Powered By Blogger

16 Mart 2020 Pazartesi

KANUN KANUNDUR (1984)


Yönetmen: Aykut Düz
Senaryo: Erol Şenbecerir
Görüntü Yönetmeni: Salih Dikişçi
Yapım: Sun Film/Erol Şenbecerir

Kamera Asst.: Cem Molvan, Negatif Kurgu: Ömer Aksu, Laboratuvar: Metin Çeşmebaşı, Kopya baskı: Zekeriya Şahin, Işık Şefi: Turgut Köse, Ses Kayıt: Erkan Aktaş, Senkron: Cevat Sezer, Set Amiri: Sonay kanat, Prodüksiyon Amiri: Abdullah Ataç,

Oyuncukar: Cüneyt Arkın, Özlem Onur-sal, Ahmet Mekin, Hüseyin Peyda, Metin Tabak, Gönül Ser, Nurgül Candan, Ali Güney, Serdar Bora, İbrahim Kurt, Arap Celal, Kuzey Vargın, Süheyl Eğriboz, Akif Kilman, Aydın haberdar, Aykut Düz, Osman Betin, Sönmez Yıkılmaz

Konu: Çünkü artık polis değildir emekliye ayrılacağı sıra, azılı bir haydut çetesini yakalamak için tekrar göreve çağrılan bir polis memurunun öyküsü...

Başarılı bir polis yurt dışından yasa dışı işlerle uğraşan çok güçlü bir adamı Türkiye’ye getirmesi istenir. Emekliliğine az bir zaman vardır. Ancak bu görevi Kabul eder. Dağ taş aşarak bu adamı Türk polisine teslim eder ve 9 avukatla suçlu beraat eder. Polisin Evine bomba yerleştirirler karısını kaybeder. Son gündür emekli olmak üzeredir. Ancak Mesai bitimine Kadar görevini yapmak ister. Suçluyu bulur ve intikam suçluyu öldürür.


KALBİNDEN ATMA BENİ (1984)


Yönetmen: Mehmet Alemdar
Senaryo: Recep Filiz
Kamera: Şener Işık
Yapım: Alemdar Film/Mehmet Alemdar

Oyuncular: Meral Zeren, Ahmet Sabahi, Ünsal Emre, Ali Pehlivan, Feryal Feray, Levent Çakır, Recep Filiz, Baykal Kent, Asuman Cankul, Özlem Özer, Dansöz Sabrina, Kemal Aydan, Sönmez Yıkılmaz, Menderes Alemdar

Konu: Film, kardeşinin ölümüne yol açan uyuşturucu çetesiyle mücadele eden bir gencin yaşadıklarını konu edinir. Ahmet tamirci dükkânı işleten genç bir adamdır. Ahmet’in kız kardeşi Necla ile Levent nişanlanacaktır. Ancak nişan günü Necla intihar eder. Ardında bıraktığı mektupta intiharının nedenini açıklamasa da Ahmet kardeşinin neden intihar ettiğini anlar. Bununla birlikte olayın sırrını polise haber vermeden kendisi çözmeye karar verir. Ahmet’in sezgileri doğru çıkar. İntiharın ardındaki uyuşturucu çetesinin üyelerinden biri Necla’yı iğfal etmiştir. Ahmet’in uyuşturucu çetesiyle baş etmesi kolay olmayacaktır. (Hasan Sakın) 


KADINCA (1984)


Yönetmen: Temel Gürsu
Senaryo: Arda Uskan 
Kameraman: Abdullah Gürek
Yapım: Uzkan Film/Ahmet Us

Set Ekibi: Sonay Kanat, Orhan Ateş, Cemal Öner, Işık Ekibi: Ergun Şimşek, Bayram Koca, Erdinç Koç, Prodüksiyon Müdürü: Fikret Ertuğrul, Prod. Asistanı: Şadan Yenişafak, Reji Asistanı: Meral Bayer, Kamera Asistanı: Cem Esertepe, Renk Uzmanı: A. Tümay Rızai, Laboratuvar: Armağan Köksal, Şems Tokgöz, Sela-hattin Kılıççeken, Montaj, Senkron: Mevlut Koçak, Negatif Montaj: Ali Berkant, Ses Mühendisi: Erkan Esenboğa, Asistan Rejisör: Engin Temizer, (Sineray Film stüdyosu laboratuarında hazırlanmıştır )

Oyuncular: Banu Alkan, Ferdi Özbeğen, Ahmet Mekin, Tuncer Necmioğlu, Ünsal Emre, Tanju Şarman, Türker Tekin, Tuncer Sevi, Sırrı Elitaş, Günay Girik, Songül Gün-düz, Diler Saraç, İbrahim Kurt, Günay Girik,

Konu: Ünlü müzisyen Murat (Ferdi Özbeğen), yoğun iş çalışmaları nedeniyle karısı Hülya’yı (Banu Alkan) ihmal et-mektedir. Bu arada çıktıkları bir tatil sıra-sında çocukluk arkadaşına rastlayan Hülya kocasını aldatır. Ve bu arada hiç tanımadığı kişilerce tecavüze uğrar.


(*) Romancı Gordon Williams’ın eserinden David Zelag Goodman’i senaryolaştırdığı ve Sam Peckinpah’ın yönetmenliğinde fil-me aktarılan, Temmuz 1973 yılında Türkiye’de gösterime giren Straw Dogs (Köpekler) filminden uyarlama. Bu filmde başlıca önemli rolleri; Dustin Hoffman, Susan George oynamışlardır. Aynı Filmden bu sefer Müjdat Saylav etkilenmiş ve “Köpekler” adı altında 1972’de bu filmin Türk versiyonunu çekmiştir.


KADIN BiR DEFA SEVER (1984)


Yönetmen: Orhan Elmas
Senaryo: Safa Önal
Kamera Çetin Gürtop
Yapım: Sezer Film/Berker İnanoğlu

Yönetmen Asdistanı: Aydın Sayman, Seçkin Yaşar, Müzik ve Şarkılar: Selami Şahin, Kamera Asistanı: Cem Esertepe, Laboratuvar: Ömer Aksu, Metin Çeşmebaşı, Baskı: Erol Şahin, Kurgu: Nevzat Dişiaçık, Sesleri Alan: Erkan Aktaş, Asistan: Eyüp Yıldız, Seslendirme Yönetmeni: Abdurrahman Palay, Müzik: İzzet Öz, Ar Direktör: Sohban Koloğlu,

Oyuncular: Ahu Tuğba, Burçin Oraloğlu, Sevda Ferdağ, Yusuf Sezgin, Süleyman Turan , Saadet Çırkanıuş, Cevdet Arıkan, Salih Özalp,

Konu: Cavidan (Sevda Ferdağ) dul kaldıktan sonra sürüklendiği psikolojik konumundan kurtulmak için doktor Ekrem'e (Burçin Oraloğlu) tedaviye gider. Kısa bir süre sonra aralarında duygusal bir ilişki oluşur. Bu arada Zümrüt'ün uyuşturucu ticareti ile uğraşan bir sevgilisi vardır ve genç kızı taşıyicı olarak kullanmak ister. Zümrüt bir süre yurtiçinde ve dışında kurye olarak çalışmaya başlar. Zümrüt kuryelik yaptığı bir sırada Uludağ'da kayak yaparken kaza geçirip yaralanır. Ve doktor Ekrem'le tanışır. Zümrüt yaşamını kurtaran doktorla arkadaş olur ve giderek ona gönlünü kaptırır. Zümrüt ile doktor arasındaki duygusal ilişki İstanbul'la döndükten sonra sürer. Bu sırada Cavidan evleneceği adam olan doktoru kızı ile tanıştır-mak isteyince gerçek ortaya çıkar ve aynı adamı seven ana kız arasında beklenmedik bir durum yaşanır.

* Orhan Elmas'ın 1984'te Safa Önal'ın senaryosundan uyarladığı Kadın Bir Defa Sever, erotizmi bol, gösterişli ama sıradan bir aşk ve serüven melodramı. Aynı erkeğe aşık olan bir ana kızın öyküsünü anlatıyor. Gerilimi arttırarak coşkuyu ayakta tutmak için filmin içine bir de uyuşturucu mafyası eklenmiş. (Turhan GÜR-KAN, Cumhuriyet, 1984)

KADERSİZLER (1984)


Yönetmen: Cevat Okçugil
Senaryo: Recep Filiz
Kamera: Semih Servidal
Yapım: Yiğit Film/Kemal Aydan

Oyuncular: Hüseyin Altın, Eser Işık, Kemal Aydan, Sema Göktaş, Sema Karataş, Ayla Başar, Hakan Bahadır, Leyla Karataş

Konu: Film, yedi müzisyen arkadaşın öyküsünü konu alır. Kemancı Veysel, darbukacı Kemal, flütçü Hüseyin, tefçi Ali, bağlamacı Veli, akordeoncu Murat ve solist Hüseyin tesadüflerin yardımıyla bir araya gelince ortaya bir müzik grubu çıkar. Yedi arkadaş bir araya geldikten sonra kimi zaman sokaklarda, kimi zamansa meyhanelerde çalıp söylemeye başlar. Bir sokak konseri sırasında gazino sahibi Kazım yedi kişiden oluşan bu orkestrayı keşfeder. Ancak Veysel gazinolarda sahne almaya yanaşmaz. Bununla birlikte Kazım vazgeçmeye niyetli değildir. Bu nedenle Hüseyin’i ikna etmek için kızı Semra’yı kullanır. Semra’nın güzelliğinden etkilenen Hüseyin, gazinoda çalışma teklifini kabul eder. Ancak Kazım’ın yaptığı kanundışı işler ekibin başına iş açacaktır. (Hasan Sakın)


KADERİN SUÇU (1984)


Senaryo ve Yönetmen: Oğuz Gözen
Görüntü Yönetmeni: Mükremin Şumlu
Müzik: Selahattin Cesur
Yapım: Mete Film/Necdet Erdur

Oyuncular: Selahattin Cesur, Leyla Somer, Tugay Toksöz, Aysun Akan, Mustafa Dik, Muzaffer Sönmez, Mehmet Ali Akpınar, Hasan Yıldız, Berkant İlhan

Konu: Duygusal bir mafya öyküsü. Mafya içinde yer alan ve bunun dışında besteler yapan, saz çalan bir adamla, sekreter bir kızın arasındaki aşk.

* Bir haftalık bir süre sonunda film tamamlanır. Ancak dublaja girmeyen filmlerden biri olur. Yapımcı Necdet Erdur’un ticari bir sorun nedeniyle negatifleri haczedilir. Negatifler uzun seneler yeddi eminde tutulur. Ancak iş tatlıya bağlanınca da film yerinde bulunamaz ve gösterime de giremez.

KADER ÇIKMAZI (1984)


Yönetmen: Temel Gürsu
Senaryo: Arda Uskan
Foto Direktörü: Erhan Canan
Yapım: Ödül Film/Fedai Öztürk

Set: Taci Ersan, İbrahim Öner, Işıklar: İbrahim Sabuncu, Erdinç Koç, Fazlı Sekizler, Prodüksiyon Amiri: Fikret Ertuğrul, Yardımcısı: Şadan Yenişafak, Reji Asistanı: Nilgün Akkoç, Kamera Asistanı: Orhan Te-mizkan, Laboratuvar: Armağan Köksal, Şems Tokgöz, Selahattin Kılıççeken, Renk Uzmanı: A. Tümay Rızai, Hareket Montaj: Turgut İnangiray, Senkron: Mustafa Kent, Sesleri Alan: Erkan Esenboğa, Yardımcı Yönetmen: Engin Temizer, (Sineray Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Gökhan Güney, Neşe Ak-soy, Ahmet Mekin, Ünsal Emre, Necla Fide, Merih Fırat, Nur Aksoy, İlhan Daner, Balarısı Özdemir (Ahmet Özdemir), Tunca Akça , Diler Saraç, Sevim Çalışgir, Funda Koska, Nur Aksoy, Tuncay Akça,

Konu: Tatil köyünde turistik tesisleri işleten Ahmet Mekin, günün birinde bu tesislerde çalışmak için gelen otelcilik mezunu beş kızdan birine aşık olur. Geçmişi araştırdığı zaman bu kızın kendi kızı olduğu gerçeğini öğrenir.


KADER (1984)


Yönetmen: Yücel Uçanoğlu
Senaryo: Sungur Esen
Görüntü Yönetmeni: Abdullah Gürek
Müzik Direktörü: Cengiz Tekin
Yapım: Önder Film/Sungur Esen

Oyuncular: Ercan Turgut, Prenses Banu, Ayşen Cansev, Bülent Kayabaş, Neriman Köksal, kadir Savun, Erdinç Akbaş, Coşkun Göğen, Ali Şen, Nurettin Şen

Konu: Konu: Film, parasızlık yüzünden birbirine kavuşamayan iki gencin aşk öyküsünü konu edinir. Taksi şoförlüğü yapan Ercan bir yandan da evlilik için gün saymaktadır. Ancak kayınpederi İdris’in borcu nedeniyle bazı huzursuzluklar baş göstermek üzeredir. İdris, Ercan’ın patronu Rıza Bey’e yüklü miktarda borçludur ve senetlerin günü gelmek üzeredir. Bununla birlikte bir süre önce sakat kalan İdris’in senetleri ödeyecek parası yoktur. Ercan işi tatlıya bağlamak için Rıza Bey’in oğlu Kenan’la konuşur. Ancak Kenan öteden beri Ercan’a diş bilemektedir ve beklediği fırsat ayağına gelince hain bir plân yapar. Ercan’ın nişanlısı Pınar’la evlenmek için İdris’e bir teklif sunar. Buna göre Pınar’la evlenirse bütün senetleri yırtıp atacağını vaat eder. İdris önceleri bu teklifi reddeder. Ancak bu sırada Rıza Bey ölür ve Kenan babasının serveti sayesinde plânını yeniden devreye sokar. (Hasan Sakın) 




İMPARATOR (1984)


Yönetmen: Melih Gülgen
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Görüntü Yönetmeni: Çetin Gürtop
Yapım: Sezer Film/Berker İnanoğlu

Yönetmen Yardımcısı: Aydın Sayman, Kamera Asistanı: Cem Esertepe, Kurgu: Mevlüt Koçak, Negatif Kurgu: Mahmut Eskici, Laboratuvar Şefi: Armağan Köksal, Laboratuar: Ziya Uçak, Selahattin kaya, Renk Düzenleme: Selahattin Hoşses, Işık Şefi: Şevket Yılmaz, Ses Kayıt: Erkan Esenboğa, Set Ekibi: Ercan Akyıldırım, Ahmet Topal, Sonay Kanat, Prodüksiyon Amiri: Adnan İrkut, Yapım Yönetmeni: Fehmi Tengiz,

Oyuncular: Kadir İnanır (Kadir), Seda Sayan (Nevin), Erol Taş (İzzet), Turgut Özatay (Tarık), Kadir Savun, Bilun Nazlı-han, Yüksel Gözen, Ekrem Dümer, Necip Tekçe, Damla İra, Süheyl Eğriboz, Ünal Gürel, Yadigar Ejder, Çocuk Yıldız: Mine Çayıroğlu (Zeynep)

Konu: Zengin bir aşiret reisinin oğlu, yurt dışında eğitim görüp, yurda döner. Döndükten sonra mafya grubu ile çatışmak zorunda kalır.

İFTİRA (1984)


Senaryo ve Yönetmen: Oksal Pekmezoğlu
Görüntü Yönetmeni: Muzaffer Turan
Yapım: Umut Film/Abdurrahman Keskiner
Set: Mustafa Buvan, Taci Erşan, Ke-mal Altın, Yardımcı Yönetmen: Nurettin İrişen, Prodüksiyon Amiri: Erol Deniz,

Oyuncular: Vahdet Vural, Filiz Ersüer, Ünsal Emre, Erol Taş, Necla Fide, Nubar Terziyan

Konu: Film, çocukluk arkadaşı olan iki gencin aşk öyküsünü konu alır. Asım Ağa şehre yerleşince çiftliğini şartlı olarak kâhya Kadir’e devreder. Kadir, ağanın oğlu Vahdet reşit olana dek çiftliği vekâleten yönetecektir. Çiftliğin başına geçen Kadir civardakilere etmediğini bırakmaz. Bununla birlikte geçirdiği bir kaza sonucu sakat kalarak tekerlekli sandalyeye mahkûm olur. İhtiyaçlarını bile gideremeyecek duruma gelir. Vahdet ise günü gelip de eğitimini tamamlayınca çiftliğe dönerek işleri devralır. Ancak çocukluk arkadaşı Özlem evlenmiş ve çiftlikte pek çok değişiklik olmuştur. Bununla birlikte gerçekler Vahdet’in gördüğünden farklıdır. (Hasan Sakın)

HÜZÜN (1984)


Yönetmen: Oğuz Gözen
Senaryo: Nadire Zeybel
Kameraman Mükremin Şumlu
Yapım: Burç Film/Fedai Öztürk

Ses MÜhendisi: Kunt Tulgar, Işık : Mehmet Çakar, Prodüksiyon Amiri: Cemal Orman, Kamera Yardımcısı: Nevzat Takmaz, Yönetmen Yardımcısı: Berrkant Gülen, Helmut Film Stüdyosunda hazırlanmış, Kunt Film stüdyosunda seslendirilmiştır

Oyuncular: Bedia Akartürk, Engin Çağlar, Tugay Toksöz, Leyla Altın, Nubar Terziyan, Kahraman Ünal, Cemal Orman

Konu: Bir iftira sonucu yuvası yıkılan ve alkolik olan, sokaklarda çiçek satarak yaşamını devam ettirmeye çalışan bir kadının dramatik öyküsü.

Not: 1982 yılında Oğuz Gözen’in Perihan Sözen ile çektiği “Bitmeyen Ayrılık” filminin yeniden başka bir kadroyla çekimi.

HERCAİ (1984)


Yönetmen: Cevat Okçugil
Senaryo: Ali Fuat Kalkan
Görüntü Yönetmeni: Mükremin Şumlu
Yapım: Güneş Film/Sevgi Nurdan

Set Ekibi: Ramis Taşar, Mustafa Taşar, Dursun Doğan, Çetin Bozdemir, Işıklar Ender Işık Servisi Şef: Ender Işık, Prodüksiyon Amiri: Tolga Akın, Sesleri Alan: Kunt Tulgar, Renk Uzmanı: Kaya Ören, Montaj Senkron: Necdet Tok, Negatif Montaj: Recep Pala, Söz ve Besteler: Meral Zeren, Reji Asistanı: Ali Ekdal, Kamera Asistanı: Sedat Başoğlu,
Kunt Film Stüdyosunda seslendirilmiş ve Kaya Ören Renkli laboratuvarlarında hazırlanmıştır

Oyucular: Meral Zeren, Bülent Bilgiç, Yılmaz Şerif, Ali Ekdal, Cemal Gonca, Ali Demir, Murat Avşar, Süreyya Kaya , Sevgi Nurdan, Hikmet Eldek, Sema Yıldız, Aysun Atay, Emin Çalışkan, Mehmet Şeker, Kayhan Yıldızoğlu, Gökhan Başoğlu, Banu Başoğlu, Remziye Avşar,



Konu: Film, bir yalan yüzünden hayatı değişen üç gencin öyküsünü konu alır. Fabrikatör Rıfat yaptığı kanundışı işler nedeniyle tutuklanır. Rıfat tutuklandığı gün karısını ve kundaktaki bebeğini arabayla evden uzaklaştırır. Ancak aracın kaza yapması nedeniyle karısı ölür. Kızını ise o sırada olay yerinde bulunan çamaşırcı bir kadın sahiplenir. Rıfat’ın adamları çamaşırcı kadının izini bulduktan sonra durumu Rıfat’a haber verirler. Rıfat hapisten çıkıncaya dek kızının kadınla birlikte kalmasını ister ve gizlice kadına maddi destek sağlar. Rıfat hapisten çıkınca kızını almak için kadına gider. Ancak çamaşırcı kadın o an aklına gelen bir yalan söyler. Kendi kızını Rıfat’a vererek yaşadığı sefil hayattan bu sayede kurtulmayı plânlar. (Hasan Sakın)


HATA (1984)




Senaryo ve Yönetmen: Oğuz Gözen
Görüntü Yönetmeni: Mükremin Şumlu
Müzik: Cengiz Tekin
Yapım: Magazin Yapımcılık/ Halim Kurtoğlu

Oyuncular: Huri Sapan, Tugay Toksöz, Mualla Omay, Orhan Emir, Turgut Özatay, Kahraman Ünal, Giray Alpan, Yılmaz Kurt

Konu: Beyaz zehir kurbanı olan ünlü bir türkücünün yaşamı.

Not: Filmin bitimini takiben Mete Film sahibi Necdet Erdur tarafından film satın alındığından, bazı kaynaklarda yapımcı firma olarak yanlış da olsa Mete Filmin adı geçmektedir.

HALK DÜŞMANI (1984)


Yönetmen: A. Remzi Jöntürk
Senaryo: Mehmet Aydın
Görüntü Yönetmeni: Hüseyin Ererez
Yapım: Polat Film

Oyuncular: Ahmet sabahi, Cengiz Türksoy, Nazan Ayaz, Nilgün Balkanlı, Hayati Hamzaoğlu, Süleyman Turan, Kazım kartal, Hayri Caner, Levent Çakır, Meral Boduroğlu, Feryal Feray, Nejat Gürçen, Aydın Babaoğlu

Konu: Birbirleriyle çatışan eroin mafyasıyla, onlara karşı koyan kabadayıların maceralı öyküsü.


GÜNEŞ DOĞARKEN (1984)


Yönetmen: Şerif Gören
Senaryo : Mehmet Aydın
Görüntü Yönetmeni : Orhan Oğuz
Yapım Asistanı: Ramazan Denizhan,
Yapım: Burak Film/Sungur Esen, İbrahim Mertoğlu
.
Oyuncular: Kadir İnanır, Hülya Avşar, Perihan Savaş, Yıldırım Gencer, Kadir Savun, Halil Ergün, Savaş Başar, Ülker Ünlü, Metin Tabak, Sırrı Elitaş, Mustafa Yavuz, Selahattin Fırat, Metin Tabak, Erdinç Sımsıkı, Ülkü Ülker,

Konu: Çevresinde çok sevilen bir spor Kulübü başkanının (Kadir İnanır), kötü yola düşmüş bir genelev kızına (Hülya Avşar) aşık oluşunun hikayesi anlatılmakta. Ne var ki Konyaspor'un delikanlı başkanının ailesi, kızı gelin olarak kabul etmez. Ve sonunda azılı ve amansız düşmanı olan (Perihan Savaş) kadınla aralarında vuruşmalar çatışmalar başlar, ve film daha derin bir boyut kazanarak devam eder.

► Zaman zaman baş yapıt olacak denli düzeyli filmlere imzasını atmış olan bir yönetmenin böylesine filmlere yönlenmesini sanırım, Yeşilçam'a özgü yaşam gereği sözcüğü ile bile hoşgörmek olanaksız. (Burçak Evren, Gelişim Sinema, S.: 3, verdiği horozunun duygusal öyküsü. Aralık 1984) “Agah Özgüç, “Türk Filmleri Sözlüğü, Cilt2"

► Şerif Gören'in yeni filmi birçok şeyi birden anlatamayan bir yapıya sahip... Bir 'genelev' kadınının âşık olup 'tövbekar' olması, bu kadına tutulan bir 'fedai'nin bu yüzden ailesi ve çevresiyle çatışması, kirli işler çeviren ve hem bir kooperatifin parasını iç etmek, hem de siyasete soyunmak peşindeki bir işadamı, ortakların hakkını korumak uğruna yaşamından olan bir öğretmen... Daha neler de neler!... Tam bir kafa karışıklığını yansıtan bir senaryo, biraz 'Vesikalı Yarim, biraz 'Love Story' biraz Emmanuel’e, biraz Vedat Türkali senaryolarına öykünme, biraz turistik Konya ve İstanbul görüntüleri, bir tutam da Mevlâna felsefesi!.. Bu tema kargaşasına Şerif Gören de biçimsel buluşlarla(!) katkıda bulunuyor. Mevlâna türbesi kubbesinin ney müziği eşliğinde habire dönen bir kamerayla verilen mesai gibi... 

'Endişe'. 'Yol' veya 'Almanya Acı Vatan' gibi birkaç başarılı film adına Şerif Gören'in her filmini İzlemekten ve bu konfeksiyon filmlerden hep düş kırıklığı ile çıkmaktan, başkasını bilmem, ama bana gerçekten sıkıntı yeldi. Gören hesabına da, sinemamız adına da yazık!.. “Atilla Dorsay, “12 Eylül Yılları ve Sinemamız”