Powered By Blogger

26 Mart 2020 Perşembe

HAMAM BÖCEKLERİ FİLM ÇEKİYOR (1985)




Senaryo ve Yönetmen: Oğuz Gözen
Görüntü Yönetmeni: Mükremin Şumlu
Müzik: Erol Büyükburç
Yapım: Arkan Film/Halit Arkan

Oyuncular: Mimi, Nejat Gürsoy, Funda Gürkan, Süheyl Eğriboz, Yılmaz Kurt, Ce-mal Orman, Aysel Üstüntaş, Didem Özonuk, Ali Demir, Nilay Güneş, Murat Akın, Alpay Ziyal

Konu: Taşradan İstanbul’a gelen iki gencin artist olmak hevesiyle Yeşilçam’a gelmeleriyle başlayan komik olaylar zinciri. Film bir yandan da Yeşilçam filmciliğini hicveden bir film olmasıyla da dikkati çekiyorsa da beklenen ilgi ve başarıyı yakalayamamıştır.


HALİME GÜLME (1985)


Yönetmen: Cevat Okçugil
Senaryo: Ali Ekdal
Görüntü Yönetmeni: Hüseyin Ererez
Yapım: Helmut Film/Şefik Gürmeriç

Oyuncular: Durmuş Çiğdem, Pembe Mutlu, Nilüfer Aydan, Yılmaz Köksal, İsmail hakkı Şen

Konu: Filmde, yanlış anlaşılma yüzünden hayatı değişen bir adamın hikâyesi anlatılır. Durmuş yaşadığı obada iftiraya uğrar. Bu yüzden çeribaşı Durmuş’u obadan kovar. Arkadaşı Yılmaz da bu haksızlığa karşı arkadaşının yanında yer alır. Beraber obadan ayrılırlar. Ancak Durmuş, yaşadıklarının intikamını almak ister ve kasabayı terk etmez. Daha sonra Durmuş, kimsesiz kalan bir çocuğa yardım eder. Yardım ettiği çocuğun dedesi Durmuş’u hiç görmediği damadı zanneder. Bu yanlış anlaşılma yüzünden Durmuş’un hayatı tamamen değişecektir. (Meltem İşler Sevindi)

GÜNSÜZ ALİ (1985)


Yönetmen: Cevat Okçugil
Senaryo: Ali Ekdal
Kamera: Hüseyin Ererez, Soner Saygılı
Yapım: Şener Film/Şener Işık
Renk Uzmanı: Kâmil Kuta, Mehmet Aktaş, Montaj, Senkron: Turgut İnangiray, Montaj: Mehmet Aktaş, Işık Şefi: Ömer Ekmekçi, Remzi Ekmekçi, (Helmut Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Yılmaz Köksal, Ünsal Emre, Zafir Seba, İnci Soner, Özgür Barış, Arzu Aytun, Halit Sunal, Talat Gözbak, Cesur Barut, Sönmez Yıkılmaz, Feryal Feray, Yadigar Ejder, Ali Ekdal, Çetin Başaran, İbrahim Kurt, Yılmaz Kurt,


Konu: Film, yıllar önce terk ettiği köye kardeşinin intikamını almak için geri dönen bir adamın öyküsünü anlatır. Günsüz Ali yıllar önce bilinmeyen bir sebeple köyünü terk ederek kayıplara karışmıştır. Ancak kız kardeşi Elif’in ölüm haberini alan Günsüz Ali istemeden de olsa köyüne döner. Elif, köyde ortaya çıkan maskeli bir katil tarafından öldürülmüştür. Günsüz Ali köye gelir ve katilin peşine düşer. Ancak Ali’nin düşmanları çoktan diş bilemeye başlamıştır. Bir yandan Durmuş Ağa ve adamlarıyla mücadele eden Ali diğer yandan da maskeli katili bulmaya çalışır. Ancak köyde cereyan eden pek çok olayın sorumlusu olan katilin

GÜLÜŞAN (1985)


Senaryo ve Yönetmen: Bilge Olgaç
Öykü: Osman Şahin
Görüntü Yönetmeni: Hüseyin Özşahin
Müzik: Timur Selçuk
Yapım: Şeref Film/Şeref Gür, Zeki Ökten, Halil Ergün

Yönetmen yardımcıları: Oğuz Yalçın, Ahmet Ünal, Kamera Asistanı: Varol Vatansever, Işık Şefi: Mustafa Kırkağaçlı, Işık yardımcısı: Ümit, Set Ekibi: Mustafa Albayrak, Yılmaz Sengelli, Ali Koşum, Ali Lengeren, Kurgu: Nevzat Dişiaçık, Sesleri Alan ve Mix: Erkan Aktaş, Seslendirme Yönetmeni: Ersan Uysal, Baskı Zekeriya Şahin, Laboratuvar: Yahya Öztürk, Renk uzmanı: Adnan Şahin, Yapım Görevlisi: Meral Okay, (Fono Film Stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Halil Ergün, Yaprak Özdemiroğlu, Meral Orhonsay, Güler Ökten, Serpil Güler, Celâl Perk,

Konu: Köyde değirmencilik yapan, hem birinci hem de ikinci karısından çocuk sahibi olamayan bir adam, kendisinden çocuk yapabileceği yeni bir kadın bulabilmek için bir dağ köyüne gider, ancak aradığını bulamaz. Tam evine dönerken, kuzusuyla oynayan çok güzel bir genç kızın kendisine baktığını ve gülümsediğini fark eder. Ne var ki; kız aslında kördür ve adama bilerek bakmamıştır. Kızın bakışlarından, gülümsemesinden ve güzelliğinden çok etkilenen adam, kızı kaçırır ve kendi köyüne, iki karısıyla birlikte yaşadığı evine götürür. Kızın gözlerinin kör oluşu adamın kendi bedeninden ve çıplaklığından utanmasını yok eder, böylece adam yepyeni bir cinselliği ve erotizmi yaşamaya başlar.

Ancak evde üçüncü bir kadının olması ve kocalarının bu kadına gösterdiği aşırı ilgi, yıllardır kadınlıklarının farkına bile varmadan bu adama karılık etmiş iki kadında büyük bir tepkiye ve kıskançlığa neden olur. Bu kıskançlık kadının sonunu hazırlar. Film, Anadolu'da kadınlar açısından önemli bir sorun olan kumalık konusunu, kıskançlık ve kısırlık sorunlarıyla beraber işlemiştir.


GÜLLÜ KIZ (1985)


Senaryo ve Yönetmen: Mümtaz Alpaslan
Görüntü Yönetmeni: Serdar Servidal
Yapım: Tava Prodüksiyon /Mehmet Tava

Sesleri Alan: Gültekin Çavuş, Montaj Senkron: Necdet Tok, Negatif Montaj: Yusuf Aldırmaz, Işık: Ender Işık Servisi, Kamera Asistanı: Metin Erdoğdu, Reji Asistanı: İzzet Özkaya, Yapım Sorumlusu: Selahattin Safra, Müzik: Cahit Berkay, (Yeni Stüdyoda seslendirilmiştir)

Oyuncular: Yusuf Çiçek, Behiye Eraksoy, Ünsal Emre, Sami Hazinses, Şeref Çokşeker, Ülkü Ülker, Mümtaz Alpaslan, Chrıstina Bergmann, Songül Beyçe, Süheyl Eğriboz, Mehmet Akkan, Seval Ayral, Sylvia Langosch, Ula Nadol, Selahattin Safra, Zeki Tava, KIlaus Hınkel, Manfred Meyer, Andreas Luther,

Konu: Almanya’ya işçi olarak giden ve çeşitli zorluklardan sonra nihayet sevdiği kızla evlenebilen bir çiftin öyküsü.


GÜLDÜR YÜZÜMÜ (1985)


Yönetmen: Yılmaz Atadeniz
Senaryo: Vural Pakel
Görüntü Yönetmeni: Aytekin Çakmakçı
Yapım: Ömür Film/Mahmut Hekimoğlu
.
Yönetmen Yardımcısı: Ali Kıvırcık, Kamera Asistanı: Erdal kahraman, Set Ekibi: Ahmet Kavak, Cumali Dalcı, Yaşar Davutoğlu, Prodüksiyon Müdürü: Erol Deniz, Işıklar: Şevket Yılmaz, İşletme: Tuna Film/Teoman Tümer, Ses: Erkan Aktaş, Montaj: Nevzat Dişiaçık, Negatif Montaj: Ömer Aksu, Laboratuvar: Zekeriya Şahin, Renk Uzmanları: Adnan Şahin, Ali Yıldız, Yahya Öztürk, (Fono Film Stüdyosunda hazırlanıp seslendirilmiştir)

Oyuncular: Müslüm Gürses, Filiz Ersüer, Leyla Önder, Meral Boduroğlu, Kazım Kartal, Sümer Tilmaç, Tuna Tümer, Hakkı Kıvanç, Kartal Tibet, Akif Kılman, Arap Celal, Tuncer Sevi, Mehmet Uğur, Nubar Terziyan, Ferdi Ortaner, Yılmaz Kurt, Mehmet Samsa, Ferhat Ünal,

Konu: 
Filmde, ailesini kaybeden bir adamın dul bir kadına yardım etmesi konu edilir. Melek, evini bir çocuk yuvasına çevirmeye çalışır. Ancak evi kumarhaneye çevirmek isteyen iş adamı Vehbi, Melek’i tehdit eder. Melek’in evini zor kullanarak satın almaya çalışır. Vehbi’nin tehditlerinden kurtulmak isteyen Melek, bir yardımcı tutmaya karar verir. Daha önce ailesini kaybeden Cumali adında bir adamla çalışmaya başlar. Melek, Cumali’nin yardımıyla Vehbi’den kurtulmaya çalışacaktır. (Meltem İşler Sevindi).

GURBETÇİ ŞABAN (1985)


Yönetmen: Kartal Tibet
Senaryo: Osman F.Seden, Halit Akçatepe
Görüntü Yönetmeni: Orhan Oğuz
Müzik Cahit Berkay,
Yapım: Uğur Film/Memduh Ün

Yönetmen Yardımcı: Yavuzer Çetinkaya: Orhan Oğuz, Gör.Yön. yardımcısı: Mahmut Yumuşak, Yönetmen Yardımcıları: Kanat Tibet, Gülin Tokat, Müzik Direktörü: Oğuz Abadan, Sesleri Alan: Erkan Esenboğa, Kurgu-Senkron: Mevlut Koçak, Negatif Montaj: Ömer Aksu, Metin Çeşmebaşı, Seslendirma Yönetmeni: Saadettin Erbil, Set Ekibi: Mehmet İnci, Hüseyin Ünlü, Alaaddin İzgü, Işık Ekibi: Selahattin İlhan, Fazlı Sekizler, Ramazan Denizhan, Yapım Yönetim Yard: Salih Kurdakul, Laboratuvar Şefi: A. Tü-may Rızai, Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Laboratuar: Şems Tokgöz, Armağan Köksal, Yapımcı Yönetmen: Ertem Göreç, (Sineray stüdyosunda hazırlanmıştır).
,
Oyuncular: Kemal Sunal, Müge Akyamaç, Yavuzer Çetinkaya, Reha Yurdakul, Baykal Kent, Ferhan Tanseli, Akın Tunç, Ayten Erman, Can Sür, Ertem Göreç, Baykal Kent, Hayri Ramazanoğlu, Gaye Süzer, Hüseyin Akıntunç,

KONU: İşçi olarak gittiği Almanya’da çalışmaya başlayan Şaban (Kemal Sunal), çalıştığı fabrika sahibinin, çalışma izni olmayan Türk işçilerine karşı uyguladığı zorbalık ve haksızlıklar karşısında birşeyler yapmaya karar verir. Yaptığı çok akıllıca bir planla önce Alman hükümetinden çocuk nafakası alarak kendisine bir iş kurar. Zaman içinde tüm marifetlerini sergileyen Şaban, işçilikten zengin bir hayata doğru yükselmeye başlar

GÖZLERDEN KALBE (1985)


Yönetmen: Sırrı Gültekin
Senaryo: İsmail hakkı Şen
Görüntü Yönetmeni: Orhan Kapkı
Yapım: Beyoğlu Film/Erol Şenbecerir

Oyuncular: Vahdet Vural, Pembe Mut-lu, Meral Boduroğlu, Kuzey Vargın, Cemal Çolak, Tuna Tunç, Kazım Kartal, Nubar Terziyan, Ferda Ferdağ, İsmail Hakkı Şen

Konu: Filmde, birbirini seven bir çiftin ayrılmak zorunda kalması konu edilir. Vahdet yaşadığı kasabanın tanınmış esnaflarından biridir. Yaşlı olan babası artık Vahdet’in evlenmesini ister. Vahdet de gönlünü Pembe adında bir kıza kaptırır. Pembe ile bir ilişki yaşamaya başlar. Bir süre sonra da evlenmeye karar verirler. Ancak Pembe’nin ağabeyi Rıza, kardeşini zengin biriyle evlendirmek ister. Bu yüzden Rıza, iki sevgiliyi ayırmaya çalışacaktır. (Meltem İşler Sev

GİZLİ YARA (1985)


Yönetmen: Şahin Gök
Senaryo: Safa Önal
Görüntü Yönetmeni: Aytekin Çakmakçı
Yapım: Topkapı Film/Yaşar Tunalı
Kamera Asistanı: Mahmut Yumuşak, Yardımcı Yönetmen: Jan Brindizi, Prodüksiyon Amiri: İbrahim Öner, Işık Düzeni: Bülent Eryılmaz, Montaj-Senkron: İsmail Kalkan, Negatif Montaj: Ali Berkan, Set Ekibi: Baki Soğukpınar, Sadi Tutucu, Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Ses Mühendisi: Erkan Esenboğa, (Sineray Film Stüdyolarında hazırlanmıştır. )

Oyuncular: Mahmut Tuncer, Zümrüt Cansel, Merih Fırat, Eray Özbal, Nubar Terziyan, Suzan Avcı, İsmail Hakkı Şen, Tayfun Çulban, Fikret Fırat,

Konu: Film, iki gencin engellerle dolu aşkını konu alır. Ünlü fabrikatör Sami Bey artık yaşlanmış ve kızı Hülya’yla birlikte sakin bir hayat yaşamaya başlamıştır. Bu sırada tanıştığı Cavidan adlı bir kadına âşık olan Sami Bey ani bir kararla evlenir. Cavidan’ın asıl amacı Sami Bey’in bütün malvarlığına el koymaktır. Evlilik sonrası Sami Bey’in yengesi Neriman ve oğlu Mahmut ziyaret için İstanbul’a gelir. Ancak Neriman’ın gelmesiyle birlikte evin huzuru bir anda kaçar. Neriman, aslında Sami Bey’in evlatlık olarak yetiştirdiği Hülya’ya öteden beri kin beslemektedir. Evlatlık olduğunu bilmeyen Hülya ise Neriman’dan gerçekleri öğrenince evi terk etmeye kalkar. Hülya bu süreçte Mahmut’a olan aşkıyla hayata tutunur. Ancak Neriman bu ilişkiyi de bir yolunu bularak koparmayı başaracaktır. (Hasan Sakın)

GAZİNO BÜLBÜLÜ (1985)


Yönetmen: Engin Temizer
Senaryo: Aydemir Akbaş
Kamera Sedat Ülker , Abdullah Gürek
Yapım: Burak Film/Sungur Esen, İbrahim Mertoğlu
Yapım Yönetmen: Fikret Ertuğrul, Erol Emerle,

Oyuncular: Aydemir Akbaş, Bülent Kayabaş, Sami Hazinses, Ayşen Gruda, Tulu Çizgen, Merih Fırat, Necla Fide, Baykal Kent, Sami Hazinses, Ayben Er-man, Oktar Durukan, Necdet Kökeş, Ahmet Açan, Mesut Sürmeli, Renan Fosforoğlu Tuna Özlem, Hikmet Karagöz,

Konu: Filmde, evini geçindirmeye çalışan bir adamın yaşadıkları konu edilir. Mahmut, minibüs şoförlüğü yaparak karısı ve üç baldızının ihtiyaçlarını karşılamaya çalışır. Ancak hayat pahallılığı yüzünden çok zorluk çeker. Bir gün yakın bir arkadaşının kirasına zam geldiğini öğrenir. Kendi kirasına da zam gelmesinden korkar. Ev sahibinden saklanır. Bu süreçte Mahmut’un başına gelmedik olay kalmayacaktır. (Meltem İşler Sevindi)

GARİBAN BEŞLER (1985)


Senaryo ve Yönetmen: Yunus Yılmaz
Görüntü Yönetmeni: Hüseyin Ererez
Yapım: Özben Film/Fuat Özben

Oyuncular: Serkan Özben, Eser Işık, Levent Çakır, Arzu Aytun, Yadigar Ejder, Haluk Sunal, Yılmaz Cesur

Konu: Film, para kazanmak amacıyla İstanbul’a gelen beş arkadaşın başından geçenleri konu alır. Serkan, Kazım, Veli, Şakir ve Kemal çalışmak amacıyla İstanbul’a gelen beş arkadaştır. Önceleri ağır işlerde çalışarak geçinmeye çalışan gençler zamanla birbirinden kopar. Geçen zaman içinde Serkan ve Kazım hayallerine kavuşsa da şans diğer üç arkadaşın yüzüne gülmez. Bir süre birbirinden haber alamayan gençlerin yolları yıllar sonra kesişir. Bu sırada ekonomik sıkıntılar yaşayan Kemal, evliliğini ertelemek zorunda kaldığı için sorunlar yaşamaktadır. Evlilik için gereken parayı Serkan ve Kazım’dan isteyen Kemal karşılık bulamaz. Bununla birlikte Kazım parayı temin etmek için Kemal’e bir teklif sunar. Buna göre Kemal, Kazım’ın sevgilisinin evini soyacaktır. Kemal bu teklife dirense de girdiği darboğaz nedeniyle soygunu yapmak zorunda kalır. Ancak soygun gecesi işler Kemal’in plânladığı gibi gitmez. Soygunla birlikte Kemal’in üstüne bir cinayet suçu da yüklenir. (Hasan Sakın)





EROİN HATTI (1985)


Senaryo ve Yönetmen: A. Remzi Jöntürk
Görüntü Yönetmeni:Salih Dikişçi,
Kamera: Şener Işık,
Yapım: Pınar Filmcilik/Halis Şenol

Oyuncular: Bulut Aras, Meral Orhonsay, Yusuf Sezgin, Yıldırım Gencer, Aykut Sözeri, Funda Fırat, Mualla Umay, Kuzey Vargın, Ahmet Gergin, Levent Çakır, Kazım Kartal, Meral Boduroğlu, Hayati Hamzaoğlu, Nil Uzun, Nejat Gürçen, Ahmet Gergin,

Konu: Film, çaldıkları uyuşturucuyla birlikte polisten kaçan üç gencin başından geçenleri konu alır. Türkiye’nin Batı sınırında büyük çaplı uyuşturucu kaçakçılığı yapılmaktadır. Uyuşturucu ticaretini yöneten büyük çeteler o sırada gümrükten kaçırılmaya çalışılan yüklü miktarda eroinin peşindedir. Eroinin yüklendiği araç son olarak Tilki Selim ile Koç Ali’nin eline geçer. İkili, Bebek lakaplı üçüncü bir kişiyi de alarak eroinle birlikte doğuya doğru kaçmaya başlarlar. Ancak bu arada Tilki Selim farkında olmadan başkomiser Yıldırım’ın ağabeyini de öldürmüştür. Ankara’ya kadar izi sürülen çete burada kayıplara karışır. Ancak bir yandan diğer çeteler, öbür yandan polis Tilki Selim ve arkadaşlarının peşindedir. (Hasan Sakın)

EKMEK ELDEN SU GÖLDEN (1985)


Senaryo ve Yönetmen: Yavuz Yalınkılıç
Foto Direktörü Erhan Canan
Kamera : Dinçer Önal,
Yapım: Türk-Kan Film / Sabri Demirdöğen

Oyuncular: İlyas Salman, Leyla Önder, Erol Günaydın, Hadi Çaman, Hayri Caner, Asuman Arsan, Ayben Erman, Füsün Yeğen, Sümer Tilmaç,

Konu: Filmde, ortağının kızına âşık olan bir adamın hikâyesi anlatılır. Mahir, ortağı Yasin’in kızı Mehfoş’u sever. Yasin de kızını Mahir ile evlendirmek ister. Ancak Mehfoş sosyeteden bir adamla nişanlanır. Yasin kızını ikna edebilmek için Mahir’i, Mehfoş’a beğendirmeye karar verir. Ne var ki bu durum Mahir’in başına birçok iş açacaktır. (Meltem İşler Sevindi)


DUYAR MISIN FERYADIMI (1985)


Yönetmen: Sırrı Gültekin
Senaryo: Bülent Oran
Kamera Orhan Kapkı
Müzik: Gülden Karaböcek
Yapım: Akman Film/Hamdi Akman

Prodüksiyon Müdürü: Volkan Yiğitoğlu, Teknik Ekip: Adnan Gürkonak, Ahmet Gürkonak, Fikret Güryalçın, Işık Şefi: Rıdvan Varol, Kamera Asistanları: Orhan Temizkan, Hikmet Hacı, Renk Uzmanı: Selahattin Kaya, Montaj, Senkron: Aram Keskinay, Negatif Montaj: Yusuf Aldırmaz, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Gültekin Çavuş, Yönetmen Asistanı: Sevgi Akman, (Lale Film Stüdyosunda renklendirilmiş, Yeni Stüdyoda hazırlanmıştır )

Oyuncular: Gülden karaböcek, Mesut Engin, Münir Özkul, Erol Günaydın, Ali Şen, Leyla Altın, Erden Güvenç, Diler saraç, Handan Adalı, Ayla Oranlı, Gürel Ünal, Adnan Gökçeoğlu, Seyfi Tetik, Agop Ay, Küçük Özcan, Orhan Pekyaman, Engin Coşkun, Erdoğan, Üçkaya, Erden Güvenç,

Konu: Üvey anne elinde ezilen yoksul bir genç kızın (Gülden Karaböcek) başından geçen ve şöhrete giden yolu anlatan dramatik olayların öyküsü.

DUL BİR KADIN (1985)


Senaryo ve Yönetmen: Atıf Yılmaz “Necati Cumalı’nın “Bir Sabah Gülerek Uyan” isimli oyunundan ”
Görüntü Yönetmeni: Orhan Oğuz
Müzik: Attila Özdemiroğlu , Yalçın Tura “Filmde yer alan “Sonbahar” Şarkısının sözleri, Melih Cevdet Anday’a aittir.
Yapım: Mine Film/Kadri Yurdatap

Yönetmen Yardımcısı: Leyla Özalp, Kamera Sorumlusu: Cem Molvan, Ses Efektleri: Hüseyin Kuzu, Fotoğraflar, Grafik Çalışmalar ve Sanat Yönetmeni: Şahin Kaygun, Kurgu-Eşleme: Nevzat Dişiaçık, Negatif Montaj, Ömer Aksu, Laboratuvar: Adnan Şahin, Zekeriya Şahin, Seslendirme: Erkan Aktaş, Yardımcısı: Eyüp Yıldız, Işıklandırma: Aslan Yıldız, Gürcan Küçükler, Oktay Uyan, Set Ekibi: Turgut Pelit, Metin Erdoğdu, Bekir Aslan, Yapım Yönetmeni: Ahmet Akdoğan, Hüseyin Kuzu, (Fono Film stüdyosunda hazırlanmıştır).

Oyuncular: Müjde Ar, Nur Sürer, Yılmaz Zafer, Deniz Türkali, Şükran Güngör, Aslan Altın,Tiraje, Erden Güvenç, Yasemin Koşal, Nazan Ayas, Ali Erdemci, Füsun Demirel, Ezgi Anıl, Macide Karaali, Selda Tosun, Orhan Aklaya, Savaş Akova, Bülent Polat, Ferdi Artuner, Ebru Oğuz (İnci),

Konu: Kocası yıllar önce ölen Suna, evli bir erkekle sonu belirsiz bir ilişkiyi sürdüren Ayla ve dört kocadan boşanmış, beşincisini arayıp duran antikacı Gönül bir araya gelir, günümüz Türkiye'sinde kadın-erkek ilişkileri, kadının en burjuva çevrelerde bile nasıl halâ sömürüldüğünü, “mal”: olduğu üstüne görüş değiş-tokuşu yaparlar... Sonra Suna. 'sanat fotoğrafçısı' Engin'i görür ve 'güvercinler uçar gönlünde. Yıllardır erkekten uzak kalmış kadınla, genç, serüvenci, kendinden aşırı emin ve hafif sadist fotoğrafçı arasındaki ilişki, Ayla'nın sorumsuz evli sevgilisiyle ilişkisinden daha mutlu sonuçlanmayacak ve iki kadın, kendilerini çocuklu ve erkeksiz bir dünyada avutmak zorunda kalacaklardır.

► "Dul Bir Kadın", Atıf Yılmaz'ın bu yeni döneminin de, artık ulaştığı anlatım ustalığının da lirik bir dışavurumu. Anlatım açısından hiçbir kusur ve eksik içermeyen, olgun çağındaki bir yönetmenin Özenli, incelikli bir ürünü. Yılmaz, Şahin Kaygun'un da katkısıyla filmde önemli yer tutan fotoğraf sanatını ilk kez bir Türk filminin dokusuna bu denli zevkli, özenli biçimde yerleştirmeyi başarıyor. Sevişme sahnelerinde, gerek söz, gerekse görüntü olarak oldukça 'cüretli' şeyler denemesine karşın yine bayağılığı, zevksizliğe düşmemeyi, hep 'esletik' kalmayı biliyor. Ancak "Dul Bir Kadın" önemli bir filmi saymak kolay değil. Kişileri pek yaşamı-yor, sanki bir yaz günü veya bir Bodrum tatiliyle birlikte geçip gidiyorlar. Filmin kadın-erkek ilişkileri üstüne "bildirisi”sini dile getiren Gönül’'ün sonunda beşinci kocayı da tavlayan bir 'sosyete gülü' olması, acaba bu bildiriye ne denli katkıda bulunuyor? Suna gibi oldukça akıllı gözüken bir kadın, baştan bir avare, bir sorumsuz olduğu görülen Engin gibi bir gence nasıl kapılıyor? Filmde hiç bir 'olumlu erkek' tipinin olmaması, ve Onno Tunç'un müziğine özel bir övgü... “Atilla Dorsay “12 Eylül Yılları ve Sinemamız”

► Dul Bir Kadın'da üç tane kadın var bence. Biri uzun ve kendine göre mutlu bir evlilik geçirmiş, çocuk sahibi bir insan. İkincisi hayatında yer alan ama mutsuz bir beraberliğin içindeki bir insan. Üçüncüsü de okumuş, Batı'ya gitmiş, Batı'da sanat yapmaya başlamış, ötekilere göre bir açıdan daha çok kimlik kazanmış görünen ama yine de kendi toplumuyla bağ kuramadığı için dışarıya çıkma çareleri arayan bir insan. Bunların içinde en silahsızı Suna tipi. Silahsızlığı hayatın içine girmemiş olmasından geliyor. Fakülteyi bitirmiş, zengin ve iyi bir evlilik yapmış ve bütün hayatı o zannetmiş. Suna toplumda tek başına kalıp bir ilişkiye girince ne yapacağını bilemiyor. Onun için en kolay teslim olanı da o oluyor. Ama hikayenin belli bir yerinden sonra, daha deneyimli, ileriye doğru daha ümitli, daha silahlı olarak filmi bitiriyor. Ayla da kendine göre birtakım ilişkileri koparıyor. Ondan sonra daha mutlu oluyor. Gönül ise yurtdışını seçiyor, evlenip gidiyor.

Filmde Ergun’un simgelediği erkek karekteri ise; aydın olmaya çaİışan kadına karşı sınıfsal bir düşmanlık da duyan, alt sınıftan gelmiş bir fotoğrafçı. Her toplumda sanatçılık insanın sınıf değiştirmesinde en kolay şey. Bizim toplumumuzda da öyle. Ergun da fotoğrafçılıkla bir yere gelmiş, yakışıklı fakat hiçbir şeyi doğru değerlendiremeyen, kavram kargaşası içinde olan bir insan. Kötü bir insan değil ama çaresiz, kendini doğru dürüst bir yere oturtamamış bir insan. Ne düşmanlıkları ne de sevgileri bilinçli oluyor. Duygusal bir yapısı var. Kadını sevdiği için ona düşman oluyor. Bu düşmanlık belki de sınıfsal olarak duyduğu düşmanlıktır. Bir tarafta kadını daha güçlü gördüğü için, onu ezme eğilimi içinde, öyle karmaşık ve çok çaresiz bir tip. Sanat yapmaya uğraşan aydın bir kişilik. (Atıf Yılmaz) “Emine Demiray’ Bknz: “Adı Atıf Yılmaz”