Powered By Blogger

17 Ekim 2024 Perşembe

2012 YILI FİLMLERİ

 


ZEFİR (2011)

 

 Senaryo ve Yönetmen Belma Baş Görüntü Yönetmeni Mehmet Zengin Yapımcı Seyhan Kaya, Birol Akbaba Sanat Yönetmeni: Canan Çayır, Yardımcı Yapımcı: Namık Kemal Uzunlar, Yardımcı Yönetmen: Racia Adar, Yönetmen Yardımcısı: Serkan Yıldırım, 2. Kamera Asistanı: Ceren Yıldız Burçak, Focus Puller (2. Ekip): Evrim Kaya , Focus Puller: Engin Özkaya, Set Fotoğrafları: Budak Akalın, Ahmet Fuat Onan, Online Kurgu: Erkan Kezer, Işık Şefi: Ferdi Eskicioğlu, Işık Asistanı: Recep Bayat, Bahadır Tümayman, Murat Ballı, Kostüm Ekibi: Nurcan Tatalır, Aksesuar: Emre Hamamcı, Ses Kayıt: İsmail Karadaş, Ses Kurgu: Çağrı Ayyıldız, Prodüksiyon Amiri: Sedat Koca, Grafik Tasarım: Budak Akalın, Ulaşım: Namık Kemal Uzunlar, Oyuncu Koçu: Ahmet Fuat Onan,

Oyuncular : Seyma Uzunlar (Zefir), Vahide Gördüm (Ay /Anne), Sevinç Baş (Anneanne), Rüştü Baş (Dede), Fatma Uzunlar (Havva), Harun Uzunlar (Memo), Nazlı Can Kılıç (Peri), Oktay Kaptan (Kaptan), Tülay Kaptan (Tala), Mustafa Can Şimşek (Keremcan ), Cemile Kaptan (Yolcu), Budak Akalın (2. Çoban), Niyazi Koyuncu (Gitarist), Enis Ayar (1. Kampçı), Namık Kemal Uzunlar (Bekir), Cem Yılmaz,

Konu: Başına buyruk bir kız çocuğu olan Zefir, yaz tatilini anneannesiyle dedesinin Doğu Karadeniz Dağları’ndaki yayla evinde geçirmektedir. Uzaklardaki annesinin gelip onu alacağı günü iple çekmektedir. Annesi sonunda beklenmedik bir anda çıkagelir. Ne var ki Zefir’i almaya değil, her zamankinden daha uzun bir yolculuğa çıkmadan önce onunla vedalaşmaya gelmiştir. Oysa Zefir, bir daha ondan ne pahasına olursa olsun ayrılmamaya kararlıdır.

Ödüller

30. İstanbul Film Festivali
        ►en İyi Senaryo Belma Baş

15. Uluslararası Kerala Film Festivali
        
►Gümüş Kukal Belma Baş

 

YÜRÜYÜŞ “MEŞ” (2011)

 Yönetmen Shiar Abdi Senaryo Abdülselam Kılgı Görüntü Yönetmeni Ercan Özkan Yapım Nar Film/Abdülselam Kılgı

Oyuncular: Abdülselam Kılgı, Abdullah Ado, Aydın Orak, Nujiyan Kılgı

Konu: Hikâye, tüm ülkeyi kasıp kavuran 12 Eylül 1980 darbesinin günler öncesi ve hemen sonrasının yansımalarının yaşandığı Mardin’in Nusaybin İlçesi’nde geçer. Darbe zaman zaman fonda hissedilirken, bazen de hayatın tam or
ta yerinde patlamaktadır

Cengo ile birlikte kalabalık bir grup çocukla tanışıp arkadaş olan Xelilo, kısa bir süre için de olsa, dışlandığı, öfkelendiği, önemsenmediği dünyadan uzaklaşır.

Xelilo’nun arkadaşlarının kimi babasız kalır, kiminin ailesi ilçeyi terk eder, kiminin yakınları gözaltına alınıp bilinmeyen yerlere götürülür. Xelilo, ağzında rast gele birilerinden aldığı sigarası ile sessiz protestosunu sürdürmektedir.

Not: Film Kürtçe seslendirilmiş ve Türkçe Alt yazılı olarak gösterime girmiştir.

ÖDÜL : 48.Antalya Film Şenliği2011

► En İyi Müzik

 

YÜRÜ GARİ İBRAM (2011)

 

Yönetmen Harun Özakıncı Görüntü Yönetmeni Ümit Çakmaksoy Yapım Metafor Film/Harun Özakıncı Senaryo Grubu: Melis Özdil, Ümit Çakmaksoy, Harun Özakıncı, Senaryo Öykü Danışmanı: Fatma Satı, Öykü: Harun Özakıncı, Kamera: Murat Karabina, Efe Kerküt, Işık: Adem Yüksektepe, Özgür Öner, Ses: Özcan Öz, Osman Azman, Yapım Amiri: Mesut Koç, Fotoğraf: Seda Çelikkol, Reji Asistanı: Melis Özdil, Kurgu: Demet Tosun, Şafak Film Stüdyolarında hazırlanmıştır.

Oyuncular: Tolga Sarıtaş, Osman Azman (Halikarnas Filmcisi), Harun Özakıncı (yapımcı), Serhat Saylan (İbram), Yelda Günay (gıp gıp Hatça), Esin Helvacı (Esin), Okan Bayülken (Yönetmen), Ethem Dural (ressam), Yeliz Şenel , Ethem Dural , Duygu Urak, Hasan Akdemir, Sevgi Önüt, Özün Usta, Duygu Urak, Yasin Bozkurt, Fatih Uçar, Asuman Kurtuluş, Neşe Öz, Ali Öztürk, Gökhan Tercan, Hasan Akdemir, İrem Can, Elif Olgaç,

Konu: Komşu Yunan Adalarındaki kayın biraderleri mobilet tamircisi İbrama (Osman Azman) kızkardeşlerini gösterip, onu kandırarak çirkin ablaları ile evlendirmiştir. İbram kendi formülleri ile mobiletlerin hızının artmasını sağlamaktadır. İşindeki başarısının sırrı, çirkin karısını görmek istemediği için gece geç saatlere kadar tamirhanesinde çalışmasıdır. Diğer taraftan da çirkin karısından ayrılmak için türlü oyunlar içine girer.

 

72. KOĞUŞ (2011)

Yönetmen Murat Saraçoğlu Senaryo Ayfer Tunç Görüntü Yönetmeni Demian Barba Müzik Yavuz Bingöl, Fırat Yükselir Eser Orhan Kemal Yapım Sasin Film/ Yavuz Bingöl, Kerem Alışık Kurgu: Mustafa Preşeva, Sanat Yönetmeni: Mustafa Ziya Ülkenciler, Kostüm Tasarım: Seda Orsel, Gamze Kuş, Genel Koordinatör: Erden Demir, Yürütücü Yapımcı: A. Levent Üngör, Yapım Sorumlusu: Barkın Haznedaroğlu, Yardımcı Yönetmen: Günay Günaydın, Neşe Kelsoy Yönetmen Yardımcısı: Evren Karabıyık , Mehmet Yetkin Arda, Film Tarama: Çağlar Özlek, Dijital Restorasyon; Çağlar Özlek, Renk Düzenleme Asistanı: Çağlar Özlek, Gürcan Cansever, Işık Şefi: Ümit Barlas, Makyaj Tasarım; Mehtap Saltık, Ses Teknisyeni: Hasan Baran, Boom Operatörü; Erkan Ateş, Çeviri: Gürcan Cansever

Oyuncular : Kerem Alışık (Berbat), Yavuz Bingöl (Kaptan), Hülya Avşar (Fatma), Songül Öden (Meryem), Civan Canova (Katil Hilmi), Ayça Damgacı (Kara Ayşe), Bülent Şakrak, Devrim Saltoğlu (Sölezli), Volga Sorgu . (Tavukçu), Deniz Oral (Baş Gardiyan), Ömer Duran (Kaya Ali), Burcu Salihoğlu (İstanbullu İclal), Nursel Köse (Nedime), Gülsüm Kamu (Hacı Anne), Ahmet Mekin (Süleyman), Kemal Başar (Hapishane Müdürü), Yaşar Uraslı (İzmirli), Gaye Turgut (Funda), Derviş Tezcan, Deniz Özde Sürmeli (Cahide), Yıldırım Gücük (Mahkum)

Konu: Orhan Kemal’in baş yapıtlarından biri olan 72. Koğuş, insan haysiyetinin düşebileceği en dipsiz kuyunun hikayesidir. 1940’lar, 2. Dünya Savaşı’nın etkisinde kalan Türkiye’nin kıtlık yılları… Cezaevinin 72 nolu koğuşunda çeşitli suçlardan yatan Adem babalar. Onların sefaleti, acıları, insanlığa özlemi, hayata dair düşleri, çelişkileri, aşkları ve kavgaları ile bu derin çukura yuvarlanmış, en yakınını üç kuruşa vurabilecek kadar alçalmış insanların dünyası… Bir koğuşun karanlığındaki direniş ve yaşam mücadelesidir… 72. Koğuş, kalın duvarlar arasına kapatılmış insanların duvarların dışındaki akıp giden hayatla çelişkileri ve çatışmalarını yansıtır. Bir insan hikayesi olan filmde, insanlığın kaybettiği değerler bir tokat etkisiyle izleyiciye hatırlatılacak .

Ödül

16. Nürnberg Türkiye/Almanya Film Festivali

Halk Jürisi Ödülü Murat Saraçoğlu

 

YEDİ AVLU (2001)

 

 Senaryo ve Yönetmen Semir Aslanyürek Görüntü Yönetmeni Yusuf Aslanyürek Yapım Yusuf Aslanyürek, Tansel Bengüdeniz Kurgu: Cem Bahadır Mete, Sanat Yönetmeni: Özgür Duman, Yönetmen Yardımcısı: Nilay Akder, Ela Meriç, Focus Puller: Cihan Yılmaz, Işık şefi: Rauf Ayar, Makyaj: Yavuz Birsen, Ses: Kerem Aksoy, Optik Ses: Meriç Erseçken, Ses Operatörü: Bayram Karaman

Oyuncular: Evmorfia Anastasiou (Eleni), Muhammed Cangören (Eyüp), Tansel Doğruel (Yusuf), Derya Durmaz (Atzu), Nursel Köse (Zarife), Labina Mitevska (Selma), Ayhan Taş (Tahir), Özlem Turay (Zehra), Serra Yılmaz (Madam Roza), Karolin Sarı), Ali yaylı ( Deli Derviş)



Konu: Henüz otuzlu yaşlarına gelmemiş, üç çocuklu dul bir kadın olan Rum Eleni, kocasının ölümünden sonra insanlarla iletişim kurmak için her akşam bir bahaneyle mahalledeki avluları dolaşır. Mahallede aynı sokakta yedi avlu ve her avlunun da kendine özgü bir özelliği vardır: 1968 kuşağından sosyalistler, Ermeni bir aile, ölen karısının hayaletiyle yaşayan bir adam, avluda hazine arayan bir Arap aile...

 

YANGIN VAR (2011)

 

 Yönetmen Murat Saraçoğlu Senaryo Murat Batgi, Koray Çalışkan Görüntü Yönetmeni Gökhan Atılmış Yapım YOL Sinema/Koray Çalışkan Ortak Yapımcılar: Yamaç Okur, Mustafa Dok, Sanat Yönetmeni: Tural Polat, Müzik: Erol Mutlu, Işın Kucur, Levent Güneş, Kurgu: Erkan Erdem, Ses Tasarım: Umut Şenyol, Ses: Miroslav, Babic, Yardımcı Yönetmen: Ahmet Yurtkul, Yardımcı Yapımcı: Aslı Erdem, Kostüm Tasarım: Hale İşsever,  Saç/Makyaj: Ebru Süren, Focus Puller: Altuğ Özan, Işık şefi: Serdar Ünlütür, Işık Asıstanları: Ömer Ulaş Çalık, Ahmetb Kubilay Özoğlu, Nejat Uğurlu, Ali Şimşek, Ulaş İpe
k, Renk Düzeltme: Bora Gökşingöl, Online Kurgu; Emre Önal, Elif Eskiçubuk, Laboratuar: Yusuf Özbek, Teknik Yönetici: Mustafa Koç, Kopya Baskı; Ersan Gümüş, Ayhan Kısa, Film Yıkama: Selahattin Turgut, Orhan Turgut, İlhan Özkan, Sinan Kılıç, Aydın Yeniçeri, Bora Büyükdikbaş, Hüseyin Sargın, Süleyman Göktaş, Serkan Yiğitkoç, Cihan Kılıç, Adnan Bödük, Burcu Doğanay,

Oyuncular: Osman Sonant (Koşman), Nesrin Cavadzade (Asya), Erkan Can (Rizeli imam), Şerif Sezer (Sevgi Hanım), Yavuz Bingöl (DBakır Bel. Bşk), Gaffur Uzuner (Çayırbağı Bel. Bşk.), Reha Özcan (Rize Emn. Md.), Metin Yıldız (Muharrem), Hakan Karsak (Selim), Ebru Özen Şahin, Mirgün Cabas, Berk Yaygın (Lemi), Ahmet Sarıcan (Musa), Koşman Kör (Cumali), Safa Tantoğlu (Samet), İhsan Arat (Sait), Ali Ülger (Çaycı Veysel), ERrdi Işık (Rüstem), Atilla Pekdemir (Sirmen Dayı), Halil Esen (Yaşar Dayı), Creyhun Gen (Komiser), Elif Atakan (Meryem), Salim Yağcı (Kerem), Muhammed Al (Sinan), Gencağa Karafazlıoğlu (Muhabir), Selma Cıvak (bebkli kadın),

Konu: Diyarbakır Trabzon’un Çayırbağı beldesine bir itfaiye kamyonu hediye eder. İtfaiyeci Koşman kamyonu Trabzon’a getirmek icin görevlendirilir ve kendini bir yaz günü Diyarbakır’da bulur. İstemeye istemeye gittiği Diyarbakır’dan geri dönüşü sırasında yanında gizemli bir misafir, dışarıda olağanüstü bir doğa, önünde 1.000 kilometrelik bir yol ve sıradışı bir macera vardır. Aşk, heyecan, hüzün ve kahkaha dolu Trabzon dönüş yolculuğu Koşman’ın ve yol arkadaşı Asya’nın bütün hayatını değiştirecektir

 

YA SONRA (2011)

 

Yönetmen Özcan Deniz Senaryo Murat Gürvardar , Özcan Deniz Görüntü Yönetmeni Altan Dönmez Müzik Yıldıray Gürgen, Özcan Deniz Yapım Renkli Filmler /DNZ Film /Demtaş, Vural Turunç, Sinan Tekin, Ercan Deniz, Kurgu: Arzu Volkan, Sanat Yönetmeni: Kaan Kaşıkır, Kostüm Tasarım: Fulya Halilcikoğlu, Kostüm Tasarım Asistanı: Mihriban Karacaoğlu, Uygulayıcı Yapımcı: Yapım Asistanı: Berk Erker, 2. Yönetmen: Baran Özçaylan, 2. Yardımcı Yönetmen: Avni Tuna Dilligil, Set Fotoğrafları: Didem Taşçıoğlu, Kurgu Asistanı: Mesut Ulutaş, Online Kurgu: Ender Özyer, Işık Şefi: Abdullah Yazıcı, Işık Asistanı: Mücahit Vural, Makyaj: Bilay Özgök Makyaj Asistanı: Neslihan Aydın, Ses: Cüneyt Şen, Oyuncu Seçimi: Ayşegül Bafralı, Prodüksiyon Asistanı: Murat Okut, Set Amiri: Rıza Kadaifçioğlu

Oyuncular: Özcan Deniz (Adem), Deniz Çakır (Didem), Barış Falay, Cem Kantoğlu, Ragıp Savaş, (Ali), Erdem Akakçe (Ozan), Janset (Ayten), Naz Elmas, Burcu Doğan, Mehmet Ulay (Mahir), Aliye Uzunatağan (Didem'in Annesi),İsmail Düvenci (Didem'in Babası), Ayşen Gruda (Safiye Hanım), Cezmi Baskın (Adem), Aysel Parlak (Menekşe), As
lı Bankoğlu (Canan), İsrafil Köse (Alpaçino), Mehmet Aslan (Timur), Atakan Ilgazdağ (Akın), Altuğ Yücel (Numan),Fatma Toptaş (Ece), Onur Yaprakçı

Konu: Bir varmış, bir yokmuş ile başlayan masallardaki gibi yaşayan iki âşık... Unutulmayan o ilk dokunuş, asla yeri dolmayan sözcüklerin bir bir aşka gelişi ve göz göze geçen gecelerin sonunda; aşk masalının mutlu kahramanları oldular. Uyuyan güzel ve beyaz atlı prens gibi, külkedisi ve hayalindeki sevgili gibi... Onlar da evlendiler.Peki, mutlu sona ulaşanlar, hep mutlu yaşarlar mı? Gerçeğe dönüşen hayaller değerini yitirdiğinde, uyuyan güzel hiç uyanmamayı dilemiş olamaz mı? Mutluluk; masalın bittiği yerde son bulur. Masalları kıskandıracak bir aşk yaşadılar, kimsenin hayal edemeyeceği kadar çok istediler ve evlendiler. Ama bilmedikleri bir şey vardı: Biten bir masaldan geriye kalan, hayatın gerçekleri olacaktı… Masallara bakılırsa sona geldiler... Ve işte; Bu Mutlu Sonla Başladı Herşey…

Evliliğin bütün süreçleri, yaşanan tüm hüzün ve sevinçler “Ya Sonra?” filminde eğlenceli bir bakış açısı ile anlatılıyor. Âdem (Özcan Deniz) ile Didem (Deniz Çakır) birbirlerini çok seven evli bir çifttir. Ancak Âdem, evlilik yüzünden sevgi ve ilgilisi daha az belli etmeye başlamıştır. Didem ise özgür iradesi elinden alınmış, özgüveni olmayan; mutsuz bir kadına dönüşmüştür. Tutunacağı tek dal, çok sevdiği mesleğine geri dönmek olacaktır. Âdem’i hala çok seviyordur. Kocasının peşinden giderken; ailesini, dostlarını ve kariyerini bir kenara bırakmış ve hiç tereddüt etmeden, daha önce sadece haritalarda gördüğü şehirlere yerleşmiştir. Tüm özveri ve sevgisine karşılık, bu defa aynı fedakarlığı Adem’den beklemeye başlamıştır. İşte, tam da bu sırada; başka bir masalın prensi devreye girecektir. Ve artık Âdem ve Didem için, gerçeklerle yüzleşme zamanı gelmiştir.

 

TÜRKAN (2011)

 

Yönetmen Cemal Şan Senaryo Oya Yüce, Ayça Mutlugil Görüntü Yönetmeni Ömer Yılmaz Özgün Müzik Cem Tuncer, Nail Yurtsever, Ergin Arslan Yapım KOLİBA Film/Ata Türkoğlu Genel Yapım Koordinatörü: Batur Emin Akyel, Proje Yapım Koordinatörü: Şebnem İlker, Kurgu Yönetmeni: Serdar Çakular, Yardımcı Yönetmen: Özdemir Gürsel, Sanat Yönetmeni: Gamze Kuş, Cast Direktörü: Harika Uygur, Işık Şefi: Mustafa Sürücü, Ses Teknisyeni: Onur Yavuz, Set Amiri: Hüseyin Omay, Reji Asistanları: Yaprak Karadeniz, Emrah Aguş, Yasemin Özdemir, Yapım Asistanları: Adem Yurduseven Atilla Keskin, Recep Yanak, Umut Korkut, Kuaför: Aydın Sağlam, Boom Operatörü: İlkay Tulun, Asistanı: Burçin Altuntaş, Focus Puller: Fatih Yirmibeşoğlu, Kamera Asistanı: Enver Serihat, Kostüm: Onur Uğurlu, Set Asistanları: Ercan Kuzeyi, Serkan Yalçın, Salih Karabacak, Dursun Kaplan, Işık Asistanları: İsmail Altan, Osman Tabak, Ruşen Küçük, Özgün Yalçın, Murat Ballı, Teknik Yönetmen: Uğur Öğüt, Teknik Sorumlu: Oğuz Eken, Kurgu: Kaan Öden, Renk Düzeltme: Murat Özer, Asistanı: Önder Hacıoğlu, Laboratuar Yöneticisi: Yusuf Özbek, Kopya Baskı: Mustafa Koç, Ersan Gümüş, Ayhan Kısa, Film Yıkama: Selahattin Turgut, Orhan Turgut, İlhan Özkan, Sinan Kılıç, Aydın Yeniçeri, Bora Büyükldikbaş, Hüseyin Sargın, Süleyman Göktaş, Serkan Yiğitkoç, Cihan Kılıç, Adnan Bödük, Burcu Doğanay

Oyuncular: Rüçhan Çalışkur (Türkan), Ragıp Savaş (Çınar), Tardu Flordun (Çağlayan), Beyza Şekerci (Zehra), Ahmet Saraçoğlu (Av. Kaya), Altan Erkekli (Prof. Dr. Ahmet O. Daver), Beghüm Birgören (Doç.Dr. Gül), Bekir Çiçekdemir (ÇYDD önündeki adam), Binnur Kaya (Kumru Hemşire), Burak Altay (Sivil Polis), Burçin Oraloğlu (Ali), Deniz Ali Akbaş (Timur), Evren Bingöl (muhabir), Fatih Sönmez (Muhabir), Haldun Boysan (Esnaf), İsmail Hacıoğlu (Polis Mustafa), Özge Özder (Koruma Zeynep), Özgür Çankaya (Muahbir), Selin Demiratar (Komser Çiçek), Serdar Orçin (Muhabir), Şebnem Dönmez (Ayşe Yüksel), Şemsi İnkaya (Bakkal(, Şevket Çoruh (Taksici), Tanju Tuncel (Leprali Sultan), Tolga Evren (Komşu), Uğur Demirpehlivan (Cemile), Yurdaer Okur (Komiser Emin), Zafer Alpat (Şevki), Asena Sarıbatur Gökçe Türkoğlu (Kardelen 1), Sena Çilingiroğlu (Kardelen 2), Sibel Nançin (Ev önü muhabir)

Konu: Cüzzamla savaş ve eğitim konusunda imza attığı reformlarla dünyada tanınan Türkan Saylan’ın hayatı film oldu. Türkan Saylan’a benzerliği ve güçlü performansı ile büyük beğeni toplayan Rüçhan Çalışkur, afişte pencereden sevenlerine elle sakin olun anlamında bir mesaj veriyor.

 

TÜRK PASAPORTU (2011)

 

 Yönetmen Burak Arlıel Senaryo Gökhan Zincir, Deniz Yeşilgün Görüntü Yönetmeni Şenol Altun Yapım İnter Film/Güneş Çelikcan, Cemal Noyan, Bahadır Arlıel

Oyuncular: Eylem Server Ünüvar, Batur Belirdi (Nesim Arditi, Altan Gördüm (Behiç Erkin), Eylem Demir (Necdet Kent), Doğukan Polat Lazzara Rossou), Çağla Çakar , Senem Kalender , Renan Göksal , Maxim D
onici, Cosma Constantin, Gavril Patru , Karya Filiz , Olga Gavril

        Konu: 2. Dünya Savaşı sırasında Türk diplomatlarının Osmanlı kökenli Musevi yurttaşlara pasaport sağlayarak, trenlerle Türkiye'ye kaçırmalarına odaklanan belgesel film, 66 yıllık sırrı da açığa çıkarıyor. Projenin tarih danışmanlığını İstanbul 500. Yıl Musevi Vakfı Başkanı Naim Güleryüz, proje direktörlüğünü Yael Habif üstlenirken, Bahçeşehir Üniversitesi, Tekfen Vakfı, Türkiye Musevi Cemati sponsorluğundaki filmin çekimleri Fransa, Romanya ve Türkiye'de gerçekleşti (Sinematürk veri tabanı)

TOPRAĞA UZANAN ELLER (2011)

 

Yönetmen: Ömer Can, Senaryo: Eda Tezcan , Ramazan Demirli, Görüntü Yönetmeni: Engin Özkaya Müzik: Engin Bayrak, Eser : Ramazan Demirli, Yapımcı: Ömer Can, Online Kurgu: Çağlar Özlek, Renk Düzenleme: Tolga Girici, Renk Düzenleme Asistanı:  Çağlar Özlek, Ses Kayıt: Garip Özdem,  Cast Direktörü: Kenan Civelek,


Oyuncular: Şerif Sezer (Şaheste) ,Nail Kırmızıgül  (Süleyman), Melih Selçuk (Ahmet), Şefik Onatoğlu  (Mustafa), Halil Kumova, (Hikmet), Hüseyin Akşen (Nuri), Demet İyigün (Hazne), Gazi Karakoç, Ali Bilen (Toprak), Zeliha Bilen (Zeliha), Medya İzgi (Zehra), Turgay Tanülkü (Bekir Ağa)



Konu: Toprak Çukurova'ya mevsimlik işçi olarak giden bir ailenin ortanca çocuğudur. Sekiz yaşında olmasına rağmen hiç okula gitmemiş ve nüfusu henüz çıkarılmamıştır. Ablası Zehra 15 yaşındadır ve yüklü bir başlık parası karşılığı babası tarafından dedesi yaşında bir adama sözlenmiştir. Toprak'ın küçük kardeşi Zeliha ise geçirdiği çocuk felci sonrası görme yetisini kaybetmiştir. Zeliha dışında herkes ırgatlık yapmakta ve buradan toplanan para yılın geri kalan kısmında geçimlerini sağlamaktadır. Zeliha hastalığından dolayı daha hiç Çukurova'ya gelmemiştir.Ancak bu sene babaannesi vefat etmiş ve aile Zeliha'yı da yanlarına almak zorunda kalmıştır. Toprak Zeliha'ya karşı her zaman koruyucu bir tavır takındığından ve bir nevi babalık rolü üstlendiğinden kardeşinin üzülmesine dayanamamaktadır. Çukurov a'da yaşadıkları sefalet ve sıkıntıları anlamaması için gitmeden önce Zeliha'ya bir masal anlatmaya başlar. Toprak Çukurova'da ki olumsuzlukları görmeyen kardeşine farklı anlatır. Masal da hasta prensesi kurtarmaya çalışan aile Pamuk kralının ülkesine gitmek ve ona bir pamuk denizi yapmak zorundadır. Böylece kraldan bir dilekte bulunabilecekler ve prenses iyileşecektir. Bu aslında kendi yaşamlarının masalsı ve süslü bir anlatımıdır. Bir süre sonra masal öyle bir hal alır ki Toprak'da bu masala inanmaya başlar.

ŞOV BİZİNIS (2011)

 

 Senaryo ve Yönetmen Mustafa Uğur Yağcıoğlu Görüntü Yönetmeni Aşkın Sağıroğlu Yapım Panorama Film /İrfan Kangı Tevfik Kavalcı Uygulayıcı Yapımcı: Şenol Turan, Kurgu: Aytekin Birkon, Müzik: Cem Öget , Sanat Yönetmeni: Feridun Hocalar, Yardımcı Yönetmen: Serap Danış, Reji Koordinasyon: Eda Merve Tırnovalı, Yönetmen Yardımcısı: Seliha Karataş, Samet Akdeniz, Öykü: Tevfik Kavalcı, Mustafa Uğur Yağcıoğlu, Panther Operatörü: Ekibi Zafer Bozkurt, Fragman Kurgu: Aytekin Birkon, Jenerik Tasarım: Gürcan Cansever, Post Prodüksiyon Sorumlusu: Aytekin Birkon, Dijital Restorasyon: Çağlar Özlek, Renk Düzenleme: Çağlar Özlek, Işık Şefi: Mehmet Kaygusuz, 1. Işık Asistanı: Mustafa Ufuk Atakan, Işık Asistanı: Selçuk Güngörmezler, Sanat Yönetmeni yrd: Gökhan Özdemir, Feridun Hocalar, Sanat Asistanı: Gönül Balıkçı, Ses Tasarım: Usal Onan Karagözoğlu

Oyuncular: Müslüm Gürses (Hüseyin), Önder Açıkbaş (Rıfat), Cem Kılıç (Üzeyir), Zeynep Beşerler (Meyra), İrfan Kangı (Kız Şekip), Cengiz Küçükayvaz (Hakkı), Gülden Dudarık (Ayşe), Ayşin Zeren (Sevim), Dost Elver , Zeynep Aydemir ( Şennur), Deniz Özde Sürmeli (Mehtap), Kerem Poyraz Kayaalp , Almeda Abazi

Konu: Yurtdışından albüm yapmak üzere gelen Aşkın adındaki genç, plak yapmak için Rıfat adındaki yapımcıyı bulur. Fakat Rıfat ilk andan anladığımız üzere başı mafya ile belada olan, bir sözü bir sözünü tutmayan ama kendi yalanlarına kendisi de inanan fakat sahtekar olduğu kadar da eğlenceli, şeytan tüyü olan bir adamdır. Üzeyir ve Hüseyin kardeşlerden oluşan mafya ailesi ile girdiği ilişkide canı tehlikede olan Rıfat’ın Aşkın’a albüm yapmaktan başka çaresi yoktur. Diğer tarafta Rıfat’ın özel hayatı da iş hayatından farklı değildir.

Rıfat ile Aşkın zaman içinde yedikleri içtikleri ayrı gitmez bir hale gelirler. Öte yanda Rıfat’ın sevgilisi Meyra Rıfat’a büyük bir ders vermeye hazırlanıyordur. Böylece başlayan mafyaşov dünyası ve kahramanlarımızın ask hayatı ile sü slenen hikaye film boyunca içinden çıkılmaz bir hal alır ve her dakikası başka bir sürprizle örülerek finallenir.

 

SÜMELA’NIN ŞİFRESİ TEMEL (2011)

 

Yönetmen Adem Kılıç Senaryo Yılmaz Okumuş Görüntü Yönetmeni Ercan Özkan Yapım Üçgen Yapımevi/Adem Kılıç Yardımcı Yönetmen: Serkan Karaaslan, Işık Şefi: Kayhan Yılmaz, Set Amiri: Ozan Çapa, Ses Operatörü: Fatih Aydoğdu, Uygulayıcı Yapımcı: Özlam Yılmaz, Kurgu: Aytekin Birkon, Sanat Yönetmeni: Deniz Duygu Vural, Müzik: Tamer Çıray, Süpervizör: Turgut Yasalar,

Oyuncular: Alper Kul, Aslıhan
Güner, Ruhi Sarı, Salih Kalyon, Tarık Ünlüoğlu, Ali Düşenkalkar, İsmail Hakkı, Necip Memili, Ayşegül Günay, Fatih Dokgöz, Gülenay Kalkan, İsrafil Kösei Çetin Altay, Erdem Baş, Haldun Açıksözlü, Duygu Şen, Anasatasıya Pavelyeva, Azalıa Abdurrakhimov, Emin Albayrak, Pınar Şenol, Ufuk Karalı, Seymen Aydın, M. Ceyhun Gen, Serdar Çağlar, Zafer Ergin, Altan Erkekli,

Konu: Hayalleri ve hayattaki amaçları yüzünden, Karadenizde bile herkesin dalga geçtiği fakir Temel, Trabzonun en köklü ve zengin ailelerinden Yücesoyların Zuhale aşıktır ama babası Hıdır Yücesoy, kızını Temele vermez. Temel, sevdiği kızı da alamayınca yıkılmıştır. Tam bu sırada, arkadaşı Turgayın Sümela Manastırının çatısına çıkarak intihar etmeye kalkıştığı haberini alır. Arkadaşını intihardan vazgeçirmek üzere Sümela Manastırının çatısına çıkar. Ancak kendisi intihar etmeye karar verir. Polisler tarafından aşağıya indirilen Temel, polisin, Sümelaya hazine aramak için çıksanız anlayacağım, intihar için çıkılır mı? diye sormasıyla birlikte Sümeladaki olası hazineye odaklanır. Temelin tek hedefi artık Sümelanın şifresini çözüp kutsal hazineyi bularak, hem sevdiği kızı almak hem de herkese kendini ispatlamaktır.

 

SAKLI HAYATLAR (2011)

 

 Senaryo ve Yönetmen Ahmet Haluk Ünal Görüntü Yönetmeni Gökhan Atılmış Yapım Serpil Güler Sanat Yönetmeni: Adalı Aksoy, Ortak Yapımcı: Ahmet Edebali, Yapım Sorumlusu: Ertan Erdal, Yardımcı Yönetmen: Cem Terbiyeli, Focus Puller: Altuğ Özan, Işık Teknisyeni: Gökhan Calp, Kostüm Sorumlusu: Volkan Cefakar, Müzik: Cem Yıldız Sanat Asistanı: Özlem Baturi, Kadir Rengel, Makyaj: Dilek Peker

Oyuncular Ceren Hindistan (Nergis), Yusuf Akgün (Murat), Laçin Ceylan (Zeynep), Zerrin Sümer (Emine), Ahmet Mümtaz Taylan (Tevfik), Irmak Öztürk (Gülcan), Murat Aydın (Haydar), Cemal Gönen (Özcan), Olgun Toker, (Can), Korhan Herduran (Merter), Taner Karahancı (Ömer), Serhan Toksoy (Tıp Öğrencisi ), Müfide İnselel , Deniz Arna, Emre Taştekin,

Konu: Aşka ve kimlik çatışmasına dair bir film!. Alevilerin yaşamak zorunda bırakıldıkları “Saklı Hayatlar” ilk kez beyazperdeye taşınıyor...

1980’de Çorum katliamı sonucu İstanbul’a göç eden bir Alevi ailenin hikâyesinden yola çıkan SAKLI HAYATLAR sıradan insanların yaşadığı kimlik çatışmalarının yol açtığı gerçek bir trajediyi anlatıyor. Filmin olay örgüsünü oluşturan ana hikâye gerçek olaylardan esinlenmiş. Ayrıca filmde yer alan ayrıntılar yaşamdan alıntılanmış. Filmin senaristi ve yönetmeni Ahmet Haluk Ünal, SAKLI HAYATLAR’ı şöyle özetliyor:

“Uzun yıllardır bu topraklarda yaşatılan ama şimdiye kadar sinemada yeterince konu edilmemiş bir ayrımcılıktan yola çıkıyoruz. Benim göstermeye çalıştığım ne Alevi ne Sünni hiç birimizin önyargılardan bağışık olmadığı… En iyi olanın, her an kendi zıddına dönüşebileceği…

Biz temelde önyargılara, bunların yarattığı nefrete dair bir film çektik. Seçtiğimiz ezilen saklanan kimliğin alevi olması elbette tesadüf değil. Ama bu ülkede devlet islamı ve bir tür Kemalist değilseniz, Ermeni, Yahudi, Kürt, Komünist, Eşcinsel mutlaka saklı bir hayatınız olmuştur. Aleviler bunların içinde yarası en eski ve kanaması en büyük olanların başında geliyor. Türkiye’nin tüm saklı hayatlarını örnekleyen Alevi kimliğinin dramı, Sünni çoğunluğun da trajedisidir” diyor.

Yapımcılığını Drama İstanbul’dan Serpil Güler’in üstlendiği filmin görüntü yönetmenliğine Altın Koza’da iki kez ödül almış olan Gökhan Atılmış, müziklerine ise başta Neredesin Firuze olmak üzere çok başarılı film müziklerinden tanıdığımız Kedi Müzik (Ender Akay, Sunay Özgür) imza attı. Alevi kimliğinin dramı, Sünni çoğunluğun da trajedisidir!

PRESS (2011)

 

 Senaryo ve Yönetmen Sedat Yılmaz Görüntü Yönetmeni Demir Gökdemir Yapım Karıncalar Film /Sedat Yılmaz Sanat Yönetmeni: Nevim Doğan, Genel Koordinatör: Ufuk Tambaş Yardımcı Yönetmen: Ferit Karahan, Kamera Asistanı: Erdal Bektaş PostProdüksiyon Asistanı: Gürcan Cansever, Negatif Kayıt: Çağlar Özlek,  Işık Şefi: Arda Erkmen, Işık Asistanı: Burak Saçlı, Makyaj : Esra Bakar, Ses Kayıt: Ferit Karabina,

Oyuncular Aram Dildar (Fıra
t), Engin Emre Değer (Alişan), Kadim Yaşar (Halil), Sezgin Cengiz (Kadir), Asiye Dinçsoy (Songül), Mahmut Gökgöz (Dino Dayı), Ömer Şahin (Reşo), Fırat Altay (Kerim), Abdullah Tarhan (Çekçekçi Hamit), Aram Kılavuz (Koruma), Hakan Karsak

Konu: 90’lı yılların ilk yarısında çatışmaların yoğun yaşandığı günlerde, bir avuç gazeteci Diyarbakır’da yaşanan insan hakkı ihlallerini dünyaya duyurmaya çalışmaktadır.

Büronun teknik olanaksızlıkları yetmezmiş gibi her türlü engellemeyle karşılaşırlar. Gazetecilerin en basit işleri bile onlar için aşılması zor engeller haline gelir. Çektikleri fotoğrafları bastıracak yer bulmak ya da fotoğrafları İstanbul’a göndermek için sürekli karşılarına çıkan engelleri aşmak zorundadırlar. Gazetecilik onlar için profesyonellik gerektiren bir iş olmaktan çıkmış, ölüm kalım meselesi haline dönüşmüştür.

NOT: Özgür Gündem Gazetesi, 30 Mayıs 1992 de yayına başladı. Yayınlanan 580 sayısının 486 sı hakkında dava açıldı. Gazete hakkında 3 kez 30 gün, 15 kez 15 gün, 2 kez 10 gün kapatma kararı verildi. 1993 yılından itibaren OHAL bölgesinde satışı yasaklandı. 14 Nisan 1994 de mahkeme kararıyla tamamen kapatıldı. Sorumlu Yazıişleri müdürleri hakkında toplam 147 yıl hapis cezası, 20 milyar 45 milyon lira para cezası verildi. 1992 yılında öldürülen gazeteciler sıralamasında Türkiye birinci oldu. 1992 yılında 14 gazeteci, 2 gazete dağıtımcısı öldürüldü. 1993 yılında9 gazeteci, 13 gazete dağıtımcısı ya da bayii öldürüldü. 1994 yılında 7 gazeteci, 2 gazete dağıtımcısı öldürüldü.