Powered By Blogger

8 Nisan 2020 Çarşamba

UMUT ZAMANI (1987)


Senaryo ve Yönetmen: Hasan Karcı
Eser: Bekir Yıldız’ın "Harran" adlı hikayesi
Kameraman Orhan Temizkan
Yapım: Metro Film/Zeki Kafalı

Set Ekibi: Ali Zebil, Hüseyin Işık, Alaattin İri, Kamera Asistanı: Selim Özyılmaz, Ses Mühendisi: Necip Sarıcıoğlu, Seslendirme Yönetmeni: Abdurrahman Palay, Kurgu, Senkron, Revizyon: Yusuf Aldırmaz, Negatif Kurgu: Göksenil Güngör, Yeni Lale Film stüdyosunda hazırlanmış, Yeni Stüdyoda seslendirilmiştir

Oyuncular: Yalçın Gülhan, Süreyya Mertoğlu, İhsan Yüce, Baki Tamer, Fikret Fırtına, Yusuf Çetin, Ahmet Ergin, Musa Açıkel, Ramazan Göksoy, Hasan Bavi,
Münif Temizklan,

Konu: Kaçakçılık yaparak hayatını kazanan Gaffar'la (Yalçın Gülhan) Zara'nın (Süreyya Mertoğlu) öyküsü.


TUZAK (1987)


Yönetmen: Faruk Kenç
Senaryo: Tahir Olgaç
Kameraman: Kazım Koşkan
Yapım: İstanbul Film/Faruk Kenç

Oyuncular: Ahmet Tarık Tekçe, Oya Sensev, Mualla İçli, Handan Adalı, Tavfik İnce, Halide Pişkin, Aziz Basmacı, Vedat Karaokçu

Konu: Köyde yaşayan bir kötü ruhlu kadının öyküsü konu edilmektedir.


TUTSAK (1987)


Yönetmen Yavuz Figenli
Senaryo Erdoğan Tünaş
Kamera Erhan Canan
Yapım: Kerem Film/Kemal Dilbaz

Sesleri Alan: Gültekin Çavuş, Set: Ercan Akyıldırım, Sabahattin Anlı, Işık: Bekir Toyer, Temel Akyol, Prodüksiyon Amiri. Hüseyin Zan, Asistanı: İsmail Varol, Prodüksiyon Amiri: Hüseyin Zan, Asistanı: İsmail Varol, Reji Asistanı: Yaşar Özdemir, Kamera Asistanı: Mustafa Kuzu, Kalkavan Stüdyo Teknik: İbrahim Usta, İsmail Narin, Tevfik Hallaç, (Kısmet stüdyosunda basılmış, Yeni stüdyoda seslendirilmiştir.)

Oyunular: Gökhan Güney, Songül Beyçe, Kuzey Vargın, Atılla Ergün, Tufan Bahadır, Hüseyin Zan, Baki Tamer, Handan Adalı, Yüksel Gözen, Arap Celal, Küçük Yıldızlar: Özge Akar, Ömür Çelikbilek
Konu: Para karşılığı bir suçu üzerine alan Gökhan hapisten çıktıktan sonra parasını alamaz üstelik ikinci defa hapse girer Gökhan suçsuzluğunu kanıtlamak isterken karısı kötü yola düşer.


TOPRAĞIN GELİNİ (1987)



Senaryo ve Yönetmen: Savaş Eşici
Görüntü Yönetmeni: Salih Dikişçi
Yapım: Sun Film / Erol Şenbecerir

Oyuncular: Perihan Savaş, Yılmaz Zafer İhsan Baysal, Tevhit Bilge, Özlam Çağla, Hikmet Taşdemir

Konu: Köylerimizde kan davası namus davasını konu alan bir film. Sevdiği kadını bilmeden öldüren bir adamın dramatik öyküsü.

Not: Yılmaz Güney’in senaryosunu yazdığı ve yönettiği 1968 yapımı “Seyyit Han” isimli filminden uyarlama .


TIRPAN (1987)





Senaryo ve Yönetmen: Yavuz Yalınkılıç
Foto Direktörü: Dinçer Önal
Kamera: Mustafa Kuzu
Yapım: Objektif Film / Yavuz Yalınkılıç

Oyuncular: Belkıs Akkale, Sümer Tilmaç, Sırrı Elitaş, Nevin Buket, Hasan Yıldız, İhsan Baysal, Sırrı Elitaş

Konu: Köyden kente göçen bir aile burada köfteci dükkanı açarlar. Ancak Almaya’dan gelen bir gurbetçi vatandaş ta onlara rakip olmak için aynı yerde bir dükkan açar. Köylü kadın bu rekabete fazla dayanamayıp, çıldırır ve hastaneye kaldırılır.

TEMAS /SIRILSIKLAM (1987)



Yönetmen: Temel Gürsu
Senaryo: Arda Uskan
Görüntü Yönetmeni: Ertunç Şenkay
Yapım: Gürsu Film/Temel Gürsu / Varlık Filmcilik A.Ş

Set Teknisyenleri: Murat Özlük, Ahmet Yüce, M. Ali Gündoğdu, Musta-fa Oflu, Işık Şefi: Mustafa Koçyiğit, Kamera Asistanı: Hakan Gürtop, Prodüksiyon Amiri: Erol Emerle, Reji Asianları: Erif Erkuş, Aynur Başgök,

Oyuncular: Harika Avcı, Ekrem Bora, Engin Koç, Şelale Demir, Erol Tezeren, Erdal Tosun, Turgut Özatay, Ayten Erman, Hüseyin Kutman, Zuhal Üstüntaş, Nilüfer Atilla, Ümit Acar, Ufuk Tacir,

Konu: Bir kasabada genç bir kadına tecavüz edilir. İstanbuI'a gelen genç kadın (Harika Avcı), ünlü bir işadamının kaptanı (Engin Koç) ile tanışır. Birbirlerine aşık olurlar. Ünlü işadamı (Ekrem Bora) kaptanı kız kardeşiyle evlendirmek istemektedir. Genç kadın ünlü bir foto-model Olur. İşadamı iki sevgiliyi bulup öldürür.

TAPULU IRGAT (1987)


Senaryo ve Yönetmen: Yavuz Yalınkılıç
Görüntü Yönetmeni: Dinçer Önal
Yapım: Sun Film/Erol Şenbecerir

Oyuncular: Belkıs Akkale, Tuğrul Meteer, Erol Taş, Aliye Rona, Atilla Ergün, Enver Dönmez, Hasan Yıldız

Konu: Toprak reformu üzerine kurulan bir öykü.

TALİHSİZLER (1987)




Yönetmen:Yılmaz Atadeniz
Senaryo: Behçet Nacar
Görüntü Yönetmeni: Rafet Şiriner
Müzik: Cahit Berkay
Yapım: Bizim Film / Cengiz Nacaroğlu

Oyuncular: Müslim Gürses, Behçet Nacar, Şelale Demir, Merih Fırat, Ergun Köknar, Nuray, Sadettin Durak, Nevin Aypar, Necla Fide, Orhan Erçin, Karga Kemal (Kemal İskender), Süheyl Eğriboz, İbrahim Kurt, Oktar Durukan, Mustafa özkaya, Kudret Karadağ, İhsan Gedik, Salih Eskicioğlu, Kemal Bozbağ, Cemal Orhan, Jale Öz, Şahin Nacar, Nilüfer Atilla, Küçük Yıldız: Şahin Nacar

Konu: Hırsızlık yaparak yaşamlarını devam ettiren iki arkadaşın maceraları.


TABANCIMIN SAPINI (1987)


Yönetmen: Cavit Yürüklü
Senaryo: Nuri Kırgeç
Görüntü Yönetmeni: Halit Aysan
Yapım: Umut Film / Abdurrahman Keskiner
.
Prodüksiyon Amiri: Cihat Karahan, Koordinatör: A. Müfit İlkiz, Renk uzmanı: Selahattin Kaya, Baskı Ve Yıkama. Mustafa Yıldız, Montaj, Senkron: Yusuf Aldırmaz,
Yeni lale Stüdyosunda hazırlanmıştır

Oyuncular: Şebnem Arcan, Erkan Ocaklı, İnci Atılgan, İ. Hakkı Şen, Tevhid Bilge, Nur İncegül, Rafet Kalkan, Murat Özdemir, Özlem Çağla, Recep Bülbül, Fehmi Durguner, Ethem Temizkan,

Konu: İşlemediği bir cinayet nedeniyle tutuklanıp hapse giren genç, gerçek katilin bulunmasıyla serbest bırakılır.


ŞOFÖR PARÇASI (1987)


Senaryo ve Yönetmen: Nurettin İrişen
Görüntü Yönetmeni: Muzaffer Turan
Yapım: Umut Film / Abdurrahman Keskiner

Ses Mühendisi: Erkan Esenboğa, Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşses, Laboratuvar Şefi: A. Tümay Rızai, Negatif Montaj: Ömer Aksu, Işıklar: İsmail Sandalcıoğlu, Ziya Kuş, Set Ekibi: Kahraman Kaplı, Kemal Altun, Mehmet Bener, Kamera: Kemal Sanlı, Erol Civan, Reji Asistanı: Güler Tomurcuk, Prodüksiyon Amiri: Erol Deniz, Hikaye ve Müzik: Ümit Besen, (Sineray Stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir )

Oyuncular: Ümit Besen, Şehnaz Dilan, İ. Hakkı Şen, Yüksel Gözen, Fatoş Sezer, Güler Tomurcuk, Sami Hazinses, Mustafa Dik, Ragıp Karcan, Ahmet Eskici, Hasan Çakır, Hasan Yıldız,, Jale Tellim, Fatoş Yavaş, Ayten Koç, Kahraman Kaplı, Güler Tomurcuk

Konu: Bir holdingde şoförlük yapan Ümit, hoılding sahibinin kızına (Şehnaz) aşık olur. Kız Ümit’in kardeşini sevmektedir. Babanın karşı çıkmasına rağmen evlenirlerse de sonunda öldürülürler.

ŞANSSIZIM (1987)



Senaryo ve Yönetmen: Ali Avaz
Görüntü Yönetmeni: Erhan Canan
Yapım: Kamera Film/Ayhan Turgut

Prodüksiyon Amiri: Yusuf Marangoz, Set Ekibi: Nusret Yılmaz, Meh-met Uğur, Ali Ateş, Ses Mühendisi: Necip Sarrıcıoğlu, Yönetmen Yardımcısı: Kemal uzunca,
Yeni Stüdyoda seslendirilmiştir

Oyuncular: Cengiz Kurtoğlu, Nilgün Ersoy, Kadir Savun, Kâzım Kartal, Kudret Karadağ, Ersun Kazançel, Asu Han, Yılmaz Kurt, Cemal Gonca, Kemal Uzunca, Mehmet Uğur,

Konu: Genç bir mühendis köylüyü kalkındırmak için baraj inşaatına girişir. Köyün apası ise çıkarlarına ters düştüğü için bu işe karşıdır. Türlü komplolarla inşaata engel olmakta ise de, köylünün dayanışması ağayı mat eder.

SÜRGÜNDEKİ ADAM (1987)


Senaryo ve Yönetmen: Cüneyt Arkın
Kamera Himmet Arı
Yapım: İlker Film / Çetin Dağdelen

Renk Uzmanı: Kamil Kutay, Laboratuvar: Mehmet Aktaş, Montaj, Senkron: Mehmet Özdemir, Işık Şefi: Ömer Ekmekçi, Işık Ekibi: Remzi Ekmekçi, Gazanfer Gürsu, Salih Ayvaz, Reji Asistanı: Mehmet Özdemir, Kamera Asistanları: Kadir Çakmak, Refik Çakar, Prodüksiyon Amiri: Ali Ceylan, Set Ekibi: Mehmet Minare, Erol Erten, Koordinatör: Çetin Dağdelen, (Helmut Film stüdyolarında hazırlanmıştır)

Oyuncular: Cüneyt Arkın, Songül Beyçe, Aytekin Akkaya, Yıldırım Gencer, Kâzım Kartal, Doğan Erdoğan, Hale Haykır, Aydın Haberdar, Adnan Mersinli, Mehmet Samsa, Mehmet Ali Akpınar, Kadir Kök, Mehmet Uğur, Mehmet Ali Güngör, Küçük Yıldız: Banu ve Remo Değerli

Konu: Hapisten çıktıktan sonra sürgüne gönderilen ünlü bir kabadayı (Cüneyt Arkın) kasabanın belalısıyla, başı derttedir. O kaçtıkça üzerine gelir. Kasabanın delisi ise adam öldürüp kabadayı alma özentisi içindedir. Bu hevesle iki ünlü kabadayıyı da öldürür.


SULTAN (1987)


Yönetmen: Kartal Tibet
Senaryo: Yavuz Turgul
Görüntü Yönetmeni: Erdoğan Engin
Müzik: Yavuz Turgul
Düzenleme: Cahit Berkay
Kurgu-Senkron: İsmail Kalkan, Mevlüt Koçak
Yapım: Arzu Fim/Ertem Eğilmez, Nahit Ataman,

Yönetmen Yardımcıları: Ahmet Sezerel, Erdoğan Kar, Kamera Asistanı: Ertunç Şenkay, Renk Uzmanı: Hasan Örnek, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Yardımcı: Erkan Esenbo-ğa, Sistem: Flet Elektronik, Negatif Kurgu: Mahmut Eskici, Laboratuar: Selahattin Kaya, İsmet Tomaçgil, Hay-rettin Çakmak, Mahmut Doğan, Set Ekibi: Aziz Kıskanç, Taci Erşan, Azmi Yıldız, Işık Şefi: Süleyman Çekiç, Işık Yrdm: Teoman Sayın, Kadir Çil, Yapım Yönetmeni: Yılmaz Kanat, (Yeni Stüdyoda renklendirilmiş ve seslendirilmiştir),

Oyuncular: Türkan Şoray (Sultan), Bulut Aras (Kemal) Adile Naşit (ebe Hatice), Şener Şen (bakkal Bahtiyar), İhsan Yüce (Kemal’in babası), Erdal Özyağcılar (Çarli), Güzin Özyağcılar (Çarli’nin meleği)), Ayşe Kemikoğlu, İlyas Salman, Tuncer Sevi, Hikmet Gül, Gül Yalaz, Filiz Bozkurt, Fatma Demirok, Ekrem Dümer,

Konu: Sultan dört çocuklu dul bir kadındır ve gecekondu mahallesinde yaşa-maktadır. Evlere temizliğe giderek geçi-mini sağlamaya çalışan Sultan, mahallenin muhtarının oğlu Kemal'de ilgi duymaktadır. Kemal'in babası, arsacılara alet olur ve ucuz fiyatla mahalleliyi evlerinden çıkarma girişimini başlatır Sultan ve diğer gecekonducular direnirler.

► Bir gecekondu semtinde beş çocuğuyla dul kalmış, evlere temizliğe giderek yaşam savaşı vermekte, olan Sultan'-la semtin "bıçkın delikanlısı" minibüs şoförü Kemal'in aşk öyküsü... Kemal'in babası, aynı zamanda Boğaz sırtlarındaki bu gecekondu mahallesinin muhtarıdır. Vaktiyle kapatarak, şimdiki oturanlara sattığı bu yerleri yakında geçecek çevre yolu dolayısıyla değer kazanacağı için almak isteyen bir spekülatör grubuna aracı olur; beş on kuruş paraya içindekileri çıkartıp evleri almaya girişir. Film Kemal'in babasının tutumuna Karşı bilinçlenmesi diğer yandan da Sultan'ı gerçekten sevdiğini anlamasıyla noktalanacaktır.

"Sultan" günümüz Türkiye'sindeki çeşitli düzeydeki, olgulara yaslanan senaryosu ve yapısıyla popüler 'bir komedinin, bir halk güldürüsünün işlevi üzerinde yeniden düşünmeyi gerektiriyor. Bu tür güldürü, kuşkusuz, bazı olumsuz örneklerin bayağılığının ötesinde belli bir toplumsal ve politik işleve sahiptir, sahip olabilir. "Sultan", büyük kenttkeki gecekondu semtlerinin sorunlarından, büyük kentlerin arsa spekülasyonuna, kırsal yapı (kentte süren kırsal yapı) içinde, yalnız bir kadının, çocuklu bir dulun geleneksel ahlak ve cinsellik kıskacındaki bunalımından, duygularını Orhan Gencebay şarkılarıyla dile getiren minibüs şoförüne dek, birçok doğru gerçek ve güncel gözleme dayamıyor. Tıpkı 1930-40'lardaki Amerikan komedi-sinin veya 1950-60'lardaki İtalyan güldürüsünün geniş ölçüde toplum ger-çeklerine yaslanmaları gibi. Güldürürken düşündüren, bilinçlenen bir güldürü anlayışı ve onun iyi bir örneği "Sultan".

Diğer yandan Kartal Tibet'e sinemamıza gerçek anlamda hoş geldin deme gereği var. Oyunculuktan yönetmenliğe geçen bu sanatçı, sinemayı öğrenme aşaması sayabileceğimiz birkaç denemeden sonra, gerçek anlamda kişiliğini bulmuşa benziyor. Bir "Arzu Film güldürüsünün klasik ögeleri (Adile Naşit, Şener Şen ve çeşitli anlatım öğeleri) yanında Tibet, kıvrak:, rahat bir sinema dilini gerçekleştirmiş. Bazı bölümleri (örneğin Sultan'la Kemal arasındaki karşılıklı isteğe dayanan erotik havayı) gereği gibi işlememişse de, kısa bir kaç planla çok iyi duyurmuş çeşme başında ve kız isteme sahnelerindeki bakışmalar gibi... Final ise çözüldü toplumsal değil, ancak duygusal planda getirdiğinden kuşkusuz eleştirilecektir. Ancak güzel bir sinema bölümü bu... İlk filminde çok rahat olan Bulut Aras'ın yanında, Türkan Şoray son zamanlarda gördüğümüz en iyi oyununu veriyor. "Sultan", yılın en düzeyli, başarılı yerli filmlerinden biri olmaya aday, bizce ... “Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları” syf, 200 ”

v    Gecekondu semtinde geçen, 4 çocuklu dul sultan ile mahalle muhtarının çapkın oğlu Kemal'in aşkı etrafında örülmüş bir gerçek kesit. Filmin özelliklerinden biri de repliklerinin çok o güzel olması, sanki hepsi birer slogan gibi. Sultan, dört çocuklu bir duldur. gündeliğe gitmektedir. tek derdi çocuklarının geçimini sağlamaktır. bir gün gelecek de dört çocuklu dul sultan gönlünü kaptıracak. rüyasında bile görmez ki bunu. tâ ki mahalle muhtarının oğlu, minibüs şoförü yakışıklı kemal, sultan'a kancayı takana kadar. kemal sadece kancayı takmıştır, Sultan işe gönlünü kaptırmıştır. zaman içinde Kemal'in hormonları etkisinde verdiği karar, kalbinin verdiği karara yenilecektir. Mahallemizde kimler vardır? Sultan'ın komşularından bir tanesi ebe Hatice abladır. Kemal'in Sultan'a yanık olduğunu da ilk Hatice abla dillendirir. Bir diğer komşusu da Çarli'dir. beş çocukludur Çarli de. Çarli'nin meleği der mahalleli zaten. Mahallemizin bir de peltek bakkalı vardır, Bahtiyar efendi. Sultan'a vurgun o da. Kolombo da mahalledeki asayişten sorumlu bekçimizdir. akşamları mahalle kahvesinde kumar oynanmasına ara sıra göz yumar, ara sıra da içki içilmesine. mahalledeki tek kötü kalpli kişi, Kemal'in babasıdır. yani muhtar. mahalleden çevre yolu geçeceği için, burasının değeri artmıştır. yüksekçe bir komisyon karşısında muhtar da bu gerçeği mahalleliden saklayarak kötü adamların yanında saf tutmuştur. işte tüm bunlar olurken... bir sabah: sultan, mahalledeki arkadaşları ile beraber minibüs beklemektedir. işe bakın kemal'in minibüsü yanaşır durağa. ka-dınlar kendi aralarında fısıldaşırlar "ayy, bu kemal de horoz gibi adam vallaha.. " gülüşmeler. "ister misin bizi de kızzz?"... çapkın, çekingen, arsız, utangaç ... bir gülüşme. Kemal de bu arada dikiz aynasından Sultan'ı süzmekte. Artık kafası sultan'a takılı Kemal kendi bildiği yöntemle onu tavlamaya çalışır. "varlığım yeter" yazılı minibüsü ile Sultan'ı çeşme başında gördüğünde hemen Ferdi'yi takar teybe: çeşmenin başına, bir güzel inmiş// eğilmiş zülfünü suya düşürmüş//... Sultan kızarır. Ferdi devam eder: mevlâm bu güzeli kime yar etmiş//görmez olaydım o güzel yüzü/ bakmaz olaydım.

Arabesk duygularla iyice harman edilen biz seyirci de buradan itibaren aşk hikayesine dahil olmaya başlarız. öyle güzel ayrıntılar yakalanmış ki filmde; oğlunu soba başında leğende yıkayan Sultan, çocuğun kafasına hamam tasını vur-maktan çekinmez mesela. bakkal Bahtiyar, Kemal'e "nah" hareketinin babasını göstermek için bacağını sıvar, kaldırır ve "naaah" der. bekçi Kolombo , kahvedeki kavgaya müdahale edemeyeceğini anlayınca düdüğünü öttürür "devam" der. Mahalleli ile sinemaya gittikleri gece Kemal, Sultan'ın arkasına geçerek ensesine üfürür. ve o meşhur çamurda dövüş sahnesi. Kemal ile sultan birbirine girmiş, ardı ardına birbirlerine tokat atmaktadır. bu esnada en gerçekçi yorumu Çarli getirir: valla bunlar bal gibi birbirine aşık !

SUÇSUZ (1987)




Yönetmen: Nejat Gürsoy
Senaryo: Yunus Yılmaz
Görüntü Yönetmeni: Soner Saygılı
Yapım: Kaplan Film/Hasan Tek

Oyuncular: Salih Kırmızı, Songül Beyçe, Ceylan Altuğ, Kâzım Kartal, Tugay Toksöz, Kudret Karadağ

Konu: 12 yaşında tecavüze uğrayan bir kızın hikayesi. Sonunda gerçek suçluyu bulan polisin ve gazeteci kızın öyküsü

SON KAHRAMANLAR (1987)



Senaryo ve Yönetmen: Cüneyt Arkın
Görüntü Yönetmeni: Şener Işık
Yapım: Rog Film / Refik Göçek

Yapım Yönetmeni: Ahmet Hoşsöyler, Ses Mühendisi: Demir Arakon, Set: Sonay Kanat Ekibi, Işık: Mustafa Kırkağaç, Renk Uzmanı: Sabahattin HoşsözSineray Film Stüdyosunda hazırlanmıştır

Oyuncular: Cüneyt Arkın, Refik Göçek, Aytekin Akkaya, Serpil Alkan, Osman Betin, Hüseyin Peyda, Turgut Özatay, Tarık Canpolat, Aydın Haberdar, Kadir Kök, Ahmet Koca, Seyfettin Karadayı, Mehmet Uğur, Ai Güney, Niyazi Gökdere, Cihan Alp, Küçük Yıldız: Tarık Canpolat

Konu: Kaçakçı çetesinin reisinin yaptığı affedilmez hatası nedeniyle kız kaçırılır ve olaylar gelişir. Japonya’da gelişen bir kaçakçılık öyküsü konu edilmektedir.