Powered By Blogger

26 Mart 2020 Perşembe

DÖNME SEVGİLİM DÖNEMEZSİN (1985)


Yönetmen: Ertem Göreç
Senaryo: Erdoğan Tokatlı
Görüntü Yönetmeni: Şener Işık
Yapım: Artuğ Filmcilik /Yeni Stüdyoda hazırlanmıştır

Oyuncular: Adnan Şenses, Şehnaz Dilan, Turgut Özatay, Reha Yurdakul, Zeynep Erman, Müfit İlkiz, Süheyl Eğriboz, Çocuk Yıldız: Arda Zor

Konu: sevdiği kıza göz koyan sonrada tecavüz ederken yakaladığı bir adamı öldüren kamyon şoförünün hikayesi.


DORUK (1985)


Yönetmen : Melih Gülgen
Senaryo: Mehmet Aydın
Kamera: Hüseyin Özşahin
Yapım: Gülgen Film/Melih Gülgen

Genel Koordinatör: Hüseyin Baradan, Yapım Görevlisi: Yılmaz Kanat, Prodüksiyon Ekibi: Sonay Kanat, Cenap Kuşçu, Hüseyin Ergüder, Yusuf Hacet, Kamera Asistanı: Varol Özşahin, Reji Asistanı: Süreyya Tezer, Işıklar: Ender Işık Servisi, Jenerik: Oktay Şener, La-boratuar: Selâhattin kaya, Hikmet Kuyucu, Montaj: Melih Gülgen, Sesleri Alan: Necip Sarıcaoğlu, Asistan: Gültekin Çavuş, Negatif Monraj: Mahmut Eskici, Senkron Revizyon: Süleyman Karakaya, (Lâle Film Stüdyosu’nda yıkanmış, Yeni Stüdyo’da seslendirilmiştir.)

Oyuncular : Orhan Gencebay, Cüneyt Arkın, Müge Akyamaç, Hüseyin Baradan, Yılmaz Kanat, Oğuz Bora, Ha-san Terzi, Cengiz İçten,

Konu: Orhan ve Cemil, tarihi eser kaçakçılarını dolandırarak yüklü bir paraya konarlar. Zenginlik hayalleri kuran iki kafadar parayı kumar masasında kaybedince yeni planlar yapmaya başlarlar. Bir rastlantı sonucu aralarına katılan ressam Çiğdem’i de aralarına alırlar. Her ikisi de genç kıza aşık olsa da hislerini belli etmezler. Ve iki kafadar kendileri kadar çılgın Çiğdem ile birlikte yeni bir maceraya atılır. Cemil bir geziden elinde gerçek bir hazine haritasıyla dönünce hayal tüccarları bu kez define avına çıkar.


DOMDOM KURŞUNU (1985)


Senaryove Yönetmen: A. Remzi Jöntürk
Kamera: Hüseyin Ererez
Yapım: Polat Film/Remzi Jöntürk

Oyuncular: İsmail Canses, Bahar Öztan, Levent Çakır, Yıldırım Gencer, Eşref Kolçak, Cem Erman, Feryal Feray


DELİYE HERGÜN BAYRAM (1985)




Yönetmen: Ümit Efekan
Senaryo: İhsan Yüce
Görüntü Yönetmeni: Erhan Canan
Yapım: Fedai öztürk/Burç Film

Oyuncular: İlyas Salman, Özlem Onur-sal, Münir Özkul, Ayşen Guruda, Şemsi İnkaya, Diler Saraç, Barış Altay, Benek Aksoy

Konu: Yaşadıkları köyden büyük kente göç eden iki kan davalı ailenin güldürüsü.


ÇİLELİ DAMAT (1985)


Yönetmen Arif Erkuş
Senaryo: Hıulki Saner
Görüntü Yönetmeni: Abdullah Gürek
Yapım Saner Film / Hulki Saner

Kurgu Ses Düzeni: Şenol Şentürk, Set Teknisyenleri: Ömer Bubo, Bayram İlvur, Işık Şefi: Sadullah Baş-kurt, Yardımcıları: Sami Boztunç, Ergun Sımsıkı, Prodüksiyon Amirle-ri: Erdoğan Uçkaya, Ziya Ilgaz, Prodksiyon Müdürü: Şerif Ablak, Kamera Asistanı: Mesut Çağdaş, Yardımcı Yönetmen: Kenan Uluergüven, Müzik Direktörü: Cengiz Tekin, (Öz Prodüksiyon stüdyolarında hazırlanmış ve seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Ercan Turgut, Pembe Mut-lu, Ayşen Gruda, Bülent Kayabaş, Tevhid Bilge, Baykal Kent, Aysel Kiper, Zeynep Erman, Hülya Erçay,

Konu: Ercan bir kız lisesinde İngilizce öğretmenliği yapmakta ve geceleri de gazinoda şarkıcı olarak sahneye çıkmaktadır. Ancak okuldaki öğrencilerden Pembe Mutlu ile aralarında başlayan ilişki, evlilikle son bulur. Ercan Turgut’un zirvede olduğu dönemlerde çekilen şarkılı filmlerden biri.


ÇIPLAK VATANDAŞ (1985)


Senaryo ve Yönetmen: Başar Sabuncu
Görüntü Yönetmeni: Ertunç Şenkay
Yapım: Uzman Film/Ferit Turgut, Kadir Turgut
Yönetmen Yardımcıları: Faruk Turgut, Aslan Kaçar, Teknik Yönetmen: Zafer Par, Sanat Yönetmeni: Gülsün Karamustafa, Sanat Danışmanı: Sadık Karamustafa, Ses Mühendisi: Erkan Esenboğa, Seslendirme Yönetmeni: Levent Dönmez, Basın Danışmanı: Meltem Bayar, Müzik: Melih Kibar, Kurgu: Mevlüt Koçak Yapım Sorumlusu: Fikret Ertuğrul,

Oyuncular: Şener Şen, Nilgün Akçaoğlu, Candan Sabuncu, Pekcan Koşar, Zihni Küçümen, Kamuran Usluer, Bige Zobu, Salih Kalyon, Ertuğrul Bilda, Renan Fosforoğlu, Erdinç Bora, Erhan Dilligil

Konu: İbrahim geçim sıkıntısına daha fazla dayanamamıştır. Bir çok işte çalışmaktan artık iyice yıpranan ve hayaller görmeye başlayan İbrahim en sonunda bir kriz geçirip sokaklarda çıplak olarak koşmaya başlar. Sonra polis tarafından yakalanır ve hastaneye kaldırılır ancak bu esnada bir gazeteci fotoğraflarını çeker. Daha sonra hikayesini öğrendiğimiz İbrahim’in aynı anda bir çok iş yaptığını aslında devlet memuru olduğu halde limonculuk, bulaşıkçılık, amigoluk, bozacılık vs... yaptığını öğreniriz. Hepsinde de zamanla kendini çok geliştiren İbrahim buna rağmen 4 çocuğuna bir tane daha eklenmesi, mevcut çocuklarının ayakkabıları, giysileri, yeni doğan çocuğunun maması, her şeye sürekli gelen zamlar, ev sahibinin evden atmak istemesi gibi nedenlerle geçinememiştir. Daha doğrusu yetirememiştir. 

Bu hikayeler gazetede yayınlanınca İbrahim bir halk kahramanı olmuştur. Çünkü herkes aynı sıkıntıların içindedir. Hastaneden çıkınca da herkesin ondan faydalanmak istemesi yüzünden sıkıntılar içine girmiştir. Hükümet ve işveren kanadı olayın üstünü kapatmak için bir takım iyilikler yaparken İbrahim'e şartlar koşmuşlardır. Gazetede, televizyonda gözükmemek gibi. Ama gazete patronunun ve reklam şirketinin baskılarıyla ve de yine aynı sıkıntılara düşeceği korkusuyla bu şartları yerine getiremez çıplak vatandaş. Bu sefer de gazeteci ve reklam şirketi tarafından sömürülmeye başlar. Türlü reklamlarda oynar ve adına gazetede onun adına başkası tarafından yazılan bir anı köşesi konulur. Sonunda hükümet bunun kötü örnek teşkil ettiğini fark edip İbrahim’i tekrar akıl hastanesine yatırmaya çalışacaktır. Çünkü her yerden yeni çıplak vatandaşlar haberleri geliyordur. Sonunda bir şekilde gazete patronu ve reklam şirketini de ikna edip ki onların da işçilerinin soyunmak istemesi işten bile değildir; İbrahim'i kurban ederler hep birlikte.

ÖDÜL:

Sinema Yazarlarının "en iyi on film" seçiminde (1986),
►"Çıplak Vatandaş" 6.cı oldu.

* Çıplak Vatandaş" ta aksayan yanlar ve bölümler yok değil kuşkusuz... Film, yarısında biter, yeni bir film başlar gibi oluyor. Başar Sabuncu'nun daha önceki senaryo çalışmalarından, "Talihli Amele" ve "Namuslu"dan açık izler de var. (Ancak bir sanatçının belli temalara bağlılığını, yapmak İstediğinde bir devamlılığı gösteren bu olguya tümüyle olumsuz yaklaşmak mı gerekir?) Ne var ki "Çıplak Vatandaş'ta Başar Sabuncu'nun başarı hanesine yazılacaklar çok daha fazla, çok daha önemli. sinemanın yalnız 'usta'lara bırakılacak çok kötü bir şey olmadığım anımsatıyor, genç sinema heveslilerine umut veriyor. "Çıplak Vatandaşta sinema dili olarak temelde aksayan hiçbir şey yok. Kimi zor sahnelerde (İbrahim'in yarı çıplak sokaklarda koşuşturduğu sahneler) biraz zorlanmış, belli. Ama bunun dışında tiplemesi, oyuncu yönetimi, plan uzunlukları, çerçevelemeleri, ışıklandırması, kurgusu hemen hiç aksamayan bir film.

Sabuncu, bir zamanlar Vedat Türkali’nin senaryolarında yaptığı gibi dramatik düzeydeki olaylar dizisiyle yetinmiyor, bunların ardındaki siyasal/toplumsal güçlerin, mekanizmaların zincirlerine de el atmayı deniyor. Film, bu açıdan alçak gönüllü bir güldürü boyutlarında bile olsa, oldukça iğneli bir siyasal taşlamaya dönüşüyor, ekonomik düzenin tekerine taş koymaya kalkan bir 'sade vatandaş'ın başına neler gelebileceğini göstererek, düzene etkili bir eleştiri getiriyor. .”Atilla Dorsay, “12 Eylül Yılları ve Sinemamız

* Sinemamızın ve güldürü filmlerimizin bugünkü durumu bağlamında değerlendirildiğinde Çıplak Vatandaş ve benzeri filmler kuşkusuz belli bir çizginin üzerinde kalıyor. Ama, bunlara bir de genel güldürü kavramı açısından baktığımızda akla değişik sorular da geliyor. Popüler güncel olayları gırgıra alan filmler ne kadar kalıcı olabilir? Örneğin, filmde, muhalefet lideri olarak Necdet Calp'ı anıştıran bir tip var. Ama olaylar filmin çekiminden daha hızlı gelişti ve bu tip daha film gösterilmeden eskilere karıştı. Kolay bir Calp alegorisi yerine ülkemizdeki muhalefet geleneğinin göçle devam eden kan davalı iki ailenin mantığındaki gülmece yakalanmaya çalışılsa daha derinlikli bir güldürü yaratılmaz mıydı acaba? Politik şahsiyetlere göndermeleri ve reklamları alaya alma kadar, Şener Şen'in yaptığı işleri karıştırdığı o nefis bölümde olduğu gibi yaşamın kendi içindeki gülmeceye önem verilse, "ciddi" toplumumuzu gülen bir topluma dönüştürmeye daha fazla katkıda bulunulmaz mı? (İbrahim Altınsay, Küçük adamın dramı: Çıplak Vatandaş, Hürgün, 1 Kasım 1985) “Agah Özgüç, “Türk Filmleri

ÇALINAN HAYAT (1985)


Senaryo ve Yönetmen: Sırrı Gültekin
Kamera Orhan Kapkı
Yapım: Mutlu Film/Fatih Pekmutlu, Müfik İlkiz

Prodüksiyon Amiri: Ali Rıza, Yardımcıları: Fikret Güryalçın, Adnan Gürkaynak, Laboratuvar: Kısmet Stüdyosu, Sesleri Alan: Gültekin Çavuş, Taner Akvardar, Montaj, Senkron: Aram Kızıltuğ, Negatif Montaj: Yusuf Aldırmaz, Kamera Asistanı: Himmet, Reji Asistanı: Leyla Altın, (Yeni Stüdyoda hazırlanmış ve seslendirilmiştir )

Oyuncular: Adnan Şenses, Meral Boduroğlu, Turgut Özatay, Münir Özkul, Şelale Demir, Çetin Başaran, Cevdet Balıkçı,

Konu: Filmde, birbirine çok benzeyen iki insanın yer değiştirmesi konu edilir. Yoksul olan Adnan aç olduğu bir gün intihar etmeye karar verir. Tam intihar edeceği anda karşısına bir miktar para çıkar. Bu sayede fikrini değiştirir ve bir yere giderek karnını doyurur. Bu esnada karşısına kendisine tıpatıp benzeyen bir iş adamı çıkar. Başı belada olan iş adamı Adnan ile yer değiştirmek ister. Adamın teklifini kabul eden Adnan’ın hayatı değişecektir. (Meltem İşler Sevindi)

CANDAN SEVMELİ (1985)


Yönetmen: Zafer Par
Senaryo Zafer Par, Osman Gül
Görüntü Yönetmeni: Ertunç Şenkay
Yapım: Uzman Film/Ferit Turgut, Kadir Turgut

Çevre Düzeni: Ömer Bubu, Sabit Çolakel, Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Kurgu : Mevlut Koçak, Laboratuvar: A. Tümay Rızai, Armağan Köksal, Seslendirme Yönetmeni: Esen Günay, Müzik : Gökhan Güney, Sesleri Alan: Erkan Esenboğa, Eşleme: Sedat Karadeniz, Negatif Kurgu: Ali Berkan, Işık Düzeni: Metin Erdoğdu, İsmet İlvur, Yapım Sorumlusu: Asım Par, Yönetmen Yardımcısı: Faruk Turgut, Görüntü Yardımcısı: Süha Kapkı, (Sineray Film Stüdyosu ve laboratuvarlarında hazırlanmıştır

Oyuncular: Gökhan Güney, Nilgün Akçaoğlu, Ayşegül Ünsal, Raik Alnıaçık, Nazlı Aydıncık, Ercan Boncuk, Doğan Yalçınkaya, Alim Kantarlı, Şerif Kaya, Adnan Kantarlı, Ömür Serel, Serkan Sarıca, Cengiz Tünay,

Konu
Filmde, çocuk sahibi olmak isteyen bir adamın yaşadıkları anlatılır. Ünlü şarkıcı Gökhan’ın karısı Şermin ile mutlu bir evliliği vardır. Ancak çok istemelerine rağmen çocukları olmaz. Aile doktorları taşıyıcı anne yoluyla çocuk sahibi olmayı teklif eder. Bunun üzerine gizli bir anlaşma yaparlar ve bir taşıyıcı anne bulunur. Ne var ki Gökhan anlaşmayı bozarak taşıyıcı anneyi bulmaya çalışacaktır. (Meltem İşler Sevindi)

25 Mart 2020 Çarşamba

BÜYÜK GÜNAH (1985)



Yönetmen: Engin Temizer
Senaryo: Recep Filiz
Görüntü Yönetmeni: Sedat Ülker, Mahmut Özdemir
Yapım: Servidal Film / Semih Servidal

Oyuncular: Yunus Bülbül, İpek Pınar, Salih Kırmızı, Şemsi İnkaya, Hayati Hamzaoğlu, Münir Özkul, Sevgi Sevilay, Recep Filiz, Nurhan Aksoy,

Konu: Film, kardeş olduklarını zanneden iki gencin aşk öyküsünü konu alır. Büyük bir çiftliğin sahibi olan Kasım Ağa, emrinde çalışan Halime adında kimsesiz bir kızla gizlice bir ilişki yaşar. Ağadan hamile kalan Halime, doğum yaptığı sırada hayatını kaybeder. Çocuk ise yetiştirilmek üzere doğumu yapan ebeye teslim edilir. Yıllar geçer ve Kasım Ağa’nın gayrimeşru çocuğu Yunus delikanlılık çağına gelir. Yunus’u büyüten ebe ölüm döşeğine düşünce gerçekleri öğrenmesi için onu Kasım Ağa’ya gönderir. Ancak Kasım Ağa gerçekleri gizlemeyi tercih eder ve Yunus’a babasının yıllar önce ölen Recep Kâhya olduğunu söyler. Yunus’a bir miktar arazi veren Kasım Ağa böylece onu yanında tutmayı da tasarlar. Ancak bu karar Kasım Ağa’nın plânlarını bozarak gerçeklerin açığa çıkmasına yol açacaktır. (Hasan Sakın)

BU NE SEVGİ (1985)




Yönetmen: Cevat Okçugil
Senaryo: Reşit Soğuksu
Görüntü Yönetmeni: Serdar Servidal
Yapım: Reşat Video Film/Reşat Soğuksu

Oyuncular: Durmuş Çiğdem, Bahar Öztan, Yıldırım Gencer, Levent Çakır, Neriman Koksal, Nilüfer Aydan, Hüseyin Kâşif, Seda Sevinç, Hüseyin Kaşif, İhsan Gedik, Yılmaz Kurt

Konu: Bir arap kızıyla aşık olduğu Türk gencinin öyküsü.

BU İKİLİYE DİKKAT (1985)


Yönetmen: Şahin Gök
Senaryo: Safa Önal
Kamera: Hüseyin Özşahin, Abdullah Gürek
Yapım: Emek Film/Nazmi Özer

Set: Murat Özlük, Sadi Yılmaz, Işık: Recep Biçer, Yapım Sorumlusu: Can Özer, Reji Asistanı: Jan Brandizi, Kameraman: Mustafa Kırkağaç, (Yeni Stüdyoda hazırlanmıştır )

Oyuncular: Banu Alkan, Serpil Çakmaklı, Bülent Bilgiç, Yalçın Gülhan, Altan Alkan, İlhan Daner, Demircan Türkdoğan, Ahmet Açan, Rgıp Karadeniz,

Konu: Filmde, aynı yerde tatil yapan iki kadının yaşadıkları konu edilir. Babası öldükten sonra Banu, aile şirketinin başına geçer. Bu süreçte anlaşamadığı eşi Nusret’le de boşanır. Daha sonra bir tatil köyüne tatile gider. Bir mağazada tezgahtarlık yapan Serpil, zengin biriyle evlenmek ister. Bu yüzden arkadaşından borç alarak bir tatil köyüne gider. Aynı yerde tatil yapan Banu ve Serpil karşılarına çıkan erkeklerle aşk yaşayacaktır. (Meltem İşler Sevindi)


BUGÜNÜN SARAYLISI (1985)


Senaryo ve Yönetmen: Ziya Öztan (Refik Halit Karay’ın Romanından uyarlama)
Müzik: Nedim Otyam
Yapım: TRT/Sacit Doğruyol

Oyuncular: Sema Yunak, Ahmet Mekin, Halil Ergün, Asuman Arsan, Mesut Çakarlı, Zeynep Tedü, Ahmet Sezerel, Suna Selen, Gülsen Tuncer, Cem Kurtoğlu, Fatoş Sezer

Not: Önceleri TRT adına dizi-film olarak çekilen bu film, daha sonra kısaltılarak ve yeniden kurgulanarak, sinema filmi olarak gösterime sunulmuştur


BOYNU BÜKÜKLER (1985)



Yönetmen: Ümit Efekan
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Görüntü Yönetmeni: Abdullah Gürek
Yapım: Kerem Film/Kemal Dilbaz

Kameraman: Mesut Aslan, Müzik Difrektörü: Burhan Bayer, Yönetmen Asistanları: Mesut Taner, Sü-reyya Tezel, Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Negatif Montaj: Ali Berkan, Laboratuar Şefi: A. Tümay Rizai, Kurgu: Mevlüt Koçak, (Sineray Stüdyosunda hazırlanmış-tır).

Oyuncular: Küçük Emrah “Emrah İpek” Melike Zobu, Cem Erman, Tuncer Sevi, Cemal Gencer, Atilla Ergün, Nebahat Sayın, Bülent Kayabaş


Konu: Filmde, bir iftira yüzünden dağılan bir ailenin yaşadıkları anlatılır. Emrah’ın babası annesinden ayrılarak başka bir kadınla evlenir. O dönemde kız kardeşi Gülcan dünyaya gelir. Bu yüzden annesi Elif evi terk etmez ve çiftlikte çocukları ile beraber kalır. Ne var ki Emrah’ın üvey annesi bu durumdan rahatsız olur ve Elif’e iftira atar. Elif de oğlu Emrah ve kızı Gülcan ile beraber çiftliği terk eder. İstanbul’a giden Elif, oğlu ile beraber hayata tutunmaya çalışacaktır. (Meltem İşler Sevindi)

BİZ BİR AİLEYİZ (1985)


Senaryo ve Yönetmen Aykut Düz
Görüntü Yönetmeni: Rafet Şiriner
Yapım Tuğçe Film/İbrahim Mertoğlu

Oyuncular: Cüneyt Arkın, Serpil Çakmaklı, Gönül Esen, Aykut Düz, Renan Fosforoğlu, Ali Ramazanoğlu, Ömer Ekmekçi, Küçük Yıldızlar: Nur Kolcu, Görkem Başak,

Konu: İki çocuklu mutlu bir adamın, bir günlük kaçamak yaptığı genç bir kıza aşık olup, hayatı,sevgiyi tekrar doya doya yaşamasının öyküsü...

BİTMİYOR ZULÜM (1985)






Senaryo ve Yönetmen: Mehmet Alemdar
Görüntü Yönetmeni: Mustafa Kuzu
Yapım: Alemdar Film/Mehmet Alemdar

Oyuncular: Hüseyin Altın, Pembe Mutlu, Yadigar Ejder, Birsen Şen, Yusuf Akyurt, Şükran Ay