Powered By Blogger

16 Ekim 2024 Çarşamba

CELAL TAN VE AİLESİNİN AŞIRI ACIKLI HİKAYESİ (2011)

 

 Senaryo ve Yönetmen Onur Ünlü Görüntü Yönetmeni Vedat Özdemir Müzik Atilla Özdemiroğlu Yapım Eflatun Film/Orkun Ünlü, Funda Alp Kurgu: Ahmet Can Çakırca, Sanat Yönetmeni: Nadide Argun, Kostüm: Fulya Halilcikoğlu, Uygulayıcı Yapımcı: Tolga Afşin Kaya, Yönetmen Yardımcısı: Cüneyt Karakuş, Işık Şefi: Orhan Sever, Kuaför: Ahmet Karasu, Ses Tasarım : Orçun Kozluca,

Oyuncular: Selçuk Yöntem (Celal Ta
n), Bülent Emin yarar (Ergün), Ezgi Mola (Jülide), Türkü Turan (Özge), Alpay Şayhan (Ege), Tansu Biçer (Kamuran Tan), Yılmaz Gruda (Nida Bey), Ushan Çakır (Okan), Tuğra Kaftancıoğlu (Okan), Cengiz Bozkurt (Hakkı),Engin Hepileri (Arkibyades), Köksal Engür (Turan Altaylı), Gazanfer Ündüz (Rektör)

Konu: Celal Tan, bir taşra şehrinde ailesiyle birlikte yaşayan saygın bir anayasa profesörüdür. İlk eşinin ölümünden yıllar yıllar sonra, bir şekilde hayatını kurtardığı ve kendisinden çok genç olan bir üniversite öğrencisi kızla evlenir. Sonra kötü şeyler olmaya başlar.

CANAVARLAR SOFRASI (2011)

 

Yönetmen Ramin Matin Senaryo Kamdine Khosrowkhavar Müzik H. Barış Diri Görüntü Yönetmeni Deniz Eyüboğlu Yapımcı Oğuz Kaynak

Oyuncular: İbrahim Selim, Pınar Töre, Tuğrul Tülek , Gizem Erdem


Konu: Herhangi bir akşam, herhangi bir mekan, herhangi genç bir evli çift. Her şey çok normal başlar, çiftimiz J ve M akşam yemeğinde başka bir çifti ağırlayacaklardır. K ve D. misafirler gelir, hediye verilir, salona oturulur ve sohbet başlar  ondan bundan konuşurlar. Ancak yavaş yavaş farkederiz ki, karakterlerin yaşadığı bu evrende çok tuhaf öğeler vardır: sanatla ilgili her şey yasaklanmıştır, kibir ve nefret dolu sözler normal kabul edilmektedir ve kapı komşularının polisler tarafından aniden öldürülmesi hiç kimseyi şaşırtmaz.

Yemeğe oturulur ve psikolojik gerginlik artmaya başlar; anlarız ki bu dört insan arasında ne dostluk ne de sevgi vardır. Sanki her duygu, söz ve davranış yüzeyseldir, önemli olan sadece iki şey vardır: haz ve tüketim. Ama belki, bu akşam bu korkunç evde, bazı şeyl er derinden sarsılacaktır; çünkü J masadaki diğer herkesi ilgilendiren şok edici bir sır saklamaktadır…


Ödüller

23.Ankara Film Festivali (2012)
        SİYAD Ödülü
        ►En İyi Görüntü Yönetmeni
        ►En İyi Müzik En İyi Yrd. Kadın Oyuncu,
        
►Umut Veren Yeni Yönetmen

CAN (2011)

 

 Senaryo ve Yönetmen Raşit Çelikezer Müzik Tamer Çıray Görüntü Yönetmeni Ali Özel Yapım Defne Film Prodüksiyon / Raşit Çelikezer öykü: Raşit Çelikezer, Nüans Çelikezer, Ortak Yapımcılar: Burak Akidil, Umman Küçükyıldız (Efekt Film Yapım), Kurgu: Ahmet Can Çakırca, Sanat Yönetmeni: Ayşen Gürevin Karaytuğ, Genel Koordinatör: Turan Tokel, Yapım Sorumlusu: Özgür Düşmez, 1. Yönetmen Yardımcısı: Dilek Külekçi, 2. Yön. Yrd: Emine Bakırkaya, Işık Şefi: Ümit Durmuş, Ses: Mustafa Bölükbaşı, Focus Puller: Eren Daimagüler, Stadycam Operatörü: Tuncay Başpınar, Makyaj: Basey Üstel, Kostüm Sorumlusu: Sevda Çelik, Set Amiri: Orhan Demirbağ, Kuaför: Osman Aztopal, Fotoğrafçı: C. Övünç Üster, Sanat Ekibi: Fatih Tavas, Ceren Şakar, Yapım Ekibi: Yunus Eray Güntekin, Oktay Günduru, Işık Ekibi: Şafak Kibar, İlker Aygun, Oğuz Can Bal, Uğur Koyun, Volkan Demirkan, Stadycam Asistanı: Erdal Kılıç, Kamera Asistanı: Ertaç Koçak, Boom Operatörü: Enes Sırdaş, Makyöz Asistanı: Duygu Çevik, Kostüm Asistanı: Sevda Çevik, Set Ekibi: Murat Sarıalizade, Kemal Yılmaz, Basın ve Halkla İlişkiler: Ebru Özyurt, Cast Ajansları: Tümay Özokur, Tuna Ajans, Oksijen Ajans, New Time Casting, Mayadroom Ajans, Smile Ajans, Müzik Editörü: Orçun Oğuz, Keman: Şaban Gölge, Reji Asistanı: Mehmet ‘Rodi’ Arslan, Montaj Asis.: Hakan Palioğlu, Şafak Film Laborauvarlarında hazırlanmıştır

Oyuncular: Selen Uçer (Ayşe) , Serdar Orçin (Cemal) , Yusuf Berkan Demirbağ (Can), Erkan Avcı (Ali), İdil Yener (Mükerrem), Cengiz Bozkurt (Fevzi), Erdal Cindoruk (Mehmet Usta) , Güray Görkem (Sait), Serhat Nalbantoğlu (İsmail), Kürşat Alnıaçık (Doktor), Sait Genay (Yaşlı) , Cem Baza (2. doktor), Özgür Düşmez (komiser) , Salih Tavas (Sahildeki genç), Burak Efe (Can 1 yaş), Dilek Genç (temizlikçi kadın), Zeynep Yalçın (Serap), Nisa Melis Telli (Merve), Hayrettin Ege Mühür (Mükerrem Çocuk 2 yaş) , Eren Kırkıl (Mükerrem çocuk 3. yaş), Havva Seziş (temizlikçi kadın) , Aynur Alp (temizlikçi kadın), Nurten Kandemir (Anne), Ercan Altıntaş (Baba), Sait Alekserov (Serap), Selma Hoşafçı (danışma)


Ödüller

48. Altın Portakal Film Festivali

► Behlül Dal Jüri Özel Ödülü        
        ►Antalya Kent Konseyi Seyirci Ödülü (Can)

Konu: Ayşe ve Cemal birbirlerini çok sevmiş ve evleneli daha birkaç yıl olmuştur. Kaçarak geldikleri Büyükşehir’de Cemal orta ölçekli bir fabrikada vasıflı işçidir. Geçinebiliyor ve mutlu mesut yaşıyorlardır. Tek eksikleri bir ‘çocuk’ tur. Normal yollardan çocuk sahibi olamayınca Cemal’in zoruyla illegal yollara başvururlar. Ancak bu kararları onların yuvasını dağıtacaktır.

Başından beri tepkili olan Ayşe, çocuğa hiçbir zaman kendisininmiş gibi bakamaz. Cemal ise Ayşe’ye durumu kabul ettirmek için çok çaba gösterir. Ayşe yine de duruma alışamayacaktır. Çocuk bir yaşına gelene kadar durum böyle devam eder. Ve Cemal daha fazla dayanamaz. Evi terk eder. Ayşe çocukla bir başına kalır.

Sonraki günlerde Ayşe için her gün bir diğer günün tekrarı gibidir. Çocuğuna ‘Can’ adını vermiştir ama yeterince annelik yapamıyordur. Ondan kurtulmak için her yolu deneyecek ama bir türlü başaramayacaktır. Günün birinde karşısına seveceği bir adam çıkar. Ve Ayşe yüzleşmek için kağıt üstünde hala evli göründüğü Cemal'in karşısına çıkar. Cemal'in ise artık bambaşka bir hayatı vardır. Durumu kabullenmek onun için oldukça zordur

BİZİM BÜYÜK ÇARESİZLİĞİMİZ (2011)

 Yönetmen Seyfi Teoman, Senaryo Seyfi Teoman, Barış Bıçakçı, Görüntü Yönetmeni Birgit Gudjonsdottir, Eser Barış Bıçakçı, Yapım Bulut Film /Yamaç Okur, Nadir Öperli Kurgu: Çiçek Kahraman, Sanat Yönetmeni: Nadide Argun, Yapım koordinatörü: Aytunç Demirkaya, Yönetmen Yönetmen Yardımcıları: Nisan Turgul, Ali Ayyıldız, M. Cem Öztüfekçi, Buğra Dedeoğlu, Makyaj ve Saç : Ebru Süren, Kostüm : Tuba Ataç, Yürütücü Yapımcı: Tolga Afşin Kaya, Kamera Asistanı: Murat Öztürk, Işık Şefi: Ersin Aldemir, Kamera Asistanları: Meryem Yavuz, Murat Öztürk, Işık Şefi: Ersin Aldemir, Işık Asistanları: Oğuz Özcan, Özenç kaya, Ulaş İpek, Ses Mühendisiİ, İsmail Karadaş, Boom Operatörü: Ökan
Coşkun, Set Amiri: Ahmet Yıldırım, Set Asistanı: Ahmet Kerimoğlu, Sanat Asistanları: Barış Yıkılmaz, Deniz Gedislioğlu, Yapım Asistanları: Hasan Cemai Sargın, Hakan Dalkılıç, Renan Arturmaç, Ses Tasarım: Cenker Kökten, Cast Direktörü: Ezgi Baltaş, Casting: Gökçe Doruk , Renk Düzeltme: Bernie Greinler, Laboratuar Teknik Yönetmeni: Yusuf Özbek, Negatif Yıkama: Orhan Turgut, Selahattin Turgut, İlhan Özkan, Sinan Kılıç, Aydın Yeniçeri, Bora Büyükdikbaş, Hüseyin Sargın, Süleyman Göktaş, Serkan Yiğitkoç, Cihan Kılıç,

Oyuncular: İlker Aksum (Ender), Fatih Al (Çetin), Güneş Sayın (Nihal), Taner Birsel (Murat), Baki Davrak (Fikret), Beril Boz (Aslı), Damla Kabakçı (Nihal’in arkadaşı), Burak Bülbül (kapıcı), Tamer Yurtbaşı (bardaki genç), Meliha Çörek (resepsiyonist), Mehmet Ali Nuroğlu (Bora), İlker Burma (Hikmet), Cenk Yiğiğtler (gitar çalan genç), Selim Gürata (Ender’in babası),

Konu: Bizim Büyük Çaresizliğimiz, lise yıllarından beri yakın arkadaş olan, 30’lu yaşların sonundaki iki adamın, Ender ve Çetin’in dostluğunu konu alıyor. Uzun yıllar hayatları farklı yönlere giden iki yakın arkadaş, Çetin’in yıllar sonra Ankara’ya dönmesiyle çocukluk hayallerini gerçekleştirir ve aynı evde yaşamaya başlarlar. Tam birlikte yeni bir hayat kurmuşlarken, yurtdışında yaşayan arkadaşları Fikret Türkiye’de tatildeyken bir trafik kazası geçirir ve annesiyle babasını kaybeder. Almanya’ya geri dönmesi gereken Fikret, Ender ve Çetin’den, Ankara’da üniversite öğrencisi olan kız kardeşi Nihal’in okulunu bitirene kadar, yani iki yıl boyunca, onlarla kalmasını ister.

Birlikte yaşama hayalleri tam gerçekleşmişken üçüncü birinin eve gelmiş olması ilk başlarda Ender ve Çetin’i rahatsız ederÖlümlerin travmasını atlatamayan Nihal de onlarla iletişim kurmak istemez, ama zamanla birbirlerine alışırlar. Aralarında ev merkezli üçlü bir yakınlık oluşur; beraber vakit geçirmeye ve bundan hoşlanmaya başlarlar. Bir süre sonra kaçınılmaz olan gerçekleşir; Ender ve Çetin, birbirlerinden habersiz bir şekilde Nihal’e aşık olurlar. Bu ortak aşklarını fark etmeleri, Ender ve Çetin’i birbirinden uzaklaştırmayacak, tersine onların dostluğunda yeni bir sayfa açacaktır

BİR ZAMANLAR ANADOLU’DA (2011)

 

Yönetmen Nuri Bilge Ceylan Senaryo Ercan Kesal, Ebru Ceylan, Nuri Bilge Ceylan Görüntü Yönetmeni:, Gökhan Tiryaki Yapım Zeyno Film/ Zeynep Özbatur Atakan Ortak Yapımcılar Mirsad Purivara, Eda Arıkan, İbrahim Şahin, Müge Kolat, Murat Akdilek, N.Bilge Ceylan Ses Kurgusu: Thomas Robert, Miksaj: Ulaş Ağçe (İmaj) Erkan Altınok (1000 Volt), Sanat Yönetmeni: Dilek Yapkıöz Ayaztuna, Kurgu: Bora Gökşingöl, Nuri Bilge Ceylan, Ses Tasarımı: Nuri Bilge Ceylan, Foley Artist:  Francois Lapauple, Çekim Sesleri: Okan Selçuk, Mehmet Kılıçel, Boom Operatörleri: Furkan Atlı, Bülent Bengü, 1. Yönetmen Yardımcısı: Özgür Sevimli, 2. yönetmen Yardımcısı: Alkım Özmen, Ercan Kesal, 3. Yönetmen yardımcısı: Şahin Çetinkaya,  Focus Puller: Serkan Gülgüler, 2. Kamera Asistanı: Mehmet Engin, 3. Kamera Asistanı: Emre Özel, Yapım Sorumlusu: Çağrı Erdoğan, Yapım Yardımcıları: Onur Yıldız, Murat Aksu, Kostüm Sorumlusu: Çağrı Erdoğan, Nildağ Kılıç, Özlem Batur, Makyaj: Mine Külcü, Deniz Görkem Duran, Kuaför: Ercüment Küçükelmas, Sanat Yönetmeni Yardımcısı: Aykut Ayaztuna, Işık Şefi: Kadir Yazıcı, Işık Ekibi: İbrahim Erenal, Süleyman Öztürk,Savaş Sakallı, Cihan Özder, Set Amiri. Bedrettin Kıla, Set Ekibi: Veysi Balta, İlkay Akdamar,

Oyuncular: Muhammet Uzuner (Doktor Cemal), Yılmaz Erdoğan (Komiser Naci), Taner Birsel (savcı Nusret), Ahmet Mümtaz Taylan )Şoför Arap Ali), Fırat Tanış (Zanlı Kenan), Ercan Kesal (Muhtar), Erol Eraslan (Maktul Yaşar), Uğur Arslanoğlu (Adiye Şoförü Tevfik), Murat Kılıç (Polis İzzet), Şafak Karali (,Zabıt Katibi Abidin), Emre Şen (Jandarma Assubayı Önder Burhan Yıldız, (Zanlı Ramazan), Nihan Okutucu (Maktulun eşi gülnaz), Cansu Demirel (Muhtarın Kızı Cemile), Kubilay Tunçer, Salih Ünal (Hastane Aşçısı Ümit), Burhan Yıldız (Zanlı Ramazan), Aziz İzzet Biçici, (Çorbacı), Celal Acaralp (Eczacı Kalfası Saim), Mehmet Ercan Topçak (Hamam Tellakı Turan), Ufuk Karali (Hastane hizmetlisi Sıtkı), Fevzi Müftüoğlu (Kazıcı Hayrettin ), Turgay Kürkçü (Kazıcı Ethem), Fatih Ereli (Gülnaz’ın Oğlu), Hüseyin Bekeç (1. Jandarma Eri, Mehmet Öztürk (2. Jandarma Eri), 

 Konu: Kasabalarda hayat, bozkırın ortasında sürdürülen yolculuklara benzer. Her tepenin ardında "yeni ve farklı bir şey" çıkacakmış duygusu, ama her zaman birbirine benzeyen, incelen, kıvrılan, kaybolan veya uzayan tekdüze yollar...

ÖDÜLLER

5. Asya Pasifik Film Ödülleri
► En İyi Görüntü Yönetmeni “Gökhan Tiryaki”
► Jüri Büyük Ödülü “Nuri Bilge Ceylan
En İyi Yönetmen “Nuri Bilge Ceylan”

APSA (Asya Pasifik Film Ödülleri), Avustralya’nın Quensland Bölgesi Yönetimi tarafından düzenlenen ve UNESCO ile FIAPF (Uluslararası Film Yapımcıları Dernekleri Federasyonu) tarafından desteklenen bir film festivali. APSA ödülleri, AsyaPasifik bölgesinde üretilen filmlerde mükemmelliği ve kültürel çeşitliliği temsil eden filmlere veriliyor.

64. Cannes Film Festivali (11—22 Mayıs 2011)
►Büyük Jüri Ödülü Nuri Bilge Ceylan

44. Siyad Türk Sineması Ödülleri
►En İyi Yönetmen “Nuri Bilge Ceylan”
►En İyi Senaryo Ebru Ceylan
►En İyi Görüntü Yönetmeni Gökhan Tiryak
►En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu “Ercan Kesal “
►En İyi Kurgu Bora Gökşingöl
►En İyi Senaryo Ercan Kesal
►En İyi Film Nuri Bilge Ceylan
►En İyi Kurgu Nuri Bilge Ceylan
►En İyi Senaryo Nuri Bilge Ceylan

27. Uluslararası Haifa Film Festivali
►En İyi Film Nuri Bilge Ceylan

 



[1][1] Sinema Mecmuasının seçkisinde 110 yılın en iyi filmi

BİR AVUÇ DENİZ (2011)

 

 Senaryo Ve Yönetmen Leyla Yılmaz Müzik Tuluğ Tırpan Görüntü Yönetmeni Torben Forsberg Yapım İlyas Başso
y Kurgu: Ulaş Cihan Şimşek, Sanat Yönetmeni: Serdar Yılmaz, Kostüm : Murat Tepe, Genel Koordinatör: Cengiz Çağatay, Yapım Koordinatörü: Zeynep Günay Melemez, Uygulayıcı Yapımcı: Evrengül Parlar, Mine Yılmaz, Yardımcı Yönetmen: Toygun Başıdinç , Işık Şefi: Feramuz Tuna, Kostüm Asistanı: Tuba Darboğaz, Makyaj: Neriman Eröz, Ses Tasarım: Çağdaş Karagöz, Boom Operatörü: Burak Ekil, Cast Direktörü: Harika Uygur, Ulaşım: Celal Demir, Dublör Süpervizorü: Serkan Döner

Oyuncular Engin Altan Düzyatan (Mert Akbay), Berrak Tüzünataç (Deniz Demirci), Can Gürzap (Cengiz Akbay), Ayda Aksel (Rana Akbay), Zeynep Özder (Dilek Hanoğlu), Tuğrul Tülek (Bora Çatak), Ahu Yağtu (Aylin Kargın Çatak). Ulaş Tuzak

 Konu: Uzun yıllar Amerikada okuyan ve çalışan Mert (Engin Altan Düzyatan), şirketin Türkiye yöneticisi olmak üzere İstanbula döner. Burada arkadaşı Bora (Tuğrul Tülek) ve Boranın eşi Aylin (Ahu Yağtu) ile birlikte bir tekne turuna çıkar. Geziye Göcekte, Mertin kız arkadaşı Dilek (Zeynep Özder) katılır. Grup keyifli bir tatil geçirirken bir gün teknelerine İstanbulun en varlıklı ailelerinden birinin kızı olan Deniz (Berrak Tüzünataç) gelir. Denizin alaycı ve pervasız havası Merti etkiler. O güne dek hep yapması gerekeni yapan, ailesinin çizdiği rotada giden Mert, kendini sorgulamaya başlar. Bir avuç denizin gerçekten de bir deniz olup olmadığını öğrenmek için, önünde uzun bir yolculuk vardır.

Los Angeles Film Festivali'nde 3 ödül aldılar...
'Bir Avuç Deniz' filmi, 2012 Los Angeles Film Festivali'nden 3 ödülle döndü.
Film, 'Mükemmellik Ödülü' ve 'En İyi Üretim Tasarım' ödüllerini aldı.

 TÜRK İŞİ 'YASAK İLİŞKİ FİLMİ'

Bir Avuç Deniz’in ya da mitolojideki Afrodit’in bir dokunuşla yıkabileceği, pamuk ipliğine bağlı konformist burjuva yaşayışının üzerine giden bir yasak ilişki filmiyle karşı karşıyayız. Leyla Yılmaz’ın ilk eserinde bu görüş ışığında Ümit Ünal’ın “Ara” ile sinemamıza soktuğu formülü, belli bir sınıfın temsili haline getirme konusunda doğru bir proje ürettiği söylenebilir. Modern sinemanın gerekleri üzerinden kurduğu omurga da yerli yerinde. Ancak “Bir Avuç Deniz”, bunu tamamına erdirmek isterken belli sıkıntılarla yüzleşince, teatral gözükme ve kör kör parmağım gözüne felsefe yapma açmazına sürüklenmiş. Sanki böylesi ‘isimli’ oyunculardan ziyade festival kitlesine uygun, yeteneğini kanıtlamış oyuncularla dolu bir kadro ve soyut bir bakış açısıyla daha başarılı olabilirmiş film. Bu haliyle ise, magazin programlarında gördüğümüz bir sınıfın samimiyetini yakalamayı becermesine karşın; yozlaşma, yabancılaşma ve iletişimsizliğin görsel karşılığını bulma konusunda büyük sıkıntılar çekmiş gibi gözüküyor. Sürekli sözünü ettiğimiz Türk sinemasının sektörel açılımının o ‘yeni şeyler’e alan açması durumunun son halkası “Bir Avuç Deniz”. Leyla Yılmaz’ın ilk yönetmenlik denemesi; “Ara” (2008), “İki Çizgi” (2008) ve “Türev” (2005) gibi bağımsız ve bilinmeyen örnekleri verilen bir alanın, ‘ilişki filmi’nin popüler sinema temsilcisi olarak anılabilir. Aslında buradaki ‘popüler’ sıfatını daha çok kullanılan oyuncular açısından söylüyoruz.

Modern sinemanın izinde felsefik bir dünya için yola çıkmış

Zira “Bir Avuç Deniz”, Antonioni, Bergman, Fellini, Visconti gibi modern sinemanın ustalarının işlerinden ve Amerikan bağımsız sinemasında Woody Allen’ın devamında John Curran gibi isimlerin ürettiği çalışmalardan etkilenilerek oluşturulmuş bir film. Deleuze’ün anlamın fark yaratmasına uzanan çalışmalarından beslenen bir de felsefi bütün tutturma sevdasına kapılmış.

Eldeki eserin sinema dili ya da sanat yapıtı açısından temellerini sağlam kazığa bağladığı söylenebilir. Öncelikle ‘bir avuç deniz’in yerle bir ettiği burjuva hayatlarına el atarken ‘soyut anlam yaratma becerisi’ dikkat çekici. Bunun için ilk olarak bir tekneye Mert (Engin Altan Düzyatan) ve onun evleneceği Dilek (Zeynep Özder) ile Bora (Tuğrul Tülek) ve onun kız arkadaşı Aylin’i (Ahu Yağtu) yerleştiriyor. Bunu yaparken de ülkemizin magazin basınında çokça yer etmiş burjuva kesminin içeriden nasıl yıkılacağını araştırmayı hedeflemiş Yılmaz. Bu bağlamda ‘Bir avuç deniz ya da bir gıdım esinti bu normal yürüyen ilişkileri yıkabilir mi?’ sorusunu soruyor. İnce bir kıvılcım ile konformist burjuva yaşamlarının yıkılabileceğini inceliyor Buna cevabı da kendi içinde tutarlı bir yere oturmuş aslında. Yani meselesini sadede erdirme konusunda fazla sıkıntısı yok eldeki eserin. Dramatik yapının en azından ‘tema’ algısı yerli yerinde. “Bir Avuç Deniz”, ince bir kıvılcım ile bile dışarıdan gözüken konformist burjuva hayatlarının yıkılabileceğini anlatmak için kurulmuş bir sinema diline sahip. Bu bağlamda da Deniz adlı zengin kızını, bir deniz kızı gibi mavi suların içinden mitolojik bir şekilde (adeta Afrodit gibi) hikayeye sokması, aslında bu sözünü ettiğimiz dörtlünün ilişkisel yüzeyinin allak bullak olmasına yarıyor. Zira bu tam anlamıyla ‘terapisel’ müdahale filmin gidişatına ve olay örgüsünün oluşumuna büyük katkı yapıyor. Yılmaz’ın Deniz’i baştan itibaren bir ‘tiyatro oyuncusu’ ya da ‘oyunun parçası’ olarak tasarladıktan sonra onun yabancılaştırıcılık işlevini seyirciye konuşarak hissettirmesini sağlaması, bu müdahaleyi perçinliyor. Lafın özü anlam okumalarına farklı noktadan bakan bir yere açılıyor “Bir Avuç Deniz”. Yan anlamın ya da ‘dolambaçlı’ olanın peşine düşen sanat filmlerinin zemininden sesleniyor.

 (Kerem Akça, Habertürk.com)

BENİ UNUTMA (2011)

 

Yönetmen Özer Kızıltan Hikaye Ve Senaryo Burak Göral Görüntü Yönetmeni Soykut Turan Yapım As Film Yapım Prodüksiyon / Sıddık Özpetek/Asaf Özpetek Kurgu: Serdar Çakular, Müzik: Anjelika Akbar, Sanat Yönetmeni: Sırma Bradley, Genel Koordinatör: Yeşim Yalman, İdari Yapımcı: Özlem Yurtsever, Peoje Danışmanı: SRP İstanbul, Serap Engin, Zeynep Sungur, Proje Danışmanı: Sevinç Baloğlu, Yönetmen Yardımcısı: Racia Bilgenoğlu, Reji koordinasyonu: Alper Çağlayan, Video Asistanı: Mehmet Fatih Dil, Yapım Koordinatörü: Selma Yücel , Yapım Grubu: Doğan Duman, Erdinç Torun, İsmail Çorluoğlu, Yapım Koordinasyon: Gülriz Sansoy, Sanata Yön. Yrd.: Taha Ketenci, 2. Sanat Ast.: Gülbin Gülendağı, 3. San. Ast.: Esra Yıldız, Kostüm Sorumlusu: Gonca Aldemir, Kostüm Ast.: Nehir İnce Kostüm Stajyer: Sibel Ertaş, Makyaj: Yulıya Gushul, Makyaj Asistanı: Çiğdem Yener, Kuaför: Mine Güler, Ses Teknisyeni: Serter Alkaya, Boom Operatörü: Samet Yılmaz, Cableman: Bora Volkan Güler, Focus Puller: Andaç Şahan, 2. Kamera Asistanı: Bünyamin Durgut, 3. Kamera Asistanı: Okan Zengin, Işık Şefi: Kadir Yazıcı, Işık Best Boy: Süleyman Öztürk, Işık Asistanı: Ercan Altıparmak, Sercan Aydemir, Yunus Emre Sevinç, Panther Operatörü: Ufuk Kayar, Panther Asistanları: Salih Polat, Serkan Şirin, Bayram Bal, Burak Tuncel, Yapım Koordinatörü: Arzu Ersan, Yapım Grubu: Nizam Verel, Egemen Darı, Hüseyin Köker, Ramazan Ardıç, Set Fotoğrafçısı: Selin Demiroğlu, Set Amiri: Şeref Kocadölü, Set Asistanları: Mehmet Kara, Hüseyin Ayaydın, İsmail Durmazi, Kurgu Asistanı: Kaan Öden, Teknik Müdür: Erkan Aktaş, Ses Eşleme: Can Şenyol, Negatif Kayıt: Şafak Mıhlaç, Renk Baskı Kontrol: Erol Şahin, Kopya Baskı: Zekeriya Şahin, Osman Yıldız, Film Yıkama: Yahya Öztürk, M. Mustafa Oruç , Mustafa Şahin, Ali Komaz, Tuncay Koçtürk, Suna Kaymakçı, (Fono Film laboratuarlarında hazırlanmıştır )

Oyuncular: Mert Fırat (Sinan), Açelya Devrim Yılhan (Olacay), Tuba Ünsal (Ebru) Kenan Ece (Hakan), Melis Babadağ (Sevda), Ünal Silv
er (Olacay’ın babası), Alye Uzunatağan (Türkan Hanım), Hakan Yufkacıgil (Kaan), Barış Hayta (Burak), Kenan Ece, Konuk Oyuncu: Gül Erda (Ebru’nun annesi), Kevork Türker (Dr. Oğuz Ahmet Görmüş),Aydın Sigalı (Dr. Ahmet Görmüş), Serdar Çakmak (Acildeki doktor), Billur Yılmaz (Selin), Zeynep Çamak (Türkan hanımın yardımcısı), Zeynep Çiçekoğlu (çıplak kız), Yağız Savtekin (Can 3 yaş), Mertcan Atak (Can 6 Yaş),

Konu: Olcay (Açelya Devrim Yılhan) iş hayatında başarılı, genç ve bekar bir kadındır. Ciddi bir ilişki yaşadığını düşündüğü sevgilisi Hakan’ın (Kenan Ece) kendisini aldattığını acı bir şekilde öğrendiğinin ertesi günü Sinan’la (Mert Fırat) tanışır. Olcay’ın ilişkisinin bittiği gün Sinan da ani bir kararla nişanlısı Ebru (Tuba Ünsal) ile evlenmekten vazgeçer.

Olcay ve Sinan aşka inançlarını kaybettikleri bu günlerde tanışırlar ve bu tanışma, planladıklarından çok farklı şeyler yaşamalarına neden olur. Birbirlerinden etkilenirler ve yoğun bir duygusal ilişki yaşamaya başlarlar. Kısa bir süre sonra da evlenirler. Çok mutlu başlayan evliliklerinde Sinan’ın eski nişanlısı Ebru’nun Sinan’da yarattığı küçük rahatsızlıklar dışında bir sorunları yok gibidir. Ancak mutlulukları bir süre sonra beklenmedik bir şekilde bozulacaktır. Arkalarında bıraktıklarını düşündükleri eski ilişkileri onları bir türlü bırakmayacak, Olcay’da başgösteren bazı tuhaflıklar da aşkın, arkadaşlıkların ve insana dair bir çok duygunun sorgulanmasına yol açacaktır.

 

BENDEYAR (2011)

 

Yönetmen Joel Leang Senaryo Haşim Akten, Alper Kıvılcım Görüntü Yönetmeni: Ömer Faruk Karacan Müzik Erkan Mutlu Yapım Gözyaşı Film/Haşim Akten Yönetmen: Mahir Biray, Uygulayıcı Yapımcı: Numan Karakuş, Emre Balık, Yardımcı Yapımcı: Şükrü Akbulut, Ses Tasarım ve Final Mix: Mehmet Akten, 1. Yönetmen Yardımcısı: Hamide Keçin, Yönetmen Yardımcıları: Nurcan Özdemir, Berkin Ünsal, Reji Koordinasyon: Hasan Çağatay Güneş, Sanat Yönetmeni: Sumru Aytaç, Sanat Asistanları: Erdinç Soysal, Mustafa Mert Aldemir, Taliha Almaz, Mahmut Uyar, Kameraman: Yusuf Atamer, Focus Puller: Fatih Yirmibeşoğlu, Işık Şefi: Ali Osman Kara, Asistanlar: Tansel Alev, Kenan Yaray, Yaşar Alıcı, Fahrettin Özeken, Boom Operatörleri: Erkan Ateş, Ömer Faruk Kalkan, Prodüksiyon Amiri: Hasan Kubilay, Prodüksiyon: Tahsin Özay, Makyöz: Songül Erkuş, Asistan: Sena Bahçeli, Kuaför: Burcu Alkış, Zülküf Karataş, Set Amiri: Kenan Şahin, Set Asistanları: Akın Dağaşan, Eren Samet Akten,

Oyuncular: Haşim Akten (Akçakoca), Ümit Olcay (Afşin Eryılmaz/Bendeyar), Şemsa Deniz Tolunay (Sarah), Yasemin Balık (Leyla Eryılmaz), Yaşar Alptekin (Hasan), Kazım Çakırman (George), Ezgi Mutlu (Betül Eryılmaz), Erdem Karadeniz (Ali), Senai Demirci (İmam), Mehmet Ali Tuncer (Komiser Halit), Uğur Kıvılcım (Fatma Nine), Yavuz Çetin (Emniyet Müdürü), Numan Karakuş (Abdullah), Tolga Öz (Bünyamin), Can Ahmet Akten
(Şamil), Merve Şengül (Şeyma), Yusuf Duru (Çaycı Rüstem), Dick Johnson (Arnold), Hasan Mavi (Hacı Hüseyin), İzzet Çorapçı (Başgardiyan), Hayrettin Özdemir (Hapishane Müdürü), Sümeyye Kartal (Betül arkadaşı, Köksal Demirci (Polis Şefi)

Konu: Zalime payanda olmayan bir güç, nefsine yenilmeyen bir irade, baba şefkati ile dolu onurlu bir kahraman…Bilgi ve tecrübesini genç nesillere mut aktaran savaşçı bir bilge… Zulmün emrinde olmanın çelişkisini yaşayan güçlü bir ajan…Masum ama bilinçli, kendini yalnız bırakan, kaderini azme dönüştüren baba özlemi ile tutuşan bir genç kız…

Asrı saadet özlemi içinde ama öfkesine yenik düşen radikal bir genç, kendisine sunulan sevgi ile hatalarından kurtulan bir delikanlı…İffeti ve sevgisi birbirine uyumlu nazenin, ama nefsine tavizsiz. Sevgisi asilce bir genç kız.

Asaletli bir kadın, kendine yapılan zulmü öfkeye değil merhamete dönüştüren bir anne…

Kasabalı, saf ama pratik zeka, kasabalı ama esprileri çok ince, saf görüntüsünün altında, cesur, vefalı Anadolu insanı…

Gençliğini Rasullullah’ın yoluna adayan örnek aksiyon gençler.. Gençlerin hal ve davranışları ile özenecekleri örnek gençler… Aksiyon çağın savaşçıları… Ve yarınlar için umut, umut

 

BEHZAT Ç : SENİ KALBİME GÖMDÜM (2011)

 

 Yönetmen Serdar Akar Görüntü Yönetmeni Zekeriya Kurtuluş Senaryo Emrah Serbes, Serdar Akar (Emrah Serbes’in “Son Harfiyat” isimli kitabından uyarlama Yapım ADAM Film ve Hadoworks Media Tarkan Karlıdağ Kurgu: Aziz Günhan İmamoğlu, Ses: Fatih Aydoğdu, Sanat Yönetmeni: Erkan Özdem, Müzik: Pilli Bebek, Cem Kısmey, Genel Sanat Yönetmeni: Yavuz Fazlıoğlu, Genel Müdür: Yalçın Kumeli, Yapım Sorumlusu: Levent Yıldırım, Yardımcı Yönetmen: Ömer Gökhan Erkut, Yönetmen Asistanları: Evrim Yöney, Burcu Bayram, Süleyman Mert Özdemir, Beril Orak, Reji koordinasyonu:  Oğuz Ayaz, Kameramanlar: Adem Güven, Deniz Aslan, Uğur Kul, Kamera Asistanları: Gökhan Teray, Mikail Çiftçi, Saşlih Dikmen, Sanat Yönetmeni: Erkan Özdem, Işık şefi: Ali Salim Yaşar, Işık Ekibi: Taner Erdoğan, Adem Başkurt, Tolga Erbay, Mustafa Esin, Set Amiri: Erdem Çiftçi, Set Ekibi: Taner Karakulak, Suat Ustabaşı, Kostüm sorumlusu: Nevil Mert, Asistanları: Cihan Sökücü, Onur İbrahim Becerik, Makyaj: Sandra Ivatoviç, Asistanı: Sema Berker, Kuaför: Vedat Bayram, Boom Operatörü: İsmail Tan, Ses tasarım: Özdemir Dereli, Fergün Urgancıoğlu, Ömer Yıldız, Renk Düzenleme: Serdar Erçer, Asistanı: Çağlar Özlek, Teknik Müdür: Erkan Aktaş, Negatif Kayıt: Şafak Mıhlaç, Baskı Renk Kontrol: Erol Şahin, Osman Yıldız, Film Yıkama Yahya Öztürk, M. Mustafa Oruç, Mustafa Şahin, Ali Komaz, Tuncay Koçtürk, Sona Kaymakçı,

Oyuncular: Erdal Beşikçioğlu (Behzat Ç.), Fatih Artman (Harun), İnanç Konukçu (Hayalet), Berkan Şal (Akbaba), Tardu Flordun (Redkit), Cansu Dere (Songül), Canan Ergüder (savcı Esra), Hakan Boyav (Kass), Hazal Kaya (Berrsa), Ayda Aksel (bilim kadını), Nihat İleri (Satılmış ağa), Ege Aydan (Şevket), Seda Bakan (Eda), Hakan Hatipoğlu (Selim), Berke Üzerk (Cevdet), Tolga Tekin (Gorbaçov), Rıza Kocaoğlu (Pembo), Eray Eserol (Tahsin), Ali İpin (Müfettiş), Zühtü Erkan (Memduh), Nuri Gökaşan (Coşkun), Serhat Nalbantoğlu (Emniyet Müdürü), İlhan Kantarcı (Ekrem), Sinan Pekinton (Cenk), Engin Yüksel (Avukat), Levent Beceren (İstihbarat müdürü), Erdal Küçükkörmükçü (Hayri müdür), Mustafa Koçyiğit (Ruknettin), Ergin Şentürk (Bahattin), Önder Atakanlı (Piş Ertan), Muharrem Gülmez (Şube Müdürü), Burçin Yıldırım (Redkit anne), Bülent Keser (Redkit baba), Halit Vurgun (çocuk redkit), Efe Uysal (çocuk Gorbaçov), Alp Özmert (Çocuk pembo), Ali Yoğurtçuğlu (memur Sedat), Burak Şentürk (muhbir), Ümit Bayraktar (kassı tanıyan), Cansel Özcan (redkit kızkardeş), Necla Göçmen (Necmiye teyze), Aleyna Aktürk (müfettişin kızı), Ahmet Ercan (drakula Tabutçu), Fadime Oya YTurdakul (Gülsüm), Yusuf Yıldız (Hamdullah Özdal), Hazal Bıdık (behzat’ın sarıldığı kız), Batuhan Kayahan (çocuk Redkit), Serpil Kılıç (Komşu anne), Bekir Arda Aslan (komşu çocuk),

ÖDÜL

48. Antalya Altın Portakal Film Festivali

►Erdal Beşikçioğlu “En İyi Erkek Oyuncu”

Konu: Yapılan bir ihbar üzerine Gençlik Parkı’na giden cinayet büro ekipleri, gömülü bir tabut bulurlar. Tabutun içinde yaşlı bir kadın vardır. Yapılan ilk incelemede kadının canlı canlı gömüldüğü ortaya çıkar. Hayata karşı işlenen suçlar uzmanı Behzat Ç., ilk defa böyle bir cinayet karşılaşmaktadır.

Yaşlı kadının neden bu biçimde öldürülmüş olabileceğine ilk başta bir anlam verilemez. Yaşlı kadın emekli bir polisin annesidir. Behzat Ç. emekli polisi araştırmaya başladıkça bir takım engellemelerle karşılaşır. Emekli polis, teşkilat içinde Avarel Memduh olarak bilinmektedir, suçu üstlenen kişi ise kendisine Red Kit demektedir.

Behzat Ç., Harun, Hayalet ve Akbaba’dan oluşan ekibiyle Ankara’yı didik didik ederek Red Kit’in suç ortakları olan Gorbaçov Hasan ve Pembo’ya ulaşmaya çalışır. Olay Yeri İnceleme Şubesi’nin genç komiserlerden Songül de bu olayda onlara yardımcı olmaktadır.

Bu esnada şüpheli tavırlarıyla dikkat çeken bir görgü tanığına ulaşırlar. İsmi Süleyman olduğu halde kendisini Ahmet olarak tanıtmaktadır. Kendini Ahmet Sanan Süleyman’ın çelişkili ifadeleriyle iş iyice içinden çıkılmaz bir hal alır.

Behzat Ç. araştırmalarını derinleştirdikçe emniyet içinde yasa dışı yollarla faaliyet gösteren bir örgütün varlığına ulaşır. Bu örgüt 90’lı yıllarda pek çok yargısız infaz yapmıştır. O zaman alt kademelerde görev yapan bu örgüt elemanları şimdi üst mevkilere gelmiştir. Dolayısıyla bu olayın ortaya çıkmasını istememektedirler. Behzat Ç., bir yandan gizemli ve zeki bir katil olan Red Kit’e ulaşmaya çalışır, diğer yandan ise bu olayların açığa çıkmasını istemeyen gizli örgütten kendisini ve ekibini korumaya çalışmaktadır.

AY BÜYÜRKEN UYUYAMAM (2011)

 

Senaryo Ve Yönetmen Şerif Gören (Necati Cunalı’nın romanından) Görüntü Yönetmeni Sinan Güngör Müzik Fırat Yükselir Yapım Mehmet Gören Kostüm: Gizem Karakaya, Genel Koordinatör: Ayşegül Gökçe, Koordinasyon: Zafer Par, Focus Puller: Osman Yılmaz, Renk Düzenleme Ast.: Çağlar Özlek, Işık Ast.: Müjdat Yücel, Kostüm Ast.: Melis Sesanlar, Kuaför: Ahmet Karasu

Oyuncular: Ayça Bingöl (Melek), Hazal Kaya (Hülya), Fırat Çelik (Mert), Ali Düşenkalkar (takkeli hoca), Leyla (Selin Şekerci), Bülent Şakrak (dalgacı Mahmut), Hakan Boyav (Dönek Hüsam), Necep Memli (Fırıldak Necmi),i Yaşar Güner (Hacı Nizam), Serdar Yeğin (Doktor Sinan), Kadir Özdal ( Samanlıktaki adam), A. Yavuz Sepetçi (Muallim Fethi), Serhan Arslan (Şükrü), Yüksel Arıcı (Kunduracı Ahmet), Alp Nalbantoğlu (Murad), Betül Şahin (Neslişah), Maral Büyüksaraç (Güllü)

Konu: Uzaktan sakin ve huzur dolu, deniz kenarında bir Ege kasabası. Kasaba halkının yalnız bir anne ve iki kızı üzerinde kurduğu mahalle baskısı. Hem güçlü hem de kurban bu üçlünün, çarkın dişlileri arasında kalmamak için verdikleri mücadele. Kasaba sakinlerinin rayından çıkmış ahlaki tutumları ve sosyal bir depreme doğru gidişleri. Kadın ,erkek, cinsellik, din ve psikolojik çarpanları olan bir denkleme, ahlak ve ahlaksızlığa, namus ve namussuzluğa provakatif bir bakış açısı.

AŞK VE DEVRİM (2011)

 

Senaryo Ve  Yönetmen Serkan Acar Görüntü Yönetmeni Feza Çaldıran Müzik Kemal Sahir Gürel Yapım Kuzey Film/Serkan Acar, Kadir Sözen Kurgu: Ayhan Ergürsel, Sanat Yönetmeni: Adalı Aksoy Sanat Yönetmımcı: Bilge Elif Turhan, Yapım Sorumlusu: Fatih Yılmaz, Mekan Hazırlığı: Nuri Öz, Yönetmen Yardımcısı: Derya Çelik, Focus Puller: Serdar Güz, Kostüm: Nurol Akbal, Sanat Asistanı: Kadir Rengel, Makyaj: Mediha Şafak, Ses Tasarım: Muhammed Mokhtary

Oyuncular: Gün Koper (Kemal), Deniz Denker (Leyla), Ayberk Pekcan (Pala), Derya Durmaz, Serhan Alben, Nefrin Tokyay (Şirin), Fırat Sobotay, Serkan Tınmaz, Diren Polatoğulları

Konu: Aşk ve Devrim, insan denen varlığın aidiyet duygusunu; toprağa kök salma ihtiyacını en yakıcı biçimde hissettiği gençlik yıllarını merkezine alan bir hikâyedir. Mevcut kimliklerin yetmediği ve her türden yoksunluğun, açlığın (düşünsel, cinsel, ruhsal, siyasal vb.) insan varoluşunu kemirdiği dönemlerdir bunlar. Filme ruhunu veren bu duygu ise Aşk ve Devrim ütopyasını hayata geçirmek için çıkılan yolculuktur.

1990’ların büyük karmaşasında kendine bir yol çizmeye çalışan üniversite öğrencisi Kemal, siyasal idealleri ve duygusal beklentileri arasında sıkışıp kalmıştır. Platonik bir aşkla bağlı olduğu Leyla ise, Kemal’in bu beklentilerine cevap vermekten uzaktır. Kemal, en yakın arkadaşının ölümüyle kendini bambaşka bir siyasi atmosferin içinde bulur. Kemal artık illegal bir devrimcidir. Yeraltının romantik ama bir o kadar da tehlikeli iklimi, Kemal’in “aşk ve devrim” arasında kurmaya çalıştığı dengeyi bozmuştur. Kemal’in “devrim treni” makas değiştirirken, “aşk”la arasındaki mesafe açılmaya başlamıştır.

ÖDÜLLER

18. Adana Altın Koza Film Festivali
►Deniz Denker, “Umut Veren Genç Kadın Oyuncu
►Adalı Aksoy “En İyi Sanat Yönetmeni”
►Serkan Acar “Jüri Özel Ödülü
►Gün Koper “Umut Veren Genç Erkek Oyuncu

23. Ankara Film Festivali
►Gün Koper Umut Veren Genç Erkek Oyuncu
►Serkan Acar “Mahmut Tali Öngören Ödülü
►Ayber Pekcan “ En iyi yardımcı erkek oyuncu

ARAF (2011)

         Senaryo ve Yönetmen Yeşim Ustaoğllu, Görüntü Yönetmeni Michael Hammon, Yapım Ustaoğlu Film/Tolga Afşin Kaya, Müzik: Marc Marder, Kurgu: Naim Kanat, Mathilda Kanat, Mathilda Muyard, Svetolik Mica, Zajc, Sanat Yönetmeni: Osman Özcan, Kostüm Tasarım: Ayşe Yıldız, Yapım Amiri: Harun Özübelli, Yapım Asistanı: Sinan Mortan, Murat Ozkay, Set Amiri: Kenan Şahin, Set Asistanı: Ahmet Kerimoğlu, Makyaj: Canel Karadağ, Plastik Makyaj: Canan Taşkoyan, Ses Tasarım: Sylvain Malbrant, Ses Operatörü: Bruno Tarriere, Cast Sorumlusu: Ke-nan Davut, Erkut Emre Sungur,

Oyuncular: Neslihan Atagül (Zehra), Barış Hacıhan (Olgun), Özcan Deniz (Mahur), Nihal Yalçın (Derya), Ilgaz Kocatürk (Rıfat), Erol Babaoğlu (Nuri), Yasemin Çonka (Meryem), Feride Kara-man (Feride), Can Başak (Haydar), Yal-çın Çakır, Nihat Alanur


Konu: Arafta kalmış iki gencin hikâyesini anlatır: Zehra ve Olgun; bir otoban üstünde kurulu, her şeyin gelip geçici akarak yaşandığı, devasa bir benzin istasyonunda, 24 saatlik vardiya usulüyle, hiç değişmeyen bir monotonlukta, sanki bir gün hayatlarının birden bire değişivereceği beklentisi ve hayalinde, aslında neredeyse içinde yok olup gittik-leri bir vakumun içinde, biteviye çalışa-rak yaşarlar. Bir gün aniden beliriveren bu beklenti acaba onları arafta kalmaktan çıkarabilecek midir?


Ödüller Umut Veren Genç Erkek Oyuncu (19. Adana Altın Koza Film Şenliği-2012)

Şimdinin ve Geleceğin En İyi Oyuncusu (6. 2morrow Film Festivali-2012)

En İyi Film (6. Uluslararası Abu Dabi Film Festivali-2012)

En İyi Kadın Oyuncu (25. Tokyo Film Şen-liği-2012)

En İyi Kadın Oyuncu (45. Siyad Türk Sineması Ödülleri-2013)
        
En İyi Sanat Yönetmeni (45. Siyad Türk Sineması Ödülleri-2013)

Genç Cadı ödülü (16. Uçan Süpürge Uluslararası Kadın Filmleri Festivali-2013)

ANADOLU KARTALLARI (2011)

 

Yönetmen Ömer Vargı Senaryo Mehmet İlker Altınay, Hakan Evrensel, Erol Hızarcı, Elif Usman Görüntü Yönetmeni Uğur İçbak Müzik Ozan Doğulu Yapım Fida Film/Nihat Özdemir Murat Akdilek Eser: Ömer Vargı, Hakan Evrensel, Gökhan Sözeri, Erol Hızarcı, Kurgu: Bülent Taşer, Sanat Yönetmeni: Özkan Çimenli, Yapım Koordinatörü: Orhan Erkal, Yapım Sorumluları: Cüneyt Atakoğlu, Sezan Tanaçan, Arda Mutludoğan, Yapım Tasarım Gökhan Sözeri, Mekan Sorumlusu: Çağrı Erdoğan, Yapım Asistanı: Yiğit Yener, Murat Okut, Gizem Elgün, Ergin Zengin, Alper Taşdemir, Turhan Taştekin, Koray Alpaslan, Eyüp Yılmaz Kalkan, Çiğdem Durmuş, Murat Küçükferah, Yardımcı Yönetmenler: Özge Toprak, Mahir Aktaş, Barış Çorak, Cengiz Yıldız, Kamera Asistanları: Olcay Oğuz, Serkan Özkan, Caner Şen, Selami Şimşek, Cenk Altun, Gül Bursa, Halil Ercüment Çayır, Kameraman: Ülgen Koru, Alp Korfallı, Burak Yazıcı, Dolly Operatörü: Erdoğan Gündoğdu, Set Fotoğrafları: Cihat Yeşi
lyurt, Dolly Asistanı: Oktay Koçalan, Hasan Meletli, Diyalog Kurgu: Buket Topalakçı, Kenerik Tasarım: Turgay Gürsoy, Online Kurgu: Emre Önel, Post Peodüksiyon: Yonca Ertürk, Emre Önel, Erkan Tosun, Film Baskı: Muammer Ünal, Birol Özer, Soner Kılıç, Barbaros, Bıçakkaya, Negatif: Ahmet Saraçoğlu, Film Yıkama: Muammer Ünal, Caner Ünal, Barbaros Bıçakkaya, Soner Kılıç, Hamza Ceylan, Birol Özer, Renk Düzenleme: Pascal Nowak, Işık Şefi: Murat Aşık, Işık Asistanları: Fatih Okur, Yener Okur, Okam Temur, Fuat Çetinkaya, Turgay Esen, Necmettin Can, Fatih Okur,

Oyuncular: Engin Altan Düzyatan (Bnb.Kemal Tanaçan), Çağatay Ulusoy (Üstğ: Ahmet Onur), Özge Özpirinçci (Üstğ: Ayşe Dinçer), Hande Subaşı (Burcu), Alpay Kemal Atalan (Üstğ.:Mustafa Hızarcı), Alper Saldıran (Üstğ.:Fatih Karakuş), Ekin Türkmen (Pskolog Özlem), İsmail Filiz (Üstğ:Tunç Sözeri), İlhan Şeşen (Onurun babası), Ümit Belen (Bnb: Halit Seren), Orhan Aydın (Konya Üs Komutanı), Nazenin Tokuşoğlu (Elif), Tuncay Beyazıt (Çiğli üs komutanı), Filiz Taçbaş (Onurun annesi), Ediz Hun (Hv.K.K.), Ayşe Tunaboylu (Ayşenin annesi Filiz), Şevket Çoruh (Naci Dizdar), Fulden Akyürek (Ayşe Hoca), İlker Kurt (İlker), Cüneyt Sayıl (Cüneyt Bilgin), Emre Aksoy (Fatih Hoca), Serkan Şenalp (Cevdet Toprak), Ersin Duymazlar (Bnb.)Özgür Özgencer (Özgür Söğüt), Altay Özbek (Kurmay Albay), Serap Engin (Teğmen), İsmail Özdemir (Bakım Ast.Sb), Faik Kartelli (Semih Çınaroğlu), İlker Elibol (Mustafa hoca), Bertan Diriklioğlu (Tunç Hoca), Volkan Kırımlıoğlu (Demir Gezgin), Çetin Özkan (Cevdet Baba), Cem Uslu (Makinist), Todd Selis (John), Bahadır Uygun (Yzb), Emre Karakoç (Öğrenci), Tayfun Gül , Yağız Bankoğlu, Batuhan Çakır, Buğra Gezgin, Betil Tuana

Konu: Anadolu Kartalları, pilot olma hayaliyle yaşayan beş gencin hayatını anlatıyor: Onur, Ayşe, Mustafa, Tunç ve Fatih. Uçuş eğitiminde yaşadıkları zorluklar... Aileleri... Aşkları... Ayrılıkları... Rekabetleri... Dostlukları... Uçabilmek için yaptıkları fedakârlıklar... Beş arkadaş, hayatlarının bu kutsal ama bir o kadar da zor ve stresli döneminde birbirlerine destek olurlar. Bu dönemde deneyimli eğitmenlerinin destekleri ve hayat tecrübeleri de onlara yol gösterir. Uluslararası Anadolu Kartalı Tatbikatı, bu beş gencin hayatını değiştiren bir deneyim olacaktır

ALLAH’IN SADIK KULU BARLA (2011)

 

 

Yönetmen Esin Orhan Senaryo Zeynep Kayadelen, Ali Sacit Müzik Cengiz Onural, Bora Ebeoğlu Yapım Ser Film/Fatih Gök Seslendirenler: Faruk Üstün, Bora Sivri, Uğur Taşdemir, Engin Yüksel, Enver Seyitoğlu, Erdem Çalışkan Seksen küsur senelik ömründe dünya zevki namına bir şey tatmayan, ilimde derinliğin, ibadette titizliğin zirve isimlerinden ve asrın getirdiği tereddütlere, makul ve ikna edici cevapları yine asrımız insanının anlayışına uygun olarak sunmuş ”Büyük Çilekeş’in hayatı, gerçek olaylardan yola çıkılarak belgesel titizliği, sinema kurgusallığıyla günümüz insanına tanıtılmaya çalışılıyor.

Filmde, ömrü mahkemeler, sürgünler ve hapislerle geçmiş bu büyük âlimin, kendisine selam verenlerin bile yakalanıp sorgulandığı bir dönemde, geniş halk kitlelerini aksiyona geçirmesi ele alınıyor. Bu film ile tarihte eşi benzeri olmayan bir şiddetsiz aksiyonun hikâyesi sinemaya aktarıldı. (Sinematürk veri tabanı)

 

*AĞIR ABİ (2011)

         

Senaryo Ve Yönetmen Oğuzhan Uğur, Görüntü Yönetmeni Erkan Uzdur, Müzik Saki Çimen, Mazlum Çimen, Yapım Kemik Film/ Halil Taşdemir Kurgu: Serdar Çakular, Sanat Yönetmeni: Nalan Kilimci, Uygulayıcı Yapımcı: Serhat Turhan Steadicam Yardımcı Yönetmen: Elif Arıcı, Operatörü : Murat Ballı, Işık Şefi : Zafer Kılıç Makyaj : Senem Başak, Cast Direktörü: Mustafa Dinç, Basın Danışmanı : Rodin Alper Bingöl, Set Amiri : Cenk Dost Verdi, Işık Şefi: Zafer Kılıç,

Oyuncular: Halil Taşdemir (Antepli), Senem Başak (Aslı), Önder Yalçın (Efe), Erdinç Kurt (Yiğit), Serhat Turhan (Metin), Murat Cirit (Cirit), Cenk Dost Verdi (Faik), Sennur Nogaylar (Hafize), Enver Akoğlu (Kayhan), Sefa Songür (Sultan), Şefik Onatoğlu (Suphi), Burçak Uzen (Zerrin), Serhan Toksoy (Yoga Hocası), Önder Kılıçaslan (Taşkın),

Konu: Efe ve Yiğit adında iki genç moda olan mafya dizilerinden etkilenmeyi abartıp AĞIR ABİ olmayı kafaya koymuşlardır. Ağır Abi olabilmek için ne yapabileceklerini düşünürlerken, Türkiye’de yaşayan en acımasız mafya babası olan Abidin Ciritin yaşadığı kasabaya gitmeye karar verirler.

Ufak bir güç gösterisiyle kendilerini Abidin Cirite kanıtlayan ikili, amaçlarına ulaştıklarını zannederken, Ciritin bir anda tövbe edip kendini alemden emekli etmesiyle yıkılırlar. Cirit yine de elini ikilinin üzerinden çekmez ve Efe’yle Yiğit’i tek oğlu olan Sultan’ın koruması olarak görevlendirir. Sultanın ipe sapa gelmez, aşırı şımarık hareketleri yüzünden gençlerin başına olmadık şeyler gelir.

İkili kendilerini Sultan yüzünden başlarına açılan dertten sıyırmaya çalışırken, kendilerini bir anda Antepli ve Cirit arasında geçen büyük bir intikam savaşının ortasında bulur.