Powered By Blogger

16 Ekim 2024 Çarşamba

DEVRİMDEN SONRA (2011)

 

Senaryo ve Yönetmen Mustafa Kenan Aybastı Müzik Emin İgüs, Cahit Berkay, Ayşe Tütüncü, Akın Eldes, Volkan Akkoç Görüntü Yönetmeni Barış Akyüz, Mustafa Özlüdağ, İlker Berke Yapım Nazım Hikmet Kültür Merkezi Görüntü Asistanları: Umut Çelik, Çağrı Şen, Ferhat Şahin, Dolly Operatörü: Salih Polat, Işık Şefi: Adem Yüksektepe, Işık Asistanları: Kamil Irmak, Onur Erbil, Şeref Çiçek, Ses: Bayram Karaman, Ses Asistanları: Cebrail Karaman, Özkan Çiçek, Ömer Özakçakoca, Yönetmen Yardımcıları: Alper Sarıkaya, Ergin Yılmazer, Burcu Akbaş, İzlem Genç, Nilay Bayram, Oğuz Ayaz, Merve Toz, Özlem Akıner, Özgür Cengiz, Cihan Şahin, Tuğçe Kayarası, Ömer Biberkökü, Kurgu: Sinem Burgu, Görsel Efekt: Barış Akyüz, Renk Düzenleme: Çağlar Özlek, Sanat Ekibi: Dicle Keskin, Metin Mirzaoğlu, Gizem Kovankaya, Mustafa Ziya Ülkencileri, Serpil Onuk, Ulaş Kotan, Uygar Cengiz, Kostüm Ekibi: Meral Aktan, Nurdan Özdemir, Gülçin Yüksel, Yağmur Nain, Ece Ateş, Makyözler: Nergis Ateşgöz, Sibel Güleroğlu, Cast Ekibi: Cansu Fırıncı, Asena Doğan, Reyhan Tuncay, Yapım Koordinatörü: Burçak Ada, Yapım Sorumlusu: Aydın Ermiş,Yapım Asistanları: Alev Çevikdal, Defne Sabuncu, Yavuz Borçbakan, Kerem Schamberger, Grafik Tasarım: Tuluğ Ünlütürk, Sinan Acıoğlu, Set Fotoğrafçıları: Cansu Aydıran, Gamze Erbil, Levent Karaoğlu, Meryem Yıldırım, Nazım Serhat Fırat, Laboratuar Sorumlusu: Erkan Aktaş, Negatif Kayıt: Şafak Mıhlaç, Renk Baskı Kontrol: Erol Şahin, Kopya Baskı: Zekeriya Şahin, Osman Yıldız, Film Yıkama: Yahya Öztürk, M. Mustafa Oruç, Mustafa Şahin, Ali Komaz, Tuncay Koçtürk, Sona Kaymakçı

Oyuncular: Aytaç Arman, Metin Coşkun, Levent Ülgen, Şerif Sezer, Orhan Aydın, Fırat Tanış , Timur Acar , Suna Selen, Ender Yiğit , Belit Özükan, Serdar Orçin, Bedia Ener, Altan Gördüm, Murat Vanlı, Timur Acar, Serdar Orçin, Erdinç Tok, Hüseyin Akşen, Selçuk Uluergüven, Emin Gürsoy, Mustafa Payat, Ali Uyandıran, Beran Soysal, Ali Çatalbaş, Ali Çoban, Ali Uyandıran, Mert Fırat, Beran Soysal, Belit Özükan, Aysan Sümercan, Bedia Ener, Aytaç Arman, Ali Çatal
baş, Bayram Karaman, Aydın Ermiş , Adem Yüksektepe , Alper Sarıkaya, Cezmi Baskın, Renan Bilek, Pınar Sağ, Elif Arıcı, Engin Alpateş, Hale Tübilek, Halil Küreş, Sevtap Özaltun, Timur Ölkebaş Umut Topaloğlu, Çisem Soylu, Cansu Fırıncı, Cengiz Kılçer , Çiğdem Bozkurt Spickermann , Erhan Alpay , Ferhat Aktaş , Ferhat Karaçak , Halil Ersan , Hasan Tanay , Hüseyin Taş , Musa Ağacık , Müge Saut , Nevzat Süs , Serkan Durak , Serpil Özcan , Suha Çalkavik , Şenol Şahin , Tuğçe Tanış , Vecdi Ofluoğlu , Taner Cindoruk , Vuslat Saraçoğlu

Konu: “Devrimden Sonra” Türkiye’de gerçekleşebilecek bir devrimin hayata ve sokağa nasıl yansıyabileceğini, devrimin, sıradan insanların, işçilerin, gençlerin, emeklilerin hayatlarında neleri değiştirebileceğini anlatıyor. Düşlerdeki Türkiye’yi, hep arzulanan ama bir türlü gerçekleştirilemeyen hayalleri anlatıyor. Eğitimin, sağlığın, parayla satılmadığı, paranın aşka tuzaklar kuramadığı, insanların işsizlik korkusu ile yaşamadığı, gençlerin üniforma giydirilip emperyalist örgütlerin hizmetine sokulamadığı bir ülkeyi anlatıyor. Ve hep beraber izlemeye, konuşmaya çağırıyor başka bir Türkiye’yi... Bir kez daha düşünün ya Türkiye’de devrim olursa? Nasıl bir Türkiye olur?

DEDEMİN İNSANLARI (2011)

Senaryo Ve Yönetmen: Çağan Irmak Görüntü Yönetmeni Gökhan Tiryaki Yapım Ay Yapım/Mustafa Oğuz Kurgu: Bora Gökşengil, Sanat Yönetmeni: Haluk Ünlü, Uygulayıcı Yapımcı: Esi Gülce, Yapım Asistanı: Sanem Soner, Yardımcı Yönetmen: Ahmet Katıksız, Hakan Güner, Dilan Tokay, Fikret Kadıoğlu, Focus Puller: Serkan Gülgüler, Renk Düzenleme: Bora Gökşingil, Kostüm: Gamze Kuş, Sanat Asistanı: Özkan Berkan Budur, Celil Aslan, Ses Tasarım: Orçun Kozlucu, Ses Kayıt: Levent İntepe, Boom Operatörü: Fatih Diren, Müzik: Cenk Erdoğan, Bora Ebeoğlu, 


  Oyuncular: Çetin Tekindor (Mehmet Yavaş), Yiğit Özşener (İbrahim), Gökçe Bahadır (Nurdan), Hümeyra Akbay (Perizat), Zafer Algöz (Belediye Başkanı), Mert Fırat (Mehmet’in babası), Ezgi Mola (Mehmet’in annesi), Durukan Çelikkaya (Ozan 10 Yaş), shan Çakır (ozan 24 yaş), Eirini Inglesi , Mehmet Ali kaptanlar, Serkan Genç, Yiğit Arı, Kosta Kotidis, Ferda Işıl, Aysan Sümercan, Ayhan Pekbilgin, Hakan Arıkan, Ezgi Bakışkan, Kaya Akkaya, Mihriban Er, Ünal Silver, Umut Uğur, Furkan Özbalkan

Konu: Ozan, Egede küçük bir sahil kasabasında yaşayan 10 yaşında bir çocuktur. Girit göçmeni dedesi Mehmet Bey nedeniyle arkadaşları onunla gavur diye alay etmektedir. Yalnız kalmaktan korkan Ozan, başta dedesi olmak üzere ailesine kızar Biz Türküz. diyerek onlara kafa tutar. Ozanın dedesi Mehmet Bey, kasaba eşrafından, saygın bir adamdır. Kasaba halkına kol kanat gerer, sorunlarıyla ilgilenip, onlara yardım eder. Hoşgörürsüyle bilinen Mehmet Bey torununun bu durumundan dolayı üzülmekte ve endişe duymaktadır.

Mehmet Bey daha yedi yaşındayken, ailesi zorla topraklarından kopartılmış, mübadeleyle Giritten göçmüşlerdir. Mehmet Beyin en büyük arzusu ölmeden evvel doğduğu toprakları görebilmektir. Bu özlemle sık sık içinde mektuplar olan şişeleri Egenin mavi sularına bırakmaktadır.

Ödül: 44.Siyad Türk Sineması Ödülleri2012)
        
► En İyi Sanat Yönetmeni Haluk Ünlü

ÇOK MU KOMİK (2011)

 

Yönetmen Adem Uğur Senaryo Abdullah Şekeroğlu Görüntü Yönetmeni Süha Kapkı Müzik Cafer Ozan Türkyılmaz Yapım Usta Film/Ömer Özkoca Okay Tekin Kurgu: Mesut Ulutaş, Genel Koordinatör: Aziz Kaplı, Yardımcı Yönetmen: Emine İncesu, Özgün Can Demirhan, Focus Puller: Umut Erduran, Online Kurgu: Ersin Kahraman, Renk Düzenleme: Tolga Girici, Işık Şefi: Ümit Kaplı, Mehmet Şengil, Asistan: Nazım Şengil, Kostüm: Gülçin Uğur, Gamze Çeber, Ses Tasarım ve Final Mix: Soner Koç, Set Amiri: Ersen Davulcu, Asistan: Bülent Davulcu

Oyuncular: Abdullah Şekeroğlu, Atilla Pakdemir, Aydan Burhan, Birgül Ulusoy, Didem Reze, Emirhan Dağlar, Gazanfer Ündüz, Halil İbrahim Kalaycıoğlu, Nurcan Elver, Oğuzhan Şekeroğlu, Rıdvan Dağlar, Taylan Güner


Konu: Elazığ’ın naif köyü Hüseynik’te geçen filmde, yöre halkının naif hikâyeleri beyazperdeye taşınıyor.

ÇINAR AĞACI (2011)

 

Senaryo Ve Yöneten Handan İpekçi Görüntü Yönetmeni Feza Çaldıran, Müzik Kemal S. Gürel, Ayşe Önder, Murat Başaran (Mayki), Levent Güneş, Yapım BKM Film/Necati Akpınar, Yeni Yapım Film /Levent Güneri Yürütücü Yapımcı: Erhan Can Akbulut, Sanat Yönetmeni : Natali Yeres, Elif Taşçıoğlu, Kurgu: Aziz İmam Günhanoğlu, Kuaför: Deniz Altuntaş, Doğukan Ünal, Makyaj: Filiz Esen, Fatoş Yavuz, Yönetmen Yardımcısı: Toygun Paşadinç, Mutlu Karadoğan, Remziye Emir, Nil Dostoğlu, Prodüksiyon Asistanları: Melek Güzel, Tunç Kum, Erdinç Torun, İsmail Çoluoğlu, Volkan Başer, Ses Tasarım ve Miksaj: Ulaş Ağçe, Yapım Amiri: Ömür İlkkale, Işık Şefi: Mustafa Sürücü, Sanat Yön. Ast: Kerem Ardahan, Sıla Karaca, Deniz Pala, Kamera Asistanları: Halil Çekiç, Emre Tümer, Cem Hasköylü, Kerem Arıca, Salih Dikmen, Boom Operatörü: Zeynel Demir, Kostüm Tasarım: Pınar Dökmen, Işık Asistanları: Ümit Durmuş, Şafak Kibar, Yavuz Ustabaş, Özgün Ersoy, Kenan Seçkin, Orhan İnce, Set Amiri: Serdal Ateş,

Ulusal ve uluslararası birçok ödüle sahip Handan İpekçi'nin senaryosunu yazdığı ve yönetmenliğini de kendisinin üstlendiği 'Çınar Ağacı' filminin çekimleri aylarca süren ön hazırlık çalışmalarının sonunda 17 Temmuz 2010 tarihinde başladı. İstanbul'da başlayıp Bursa'da sona eren çekimler 8,5 haftada tamamlandı. Filme adını veren Çınar Ağacı uzun araştırmalar sonucu Bursa'nın Kestel ilçesinde bulundu ve filmin en önemli sahneleri 1200 yıllık bu ağacın gölgesinde gerçekleştirildi.

Film bir çok açıdan ilklere imza attı: Nurgül Yeşilçay ve Nejat İşler ilk kez bir sinema filmde bir araya geldiler, tiyatro sanatçısı Celile Toyon 30 yıl sonra ilk kez bir sinema filminde oynadı, başrol oyuncularından 5,5 yaşındaki De
niz Deha Lostar ilk kez bir sinema filminde oynayarak usta oyuncu kadrosuna taş çıkartacak bir performans sergiledi.

Oyuncular: Nurgül Yeşilçay (Sonay), Celile Toyon (adviye Hanım), Deniz Deha Lostar (Barış), Settar Tanrıöğen İhsan), Suzan Aksoy (Feriha), Hüseyin Avni Danyal (Uğur), Jülide Kural (Nihal). Ragıp Savaş (Murat), Ebru Özkan (Berrin), Necat İşler (Yağız) , Erol Keskin (Rıfat Bey), Mehmet Mehmedof (Tolga), Duygu Erokan (Sinem), Berkay Atılgan (Kaan), Damla Ekin Tokel (Demet), İbrahim Ersoylu (Devrim), Yaşa Bozkurt (Evrim), Didem Bikay (Selin), Miray Daner (Pelin), Barış Aksavaş, (Kerem) Gülce Uğurlu (Didem), Oğuz Okul, Serdar Sönmemiş, Hakan Öztop, Ahsen Yoldemir, Vahdet Çakar (Noter), Canan Uzun (Hemşire), Erdinç Anaz (Demet’in kocası),

Konu: Emekli öğretmen Adviye Hanım (Celile Toyon) hem birbirlerinden, hem kendisinden kopan çocuklarını bir arada tutmaya çalışmaktadır. En küçük kızı Sonay (Nurgül Yeşilçay) kocasından (Nejat İşler) ayrılmış ve 5,5 yaşındaki oğluyla yaşamaktadır. Çoğu kez annesiyle çatışan Sonay, aile içinde sorunlar had safhaya varınca Adviye Hanımın huzurevine yatırılması fikrini ortaya atar. Çocukları tarafından huzurevine yatırılan anne için zor günler başlar.

 

CELAL TAN VE AİLESİNİN AŞIRI ACIKLI HİKAYESİ (2011)

 

 Senaryo ve Yönetmen Onur Ünlü Görüntü Yönetmeni Vedat Özdemir Müzik Atilla Özdemiroğlu Yapım Eflatun Film/Orkun Ünlü, Funda Alp Kurgu: Ahmet Can Çakırca, Sanat Yönetmeni: Nadide Argun, Kostüm: Fulya Halilcikoğlu, Uygulayıcı Yapımcı: Tolga Afşin Kaya, Yönetmen Yardımcısı: Cüneyt Karakuş, Işık Şefi: Orhan Sever, Kuaför: Ahmet Karasu, Ses Tasarım : Orçun Kozluca,

Oyuncular: Selçuk Yöntem (Celal Ta
n), Bülent Emin yarar (Ergün), Ezgi Mola (Jülide), Türkü Turan (Özge), Alpay Şayhan (Ege), Tansu Biçer (Kamuran Tan), Yılmaz Gruda (Nida Bey), Ushan Çakır (Okan), Tuğra Kaftancıoğlu (Okan), Cengiz Bozkurt (Hakkı),Engin Hepileri (Arkibyades), Köksal Engür (Turan Altaylı), Gazanfer Ündüz (Rektör)

Konu: Celal Tan, bir taşra şehrinde ailesiyle birlikte yaşayan saygın bir anayasa profesörüdür. İlk eşinin ölümünden yıllar yıllar sonra, bir şekilde hayatını kurtardığı ve kendisinden çok genç olan bir üniversite öğrencisi kızla evlenir. Sonra kötü şeyler olmaya başlar.

CANAVARLAR SOFRASI (2011)

 

Yönetmen Ramin Matin Senaryo Kamdine Khosrowkhavar Müzik H. Barış Diri Görüntü Yönetmeni Deniz Eyüboğlu Yapımcı Oğuz Kaynak

Oyuncular: İbrahim Selim, Pınar Töre, Tuğrul Tülek , Gizem Erdem


Konu: Herhangi bir akşam, herhangi bir mekan, herhangi genç bir evli çift. Her şey çok normal başlar, çiftimiz J ve M akşam yemeğinde başka bir çifti ağırlayacaklardır. K ve D. misafirler gelir, hediye verilir, salona oturulur ve sohbet başlar  ondan bundan konuşurlar. Ancak yavaş yavaş farkederiz ki, karakterlerin yaşadığı bu evrende çok tuhaf öğeler vardır: sanatla ilgili her şey yasaklanmıştır, kibir ve nefret dolu sözler normal kabul edilmektedir ve kapı komşularının polisler tarafından aniden öldürülmesi hiç kimseyi şaşırtmaz.

Yemeğe oturulur ve psikolojik gerginlik artmaya başlar; anlarız ki bu dört insan arasında ne dostluk ne de sevgi vardır. Sanki her duygu, söz ve davranış yüzeyseldir, önemli olan sadece iki şey vardır: haz ve tüketim. Ama belki, bu akşam bu korkunç evde, bazı şeyl er derinden sarsılacaktır; çünkü J masadaki diğer herkesi ilgilendiren şok edici bir sır saklamaktadır…


Ödüller

23.Ankara Film Festivali (2012)
        SİYAD Ödülü
        ►En İyi Görüntü Yönetmeni
        ►En İyi Müzik En İyi Yrd. Kadın Oyuncu,
        
►Umut Veren Yeni Yönetmen

CAN (2011)

 

 Senaryo ve Yönetmen Raşit Çelikezer Müzik Tamer Çıray Görüntü Yönetmeni Ali Özel Yapım Defne Film Prodüksiyon / Raşit Çelikezer öykü: Raşit Çelikezer, Nüans Çelikezer, Ortak Yapımcılar: Burak Akidil, Umman Küçükyıldız (Efekt Film Yapım), Kurgu: Ahmet Can Çakırca, Sanat Yönetmeni: Ayşen Gürevin Karaytuğ, Genel Koordinatör: Turan Tokel, Yapım Sorumlusu: Özgür Düşmez, 1. Yönetmen Yardımcısı: Dilek Külekçi, 2. Yön. Yrd: Emine Bakırkaya, Işık Şefi: Ümit Durmuş, Ses: Mustafa Bölükbaşı, Focus Puller: Eren Daimagüler, Stadycam Operatörü: Tuncay Başpınar, Makyaj: Basey Üstel, Kostüm Sorumlusu: Sevda Çelik, Set Amiri: Orhan Demirbağ, Kuaför: Osman Aztopal, Fotoğrafçı: C. Övünç Üster, Sanat Ekibi: Fatih Tavas, Ceren Şakar, Yapım Ekibi: Yunus Eray Güntekin, Oktay Günduru, Işık Ekibi: Şafak Kibar, İlker Aygun, Oğuz Can Bal, Uğur Koyun, Volkan Demirkan, Stadycam Asistanı: Erdal Kılıç, Kamera Asistanı: Ertaç Koçak, Boom Operatörü: Enes Sırdaş, Makyöz Asistanı: Duygu Çevik, Kostüm Asistanı: Sevda Çevik, Set Ekibi: Murat Sarıalizade, Kemal Yılmaz, Basın ve Halkla İlişkiler: Ebru Özyurt, Cast Ajansları: Tümay Özokur, Tuna Ajans, Oksijen Ajans, New Time Casting, Mayadroom Ajans, Smile Ajans, Müzik Editörü: Orçun Oğuz, Keman: Şaban Gölge, Reji Asistanı: Mehmet ‘Rodi’ Arslan, Montaj Asis.: Hakan Palioğlu, Şafak Film Laborauvarlarında hazırlanmıştır

Oyuncular: Selen Uçer (Ayşe) , Serdar Orçin (Cemal) , Yusuf Berkan Demirbağ (Can), Erkan Avcı (Ali), İdil Yener (Mükerrem), Cengiz Bozkurt (Fevzi), Erdal Cindoruk (Mehmet Usta) , Güray Görkem (Sait), Serhat Nalbantoğlu (İsmail), Kürşat Alnıaçık (Doktor), Sait Genay (Yaşlı) , Cem Baza (2. doktor), Özgür Düşmez (komiser) , Salih Tavas (Sahildeki genç), Burak Efe (Can 1 yaş), Dilek Genç (temizlikçi kadın), Zeynep Yalçın (Serap), Nisa Melis Telli (Merve), Hayrettin Ege Mühür (Mükerrem Çocuk 2 yaş) , Eren Kırkıl (Mükerrem çocuk 3. yaş), Havva Seziş (temizlikçi kadın) , Aynur Alp (temizlikçi kadın), Nurten Kandemir (Anne), Ercan Altıntaş (Baba), Sait Alekserov (Serap), Selma Hoşafçı (danışma)


Ödüller

48. Altın Portakal Film Festivali

► Behlül Dal Jüri Özel Ödülü        
        ►Antalya Kent Konseyi Seyirci Ödülü (Can)

Konu: Ayşe ve Cemal birbirlerini çok sevmiş ve evleneli daha birkaç yıl olmuştur. Kaçarak geldikleri Büyükşehir’de Cemal orta ölçekli bir fabrikada vasıflı işçidir. Geçinebiliyor ve mutlu mesut yaşıyorlardır. Tek eksikleri bir ‘çocuk’ tur. Normal yollardan çocuk sahibi olamayınca Cemal’in zoruyla illegal yollara başvururlar. Ancak bu kararları onların yuvasını dağıtacaktır.

Başından beri tepkili olan Ayşe, çocuğa hiçbir zaman kendisininmiş gibi bakamaz. Cemal ise Ayşe’ye durumu kabul ettirmek için çok çaba gösterir. Ayşe yine de duruma alışamayacaktır. Çocuk bir yaşına gelene kadar durum böyle devam eder. Ve Cemal daha fazla dayanamaz. Evi terk eder. Ayşe çocukla bir başına kalır.

Sonraki günlerde Ayşe için her gün bir diğer günün tekrarı gibidir. Çocuğuna ‘Can’ adını vermiştir ama yeterince annelik yapamıyordur. Ondan kurtulmak için her yolu deneyecek ama bir türlü başaramayacaktır. Günün birinde karşısına seveceği bir adam çıkar. Ve Ayşe yüzleşmek için kağıt üstünde hala evli göründüğü Cemal'in karşısına çıkar. Cemal'in ise artık bambaşka bir hayatı vardır. Durumu kabullenmek onun için oldukça zordur

BİZİM BÜYÜK ÇARESİZLİĞİMİZ (2011)

 Yönetmen Seyfi Teoman, Senaryo Seyfi Teoman, Barış Bıçakçı, Görüntü Yönetmeni Birgit Gudjonsdottir, Eser Barış Bıçakçı, Yapım Bulut Film /Yamaç Okur, Nadir Öperli Kurgu: Çiçek Kahraman, Sanat Yönetmeni: Nadide Argun, Yapım koordinatörü: Aytunç Demirkaya, Yönetmen Yönetmen Yardımcıları: Nisan Turgul, Ali Ayyıldız, M. Cem Öztüfekçi, Buğra Dedeoğlu, Makyaj ve Saç : Ebru Süren, Kostüm : Tuba Ataç, Yürütücü Yapımcı: Tolga Afşin Kaya, Kamera Asistanı: Murat Öztürk, Işık Şefi: Ersin Aldemir, Kamera Asistanları: Meryem Yavuz, Murat Öztürk, Işık Şefi: Ersin Aldemir, Işık Asistanları: Oğuz Özcan, Özenç kaya, Ulaş İpek, Ses Mühendisiİ, İsmail Karadaş, Boom Operatörü: Ökan
Coşkun, Set Amiri: Ahmet Yıldırım, Set Asistanı: Ahmet Kerimoğlu, Sanat Asistanları: Barış Yıkılmaz, Deniz Gedislioğlu, Yapım Asistanları: Hasan Cemai Sargın, Hakan Dalkılıç, Renan Arturmaç, Ses Tasarım: Cenker Kökten, Cast Direktörü: Ezgi Baltaş, Casting: Gökçe Doruk , Renk Düzeltme: Bernie Greinler, Laboratuar Teknik Yönetmeni: Yusuf Özbek, Negatif Yıkama: Orhan Turgut, Selahattin Turgut, İlhan Özkan, Sinan Kılıç, Aydın Yeniçeri, Bora Büyükdikbaş, Hüseyin Sargın, Süleyman Göktaş, Serkan Yiğitkoç, Cihan Kılıç,

Oyuncular: İlker Aksum (Ender), Fatih Al (Çetin), Güneş Sayın (Nihal), Taner Birsel (Murat), Baki Davrak (Fikret), Beril Boz (Aslı), Damla Kabakçı (Nihal’in arkadaşı), Burak Bülbül (kapıcı), Tamer Yurtbaşı (bardaki genç), Meliha Çörek (resepsiyonist), Mehmet Ali Nuroğlu (Bora), İlker Burma (Hikmet), Cenk Yiğiğtler (gitar çalan genç), Selim Gürata (Ender’in babası),

Konu: Bizim Büyük Çaresizliğimiz, lise yıllarından beri yakın arkadaş olan, 30’lu yaşların sonundaki iki adamın, Ender ve Çetin’in dostluğunu konu alıyor. Uzun yıllar hayatları farklı yönlere giden iki yakın arkadaş, Çetin’in yıllar sonra Ankara’ya dönmesiyle çocukluk hayallerini gerçekleştirir ve aynı evde yaşamaya başlarlar. Tam birlikte yeni bir hayat kurmuşlarken, yurtdışında yaşayan arkadaşları Fikret Türkiye’de tatildeyken bir trafik kazası geçirir ve annesiyle babasını kaybeder. Almanya’ya geri dönmesi gereken Fikret, Ender ve Çetin’den, Ankara’da üniversite öğrencisi olan kız kardeşi Nihal’in okulunu bitirene kadar, yani iki yıl boyunca, onlarla kalmasını ister.

Birlikte yaşama hayalleri tam gerçekleşmişken üçüncü birinin eve gelmiş olması ilk başlarda Ender ve Çetin’i rahatsız ederÖlümlerin travmasını atlatamayan Nihal de onlarla iletişim kurmak istemez, ama zamanla birbirlerine alışırlar. Aralarında ev merkezli üçlü bir yakınlık oluşur; beraber vakit geçirmeye ve bundan hoşlanmaya başlarlar. Bir süre sonra kaçınılmaz olan gerçekleşir; Ender ve Çetin, birbirlerinden habersiz bir şekilde Nihal’e aşık olurlar. Bu ortak aşklarını fark etmeleri, Ender ve Çetin’i birbirinden uzaklaştırmayacak, tersine onların dostluğunda yeni bir sayfa açacaktır

BİR ZAMANLAR ANADOLU’DA (2011)

 

Yönetmen Nuri Bilge Ceylan Senaryo Ercan Kesal, Ebru Ceylan, Nuri Bilge Ceylan Görüntü Yönetmeni:, Gökhan Tiryaki Yapım Zeyno Film/ Zeynep Özbatur Atakan Ortak Yapımcılar Mirsad Purivara, Eda Arıkan, İbrahim Şahin, Müge Kolat, Murat Akdilek, N.Bilge Ceylan Ses Kurgusu: Thomas Robert, Miksaj: Ulaş Ağçe (İmaj) Erkan Altınok (1000 Volt), Sanat Yönetmeni: Dilek Yapkıöz Ayaztuna, Kurgu: Bora Gökşingöl, Nuri Bilge Ceylan, Ses Tasarımı: Nuri Bilge Ceylan, Foley Artist:  Francois Lapauple, Çekim Sesleri: Okan Selçuk, Mehmet Kılıçel, Boom Operatörleri: Furkan Atlı, Bülent Bengü, 1. Yönetmen Yardımcısı: Özgür Sevimli, 2. yönetmen Yardımcısı: Alkım Özmen, Ercan Kesal, 3. Yönetmen yardımcısı: Şahin Çetinkaya,  Focus Puller: Serkan Gülgüler, 2. Kamera Asistanı: Mehmet Engin, 3. Kamera Asistanı: Emre Özel, Yapım Sorumlusu: Çağrı Erdoğan, Yapım Yardımcıları: Onur Yıldız, Murat Aksu, Kostüm Sorumlusu: Çağrı Erdoğan, Nildağ Kılıç, Özlem Batur, Makyaj: Mine Külcü, Deniz Görkem Duran, Kuaför: Ercüment Küçükelmas, Sanat Yönetmeni Yardımcısı: Aykut Ayaztuna, Işık Şefi: Kadir Yazıcı, Işık Ekibi: İbrahim Erenal, Süleyman Öztürk,Savaş Sakallı, Cihan Özder, Set Amiri. Bedrettin Kıla, Set Ekibi: Veysi Balta, İlkay Akdamar,

Oyuncular: Muhammet Uzuner (Doktor Cemal), Yılmaz Erdoğan (Komiser Naci), Taner Birsel (savcı Nusret), Ahmet Mümtaz Taylan )Şoför Arap Ali), Fırat Tanış (Zanlı Kenan), Ercan Kesal (Muhtar), Erol Eraslan (Maktul Yaşar), Uğur Arslanoğlu (Adiye Şoförü Tevfik), Murat Kılıç (Polis İzzet), Şafak Karali (,Zabıt Katibi Abidin), Emre Şen (Jandarma Assubayı Önder Burhan Yıldız, (Zanlı Ramazan), Nihan Okutucu (Maktulun eşi gülnaz), Cansu Demirel (Muhtarın Kızı Cemile), Kubilay Tunçer, Salih Ünal (Hastane Aşçısı Ümit), Burhan Yıldız (Zanlı Ramazan), Aziz İzzet Biçici, (Çorbacı), Celal Acaralp (Eczacı Kalfası Saim), Mehmet Ercan Topçak (Hamam Tellakı Turan), Ufuk Karali (Hastane hizmetlisi Sıtkı), Fevzi Müftüoğlu (Kazıcı Hayrettin ), Turgay Kürkçü (Kazıcı Ethem), Fatih Ereli (Gülnaz’ın Oğlu), Hüseyin Bekeç (1. Jandarma Eri, Mehmet Öztürk (2. Jandarma Eri), 

 Konu: Kasabalarda hayat, bozkırın ortasında sürdürülen yolculuklara benzer. Her tepenin ardında "yeni ve farklı bir şey" çıkacakmış duygusu, ama her zaman birbirine benzeyen, incelen, kıvrılan, kaybolan veya uzayan tekdüze yollar...

ÖDÜLLER

5. Asya Pasifik Film Ödülleri
► En İyi Görüntü Yönetmeni “Gökhan Tiryaki”
► Jüri Büyük Ödülü “Nuri Bilge Ceylan
En İyi Yönetmen “Nuri Bilge Ceylan”

APSA (Asya Pasifik Film Ödülleri), Avustralya’nın Quensland Bölgesi Yönetimi tarafından düzenlenen ve UNESCO ile FIAPF (Uluslararası Film Yapımcıları Dernekleri Federasyonu) tarafından desteklenen bir film festivali. APSA ödülleri, AsyaPasifik bölgesinde üretilen filmlerde mükemmelliği ve kültürel çeşitliliği temsil eden filmlere veriliyor.

64. Cannes Film Festivali (11—22 Mayıs 2011)
►Büyük Jüri Ödülü Nuri Bilge Ceylan

44. Siyad Türk Sineması Ödülleri
►En İyi Yönetmen “Nuri Bilge Ceylan”
►En İyi Senaryo Ebru Ceylan
►En İyi Görüntü Yönetmeni Gökhan Tiryak
►En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu “Ercan Kesal “
►En İyi Kurgu Bora Gökşingöl
►En İyi Senaryo Ercan Kesal
►En İyi Film Nuri Bilge Ceylan
►En İyi Kurgu Nuri Bilge Ceylan
►En İyi Senaryo Nuri Bilge Ceylan

27. Uluslararası Haifa Film Festivali
►En İyi Film Nuri Bilge Ceylan

 



[1][1] Sinema Mecmuasının seçkisinde 110 yılın en iyi filmi

BİR AVUÇ DENİZ (2011)

 

 Senaryo Ve Yönetmen Leyla Yılmaz Müzik Tuluğ Tırpan Görüntü Yönetmeni Torben Forsberg Yapım İlyas Başso
y Kurgu: Ulaş Cihan Şimşek, Sanat Yönetmeni: Serdar Yılmaz, Kostüm : Murat Tepe, Genel Koordinatör: Cengiz Çağatay, Yapım Koordinatörü: Zeynep Günay Melemez, Uygulayıcı Yapımcı: Evrengül Parlar, Mine Yılmaz, Yardımcı Yönetmen: Toygun Başıdinç , Işık Şefi: Feramuz Tuna, Kostüm Asistanı: Tuba Darboğaz, Makyaj: Neriman Eröz, Ses Tasarım: Çağdaş Karagöz, Boom Operatörü: Burak Ekil, Cast Direktörü: Harika Uygur, Ulaşım: Celal Demir, Dublör Süpervizorü: Serkan Döner

Oyuncular Engin Altan Düzyatan (Mert Akbay), Berrak Tüzünataç (Deniz Demirci), Can Gürzap (Cengiz Akbay), Ayda Aksel (Rana Akbay), Zeynep Özder (Dilek Hanoğlu), Tuğrul Tülek (Bora Çatak), Ahu Yağtu (Aylin Kargın Çatak). Ulaş Tuzak

 Konu: Uzun yıllar Amerikada okuyan ve çalışan Mert (Engin Altan Düzyatan), şirketin Türkiye yöneticisi olmak üzere İstanbula döner. Burada arkadaşı Bora (Tuğrul Tülek) ve Boranın eşi Aylin (Ahu Yağtu) ile birlikte bir tekne turuna çıkar. Geziye Göcekte, Mertin kız arkadaşı Dilek (Zeynep Özder) katılır. Grup keyifli bir tatil geçirirken bir gün teknelerine İstanbulun en varlıklı ailelerinden birinin kızı olan Deniz (Berrak Tüzünataç) gelir. Denizin alaycı ve pervasız havası Merti etkiler. O güne dek hep yapması gerekeni yapan, ailesinin çizdiği rotada giden Mert, kendini sorgulamaya başlar. Bir avuç denizin gerçekten de bir deniz olup olmadığını öğrenmek için, önünde uzun bir yolculuk vardır.

Los Angeles Film Festivali'nde 3 ödül aldılar...
'Bir Avuç Deniz' filmi, 2012 Los Angeles Film Festivali'nden 3 ödülle döndü.
Film, 'Mükemmellik Ödülü' ve 'En İyi Üretim Tasarım' ödüllerini aldı.

 TÜRK İŞİ 'YASAK İLİŞKİ FİLMİ'

Bir Avuç Deniz’in ya da mitolojideki Afrodit’in bir dokunuşla yıkabileceği, pamuk ipliğine bağlı konformist burjuva yaşayışının üzerine giden bir yasak ilişki filmiyle karşı karşıyayız. Leyla Yılmaz’ın ilk eserinde bu görüş ışığında Ümit Ünal’ın “Ara” ile sinemamıza soktuğu formülü, belli bir sınıfın temsili haline getirme konusunda doğru bir proje ürettiği söylenebilir. Modern sinemanın gerekleri üzerinden kurduğu omurga da yerli yerinde. Ancak “Bir Avuç Deniz”, bunu tamamına erdirmek isterken belli sıkıntılarla yüzleşince, teatral gözükme ve kör kör parmağım gözüne felsefe yapma açmazına sürüklenmiş. Sanki böylesi ‘isimli’ oyunculardan ziyade festival kitlesine uygun, yeteneğini kanıtlamış oyuncularla dolu bir kadro ve soyut bir bakış açısıyla daha başarılı olabilirmiş film. Bu haliyle ise, magazin programlarında gördüğümüz bir sınıfın samimiyetini yakalamayı becermesine karşın; yozlaşma, yabancılaşma ve iletişimsizliğin görsel karşılığını bulma konusunda büyük sıkıntılar çekmiş gibi gözüküyor. Sürekli sözünü ettiğimiz Türk sinemasının sektörel açılımının o ‘yeni şeyler’e alan açması durumunun son halkası “Bir Avuç Deniz”. Leyla Yılmaz’ın ilk yönetmenlik denemesi; “Ara” (2008), “İki Çizgi” (2008) ve “Türev” (2005) gibi bağımsız ve bilinmeyen örnekleri verilen bir alanın, ‘ilişki filmi’nin popüler sinema temsilcisi olarak anılabilir. Aslında buradaki ‘popüler’ sıfatını daha çok kullanılan oyuncular açısından söylüyoruz.

Modern sinemanın izinde felsefik bir dünya için yola çıkmış

Zira “Bir Avuç Deniz”, Antonioni, Bergman, Fellini, Visconti gibi modern sinemanın ustalarının işlerinden ve Amerikan bağımsız sinemasında Woody Allen’ın devamında John Curran gibi isimlerin ürettiği çalışmalardan etkilenilerek oluşturulmuş bir film. Deleuze’ün anlamın fark yaratmasına uzanan çalışmalarından beslenen bir de felsefi bütün tutturma sevdasına kapılmış.

Eldeki eserin sinema dili ya da sanat yapıtı açısından temellerini sağlam kazığa bağladığı söylenebilir. Öncelikle ‘bir avuç deniz’in yerle bir ettiği burjuva hayatlarına el atarken ‘soyut anlam yaratma becerisi’ dikkat çekici. Bunun için ilk olarak bir tekneye Mert (Engin Altan Düzyatan) ve onun evleneceği Dilek (Zeynep Özder) ile Bora (Tuğrul Tülek) ve onun kız arkadaşı Aylin’i (Ahu Yağtu) yerleştiriyor. Bunu yaparken de ülkemizin magazin basınında çokça yer etmiş burjuva kesminin içeriden nasıl yıkılacağını araştırmayı hedeflemiş Yılmaz. Bu bağlamda ‘Bir avuç deniz ya da bir gıdım esinti bu normal yürüyen ilişkileri yıkabilir mi?’ sorusunu soruyor. İnce bir kıvılcım ile konformist burjuva yaşamlarının yıkılabileceğini inceliyor Buna cevabı da kendi içinde tutarlı bir yere oturmuş aslında. Yani meselesini sadede erdirme konusunda fazla sıkıntısı yok eldeki eserin. Dramatik yapının en azından ‘tema’ algısı yerli yerinde. “Bir Avuç Deniz”, ince bir kıvılcım ile bile dışarıdan gözüken konformist burjuva hayatlarının yıkılabileceğini anlatmak için kurulmuş bir sinema diline sahip. Bu bağlamda da Deniz adlı zengin kızını, bir deniz kızı gibi mavi suların içinden mitolojik bir şekilde (adeta Afrodit gibi) hikayeye sokması, aslında bu sözünü ettiğimiz dörtlünün ilişkisel yüzeyinin allak bullak olmasına yarıyor. Zira bu tam anlamıyla ‘terapisel’ müdahale filmin gidişatına ve olay örgüsünün oluşumuna büyük katkı yapıyor. Yılmaz’ın Deniz’i baştan itibaren bir ‘tiyatro oyuncusu’ ya da ‘oyunun parçası’ olarak tasarladıktan sonra onun yabancılaştırıcılık işlevini seyirciye konuşarak hissettirmesini sağlaması, bu müdahaleyi perçinliyor. Lafın özü anlam okumalarına farklı noktadan bakan bir yere açılıyor “Bir Avuç Deniz”. Yan anlamın ya da ‘dolambaçlı’ olanın peşine düşen sanat filmlerinin zemininden sesleniyor.

 (Kerem Akça, Habertürk.com)

BENİ UNUTMA (2011)

 

Yönetmen Özer Kızıltan Hikaye Ve Senaryo Burak Göral Görüntü Yönetmeni Soykut Turan Yapım As Film Yapım Prodüksiyon / Sıddık Özpetek/Asaf Özpetek Kurgu: Serdar Çakular, Müzik: Anjelika Akbar, Sanat Yönetmeni: Sırma Bradley, Genel Koordinatör: Yeşim Yalman, İdari Yapımcı: Özlem Yurtsever, Peoje Danışmanı: SRP İstanbul, Serap Engin, Zeynep Sungur, Proje Danışmanı: Sevinç Baloğlu, Yönetmen Yardımcısı: Racia Bilgenoğlu, Reji koordinasyonu: Alper Çağlayan, Video Asistanı: Mehmet Fatih Dil, Yapım Koordinatörü: Selma Yücel , Yapım Grubu: Doğan Duman, Erdinç Torun, İsmail Çorluoğlu, Yapım Koordinasyon: Gülriz Sansoy, Sanata Yön. Yrd.: Taha Ketenci, 2. Sanat Ast.: Gülbin Gülendağı, 3. San. Ast.: Esra Yıldız, Kostüm Sorumlusu: Gonca Aldemir, Kostüm Ast.: Nehir İnce Kostüm Stajyer: Sibel Ertaş, Makyaj: Yulıya Gushul, Makyaj Asistanı: Çiğdem Yener, Kuaför: Mine Güler, Ses Teknisyeni: Serter Alkaya, Boom Operatörü: Samet Yılmaz, Cableman: Bora Volkan Güler, Focus Puller: Andaç Şahan, 2. Kamera Asistanı: Bünyamin Durgut, 3. Kamera Asistanı: Okan Zengin, Işık Şefi: Kadir Yazıcı, Işık Best Boy: Süleyman Öztürk, Işık Asistanı: Ercan Altıparmak, Sercan Aydemir, Yunus Emre Sevinç, Panther Operatörü: Ufuk Kayar, Panther Asistanları: Salih Polat, Serkan Şirin, Bayram Bal, Burak Tuncel, Yapım Koordinatörü: Arzu Ersan, Yapım Grubu: Nizam Verel, Egemen Darı, Hüseyin Köker, Ramazan Ardıç, Set Fotoğrafçısı: Selin Demiroğlu, Set Amiri: Şeref Kocadölü, Set Asistanları: Mehmet Kara, Hüseyin Ayaydın, İsmail Durmazi, Kurgu Asistanı: Kaan Öden, Teknik Müdür: Erkan Aktaş, Ses Eşleme: Can Şenyol, Negatif Kayıt: Şafak Mıhlaç, Renk Baskı Kontrol: Erol Şahin, Kopya Baskı: Zekeriya Şahin, Osman Yıldız, Film Yıkama: Yahya Öztürk, M. Mustafa Oruç , Mustafa Şahin, Ali Komaz, Tuncay Koçtürk, Suna Kaymakçı, (Fono Film laboratuarlarında hazırlanmıştır )

Oyuncular: Mert Fırat (Sinan), Açelya Devrim Yılhan (Olacay), Tuba Ünsal (Ebru) Kenan Ece (Hakan), Melis Babadağ (Sevda), Ünal Silv
er (Olacay’ın babası), Alye Uzunatağan (Türkan Hanım), Hakan Yufkacıgil (Kaan), Barış Hayta (Burak), Kenan Ece, Konuk Oyuncu: Gül Erda (Ebru’nun annesi), Kevork Türker (Dr. Oğuz Ahmet Görmüş),Aydın Sigalı (Dr. Ahmet Görmüş), Serdar Çakmak (Acildeki doktor), Billur Yılmaz (Selin), Zeynep Çamak (Türkan hanımın yardımcısı), Zeynep Çiçekoğlu (çıplak kız), Yağız Savtekin (Can 3 yaş), Mertcan Atak (Can 6 Yaş),

Konu: Olcay (Açelya Devrim Yılhan) iş hayatında başarılı, genç ve bekar bir kadındır. Ciddi bir ilişki yaşadığını düşündüğü sevgilisi Hakan’ın (Kenan Ece) kendisini aldattığını acı bir şekilde öğrendiğinin ertesi günü Sinan’la (Mert Fırat) tanışır. Olcay’ın ilişkisinin bittiği gün Sinan da ani bir kararla nişanlısı Ebru (Tuba Ünsal) ile evlenmekten vazgeçer.

Olcay ve Sinan aşka inançlarını kaybettikleri bu günlerde tanışırlar ve bu tanışma, planladıklarından çok farklı şeyler yaşamalarına neden olur. Birbirlerinden etkilenirler ve yoğun bir duygusal ilişki yaşamaya başlarlar. Kısa bir süre sonra da evlenirler. Çok mutlu başlayan evliliklerinde Sinan’ın eski nişanlısı Ebru’nun Sinan’da yarattığı küçük rahatsızlıklar dışında bir sorunları yok gibidir. Ancak mutlulukları bir süre sonra beklenmedik bir şekilde bozulacaktır. Arkalarında bıraktıklarını düşündükleri eski ilişkileri onları bir türlü bırakmayacak, Olcay’da başgösteren bazı tuhaflıklar da aşkın, arkadaşlıkların ve insana dair bir çok duygunun sorgulanmasına yol açacaktır.

 

BENDEYAR (2011)

 

Yönetmen Joel Leang Senaryo Haşim Akten, Alper Kıvılcım Görüntü Yönetmeni: Ömer Faruk Karacan Müzik Erkan Mutlu Yapım Gözyaşı Film/Haşim Akten Yönetmen: Mahir Biray, Uygulayıcı Yapımcı: Numan Karakuş, Emre Balık, Yardımcı Yapımcı: Şükrü Akbulut, Ses Tasarım ve Final Mix: Mehmet Akten, 1. Yönetmen Yardımcısı: Hamide Keçin, Yönetmen Yardımcıları: Nurcan Özdemir, Berkin Ünsal, Reji Koordinasyon: Hasan Çağatay Güneş, Sanat Yönetmeni: Sumru Aytaç, Sanat Asistanları: Erdinç Soysal, Mustafa Mert Aldemir, Taliha Almaz, Mahmut Uyar, Kameraman: Yusuf Atamer, Focus Puller: Fatih Yirmibeşoğlu, Işık Şefi: Ali Osman Kara, Asistanlar: Tansel Alev, Kenan Yaray, Yaşar Alıcı, Fahrettin Özeken, Boom Operatörleri: Erkan Ateş, Ömer Faruk Kalkan, Prodüksiyon Amiri: Hasan Kubilay, Prodüksiyon: Tahsin Özay, Makyöz: Songül Erkuş, Asistan: Sena Bahçeli, Kuaför: Burcu Alkış, Zülküf Karataş, Set Amiri: Kenan Şahin, Set Asistanları: Akın Dağaşan, Eren Samet Akten,

Oyuncular: Haşim Akten (Akçakoca), Ümit Olcay (Afşin Eryılmaz/Bendeyar), Şemsa Deniz Tolunay (Sarah), Yasemin Balık (Leyla Eryılmaz), Yaşar Alptekin (Hasan), Kazım Çakırman (George), Ezgi Mutlu (Betül Eryılmaz), Erdem Karadeniz (Ali), Senai Demirci (İmam), Mehmet Ali Tuncer (Komiser Halit), Uğur Kıvılcım (Fatma Nine), Yavuz Çetin (Emniyet Müdürü), Numan Karakuş (Abdullah), Tolga Öz (Bünyamin), Can Ahmet Akten
(Şamil), Merve Şengül (Şeyma), Yusuf Duru (Çaycı Rüstem), Dick Johnson (Arnold), Hasan Mavi (Hacı Hüseyin), İzzet Çorapçı (Başgardiyan), Hayrettin Özdemir (Hapishane Müdürü), Sümeyye Kartal (Betül arkadaşı, Köksal Demirci (Polis Şefi)

Konu: Zalime payanda olmayan bir güç, nefsine yenilmeyen bir irade, baba şefkati ile dolu onurlu bir kahraman…Bilgi ve tecrübesini genç nesillere mut aktaran savaşçı bir bilge… Zulmün emrinde olmanın çelişkisini yaşayan güçlü bir ajan…Masum ama bilinçli, kendini yalnız bırakan, kaderini azme dönüştüren baba özlemi ile tutuşan bir genç kız…

Asrı saadet özlemi içinde ama öfkesine yenik düşen radikal bir genç, kendisine sunulan sevgi ile hatalarından kurtulan bir delikanlı…İffeti ve sevgisi birbirine uyumlu nazenin, ama nefsine tavizsiz. Sevgisi asilce bir genç kız.

Asaletli bir kadın, kendine yapılan zulmü öfkeye değil merhamete dönüştüren bir anne…

Kasabalı, saf ama pratik zeka, kasabalı ama esprileri çok ince, saf görüntüsünün altında, cesur, vefalı Anadolu insanı…

Gençliğini Rasullullah’ın yoluna adayan örnek aksiyon gençler.. Gençlerin hal ve davranışları ile özenecekleri örnek gençler… Aksiyon çağın savaşçıları… Ve yarınlar için umut, umut

 

BEHZAT Ç : SENİ KALBİME GÖMDÜM (2011)

 

 Yönetmen Serdar Akar Görüntü Yönetmeni Zekeriya Kurtuluş Senaryo Emrah Serbes, Serdar Akar (Emrah Serbes’in “Son Harfiyat” isimli kitabından uyarlama Yapım ADAM Film ve Hadoworks Media Tarkan Karlıdağ Kurgu: Aziz Günhan İmamoğlu, Ses: Fatih Aydoğdu, Sanat Yönetmeni: Erkan Özdem, Müzik: Pilli Bebek, Cem Kısmey, Genel Sanat Yönetmeni: Yavuz Fazlıoğlu, Genel Müdür: Yalçın Kumeli, Yapım Sorumlusu: Levent Yıldırım, Yardımcı Yönetmen: Ömer Gökhan Erkut, Yönetmen Asistanları: Evrim Yöney, Burcu Bayram, Süleyman Mert Özdemir, Beril Orak, Reji koordinasyonu:  Oğuz Ayaz, Kameramanlar: Adem Güven, Deniz Aslan, Uğur Kul, Kamera Asistanları: Gökhan Teray, Mikail Çiftçi, Saşlih Dikmen, Sanat Yönetmeni: Erkan Özdem, Işık şefi: Ali Salim Yaşar, Işık Ekibi: Taner Erdoğan, Adem Başkurt, Tolga Erbay, Mustafa Esin, Set Amiri: Erdem Çiftçi, Set Ekibi: Taner Karakulak, Suat Ustabaşı, Kostüm sorumlusu: Nevil Mert, Asistanları: Cihan Sökücü, Onur İbrahim Becerik, Makyaj: Sandra Ivatoviç, Asistanı: Sema Berker, Kuaför: Vedat Bayram, Boom Operatörü: İsmail Tan, Ses tasarım: Özdemir Dereli, Fergün Urgancıoğlu, Ömer Yıldız, Renk Düzenleme: Serdar Erçer, Asistanı: Çağlar Özlek, Teknik Müdür: Erkan Aktaş, Negatif Kayıt: Şafak Mıhlaç, Baskı Renk Kontrol: Erol Şahin, Osman Yıldız, Film Yıkama Yahya Öztürk, M. Mustafa Oruç, Mustafa Şahin, Ali Komaz, Tuncay Koçtürk, Sona Kaymakçı,

Oyuncular: Erdal Beşikçioğlu (Behzat Ç.), Fatih Artman (Harun), İnanç Konukçu (Hayalet), Berkan Şal (Akbaba), Tardu Flordun (Redkit), Cansu Dere (Songül), Canan Ergüder (savcı Esra), Hakan Boyav (Kass), Hazal Kaya (Berrsa), Ayda Aksel (bilim kadını), Nihat İleri (Satılmış ağa), Ege Aydan (Şevket), Seda Bakan (Eda), Hakan Hatipoğlu (Selim), Berke Üzerk (Cevdet), Tolga Tekin (Gorbaçov), Rıza Kocaoğlu (Pembo), Eray Eserol (Tahsin), Ali İpin (Müfettiş), Zühtü Erkan (Memduh), Nuri Gökaşan (Coşkun), Serhat Nalbantoğlu (Emniyet Müdürü), İlhan Kantarcı (Ekrem), Sinan Pekinton (Cenk), Engin Yüksel (Avukat), Levent Beceren (İstihbarat müdürü), Erdal Küçükkörmükçü (Hayri müdür), Mustafa Koçyiğit (Ruknettin), Ergin Şentürk (Bahattin), Önder Atakanlı (Piş Ertan), Muharrem Gülmez (Şube Müdürü), Burçin Yıldırım (Redkit anne), Bülent Keser (Redkit baba), Halit Vurgun (çocuk redkit), Efe Uysal (çocuk Gorbaçov), Alp Özmert (Çocuk pembo), Ali Yoğurtçuğlu (memur Sedat), Burak Şentürk (muhbir), Ümit Bayraktar (kassı tanıyan), Cansel Özcan (redkit kızkardeş), Necla Göçmen (Necmiye teyze), Aleyna Aktürk (müfettişin kızı), Ahmet Ercan (drakula Tabutçu), Fadime Oya YTurdakul (Gülsüm), Yusuf Yıldız (Hamdullah Özdal), Hazal Bıdık (behzat’ın sarıldığı kız), Batuhan Kayahan (çocuk Redkit), Serpil Kılıç (Komşu anne), Bekir Arda Aslan (komşu çocuk),

ÖDÜL

48. Antalya Altın Portakal Film Festivali

►Erdal Beşikçioğlu “En İyi Erkek Oyuncu”

Konu: Yapılan bir ihbar üzerine Gençlik Parkı’na giden cinayet büro ekipleri, gömülü bir tabut bulurlar. Tabutun içinde yaşlı bir kadın vardır. Yapılan ilk incelemede kadının canlı canlı gömüldüğü ortaya çıkar. Hayata karşı işlenen suçlar uzmanı Behzat Ç., ilk defa böyle bir cinayet karşılaşmaktadır.

Yaşlı kadının neden bu biçimde öldürülmüş olabileceğine ilk başta bir anlam verilemez. Yaşlı kadın emekli bir polisin annesidir. Behzat Ç. emekli polisi araştırmaya başladıkça bir takım engellemelerle karşılaşır. Emekli polis, teşkilat içinde Avarel Memduh olarak bilinmektedir, suçu üstlenen kişi ise kendisine Red Kit demektedir.

Behzat Ç., Harun, Hayalet ve Akbaba’dan oluşan ekibiyle Ankara’yı didik didik ederek Red Kit’in suç ortakları olan Gorbaçov Hasan ve Pembo’ya ulaşmaya çalışır. Olay Yeri İnceleme Şubesi’nin genç komiserlerden Songül de bu olayda onlara yardımcı olmaktadır.

Bu esnada şüpheli tavırlarıyla dikkat çeken bir görgü tanığına ulaşırlar. İsmi Süleyman olduğu halde kendisini Ahmet olarak tanıtmaktadır. Kendini Ahmet Sanan Süleyman’ın çelişkili ifadeleriyle iş iyice içinden çıkılmaz bir hal alır.

Behzat Ç. araştırmalarını derinleştirdikçe emniyet içinde yasa dışı yollarla faaliyet gösteren bir örgütün varlığına ulaşır. Bu örgüt 90’lı yıllarda pek çok yargısız infaz yapmıştır. O zaman alt kademelerde görev yapan bu örgüt elemanları şimdi üst mevkilere gelmiştir. Dolayısıyla bu olayın ortaya çıkmasını istememektedirler. Behzat Ç., bir yandan gizemli ve zeki bir katil olan Red Kit’e ulaşmaya çalışır, diğer yandan ise bu olayların açığa çıkmasını istemeyen gizli örgütten kendisini ve ekibini korumaya çalışmaktadır.

AY BÜYÜRKEN UYUYAMAM (2011)

 

Senaryo Ve Yönetmen Şerif Gören (Necati Cunalı’nın romanından) Görüntü Yönetmeni Sinan Güngör Müzik Fırat Yükselir Yapım Mehmet Gören Kostüm: Gizem Karakaya, Genel Koordinatör: Ayşegül Gökçe, Koordinasyon: Zafer Par, Focus Puller: Osman Yılmaz, Renk Düzenleme Ast.: Çağlar Özlek, Işık Ast.: Müjdat Yücel, Kostüm Ast.: Melis Sesanlar, Kuaför: Ahmet Karasu

Oyuncular: Ayça Bingöl (Melek), Hazal Kaya (Hülya), Fırat Çelik (Mert), Ali Düşenkalkar (takkeli hoca), Leyla (Selin Şekerci), Bülent Şakrak (dalgacı Mahmut), Hakan Boyav (Dönek Hüsam), Necep Memli (Fırıldak Necmi),i Yaşar Güner (Hacı Nizam), Serdar Yeğin (Doktor Sinan), Kadir Özdal ( Samanlıktaki adam), A. Yavuz Sepetçi (Muallim Fethi), Serhan Arslan (Şükrü), Yüksel Arıcı (Kunduracı Ahmet), Alp Nalbantoğlu (Murad), Betül Şahin (Neslişah), Maral Büyüksaraç (Güllü)

Konu: Uzaktan sakin ve huzur dolu, deniz kenarında bir Ege kasabası. Kasaba halkının yalnız bir anne ve iki kızı üzerinde kurduğu mahalle baskısı. Hem güçlü hem de kurban bu üçlünün, çarkın dişlileri arasında kalmamak için verdikleri mücadele. Kasaba sakinlerinin rayından çıkmış ahlaki tutumları ve sosyal bir depreme doğru gidişleri. Kadın ,erkek, cinsellik, din ve psikolojik çarpanları olan bir denkleme, ahlak ve ahlaksızlığa, namus ve namussuzluğa provakatif bir bakış açısı.

AŞK VE DEVRİM (2011)

 

Senaryo Ve  Yönetmen Serkan Acar Görüntü Yönetmeni Feza Çaldıran Müzik Kemal Sahir Gürel Yapım Kuzey Film/Serkan Acar, Kadir Sözen Kurgu: Ayhan Ergürsel, Sanat Yönetmeni: Adalı Aksoy Sanat Yönetmımcı: Bilge Elif Turhan, Yapım Sorumlusu: Fatih Yılmaz, Mekan Hazırlığı: Nuri Öz, Yönetmen Yardımcısı: Derya Çelik, Focus Puller: Serdar Güz, Kostüm: Nurol Akbal, Sanat Asistanı: Kadir Rengel, Makyaj: Mediha Şafak, Ses Tasarım: Muhammed Mokhtary

Oyuncular: Gün Koper (Kemal), Deniz Denker (Leyla), Ayberk Pekcan (Pala), Derya Durmaz, Serhan Alben, Nefrin Tokyay (Şirin), Fırat Sobotay, Serkan Tınmaz, Diren Polatoğulları

Konu: Aşk ve Devrim, insan denen varlığın aidiyet duygusunu; toprağa kök salma ihtiyacını en yakıcı biçimde hissettiği gençlik yıllarını merkezine alan bir hikâyedir. Mevcut kimliklerin yetmediği ve her türden yoksunluğun, açlığın (düşünsel, cinsel, ruhsal, siyasal vb.) insan varoluşunu kemirdiği dönemlerdir bunlar. Filme ruhunu veren bu duygu ise Aşk ve Devrim ütopyasını hayata geçirmek için çıkılan yolculuktur.

1990’ların büyük karmaşasında kendine bir yol çizmeye çalışan üniversite öğrencisi Kemal, siyasal idealleri ve duygusal beklentileri arasında sıkışıp kalmıştır. Platonik bir aşkla bağlı olduğu Leyla ise, Kemal’in bu beklentilerine cevap vermekten uzaktır. Kemal, en yakın arkadaşının ölümüyle kendini bambaşka bir siyasi atmosferin içinde bulur. Kemal artık illegal bir devrimcidir. Yeraltının romantik ama bir o kadar da tehlikeli iklimi, Kemal’in “aşk ve devrim” arasında kurmaya çalıştığı dengeyi bozmuştur. Kemal’in “devrim treni” makas değiştirirken, “aşk”la arasındaki mesafe açılmaya başlamıştır.

ÖDÜLLER

18. Adana Altın Koza Film Festivali
►Deniz Denker, “Umut Veren Genç Kadın Oyuncu
►Adalı Aksoy “En İyi Sanat Yönetmeni”
►Serkan Acar “Jüri Özel Ödülü
►Gün Koper “Umut Veren Genç Erkek Oyuncu

23. Ankara Film Festivali
►Gün Koper Umut Veren Genç Erkek Oyuncu
►Serkan Acar “Mahmut Tali Öngören Ödülü
►Ayber Pekcan “ En iyi yardımcı erkek oyuncu