Powered By Blogger

17 Ekim 2024 Perşembe

SAKLI HAYATLAR (2011)

 

 Senaryo ve Yönetmen Ahmet Haluk Ünal Görüntü Yönetmeni Gökhan Atılmış Yapım Serpil Güler Sanat Yönetmeni: Adalı Aksoy, Ortak Yapımcı: Ahmet Edebali, Yapım Sorumlusu: Ertan Erdal, Yardımcı Yönetmen: Cem Terbiyeli, Focus Puller: Altuğ Özan, Işık Teknisyeni: Gökhan Calp, Kostüm Sorumlusu: Volkan Cefakar, Müzik: Cem Yıldız Sanat Asistanı: Özlem Baturi, Kadir Rengel, Makyaj: Dilek Peker

Oyuncular Ceren Hindistan (Nergis), Yusuf Akgün (Murat), Laçin Ceylan (Zeynep), Zerrin Sümer (Emine), Ahmet Mümtaz Taylan (Tevfik), Irmak Öztürk (Gülcan), Murat Aydın (Haydar), Cemal Gönen (Özcan), Olgun Toker, (Can), Korhan Herduran (Merter), Taner Karahancı (Ömer), Serhan Toksoy (Tıp Öğrencisi ), Müfide İnselel , Deniz Arna, Emre Taştekin,

Konu: Aşka ve kimlik çatışmasına dair bir film!. Alevilerin yaşamak zorunda bırakıldıkları “Saklı Hayatlar” ilk kez beyazperdeye taşınıyor...

1980’de Çorum katliamı sonucu İstanbul’a göç eden bir Alevi ailenin hikâyesinden yola çıkan SAKLI HAYATLAR sıradan insanların yaşadığı kimlik çatışmalarının yol açtığı gerçek bir trajediyi anlatıyor. Filmin olay örgüsünü oluşturan ana hikâye gerçek olaylardan esinlenmiş. Ayrıca filmde yer alan ayrıntılar yaşamdan alıntılanmış. Filmin senaristi ve yönetmeni Ahmet Haluk Ünal, SAKLI HAYATLAR’ı şöyle özetliyor:

“Uzun yıllardır bu topraklarda yaşatılan ama şimdiye kadar sinemada yeterince konu edilmemiş bir ayrımcılıktan yola çıkıyoruz. Benim göstermeye çalıştığım ne Alevi ne Sünni hiç birimizin önyargılardan bağışık olmadığı… En iyi olanın, her an kendi zıddına dönüşebileceği…

Biz temelde önyargılara, bunların yarattığı nefrete dair bir film çektik. Seçtiğimiz ezilen saklanan kimliğin alevi olması elbette tesadüf değil. Ama bu ülkede devlet islamı ve bir tür Kemalist değilseniz, Ermeni, Yahudi, Kürt, Komünist, Eşcinsel mutlaka saklı bir hayatınız olmuştur. Aleviler bunların içinde yarası en eski ve kanaması en büyük olanların başında geliyor. Türkiye’nin tüm saklı hayatlarını örnekleyen Alevi kimliğinin dramı, Sünni çoğunluğun da trajedisidir” diyor.

Yapımcılığını Drama İstanbul’dan Serpil Güler’in üstlendiği filmin görüntü yönetmenliğine Altın Koza’da iki kez ödül almış olan Gökhan Atılmış, müziklerine ise başta Neredesin Firuze olmak üzere çok başarılı film müziklerinden tanıdığımız Kedi Müzik (Ender Akay, Sunay Özgür) imza attı. Alevi kimliğinin dramı, Sünni çoğunluğun da trajedisidir!

PRESS (2011)

 

 Senaryo ve Yönetmen Sedat Yılmaz Görüntü Yönetmeni Demir Gökdemir Yapım Karıncalar Film /Sedat Yılmaz Sanat Yönetmeni: Nevim Doğan, Genel Koordinatör: Ufuk Tambaş Yardımcı Yönetmen: Ferit Karahan, Kamera Asistanı: Erdal Bektaş PostProdüksiyon Asistanı: Gürcan Cansever, Negatif Kayıt: Çağlar Özlek,  Işık Şefi: Arda Erkmen, Işık Asistanı: Burak Saçlı, Makyaj : Esra Bakar, Ses Kayıt: Ferit Karabina,

Oyuncular Aram Dildar (Fıra
t), Engin Emre Değer (Alişan), Kadim Yaşar (Halil), Sezgin Cengiz (Kadir), Asiye Dinçsoy (Songül), Mahmut Gökgöz (Dino Dayı), Ömer Şahin (Reşo), Fırat Altay (Kerim), Abdullah Tarhan (Çekçekçi Hamit), Aram Kılavuz (Koruma), Hakan Karsak

Konu: 90’lı yılların ilk yarısında çatışmaların yoğun yaşandığı günlerde, bir avuç gazeteci Diyarbakır’da yaşanan insan hakkı ihlallerini dünyaya duyurmaya çalışmaktadır.

Büronun teknik olanaksızlıkları yetmezmiş gibi her türlü engellemeyle karşılaşırlar. Gazetecilerin en basit işleri bile onlar için aşılması zor engeller haline gelir. Çektikleri fotoğrafları bastıracak yer bulmak ya da fotoğrafları İstanbul’a göndermek için sürekli karşılarına çıkan engelleri aşmak zorundadırlar. Gazetecilik onlar için profesyonellik gerektiren bir iş olmaktan çıkmış, ölüm kalım meselesi haline dönüşmüştür.

NOT: Özgür Gündem Gazetesi, 30 Mayıs 1992 de yayına başladı. Yayınlanan 580 sayısının 486 sı hakkında dava açıldı. Gazete hakkında 3 kez 30 gün, 15 kez 15 gün, 2 kez 10 gün kapatma kararı verildi. 1993 yılından itibaren OHAL bölgesinde satışı yasaklandı. 14 Nisan 1994 de mahkeme kararıyla tamamen kapatıldı. Sorumlu Yazıişleri müdürleri hakkında toplam 147 yıl hapis cezası, 20 milyar 45 milyon lira para cezası verildi. 1992 yılında öldürülen gazeteciler sıralamasında Türkiye birinci oldu. 1992 yılında 14 gazeteci, 2 gazete dağıtımcısı öldürüldü. 1993 yılında9 gazeteci, 13 gazete dağıtımcısı ya da bayii öldürüldü. 1994 yılında 7 gazeteci, 2 gazete dağıtımcısı öldürüldü.

OĞUL (2011)

 

 Senaryo ve Yönetmen Atilla Cengiz Görüntü Yönetmeni Baybars Tekin Yapım Maya Yapım/Canan Evcimen Obay Yapım Sorumlusu: Aydın Ermiş, Kameraman : Bülent Şengül, Online Kurgu: Ersin Kahraman, Asistanı: Burak Can, Işık Şefi: Özgür Yücel, Ses Tasarım ve Final Mix: Meriç Erseçgen,

Oyuncular: Rıza Akın (Musa), Enes Atış (Soner), Şahin Ergüney (İsmet), Nurinisa Yıldırım (Zere), Gökhan Atalay (komutan), Kuvvet Yurdakul (karakol komutanı), Sezgin Birol Henden , Duygu Yetiş (Kürt Kızı), Beytullah Dizdar, Ertan Kara, Emine Kara, Harun Gündoğdu, Yaşar Kemal Habiboğlu, Barış Ertürk, Selim Tamcı, Burhan Ustaoğlu, Samet Baban, Şenol Yaşar, Burcu Kesikoğlu

Konu: On sekiz yaşındaki Soner, Tunceli’de mevsimlik fındık işçiliği yapan sevdiğini görmek için Giresun’dan yola koyulmuştur. Kasabanın dışına yaptığı bu ilk yolculukta, kuş uçmaz kervan geçmez dağlar arasından ilerleyen otobüsü bir geçici karakolda durdurulur. Sorgulanmak üzere karakola alınan delikanlı Tunceli’ye gitmeyip memleketine geri dönmesi öğütlenerek bir yol kavşağında bırakılır, ancak söylenenleri dinlemez ve işçi taşıyan bir kamyonetle yoluna devam eder. Kamyonet kaza yapınca, dağa çıkmış bir gencin babası olan Musa’yla yolları kesişir. Askerler Musa’yı uyarır: Birkaç gün içinde dönecek olan fındık işçilerinin içinde oğlunu görmezlerse bunun hesabını soracaklardır.

 

NAR (2011)

 Senaryo ve Yönetmen Ümit Ünal Görüntü Yönetmeni Türksoy Gölebeyi Müzik Selim Demirdelen Yapım Artı Film/Türker Korkmaz Kurgu: Çiçek Kahraman, Sanat Yönetmeni: Elif Taşçıoğlu, Kostüm Tasarım: Esra Bayram, Ses Tasarımı: Burak Topalakçı, Oyuncu Seçimi: Luiza Almızrak, Müzik: Selim Demirdelen, Yönetmen Yardımcıları: Cem Öztüfekçi, Serpil Ülker, Gizem Kuru, Yapım Ekibi: Harun Onur İzmir, Gökhan Gezen, Yaman Birman, Yapım Yardımcıları: Arzu Gönülal Sekülü, İrem İlter Akay, Sanat Ekibi: Sıla Karaca, Didem Coşkun, Kamera Ekibi: Yalçın Avcı, Asım Ertürk, Işık Ekibi: Sedat Kılıç, Tayfun Okur, Yener Okur, Boom Operatörü: Oktay Baki, Makyaj: Sevinç Kaygun, Saç Tasarımı: Hüseyin Aydın, Hüseyin Yıldırım, Kostüm yard.: Yasemin Keskin, Set Ekibi,: Selim Özdamar, Kamera Arkası: Sıla Ünlü, Prodüktör: Arda Erkman, Renk Düzeltme: Merih Öztaylan, Görsel Efekt: Emre Aypar, Mutlu Çağdaş Usta, Utku Ertin, M. Yasin Yalva, Laboratuar Yöneticisi: Yusuf Özbek, Kopya Baskı: Mustafa Koç, Ersan Gümüş, Ayhan Kısa, Film Yıkama: Selahattin Turgut, Orhan Turgut, İlhan Özkan, Sinan Kılıç, Aydın Yeniçeri, Bora Büyükdikbaş, Hüseyin Sargın, Süleyman Göktaş, Serkan Yiğitkoç, Cihan Kılıç, Adnan Güdük, Burcu Doğanay, Şarkı: “Nar Taneleri” Söz Ümit Ünal, Müzik ve Düzenleme: Selim Demirdelen, Yorumcu: Jehan Barbur

Oyuncular: Serra Yılmaz, İrem Altuğ, İdil Fırat, Erdem Akakçe, Şükran Ovalı, Ayla Arslancan, Emirşah Bora, Ezgi Ayaz, Ali Ercan Gümüşbaş, Burak Akdereli, Fatih Uslu, Nehir Karanfil,

Konu: Hepimiz nar taneleri gibi birbirinden ayrıyız: Hem çok benzeriz, hem de çok farklıyız. Ama açılmamış bir bütün nar gibiyiz aynı zamanda. Bizi bir arada tutan kabuk; birbirimize duyduğumuz inançtır. Peki ya o kabuk çatlarsa... Ya birbirimize duyduğumuz güven dahil inandığımız her şeyden kuşkuya düşersek... Ya adalet duygumuz kaybolursa... Ya, her insan kendi adaletini aramaya başlarsa… Çatlayan bir nar gibi taneler her yere yayılmaz mı? Nar; bir kadının kendi adaletini aramasıyla başlayan bir öykü…

Ödüller

23. Ankara Film Festivali
        ►Elif Taşçıoğlu “En iyi sanat yönetmeni”

48. Antalya Altın Portakal Film Şenliği
        ►Ümit Ünal “Kadınlar Jürisi özel Ödülü”


MÜHÜRLÜ KÖŞK (2011)

         Senaryo ve Yönetmen Serkant Yaşar Kutlubay Görüntü Yönetmeni Sedat Ülker Yapım Ber Ay Film/ Filiz Kutlubay Kostüm: Tümay Tüzüner, Makyaj: Eren Kanat, Ses: Dünay Kılıç, Yardımcı Yönetmen: Mehmet Şeylan, Işık Şefi: Turgut Pelit, Set: Selim Acar, Kamera: Özer Öner, Müzik: Ayhan Orhuntaş, Kurgu: Fatih Sarıtaş, Efekt: Erhan Cerit,

Oyuncular: Sibel Gökçe, Murat
Yatman, İbrahim Halil Şahin, Davut İnce, Zafer Işık, Özlem Yücel, Çocuk Oyuncular: Berke Kutlubay, Oza Tepiroğlu

Konu: Polislerden kaçan bir çete mühürlü bir köşk bulur, mühürü söküp girip saklanırlar. Ev de lanetli ruhlar vardır. Çete elemanları için ölüm kalım mücadelesi başlar, günahlarının bedeli bu dünyada ödenecektir

MUSALLAT 2 LANET (2011)


     Senaryo Ve Yönetmen Alper Mestçi Görüntü Yönetmeni Türksoy Gölebeyi, Müzik Reşit Gözdamla Yapım Mia Film/Banu Akdeniz Yardımcı Yönetmen: Serap Danış, Kurgu: Efe Hızır, Post Prod. Koord.: Ülkü Demirkol, Genel Koordinatör: Mesut Ünlü, Sanat Yönetmeni: Aslı Akıncı, Görsel Efektler: Hakan İlhan Kaya, Prodüksiyon Amiri: Ahmet Çalkap, Asistanları: Kazım Akdeniz, Vedat Kurudirek, Özgür Karahan, Yönetmen yardımcıları: Seliha Karataş, Samet Akdeniz, Metin Akyüz, Reji Koordinasyon: Merve Tırnovalı, Yönetmen Asistanı: Sinan Kaçar, Focus Puller: Alper Soykan, Kamera Asistanı: Ertaç Koçak, Doğan Aslan, Ses Kayıt: Mehmet Kılıçel, Boom Operatörü: Gökhan Pınar, Işık Şefi: Ersin Aldemir, Işık Asistanları: Ceyhun Parla, Özenç Kaya, Arif Bilbay, Metin Kaan Aman, Sanat Departmanı: Özgür Soyyılmaz, Nihal Vardar, Kostüm: Çağla Köseoğlu, Merve Hepgirginer, Makyöz: Tuğçe Sevim, Aysun Bakar, Set Amiri: Sabri Kork, Set Asistanları: Bülent Davulcu, Engin Hamza, Gökhan Kork, Anıl Şahin, Lab. Kord.: Pınar Zorlu, Negatif Yıkama: Özkan Sevinç, Film Baskı: Adnan Şahin, Uğur Orbay, Bülent Şahin, Rıdvan Kara, Film Yıkama: Özkan Sevinç, Kadir Burç, Arif Şengül, Özbir Pınarbaşı, Kopya Kontrol: Rıdvan Kara, Arif Şengül, Şafak Film Stüdyolarında hazırlanmıştır.

Oyuncular : Türkü Turan (Elif), Tülay Bursa (Ümmü), Başay Okay (Hatice), Zeliha Güney (Özlem), Selim Gürata (Turan), Ozan Öğüt (Cenk), Saliha İpekçi (Öykü), Koray Şahinbaş (İbrahim), Sinem Öcalır, Meral Koro (babaanne), Levent Beceren (Amca), Oktay Tosun (yaşlı amca), Veysi Alışkan (Hoca), Taliha Sonag (ködeki teyze), Ahmet Öğren (büyükbaba), Nurcan Aktaş (Falcı), Meryem Demir (bebk), Simra Bacaksız (kadın), Mehmet Küçükçakır (çoban), İbrahim Tekin (Elif’i bulan köylü), Isa Şen (definecvi), Sezai Çilci (defineci), Kölüler: Ası Akıncı, Hatice Poyraz, İsmail Akın , Hakkı Ateş, Asuman Kostak, Nalan Olcayalp

Konu: Çok anlatılan, gerçek bir hikayeden yola çıkılarak çekilen Musallat 2: Lanet yine birinci film gibi psikolojik bir korku... İnsanın 2 yaşından öncesini hatırlayamaması ve o yılların karanlığı üzerine bir film. Elif (Türkü Turan) filmde kapkaranlık geçmişinle yüzleşmek zorunda kalan bir öğretmeni canlandırıyor. Ve yaşadığı tüm sorunların aslında geçmişindeki büyük bir hatadan kaynaklandığını öğreniyor. Bu büyük hata ise yanlış zamanda ve yerde yapılan, korkunç ve çözülmesi mümkün olmayan bir büyü..

Türk sinemasının korku filmleriyle arasının pek de iyi olduğu söylenemez. Cahil cesaretiyle girişilmiş bir iki denemeyi saymazsak 56 yıl öncesine kadar bir elin parmaklarından bile daha az yerli üretim korku filmi izleme imkanı bulabilmiştik. Bu yokluğa rağmen Türk sinema seyircisinin korku filmlerine karşı, video furyası sırasında zirve yapmış bir şekilde, yoğun bir ilgisi süregelmiştir. Son yıllarda karşımıza çıkan pek çok örneğin bu açlığı doyurmak ya da hap yaparak para kazanmak adına sömürmek için yola çıktığı ortada... Sinemacılarımız şunu fark etti; korku filmleri düşük bütçeli ama seyirci garantisi olan işler... Neden çekmeyelim ki? Henüz bir Dario Argento ya da John Carpenter'ımız yok ama bu türe gerçekten meraklı ve daha iyisini çekmek için çaba veren bir iki ismi işaretlemiş durumdayım. Alper Mestçi bunlardan biri... İlk Musallat filmi ile hedefe çok yakın düşmüş bir ok fırlatmış ve tür adına epey umut vaadetmişti. Araya giren KanalİZasyon faciasını saymaz
sak, kendisinin yetenekli ve takibe değer bir yönetmen olduğunu düşünüyorum. Sahan Gökbakar'ı meşhur eden adam olarak da tanınan yönetmen, ilk filmde olduğu gibi Musallat 2: Lanet'te de Türkleri korkutanın ne olduğunu çok iyi bilerek yola çıkıyor. Bir Asya ve doğu topluluğu fertleri olarak kurt adamlar, vampirler fantastik olarak keyif verse de asıl korktuğumuz şeyin doğaüstü fenomenler ve özellikle de cinler olduğu çok açık. İnsanlara musallat olan cinler, ifritler ekmeği bundan sonra da yenecek bir korkutma figürü olarak karşımızda. Bu defa çocuk sahibi olamayan Anadolu köylüsü bir ailenin bu uğurda uğursuz bir büyücü kadından yardım istemesi ve sonrasında onların ve çocuklarının başlarına gelenler konu edilmiş... Birazdan yazacağım olumsuzluklardan önce dürüstçe itiraf edeyim, film şimdiye kadar izlediğim en iyi cin çarpma sahnelerine sahip. DVD'si çıkınca evde yalnız başına izlemekten ve ışıklar açık uyumaktansa, sinemada izleyin derim. Hikaye doğru çıkış noktalarına sahip olsa da, senaryo, bu iyi çekilmiş, fena oynanmamış filmin yumuşak karnı. Gerçekten korkutan bir sürü sekansa sahip olan hikaye en başta söyleyeceğini finale saklayarak güya sürpriz yapıyor ama öylesine kolay tahmin edilir bir olay örgüsü var ki, bu çaba izlediğimiz ve keyif aldığımız bir filmden giderek sıkılma noktasına götürüyor bizi. Ayrıca kurgu da anlatılanları birbirine bağlamak konusunda çok başarılı değil. Abartılı müzik kullanımı ve Hasan Karacadağ filmlerini aratmayan bağırış çağırış, filme faydadan çok anlarsınız ki az zarar veriyor. Cin figürü kendi başına ve sessizce korkuturken bu kadar çığlığa, çırpınışa ne gerek var? Bir kaç yıl önce izlediğim The Objective bu konuda gayet iyi bir örnek... Keşke Mestçi bu filmi görmüş ya da oradaki tarifleri kapmış olabilseydi. Ayrıca bazı özenti planları da anlamlandırmak mümkün değil. Bilirsiniz, korku filmlerinde objeler üzerinden detay çekimler yapılarak seyirci az sonra izleyeceği şiddete hazırlanır. Özellikle yeni yönetmenlerin çok sevdiği bir numaradır bu... Eğer kamera masada kanlı bir biftek parçasına zoom yapıyorsa, sonra parçalanarak ölen birine rastlayacaksınız. Alper Mestçi bu numarayı hem yanlış anlamış hem de abartmış Sürekli yemek göstererek vakit kaybediyor film; çilekli pasta yiyen kız, yumurta kıran anne, kemik yiyen köpek, tavuk yiyen kız arkadaş... Ardından gelen bir şey olsa anlayacağım ama... Şık görünmesine rağmen filmi yavaşlatmaktan başka işe yaramayan bir çaba. Oyuncular kendilerine bir karakter yaratma imkanı tanımayan, daha çok olaylarla ilgilenen senaryo yüzünden çok önemli performanslar sergileyemiyor ama plastik efektler konusunda Dükkanül Hayal ekibinin profesyonel çabası alkışlanmaya ve izlenmeye değer.

Yine de yiğidi öldürelim hakkını yemeyelim. Alper Mestçi, türe meraklı seyirciye, daha yeni izlediğimiz Mühürlü Köşk gibi bir filmden çok daha ötesini vermeye çalışıyor ve bunu başarıyor. Türe gerçekten ilgili bir yönetmen olarak bir gün, gerçekten iyi bir senaryoya kavuştuğunda, çok başarılı işlere imza atacağı ortada ve kusurlarına rağmen Musallat 2 iyi çekilmiş, epey korkutucu anlara sahip ve bu yüzden de seyircinin seveceği bir film... Mestçi ve diğerleri sayesinde Türk korku sineması giderek daha başarılı örnekler verecektir, buna hiç şüphem yok. (Tolga Murat Şen—www.beyazperde.com)

 



MİSAFİR (2011)

 


 
Senaryo ve Yönetmen
Ozan Aksungur Görüntü Yönetmeni: Türksoy Gölebeyi, Yapım Volkan Sümbül/Şebnem Aksoy Yapım Tasarım: Aslı Aydoğan, Tretman: Seda Altaylı, Ozan Aksungur, Uygulayıcı Yapımcı: Seda Peker Özkan, Müzik: Barış Diri, Kurgu: Aziz İmamoğlu, Ümit Demir, Yardımcı Yönetmen: Nuray Keten, Sanat Yönetmeni: İskender Değirmenci, Ses Kayıt: Murat Şenürkmez, 1. Yönetmen Yard.: Niyazi Cambaz, 2. Yön. Yrd. Elif Gülşen, Yapım Amiri: Bilgin Altunbaş, Kostüm: Eftal Sayım, Makyaj: Perihan Sarak, Kuaför: Ayhan Atasoy, Işık Şefi: Kayhan Yılmaz, Set Amiri: Tamer Gende, Kamera Asistanı: Sercan Sert, Işık Asistanı: Turgay Esen, Sanat Asistanları: Müge Aksu, Erkan Pala, Boom Operatörü: Ömür Muldur, Volkan Oruç, Posty Prod. Sorumlusu: Umut Açıkalın, Renk Düzeltme: Ferhat Gökkaya, Laboratuar Sorumlusu: Erkan Aktaş, Negatif Kayıt: Şafak Mıhlaç, Baskı Renk kontrol: Erol Şahin, Kopya Baskı: Zekeriya Şahin, Osman Yıldız, Film Yıkama: Yahya Öztürk, M. Mustafa Oruç, Mustafa Şahin, Ali Komaz, Tuncay Koçtürk, Soma Kaymakçı, Fono Film Laboratuarlarında hazırlanmıştır.


Oyuncular: Halit Ergenç (Oktay), Lale Mansur (Ayşe), Yeşim Ceren Bozoğlu (Makbule), Murat Mahmutyazıcıoğlu (Ahmet), Ertdem Ergüney, Yılmaz Meydaneri, Burak Aslantürk, Yıldırım Yılmaz, Yüksel Erdoğan, Niyazi, Canbaz, Akil Gür, Şebnem Aksoy, Bilgin Altunbaş, Tamer Gende, Alperen Yılmazer, Osman Çeribaş, Barış Diri, Yusuf Gök, Murat Işık, Sevda Özkan,

 Konu: Oktay, uzun yıllardır yaşadığı Paris’ten memleketi Kütahya’ya geldiği ilk gece, bunca yıldır onu evinden uzakta tutan nedenlerle bir kez daha yüzleşir. Şehri yeniden terk etmek üzereyken, tesadüf eseri kapısından içeri girdiği bir uzak akraba evinde Ayşe ile karşılaşır.

Ayşe, dört duvar arasından ibaret olan küçük dünyasına sığamayan, evliliğinde mutsuz, taşralı bir kadındır. Oktay ve Ayşe, yıllar sonra birbirlerinde mutluluğu bulurlar. Mutluluğu sürdürebilmenin tek yolu ise, Ayşe’nin Oktay ile birlikte Paris’e gitmesidir Ayşe, belki de ilk kez mutlu olabilme fırsatıyla, hayat diye bildiği her şey arasında bir tercih yapmak zorunda kalır. Ayşe’nin kararı, hiçbir yerde evinde hissedemeyen Oktay’ın, kendi hayatındaki “misafir”liğinin sona erip ermeyeceğini de belirleyecektir.


MAVİ PANSİYON (2011)

 


 Senaryo ve Yönetmen
Nezih Ünen Görüntü Yönetmeni Soykut Turan Müzik Nezih Ünen Yapım Nezih Ünen/Hasan Aslanoba Kurgu: Mihraç Can Bakıner, Aziz İmamoğlu, Sanat Yönetmeni: Türker İşçi, uygulayıcı Yapımcı: Renan Kaleli, Kamera Asistanı: Hande Cicibaşoğlu, Kamera Teknisyeni: Şefik Ağırtmış, Işık şefi: Serdar Ünlütürk, Asiatanı: Nejat Uğurlu, 2. Sanat Yönetmeni: Kerem Ardahan, Makyaj: Gila Benezra

Oyuncular: Fadik Sevin Atasoy /Bahar), Özlem Tekin (Esra), Tan Sağtürk (Koray), Yunus Güner (Ahmet), Nail Kırmızıgül (Kerim), Peli
n Acar (Zeynep), Veysel Diker (Halil), Nathalie Griffin (Erika), Zeynep Beşerler (Elif), Buket Aslan, Şeyda Şaşmaz, Ercan Tezelli

Konu: Başarılı ve yakışıklı bir mimar olan Ahmet (Yunus Güner), Elifle (Zeynep Beşerler) evliliğinin hüsranla sonuçlanmasının ardından aşka inancını kaybetmiştir. Ancak, kendini toparladıktan sonra gözde bir çapkın olarak hayata geri döner.


Aradan geçen yıllarda her yaz olduğu gibi tatil için Ege sahilindeki Mavi Pansiyona giden Ahmet’in ilgisini, aynı yerde kalan iki kız arkadaş çeker; Bahar (Fadik Sevin Atasoy) ve Esra (Özlem Tekin). İkili, çok yakın arkadaş olmalarına rağmen farklı karakterlere sahiptir, özellikle aşk konusunda… Esra daha rahat ve aldırmaz görünürken Bahar, romantik ve duygusaldır. Zıt karakterli iki güzel kadın ve yalnız, aşka uzak ama çapkın bir adam…

Mavi Pansiyon’da yaşanan ilişkiler bununla bitmez; Pansiyon sahipleri olan çift Zeynep (Pelin Acar) ve Kerim (Nail Kırmızıgül) ile, tatile gelmiş bir çift olan Almanyalı Halil (Veysel Diker) ve karısı Erica (Nathalie Griffin) de aynı günlerde aşkın farklı yüzleri ile tanışırken Koray (Tan Sağtürk) ise iki güzel arasında kararsız kalan Ahmet’e iddialı bir rakip olacaktir. O yaz Mavi Pansiyondakiler için aşkın bilinen kuralları yıkılır..


LÜKS OTEL (2011)

 

Senaryo ve Yönetmen Kenan Korkmaz Görüntü Yönetmeni Kenan Korkmaz Müzik Nuri Harun Ateş

Oyuncular: Necip Memili, Ali Düşenkalkar, Savaş Özdemir, Ceren Altundaşar , Şendal Yıldız , Melih Düzenli , Müslüm Köse , Turgut Bağır , Devrim Yakut , Mustafa Dağlı , Ata Çağdaş Yıldırım

Konu:: Lüks Otel, aynı otelde dört çıkışsızlık öyküsünü birleştiriyor. Terör örgütünü geride bırakıp yeni bir hayatın peşine düşen Mehdi, Taliban'dan kaçan Afgan bir aile, hayallerindeki İstanbul’da hayatlarını diledikleri gibi yaşamayı umut eden genç bir gey çift ve adeta kapana kısılmış uyuşturucu bağımlısı bir genç kız. ... Başta onlar için umudun getirdiği bir durak olan bu “Lüks Otel”, zaman içinde sıkışıp kaldıkları bir araf haline gelir...Ne kadar kaçarlarsa kaçsınlar öteki olmaktan aslında belki de hiç kurtulamayacaklardır. Yine de sessizdirler, çok nadir duyarız konuştuklarını veya tepki verdiklerini...Bir bitkinlik vardır üstlerinde ama belli ki çığlık çığlığa yardım çağırmaktadırlar. Yine de seslerini duyabilmek için belki de öncelikle bizim bir öngörüye ihtiyacımız var dır .

ÖDÜL

48.Antalya Film Şenliği (2011)
        ► Kenan Korkmaz: En İyi Görüntü Yönetmeni .

LABİRENT (2011)

 

Senaryo ve Yönetmen Tolga Örnek Görüntü Yönetmeni Burak Kanbir Yapım EKİP Film/Tolga Örnek, Murat Dörtbudak Teknik Danışman: Tunca Eskiverdi, Müzik: Erdem Tarabus,Cavit Ergun, Can Gox, Kurgu: Oğuz Çelik, Sanat Yönetmeni: Burhan Türk, Kostüm tasarım: Funda Büyüktunalıoğlu, Ortak Yapımcılar: Robert Malzahn, Aslı Yorgancıoğlu, Sebastian Popp, Neslihan Dörtbudak, Yapım Koordinatörü: Leyla Güver Beck, Uygulayıcı Yapımcı: İsmail Çağlar, Kameraman: Ali Murat . Altınışık, Kurgu Asistanı: Mertcan Kuru, Yardımcı Sanat Yönetmeni: Yeliz Çiçek, Sanat Asistanı: İrfan Toprak, Ses Mühendisi: İsmail karakaş, Ses Tasarım Final Mix: Burak Topalakçı,

Oyuncular: Timuçin Esen (Fikret), Meltem Cumbul (Reyhan), Sarp Akkaya (Bülent), Rıza Kocaoğlu (Haluk), Umut Kurt (Zait), Melike Gün
er, Ozan Bilen (Rasim), Etrdal Küçükkörmükçü (Serdar), Cem Bender, Altan Gördüm, Vahide Gördüm, Emre Melemez, Aslıhan Gürbüz, Alptekin Serdengeçti, Numan Acara, Girey Altıok, Gülnur Alize Gördüm, Yurdaer Okur, Amith Rahman, Martin Turner, Alize Gördüm, Burhan Türk


Konu: İstanbulda kalabalık bir caddede büyük bir patlama meydana gelir. 30u Amerikalı, 5i İngiliz, 95 kişi ölür. Bu katliam Türkiye’den Londra ve Washington’a şok dalgaları halinde yayılır. Yeni kurulmuş olan bir terör örgütü saldırıyı üstlenir. Bu patlama yalnızca bir başlangıçtır.

Labirent, bölgedeki tek demokratik Müslüman ülke olan Türkiye’yi kaosa sürükleyecek ve Orta Doğudaki hassas dengeleri bozacak ikinci ve daha acımasız bir saldırıyı önlemek amacıyla Türk İstihbaratı tarafından yürütülen operasyonun kod adıdır. İlk saldırıdan sonra Türkiye, teröristler ve Türk, Amerikan ve İngiliz istihbarat teşkilatlarının savaş alanı haline gelir. İstanbul’dan Mardin’e, Frankfurt’tan Kuzey Irak’a uzanan bu mücadelede herkesin kendine ait bir gündemi vardır.

Hikâye, bir grup Türk istihbaratçısının ve onların terörist örgütü durdurma çabaları üzerine kuruludur. Bu grup Fikret ve Reyhan adlı iki istihbaratçı tarafından yönetilir. Fikret, hayatında işinden başka hiçbir şeyi olmayan yalnızlığı seçmiş bir istihbaratçıdır. Reyhan ise ülkenin en iyi istihbaratçılarından biri olmasının yanında aile hayatıyla kariyeri arasındaki dengeyi korumaya çalışan bekâr bir annedir. Fikret açıkça dillendiremese de ikisinin ortak mücadeleleri ve yaşadıkları zorluklar onları bir araya getirir

 

KUTSAL DAMACANA DRACOOLA 3 (2011)

 

Yönetmen Korhan Bozkurt Senaryo Şenol Zencir Görüntü Yönetmeni Ferhan Akgün, Soner Buvan, Ali Özel Yapım İyi Seyirler Film/Selin Altınel , Şenol Zencir Kurgu: Sabri Ümit Demir, Müzik: Birol Can, Yardımcı Yönetmen: Özlem Kaya, Reji kordinasyon: Berkay Akbudak, Reji Devamlılık: Gamze Camekan, Kamera Operatör A: Soner Buvan, Kamera Operatör B: Akın Şahin, Panther: Veysel Şahin, Set Foto: Nuray Kılıç, Yapım Koordinatörü: Ayhan Kanat, Prod. Ast.: Ömer Tunar, Levend Ekici, Ferhat Tahincioğlu, İsmail Çorluoğlu, Duygu Demir, Sanat Yönetmeni: Burhan Türk, Kostüm: Sevde Maher, Sreçilay Doğan, Işık Şefi: Mehmet Kaygusuz, Işık Ast.: Aziz Artuç, Selçuk Güngörmezler, Özgür Kıyak, İbrahim Ayhan, Set Amiri: İbrahim Çakır, Set Ast.: Ali Önal, Ferhat Özdemir, Ses Kayıt: Çağdaş Karagöz, Furkan Atlı,
Tayfun Çolakoğlu, Renk Düzenleme: Mustafa Gökçe, Halil Polatlı,

Oyuncular: Ersin Korkut (Sabahattin/Kara Murat), Şahin Irmak (Vlad/Dracoola), Özge Ulusoy (Demet/Isabella), Creyhun Fersoy (Ertan), Hüseyin Elmalıpınar (Cevdet/Kenan), Sinan Bengier (Tamer), Erecan Gümeci (Kaşika), Abidin Yerebakan (Mafya), Güzin Usta (Tamer’ın karısı), Cebrail Okçu (nakliye), Yakup Konca (nakliye), Ayhan Kanat (yönetmen), Kemal Arslan (kontrolör), Ahmet Bilgin (kontrolör), Eyüp Bahşi (garson), Alp Coker (Ergen), Kubilay Güleçoğlu (ergen), Duygu Yıldız (Türk filmi kadın), Nazım Karagöz (Türk filmi adam), Yakup Yavru (Hikmet usta), Yahya Çelebi (yeniçeri), Şenol Şahin (yeniçeri), Yıldıray Yıldızoğlu (şıracı), Şenol Önder (Mustafa Usta), Rıdvan Göksu (vezir), Burhan Türk (padişah)

Konu: Henüz minik bir bebekken kendisini cami avlusunda bulan yavru Sebahattin / Sebo (Ersin Korkut), güvercinlerin ve kumruların yemleriyle beslenip kendi kendini yetiştirmiştir. Akıl bali olduğunda zengin bir işadamının konağında iş bulan ve kızı Demet’e (Özge Ulusoy) plâtonik bir aşkla bağlanan Sebonun mutluluğu bir anda bozulur. Bir geceyarısı ansızın müştemilâtın kapısı çalınır, gelen efsanevi kan emici Kont Dracula’dır (Şahin Irmak).

KOLPAÇİNO: BOMBA (2011)

 

Yönetmen Şafak Sezer Senaryo Suat Özkan, Serkan Şengül, Kaan Ertem, Şafak Sezer Görüntü Yönetmeni Kamil Çetin Müzik İskender Paydaş Yapım Su Filmcilik / Tayfun Topal Kurgu: Doğuş Onur Karasu, Sanat Yönetmeni Caner Gürlek, Kostüm Baran Uğurlu, Yapım Koordinatörü: Hakan Özbek, Uygulayıcı Yapımcı: Şahin Alparslan, Yapım Asistanı: Nuri Öz, Yardımcı Yönetmen: Erhan Tursun, Reji Koordi
nasyon:
Aslı Kay, Yönetmen Yardımcısı: Silva Delioğlu. 1. Yönetmen Yardımcısı: Tanju Berk, 2. Yönetmen Yardımcısı: Serdar Aşkın, Kamera Asistanı: Emrullah Altuntaş, Eyüp Erdoğan, Emre Pekçakır, Kameraman: Arda Canel, Selçuk Ekmekçiler, Focus Puller: Alex Hergeleci , İsmail Ülgen, Flycam Operatörü: Mehmet Öztekin, Panther Operatörü: Hamza Şahin, Kurgu Asistanı: Gürcan Cansever, Renk Düzenleme Asistanı: Çağlar Özlek, Işık Şefi: Feramuz Tuna, Sanat Asistanı: Burak Yıldırım, Kostüm Asistanı: Elçin Dülgeroğlu, Kuaför: Eyüp Kızıldere, Ses Operatörü: Okan Selçuk, Boom Operatörü: Erkan Ateş, Zafer Dikmen, Set Amiri: Kenan Parlak, Afiş: Recep Aktürk

Oyuncular Aydemir Akbaş (Sabri), Şafak Sezer (Özgür), Arzu Yanardağ (Şale), Ferdi Merter (Kemal), Mehmet Ali Kaptanlar (Reşat), Kemal İnci (Kudret), Fatoş Sılan (Nurdan), Orhan Aydın (Nedim), Kubilay Penbeklioğlu (Mertay), Ali Çatalbaş (Tayfun), Tuğba Melis Türk (Cemile), Kadir Kandemir (Amir), Ebubekir Öztürk (Ganyontçu), Serkan Şengül (Şahin), Özcan Varaylı (Müşteri), Günay İbicioğlu (Müşterinin Karısı), Aslı Bankoğlu (Banka Görevlisi), Volkan Adıyaman (Bombacı Kuzen), Seyhan Arman (Vokalist), İhsan İlhan (Muhasebeci Erdal),

 Konu: Özgür (Şafak Sezer) zengin bir ailenin evladıdır. Ancak hayatından memnun değildir. Ne cimri babasından destek görmekte, ne de zengin kayınpederinden… Özgür’ün geçmişten gelen sevgilisi olan Şale (Arzu Yanardağ) çıkaracağı albüm için maddi destek beklemektedir. Bu desteği bulamayınca Özgür’ü, gizlice çektiği bir şantaj kaseti ile tehdit eder. Kalbi kırık bir kadının ’kadınca’ intikamı gibi görünen bu durumun arkasında aslında çok büyük hesaplar vardır. Özgür bu durumdan çıkabilmek için kolpaçı arkadaşları Sabri (Aydemir Akbaş) ve Tayfun’dan (Ali Çatalbaş) yardım ister. Kendisine çok güvenen bu ekip, Özgür’ü kurtarmaya çalışırken, kendilerini daha büyük belaların içinde bulurlar…

 

KİR “QUİREJ” (2011)

  Senaryo ve Yönetmen Yusuf Çetin Görüntü Yönetmeni: Sedat Ülker Müzik Vedat Yıldırım Yapım Ararat Film/Yusuf Çetin Sanat Yönetmeni: Fırat Çete, Uygulayıcı Yapımcı: Ferdi Alaboğa, Yardımcı Yönetmen: Ali Rıza Güler, Şermin Alçınkaya, Işık Şefi: Berzan Yücel, Sanat Asistanı: Racia Kaya,

Oyuncular: Cengiz Toprak, Yusuf Çetin, Zilan Odabaşı, Yalçın Dümer, Volga Sorgu, Eyüp Çalış, Berzan Yücel, Meltem Savcı

Konu: Türkiye'nin doğusunda yaşanan korucu problemlerini sinema perdesine taşıyan film, hem bölge insanın 30 yıldır çektiği savaşın sıkıntılarını hem de kadın üzerindeki erkek egemen toplumun baskılarını irdeliyor...

 

KAYIP ÖZGÜRLÜK (2011)

 

Senaryo Ve Yönetmen Umur Hozatlı, Görüntü Yönetmeni H. Mazlum Karaman Müzik Nail Yurtsever Kurgu: Aytekin Birkon, Sanat Yönetmeni: Kezban Bozan, Yardımcı Yönetmen: Ali Rıza Güler, Serhat Halis, Focus Puller: Sedat Koçak, Online Kurgu: Gürcan Cansever, Işık Şefi: Berzan Yücel, Işık Şef Yardımcısı: Gökhan Calp, Işık Asistanı: Müjdat Yücel, Kostüm: Elif Ayaz, Ses Teknisyeni: Orçin İnceoğlu, Vokal: Eylem Aktaş


Oyuncular Öznur Kula (Selvi), Aydın Orak (Av. Murat ), Serdar Kavak , Vedat Perçin, Musa Yıldırım, Mehmet Ünal, Ömer Şahin, Tayfur Aydın, Koray Tarhan, Aysun Akgün, Gül Kem, Miran Gültekin, İbrahim Turgay, Baran Demir, Cemal Taş, Ali Rıza Şahin, Mustafa Demirsoy, Sinan Aydın, Halime Aydoğan, Hatice Doğan,

Konu: 1990’lı yılların ortalarında İstanbul’da bir sabah, Deniz Şahin adlı bir genç, silahlı ve sivil kişiler tarafından evinin bulunduğu sokakta kaçırılır. Gencin götürüldüğü yer JİTEM adlı kontrgerilla örgütünün sorgu merkezi, kaçıranlar ise JİTEM timidir. Timin amacı, örgüt üyesi olmakla suçladıkları Deniz Şahin’den örgütün faaliyetlerine ilişkin bilgi almaktır…

Üç hafta boyunca işkence yaptıkları Deniz Şahin’den bilgi alamayan JİTEM şefi Kemal ve ekibi, elde ettikleri yeni bir istihbarat sonucunda, örgütün para kuryesi olarak suçlanan Liceli’yi kaçırırlar. Aynı sorgu üssünde uzun süre yaptıkları işkencelerde Liceli’yi çözemeyen JİTEM ekibi bu kez Liceli’nin 17 yaşındaki kız kardeşi Lili’yi kaçırıp ağabeyine karşı kullanırlar.

 

KAYBEDENLER KULÜBÜ (2011)

 

Yönetmen Tolga Örnek Senaryo Tolga Örnek, Mehmet A. Öztekin, Görüntü Yönetmeni Burak Kanbir Müzik Erdem Tarabuş , Cavit Ergun, Can Göksu, Yapım Tiglon Tolga Örnek, Neslihan Dörtbudak, Murat Dörtbudak, Kemal Kaplanoğlu, Ortak Yapımcı: Ekip Film, Kurgu: Haluk Arus, Sanat Yönetmeni: Burhan Türk, Kostüm Tasarım: Esra Bayram, Yapım Koordinatörü: Tolga Şentürk, Yapım Asistanı: Mustafa Aktaş, Yönetmen Yardımcısı: Silva Delioğlu, Yönetmen Yardımcısı: Burak Yılmaz, Karin Mecelyan, Ahmet Burçin Kılıç, Fragman Kurgu: Erkan Kezer, Kurgu Asistanı: Zeki Öztürk, PostProdüksiyon Asistanı: Gürcan Cansever, Sanat Asistanı: Yeliz Çiçek, Enes Dinç, Ses Mühendisi: İsmail Karadaş, Ses Miks: Burak Topalakçı, Boom Operatörü: Özkan Coşgun, Cast Direktörü: Luiza Almızrak

Oyuncular: Nejat İşler (Kaan), Yiğit Özşener (Mete), Ahu Türkpençe (Zeynep),Barış Bağcı (Devrim), Şafak Başkaya (Brit), Cengiz Bozkurt (Taksici), Deniz Tunca (Şebnem), Ulaş Tuzak , Şenol Erdoğan, İdil Fırat (Aslı), Rıza Kocaoğlu , Serra Yılmaz (Anne), Şirin Kılavuz (Selin), Lütfiye Cavdar (Devrim), Oya Unusta (Bardaki Kız), Güçlü Demir Toprak, duygu Yıldırım (Radyo Asistanı), Nazlı Gonca Vuslateri (Yurttaki Kız), Aliye Kalmaz (Partideki Kadın), 

Konu: Alternatif kitaplar basan bir yayınevinin sahibi olan Kaan (Nejat İşler) ile Kadıköy’de bar işleten, çok sıkı bir plak ve efemera koleksiyoneri olan Mete (Yiğit Özşener), 90’lı yılların ikinci yarısında, sanki bir yerde oturmuş konuşuyorlarmış ve kimsenin bundan haberi yokmuş gibi bir radyo programı yapmaya başlarlar. Yaptıkları program zaman içinde hem onların hem de dinleyenlerin hayatını değiştirecektir. Programın şöhreti hızla yayılırken Kaan ve Mete eski hayatlarına aynen devam ederler. Her gün başka kadınlarla yalnızlığını gidermeye çalışan Kaan, aradığı aşkı Zeynep’de (Ahu Türkpençe) bulur ve bu aşkı tutkuyla yaşamaya çalışır; aralarındaki hayat görüşü farklılığına rağmen... Bu arada herkesin ‘kendi kaybını’ bulduğu ‘Kaybedenler Kulübü’, toplumun farklı kesiminden insanları biraraya getirerek adeta bir ‘ortak mahalle’ de buluşturur. Kendi yalnızlıklarıyla bile dalga geçen, sisteme her gün başkaldıran, hayatın kıyısında yaşayan Kaan ve Mete’nin renkli hayatlarını yansıtan programın tutkunları, ‘Kaybedenler Kulübü’nün üyeleridir artık...