Zerrin'i dinlemektedir. "Gece uyuyamıyorum, gözüme uyku girmiyor. Kötü kötü rüyalar görüyorum. Ormanlar, uçurumlar... Sıçrayarak uyanıyorum" der. Psikolog ".hımmm': der. "Tatile çıkman lazım" (Bu arada psikolog rolündeki aibi tanıdık biri; küçükken Rumelihisarı'ndaki karşı apartmanda oturan Şaziye hanımın oğlu Müfit abi. Müfit abi prodüktördü; muhtemelen bu filmin de prodüktörü. Sürekli batar çıkardı, annesi çok yanardı. "Sinemacılık uğruna ne evler gitti" derdi. Ben ilk senaryoyu onların çöplerini karıştırırken bulup okumuştum. Şu anda yazdığım film de onun filmi olduğundan, masraf olmasın diye psikolog rolünü kendi üstlenmişti anlaşılan.)

Zerrin'in bunalım geçirdiği ev de Müfit beylerin evi. Hiç de yabancı gelmemişti doğrusu. Yani Müfit bey, her şey ucuza gelsin diye elinden geleni yapmış. Bütün film iki üç günde çekilmiş. Zerrin'in evi, bir de ormanlık alandaki tecavüz sahneleri, hepsi bu. Erkek star da yok, hiç tanınmamış baltalar. Sadece dönemin en geçerli yıldızı Zerrin Egeliler almış parayı. Bugünün parasıyla 25-30 milyar para. Ama Zerrin'in filmlerinin iş yapma garantisi kesin.

Neyse, kocası yani bizim Enişte Ankara'dan gelir ve Zerrin’le birlikte Abant'a tatile giderler. Onları uzun planlarda ormanlık alanda mutlu mutlu, el ele koşarlarken görürüz. Bu arada üç tecavüzcü de koku almış, kurbanlarına doğru yaklaşmaktadır. Hep sinir bozucu bir müzik. Her an bir şey olabilir. Ulan insanın Zerrin gibi karısı olur da ıssız ormanlık alana götürür mü ? Ben olsam, birincisi; Zerrin gibi bir kadınla evlenmem. İkincisi; evlendim diyelim, ormana gitmem.

Kötü adamlar, Enişte çişini ağacın dibine yaparken Zerrin'e saldırır. "imdaattt!" iki kişi de Enişte'yi bohça yapar. Enişte di-renmektedir; bu arada saçmalar.

"Hayvanlar, eşşolueşşekler, medeniyet dışı bir davranış bu ... "

Kötü adam cevaplar, "Aylardır kadın yüzü görmüyoruz." Zerrin de küfürü basar. "Eşşolueşşekler ... "

Kötü adamların öz güvenine bayılırım, asla sarsılmazlar . "Soyun bakalım yavrum. Alt tarafı üç kişiyiz, hepimiz birer kere ... "

Ellerindeki tüfeği kocasına doğrulturlar, adamı ağaca bağlamışlardır. "Üçümüze de bir kere vereceksin ya da kocan ölecek."

Zerrin çaresizlik içinde başını evet anlamında sallar. Enişte bir kötü olur ki sormayın. Kadını kulübeye götürürler, sırayla becerirler. Zerrin çığlık atmakta, biz de Enişte'nin acılı suratını görmekteyiz. Seks filmi niyetine çekilen bu filmden nasıl zevk almamız beklenebilir ki? Burada erkek seyirci tabii ki Enişte ile empati yaparak acı çekecektir. Zerrin ile empati yapılması biraz sakat bir ruh hali yaratabilir seyircide. Tecavüzcülerle empati yaparsan, gidip ormana dolaşman lazım. Çık işin içinden bakalım.

Zerrin evde, kocasından ayrı, erkek özlemiyle yanıp tutuşarak bunalıma girdiğinden, psikolog tavsiyesi ile ormanlık alana tatile git diye tavsiye almıştı ya, belki de kasıt buydu. Zerrin tecavüz sırasında bağırmaktadır ancak bu dümendir, kocasına karşı yaptığı bir kandırmacadır aslında. Adamlar işlerini bitirir, giderler. Zerrin ağlamaktadır. Enişte yıkılmıştır. Komiser şöyle der, "Üzülmeyin ... Ülke içinde ve dışında bizi medeniyet dışı gösteren bu şeyleri yapanlara gereken ceza verilecektir." Yani tecavüzcülerin, medeniyet dışı davranmalarının dışında hıç bir suçu yoktur. Zerrin'in düzülmesi, Enişte'nin onurunun kırılmasının hiçbir önemi yoktur.

Zerrin hastanede yataktadır. Enişte intihar eder. Zerrin annesine sorar, "Kocam nerde. Kocama ne oldu?" Osman Cavcı, “Yanlış Anlaşılmış Filmler”


ŞAŞIRTMA BENİ (1979)


Yönetmen: Aram Gülyüz
Senaryo: Işık Toroman
Foto Direktörü: Sertaç Karan
Yapım: Metin Film / Işık Toraman 
Kamera: Selçuk Karan, Işıklar: Ömer Ekmekçi, Yönetmen Yardımcısı: Arif Erkuş,

Oyuncular: Feri Cansel, Hadi Çaman, Müge Güler, Ahmet Servidal, Yüksel Güzen, Ayfer Özcan, Seda Sevinç, Alev Çelik

Konu: Genç bir yazar hayalindeki kadının bulmak ve onun romanını yazmak istemektedir. Bir saplantı haline gelen bu istek yüzünden işinden kovulur. Ancak yazar çeşitli kadınlarla beraber olarak, her kadından bir parça alıp, romanını yazmaya başlar.

ŞARK BÜLBÜLÜ (1979)


Yönetmen: Kartal Tibet
Senaryo: İhsan Yüce
Foto Direktörü: Çetin Tunca
Kamera: Hüseyin Ererez
Yapım : Fatoş Film/Selim Soydan

Hikâye: Osman Seden, Yönetmen Yardımcısı: Muzaffer Hiçdurmaz, Kurgu: İsmail kalkan, Asistanı: Arif Özmetin, Yapım Yönetmeni: Ahmet Akdoğan, Yapım Sorumlusu: Ziya Ilgaz, Teknik Yönetmen: Erdil Demirbağ, Yönetmen Yardımcısı: Muzaffer Hiçdurmaz, Kamera Asistanı: Hüseyin Ererez, Negatif Kurgu: Ömer Sevinç, Laboratuvar Şefi: Hüseyin Bulut, Laboratuvar: Selahattin Kaya, İsmet Tomaçgil, İsmet Karslı, Abdullah Akdeniz, Işık Şefi: Ömer Ekmekçi, Ses Kayıt: Erkan Esenboğa, Senkron: Mevlût Koçak, Prodüksiyon Sorumluları: Adil Kıbıcı, Azmi Yıldız, Prodüksiyon Amiri: Azmi Yılmaz, Set Amiri: Bedri Uğur, Set Ekibi: Şeref Yılmaz, Aslan Gül,

Oyuncular: Kemal Sunal (Şaban Ballıses), Ayşen Cansev (Hatice), Ayşen Gruda (Fethi’nin kardeşi), Osman Alyanak (Haydar), Sırrı Elitaş (Zülfo Ağa), Dinçer Çekmez (Gazino patronu Fethi Bey), Selim Naşit, Yadigar Ejder (Mazlum), İhsan Yüce (Muhtar), Yavuz Karakaş (Arap Cemal), Zeki Sezer (Plâj Doktoru), Muzaffer Civan (Seyyar köfteci), Ahmet Açan (Noter), Ahmet Turgutlu (bulaşıkçı Memeo), Bahri Ateş (Şıh hazretleri), Niyazi Gökdere (Zülfo ağanın adamı), Cevdet Özalaş (Otel bekçisi), Abdi Algül (Ağanın adamı), Murat Tok, Ayfer İdin, Mehmet Yağmur, Nevdet Yakın, Çetin Başaran

Konu: Şaban başlık parası kazanmak için İstanbul'a çalışmaya gider. Bir gazino patronu kendisi ile ilgilenir. Çünkü Şaban'ın çok yanık bir sesi vardır. Kısa zamanda ünlenir. Memleketinde hem ağanın köyünü ve de sevgilisini alır.

ŞAHİN (1979)



Senaryo ve Yönetmen: Yavuz Yalınkılıç
Kamera: Mükremin Şumlu
Yapım: Yasemin Film/Erkan Abacı

Oyuncular: Zerrin Egeliler, Yıldırım Gencer, Turgut Özatay, Handan Adalı, Yılmaz Kurt, Yusuf Marangoz, Hasan Giresunlu, Hasan Tunca, Sırrı Elitaş, Kudret Karadağ, Gültekin Kaya, Yusuf Karagöz,

Konu: İstanbul’da tahsilini tamamlayan köyüne dönen bir kızın hikayesi. Zerrin tahsilini tamamlar köye döner bu arada bir kişi babasını öldürmüştür Zerrin babasının intikamını almak için babasını öldüren adamla evlenir.

SÜRTÜK/HAYAT KADINI (1979)


Senaryo ve Yönetmen: Çetin İnanç
Senaryo: Bekir Dağdelen
Foto Direktörü: Mükremin Şumlu
Yapım: Osmanlı Film/Mehmet Karahafız
Hasan Çakır, Çetin İnanç

Sesleri Alan: Kunt Tulgar, Laboratuvar: Aslan Tektaş, Montaj ve Senkron: Necdet Tok, Işık Direktörü: Veli Özşahin, Reji Asistanı: Mehmet Batıbey, Prodüktör Amiri: Cihat Karahan,
Kunt Film Stüdyosunda hazırlanmıştır

Oyuncular: Zerrin Egeliler, Tarık Şimşek, Harika Öncü, Berrin Baran, Ata Saka,

Konu: Zerrin Pavyonlarda Çalışan Bir Kadındır. Kendisine Aşık Olan Bir Genç İle Bu Hayattan Kurtulmak İçin Kaçar. Bir Süre Mutlu Yaşarlar. Ancak Zerrin Sevgilisinin Kendisini Aldattığını Öğrenir. Dünyası Yıkılmıştır.


SÜPERMENLER (1979)


Yönetmen: İtalo Martinenghi
Senaryo : Toni Corti, Fuat Özküer Erdoğan Tünaş (İtalyan I Tre Superuomini film dizisinden),
Kamera: Aldo Ricci, Çetin Gürtop,
Yapım: -Yapım Erler Film/Türker İnanoğlu
Italo Martienghi,

Sanat Yönetmeni: Sohban Koloğlu, Yapım Koordinatörü: Memduh Karakaş, Yapım Danışmanı: Giovanni Scognamillo, Teknik Yönetmen: Sabit Özerül, Yönetmen Yardımcısı: Cüneyt Arkın, Nurettin İrişen, Kame-ra Asistanı: Hüseyin Karındoyuran, Hakan Gürtop, Negatif Kurgu: Reşat Kaya, Laboratuar: Hasan Örnek, Işık Şefi: Şevket Yılmaz, Ses Kayıt: Erkan Esenboğa, Seslendirme Yönetmeni: Sadettin Erbil, (İpek Film Stüdyosunda hazırlanmıştır).

Oyuncular: Cüneyt Arkın (Murat), Gün-gör Bayrak (Kıy Agata), Sal Borgese (Matrak), Nick Jordan “Yavşak” (Aldo Canti), Ünsal Emre, Aldo Sambrel, Neriman Köksal, Turgut Özatay, Ali Şen (Prof. Vak Von Vong, Andrea Gusson, Nejat Gürçen (Macaroni), Aldo Sambrel (Baba), Necip Tekçe, Mesut Sürmeli, Süheyl Eğriboz, Toni Corti, Sandra Scognamillo, Renan Fosforoğlu, Hakkı Kıvanç, Kudret Karadağ, Orhan Elmas

Konu: Einstein'in formüllerini inceleyen Prof. Vak Von Vong (Ali Şen) bir zaman makinesi icat eder ve ilk denemesini İstanbul'da yapar. Profesörü ve bir bilim adamını (Orhan Elmas) eski Bizans'a geri getiren makine, aynı zamanda Bizans hazinesinin yerini saptamaya da yarar. Zaman makinesi New York'da yaşayan babaların babası (Aldo Sambrel) ve danışmanının (Toni Corti) ilgisini çeker. Baba hem eroin trafiğini denetlemeye hem de bazı ailevi sorunları halletmeye çalışmaktadır. Kız Agata (Güngör Bayrak) sevgilisiyle (Ünsal Emre) bir olup ona ihanet etmekte, kendisi için seçilen nişanlısı Macaroni'yi (Nejat Gürçen) istememektedir. Baba üstelik sürekli olarak eşi (Neriman Köksal) ile tartışmaktadır.

Zaman makinesi çalınır, Prof. hafızasını kaybede, Süpermenler birbirlerini atlatmaya çalşırlar, kavgalar, kovalamacalar ve komiklikler arasında Süpermenler, Profösör ve Murat'ýn özel hafiye sevgilisi (Andrea Gusson) zaman makinesine binip yeni bir maceraya doğru yol alırlar

SÜPERMEN DÖNÜYOR (1979)


Yönetmen: Kunt Tulgar
Senaryo: Emel Tulgar, (Jerry Siegel ve Joe Shuster'in Superman çizgi romanından),
Kameraman Abdullah Gürek
Yapım: Kunt Film/Kunt Tulgar

Sesleri Alan: Cenk Aral, Montaj ve Senkron: Nejdet Tok, Negatif Montaj: Kaan Tulgar, Laboratuvar: Aslan Tektaş, Bumin Timurtaş, Set Ekibi: İbrahjim Tan, Murat Turgut, Ömer Babu, Işık Ekibi: Errol Karaşiray, Sami Boztunç, Yavuz Başkan, Yönet-men Asistanı: Arif Erkuş, Kamera Asistanı: Galip Kızılova, Prodüksiyon Amiri: Mustafa Doğan,

Oyuncular: Tayfun Demir, Güngör Bay-rak, Eşref Kolçak, Yıldırım Gencer, Nejat Özbek, Reha Yurdakul, Şeref Çokşeker, Turgut Özatay, Kadir Kök, Kudret Karadağ, Yadigar Ejder, Yusuf Çetin, Çetin Başaran, Sırrı Elitaş, Ferhat Ünal, Cevdet Balıkçı, Raşit Hazar, Ekrem Dümer, Ahmet Açan, Zeki Sezer, Oktar Durukan, Baki Tamer, Niyazi Gökdere, İbrahim Uğurlu , Sümer Tilmaç, Necdet Tok

Konu: Çizgi roman kahramanı Süper-men, fantastik maceralarına devam ediyor. Tayfun Demir sinema kariyerine bu filmle başlamış ve kariyerini bu filmle bitirmiştir. Rol aldığı tek film budur.

SÜPER SELAMİ (1979)


Senaryo ve Yönetmen: Yılmaz Atadeniz,
Hikâye: Hikmet Eldek
Foto Direktörü: Sertaç Karan,
Yapım: Metin Film/Işık Toroman

Oyuncular: Aydemir Akbaş, Dilber Ay, Müge Güler, Muharrem Gürses, Recep Filiz, Suna Sezer, Yılmaz Kurt, Nizam Ergüden, Kadir Kök

Konu: Herkesin dalga geçtiği Aydemir bir gün bir ermişin yardımıyla Süper Selami olur. ve bundan sonra olaylar başlar

SUÇLULAR CEHENNEMİ (1979)


Senaryo Yönetmen: Mehmet Özdemir
Kamera: Mustafa Kuzu
Yapım: Yonca Film Mehmet Ali Özdemir

Oyuncular: Ünsal Emre, Jale Efecik, Turgut Özatay, Mehmet Ezici, Nubar Terziyan, Süheyl Eğriboz, Mustafa Özdemir, Çetin Başaran, Kudret Karadağ

Konu: Hazine peşinde koşan maceracı adamların öyküsü.

SONA KALAN DONA KALIR (1979)


 Senaryo ve Yönetmen: Aram Gülyüz
Kamera: Abdullah Gürek,
Yapım: Ce-Ba Film/Nihat Cerit

Oyuncular: Ünsal Emre, Zerrin Doğan, Banu Meral, Nilgün Ceylan

Konu: kendisini zengin olarak tanıtan bir delikanlının erotik maceraları