Powered By Blogger

21 Ocak 2023 Cumartesi

 

OSMANLI CUMHURİYETİ (2008) 

Senaryo ve Yönetmen: Gani Müjde, Senaryo Yazarı: Fatih Solmaz, Emre Bülbül, Görüntü Yönetmeni  Uğur İçbak Yapım: Avşar FilmŞükrü Avşar Senaryo Danışmanı: Gökhan Karagülle, Hukuk Danışmanı: Erdem Turkekul, Kurgu: Mustafa Preşeva, Sanat Yönetmeni: Suna Çiftçi, Kostüm Tasarım: Baran Uğurlu, Kostüm Tasarım Asistanı: Zeynep Şan, Nalan Pişirici, Uygulayıcı Yapımcı: Murat İzzet Arslan, Yapım Sorumlusu: Selim Aydoğdu, Yardımcı Yönetmen: Tolgay Ziyal, Yönetmen Yardımcısı: Osman Taşçı, Nurgül Kaan, 1. Yönetmen Asistanı: Osman taşa, Devamlılık Asistanı: Burcu Alptekin, 3. Yönetmen Asistanı: Nurgil Kaan, Koordinasyon: Aslı Kay, Kamera Asistanı: Türksoy Gölebeyi, Kameraman: Burak Yazıcı, Işık Şefi: Kadir Yazıcı,  Sanat Asistanı: Karapınar, Kostüm Asistanı: Ulaş Tuna Astepe  Kostüm Asistanı: Ayşe Gülsüm Öze, Ebru Tunçoktay, Aytül Yenibayrak, Makyaj: Eyüp Kızıldere, Ses Kayıt : Fatih Aydoğdu, Boom Operatörü: Mehmet Aktaş, Final Miks: Ulaş Ağce, Cast Sorumlusu: Fulya Şirin, Engin Kocagöz, Aylin Uğur,  Ofis Koordinasyon Nejla Kutlu, Sponsor Sorumlusu: Bijan Delice, Cast Ajansı: Mayadroom Ajans, Avşar Film Film Genel Koordinatörü: Murat Çiçek, Yapım Sorumlusu: Selmi Aydoğdu, Set Amiri: Rıza Kadayıfçıoğlu, Set Grubu: Veysi Balta, Oğuz Köse, Taner Sönmez

 Oyuncular: Ata Demirer (7. Osman), Vildan Atasever (Asude), Ruhsar Öcal (Saliha Sultan), Ali Düşenkalkar (Başmabeyinci İbrahim Paşa), İbrahim PaşaSümer Tilmaç (Yadigar), Kerem Kupacı (Şöför Dumrul), Belma Canciğer Müjde (Nevbahar Sultan), Ziya Durukan (Şehzade Mehmet Arda), Hakan Vanlı (Sadrazam Sadık Muhtar), Yusuf Atala (Enver), Ahmet Çevik (Selamet), Alp Öyken (Vall William Highwill), Zekeriya Hocalar (Albay Eagle), Beyti Engin (Amerikan Yüzbaşı), Necmi Yapıcı (Üzeyir), Serhan Arslan (Direnişçi 1), Özgür Özgülgün (Direnişçi 2), Erdoğan Poyraz (Direnişçi 3), Serdar Soybelli (Direnişçi 4), Sinan Çalışkanoğlu (Piştici 1), Çağlar Çorumlu (Piştici 2), Faruk Karaçay (1. Militan), Erkan Erten (2. Militan), Baran Uğurlu (3. Militan), Öktem Doğru (Mr. Oliver), Charles Carroll (. Alhogen), Suzan Kardeş (Zerafet Bacı), Mustafa Uzunyılmaz (Rolü: Kuşbaz), Murat Serezli (Rolü: Mağaza Sahibi), Özden Özgürdal ( Cazgır), Zuhal Yalçın (Rukiye), Birsen Dürülü (Halayık), Hazal Şenel (Kasiyer), İbrahim Olam (Emlakçı), Fulya Şirin (Muhabir), Yeşim Dalgıçer, :Süleyman Yağcı (Direnişçi), Fatma Edizer (Arap Bacı), Ceren Soylu (Hayat Kadını), Ahmet Fırat (Yunan Temsilci), Günay Karacaoğlu (Çiçekçi Kadın), Ceyhun Yılmaz (Trafik Polisi), Sezen Aksu, Gülşah Yaprakçı (Gazeteci), Elif Verit (Gazeteci), Yaprak Gürsoy (Saray Restorasyonu Öğrencisi), Caner Uncuoğlu (Amerikan Yüzbaşı), Restorasyon Öğrencileri: Yaprak Gürsoy, Canan Makta, Burcu Arslan, Erkan Umutgülan, Kemal Uçar, Murat Okay, Gürkan Konul, Magazin Gazetecileri: Gülşah Yaprakçı, Elif Varil, Volkan Atalay, Ayra Sertdemir, Yunus Emre Fırat, Amerikan Askerleri: Mert Ever, Muhammet Kamara, Emirhan Dumanoğlu, Aytaç Çetinkaya, Orhan Yaylacıkoral, Muhammed KIonige, İman Honomor, Musa Hamit, Fasıl Ekibi: Volkan Şenlendirici, Altan Gözetlk, Murat Gizgin, Veysel İmeci, Hasan Demir, Bülent Orman, Ali Duraç, Mahmut Demirci, Ayşenur Yapız, Çağla Er, Ebru Erler, Dublör Koordinatörü: Burhan Kocabaş, Dublörler: Muharrem Dündar, Fatih Uğurlu, Burak Özişti, Seda Demiryapan, Deniz Kaan, Hasan Hasanoğlu, Kamuran Beygirlioğlu, Yunus Emre Soğukkanlı

 Konu: 1888 de Selanik'te başlar öykümüz.Selanik'teki uçsuz bucaksız tarlalarda sarı saçlı,mavi gözlü küçük bir çocuk kargaları kov alamaktadır. Sonra birden bir ağaç ve ağacın dallarında asılı kafeste bir bülbül görür...Kafesi almak için ağaca tırmanırken bastığı ve tutunduğu dal kırılır. Çocuk aşağıya düşer, düşer, düşer ve toprağa kafası çarpar...Gözleri kapanır...Ekran kararır...Topkapı sarayından açılırız... Yıl 2008 olmuştur... Ülkenin Sevr anlaşmasını imzaladığını, Amerikan mandasını kabul ettiğini, meşrutiyete geçilerek padişaha sembolik yetkiler verildiğini anlarız…

 Her şeyi Başmabeyinci Boynu eğri İbrahim paşa idare etmektedir aslında...Meşruti hükümetin başkanı olan Sadrazam Sadık Muhtar'ın hesabı ise Avrupa Birliğine kapağı atıp Padişahtan kurtulmak ve başbakan olarak ülkenin gerçek yöneticisi olmaktır. Karısı ile kavga edip sarayın koridorlarında sinirle gezindiği bir gün sarayı restore eden güzel sanatlar öğrencilerinden oluşan bir gurupla karşılaşır Padişah 7. Osman.Gurubun içindeki Asude adlı kıza sırılsıklam aşık olmuştur. Bu aşkla birlikte Osman beyin bütün dünyası alt üst olur...Ülke yeni bir durumla karşı karşıyadır artık...

 

FİLMİ İZLE 



 

O….ÇOCUKLARI (2008) 



Yönetmen: Murat Saraçoğlu, Senaryo: Sırrı Süreyya Önder, Görüntü Yönetmeni: Cengiz Uzun, Müzik: Kıraç, Yapım: Selay Tozkoparan Yardımcı Yönetmen: Günay Günaydın, Yönetmen Yardımcısı: Ahmet Yurtkul, Evren Karabıyık Dedeoğlu, Kurgu: Erkan Özekan, Işık Şefi: Erkan Can, Sanat Yönetmeni: Caner Gürlek, Rıza Doğan, Ses: Murat Şenürkmez, Makyaj: Fatma Şengül, Kostüm Tasarım: Cem Ece, Set Amiri: Kenan Parlak, Stajyer: Elif Canpolat, Focus Puller: Sedat Şahin, Cumhur Aksu, 1. Asistan: Gökhan Özdemir, 2. Asistan: Mustafa Güllük

 

Oyuncular: Özgü Namal (Dona), Demet Akbağ (Mehtap), Sarp Apak (Saffet), Altan Erkekli (Lokman), İpek Tuzcuoğlu (Hatice), Sezin Akbaşoğulları (Meryem), Mahir İpek (Komiser Şefi), Deniz Özerman (Mediha), Gökhan Atalay, Selen Uçer, Halil İbrahim Aras (Selvi), Barış Özkan (Selim), Ayla Arslancan (Deli), Yahya Kemal Baki, Selen Sevilgen (Verenica), Mare Gonzale (Doktor), Selin Yardımcı (Stella), Alessandra Greoeo (Stefan), Çocuk Oyuncular: Zeynep Deniz Özbay (hazan), Birsu Demir (Suelin), Eren Ergant (Hayati), Ozoan Erdoğan (Sakıp), Tuana Kol (Çiçek), Perim Erdölen (Melek )

 

Konu: Yıl 1981... Türkiye, askeri rejimin yönetimi altındadır. Hayat kadınlarının çocuklarına bakıcılık yapan emanetçi annenin, evinin ekseninde inanılmaz olaylar gelişecektir. Çocuk psikolojisi, eğitim, töre, annelik duygusu, kadın erkek ilişkileri, toplumsal değer yargıları ve baskı ortamının sorgulandığı, tartışmalara yol açacak bir film .



FİLMİ İZLE 



 

NEKRÜT (2008) 

Yönetmen Ulaş Ak Senaryo Ulaş Ak Görüntü Yönetmeni Mehmet Gün Yapımcı Kat Prodüksiyon/Sabahattin Kat Sanat Yönetmeni : Mira Civelek, Kostüm Tasarım: Mira Civelek, Basın Sorumlusu : Güneş Güneş, Basın ve Halkla İlişkiler: Evre Türkel, Kameraman: Gürol Beşer, Film Baskı: İlker Şen, Kopya Baskı: Tamer Eşkazan, Renk Düzenleme: Cem Taşkara, Negatif Kayıt: Kadir Burç, Işık Şefi: Faruk Yılmaz, Makyaj: Ödül Dede, Özel Efekt Süpervizörü: Cihat Parlak, DS Nitris: Sencer Yalçın, Ses Efekti: Seda Karpat, DS Nitris Asistanı: Ersin Kahraman, Teknik Destek: Safa Gökhan Huylu, Müzik: Murat Özdemir

 Oyuncular: Nuri Alço (Vahit), Erol Günaydın (Ali Rıza), Mustafa Topaloğlu (Başkan), Ferhat Yılmaz, Erkan Taşdöğen (Kemal), Selahattin Taşdöğen (Hamza), Gamze Gözalan (Münevver), Sinan Bengier (Efrayüz), Başak Sayan (Kader), Duygu Çetinkaya, Misak Toros (Seyfi), Yıldırım Öcek (Doktor),Nazlı Kar (Syweta), Nail Demir, Nil Yurtoğlu (Uzaylı çocuk), Ercan Yazgan (Kader), Özlem Hasgül (Esra),

 Konu: Nekrüt adlı gezegenin yönetim konseyi, gezegenin adının tersten okunduğunda Türken olduğunu fark edince, özel bir ekibi dünya gezegeninde Türkiye'ye gönderme kararı alır.

 Üç kişiden ve bir çocuktan oluşan ekibin başından, Türkiye'ye ayak bastığı ilk andan itibaren olmadık olaylar geçer. Olayların kendi içinde komik akışı sona doğru, Nekrütlülerin yaşadıkları gezegende bilmedikleri duyguları öğrenmeleri ile sonuçlanır: Sevgi, aile ve fedakârlık…


FİLMİ İZLE



 

NOKTA (2008) 

Senaryo ve Yönetmen: Derviş Zaim, Görüntü Yönetmeni: Ercan Yılmaz, Müzik: Mazlum Çimen, Yapımcı: Derviş Zaim, Baran Seyhan Post Prodüksiyon Danışmanı: Ulaş Cihan Şimşek, Sanat Ynetmeni: Artun Yares, Natali yares, 1. Kameraman ve Focus Puller: Sedat Koçak, Yardımcı Sanat Yönetmeni: Önder Kaymak, Ses Kayıt: Duygu Çelikkol,

 Oyuncular: Hikmet Karagöz, Mehmet Al,i Nuroğlu, Numan Acar, Mustafa Uzunyılmaz, Settar Tanrıöğen, Cen Aksakal, Begüm Bir Gören

 

Konu: Ahmet, arkadaşı Selim'e aileden kalma paha biçilmez Kuran'ı satabilmesi için yardım etmeye karar verir ve onu mafyadadan tanıdığı kişilerle tanıştırır. Ne var ki, karanlık adamlar Selim'i kaçırır ve babası Veli Hoca'ya, oğlunun hayatı karşılığından 13.yüzyıldan kalma Kuran'ı kendilerine vermeleri konusunda şantaja başlarlar.  

Her ne kadar Veli Hoca oğlunu kaçıran adamların isteklerini kabul etse, bu oğlunun canını kurtarmasına yetmeyecektir. Mafya Selim'i öldürmüştür. Bunun üzerine Ahmet, işe karışan eşkıyaların hepsini öldürür.

 Ahmet, bir süre sonra Selim'in ailesini bulmaya ve onlara gerçeği söylemeye karar verir. Ne yazık ki Selim'in babası ölmüştür. Daha sonra amcası Hamdullah Hoca'yı bulur, ancak ona da gerçeği söylemeyi başaramaz. Onun yerine yaşlı adamın yardımcısı Mümin'e geçmişteki olayları anlatır. Mümin kendisine saldırınca Ahmet kaçar. Veli Hoca'nın evine gider ve Kuran'ı kızına bırakır. Aradan zaman geçer ve Ahmet yeniden Veli Hoca'nın evine gider. Orada Hamdullah Hoca ve Mümin'in eline düşer. Amca ile Mümin, Ahmet'i sorgulamaya ve Kuran'ın eksik parçasının yerini öğrenmeye çalışırlar. Ahmet onlara Selim'in gömüldüğü yeri göstermeyi önerir. Bunun üzerine Hamdullah Hoca, çektiği acının yeterli olduğu düşünür ve Ahmet'i affeder. Ahmet, Selim'in gömülü olduğu yeri gösterdikten sonra uzaklaşmaya çalışır; ancak yorgunluğu buna engel olacaktır. (sinema.hürriyet.com.tr)

 ÖDÜL

30. Montpellier Film Festivali'nde
       ► "En İyi Müzik"
        İstanbul Film Festivali'nde
       ► "En İyi Yönetmen",
        Adana Altın Koza Film Festivali'nde
       ► "En İyi Stüdyo",
       ► "En İyi Görüntü Yönetmeni"
       ► "En İyi Müzik",
       Antalya Altın Portakal Film Festivali'nde
       ► "En İyi Yönetmen",
       ► Dr. Avni Tolunay Jüri Özel Ödülü", S"Uluslararası Eleştirmenler Ödülü",
       ►"En İyi Müzik",► "En İyi Ses TasarımMiksaj"

 Derviş Zaim, “Cenneti Beklerken”le başladığı üçlemenin ikinci halkası “Nokta” ile 45. Antalya Altın Portakal Film Festivali’ndeydi. Filmin yönetmeni Derviş Zaim, başrol oyuncusu Mehmet Ali Nuroğlu, Settar Tanrıöğen, Serhat Kılıç, filmin müziklerini yapan Mazlum Çimen ve yapımcı Baran Seyhan katıldı.

 Derviş Zaim, Nokta’nın ve genel olarak üçlemenin ortaya çıkışında ‘geleneksel sanatlardan nasıl yararlanabiliriz?’ düşüncesinin etkili olduğunu söyledi. İlk film olan “Cenneti Beklerken”de minyatürden, “Nokta”da hattan yararlandığını söyleyen yönetmen, bir sonraki filmde çini üzerine eğilmeyi düşündüğünü dile getirdi.

 Filmin tamamını Tuz Gölü’nde çeken yönetmen, bu tercihinin sebebini şöyle açıkladı: “Tuz Gölü sınırsız bir alan sağlıyordu ve filmi tek planda çekmeyi mümkün kılıyordu. Bunu istedim; çünkü hatta da bir cümleyi bir defada yazar, bitirir ve noktayı koyarsınız. Film üzerine çalışırken hikaye kadar biçimde de hattan yararlanmak istedim.”

 Filmde, istemeden illegal işlere karıştığı için vicdan azabı çeken genç bir hattatı canlandıran Mehmet Ali Nuroğlu, karakter için sadece kendi çalışmalarının yeterli olmadığını belirterek “Karakteri çözebilmem için, hikayeyi ve hikayenin meselesini de çözmem gerekiyordu. Bu yüzden de Derviş, kitaplar verdi ve ben epey bir kitap okuduktan sonra o karakteri canlandırdım.” Dedi.

 Filmin müziklerini yapan Mazlum Çimen ise jenerikte ‘psikopat’ olarak geçen enstrümanı şöyle tanıttı: “Farklı bir ses elde etmeye çalışıyorduk deneye yanıla. Elimizde bağlama vardı, evirip çevirirken ‘psikopat’ bir ses çıktı. Biz de bunun adını psikopat koyalım, adı olsun dedik!”

"Kaos ve çözülmenin olduğu dönemlerde insan ruhunu anlamak için büyük olanaklar da vardır." Böyle diyordu Derviş Zaim, son filmi Nokta'nın Altın Portakal'daki gösteriminin ardından, "Filmlerinizdeki hikayeler genellikle toplumda bir karmaşa ve kaosun hakim olduğu anlarda başlıyor. Bunun bir nedeni var mı?" şeklindeki bir soruya cevaben.

 Zaim, üçleme olarak tasarladığı projenin ilk ayağı olan Cenneti Beklerken' de (2006) minyatür sanatının estetiğinden yararlanmıştı. Nokta ise estetik duygusunu hat sanatından alıyor. Cennneti Beklerken'in hikayesi Osmanlı döneminde isyanların baş gösterdiği bir 'an' da başlıyordu. Nokta, Anadolu topraklarının Moğol işgaline uğradığı bir 'an'da başlıyor.

 Bir zaman aralığını, başka bir zaman diliminde yeniden tanımlamak, ilkindeki bütün duyguları, yeni zamanda bütünüyle kurgulamayı da zorunlu kılar. Oysa bir 'an' dan bahsediyorsak, 'an'ın farklı zamanlardaki izdüşümleri arasında fazla değişkenlik yok demektir. "Bu anı daha öncede görmüştük" diye düşünürüz. Ama "bu dönem daha önce de yaşandı" demeyiz. Gözlerdeki bir anlık öfke, bir anda içimize oturup kalan vicdan duygusu, bir anlık gaflet, bir anlık korku, bir anlık şehvet... Hep aynı fizyolojik etkilerin sonucu olarak ortaya çıkar. Bir anlık öfkenin, korkunun ve gafletin sonuçlarına bir ömür katlanabiliriz.

 Derviş Zaim'in hikayelerini başlattığı 'an'lar zamandan ve mekandan bağımsızdır. Hikaye başka başka zamanlara ve mekanlara aksa da, hep başladığı 'an'a sadık kalacaktır artık.

 Bu yüzden, 13. yüzyılda Moğol istilasının hemen öncesinde Tuz Gölü'ne "Af' allahü anh" (Alllah onu affetsin) yazısını yazarken nokta koymayı unutan ustası tarafından mürekkep almak için gönderilen ve asla geri dönmeyen çırağın yüzüne korku ve suçluluk duygusunun gelip oturduğu 'an'; aradan yüzyıllar geçip hikaye bugüne taşındığında bile anlamını korur. Sevgilisiyle evlenip, yalnızca hatla ilgilenmeyi düşünen Ahmet'in arkadaşının "yasadışı" teklifini kabul ettiği 'an'la çırağın gözünde korkunun belirginleştiği an aynıdır artık. Çırak, verdiği sözü tutamamanın sonuçlarını bir günah gibi boynunda taşıyıp, nokta koyacak bir "Af' allahü anh" yazısı ararken; Ahmet hem kendisinin hem de farkında olmadan çırağın vicdanını kurtarmaya çalışmaktadır. Ahmet, çırağı Tuz Gölü'nün ortasında bulduğunda onu sırtında taşır. Ahmet'in altında ezildiği şey çırağın değil, her ikisinin de günahlarının ağırlığıdır aslında.

 Böylece, Ahmet' in kimliğinde her insan herkesin günahlarını taşır; vicdanını temizlediğinde herkesin de vicdanını temizlemiş olacaktır. Ahmet de çırak da bulundukları 'an'ların birer ürünüdürler. İçinde bulundukları "kaos"un tetiklediği duygulardır ikisine de günahkarlık ve suçluluk duygusu yaşatıp vicdanlarını rahatsız eden şey. Çırak, Anadolu, semiz Moğol atlarının nalları altında inlerken, herkesten çok kendisi için korkmuştur. Ahmet, açgözlülüğün geçer akçe olduğu bir zamanın kurbanıdır.

 Ama vicdan onarılmaz. Ölünün yerine yenisini koyamazsın, kırılan kalbi avucunun içine alıp onaramazsın, bir çiçeği koparmışsan artık kopmuştur, bir kitabı yerinden oynattıysan artık tam oraya koyamazsın, bir dengeyi bozduysan artık aynı dengeyi kuramazsın ... Derviş Zaim, insanlığın bir yerde nokta koymayı unuttuğunu ve o günden bu yana nokta koymak için uğraşıp didindiğini anlatıyor seyircisine.

 Ahmet ve çırak da noktayı koyabilmek için ellerine geçen fırsatı, bir 'an'a kapılıp değerlendiremiyor. Her ikisinin de son noktayı koyup vicdanlarının yükünden kurtulabilecekleri, acılarını dindirebilecekleri, noktası unutulmuş bir yazı da yok artık. (Şenay Aydemir) “Altyazı, Aylık Sinema Dergisi, sayı 78”


 

MURO (2008)  



Yönetmen: Zübeyr Şaşmaz, Senaryo: Raci Şaşmaz, Bahadır Özdener, Cüneyt Aysan, Müzik: J.P Smadi, Cem Yıldız, Görüntü Yönetmeni: Selahattin Sancaklı Yapım: Pana Film/ Raci şaşmaz Kurgu: Kemalettin Osmanlı, Sanat Yönetmeni: Fırat Yünlüel, Kostüm Tasarım: Sunay Korgül Oyuryüz, Umay Korgül, Genel Koordinatör: Sadettin Namoğlu, Yapım Koordinatörü: Mehmet Bas, Yardımcı Yönetmen: Özgür Özbalık, Yönetmen Yrdımcısı: Oğuz Ayaz, Kamera Asistanı: Fatih Canıbeyaz, Set Fotoğrafları: Nazım Serhat Fırat, Kurgu Asistanı: Yusuf Ziya Kaya, Sanat asistanı: Tan Taşpolatoğlu, Ses Tasarım – Final Miks: Orçun Kozluca, Müzik Kayıt: Ulaş Ağçe, DS Nİtris: Burak Sürücü, Cast Direktörü: Erdem Ergüney, Cast Asistanı: Kerem Fırtına, Prodüksiyon Amiri: İhsan Karademir, Set Asistanı: Adem Akar,

 

Oyuncular: Mustafa Üstündağ (Muro), Şefik Onatoğlu (Çetin), Bülent Şakrak (Muavin), Selim Erdoğan, Eray Türk (Yıldırım), Nataliya Bondarenko (Anna), Darıya Litvinova (Olga), Evrim Alasya (Fidan), Demir Karahan, Mazhar Alanson, Selim Erdoğan, Demir Karahan Emniyet amiri), Mehmet Ulay, Eva Maya (Natalie), Murat Şenol (Refo), Cengiz Sezici (sarhoş), Suat Ergin (garson), Eren Aksu (sarı çocuk), Murat Ormıyak

 Konu: Cezaevinden çıkan Muro ile Çeto, devrimi köyden başlatmak üzere memleketlerine dönerler. İlk planları evlenip yuva kurmak, örnek birer devrimci olmaktır. Oysa köyde onları bir sürpriz beklemektedir. Muhtar, Muro ile Çeto’yu hapisteyken iki Rus kadınla evlendirmiştir. Muro ile Çeto’nun devrim ütopyasını gerçekleştirmeleri için; kadınları bulup boşanmaları gerekmektedir. Bunun için İstanbul’a dönen Muro ile Çeto’nun başına gelmeyen kalmaz. Çözümlemesini asla yapamayacakları bir örgütle karşı karşıya kalırlar…



 

MOMMO “KIZ KARDEŞİM” (2008) 


Senaryo ve Yönetmen: Atalay Taşdiken, Görüntü Yönetmeni : Ali Özel, Müzik: Erkan Oğur, Yapım : At yapım/Atalay Taşdiken Ses : Mustafa Bölükbaşı, Kurgu : Serhat Solmaz, Sanat Yönetmeni : Fazilet Sezgin, Kamera Asistanı: Ahmet Açıkkol, Set Fotoğrafları: Osman Özel, Fregman Kurgu: Sencer Yalçın, Kopya Baskı: Tamer Eşkazan, Renk Düzenleme: Erdinç Dinçer, Tolga Girici, Negatif Kayıt: Kadir Burç, Ses Kayıt: Mustafa Bölükbaşı, DS Nitris: Sencer Yalçın, Asistanı: Ersin Kahraman,

 Oyuncular: Elif Bülbül (Ayşe), Mehmet Bülbül (Ahmet), Mete Dönmezer (Hasan Dede), Mustafa Uzunyılmaz (Kazım), Mehmet Usta (İstanbul’lu Bakkal), Ali Bakır (İbrahim), Mehmet Çiğdem (Hüseyin)

 Konu: Dokuz yaşında bir çocuk; hem ağabey, hem baba, hem anne, hem de bir bilge olabilir mi? Ayşe için olur. Ve hatta hiçbir şeyden korkmayan bir ağabeydir o. Annesiz iki çocuğun içinizi ısıtacak, kimi zaman gözünüzü yaşartacak öyküsü. Hem de gerçek. Yalın bir dille köyü, köyün insanlarını, kardeşlerin ilişkini anlatan film, sürpriz bir finalle bitiyor.


NOT: Film, Konya’nın Hüyük İlçesinin Çavuş Kasaba’sında çekildi. Yöre insanı filmde rol aldı. Gerçek bir hikayeden yola çıkılarak yazılan senaryo, gerçek mekanlarında çekildi. Filmin kahramanı iki çocuk, bölgedeki okullar taranarak seçildi. İki yıldır sağlık sorunlarıyla uğraşan yarı felçli oyuncu Mete Dönmezer, Filmde yarı felçli bir dedeyi başarıyla canlandırdı. Çavuş Belediye başkanı Mehmet Çiğdem ve Hüyük Belediye Başkanı Ahmet Temiz, Filmin çekimine büyük katkı sağladılar.


FİLMİ İZLE 



 

MİRAS (2008) 

 Yönetmen Aydın Sayman Senaryo Atilla Özyüksel, Ayşegül Karaköse Görüntü Yönetmeni Aşkın Sağıroğlu Yapım GDY Film/Kaan Girgin Eser: Osman Aysu, Proje Danışmanı: Mehmet Metiner, Müzik: Murat Özdemir, Aksiyon Yönetmeni: Tarkan Özel, Özel Efekt Yönetmeni: Cem Özel, Yönetmen Yardımcısı: Görkem Erdem, Kurgu Süpervizörü: Emre Yıldırım, Kurgu Asistanı: Ender Özyer, Yardımcı Yönetmen: Ece Eryılmaz, Reji Asistanları: Hüseyin Sezgin, Hasan Bener, Merve Tırnovalı, Ümit Şafak, Yapım Koordinatörü: Mustafa Karadaş, Sanat Yönetmeni: İbrahim İldem, Selda Çiçek, Sanat Asistanları: Erkan İldem, Hüseyin Beyaz, Ceylan Kara, Prodüksiyon sorumlusu: Onur Kavas, Asistanı: Cankat Cantoray, Kamera Asistanları: Şefik Ağırtmış, M. Ali Çevik, Seyfettin Özel, Murat Akyıldız, M. Ali Yılmaz, Işık Şefi: Bülent Zandallı, Asistanlar: Osman Şenel, Ersin Palabıyık, Tarık Akyürek, Makyöz: Şükran Tokuşoğlu, Kuaför: Erhan Kaya, Kostüm: Özgür Mete, Asistanları: Nimet Emiroğlu, Ece Ademoğlu, Zeynep Ekin Ökmen, Ethem Yonar, Set Amiri: Bestami Büyük, Hasan Avcı, Set
Asistanları:
Ali Çırpan, Ömür Karaca, Cumhur Özafşar, Suat Demirbaş, Murat Albayrak, Sefer Söylemez, Serkan Yılmaz, Laboratuar Şefi: Adnan Şahin, Koordinatör: Serkan Üstün, Negatif Yıkama: Özkan Sevinç, Film Yıkama: Arif Şengül, Tamer Eşkazan, Kadir Burç, Renl Düzeltme: Adnan Şahin, Uğur Orbay, Film Baskı: Uğur Orbay, Adnan Şahin, İlker Şen

 Oyuncular: Altan Erkekli (Abdülhamid), Suavi Eren (Doğan), Levent Özdilek (Yavuz), Kaya Akarsu (Amir Ali), Kaan Girgin (George), Haldun Boysan (Kaya), Yusuf Azuz ( Robert), Şafak Güçlü (Baloji), Serhan Süsler (Atilla), Sunlel Shetty (Arbas), Gökhan Mumcu (Erdal), Shweta Aggrawal (Aysa), Yıldız Çağrı Atiksoy (İrem), James Barron (David), Valeria Anne Needham (Sara), Cevdet Canver (Nevinsky), Gürsel Yanardöner (Mert), Emre İğdemir (Keith),

 Konu: Filmin başında sarayda Yahudi sözcülerini bir sadrazamla konuşurken görürüz. Abdülhamit’in karşısındalar, konuşmalar, Yahudiler Filistin’den toprak istiyorlar, Osmanlı’nın tüm dış borcunu ödeyip, hazineyi dolduracaklarını söylüyorlar. Abdülhamit karşı çıkıp  Kanla kazanılmış vatan toprağı, parayla değil ancak kanla geri verilir. Adamlar çıkar, Sadrazamla gizli, gizli konuşuyorlar, onları bir göz izliyor. Abdülhamit Beylerbeyi sarayına acil gider, Mahmut paşayı çağırır.

 Mahmut’a bir komploya kurban edileceğini, tahttan indirileceğini düşündüğünü söyler, Yahudilerin bir ülke kurmak için operasyon yaptığını ve bu plana göre Osmanlı, Türk topraklarını da alacaklarını, ülkeyi böleceklerini söyler. Mahmut paşanın da Musul, Kerkük’te toprağı olduğu için onu uyarır, çok dikkatli olmasını ve mümkünse bu toprakları güvenilir bir kişiye teslim etmesini tavsiye eder..

 Mahmut, o bölgedeki arazilerini eşinin abisi Hintli Gururaja devreder ve ondan zamanı geldiğinde bu arazilerin gelirinin Osmanlılara verilmesini ister. Hareket ordusu gelip Abdülhamit’i tahttan indirir, İngilizler gelip Mahmut paşadan Musul Kerkük’teki arsalarını ister, Mahmut ta bunu Hintli eniştesine sattığını söyler. İngiliz şirket Hintli enişteyi bulur, ona ortaklık teklif ederler, Hintli işletemediği için 99 seneliğine İngiliz şirketle anlaşır, kendi hissesine düşen parayı da, Mahmut Paşadan aldığı direktiflerle Türkiye’deki bir şirkete aktarır, şirkette bunu Teşkilatı Mahsusiye’ye.

 Teşkilatı Mahsusiye bayrağı altında toplanan eski Osmanlıları görürüz, yemin ediyorlar, bu görevi gelecek nesilleri başarı ile aktaracaklarını söylerler. Hindistan’daki görev başarıyla tamamlanmış olduğu konuşulur.

 Teşkilatı Mahsusiye bayrağından günümüze geliriz. Günümüzde Türkiye’sindeki şirketin sahibi Kaya, Mahmut paşanın torunudur, Erdal’da Kaya’nın oğlu bayrağın altında günümüzdeki mahsusiye üyelerini görürüz, “Ortadoğudaki savaş şiddetini arttırdı, oradaki kaynağımızı kesmek istiyorlar, bir şeyler yapmamız gerek, petrolün kullanım hakkını tamamı ile kendimize almalıyız 99 yıllık kontrat bitiyor, düşmanda tetikte çok dikkatli olmalıyız” der.

 Petrol kuyularını işleten İngiliz şirket Hintli baba (MİTABH) ile anlaşmaya çalışır, Mitabh Gururajın torunudur, Mitabh dedesine verdiği sözü tutacağı için anlaşmaz.

 Konuşmalar yapılırken yan odada Mİ5 Başkanı vardır, Mitabh çıkınca odaya Robert girer, Şirket sahibi hedefin bu olduğunu ve onu ya ikna etmelerini, ya ikna etmelerini söyler. İngiltere’de, Türk arkadaşı İrem ve Hintli arkadaşı Balaji ile mezun olup ayrılır, birbirini çok seven üç arkadaş, İngri’ninde koruması Suniel ona deliler gibi aşıktır.

FİLMİ İZLE 


 

MERDİVEN ALTI (2008) 

Senaryo ve Yönetmen Nur Akalın Görüntü Yönetmeni Seçkin Savaş Müzik Deha Özer Şenay Yapımcı  Nasa Seif Said Kurgu Melih Tatlıcan Yardımcı Yönetmen  Zafer Selçuk  Yardımcı Yönetmen Yasemin Çağan Boğalıoğlu Fragman Kurgu Gürcan Cansever Post-Prodüksiyon Sorumlusu Işık Şefi Aytekin Birkon , Ferzan Yücel  Işık Şef Yardımcısı Gökhan Calp Işık Asistanı Müjdat Yücel Ses Operatörü Oktay Baki

 Oyuncular: Kaan Yılmaz   (Sinan),           Deha Özer Şenay),  Mehmet Gökalp Arıkan (Eren), Şenay Aydın (Ferit Kaya Genç), Bülent Çolak, Yaşar Eyüboğlu, Nasa Seif Said,       Serdar Koçak, Metin Yeğin, Nasa Seif Said, Semra Tezcan, Mehmet Karabürk, Su Güneş Mıhladız, Erkan Obus, Mirza Karagöz, Köksal Çalık  

 Konu: Çalıştığı inşaattaki patronunun ölümü, yakın bir arkadaşının başına gelen kaza gibi tanık olduğu olaylar nedeniyle polis tarafından aranan ve yakalanırsa askere gönderileceğinden korkan Sinan'ın hikâyesini anlatıyor.  Sinan, abisini ve kız kardeşini bulmak üzere, üzerinde kimlik bulundurmadan Eren le birlikte, İstanbul'un yeraltı dünyasında bahisçilerin, boksörlerin ve barmenlerin içinden geçtiği maceralı bir yolculuğa çıkıyor.


FİLMİ İZLE 



 

MASKELİ BEŞLER : KIBRIS (2008) 

Senaryo ve Yönetmen Murat Aslan Görüntü Yönetmeni Soykut Turan Yapım Arzu Film/Fida Film;  Murat Akdilek, Can Saban, Kamil Çevikalp  Müzik: Cem Erman, Yapım Koordinatörü: Orhan Erkal, Yapım Sorumlusu: Arda Mutludoğan, Yapım Amöiri: Erkan Gezginci, Bülent Çolael, Sanat Yönetmeni: Nergis Çalışkan, Kurgu: Mustafa Preşeva, Ses: Levent İntepe, Yardımcı Yönetmen: Tolgay Ziyal, Kostüm: Gülümser Gürtunca, Serap Bahadır, Yönetmen Asistanları: Osman Taşcı, Sara Merih Ertaş, Melda Özvanlıgil, Yapım yardımcısı: Erdal Akalın, Yapım Ekibi: Vahit Sandalcılar, Mürsel Sarıtaş, Emrah Erdiman, Murat Adanır Makjaj: Gila Benezra, Nimet İnkaya, Silay Özgök, Işık şefi: Şükrü Ayar, Kamera Operatöü: Ersan Çapan, Asistanları: Erşen Ersoy, Neslihan Siligör, Işık Asistanları: Ozan Atar, Hüseyin Coşkun, Zafer Özsoy, Uygar Taştan, Göksel Arslan, Set Amiri: Kenan Parlak, Set Teknisyenleri: Ülgen Bağlar, Muharrem Öztürk, Özkan Keleş, Davut Atak, Kuaför: Murtaza Kaya, Serkan Karadağ

 Oyuncular: Mehmet Ali Erbil (Peşto’nun arkadaşı), Peker Açıkalın (Bahattin), Şafak Sezer (Tezcan), Cengiz Küçükayvaz, Melih Ekener (Zeki), Atlla Sarıhan (Recep), Hakan Ural (Faruk), Deniz Akkaya (Bilge), Seray Sever (Ayşın), Necmi yapıcı (Sebo), Erdal Tosun (Bestuh), Sinan Bengier (Zolo), Hamit Haskabal (Hamit), Burak Öncü (Cenin), Ferhat Yılmaz (Ferhat), Deniz Oral (Kule polisi), Levent Ünsal (sivil polis), Ercan Saymen (kumarbaz), İcmal Aktuna (yaşlı kadın), Turgay Doğan (kule görevlisi), Seçil Mutlu (1. hostes), Duygu Paracıklıoğlu (2. hostes), Uğur Arslanoğlu (kado), Türkiz Nida Özbek (küçük bilge), Erhan Sayar (1. pilot, )Kadir Konal (2. pilot), Aliye Uzun (hizmetçi)

 Konu: Sevimli ve sakar hırsızlar çetesi Maskeli Beşler, şanssız geçirdiği dönemlerden sonra suç işlememeye tövbe etmiş ticaretle uğraşmaktadır. Ancak suç dünyasının önemli isimlerinden Rocky Selim (MEHMET ALİ ERBİL) kendilerine reddedilmesi güç bir teklifle gelir. Kıbrıs’ta bir kumarhaneyi soyacaklardır. Bir araya gelen ekip Kıbrıs’a hareket eder. Operasyon için yaptıkları planlar ve soygun çabaları çeteyi birbirinden komik süprizlerle karşı karşıya getirecektir.


FİLMİ İZLE 



 

KİRPİ (2008) 

Yönetmen : Erdal Murat Aktaş, Senaryo Yazarı; Erdal Murat Aktaş , Atay Sözer, Müzik: Benjamin Walken Beladi, Görüntü Yönetmeni: Alper Derli Yapım Erdal Murat Aktaş, Volkan Yabasun Eser: Sulhi Dölek, Kurgu: Mustafa Preşeva , Uygulayıcı Yapımcı: Serkan Beşe  Yapım Asistanı : Korkut Keskin  Yardımcı Yönetmen: Mustafa Kotan, Yönetmen Yardımcısı: Burcu Celayir, Nurgül Bayram, Ersin Ekener, Yönetmen Asistanı: Demet Sargınoğlu, Işık Şefi: Erkan Can, Işık Asistanı: Tayip Yiğit, Yusf Yiğit, Serdar Oğuz, Set Amiri: Ahmet Güvercin, Set Asistanları: Selim Alan, Ayhan Kesici, Ümit Ayan, Ceren Güvercin, Kamera Asistanları: Hakan Okumuş, Atakan Küçükparmak, Abdullah Uzelli, Sanata Yön. Ast.: Yaşar Ozakoğlu, Işık Şen, Makyaj Asistanı: Yudum Altınboğa  Cast Sorumlusu: Engin Kocagöz, Yapım Koordinatörü: Oğuz Aktabur, Sanat Yönetmeni: Ayşem Pelin Aktan, Kostüm Sorumluları: Zeynep Karlıtepe, Gül Sezeroğlu, Saç Makyaj Şefi: Şahin Gül, Makyaj: Selin Eyel, Ses: Bülent Kılıç, , Ortak yapımcı: Serkan Balbal, Uygulayıcı Yapımcı: Hayri Serkan Beşe, Yapım Amiri: Fatih Haliloğlu, Yapım Asistanları: Serkan Sukyen, Pelin Demir, Korkut Keskin,

 Oyuncular: Mazhar Alanson (Kirpi Reşat), Güven Kıraç (Tahir Yaman), Halil Kumova (Şevket Bey), Zihni Göktay (Müştak Bey), (Mete), İrem Altuğ (Çiğdem), İskender Bağcılar (Vahit), Murat Serezli (Polis), Zuhal Topal (Nergis), Yeşim Ceren Bozoğlu (Dilarasu), Kubilay Penbeklioğlu (Polis), Caner Özyurtlu (Onur), Barış Falay (Jilet Sadi), Zuhal Yalçın (Nurten), Bahtiyar Engin (Komiser Sacit), İnci Pars (Hande), Hilal Uysun (Ayla), Ferdi Atuner (Hacı Onbeş Kamil), Tibet Çelik (Çocuk Reşat), Birsen Dürülü (Nükhet), Bahar Akça (Lale), Ferdi Akarnur (Taksi Şoförü), Emrah Elçiboğa (Necmi), Kürşat Alnıaçık (Haydar), Petek Arıca (Tahir'in kızı), Hakan İlçin (Konuk Oyuncu), Sinan Çalışkanoğlu (Polis Memuru), Çağkan Çulha (Reklamcı Can), Keiko Belir Yarar (Aynur Hanım), Erdoğan Tuncel (Kayınpeder), Mine Soley (Kalınvalide), Serkan Beşe (Polis), Hüseyin Özay (Sümbül Mahmut), Deniz Coşkun, Aylin Kontente (Sekreter), Ümit Tombak (Numan)

 Konu: "İntikam soğuk yenen bir yemektir" felsefesini şiar edinmiş Reşat Sapmaz, haksızlığa uğradığını düşündüğünde mutlaka bir karşılık verir, günün birinde kendi gibi biri olan Tahir Yaman'la karşılaşır. Kendi aralarında çekişirlerken çevrelerini nasıl etkilediklerinin, nelere yol açtıklarının farkına varmazlar. Sulhi Dölek'in 1996'da İş Bankası Mizah Romanı ödülünü alan kitabından uyarlanan film bir "Kara Mizah" örneği

FİLMİ İZLE 


 

KELEBEK (2008

Yönetmen: Cihan Taşkın. Senaryo Yazarı: Mahmut Bengi, Müzik : Ömer Faruk Tekbilek , Brian Keane, Görüntü Yönetmeni: Demian Barba, Yapım: İmaj/ Mahmut Bengi Yardımcı Yönetmen: Günay Günaydın, Yönetmen Yardımcısı: Evren Karabıyık Dedeoğlu, Selda Yıldırım, Mehmet Yetkin Arda, Işık Şefi: Işık Şefi Engin Altıntaş, Işık Asistanı; Ümit Özcan, Bestboy: Mehmet Uğuş, Makyaj: Bilay Özgök Makyaj Asistanı: Eren Kanat, Laboratuar: Sinefekt, Post Prodüksiyon: İmaj,

 Oyuncular: Ghassan Massoud (Rolü:Mevlevi Dede), Mevlevi Dede0 Serhat Yiğit, Caner Cindoruk, Deniz Bolışık (Rolü:Zeynep), Zeynep 3Şahin Çelik (Rolü:Lider), Münir Can Cindoruk (Rolü:Ümit & Kahraman), Ümit & KahramanAli Şekeroğlu (Rolü:örgütçü), Örgütçü Burcu Suna (Rolü: Amerikalı Kız) Amerikalı Kız Rol Sırası:

 Konu: Yıl 1996. Tarihin akışını değiştiren 11 Eylül faciasına yaklaşık beş yıl vardır. Oysa korkunç saldırının temelleri şimdiden atılmaktadır. Dünya çok karışık bir yer haline gelmekte; gerginlik her geçen gün biraz daha tırmanmaktadır. Afganistan’da süregelen iç savaşın en sıcak günleri yaşanmakta; insanlar dört gözle çatışmaların sona ermesini ve barışın gelmesini beklemektedir. Yusuf ve arkadaşları ise insani yardım amaçlı oraya gitmeyi planlamaktadır Derler ki… Burada bir kelebek kanat çırpsa, Atlantik’te fırtınaya sebep olabilir… İşte biz, her birimiz tıpkı o kelebek gibiyiz; fakat bir farkla… Bizim kelebeğimiz fırtınaya sebep olmaz! O, kanatlarını açar fırtınaya karşı koyar.” Mevlevi dedesi İbrahim, işte bu sözlerle yolcu eder Yusuf’u ve arkadaşlarını; sanki olacakları biliyormuşçasına…

 Yusuf ve yol arkadaşları seyahat için son hazırlıklarını yaparkerken, Usame bin Ladin de yeni karargahı olan Afganistan sınırından geçmektedir.

 Kahramanımız ve arkadaşları o yıl Afganistan’da binlerce insanla tanışır. Bu insanlardan birisi, 11 Eylül 2001’de bütün dünyanın tanıyacağı genç bir adamdır!.. (sinema.hurriyet.com.tr)


 

KARA KÖPEKLER HAVLARKEN (2008) 

Yönetmen Mehmet Bahadır Er, Maryna Gorbach, Senaryo: Mehmet Bahadır Er, Müzik : H. Barış Diri, Alp Erkin Çakmak, Görüntü Yönetmeni : Sviatoslav Bulakovskyi Yapım: Karakırmızı Film/ Mehmet Bahadır Er Kurgu: Maryna Gorbach, Uygulayıcı Yapımcı: Özcan Özel, Yapım Sorumlusu: Emel Dursun, 1. Yönetmen Yardımcısı:Serhat Çakılcıoğlu, 2. Yönetmen Yardımcısı: Selin Güngör, Focus Puller: Batuhan, Renk Düzenleme: Dilek Er, Ses Tasarım: Umut Şenyol, Ses Kayıt: Gürkan Özkay, (Fono Film Laboratuarlarında hazırlanmıştır.)

 Oyuncular: Cemal Toktaş (Selim), Volga Sorgu (Çaça Celal), Erkan Can (Usta), Ayfer Dönmez (Ayşe), Murat Daltaban (Mehmet), Mehmet Usta (Anten), Muhammed Cangören (Büyükbaba), Ergün Kuyucu (Sait), Taylan Ertuğrul (Reis), Onur Dikmen (Sarı), Şener Savaş (Polis), Mehmet Bahadır Er (Kameralı Adam),

 Konu: Selim, Anadolu'dan İstanbul'a göçmüş bir ailenin çocuğudur. Herhangi bir mesleği ya da profesyonelliği olmayan, oturduğu apartmanın çatı katında güvercin besleyen saf bir gençtir. Anaokulunda öğretmen olarak çalışan bir kıza aşıktır.

 Selim'in en yakın arkadaşı Çaça Celal ise bıçkın bir mahalle delikanlısıdır. Selim ve Çaça, gökdelenlerin hemen yanında dar gelirli insanların yaşadığı bir mahallede oturup, yolun öteki tarafındaki lüks semtlerde Usta dedikleri birisinin hesabına otoparkçılık yaparlar. En büyük hayalleri kendilerine ait bir otoparka sahip olmaktır. Ancak Selim'in sürekli gittiği lokalde tanıştıkları Mehmet'in teklifiyle hayatları değişir.

 ÖDÜL:

Ankara Film Festivali 21 Mart 2010
       ► Volga Sorgu “En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu”
       ► Cemal Toktaş “Umut Veren Yeni Erkek Oyuncu”

 Seçici Kurul Özel Ödülü

► Mehmet Bahadır Er ve Maryna Gorbach

Ulusal Uzun Film Yarışması kapsamında “SİYAD En İyi Film Ödülü” de verildi

SİYAD En İyi Film Ödülü’
      ► Mehmet Bahatır Er ve Maryna Gorbach 

Seçici kurul Üyeleri: Ertan Yılmaz, Mahir Günşıray, Tayfun Pirselimoğlu, Fırat Yücel ve Hasan Ali

 Yavuz Sezer/ sinema.ekolay 16.03.2010

İstanbul sokaklarının hikâyesi...Şehirlerdeki güvenlik sorunu, otopark mafyası, işsizlik, askerlik gibi konulara farklı yaklaşımıyla Kara Köpekler Havlarken taraflı tarafsız her kesimin dikkatini çekebilecek bir film.

 Film, mahallenin iki afili delikanlısı Selim [Cemal Toktaş] ve Çaça [Volga Sorgu]’nun İstanbul'un kanunsuzları arasından sıyrılarak yeni bir hayat kurma mücadelesini anlatıyor. Selim ve Çaça, yanı başında gökdelenlerin bittiği, dar gelirli insanların yaşadığı bir mahallede oturup, yolun öteki tarafındaki lüks semtlerde Usta [Erkan Can] dedikleri birisinin hesabına otoparkçılık yaparlar.

En büyük hayalleri kendilerine ait bir otoparka sahip olmaktır. İki dost, Selim’in sürekli gittiği güvercinciler kahvesinden ağabeyleri Mehmet [Murat Daltaban]’ın bir alışveriş merkezi güvenlik ihalesine ortaklaşa girmeleri teklifini kabul ederler.

 Merkezin güvenlik müdürü sait'in [Ergun Kuyucu] ihaleye başkalarının da gireceğini öğrenmesiyle selim ve çaça'nın hayatı baş edemeyecekleri kadar hızla değişir.

 Konusu itibariyle çok güncel olan filmin, senaryosu tek bir kişi üzerine kurulmuş. Diğer kişilerle ilgili senaryonun bir fikri yok. Daha doğrusu ele almamış o kişileri. Yok saymış. Ancak anlatılan kişiyle beraberse, karşılaştıysa varlar filmin içinde. Dramatik örgüsü yeteri kadar oturmamış.

 Yani... Senaryo örgüsü, filmin sinematografik kurgusu eksik. Çok daha çarpıcı bir film olabilirdi. Konu ve yola çıkış tamam, ancak gerisi gelmemiş. Üstelik Avrupa ortak yapımı.

 Yönetmen ve senarist Mehmet Bahadır ER kendi yaşadığı mahalleyi ve şahit olduğu gerçek hikâyeleri filmleştirmek için çaba harcamış. Senaryodaki yanlış ve eksiklikler aynen filme de yansımış. Bazı görüntüler niye var, bazı görüntüler niye yok...!

Görüntü yönetmeni Sviatoslav Bulakovskyi Ukrayna'nın yeni nesil en önemli görüntü yönetmenlerinden olduğunu öğrendik. Ancak filmin görsel kalitesi ve ses kalitesi pek iyi değil. Zaman zaman sesler anlaşılmıyor.