Powered By Blogger

25 Nisan 2020 Cumartesi

KARA ZİNDAN (1988)


Yönetmen: İbrahim Tatlıses
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Görüntü Yönetmeni: Mahmut Yumuşak Yapım: Uzman Filmcilik/Kadir Turgut, Ferit Turgut

Oyuncular: İbrahim Tatlıses (Cemal), Fulden Uras (Ayşe), Mesut Çakarlı (Selman) Aydemir Akbaş (Arif), Nuri Tuğ (Tahir), Erdinç Akbaş (Minibüscü İdris), Ülkü Ülker (Nermin), Ayten Erman, Sevim Çalışgir, Arslan Kaçar, Mustafa Yavuz, Dündar Aydınlı

Konu: Filmde, namus cinayeti işleyen bir adamın hikâyesi anlatılır. İş arkadaşı Ayşe ile iki yıldır sözlü olan Cemal, başlık parası biriktirmeye çalışır. Bu süreçte Ayşe’ye İdris adında başka bir adam talip olur. Ancak Ayşe ve Cemal sözlü olduğu için olumsuz cevap alır. Bu yüzden İdris, Ayşe’yi kaçırır. Bunu öğrenen Cemal, suç işlemek zorunda kalacaktır. (Meltem İşler Sevindi)

KANLI TAKİP (1988)


Senaryo ve Yönetmen: Tolga Akın
Görüntü Yönetmeni: Mükremin Şumlu
Yapımcı Sevgi Nurdan,

Masar Işık Servisi, Sesleri Alan, Necip Saıcıoğlu, Kameraman: Sedat Başoğlu, Yardımcı Yönetmen: Cengiz Öztürk,
Yeni Film stüdyolarında hazırlanmış ve seslendirilmiştir

Oyuncular: Ünsal Emre, Leyla Somer, Attila Ergün, Sırrı Elitaş, Süheyl Eğriboz, Selahattin Fırat, Recep Çakar, Enver Dönmez, Yılmaz Kurt, Sabahat Işık, Ümit Yaşar, Fatoş, Ali Demir, Şeref uzun, Erdal Şamran, Kadir Vardar,

Konu: Film, yolculuk sırasında tanışan iki gencin aşk öyküsünü konu alır. Cemal küçük bir sahil kasabasında balıkçılık yapmaktadır. Tekne almaya karar veren Cemal, gerekli parayı temin etmek için İstanbul’a çalışmaya gider. Bir süre taksicilik yaparak tekne parasını kazanır. Kasabaya dönmek üzere yola çıkan Cemal, Füsun’la tanışır. İkili yolculuk boyunca yakınlaşır. Ancak şehirli bir kadınla kasabaya gelen Cemal pek hoş karşılanmaz. Öte yandan Füsun’u arayan bir grup adam da kasabada ikilinin peşine düşer. (Hasan Sakın)


KALBİM AĞLIYORDU (1988)



Yönetmen: Mehmet Ezici, Yusuf Ünal
Senaryo: Yusuf Ünal
Kamera: Soner Saygılı
Yapım: Başaran Star Film/Mehmet Aksu

Oyuncular: Serpil Beyaz, Ayhan Beyaz, Salih Kırmızı, Pembe Mutlu, İhsan Yüce, Enver Dönmez, Erdem Beyaz

Konu: Film, evlatlık olarak verilen bir kızın kardeşlerine kavuşma öyküsünü konu alır. Pembe, geçirdiği kaza nedeniyle bir daha çocuk sahibi olamayacağını öğrenir. Salih ise karısının buhran geçirmesini önlemek için evlat edinmeye karar verir. Salih’in yanında çalışan Ökkeş’in karısı doğum esnasında ölmüştür. Çocuklarının geçimini sağlayamamaktan korkan Ökkeş, yeni doğan kızı Serpil’i evlat olarak vermeyi kabul eder. İki aile, bu durumu kimsenin bilmediğini zannederler. Ancak aradan geçen zamanda Ökkeş’in iki oğlu, kız kardeşlerinin izini sürecektir. (Hasan Sakın)

KADIN DUL KALINCA (1988)


Yönetmen: Ümit Efekan
Senaryo: Macit Koper
Kameraman : Sedat Ülker
Yönetmen Yrd: Mesut Taner
Yapım: Topkapı Film / Yaşar Tunalı

Senkron, Montaj: Cevat Sezer, Sesleri Alan: Gültekin Çavuş, Set Ekibi: Engin Aydın, Adnan Yurdaner, Kamera Asistabı: Uğur Kovan, Prodüksiyon Asistanı: Celal Konca, Yönetmen yardımcısı: Yaşar Özdemir, Prodüksiyon Amiri: Hüseyin Zan, Işık Şefi: Mustafa Koçyiğit, Yardımcı Yönetmen: Mesut Taner,

Oyuncular: Fatma Girik (Necla), Halil Ergün (Melih), Savaş Taner, Baki Tamer (Ali), Nazan Ayas, Ali Tutal, Elif Baysal, Reha Yurdakul (Turgut), Fikret Fırtına, Ferdi Akarnur (Esat), Ayşe Demirel, Ekrem Dümer, Faruk Savun, Fikret Fırtına, Faruk Savun

Konu: Film, yaşadıkları sorunlar nedeniyle boşanan bir çiftin öyküsünü konu alır. Bir şirkette çalışan Melih, karısı Necla’yla sorun yaşar. Uzun süren bir evlilik hayatının ardından ikili boşanmaya karar verir. Melih boşandıktan kısa süre sonra genç bir kızla evlenir. Necla ise çevresindeki erkeklerin tacizlerine maruz kalır. İkili, yaşadıkları deneyimlerden sonra boşanma kararını gözden geçirecektir. (Hasan Sakın)

İNATÇI (1988)


Yönetmen: Kartal Tibet
Senaryo: İlhan Engin, İhsan Yüce
Kameraman Rafet Şiriner
Yapım: Cem Film/Yahya Kılıç

Müzik: Cahit Berkay, Yönetmen Yardımcıları: Ali Akdeniz, Püren Dinçer, Kamera Asistanı: Mehmet Yapım Yönetmeni: Ekrem Gökkaya, Set Ekibi: Mehmet İnci, Naci Temel, Hürrem Şeker, Işık Şefi: Salih Balık, Işık Ekibi: Cumali Daldı, Muammer Doğan, Prodüksiyon Yönetmeni: Fevzi Coşkun,

Oyuncular: Kemal Sunal, Selma Tarcan, Ece Örge, Hüseyin Kutman, Asuman Arsan, İhsan Yüce, Selahattin Karadayı, Ahmet Açan, Sırrı Elitaş, Mustafa Suphi, Renan Fosforoğlu, Erdoğan Akduman, Selahattin Fırat, Sedat Demir, Fikret Tartan,

Konu: Baraj yapımı için kamulaştırma yoluna iki komşu köyle, birbirlerini seven iki ağa çocuğunun sevda öyküsü

İKİ ZARF BİR HAYAT (1988)




Yönetmen: Eser Zorlu
Senaryo: Yasemin Zorlu
Görüntü Yönetmeni Salih Dikişçi
Yapım: Emre Kültürel ve Sanatsal Faaliyetler Merkezi

Oyuncular: Melike Zobu, Murat Soydan, Engin Koç, Songül Bayçe, Ülkü Ülker, Muhittin Ayan, Hülya Baygın

Konu: Kocasının kendisine ihanet ettiğini sanan ve onu öldüren bir şizofrenik kadının hikayesi.

IZDIRAP ÇOCUKLARI (1988)


Yönetmen: T. Fikret Uçak
Senaryo: Ertuğrul Akyol
Kamera: Himmet Arı
Yapım: Hasret Film/Yaşar Karagöz,
Hayrettin Şahin

Set Ekibi, Kemal Altın, Erol Erten, Işıklar : Ender Işık Servisi, Yönetmen Yardımcısı: Yaşar Özdemir, Kamera Asistanları: Refik Çakar, Sabahattin Helvalı, Montaj, Senkron: Recep Pala, Laboratuar: Tümay Rızai, Müzik Direktörü: Recep Bülbül, Prodüksiyon Amiri: İbrahim Ertuğrul, Kameraman: Himmet Arı, Helmut Film stüdyosunda renklendirilmiş ve seslendirilmiştir

Oyuncular: Faruk Çimen, Hülya Erçel, Burçin Terzioğlu, Kadir Savun, Baki Tamer, Mehtap Anıl, Ekrem Gökkaya, Zuhal Üstüntaş, Arap Celal, Yılmaz Kurt, Uğur Esen, Burçin Terzioğlu, Yılmaz Tuncay, Recep Filiz, Celal Yonat, Ufuk Esen, İbrahim Parlak, Mustafa Yıleri, İbrahim Kurt, Mustafa Yavuz,

Konu: Anne ve Babasını trafik kazasında kaybeden kardeşler ve onları şarkıcı yapan bir gazino patronu kadının trajik yaşam öyküsü.

HÜZÜN ÇEMBERİ (1988)


Senaryo ve Yönetmen: Ünal Küpeli
Kameraman Ümit Ardabak
Yapım: Erka Film/Erhan Erzurumlu

Set Amiri: Azmi Yıldız, Set Teknisyeni: Şenol Bilgican, Murat Ataç, Prodüksiyon Amiri: Osman Çağlar, Işık Şefi: İbrahim Sabuncu, Işık yardımcıları: Ayhan Kural, Sami Boztunç, Yönetmen yardımcıları: Ümit Yesin, Leyla Olgar, Kamera Asistanı: Metin Erdoğan, Sesleri Çeken: Necip Sarıcı, Gültekin Çavuş , Renk Uzmanı: Selahattin Kaya, Laboratuar: Mustafa Yıldız, Cahit Korkmaz, Kurgu: Turgut İnangiray, Negatif Kurgu: Mustafa Kul, Yusuf Aldırmaz, Yeni Lâle Stüdyosunda yıkanmış ve Yeni Stüdyoda seslendirilmiştir.

Oyuncular: Kadir İnanır, Halil Ergün, Burcu Dinçer, Ümit Yesin, Güzin Özipek, Hayri Caner, Güler Ökten, Ülkü Ülker, Yavuz Karakaş, Mesut Sürmeli, Ali Polat, Neslihan Polat,

Konu: Filmde, hapisten çıktıktan sonra tekrar suç işlemek zorunda kalan bir adamın hikâyesi anlatılır. Yunus üniversite yıllarındayken siyasi fikirlerine saygı duymadığı için eniştesini öldürür. Bu yüzden dokuz yıl hapse mahkûm edilir. Aynı zamanda ailesi tarafından da reddedilir. Hapis yıllarında Şirzad adında bir mahkûmla arkadaşlık eder. Suçunu tamamlayınca da Şirzad’la aynı gün tahliye edilir. Yeniden bir düzen kurmaya çalışan Yunus, tekrar suç işlemek zorunda kalacaktır. (Meltem İşler Sevindi)


HÜLYA (1988)


Yönetmen: İbrahim Tatlıses
Görüntü Yönetmeni: Erdoğan Ererez
Yapımcı: Rüzgar Film/Kaya Ererez

Set Amiri: Ekrem Çınaroğlu, Set: Azmi Yıldız, Emin Uysal, Can Dişiaçık, Işık Şefi: Aslan Yıldız, Işık Teknisyenleri: Doğan Erdoğdu, Ali Demirel, Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Laboratuar: A. Tümay Rızai, Şems Tokgöz, Aslan Tektaş, Matibo: Fehmi Acar, Armağan Köksal, Ses KayıtMiksaj: Erkan Esenboğa, MontajSenkron: İsmail Kalkan, Negatif Montaj: Ömer Aksu, Sultan Yıldırım, Fatoş Yıldırım, Kamera Asistanı: Metin Erdoğdu, Yönetmen Asistanları: Ümit Hiçdurmaz, Sibel Kocataş, Preodüksiyon Amiri: Erol Demirli, Yardımcısı: Ramazan Denizhan, Müzik: Cahit Berkay, (Sineray Film stüdyolarında hazırlanmıştır.)

Oyuncular: İbrahim Tatlıses, Hülya Avşar, Savaş Yurttaş, Suzan Avcı, Orhan Çağman, Mehmet Ali Erbil, Diler Saraç, Aslı Altan, Songül Beyçe, Filiz Küçüktepe, Ekrem Dümer, Didem Aksoy, Sabahattin Sarıkaya, Gönül Demirkol, Urfalı Mami, Cemal Arsuner,

Konu: Güzel sanatlar akademisi resim bölümü öğrencisi Hülya'nın çok sevdiği köpeği bir gün evden kaçar. Yoksul bir genç olan İbrahim'in evine gider. Bu tesadüf iki gencin arasındaki doğacak aşkın başlangıcıdır.

HÜKÜM (1988)


Senaryo ve Yönetmen: Necati Er
Kamera: Bora Üstüntaş
Yapım: Mine Film/Şermin Ölçmen

Montaj: Necdet Tok, Negatif Montaj: Sultan Yıldırım,

Oyuncular: Fikret Hakan, Neşe Aksoy, Kenan Pars, Orhan Çağman, Zühal Üstüntaş, Besim Zaim, Atllla Karakaya,

Konu: Film, çevresinde esrarengiz cinayetler işlenen bir çiftin başından geçen olayları konu alır. Ünlü şarkıcı Neşe, Erol’la evlendikten sonra mutlu bir yaşam sürmeye başlar. Ancak eski bir arkadaşından film teklifi alan Neşe’nin hayatında olağandışı gelişmeler olur. Hem Erol hem de Neşe’nin menajeri filmi beğenmez ve teklifi reddetmesi için Neşe’ye telkinde bulunurlar. Ancak Neşe eleştirilere kulak asmaz. Bununla birlikte bir süre sonra Neşe’ye film teklifi sunan genç, şaibeli bir şekilde ölür. Neşe, olayın ardında menajerinin olduğunu düşünür. Ancak menajerin temize çıkmasından sonra cinayetler devam edecektir. (Hasan Sakın)


HEYKEL (1988)




Senaryo ve Yönetmen: Yıldırım Yanılmaz “Oktay Güzeloğlu’nun bir eserinden ”
Görüntü Yönetmeni: Ali Engin
Müzik: Ahmet Güvenç. Gökçen Taşkıran Kurgu: Necdet Tok
Yapım: Bulvar Film/Yıldırım Yanılmaz

Oyuncular: Tarık tarcan, Funda Ersin, Oktar Durukan, Ülkü Ülker, Kemal İnci, Öcal San, Sevgi Akkar

Konu: Birbirlerine aşık, güzel sanatlar akademisinde okuyan biri, yaşamını sevgi üzerine kurmaya çalışan diğeri, reel yaşamın tüm zorluklarını, çarpıklıklarını ve acımasızlıklarını yaşayan iki öğrencinin ilginç öyküsü.


HERŞEYE RAĞMEN (1988)




Yönetmen Orhan Oğuz
Senaryo Nuray Oğuz
Görüntü Yönetmeni Orhan Oğuz
Yapım Mine Film/Kadri Yurdatap

Oyuncular: Talat Bulut (Hasan), Şerif Sezer, Bülent Oran (Papaz), Hakan Çırakçı, Meral Çetinkaya (Hasan’ın ablası), Nesrin Akkoç (Kilisedeki kadın), Belgin Güven (hamile Kadın), Necdet Türkantoz

Konu: yalnızlığını anne ve baba sevgisinden yoksun bir çocukla paylaşıp hafifleten bir cenaze şoförünün hikayesi.

HER ŞEY GÜZELDİ (1988)




Senaryo ve Yönetmen: Nejat Gürsoy
Görüntü Yönetmeni: Mükremin Şumlu
Yapım: Sahra Film / Şahabettin Yılmaz

Oyuncular: Yaşar Alptekin, Neslihan Acar, Bülent Bilgiç, Hayati hamzaoğlu, Hüseyin Peyda, Ülkü Ülker, Hülya Erçel, Erdinç Akbaş, Ayşin Soylu

Konu Filmde, iki eski dostun geçmiş hesapları yüzünden yaşananlar anlatılır. Küçük bir sahil kasabasında yaşayan Ahmet, babası Salih’e evlenmek istediğini söyler. Ahmet, babasının iş ortağı Suat’ın kızı Gül’le evlenmek istemektedir. Durumu öğrenen Salih, bu evliliğe karşı çıkar. Bununla birlikte olayın ardındaki gerçekleri açıklamaya yanaşmaz. Ancak Salih olayı örtbas etmeye çalıştıkça geçmiş hesaplar gün yüzüne çıkacaktır. (Hasan Sakın).

HATIRASI VAR (1988)


Senaryo ve Yönetmen: Muharrem Gürses
Görüntü Yönetmeni: Salih Dikişçi
Yapım: Mutlu Film/Müfit İlkiz

Oyuncular: Arif Susam, Figen Başaran, Rafet Kalkan, Burcu Tekgül, Cemal Gencer, Renan Fosforoğlu, Hüseyin Kutman, Şahin Özer, Muharrem Gürses, Ayşin Soylu, Fehmi Durguner, Ethem Temizkan, Öykü Orkun, Suph, Yazıcı, Reyhan Başaran, Ali Ateş, Müzik Direktörü: Arif Susam,

Konu: Piyaniste aşık olan nişanlı bir kızın aşkı.

17 Nisan 2020 Cuma

HANIM (1988)


Yönetmen: Halit Refiğ
Senaryo: Nezihe Aras, Halit Refiğ
Görüntü Yönetmeni: Çetin Tunca
Müzik: Cemal Reşit Rey, Adnan saygun
Yapım: Odak Film/Cengiz Ergun

Sanat Yönetmeni: Betül İncedayı, Kamera Yardımcısı: Füsun Tunca, Yapım Yardımcısı: Muhlis Asan, Işık Şefi: Ali Salim yaşar, Işık Yardımcıları: Şevket Gezen, Murat İşçi, Set Şefi: Erdal Sümer, Set Yardımcıları: Recai Sümer, Celâl Şekeroğlu, Seslendirme Yönetmeni: Osman Görgen, Jenerik: Sineray Film Stüdyosu, Teknik Yönetmeni: Seçkin Yaşar, Renk Düzeltme: Adnan Şahin, Baskı: Zekeriya Şahin, Laboratuar: Yahya Öztürk, Negatif Kurgu: Eyüp Yıldız, Sesleri Alan: Gökhan Şıracı, Özel Ses Efektleri ve Miksaj: Erkan Aktaş, Efekt: Sudi Yılmaz, Yapım Yönetmeni: Ahmet Şişman, (Fono Film Stüdyosunda hazırlanmıştır.)

Konu: Yıllar önce bir deniz kazasında yüzbaşı kocasını yitiren Osmanlı paşası torunu Olcay Hanım (Yıldız Kenter) ölüm korkusuyla yaşamaktadır. Çünkü rahim kanseridir.Ama asıl korkusu kendi ismini verdiği kedisidir. Yaşamının tek dostu ve canlı varlığı olan kedisine, ölümünden sonra kim sahip çıkacaktır?

Ödül:
► 26.Antalya Altın Portakal Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (2 – 8 Ekim 1989)
► Hanım En iyi 3. Film
► Halıt Refiğ, “En iyi Yönetmen”
► Eşref Kolçak “ En iyi yardımcı oyuncu”

Jüri Üyeleri: Hürrem Erman, Türker Atakan, Sabahattin Atmaca, Yavuz Bülent Bakiler, Rafet Bintez, Atilla Dorsay, İzzet Günay, Nuri Çetin, Doç. Dr. Faruk Kalkan, Yavuz Turgul, Kadri Yurdatap. ,

* "Hanım", bizlere yalnızca yaşlılık, ölüm, hayvan sevgisi gibi sinemamız için oldukça yeni temalara dayalı bu öyküyü anlatmıyor. Filmin dokusu içinde, aynı zamanda değişen, yok olan, yıkılan bir İstanbul'un ve bununla koşut biçimde yozlaşan insan ilişkilerinin de acısı var. Diğer bir deyişle, bir kentin, bir mekanlar bütününün yozlaşmasını, çöküşünün insan ilişkilerine ustalıkla yansıtmasını biliyor film. Bu açıdan, yaşamı Olcay Hanım'ınkine koşut biçimde, yok olmanın eşiğine gelmiş, çürümüş eski bir Boğaziçi çatanasında, Necip kaptanla Olcay Hanım'ın yaptıkları son gezinti, çok usta bir sinema bölümü olmakla kalmıyor, sözünü ettiğim değişimi de keskin biçimde vurguluyor.

Hanım", baştan sona büyük bir sadelikle, ancak kesin bir sinema ustalığının getirebileceği bir yalınlıkla anlatılmış, tam bir bütünlüğe ulaşmış bir film, Örnekse, Olcay Hanım'ın "otobüs seferi", söz konusu çatana gezisi, Olcay Hanım'ın yalnız sinemamızda değil, dünya sineması içinde bile antolojilere girebilecek güzellikteki "ölümü". Veya yine Olcay Hanım'ın "eşinin hayali" ile konuşmaları, finaldeki pencereden görünümü. Bu sahneler, yalnızca fantastik bir anlatım geleneğine sahip olmayan sinemamızda, bu yönde alabildiğine ekonomik tutulmuş olmalarına karşın çok etkileyici olmakla kalmıyor, ders alınacak sinema ustalıkları İçeriyor. Yıldız Kenter'in ve Eşref Kolçak'ın oyunları, özellikle Yıldız Hanım'ın tüm deneyimini koyduğu Olcay Hanım kompozisyonu yıllarca aklımızdan çıkmayacak. “Atilla Dorsay, “12 Eylül Yoılları ve Sinemamız

► Hanım" yitip giden yaşam biçimlerine, eski insanlara, eski değerlere sessiz bir ağıt, bir veda şarkısı. Şimdiye dek filmlerine ve kahramanlarına toplumsal değişim bağlamında hep entelektüel bir uzaklıktan bakmış olan Halit Refiğ'in, kendisinin de iddia ettiği gibi "içinden geldiği gibi" en duygusal filmi. Yaşamı bir katlanış, bir acı çekme olarak gören geleneksel kültürümüz hüzün, elem, keder gibi duygulara hiç yabancı değil zaten. Bu ideoloji ve duygular sinemamızın temel direklerinden biriydi yıllardır. Şimdi geri dönüyor. İİbrahim Altınsay, Gözyaşı geri döndü, Güneş g., 6 Ocak 1990) “Agah Özgüç, Türk Filmleri sözlüğü”