Powered By Blogger

6 Mart 2020 Cuma

SARIŞIN TEHLİKE (1980)



Senaryo ve Yönetmen: Aram Gülyüz
Görüntü Yönetmeni: Orhan Kapkı, Muzaffer Turan
Kameraman: Ender Turgut
Yapım: Umut Film / Abdurrahman Keskiner

Yapım Yönetmeni: Nurettin İrişen, Yapım Sorumlusu: Erol Deniz, Laboratuvar: Armağan Köksal, Şems Tokgöz, Renk Düzenleme: A. Tümay Rızai, Işık Şefi: Ergün Şimşek, Ses Kayıt: Bican Avşar, Senkron: Mustafa Kent,

Oyuncular: Cüneyt Arkın (Metin), Christian Haydar (Christian), Metin Serezli (Osman/Nedim), Hadi Çaman (Naci), Yüksel Gözen (Nedim’in adamı), Aynur Akarsu, Yadigâr Ejder, Ata Saka (Osman’ın adamı), Tevfik Şen (Osman’ın adamı), Çetin Başaran, Gülten Ceylan (Emel), Nejat Özbek (Refik), Yılmaz Kurt (Necmi), Kadir Kök (Kadir), Yusuf Çetinaşk...

Konu: Reklam firmaları arasındaki mücadeleyi konu alan bir film. Bu filmlerde oynayan adamla bir şarkıcı kadın arasındaki aşk.

SABIRLI KULLAR (1980)

Senaryo ve Yönetmen: Orhan Elmas
Foto Direktörü: Abdullah Gürek
Müzik Direktörü: Orhan Akdeniz
Yapım: Ceba Film/Nihat Cerit

Oyuncular: Oya Aydoğan, Fahri Ünal, Yılmaz Köksal, Mine Sun, Nezihe Güler, Tevfik Şen, Ata Saka, Hakkı Kıvanç, Ayşe Öke

Konu: Bir minibüs şoförü ile, kötü yola düşürülen bir işçi kızın aşk öyküsü.

RÜZGAR (1980)


Yönetmen: Cüneyt Arkın
Senaryo: Safa Önal
Kamera: Muzaffer Turan
Kameraman: Ender Turgut
Yapım: Umut Film / Abdurrahman Keskiner

Işık Şefi: Ali Salim Yaşar, Ses Kayıt: Tuncer Aydınoğlu, Yönetmen Yardımcısı: Leylâ Özalp, Kurgu: Nurettin İrişen, Yapım Yönetmeni: Nurettin İrişen, Yapım Sorumlusu: Erol Deniz,

Oyuncular: Emel Sayın, Cüneyt Arkın, Orhan Alkan, Hüseyin Peyda, Adnan Mersinli, Necip Tekçe, Yılmaz Kurt, Erdoğan Seren, Ziya Özanlar, Yusuf Çetin, Niyazi Gökdere, Tevfik Şen, Yadigâr Ejder, Hasan Yıldız, Cevdet Özalaş

Konu: Hapiste yatmakta olan adam, çıkacağı günü iple çekmektedir. Çünkü, kendisine ihanet eden arkadaşından intikam alacaktır. Günü gelir ve çıkar. İlk iş olarak, arkadaşının ünlü bir assolist olan karısını kaçırır. Kadın kocasına sıkı sıkıya bağlıdır. Ancak, kocasının nasıl çirkef biri olduğunu bilmemektedir. Kendisini kaçıran bu gizemli adam, ona her şeyi gösterir.Bu arada malum olduğu üzere arada bir aşk başlar.

RENKLİ DÜNYA (1980)

Yönetmen : Orhan Aksoy
Görüntü Yönetmeni: Çetin Gürtop
Senaryo: Fuat Özlüer
Eser: Erdoğan Tünaş
Yapım: Erler Film/Türker İnanoğlu
.
Foto Direktörü: Hakan Gürtop, Yardımcı Yönetmen: Zafer Par, Ar Direktör: Sohban Koloğlu, Müzik; Melih Kibar, Müzik Aranjör: Esin Engin, Şarkı Söz Yazarı: Çiğdem Talu, Şarkılar (sesiyle): Yeliz, Koreografi: Oytun Turfanda, Süpervizör: Haldun Dormen, Set Yönetmen Asistanları Hasan Tulgar, Aziz Yazan, Mehmet Öztopuz, Teknisyenleri: Bedri Uğur, Murat Özlük, Ercan Akyıldırım, Prodüktör Direktörü: Selahattin Koca, Prodüksiyon Asistanı: Mustafa Şen, Sersleri Alan: Erkan Esenboğa, Montaj-Senkron: Mevlût Koçak, Negatif Montaj: Mustafa Kul, Makinist: Alaattin Durmuş, Aydınlatma: Erler Film ışık Servisi: Şef: Ergun Şimşek, Stüdyo işlemleri Direktörü: Turgut İnangiray, Renk uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Laboratuvar: Selahattin Kaya, Ziya Uçak, Dekorlar: Refik Eren, Kostümler: Hale Eren, Filmin müzikleri İstanbul Ses stüdyosunda alınmıştır. Sesleri Alan: İhsan Apça, Süpervizör: Haldun Dormen
Yeni Lale Film stüdyosunda renklendirilmiş, Yeni Stüdyoda seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Gülşen Bubikoğlu, Erol Evgin, İzzet Günay, Ayşen Gruda, Adile Naşit, Halit Akçatepe, İsmet Ay, Erol Günaydın, Nevra Serezli, Tevhid Bilge, Zeki Alpan, Mürüvvet Sim, Ekrem Dümer, Yüksel Gözen, Ekrem Dümer,

Konu: İstanbul’da kenar bir semtte kahvehane işleten Mehmet (İzzet Günay), annesi Fatma (Adile Naşit) ve kız kardeşi Zeynep (Gülşen Bubikoğlu) ile yaşamını sürdürmektedir. Başlık parası almadan evlenmelerine izin vermeyen açgözlü Hatice’nin (Mürüvvet Sim) kızı Ayşe (Ayşen Gruda) ile nişanlıdır. Annesi ve kız kardeşi ile bu parayı biriktirmeye çabalar. Annesi Fatma Tiyatroda terzi olarak çalışmaktadır. Zeynep’i de yanında götürür. Tiyatro’nun baş oyuncuları Erol (Erol Evgin) ile Meral’dir (Nevra Serezli). Erol’a gizli gizli hayranlık duyan Zeynep, bir gün sahnede tek başına şarkı söylerken, kumpanyanın patronu ile Erol sesini duyup beğenirler. Kaprisli başoyuncu Meral’in köpeğinin ölümü bahanesi ile sahneye çıkmaması, Zey-nep için bir fırsat olur. Zeynep ağabeyinden korkmasına karşın sahneye çıkmaya başlar. Mehmet dışında herkesin haberi olduğu bu durum sonucu Zeynep başlık parasını tamamlar. Mehmet’e de Hatice başlık parasından vazgeçti diye anlatırlar. Bu arada Erol ile Zeynep birbirlerine aşık olurlar. Erol Zeynep’le evlenmek ister. Mehmet kız kardeşini kendi deyimi ile bir “tiyatrocu” ya ver-mek istemez. Zeynep kızar ve her şeyi Mehmet’e anlatıp annesi ile evden ayrılır. yine de ağabeyinin nikahına gittiğinde Mehmet her ikisini de kovar. Mahalleli de protesto için ana kızın arkasından nikahı terk eder. Ayşe bile Mehmet’e Zeynep ve annesi ile barışmazsa evlenmeyeceğini söyler. Kaprislerinin tutmadığını anlayan eski başoyuncu meral yerini aldı diye kıskandığı zeynep’i kaçırtır. erol ve mehmet meral’in evini bulup Zeynep’i kurtarırlar. Zeynep tiyatroya yetişir ve sahneye çıkar. Erol ve Mehmet de arkasından gelir. Zeynep ve ağabeyi kucaklaşır, barışırlar. Sorunlar çözülmüştür ve artık herkes mutludur…

► "Renkli Dünya", gerçekten de müzikal kavramıyla hiç ilgisi bulunmayan şarkıcı-türkücülerin avaz avaz bağırdığı filmlere kıyasla dana bîr "müzikal..." Gerçi sinemanın olanaklarından asgari ölçüde yararlanılmış, müzikal sahnelerin çoğu, en küçük bir kurgu çalışması olmaksızın, Şan sinemasının sahnesinin karşısına yerleştirilen kameranın sahnede olup bitenleri saptamasıyla oluşuyor. Ama yer yer de olsa, gerçeklen bir müzikal film yapma çabası var:

Sözgelimi Bubikoğlu'nun sahnede "hoş geldin" denildiği bölümde, veya çarşı - pazarda hep birlikte söylenen şarkıda olduğu gibi... Filmin renkleri, seslendirmesi gibi bu tür bir film için çok önemli olan öğeler de belli bir özenle çözümlenmiş... Ne var ki bu bir Erler Film yapımıdır ve Erler Filmin her yapımında olduğu gibi, zeka düzeyi ilkokul yaşında, duygusal düzey ise Kelebek veya Saklambaçtaki foto - romanlar düzeyindedir.. “Atilla Dorsay, "12 Eylül yılları ve Sinemamız” 



PERİŞANIM (1980)



Yönetmen: Temel Gürsu
Senaryo : Erdoğan Tünaş
Foto Direktörü Çetin Gürtop
Yapım: Önder Film/Çetin Dağdelen

Kamera Asistanı: Hakan Gürtop, Prodüksiyon Amiri: Hüseyin Çalışkan, Set Amiri: Nizam Ergüden, Işık Şefi: Şevket Yılmaz, Set Teknisyenleri: Hüseyin Turhan, Selim Kamil, Ses Mühendisi: İsmail Karataş, Montaj ve Senkron: Arif Özalp, Nevzat Dişiaçık, Laboratuar: Hayati Akbulut, Prodüksiyon Amiri: Şerif Ablak, Asistan Rejisör: Engin Temizer, Hermut Stüdyosunda hazırlanmıştır.

Oyuncular: Ercan Turgut, Canan Perver, Yıldırım Gencer, Reha Yurdakul, Hüseyin Peyda, Aliye Rona, Diler Saraç, Şolen Tuna, Gülten Ceylan, Bülent Arcan, Burçin Bozhan, İbrahim Arcan, Renan Fosforoğlu, Hikmet Gül,

Konu: Zengin ağanın oğlu, fakir işçi kıza tecavüz eder. Fakat mert kamyon şoförü kıza aşık olur, onu topluma kazandırır


PAYLAŞILMAYAN KADIN (1980)




Yönetmen: Yavuz Figenli
Senaryo: Ali Fuat Kalkan
Görüntü Yönetmeni: Sedat Ülker
Yapım: Barlık Film/Necdet Barlık

Oyuncular: Hakan Özer, Emel Canser, Oya Başak, Turgut Özatay, Çetin Başaran,

Konu: Emel üniversite eğitimini bitirip, köyüne çiftliğine döner. Babası onu özlemle karşılar. Emel çiftliği dolaşırken, bir gençle karşılaşır ve zamanla birbirlerine aşık olup, evlenmek isterler. Ancak erkeğin babası zamanında Emel’in babasının can düşmanı çıkınca işler zorlaşır.

ÖĞRET DE GEL/HAMAM BÖCEKLERİ (1980)


Yönetmen: Oğuz Gözen
Senaryo: Nadire Zeybel
Kamera: Mükremin Şumlu
Yapım: Özlem Film/Yaşar Koçer

Oyuncular: Mimi, Nejat Gürsoy, Funda Gürkan, Mustafa Dik, Canan Ceylan, Nejat Gürçen, Nergis Nil, Aslıhan, Ekrem Erkek, Leyla Nil

Konu: O yıllarda piyasada” Hamamböcekleri” adıyla çalışan komiklerden Mimi ile Nejat ikilisinin başrol aldığı bir film. Filmde köşkün hizmetkarları olarak rol alan ve amcasının çirkin kızıyla evlenmemek için eşcinsel taklidi yapan, tiyatro meraklısı bir gencin öyküsü anlatılmaktadır.

► Filmin dahili çekimlerinin birinde Canan Ceylan gazeteci dostlarını yönetmenden izin alarak davet eder. Sette provalar başlamış çekim çekimlere geçilecektir. Canan çekimlerde, çekimin yapılacağı yönleri değiştirmekte ve sağa sola talimatlar yağdırmaktadır. Sette her kes susmuş Canan’a bakakalmıştır. Canan’a nedenini sorarım. “Çünki ben öyle istiyorum” der. Bunu bir espri anlayışıyla karşılayıp çekimlere devam etmeyi denememe rağmen, Canan’ın ısrarlı tutumu hala devam etmektedir. Artık yapılacak bir şey kalmamıştır. Söndürün ışıkları, Canan’ın rolü bitti” derim ve set iptal edilir. Canan neye uğradığını şaşırmış bakakalmıştır. Canan’ın rolünün bitmesiyle birlikte sinemadaki oyunculuğu da bitmiştir. Bu filmden başka hiçbir filmde rol alamamış, Akit Gazetesi yazarlarından Yaşar Kaplan ile evlenmiş, evinin hanımı olmuştur. “Oğuz Gözen (Bir Yeşilçam Masalı, syf: 99) ”


OLMAZ BÖYLE ŞEY (1980)


Senaryo ve Yönetmen: Oğuz Gözen
Kamera: Mükremin Şumlu
Yapım: Önder Film/Çetin Dağdelen,
Sungur Esen

Renk uzmanı: Kâmil Kutay, Montaj: Recep Pala, Işık: Enis Özaydın,
Kaya Ören Stüdyolarında hazırlanmıştır

Oyuncular: Cesur Barut, Karaca Kaan, Perizat , Tevfik Şen, Sema Nurdan, Ayşegül Yıldız, Ekrem Erkek, Yalçın Erkan, Yılmaz Kurt, Hülya Tan ,Hülya Keskin, Nazan Soylu,

Konu: Kumar borcu nedeniyle karısını kaçıranların peşine düşen ve onlardan intikam alan gencin erotik öyküsü.

NİKAHSIZLAR (1980)




Yönetmen: Savaş Eşici
Senaryo: Recep Filiz
Kamera: Erhan Canan
Yapım: Şahika Film/Burhan Şener

Oyuncular: Zafir Saba, Cesur Barut, Seda Sevinç, Baki Tamer, Derya Sonay, Mehmet Ezici, Gül Sevil

Konu: Zengin yaşlı babasının, genç bir kadınla evlenmesini engellemek için eve getirdiği, çapkın bir hovardaya aşık olan genç bir kızın erotik öyküsü.

NANKÖR (1980)




Yönetmen: Yücel Uçanoğlu
Senaryo: Mehmet Aydın
Görüntü Yönetmeni: Sedat Ülker
Yapım: Hayat Film/Şevki Tosunoğlu

Laboratuar: Armağan Köksdal, Şemsi Tokgöz, Montaj ve Senkron: Mustafa Kent, Negatif Montaj: Selahattin Kılıççeken, Ender Film Işık Servisi, Prodüksiyon Müdürü: Semih Selvidal,
Ar Film stüdyosunda hazırlanmış ve renklendirilmiştir

Oyuncular: İsmail Mersinli, Huri Sapan, Yalçın Gülhan, Saime Bekbay, Çetin Dağlar, Şölen Tuna, Renan Fosforoğlu, Nejat Gürçen

 Konu: Köyünden büyük şehre gelip, ünlü bir şarkıcı olan bir genç kızla, peşine düşen sazcı yavuklusunun öyküsü.

MUTLULUK REÇETESİ (1980)



Yönetmen: Oğuz Gözen
Senaryo: Cevdet Yavuzdoğan
Kamera: Mükremin Şumlu
Yapım: Özlem Film/Yaşar Koçer

Oyuncular: Yılmaz Şerif, Süheyla Artun, Mustafa Dik, Ekrem Erkek, Tugay Toksöz, Kemal Çapraz, Yılmaz Kurt, Hülya Tan, Berjant İlhan, Gökben

Oyuncular: Hapisten çıktıktan sonra tövbe eden, hayatını çadır tiyatrolarında palyaçoluk yaparak kazanan bir kabadayının aşk hikayesi.

KURBAN OLDUĞUM (1980)



Yönetmen: Şahin Gök
Senaryo: Onat Kutlar
Görüntü Yönetmeni: Kaya Ererez
Yapım: Mine Film/Kadri Yurdatap

Oyuncular: Nizamettin Ariç, Suna Yıldızoğlu, Erol Taş, Handan Adalı, Gülsen Tuncer, Erol Kalan, Canan Aslan, Yalçın Kılan,  Savaş Ustay, Kelebek Kraliçesi: Filiz Özten

Konu: Doğum sancısı çeken karısını kasaba doktoruna götürmek için ağanın traktörünü istemiş, fakat ağa vermemiştir. Karısı kan kaybından Halil'in kucağında ölür. Halil'de ağayı öldürüp hapse girer. Cezası biten Halil, balıkçılık yapan dayısının yanına yerleşir. Bu arada bir şehir kızına aşık olur, tam mutluluğu yakalayacağı sırada öldürülür.


KUL SEVDASI (1980)



Yönetmen: Melih Gülgen
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Görüntü Yönetmeni: Ender Turgut
Yapım: Gülgen Film/Melih Gülgen

Set Ekibi: Nizam Ergüden, Nurettin Kul, Hüseyin Erkul, Mecit Polatkan, Kamera Asistanı: Hüseyin Arlı, Reji Asistanı: Ali Kıvırcık, Ender Işık Servisi, Mehmet Çakır, Ender Çakır, Ses Mühendisi: Erkan Esenbo-ğa, Laboratuvar: Sabahattin Hoşses, Selahattin Kaya, Negatif Montaj: Cem İspir, Montaj ve Senkron: Yılmaz Atadeniz,
(Yeni Lâle Stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiş ve Yeni Stüdyoda seslendirilmiştir)

Oyuncular: Müslüm Gürses, Suna Yıldızoğlu, Nilgün Başaran, Ahmet Mekin, Kazım Kartal, Eray Özbal, Ayşegül Bektaş, Nubar Terziyan, Handan Adalı, Nizam Ergüden, Ahmet Kostarika,

Konu: Müslüm, kız kardeşi Zeynep, anne ve babasıyla beraber yaşamakta, şoförlük yaparak hayatını kazanmaktadır. Zeynep’in arkadaşı Selcan’ın Fikret adında kumarbaz bir kardeşi vardır. Müslüm ve kumarhane sahibi Davut, Selcan’ı sevmektedirler. Müslüm, Zey-nep’in ısrarıyla Selcan’a aşkını itiraf eder ama Selcan onu aşağılayarak reddeder. Selcan’a göz koyan Davut, Fikret’i borçlandırarak ayartır. Selcan’ın mücevherlerini çalan Fikret’in peşine Müslüm düşer. Aralarında çıkan kavgada Davut, Fikret’i vurur ve felç eder. Fikret borcundan dolayı Müslüm’in aleyhine ifade verir ve Müslüm hapse girer. Burada sesini beğenen bir başkası hapisten çıktığında Müslüm’e yardım eder.


KİRVENİN KIZI (1980)



 


Senaryo ve Yönetmen: Yavuz Yalınkılıç
Kamera: Erhan Canan
Yapım: As Film/Rıza Aslan

Oyuncular: Kenan Temiz, Deniz Akbulut, Funda Fırat, Yılmaz Köksal, Baki Tamer, Süheyl Eğriboz

Konu: Bir birlerine aşık iki gencin kavuşamayışlarının dramatik öyküsü.


KIZI DA ANASI GİBİ (1980)




Senaryo ve Yönetmen: Naki Yurter
Kamera: Sedat Ülker
Yapım: Barlık Film/Necdet Barlık

Teknik Ekip: Hüseyin Turan, Bülent, Eren, İbrahim Aydın, Şimşek Işık Srervisi, Şef: Ergun Şimşek, Kamera Asistanı: Ender Turgut, Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Laboratuvar: Ahmet Kuru, Ziya Uçak, Re-cep Çakmak, Negatif Montaj: Mustafa Karakaş,

Oyuncular: Levent Gürsel, Arzu Ayan, Turgut Özatay, Çetin Başaran, Neşe Sünbül, Güler Çelik,

Konu: Genç bir kız ve annesinin dramatik öyküsü.