Powered By Blogger

17 Ekim 2024 Perşembe

GÖRÜNMEYENLER (2012)

         

 Yönetmen: Melikşah Altuntaş Senaryo: Serhat Hasanoğlu, Caner Özyurtlu Görüntü Yönetmeni: Alper Özyurtlu Yapım: AC Film/Pamir Demirtaş, Seda Demirtaş, Caner Özyurtlu, Alper Özyurtlu Genel Koordinatör: Caner Özyurtlu, Sanat Yönetmeni: Müge Özen, Yardımcı Yönetmen: Zeynep Ocak, Ses Kayıt: Usal Onan Karagözoğlu

Oyuncular: Nihan Okutucu (Selin), Duru Ok (Merve) , Deniz Özmen (Onur) , Enes Atış , Güliz Oktar

Konu: Selin Onur ve altı yaşındaki kızları Merve yeni taşındıkları evde başta çok mutludur. Fakat bir süre sonra bir dizi garip olaylar yaşamaya başlarlar. Küçük kızları Merve’nin vücudunda gördükleri morluklar onların iyiden iyiye telaşlanmalarına neden olur. Evdeki bakıcıdan şüphelenen Selin ve Onur, önlem olarak eve güvenlik kameraları kurmaya karar verirler. Güvenlik sistemleri belki onları dışarıdaki tehlikelerden koruyacaktır ama asıl korkutucu olan, evin içindedir. Onur’un iş seyahatine çıkmasıyla birlikte “Görünmeyenler”le evde baş başa kalan Selin ve Merve tüyler ürperten olaylarla karşı karşıya kalacaktır.

GERİYE KALAN (2012)

 Yönetmen Çiğdem Vitrinel Senaryo Çiğdem Vitrinel,Şebnem Vitrinel Görüntü Yönetmeni İlker Berke Yapım Firuz Film/Şebnem Vitrinel Ortak Yapımcı: Muharrem Gülmez, Taha Altaylı. Genel Koordinatör: Barış Yılkan, Kurgu: Arzu Volkan, Sanat Yönetmeni: Osman Özcan, Kostüm Tasarım: Yeşim Özcan, Yapım Amiri: Rodi Yalçınkaya, Yapım Asistanı: Uğur Geldi ,Set Amiri : Hasan Avcı, Set: Devran Ortaç Reji Ekibi: Eren Vurmaz, Betül Baygör, 1. Kamera Asistanı: İbrahim Demi, 2. Kamera Asistanı: Enver Ferihat, Kameraman: Semih Yıldız, Set Fotoğrafları: Yunus Keleş, Kurgu Asistanı Mesut Ulutaş, Renk Düzenleme: Yücel Kurtu, Negatif Kayıt: Çağlar Özlek, Sanat Yönetmeni yrd.: Fatih Özçalık Kostüm Asistanı: İzgi Süngü, Makyaj : Murat Akbulut . Kuaför: Ramazan Üregil, Ses Kayıt: Muhammed Mokhtary, Ses Miks : Onur Yılmaz, Boom Operatörü: Ali Reza Karim, Oyuncu Seçimi: Arzu Gamze Kılınç, Storyboard: Gökçe Tunaboylu Özay, Çeviri : Emrecan Özen

Oyuncular :Devin Özgür Çınar (Zuhal), Erkan Bektaş (Cezmi), Şebnem Hassanisoughi (Sevda), Burak Tamdoğan (Mustafa), Birsen Dürülü, Ulaş Kurt , Nisan Özcan, Ahmet Bilgin

Konu: 7 yıldır evli olan Sevda'nın güzel ve düzenli dünyası kocası Cezmi'nin kendisini aynı hastanede çalışan Zühal'le aldattığını fark etmesiyle sarsılır. Cezmi'yle olan evliliği Sevda'nın hayattaki en büyük başarısıdır. Cezmi onun koruyucusu, güvencesi, sosyal ve duygusal sığınağıdır. Yalnız kalmaktan, küçük kızını babasız büyütmekten, evini ve gelecek hayallerini kaybetmekten korkar. "Öteki kadın" Zuhal ise birkaç yıl önce kocasından ayrılmış, 10 yaşında hasta bir oğlan çocuğuyla yalnız kalmıştır. Bütün yalnız kadınlar gibi yetersiz bir zaman ve enerjiyi çok fazla şey arasında paylaştırmaya, ayakta durmaya çalışır. Cezmi, Zühal'in endişeli ve yorgun hayatına beklenmedik bir heyecan, özlediği bir cinsellik ve erkeklerin sağlayabildiği türden bir güvenlik duygusu getirir. Sevda annesinin de öğüdüyle, Cezmi'ye hiçbir şey sezdirmeden evindeki saat gibi düzeni sürdürmeye devam ederken, aynı ev kadını titizliğiyle Zühal'in peşine takılır. Evine bile girmeyi başararak onun günlük alışkanlıklarını, düzenini, saatlerini öğrenir. Her geçen gün Cezmi'nin kendisini bu ilişkiye biraz daha kaptırışını izler. Zuhal'in eski kocası Mustafa'nın, karısını yeniden kazanmak için geri dönüşüyle üçlü arasındaki nazik denge tamamen alt üst olacak ve şiddet yüklü bir sona sürükleneceklerdir.

ÖDÜL

12.Uluslararası İzmir Film Festivali2012
        ► En İyi Kadın Oyuncu Devin Özgür Çınar
        ► En İyi Senaryo (12. Uluslararası İzmir Film Festivali2012)

48.Antalya Film Şenliği2011)
        ► En İyi Yönetmen Çiğdem Vitrinel    
        ► †En İyi Kadın Oyuncu Devin Özgür Çınar

 Geriye Kalan :Düzen, Heyecan, Devrim…(Kaan Karsan 06 Eylül 2012)

Kadın öyküleri, kadın karakterler… Filmleri değiştiren, hayatları değiştiren kadınlar… Aşk, tutku, aldatma, yalan gibi mevzular sinemamızda elbette ki her daim işlendi ve işlenecek. Ancak Geriye Kalan ile birlikte bir bakıma ‘daha heyecan verici’ bir olaya şahit oluyoruz. Zira bu kez karşımızda olaya kendi bakış açısından bakan, kadın bir yönetmen var. Çiğdem Vitrinel’in özellikle işleniş bakımından ‘anaakım’ sinemaya da göz kırptığını inkâr edemeyeceğimiz filmi, ününü geçen sene Altın Portakal’dan başlayarak yaymaya başlamıştı. Vitrinel’e getirdiği En İyi Yönetmen Altın Portakal’ı ile birlikte her birimizi heyecanlandıran Geriye Kalan, en nihayetinde bu hafta vizyona giriyor.

Eğer biraz sığ yaklaşmamız gerekirse karşımızda bir aşk üçgeni var. Evli ve hayatını düzene koymuş bir adam, o adamın düzenini kendi hayatına yansıtan ve o düzenin rol çalışlarına mahkûm yaşayan karısı ve bu ikilinin hayatını sonsuza dek değiştirecek olan ve ‘tutku’nun gerçek hayattaki rolünü üstlenen bir ikinci kadın… Kısacası, filmdeki her karakterin kavramsal bir karşılığı var Geriye Kalan’da. Evine ve yaşam tarzına aşık olan ismiyle müsemma Sevda, ‘düzen’i temsil ediyor. Onun kocası olan, bu düzenden sıkılan ve başka bir ‘şey’ arayan Cezmi ‘heyecan’ kavramının rolünü üstleniyor. Bu evrimsel sayılabilecek sürecin tetikleyicisi olan, güçlü görünmesine rağmen biraz kazıyınca kırılganlığı ortaya çıkan ‘öteki kadın’ Zuhal ise tutku duyulan ‘devrim’ olarak beliriyor. Kısacası düzen ve devrim arasındaki çatışma, bir amaç arayan bir araçtan hallice tezahür eden ‘heyecan’ üzerinden gerçekleştiriliyor.

Geriye Kalan, sizi ikna edebildiği kadar iyi; ikna edemediği kadar kötü bir film… Bir yandan kadınların erkekler üzerindeki ‘dönüştürücü’ otoritesine vurgu yaparken, diğer yandan onların ataerkil düzene muhtaç olduklarının altını çizebiliyor. Aslında işin bu tarafının Vitrinel’in tartıştırıcı bir taban arayan yönetmen tercihleri sonucunda ortaya çıktığını söyleyebiliriz. Zira filmin ana rollerini üstlenen iki kadın karakter, birbirlerine ak ve kara kadar zıtlar. Oysaki filmi ‘aldatanı’ rolünde olmasına rağmen hem pişmanlık duyan hem de duymayan karakteri Cezmi, fazlasıyla gri. Kısacası belli bir açıdan bakıldığında aktan karaya giden yoldaki renk tonlarının neredeyse hepsini ve yaşadıkları dönüşümleri ihtiva eden bir film Geriye Kalan.

Sosyolojik ve psikolojik okumalara her yönüyle açık olan Geriye Kalan’ın bu okumalar sonucunda bizlere sunduğu sonuç ise pek bilmediğimiz türden değil. Filmin iki kadın arasındaki ‘farklı’ beklentilere yönelik rekabeti ele alış biçimi, filmin finaline egemen ‘cinnet’ yönelimini en başından belli ediyor. Zira bu temelde bu kadar duygusal bir hesaplaşmanın, kadınların konuya yaklaşımı ekseninde biraz ‘matematiksel’ hesaplar içeren bir rekabete yönelmesi bunu gerektiriyor.

‘Kadının toplumdaki yeri’ ya da ‘toplumun kadındaki yeri’ gibi içinden çıkılmaz konuları ‘para’, ‘aşk’, ‘tutku’ ve ‘sosyal sınıf’ dörtgeninden analiz eden film, ne yazık ki bütün bunların neticesinde çok da tatmin edici bir sonuca varamıyor. Daha doğrusu, bir sonuca varmak için üzerinden geçtiği yollar yeterince özgün ya da dikkat çekici değil. Filmin dönüm noktaları olarak gösterebileceğimiz kısımlar, zaten bir ‘aldatma filmi’nin tercih edeceği ilk öyküsel sapmalardan ibaret. Filmin bir televizyon dizisinin estetiğini özümseyen teknik altyapısı ve yine bir televizyon dizisinin işlenişini benimseyen metinsel sapmaları, içerdiği sosyal saptamaları daha değersiz gösteriyor.

Kanıyı biraz daha genişletip tekrarlamamız gerekirse, ‘Geriye Kalan’ güçlü ifadeleri olan, lakin ifade metotları güçlü olmayan bir film. Az önce de dile getirdiğimiz gibi; bu film, sizi ikna edebildiği kadar iyi, ikna edemediği kadar kötü… Yine de ilk filmini çeken bir kadın yönetmenin ‘cesur’ bir tavırla tartışmalı ve tartışılması gereken bir eser sunması önemli… Bu bakımdan Çiğdem Vitrinel’in bundan sonra sunacağı işlerin de sinemamız için mühim addedileceğinden en ufak bir şüphemiz yok. İyi olmayan bir filmin içerisinden çıkarılan gelecek vaatleri ve umutları, dikkate değer. (www.eksisinema.com)

FİLM (2012)

 

Senaryo ve Yönetmen Kerem Topuz Yapım: BSK Yapım /Çağrı Bingüller, Başak Bingüller Şahin Erkan Şahin Sanat Yönetmeni: Gökhan Arınel, Makyaj: Eren Kanat, Ses Tasarım: Güçlü Başak, Meriç Erseçgen

Oyuncular: Öznur Kula (Öznur Kula), Emre Yıldırım (İzzet), İlker Savaşkurt (Kemal Mutlu), Cumali Karakaya (Nuri),

Konu: Film çekme hevesiyle amatör bir kamera alan Kemal Mutlu, durmadan çekimler yapmaktadır. Bir gün aynı evi paylaştıkları Nuri’nin yetimhaneden arkadaşı olan İzzet çat kapı geliverir. Hapisten yeni çıkmış olan bu adam, film çekmeye çalışan Kemal’in ilgisini çeker ve İzzet’in hayatını filme almaya karar verir. Hiç tanımadığı bu adam sempatik görüntüsünün altında tam bir psikopattır aslında. Alınmadıkları bir barda olay çıkartır ve bara arkadaşlarıyla eğlenmeye gelen oyuncu Öznur Kula’yı rehin alır. Kemal için şimdilik her şey yolunda gitmektedir. Çünkü aradığı kadın oyuncuyu da bulmuştur ama film Kemal’in hiç beklemediği yönde ilerler. İzzet tamamen kontrolden çıkar ve film tamamen İzzet’in güç gösterisine döner .

FETİH 1453 (2012)

 

Yönetmen Faruk Aksoy Senaryo Atilla Engin Görüntü Yönetmeni Mirsat Herovic, Hasan Gergin Müzik Benjamin Wallfiisch Yapım Aksoy Film/Servet Aksoy , Faruk Aksoy, Ayşe German Kurgu: Erkan Özekan, Sanat Yönetmeni: Servet Aksoy, Dekor: Oğuz Kocaoğlu, Kostüm Tasarım: Canan Göknil, Kostüm Tasarım Asistanı: Gülden Sezer, Ahmet Selecik, Ortak Yapımcı: Hamit Keleş, Yapım Koordinatörü: Özlem Tunç, Yapım Yönetmeni: Faruk Metin, Mekan Sorumlusu: Osman Kazancıgil, Yapım Asistanı: Ozan Demirtaş, Gökhan Taş, Erdal Yavan, Egemen Gönül, Levent Aras, Eren Şahinduran, Ekrem Arpak, Arif Şahin, Yardımcı Yönetmen: Gülçin Önel, Yönetmen Yardımcısı: Selin Delioğlu, Burcu Dabak, Ömer Sinir, Ercan Cof, 1. Yönetmen Yardımcısı: Silva Delioğlu, Serdar Aşkın, Senaryo Ekibi: İrfan Saruhan, Kamera Asistanı: Mustafa Rüstem, 2. Kamera Asistanı: Alex Hergeleci, 3. Kamera Asistanı: Sercan Sert, Kameraman: Aydoğan Yıldız, Ercan Özkan, Ahmet Bayer, Focus Puller: Yalçın Avcı, Olcay Oğuz, Erdem Yılmaz, Cenk Tatarer, Ali Cihan Yılmaz, Selami Şimşek, Eren Yıldız, Deniz Eyüboğlu, Andaç Şahan, Steadicam Operatörü: Tuncay Başpınar, İsmail Kara, PostProdüksiyon Asistanı: Eren Şahinduran, Velittin Öztürk, Işık Şefi; Hakkı Yazıcı, Ahmet Akça, Kostüm Sorumlusu: Sonay Ortuğ, Sanat Asistanı: Halil İbrahim Ünal, Behsat Veyseloğlu, Sezen Kayhan, Çağdaş Yüksel, Kostüm Asistanı: Tuğçe Gümrükçü, Nalan Pişirici, Fırat Çete, Ahmet Selecik, Sevil Uyar, Gülden Sezer, Canel Güney, Makyaj: Ahsen Gülkaya, Kuaför: Ethem Özcan, Ses Kayıt: Recep Demir, Hasan Baran, Okan Selçuk, Boom Operatörü: Furkan Atlı, Erkan Ateş, Cast Direktörü: Besim Kaan Aldinç, Selçuk Gün, Hakan Güdücü, Prodüksiyon Amiri: Hidayet Çakır, Hakan Danış, Basın Danışmanı: Filiz Öcal, Set Amiri: Nail Aydın, Sadun Demirkapı, Sponsor Sorumlusu; Özgür Tepetaş, Seslendirme Yönetmeni: Diğba Ener,

Oyuncular: Devrim Evin (Sultan Mehmet Han),İbrahim Çelikkol (Ulubatlı Hasan), Ozan Çobanoğlu (Taci), Halis Bayraktaroğlu (Kurtçu Doğan), İlker Kurt (2.Murat), Sedat Mert (Zağanos Paşa), Volkan Keskin (Balaban), Dilek Serbest (Era), Zafer İşlek (Lala), Mehmet Yüksel (Sahabe), Neslihan Maltepe (Bizanslı Cariye), Özkan Güngör (Solak), Ali Rıza Soydan (Papa),Aron Buniel (Kaptan), Emre Gönüllü (Şovalye), Ela Rümeysa Cebeci (Ceneviz Dükünün Eşi), Recep Aktuğ (İmparator Konstantin), Cengiz Coşkun (Şövalye Guistiniani), Erden Alkan (Çandarlı Halil Paşa), Erdoğan Aydemir (Urban Usta), Şahika Koldemir (Gülbahar Hatun), İzzet Çivril (Kardinal İsodor), Adnan Kürkçü (Papaz Genadius), Raif Hikmet Çam (Akşamseddin), Atilla Kunt (Şahabettin Paşa), Özcan Alişer (Sarucu Paşa), Murat Sezal (İsa Paşa), Hüseyin Santur (Baltaoğlu Süleyman Paşa), Namık Kemal Yiğittürk (Molla Hüsrev), Öner As (Molla Gürani), Songül Kaya (Emine Hatun), Tuncay Gençkalan (Hz. Eyüp), Oğuz Oktay (Osman Bey), Hüseyin Özay (Demirci Ali), Adnan Zaman (Menteşoğlu İlyas Bey), Emrah Özdemir (Lağımcı Kalfası Selim), Ömer Gecü (Yeniçeri Salih), Ege Uslu (Çocuk Sultan Mehmet), Toygun Ateş (Soylu), Faruk Metin (Soylu), Alp Derilgen (Soylu), Cenap Küçüksu (Soylu), Ali Ersin Yenar (Ceneviz Dükü), Emrah Bozkurt (Notras Subayı), Fatih Zenginoğlu (Rum Haberci), İbrahim Ergül (İbrahim Paşa), Ayaz Ayazoğlu (Ayas Paşa), Ahmet Sığırcı (Solak askeri), Yiğit Yarar (Hüseyin),

Konu: Sultan Mehmet, Babası 2. Murat’ın ölüm haberini Saruhan Sancağı’ndayken aldı. Bu durum O’nu hem büyük bir keder içerisinde bırakmış, hem de tahtına tekrar oturmasının yolunu açmış olacaktı. Sultan Mehmet ilk tahtta çıktığında henüz 12 yaşındaydı. Uçbeyleri ile vezirleri arasındaki siyasi husumetten bunalan 2. Murat, çok sevdiği oğlu Alaaddin’in ölmesinin kendisinde yarattığı derin üzüntü sebebiyle tahttan feragat ederek Mehmet’i devletin başına geçirdi.Yeniçeri ve devlet üzerinde çok etkili biri olan Başvezir Halil Paşa, bu durumdan hiç memnun değildi. Özellikle, Sultan Mehmet’in İstanbul’un mutlak suretle alınması gerektiğini söylemesinden büyük rahatsızlık duyuyordu. Mehmet’in toyluğunu fırsat bilen Haçlıların Osmanlı topraklarını işgale başlaması ihtimali üzerine Sultan Murat’ın tahta dönmesini sağladı. Mehmet de tahttan uzaklaştırılarak Saruhan Sancağına gönderildi. Şimdi yeniden ve daha güçlü bir şekilde tahtına dönmüştü. Yine öncelikli hedefi İstanbul’un fethedilmesiydi. O peygamber Efendimiz’in ( s.a.v) sözünden ilham alıyordu;

“Konstantiniyye elbet bir gün feth olunacaktır. Onu fetheden kumandan ne güzel kumandan, O’nun askeri ne güzel askerdir!”

Bu hedefe onu götürecek her şeyi bir bir
hesaplamıştı. Öncelikle gerekli hazırlıkları yapana kadar, tüm komşu ülkelerle barış içerisinde yaşamalıydı. Papalık dahil, Macarlara, Sırplara, Lehlere, Ceneviz ve Venediklilere elçiler göndererek barış içerisinde yaşama isteği içerisinde bulunduğunu bildirdi. Gelibolu tersanesini restore ettirerek, senede 100 kadırga yapılabilir hale getirdi.

Bu sırada D. Roma İmparatoru Konstantin, genç yaşından dolayı toy ve basiretsiz olduğunu düşündüğü Sultan Mehmet’e karşı, elinde tutsak olan Şehzade Orhan’ı kullanmaya çalışarak, ağır tahsisatlar talebinde bulunmaktaydı. Bütün amacı, Sultan Mehmet’in tavizler vererek iyice itibarsızlaşmasını sağlamaktı.Üstelik Sultan Mehmet bu tavizleri de veriyor, Konstantin’in bütün isteklerini kabul ediyordu. Ancak bu durum bile, sadece Sultan Mehmet’in stratejisinden ibaretti.

Karamanoğulları’nın bir isyan çıkarmaya başladığının haberi alınır alınmaz, Osmanlı Ordusu, Akşehir’e doğru yola koyuldu. Karamanoğlu İbrahim hiç beklemediği kadar kalabalık bir ordu gördü karşısında. Barış talebinde bulunmak zorunda kaldı. Ordusunun yara almaması için Sultan Mehmet barış talebini kabul etti. Sefer dönüşünde, savaşmadıkları halde bahşiş isteyen bir kısım yeniçeri Sultan’ın otağının önünü kesince; Sultan Mehmet hem cülusları dağıttı, hem de firar eden askerleri bahane ederek, Başvezir Halil Paşa’nın adamı olan Yeniçeri Ağası Kurtçu Doğan’ı dayak cezasına çarptırarak sürgüne yolladı. Bu hadiseyle ordusunun üzerindeki hakimiyetini tamamen sağlamış oldu.

Edirne’ye döndükten sonra İmparator Konstantin’e bir elçi göndererek, Orhan için ödediği tahsisatı artık yollamayacağını bildirdi. Ardından, Anadolu Hisarının karşısında Boğazkesen ( Rumeli ) Hisarının yapımına başladı. Bu fiili olarak D. Roma İmparatorluğuna savaş açmak demekti. Bu durum Avrupa devletlerince de fark edilmişti. Ancak Fransız ve İngilizlerin birbiriyle savaşıyor olması, Alman Kralının da taht kavgalarıyla uğraşması gibi gerekçeler yüzünden D.Roma İmparatorluğu’na yardım etmek neredeyse imkansızdı. Papanın bir takım girişimleri de sonuçsuz kalmıştı.

Tarih 2 Nisan 1453’ü gösterdiğinde, surlarının üzerindeki Rum askerleri, karşılarında, Sultan Mehmet ve binlerce Türk askerini buldular...

FERAHFEZA (2012)

 

 Senryo ve  Yönetmen Elif Refiğ  Görüntü Yönetmeni Türksoy Gölebeyi Müzik Ahmet Kenan Bilgiç YapımcıMehmet Betil , Elif Refiğ Kurgu: Evren Luş Sanat Yönetmeni Çağrı Aydın Yapım Ekibi Hacı Emrah Gönay Set Amiri Tamer Gende , Tamer Gende Kamera Asistanı: Sercan Sert , Gül Bursa Focus Puller Yalçın Avcı Panther Operatörü Erdoğan Gündoğdu Işık Şefi Ceyhun Parlak  Boom Operatörü  Haldun Babadoğan

Oyuncular : Uğur Uzunel (Ali), Sitare Akbaş (Eda), Mert Asutay  (Raif), Hüseyin Sevimli (Kısmet), Serkan Altıntaş (Hakan), Pınar Gök (Pınar), Engin Hepileri  SexShop Sahibi), Rıza Akın(Haluk), Sırrı Süreyya Önder  (Mahnut), Özer Arslan  (Gemi Sahibi), Şebnem Köstem (Eda'nın Annesi)  A. Yavuz Sepetçi (Eda'nın Babası), Evren Duyal (Çaycı), Yiğit Geridönmez (Tayfa) Başak Özel     (Sex Shop Kadın).  Makbule Akbaş 
Eda

Konu: Baskıcı babası Raif ve acar arkadaşı Kısmet'le Tuzla tersane bölgesinde tedarikçi olarak çalışan Ali, 20 yaşında hayalci bir gençtir. Denize açılan gemileri imrenerek seyrederken uzakta bir yerlerde kendisi için daha güzel bir hayat olduğuna inanır. Ali, babasının isteklerini gönülsüzce yerine getirirken tesadüflere anlam yüklemeyi ve onu daha mutlu edecek bir hayata dair işaretler toplamayı alışkanlık haline getirmiştir. Bir gece Kısmet'le sıklıkla zaman geçirdikleri tepelik alanda şehri başka bir açıdan görmek için bir kulenin tepesine tırmanır. Çevreye bakınırken karşıdaki yıkık duvarda yarım yapılmış bir gemi grafitisi gören Ali bunun çok öneml bir işaret olduğuna inanır. Bu grafitiyi yapan kişiyi bulmalıdır. Bu kişi ona bu diyarlardan gideceği yolculukta eşlik edecektir.

ÖDÜLLER Jüri Özel Ödülü (3. Malatya Uluslararası Film Festivali-2012)
        Jüri özel ödülü (13. Avrupa Film Festivali-2013)

FIPRESCI ödülü

F TİPİ FİLM (2012)

      Yönetmenler Aydın Bulut, Ezel Akay, Barış Pirhasan, Hüseyin Karabey, Mehmet İlker Altınay, Reis Çelik, Sırrı Süreyya Önder, Vedat Özdemir Görüntü Yönetmeni Serkan Gülgüler

Oyuncular: Arda Tekin, Behiç Aşçı, Bülent Emrah Parlak, Civan Canova, Elif Pirhasan , Erkan Can, Ercan Bahadır, Esra Açık, Ezel Akay, Fırat Tanış , Gizem Soysaldı, Gökşin Sanlav, Serkan Keskin, Tansu Biçer

# F Tipi Hapishaneler, önceki hapishanelere göre ciddi mimari farklılıklar içeriyordu. Daha önce koğuşlarda birarada kalan tutsaklar, burada hücrelerde kalacaktı. Yani 'F tipi hapishane'nin diğer adı 'hücre tipi hapishane' idi. Hücreler tek kişilik ve üç kişilik olmak üzere iki 'seçenekten' oluşuyordu. Tutsaklar sadece hücrelerde değil, havalandırmalarda da hücre tipi yaşamaya devam etmek zorundaydı. Çünkü ortak bir havalandırma yoktu, her hücre sadece kendi havalandırmasına çıkabiliyordu. Havalandırmanın dışında, görüş yerleri de yine hücrelere özel oluşturulmuştu ve tutsaklara hiçbir hal ve şartta kendi hücresi dışındaki birisi ile temas etme şansı bırakılmamıştı Özetle; F tipi hapishaneler yaşamın bütününü hücreye, yani yalnızlığa, yani izolasyona, yani tecrite hapseden hapishanelerdi.

Ya düşünce değişikliği ya ölüm... Devrimci tutsaklar ölümler pahasına direndiler ve büyük bir yaratıcılıkla tecrit gerçeğine rağmen teslim alınamadılar. F TİPİ FİLM, bu büyük irade savaşını konu almaktadır…

Filmlerin tamamında Grup Yorum’un eski ve yeni müzikleri kullanıldı. Her filmde başka bir müzisyen Grup Yorum’un şarkılarını düzenledi.. Yönetmenlerin, öğrencilerin ve oyuncuların yanı sıra birçok müzisyen bu büyük kolektifin bir parçası oldu.

Yaklaşık 2 yıldır adım adım oluşturulan film projesi için Kocaeli’de Herşey Yapım’a ait film platosunda F tipi hapishane dekoru oluşturuldu. Birebir boyutlarda hücreler, havalandırmalar ve koridorlardan oluşan dekordaki çekimler tamamlandı. Filmde yönetmenler ve oyuncuların dışında, kamera, ses, set, ışık gibi teknik alanlarda profesyonel ekiplerin yanı sıra, reji ve prodüksiyonda sinema
televizyon öğrencilerinden oluşturulan bir ekip de büyük özveriyle çalıştı. (kynk: sinematurk.com)

EVİM SENSİN (2012)

 

 Senaryo ve Yönetmen: Özcan Deniz Görüntü Yönetmeni Olcay Oğuz Müzik Yıldıray Gürgen Yapımcı Avşar Film/Şükrü Avşar

Oyuncular: Özcan Deniz , Fahriye Evcen , Sait Genay , Özay Fecht , Levent Öktem, Güneş Hayat , Teoman Kumbaracıbaşı , Kayhan Yıldızoğlu , Barış Yalçın , Volga Sorgu , Pelin Dinçer , Rafi Emeksiz , Gizem Denizci , Ayşe Melike Çerçi , Zeynep Ender İge , Efe Deprem , Engin Bilgiç

Konu: Kırılmış kalbinin yaralarını üzerinde taşıyan Leyla başından geçen bir ayrılığın sonunda baba evine döner ve bir yanda kırılan kalbini bir yanda otoriter babası Selim’le olan bağını onarmaya başlar. Çocukluk evinin kapısından adımını attığında hayatının en zor 4yilina girdiğinden habersizdir .    Leyla ile yolu kesişinceye kadar yalnızca kendisi için yaşamış olan İskender, yetimhanede büyümüş ve hayatı boyunca hiç evi olmamış bir adamdır. Belki de meslek olarak başkalarına ev yapmayı seçmesi bundandır.

Kazara yaşanan ilk bakışmanın üzerinden uzun bir zaman geçse de filizlenen aşk hızla ilerler. Biri aşktan, biri yalnızlıktan nasibini almış, dünyaları taban tabana zıt çiftimiz herşeye rağmen aradıklarını birbirinde bulur. İskender, birine ait olma, yarını planlama, bir kadının kocası olma duygularından oldukça uzak ve bu kavramlara yabancıdır. Ama Leyla, kalbini iyileştiren adama bütün bu karanlık noktalarından çıkacağı yeni bir dünya armağan eder. İkisinin ozene bezene kurduğu dünyanın üstüne bir kabus çökene kadar.Onun evi artık Leyla’dır.

Not . Film özgün bir senaryodan aktarılmış değildir. 2004 yılında çekimi yapılan ve yönetmeni Çinli John H. Lee'ye ait olan "A Moment To Remember” filminden uyarlamadır.

 

EVDEKİ YABANCILAR (2012)

 

Yönetmen Diler Keser, Ulaş Güneş Kaçargil Senaryo Ulaş Güneş Kaçargil Görüntü Yönetmeni Türksoy Gölebeyi Yapım İşler Prodüksiyon/Biz Film Özkan Yılmaz, Umut Kaçar Genel Koordinatör: Yalın Yalı, Sanat Yönetmeni: Işıl Çağlar Narlıer, Ses Kayıt: Musytafa Bölükbaşı, Ses Miks Mustafa Durma

Oyuncular: Fatih Al (Yaşar), Melpo Zarokosta (Agapi), Romy Vasiliadis, (Elpida), Cem Bender, Gökçe Sezer , Ferit Aktuğ , Oral Özer

Konu: 1990’lar sonbaharında Ege sahil kasabası... Bu kasabada doğmuş, büyümüş; mübadelede Yunanistan'a göç etmek zorunda bırakılmış bir Rum kadın Agapi, 80’li yaşlarına geldiğinde evini bulmaya yollara düşer. Yanında da refakatçi olarak 20’li yaşlarındaki kız torunu Elpida. Evi artık 30’lu yaşlarındaki bir Türk genci, Yaşar'a ait. Agapi evi satın almak ister, fakat Yaşar kararlı, satmaz. Yaşlı kadın inat, genç adam inat, evi paylaşamazlar. Birbirine yabancı bu üç kişi aynı evde yaşamaya başlar. Yaşar evi yenileyip pansiyon yapmak istemektedir, Agapi ise anılarını yok ettiğini düşündüğü için engel olmaya çalışır. Evin her ikisi için de manevi değeri büyüktür. Neden orada, o evde olduklarını bilmeyen Elpida, anneannesinden hiçbir cevap alamaz, Türkçe bilmediği için de hiçbir şey anlamaz. Anneannesiyle arası açılan Elpida, bu gergin atmosferde, başlarda sıradan bir balıkçı ve yabancı olarak gördüğü Yaşar’ı tanıdıkça, düşünceleri değişir. Agapi yıllar önce savaşa gönderip bir daha haber alamadığı sevgilisi Mehmet’in izini sürmeye çalışır. Hiçbir iz bulamadıkça hırçınlaşan Agapi; Yaşar ve yakın arkadaşları Mende, Sahte ve Koçik’in tadilat yapmasını engellemeye   çalışmaktadır. Agapi, birbiriyle keyifli vakit geçiren Yaşar ve Elpida’nın gözü önünde içine kapanır, hastalanır, yatağa düşer. Yaşlı bedenine rağmen içinde yaşattığı çocuk da ölünce, Agapi dayanamaz ve ölür. Elpida ülkesine, Yaşar rutin kasaba hayatına geri döner. Aşklar yaşanamadan biter.

ÖDÜL:

24. Ankara Film Festivali 2013
        ►En iyi sanat yönetmeni
        ►En iyi özgün müzik
        




►Umut veren yeni senaryo yazarı

EŞ RUHUMUN EŞ ZAMANI (2012)

 

*Yönetmen R. Şanal Senaryo Işık Elçi Görüntü Yönetmeni Aşkın Sağıroğlu Yapım Ladybirds Production/ Işık Elçi 2. Yönetmen: Mine Bıçak, Uygulayıcı Yapımcı: ADG Film, Müzik: R. Şanal, Kurgu : Mine Bıçak, Müzik Direktörü: Avni Uygun, Yapım Koordinatörü : Birol Temizer, Yapım Sorumlusu: Hasan Şahin, Yapım Ekibi: Murat Aydın, Kürşat Ulusoy, Hüdai Yıldız, Işık Şefi: Murat Yılmaz, Sanat Yönetmeni: Nihat Çelik, Reji Koordinasyon: Batuhan Ener, Reji Ekibi: Melis Sasanlar, Ufuk Demirbilek, Ayşe Işıl Yahşi, Yönetmen Yardımcısı: Bünyamin Bayrak, Batuhan Ener, Kamera Teknisyeni: Şefik Ağırtmış, Online Kurgu: Ersin Kahraman, Burak Can, Online Kurgu Asistanı: Mert Boyacı, Ses Tasarım: Güçlü Başak, Ses Tasarım & Final Miks: Meriç Erseçgen, Kostüm Sorumlusu: T. Ceren Duman, Set Amiri: Enver Kündem, Işık Ekibi: Sezen Yıldız, Yener Okur, Burak Yıldırım, Kamera Ekibi: M. Şefik Ağırtmış, Eyüp Kurt, Süleyman Barut, Ses Kayıt: Erkal Taşkın, Okan Özyer, Ömer Buğra, Set Ekibi: Tarık Akgün, Hasan Yanık, mıştır. Hakan Mete, Kostüm: Deniz Duygu Vural, Sibel Ertaş, Makyöz Asistanı: Aslıhan Bilge, Kuaför Asistanı: Görkem Ölek, “Eşruhumun Eş Zamanı” Söz: Işık Elçi, Beste Deniz Seki , “Sen Yoksun” Söz: Işık Elçi, Beste: R. Şanal, Lab. Görevlileri: Hamit Öcal, Meliha Eker, Saadet Uçar, Seda Koçerli, Lab. Kordinatörü: Pınar Zorlu, Film Baskı: Adnan Şahin, Uğur Orbay, Bülent Şahin, Rıdvan Kara, Film Yıkama: Özkan Sevinç, Kadir Burç, Arif Şengül, Özbir Pınarbaşı, (Şafak Film Stüdyolarında hazırlanmıştır.)

Oyuncular: Musa Uzunlar (Melek), Aylin Kabasakal (Işık), Uğur Çavuşoğlu (Şanal), Hakan Korkmazyürek (Cemil), Tuğçe Ersoy (Nurten), Güzin Usta (Işık Anne), Bedia Ener (Şenol Teyze), Görkem Demirkan (Volkan), Ala Su Günseli (Melek Kız), Ülkü Kaya (Seda), Deniz Seki (Seminer katılımcısı), Gül Yerlikaya (Gül), Zeynep Utku (Zülal), Gürkan Deniz Akhanlı (Ozan), Melisa Nalçak (Nilgün), Bülent Alkış (Sedat), Aslıhan Kırkdeveli (Şaman Kız), Ahmet Çelik (Çiçekçi), Yogi Adnan (Şaman), Musa Uzunlar (konuk oyuncu)


Konuı: Hayatlarında aynı şeyleri yaşayan bir kadın ve bir erkek… Evleniyor, boşanıyor ve bir oğulları oluyor… Geçmiş korkularının gölgeleri onları hep izliyor. Ama onlar yılmadan, pes etmeden umutla yollarına devam ediyor. Bir süre sonra kendilerini bir masal dünyasının içinde buluyorlar. Rastlantıların eli onlar için çalışmaya başlıyor…


Eş Ruhumun Eş Zamanı… Sevginin, pozitif düşünmenin insan yaşamına etkilerini gözler önüne seren gizemli bir öykü… Aşk’ın tanımını değiştirecek olaylar zinciri… Duyguları harekete geçirecek ve izleyenleri kendi yaşamını sorgulamaya itecek eş zamanlılıklar…

ELVEDA KATYA (2012)

 

Yönetmen Ahmet Sönmez Senaryo Nalan Merter Görüntü Yönetmeni İlker Berke Müzik Tamer Çıray Yapım 24 Kare Film/Osman Sönmez Genel Koord.: Nihat Sönmez, Senaryo Danışmanı: Cem Başeskioğlu, Kurgu: Cem Tekinalp, Sanat Yönetmeni: Burhan Türk, Kostüm: Ebru Tunçoktay Yapım Sorumlusu Uğur Armutçu, Basın Sorumlusu: Selin Keleşer, Öykü : Osman Sönmez, Focus Puller : Mehmet Özduran, Ethem Dağ, Steadicam: Akın Çakır, Renk Düzenleme: Yücel Kurtul, Negatif Kayıt: Çağlar Özlek, Işık Şefi: Recep Bayburt, Yardımcı Sanat Yönetmeni: Uğur Oktan, Sanat Asistanı:Tuba Özbey, Makyaj: Mesut Emre YilmazRecording Mikser: Kerem Aktaş, Oyuncu Seçimi: Tümay Özokur, Erbay Gül

Oyuncular: Kadir İnanır (Yunus), Anna Andrusenko (Katya), Caner Cindoruk (Genç Yunus/Veli), Rüçhan Çalışkur (Emine), Belgin Erdoğan (Zeliha), Beliz Aksoy (Filiz), Tatsyana Tsvikeviç (Olga), Burcu Tokgöz (Aysdun), Yeliz Şar, Ekatarina Malikova (Swetlana), Elena Polyanskaya (Nadya), Fatih Dokgöz (Reşat)artık...

Konu: Yetimhanede büyüyen Katya, babasının Yunus isimli Trabzonlu bir denizci olduğunu öğrenir ve onunla tanışmak için Trabzon’a gider. Babasını bulmakta zorlanmaz, ancak hiç de hoş karşılanmaz. Yunus Kaptan, şehirde itibarı olan, muhafazakâr bir aile babasıdır. Nadya’nın yıllar önce kendisinden hamile kaldığını ise bilmemektedir. Yunus, Katya’yı kabul etmez. Katya, bilmediği bir dilin konuşulduğu bu yabancı topraklarda tek başına ve her türlü tehlikeye açık bir şekilde zaman geçirmeye başlar. Öte yandan Yunus Kaptan’ı, kızı olduğuna ikna etmek için büyük bir uğraş verir. “Bir Rus kızıyla sokaklarda görünmeye başlayan Yunus’un Katya’yla adı çıkar. Yunus “Nataşa”larla beraberdir. Karısı ve kızları bu duruma büyük tepki göst erir. Bu tepki Katya’yı tartaklamaya kadar gider. Katya sonunda dayanamaz, “O benim baba!” diye haykırır sokak ortasında. Yunus’un ailesi gerçeği bu şekilde öğrenir. Yunus, kızın yalancı olduğunu, para için bunları yaptığını iddia ederek kendini savunmaya çalışır. Aile içinden Katya’ya kucak açan tek kişi Yunus’un oğlu Veli olur. Veli, babasını geçmişine sahip çıkmaya ikna etmenin mümkün olmadığını görünce Katya’ya, babalık davası açması için destek verir. Davanın sonuna doğru Katya, annesinin ölmeden önce yazdığı bir mektubu götürüp Yunus’a verir. DNA raporunun açıklanacağı günün sabahı, Yunus aslında hiçbir zaman unutamadığı eski aşkı Nadya’nın mektubunu okur...

ÖDÜL:

49. Antalya Film Şenliği (2012)





        ► En İyi Müzik, Tamer Çıray
        ► En İyi Kadın Oyuncu Anna Andrusenko
        ► Seyirci Ödülü

2. New York Eurasian Film Festivali (2013)
        ► En İyi Yönetmen
        ► En iyi erkek oyuncu

13. Frankfurt Film Festivali (2013)
        ► En iyi senaryo

 

EL YAZISI (2012)

 

Senaryo ve Yönetmen Ali Vatansever Görüntü Yönetmeni Ali Olcay Gözkaya Müzik İnanç Şenver Yapım Terminal Film/Salih Vatansever Oya Özden Kurgu: Baptiste Gacoin, Sanat Yönetmeni: Osman Çankırılı, Kostüm Tasarım: Yasemin Kuzey, Yapım Yönetmeni: Sedat Koca, Uygulayıcı Yapımcı: Oya Özden, Yardımcı Yönetmen: Hülya Yavuz, Yönetmen Yardımcısı: Hülya Yavuz, Özlem Akınel, Devamlılık: Akın Güngör, Kamera Asistanı: Eren Daimagüler, Bora Topaloğlu, Focus Puller: Fırat Şölen, Eren Daimagüler, Dolly Operatörü: Kenan Şahin, Set Fotoğrafları: Abdülkerim Tever, Fragman Kurgu: Cengiz Karadağ, Cengiz Karadağ, Kurgu Asistanı: Simge Baskın, Online Kurgu: Mustafa Taşıtman, Renk Düzenleme: Çağlar Özlek, Video Assistanı: Nihan Demiröz, Işık Şefi: Engin Altıntaş, Mehmet Uğuş, Işık Asistanı: Şafak Kibar, Onurcan Altıntaş, Emre Temiz, Sanat Asistanı: Ayşegül Ece Kaftanoğlu, Kostüm Asistanı: Leyla Topal, Makyaj: Züleyha Özbek, Kuaför: Deniz Altuntaş, Ses Operatörü: Zeynep Demir, Ses Operatörü: Bülent Kılıç, Boom Operatörü: Ömer Köklü, Cast Direktörü; Şafak Binay, Basın Sorumlusu: Serap Yenilmez, Basın Danışmanı: Ali Erhat Nalbant, Basın ve Halkla İlişkiler: Zümrüt Burul, Prodüksiyon Asistanı: Sinan Balcı, Sezai Akı, Mehmet Özden, Set Amiri: Kenan Şahin, Set Ekibi: Mustafa Şahin, Selçuk Musa Ertürk, Süpervizör: Erkut Ertürk,

Oyuncular: Cansu Dere (Zeynep), Wilma Elles (Julie), Sarp Akkaya (Volkan), Sercan Badur (Ahmet), Salih Kalyon (Tuzsuz), Kenan Bal (Ferit), Baran Akbulut (Celal), Ayşe Selen (Saniye), Bahtiyar Engin (Müdür Atilla), Uğur Uzunel (Hamit), Ezgi Gör (Sevgi), Miray Şahin (Gülbahar), Nesime Alış (Mualla), Deniz Ali Akbaş (Ragıp), Samet Çetinbaş (Mahmut), Clare Frost (Emily),

Konu: Bugün kasaba için özel bir gün. Kasaba, okulun ilk yabancı öğretmenini karşılayacak. Fakat havaalanında öğretmen bulunamayınca, kasabaya şans eseri gelen turist Julia’yı herkes öğretmen sanır ve kasabadaki tüm taşlar yerinden oynar.

El Yazısı, işte kasabanın olaylarla dolu bu gününden üç hikayeyi anlatır. İlk öykünün kahramanı Ahmet. Köyden bir kız seviyor; herkes karşı bu beraberliğe. Bugün, kızı kaçırmaya gidecekken babasının diretmesiyle Julia’ya rehber oluyor Ahmet. Julia İngilizce bilmediği için birbirlerini anlamıyorlar. Acaba bilmeden birbirlerinin sorunlarını çözmekte yardımcı olabilecekler mi?

İkinci öykü eczacı Zeynep’in. Şehirden gelip kasabaya yerleşti Zeynep. Şimdi de kasabanın öğretmeni Celal’le evlilik hazırlıklarında; düğün herkesin dilinde. Bugün eczanede ilaç sayımı var; Volkan geliyor şehirden sayım için, onun için süpriz bir haber Zeynep’in evliliği. Bu kısa zamanda Zeynep’i kasabalı ve Celal’le yüzleştirebilecek mi?

Son öykü küçük Ragıp’ın. Bugün ufak hafiye Ragıp bir aşk mektubunun peşine düşüyor. Dün akşam eczacı Zeynep’e yazdığı mektubun… Yabancı öğretmeni karşılama töreninde birisi cebinden mektubu çalıyor Ragıp’ın. Zehir hafiye Ragıp, yardımcısı köylü kızı Sevgi’yle izlerin peşine düşünce gerçekleri görebilecek mi?

El Yazısı, mütevazi Anadolu kasabasında mutluluğun peşinden koşanların hikayesidir.

DÖNÜŞÜM HTR2B (2012)

 

 Senaryo ve Yönetmen Osman Tolga Görüntü Yönetmeni Osman Tolga Müzik Uğur Akyürek Yapım Kara Film, Fono Film/ Zafer Çelik, Cemal Okan Ortak Yapımcı: Genel Koordinatör: Romina Özipekçi, Kurgu: Osman Tolga ,Erkan Erdem, Kostüm Miray Yoğurtçu, Yapım Amiri: Volkan Görgülü, Kameraman: Uğur Kul, Renk Düzenleme: Çağlar Özlek, Negatif Kayıt : Çağlar Özlek, Makyaj: Burcu Senem Alkış,)Ses Tasarım: Çağdaş Karagöz, Oyuncu Seçimi: Nimet Atasoy, Afiş: Bahadır Fenerci

Oyuncular: Veda Y. İpek (Özge), Teoman Kumbaracıbaşı (Kerim) , Ahmet Somers (Mehmet) , Serkan Altunorak (Ozan) Canan Maktal (Duygu) , Damla Özen (Seda) , Tuğrul Tülek (Tayfun), Kübra Efe (Ceren), Mesut Özkeçeci (Orhan), Şamil Kafkas (Erdal), Kutay Sandıkçı (Haydar), Ayşegül Yazmacı (Didem), Pervin Bağdat (Aslı),Atilla Sabri Güleç (Cem), Ekim Mağden (Ethem), Berkehan Tüter (Hakan), Toprak Şahin (Zeynep), Beyti Engin (İbrahim), Mert Tanık (Ali), Hüseyin Gülhuy (Nuri) , Enes Mazak (Hasan), Aytuğ Civan (Sinan), Alex Dawe (Richards), Allen Eady (Hamilton), Samuel Jones (Jobs) , Bob Beer (Colman), )Martin Anthony Huhn (Prof.)

Konu: Film perdeye yansıyan 15 Kasım 2011 tarihli akşam haber bülteninde yer alan bir haberle açılır. Haberde, yurt dışındaki ilaç devlerinin insanlar üzerindeki klinik ilaç araştırmalarını üçüncü dünya ülkelerine kaydırdığı ve Türkiye'nin artık. de o ülkelerden biri olduğu söylenmektedir. Bu ülkelerdeki yoksulluk, cehalet ve yasal boşlukları suistimal eden şirketlerin bu yöntemle araştırma maliyetlerini azalttığı söylenen haberde Türkiye'de 893 kişinin bu deneylerde öldüğü iddia edilmektedir.

Perde kararır ve 210 gün sonra yazısıyla tekrar açılır.

Kamera ormanda dolanırken bir telefon görüşmesini dinleriz. İki Amerikalı aralarında konuşmaktadır. Türkiye'deki htr2b kobaylarının kaçtığı bilgisi Washington'a verilir. Diğer yanda ormanın içinde yalnız, sakin, huzur dolu iki katlı bir ev görürüz. Mehmet Bey ve eşi o gece tüm aileyi akşam yemeğine davet etmiş, hazırlık yapmaktadır. Ancak o gece Mehmet Beyleri ziyarete sadece aile tanıdıkları degil, HTR2B kobayları da ziyarete gelir. Kötülük ormanı sarmıştır

 

DAĞ (2012)

Senaryo ve Yönetmen Alper Çağlar Görüntü Yönetmeni Mehmet Başbaran Yapım Mars Entertainment Group Kurgu: Alper Çağlar, Sanat Yönetmeni: Fatih Yarşı, Yardımcı Yönetmen: Buket Sarar, Işık Şefi: Şerafettin Özer

Oyuncular: Çağlar Ertuğrul, (Oğuz), Ufuk Bayraktar (Bekir), Fırat Doğruloğlu (Yaşar Yzb.), Mesut Akusta (Kd.Bşçv. Kemal Karadağ), Cengiz Coşkun (Üst.Tuğrul Tümen), Gözde Mutluer (Pelin), İpek Bağrıaçık, Ali Aksöz (Selçuk), Özgürcan Çevik (Sülo), Serkan Yanar (Nişancı), Hüseyin Özay (Prof), İpek Bağrıaçık (Defne), Asuman Kollukçu (Bekir Annresi), Eren Mengen (Oğuz arkadaşı), Tolga Akdoğan (bıçaklı düşman), Emre Aksakallı (YAZICI Berrak), İzzettin Çalışlar (Tuna Bey), Can Taluğ (Doktor), Şerafettin Özer (Uzanan hasta), Düşmanlar: Arif Bayram, İsmail Tütüncü, Ercan Güler, Eyüp Özer, Cihan Zegerek, Harun Güneş, Metehan Şahinler, Müslim Subaşı

Konu: “Bir Ölür Bin Dirilir” Bir askeri birlikten gönderilen dört kişilik ekip sıradan bir iletişim anteni tamir görevi sırasında hiç beklenmedik bir şekilde terörist pususuna düşer. Hayatta kalan uzun dönem er ve kısa dönem çavuş iki genç asker ilk kez aralarındaki çekişmeyi bir kenara bırakıp esas düşmana karşı beraber mücadele edeceklerdir. İki tüfek, dört şarjör ve arızalı bir telsiz dışında sahip oldukları tek şey hayatta kalma içgüdüleri ve güçlü iradeleridir. Dağ, iki genç askerin kardeşlik ve cesaret kavramlarını keşfettiği bir kahramanlık öyküsüdür

DABBE : BİR CİN VAKASI (2012)

 Senaryo ve Yönetmen Hasan Karacadağ Görüntü Yönetmeni Murat Kılıç Yapımcı Hasan Karacadağ Kurgu: Aytekin Birkon Sanat Yönetmeni: Ayşegül Çiftçi, Renk Düzenleme: Çağlar Özlek, Negatif Kayıt: Çağlar Özlek, Bestboy: Selçuk Güngörmezler, Dublör: Halil İbrahim

Oyuncular: NihanAypolat, Koray Kadirağa, Pervin Bağdat, Elif Erdal, Mete Şahinoğlu , İsmail Yıldız , Nalan Örgüt , Elçin Atamgüç , Su Burcu Yazgı , Ceren Sertaç

Konu: Ankaralı Ceyda T. ve ailesinin yaşadığı ve halen esrarını koruyan 7 dehşet gecesi Hasan Karacadağ tarafından, ‘Dabbe: Bir Cin Vakası’ filmiyle sinemalaştırıldı. Dünyada ilk defa gerçek cin kayıtları olduğu iddia edilen görüntüler bu filme özel bir kurgu yöntemiyle dahil edildi.

‘Dabbe: Bir Cin Vakası’, Ceyda T., Sinan T. ve kızları Burcu T.'nin ani ve sebepsiz bir şekilde bedensiz bir varlığın saldırısına uğramalarını ve arkasındaki ürpertici sırrı gerçek görüntülere dayanarak anlatıyor. Türk psikiyatri tarihine ‘Ceyda T.’ kayıtları olarak geçen bu olaydan esinlenen film, Ceyda T. ve ailesinin söz konusu video görüntüleri ve adli kayıtlar ile kurgulanarak oluşturuldu.

‘Dabbe: Bir Cin Vakası’ filminin yönetmeni Hasan Karacadağ, “ Ankara GATA Tıp Fakültesi’nde öğrenci olduğum yıllarda karşılaştığım bu özel vakanın, yıllar sonra tekrar peşine düştüm ve korku sinemacısı kimliğimle yeniden yorumlayınca beni bile ürperten bir film ortaya çıktığını gördüm. Ben her zaman insan gözü görüyorsa, kamera da görür anlayışına sahibim. Filmde gerçek cin görüntüsü içeren video kayıtları da kullandık” görüşünü belirtti.

ÇANAKKALE ÇOCUKLARI (2012)

 

 Yönetmen Sinan Çetin Senaryo Meriç Acemi , Sinan Çetin , Taylan Kızılöz Görüntü Yönetmeni Sercan Sert Müzik Fırat Yükselir Yapım: Plato Film/ Sinan Çetin Yürütücü Yapımcı : Rüzgar Çetin, Duygu Aykurt, Kurgu: Umut Yıldız, Barış Denge, Sanat Yönetmeni : Kenan Baydemir, Dekor Tasarım: Hakan Sur, Kostüm Tasarım: Gülcan Sarı, Yardımcı Yönetmen: Ali Gülkanat, Yönetmen Yardımcısı: Soner Soysal, Kurgu Asistanı: Serdar Gözelekli, Post Prodüksiyon Sorumlusu: Aytekin Birkon, Film Baskı: Yusuf Aksoy, Negatif Kayıt: Çağlar Özlek, Işık Şefi: Bilal Tanrıverdi, Eyüp Tanrıverdi, Kuaför: Mutlu Tekgezer, ReRecording Mikser: Kerem Aktaş, Ses Operatörü: Emine Topal, Boom Operatörü: Birand Oğuz,

Oyuncular: Haluk Bilginer (Kasım ), Wilma Elles (Maria), Oktay Kaynarca , Rebekka Haas (Catherine), Rafael Cemo Çetin, Orfeo Çetin , Göksel Kaya , Yavuz Bingöl

Onlar ait toprağa aitti. Ne gavurdu ne de Türk. Çanakkale’nin Çocuklarıydı. İki kardeş iki ayrı cephede ve bir anne onların peşinde zamana karşı bir yarışa tutuşurlar. Savaşın en karanlık günlerinde yürek sızlatan bir öykü.