Powered By Blogger

7 Ekim 2022 Cuma

FİLİM BİTTİ (1989) 

Senaryo ve Yönetmen: Yavuz Özkan Görüntü Yönetmeni: Ertunç Şenkay Kurgu: İsmail Kalkan Yapım: Z Film/Belge Film Yavuz Özkan Yönetmen Yardımcıları: Kamil Renklidere, Aycan Çetin, Kamera Asistanı: Volkan Kocatürk, Set Fotoğrafları: Ali Taşkıran, Dekor Tasarım ve Realizasyon: Murat Morova, Prodüksiyon Sorumlusu: Selahattin Koca, Prodüksiyon Asistanları: Mustafa Albayrak, Nail Çetin, Işık Şefi: Mustafa Koçyiğit, Işık Teknisyenleri: Ercan Durmuş, Atilla Gündoğdu, Set Teknisyenleri: Murat Özlük, Mahir Güz, Ahmet Keskin, Hikmet Palabıyık, Kamil Eren, Makyaj: Zeynep Taş, Kuaför: Yaşar Dağıtmaç, Dekor Ekibi: Safi Demir, Sadettin Güre, Hayrettin Söylemez, Haşim Engin, Jenerik: İlhan Demirel, Özkan Sevinç (Grafart Ltd.), Efekt: Özdemir Özkara, Atilla Ertüz, Ses Kayıt- Miksaj: Erkan Aktaş, Senkron: Mustafa Kalkan, Negatif Montaj: Bülent Özayan, Tamer Eşkazan, Baskı: Veli Burç, Özkan Sevinç, Uğur Orbay, Developman: Ekrem Şen, Arif Şengül, Abdullah Baran, Renk Düzenleme: Türker Vatan, Şakir Yörük, Ayhan Şen, (Fono Film Stüdyosunda seslendirilmiştir, Şafak Film Laboratuarında hazırlanmıştır)

Oyuncular: Kadir İnanır, Zeliha Berksoy, Halil Ergün, Meral Oğuz, Kutay Köktürk, Levent Dönmez, Aycan Çetin, Aylin Eren, Komet, Ömer Kocadayı, Murat Morova, Kamil Renklidere, Ali Taşkıran, Mustafa Koçyiğit, Mehmet Güleryüz, Murat Özlük, Mahir Güz, Ahmet Keskin, Hikmet Palabıyık, Safi Demir, Ercan Durmuş,

Konu: Birbirlerinden şiddetle nefret eden ünlü sinema yıldızı eski karıkoca aynı fillmde oynamak üzere kamera karşısına geçerler. Ayrılmak üzere olan bir çiftin Öyküsü üzerine kurulan filmin çekimi süresince set aralarında kavga edip birbirlerine hakaret ederler. Bu şiddetli sürtüşme filme de yansımaktadır. Bu arada filmdeki karısı rolündeki Meral'le (Meral Oğuz) ilişki kurması Zeliha’yı (Zeliha Berksoy) giderek çileden çıkarmaktadır. Zeliha, nefret ettiği eski kocasıyla (Kadir İnanır) aynı filmde oynamaktan pişmandır. Filmin yönetmeni de (Halil Ergün), bu kavgalar yüzünden zor durumdadır. Filmin içinde ve dışında iç içe gelişen olaylar, çeşitli bunalımlara dönüşerek devam edecektir.

Ödül:

26. Antalya Altın Portakal Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (2 - 8 Ekim 1989)

► Meral Oğuz "en iyi yardımcı kadın oyuncu" ödülü.

Jüri Üyeleri: Hürrem Erman, Türker Atakan, Sabahattin Atmaca, Yavuz Bülent Bakiler, Rafet Bintez, Atilla Dorsay, İzzet Günay, Nuri Çetin, Doç. Dr. Faruk Kalkan, Yavuz Turgul, Kadri Yurdatap.

3. Ankara Film Şenliği'nde (1989)

► "Filim Bitti", “en iyi üçüncü film"
       ► Meral Oğuz da "en iyi yardımcı kadın oyuncu'"

4 "Filim Bitti", yönetmen Yavuz Özkan için büyük bir adım... Bir kere "Demiryol", "Maden" gibi lümpenliği devrimcilikle karıştırdığı 1980 öncesi slogancı filmlerinin ve alabildiğine şovenist ve kaba "Yağmur Kaçakları"nın tersine küçük, duygusal bir filme yönelmiş. Kullandığı kaliteli negatif ten geri plan aydınlatılmasına kadar filmine teknik bir özen göstermiş. Özellikle kamera önüyle arkası arasındaki geçişlerin yumuşaklığından, film çekimine ilişkin, küçük esprilerden ve sondaki o uzun kaydırmada sinemaya yapılan sayıp ve sevgi sunuşundan zevk aldığımı söylemeliyim. Ne var ki "Filim Bitti"nin sinema için önemli bir adım olduğunu söylemek zor. (İbrahim Altınsay, Harmandalı ritmiyle Beethoven, Güneş g., 5 Aralık 1989)

 Yavuz Özkan, siyasal filmlerden sonra psikolojik drama kayıyor. İyi de ediyor. 12 Eylül'den sonra Fransa'ya gidip birkaç yıl orada yaşaması, onda Avrupa sinemasına ve özellikle kadın erkek ilişkilerini incelikli biçimde işleme geleneğine sahip olan Fransız sinemasına karşı bir ilgi doğurmuş. Bunun onun sinemasına yeni yollar açacağını görmemek, şaşırtıcı olurdu.

Özkan, bizde hemen hiç yapılmamış bir şey yapıyor, meslekleri oyunculuk olan iki kişiyi ele alırken, sinema ve film çekimi denen karmaşık olaya eğilmeyi deniyor. Bunda da hayli başarılı oluyor. Film çekmenin kendine özgü telaşı, gerilimi, yer yer komik olayları, zaman zaman tam bir paniğe, hatta kargaşaya dönüşmesi, kimi zaman çok başarılı biçimde beliriyor.

Tüm bu sahnelerdeki teknik de çok iyi: özellikle o görkemli kaydırma hareketleri ... Yavuz ayrıca iyi bildiği sinema tekniği üzerine seyirciye de eğlendirici kimi notlar ve anekdotlar vermekten de kaçınmıyor.

Ne var ki Batı edebiyat, tiyatro ve sinemasının bu ünlü ve soylu yapıtlarıyla benzeşme olayı çok sürmüyor. Özkan, sonuç olarak bence tümüyle çözümlenmemiş kendi senaryosunun kurbanı olarak, filmine sağlam bir gelişim ve de kabul edilebilir bir final sağlamayı başaramıyor. Hele finaldeki o bence grotesk şiddet eylemi. .. Filmin içerir gibi olduğu tüm zarafeti ve Avrupai havayı dağıtıp yok eden gereksiz bir sahne bu ... Ve bence filme büyük zarar veriyor. 

Kadın oyuncular, yani Zeliha Berksoy ve Meral Oğuz oldukça başarılı. Kadir tnanır ise kendisi için çok yeni ve farklı olan 'çift kişilikli' karakterde, belki bir iki sahne dışında, yine oldukça inandırıcı. Her şeye karşın bu, Yavuz Özkan'ın bu dönemdeki en iyi filmi ve umarım arkası böyle gelir. “Atilla Dorsay, “Sinemamızda Çöküş ve Rönesans Yılları” syf: 72”

FİLMİ İZLE 



27 Ağustos 2022 Cumartesi

 

FAZİLET (1989) 


Yönetmen:
İrfan Tözüm Senaryo: Gülin Tokat, /Gökay Özgüç Görüntü Yönetmeni: Ertunç Şenkay Müzik: Cahit Berkay Kamera Asistanı: Volkan Kocatürk Yapım: Ferkan Film/Feridun Kete Kurgu: Sedat Karadeniz, Tasarım: İrfan Tözüm, Kamera Asistanı: Volkan Kocatürk, Işık Şefi: Yaşar Çalışkan, Işık Asistanları: Ercan Durmuş, Ömer Ünal, Kamera Asistanı: Volkan Kocatürk, Makyaj: Cüneyt Ballı, Prodüksiyon Müdürü: Mehmet Beyazıt, Set Dekorları: İsmail Kündem, Sahne Amiri: Enver Kündem, İbrahim Yıldız, Sesleri Alan: Erkan Esenboğa, Özel Ses efekt: Atilla Ertüz, Fono Film stüdyosunda hazırlanmış ve Sineray film stüdyosunda seslendirilmiştir.

Oyuncular: Hülya Avşar (Fazilet), Yaman Okay (Aziz), İhsan Yüce (Hüseyin), Merih Akalın (Alev), Engin İnal (Selim), Nuri Tuğ (Mahmut), Mustafa Suphi Baltacı, Burçin Terzioğlu, Banu Sengelli (Fazilet’in çocukluğu), Mehmet Beyazıt , Zümrüt Bozkurt, Melike Tözüm, Lale Ulutepe, Mehtap Anıl, Berrin Sun, Mehmet Beyazıt, Zeki Göker, Gülin Tokat, Kazım Eryüksel, Yaşar Özdemir, İsmail Kündem, Gül Göker, Berkay Kılıçoğlu, Mehmet Tekkanat, Yaşar Çalışkan,

KONU: Yoksulluk nedeniyle amcasıyla beraber çocuk yaşta köyden göç eden Fazilet, zengin bale öğretmeni Alev Hanım'a hizmetçi olarak verilir. Alev'in aracılığıyla inşaat işçisi Aziz'le evlenen Fazilet, içten içe hanımın görkemli ve sosyetik yaşamına gıbta etmektedir.

Fazilet, köy kökenli Faziletin "kişilik parçalanmasını anlatıyor. Çocuk yaşında amcasının peşine takılarak kente gelen ve "bale öğretmeni" Alev'in yanına "evlatlık" verilen Fazilet’i kendisini (herhangi bir kadım) anlamaktan kilometrelerce uzak, inşaat işçisi kocasıyla yaşadıkları gecekondu semtinin koşullarını, sürekli olarak "sosyetik" Alev'in çevresiyle, koşullarıyla, ilişkileriyle kıyaslıyor. Gençj güzel, doyumsuz Faziet'e beklediklerinden hiçbirini getirecek gibi değil yaşam... O da bilinçaltının baskısı sonucu, kendini Alev'in yerine koymaya, onun kimliğini üstlenmeye başlıyor. Sonuç, tam bir "klinik vaka", bir kişilik bölünmesidir.

ÖDÜL:

"Fazilet", Kültür Bakanlığı'nın "teşvik ödülü" (1990)

4 Özgün bir senaryonun getirdiği bu ilginç konuyu, Tözüm, gizem dozu biraz eksik (benzer bir konuyu anlatan Julia ve Julia’yı düşünüyorum), ama oldukça sağlam bir sinemayla perdeye aktarıyor. Toplumsal çevreyi olduğu denli, yan kişilikleri de (kocayı, Alev'in müteahhit sevgilisini, define peşindeki amcayı) kısa, ama özlü çizgilerle karşımıza getiriyor. Ama asıl başarısı, sürekli bir gel gitin yaşandığı öyküsünü oldukça usta işi bir kurmacayla anlatabilmiş olması. Filmin kimi "geçişleri" özellikle başarılı. Bilinçaltını, hayalleri somutlaştırmak gibi sinemamızın pek iyi beceremediği (Atıf Yılmaz ustayı bile Hayallerim, Askım ve Sen'de tökezleten) bir olgu, Fazilet’te oldukça iyi kotarılmış. Perdede ilk kez gerçek bir kompozisyonda izlediğim Merih Akalın, Yaman Okay, Engin inal da çok iyiler. Ama yine de özel bir övgü, kamuoyundaki çekiciliğini nedense bir türlü "box  office"e (gişe hasılatı) dönüştüremeyen Hülya Avşar'ın dört dörtlük oyununa...”Atilla Dorsay, “Sinemamızın Çöküş ve Rönesans Yılları”syf: 70 ”

 

EKRAN AŞIKLARI (1989) 

Senaryo ve Yönetmen: Ömer Uğur Görüntü Yönetmeni: Aytekin Çakmakçı Müzik: Cahit Berkay Yapım: Kazak Film/Bülent Kazak

Oyuncular: Tarık Tarcan, Şahika Tekand, Nevra Serezli, Erdinç Üstün, Kenan Bal, Ömer Köylü, Sevda Aktolga

Konu: Karısı tarafından terk edilip, oğluyla birlikte ablasının evinde yaşayan bir bilgisayar programcısının yaşantısı.

Ödül:

10. Uluslararası İstanbul Film Festivali adına düzenlenen "Film Aflşi” yarışmasında

►"Ekran Aşıkları. afişinin tasarımcısı Hediye Tülay Boran, ödül (1991) kazandı.





 

ÇİĞDEM ÇİÇEĞİ (1989) 


Senaryo ve Yönetmen: Soydaner Uğurlu Görüntü Yönetmeni: Erkan Kaya Yapım: İstanbul Film/Soydaner Uğurlu


Oyuncular: Sibel Barış, Engin Özer,


Konu: Yaşlandıktan sonra hapisten çıkıp, yıllar sonra karşılaşan iki eski aşığın öyküsü.





 












 

CANIMIN CANISIN (1989) 


Yönetmen: Cevat Okçugil Senaryo: Gazanfer Dirlik Görüntü Yönetmeni: Ferhat Bakır Yapım: Yaşam Film / Gazanfer Dirlik


Oyuncular: Tüdanya, Eyüp Dirlik, Yılmaz Köksal, Tank Tarcan, Şahika Tekand, Fatma Belgen, Sırrı Elitaş, Sami Hazinses, Cem Erman, Yadigar Ejder


Konu: Baldızını uyuşturucuya alıştırıp, sonra da onu satan bir eroinmanın öyküsü.



















 

CEYLAN (1989) 

Yönetmen Oksal Pekmezoğlu Senaryo Osman F. Seden Görüntü Yönetmeni Muzaffer Turan Yapım Çiçek Film/Arif Keskiner Kurgu: Özdemir Arıtan, Yönetmen Yardımcısı: Yılmaz Koç, Kameraman: Ertunç Şenkay, Işık Şefi: İbrahim Sabuncu, Ses Kayıt: Tuncer Aydınoğlu, Prodüksiyon Amiri: Birol Büyükorbay, Set Amiri: Selim Acar, Set: Abdullah Menay, Nejat Yamak,

Oyuncular: İbrahim Tatlıses, Necla Nazır, Hüseyin Peyda, Ahmet Mekin, İbrahim Kurt, Başak Daşman, Yüksel Gözen, Sami Hazinses, Safiye Ünal, Orhan Elmas, Gül Eren, Yavuz Şeker, Osman Han, İbrahim Uğurlu, İhsan Gedik, Süheyl Eğriboz, Yaşar Şener, Gülten Caylan, Yusuf Çetin,








 

CANIMDAN CAN İSTE (1989) 


Yönetmen: Cevat Okçugil Senaryo: Gazanfer Dirlik, Cevat Okçugil Görüntü Yönetmeni: Ferhat Bakır Yapım: Yaşam Film / Gazanfer Dirlik


Oyuncular: Tüdanya, Eyüp Dirlik, Yılmaz Köksal, Fatma Belgen, Sırrı Elitaş, Sami Hazinses, Cem Erman, Yadigar Ejder


Konu: Hapishaneden kaçan bir kabadayı ile, yanına sığındığı arkadaşının öyküsü.

 

BÜYÜK YALNIZLIK (1989) 

Senaryo ve Yönetmen: Yavuz Özkan Görüntü Yönetmeni: Ertunç Şenkay Yapım: Z Film/Yavuz Özkan Müzik: Onno Tunç, Yönetmen Yardımcıları: Nuray Demirel, Adalet Güven, Kamera Asistanı: Volkan Kocatürk, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Işık Şefi: Mustafa Koçyiğit, Işık Teknisyenleri: Ercan Durmuş, Mehmet Ali Gündoğdu, Set Teknisyenleri: Erdal Sümer, Mahir Gül, Recai Sümer, Yapım Sorumlusu: Sadık Deveci, Yapım İlişkileri: Mehmet Güleryüz, Fotoğraflar: Reis Çelik, Makyaj: Suzan Kardeş, Laboratuvar: Yıldırım Kumral, Hikmet Laçin, Polat Aktaş, Ahmet Keskin, Kurgu: İsmail kalkan, Müslim Ertuhi, Negatif Montaj: Cem Gürbüzer, Ses Teknisyenleri: İhsan Küçüktepe, İsa Yücel, (Acar Film stüdyosu ve  laboratuvarlarında hazırlanmıştır)

Oyuncular: Sezen Aksu, Ferhan Şensoy

Konu: Ayrılmak üzere olan bir kadın (Sezen Aksu) ve bir erkek (Ferhan Şensoy) fırtınalı bir gecede evlerinde ilişkilerini masaya yatırırlar. Ancak kendi içsel karmaşalarının açığa çıkmasıyla geriye dönük biçimde hem kendi hayatlarıyla hesaplaşırlar, hem de ilişkilerindeki tutumlarıyla. Her ikisi de kendilerinin de aynı hataları yaptığına yönelik bir bilgisi olsa da bunu ilişkilerindeki güç dengesini korumak için birbirlerine itiraf etmekte zorlanırlar. Yağmurluklarını giyip evden çıkarlar ve gidip şarap satın alırlar. Evlerine dönerler ve sürekli olarak dalgalanan ruh halleriyle birlikte zaman geçirmeye devam ederler. Adam kadına ıslak giysilerini değiştirmezse hasta olacağını söyler, kadın da adam için adam kendisine bakamaz diye endişelenmektedir. Artık bir eş olmanın ötesine birbirlerinin anne babası da olmuşlardır. İlişkilerindeki rolleri yüzünden kendilerini kaybetmişlerdir. Sabaha kadar aryalar dinleyerek sohbet ederler ve bu sohbet onları kendilerine yabancılaştırır. Çünkü aynı dünyanın içinde birbirlerini kaybetmiş ve bulamayan iki ruh olduklarını fark ederler. Ne birlikte olabiliyorlardır ne de ayrılabiliyorlardır. Ayrılmamak için türlü bahaneleri olduğu gibi ayrılmak için de türlü nedenleri vardır. Ancak temel sorunları yalnızlıkla başa çıkamayacak oluşlarıdır. Yalnızlıkları içinde iki kişinin olduğu bir yalnızlığa dönüştüğünden artık ruhları birbirine dokunamaz ama aynı hayatın içinde iki siluet gibi gezinir durur.

 

BUZDAN MUTLULUK (1989) 


Senaryo ve Yönetmen: Yücel Uçanoğlu Görüntü Yönetmeni: Ümit Ardabak Yapım: Erka Film / Erhan Erzurumlu Ses Mühendisi: Erkan Esenboğa, Kurgu: Sedat Karadeniz, Müzik : Cahit Berkay,

Oyuncular: Melike Zobu, Attila Saral, Kemal İnci, Saadet Gürses, Tuncer Sevi, Kemal İnci, Sevil Nursan, Osman Çağlar, Yaşar Kutbay, Akif Kilman, Haldun Kalnık, Zafer Genç, Yaşar Özdemir, Zafer Özfiliz,

Konu: Film, sürgüne gönderilen bir kadınla idealist bir öğretmenin aşkını konu alır. Üniversitede işlediği suç yüzünden hüküm giyen Cemile, Anadolu’nun küçük bir kasabasına sürgüne gönderilir. Burada bir otele yerleşen Cemile için sıkıntılı bir süreç başlar. Bütün kasaba halkının gözü Cemile’dedir. Kasabanın ağası Rıfat, Cemile’yi gördüğü ilk günden itibaren elde etmeye çalışır. Cemile ise bir süre yaşamak zorunda olduğu yeni çevresine alışmaya çalışır. Bu sırada köyün öğretmeni Ufuk’la tanışır. İkili kısa sürede yakınlaşır. Ancak Rıfat bu yakınlaşmadan rahatsız olacaktır. (Hasan Sakın - TSA)





 

BU ŞEHRİN GECELERİ (1989) 

Yönetmen: Şahin Gök Senaryo: Safa Önal Görüntü Yönetmeni Paşa Gündoğdu Yapım: Emek Film/Nazmi Özer Set Teknisyenleri: Murat Özlük, Ahmet Kalay, Işık Düzeni: Mustafa Koçyiğit, Sesleri Alan: Gültekin Çavuş, Asistanı: Göksenil Güngör, Renk Uzmanı: Selahattin Kaya, Negatif Montaj: Yavuz Aldırmaz, Laboratuvar: Fehmi Acar, Ahmet Yıldız, Montaj Senkron: Turgut İnangiray, Kamera Asistanı: Mustafa Oflu, Yönetmen Yardımcısı: Muharrem Özabat, Prodüksiyon Amiri: Selahattin Koca, Yapım Koordinatörü: Can Özer (Yeni Lale Stüdyolarında hazırlanmış, Yeni Stüdyoda seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Ferdi Tayfur, Filiz Taçbaş, Menderes Samancılar, Sırrı Elitaş, Cengiz Sezici, Ahmet Açan, Seyfettin Karadayı, Mürvet İşsever, Filiz Bayraktar, Rauf Ozangil, Aydın Haberdar, Mehmet Samsa,

Konu: Filmde, evinden kaçan bir kadınla ona yardım eden şoför arasında yaşanan aşk hikâyesi anlatılır. Ağabeyiyle beraber yaşayan Zeynep, istemediği bir adamla evlendirilir. Bu yüzden düğün gecesi kaçarak İstanbul’a gider. Yardım vaadiyle kendisini kandıran bir adamın pavyonunda çalışmak zorunda kalır. Bir gece dayanamayıp pavyonu terk eder. Bindiği taksinin şoförü Ferdi, kimsesiz olan Zeynep’e yardım etmek ister. Onu evine götürerek sahip çıkar. Bir süre sonra Zeynep ve Ferdi birbirine âşık olacaktır. (Meltem İşler Sevindi -TSA)



 

           BİR AŞK YETER (1989) 

    Yönetmen: Samim Utku Senaryo: Oya Demirtok Görüntü Yönetmeni: Ali Engin  

    Yapım: Onur Film/Mahmut Hekimoğlu 

    

Oyuncular: Hakan Ural, Songül Ülkü, Efgan Efekan, İbrahim Alben, Işık Aras, Yücel Emin, Nur Yaman, Kazım Kartal


Konu: Filmde, bir hırsızın evli bir kadınla yaşadığı aşk hikâyesi anlatılır. Kimsesiz olan Engin, çocukluğundan beri bir suç çetesinin içindedir. Çete reisinin emri üzerine hırsızlık yapar. Son işinde zengin bir iş adamının evini soyması gerekir. Bunun için de iş adamının karısı Melis ile ilişki kurar. Engin, bu süreçte Melis’e âşık olacaktır. (Meltem İşler Sevindi)






      BiR AŞK BiN GÜNAH  (1989) 



Senaryo ve Yönetmen:
Orhan Elmas Görüntü Yönetmeni: Hakan Gürtop Yapım: Sezer Film/Sezer İnanoğlu Kamera: Hakan Gürtop, Özgün Müzik: Cahit Berkay, Prodüksiyon Müdürü: Fehmi Tengiz, Kurgu: Cevat Sezer, Yardımcı Yönetmen: Ali Kıvırcık, Işık Yönetmeni: Ali Salim Yaşar, Yönetmen Yardımcısı: Serap Korkmaz, Kamera Yardımcısı: Mustafa Oflu, Prodüksiyon Yardımcısı: Mustafa Doğan, Işık yardımcıları: M. Ali Gündoğdu, Ferzan Yücel, Set Şefi: Cavit Aydın, Yardımcısı: Ali Yılmaz, Ses Mühendisi: Erkan Esenboğa, Renk uzmanı: A. Tümay Rızai, Laboratuar: Şems Tokgöz, Arslan Tektaş, Baskı Mustafa Yıldız, Negatif Kurgu: Ömer Aklsu, Fatma Yıldız, Kurgu yardımcıları: Metin Çeşmebaşı, Soner Şenbecerir, Özgün Müzik: Cahit Berkay, (Sineray Film stüdyosunda hazırlanmıştır)

 Oyuncular: Ahu Tuğba, Hakan Ural, Mehtap Ar, Şemsi İnkaya, Nuri Alço, Ülkü Ülker, Turgut Özatay, Baki Tamer, Belkıs Dilligil, Ehat Alinçe, Faruk Savun, Nuri Alço, Şeref Çokşeker, Kamil Sesli, Mehmet Samsa, Yaşar Duru, Rafet Kalkan, Cüneyt Tarı,


Konu: Filmde, iftiraya uğrayan bir genç kızın hikâyesi konu edilir. Cennet, yaşadığı köyde bir adamla evlendirilir. Ancak kocası beraber oldukları ilk gece Cennet’e iftira atar. Bu yüzden Cennet babasının evine geri döner. Yaşadığı olay, ailesiyle arasının bozulmasına sebep olur. Bir süre sonra evden kaçmak zorunda kalır. Köyden İstanbul’a giden Cennet, burada istemediği bir hayatı yaşamak zorunda kalacaktır. (Meltem İşler Sevindi)


 

 BENİ BENDE BİTİRDİLER (1989) 

 Senaryo ve Yönetmen: Nejat Saydam Kamera: Kenan Kurt Yapım: Ferkan Film/Feridun Kete
     Oyuncular: Küçük Ceylan (Ceylan Avcı), Armağan Türkeş, Şeref Çoksever, Turgut Özatay, Nilgün Ceylan, Sırrı Elitaş, Hakkı Kıvanç, Nişan Hançer, Enver Dönmez, İbrahim Uğurlu, Küçük Oyuncu: Sezer Dinler
Konu:
Anne ve babasını trafik kazasında kaybeden üç kardeşin dramatik öyküsü.

 BEN DE YAŞIYORUM (1989) 




Yönetmen:
Eser Zorlu Senaryo: Yasemen Görüntü Yönetmeni: Hakan Gürtop Yapım: Ferkan Film/Feridun Kete Sesleri Alan: Sedat Karadeniz, Müzik : Oğuz Abadan,

Oyuncular: Melike Zobu, Levent İnanır, Nazan Ayaz, Ahmet Hoşsöyler, Erhan Keçeci, Rafet Kalkan, Nermin Par, Nejat Gürçen, Çocuk Oyuncu: Erhan Keçeci,

Konu: Ekonomik durumları kötü olan bir aile ile, yanlarına sığınan bir hayat kadınının hayat mücadelesini anlatan dramatik bir film.

29 Nisan 2020 Çarşamba

BEKLEYİŞ (1989)



Senaryo ve Yönetmen: Ömer Uğur
Kamera: Ümit Ardabak
Yapım: İlker Film / Çetin Dağdelen

Oyuncular: Perihan Savaş, Cemal Gencer, Salih Kırmızı, Bülent Polat

Konu: Film, kocası gurbete çıkan köylü bir kadının yaşadıklarını konu edinir. Kıymet, Almanya’ya giden kocasından haber alamaz. Bekleyiş süreci uzadıkça Kıymet için yaşam gittikçe zorlaşır. Ekonomik sıkıntılarla boğuşan Kıymet bir yandan da Mahmut Ağa’nın tacizleriyle baş etmeye çalışır. Bu sırada tek geçim kaynağı olan tarlaya yol yapılacağını öğrenen Kıymet, köye gelen ekiplerle mücadele eder. Bu süreçte yol yapım ekibi içinde bulunan mühendis Namık, Kıymet’e destek verir. Ancak Mahmut Ağa’nın tezgâhladığı oyunlar yüzünden Kıymet’i zor günler beklemektedir. (Hasan Sakın)