Powered By Blogger

17 Ekim 2024 Perşembe

72. KOĞUŞ (2011)

Yönetmen Murat Saraçoğlu Senaryo Ayfer Tunç Görüntü Yönetmeni Demian Barba Müzik Yavuz Bingöl, Fırat Yükselir Eser Orhan Kemal Yapım Sasin Film/ Yavuz Bingöl, Kerem Alışık Kurgu: Mustafa Preşeva, Sanat Yönetmeni: Mustafa Ziya Ülkenciler, Kostüm Tasarım: Seda Orsel, Gamze Kuş, Genel Koordinatör: Erden Demir, Yürütücü Yapımcı: A. Levent Üngör, Yapım Sorumlusu: Barkın Haznedaroğlu, Yardımcı Yönetmen: Günay Günaydın, Neşe Kelsoy Yönetmen Yardımcısı: Evren Karabıyık , Mehmet Yetkin Arda, Film Tarama: Çağlar Özlek, Dijital Restorasyon; Çağlar Özlek, Renk Düzenleme Asistanı: Çağlar Özlek, Gürcan Cansever, Işık Şefi: Ümit Barlas, Makyaj Tasarım; Mehtap Saltık, Ses Teknisyeni: Hasan Baran, Boom Operatörü; Erkan Ateş, Çeviri: Gürcan Cansever

Oyuncular : Kerem Alışık (Berbat), Yavuz Bingöl (Kaptan), Hülya Avşar (Fatma), Songül Öden (Meryem), Civan Canova (Katil Hilmi), Ayça Damgacı (Kara Ayşe), Bülent Şakrak, Devrim Saltoğlu (Sölezli), Volga Sorgu . (Tavukçu), Deniz Oral (Baş Gardiyan), Ömer Duran (Kaya Ali), Burcu Salihoğlu (İstanbullu İclal), Nursel Köse (Nedime), Gülsüm Kamu (Hacı Anne), Ahmet Mekin (Süleyman), Kemal Başar (Hapishane Müdürü), Yaşar Uraslı (İzmirli), Gaye Turgut (Funda), Derviş Tezcan, Deniz Özde Sürmeli (Cahide), Yıldırım Gücük (Mahkum)

Konu: Orhan Kemal’in baş yapıtlarından biri olan 72. Koğuş, insan haysiyetinin düşebileceği en dipsiz kuyunun hikayesidir. 1940’lar, 2. Dünya Savaşı’nın etkisinde kalan Türkiye’nin kıtlık yılları… Cezaevinin 72 nolu koğuşunda çeşitli suçlardan yatan Adem babalar. Onların sefaleti, acıları, insanlığa özlemi, hayata dair düşleri, çelişkileri, aşkları ve kavgaları ile bu derin çukura yuvarlanmış, en yakınını üç kuruşa vurabilecek kadar alçalmış insanların dünyası… Bir koğuşun karanlığındaki direniş ve yaşam mücadelesidir… 72. Koğuş, kalın duvarlar arasına kapatılmış insanların duvarların dışındaki akıp giden hayatla çelişkileri ve çatışmalarını yansıtır. Bir insan hikayesi olan filmde, insanlığın kaybettiği değerler bir tokat etkisiyle izleyiciye hatırlatılacak .

Ödül

16. Nürnberg Türkiye/Almanya Film Festivali

Halk Jürisi Ödülü Murat Saraçoğlu

 

YEDİ AVLU (2001)

 

 Senaryo ve Yönetmen Semir Aslanyürek Görüntü Yönetmeni Yusuf Aslanyürek Yapım Yusuf Aslanyürek, Tansel Bengüdeniz Kurgu: Cem Bahadır Mete, Sanat Yönetmeni: Özgür Duman, Yönetmen Yardımcısı: Nilay Akder, Ela Meriç, Focus Puller: Cihan Yılmaz, Işık şefi: Rauf Ayar, Makyaj: Yavuz Birsen, Ses: Kerem Aksoy, Optik Ses: Meriç Erseçken, Ses Operatörü: Bayram Karaman

Oyuncular: Evmorfia Anastasiou (Eleni), Muhammed Cangören (Eyüp), Tansel Doğruel (Yusuf), Derya Durmaz (Atzu), Nursel Köse (Zarife), Labina Mitevska (Selma), Ayhan Taş (Tahir), Özlem Turay (Zehra), Serra Yılmaz (Madam Roza), Karolin Sarı), Ali yaylı ( Deli Derviş)



Konu: Henüz otuzlu yaşlarına gelmemiş, üç çocuklu dul bir kadın olan Rum Eleni, kocasının ölümünden sonra insanlarla iletişim kurmak için her akşam bir bahaneyle mahalledeki avluları dolaşır. Mahallede aynı sokakta yedi avlu ve her avlunun da kendine özgü bir özelliği vardır: 1968 kuşağından sosyalistler, Ermeni bir aile, ölen karısının hayaletiyle yaşayan bir adam, avluda hazine arayan bir Arap aile...

 

YANGIN VAR (2011)

 

 Yönetmen Murat Saraçoğlu Senaryo Murat Batgi, Koray Çalışkan Görüntü Yönetmeni Gökhan Atılmış Yapım YOL Sinema/Koray Çalışkan Ortak Yapımcılar: Yamaç Okur, Mustafa Dok, Sanat Yönetmeni: Tural Polat, Müzik: Erol Mutlu, Işın Kucur, Levent Güneş, Kurgu: Erkan Erdem, Ses Tasarım: Umut Şenyol, Ses: Miroslav, Babic, Yardımcı Yönetmen: Ahmet Yurtkul, Yardımcı Yapımcı: Aslı Erdem, Kostüm Tasarım: Hale İşsever,  Saç/Makyaj: Ebru Süren, Focus Puller: Altuğ Özan, Işık şefi: Serdar Ünlütür, Işık Asıstanları: Ömer Ulaş Çalık, Ahmetb Kubilay Özoğlu, Nejat Uğurlu, Ali Şimşek, Ulaş İpe
k, Renk Düzeltme: Bora Gökşingöl, Online Kurgu; Emre Önal, Elif Eskiçubuk, Laboratuar: Yusuf Özbek, Teknik Yönetici: Mustafa Koç, Kopya Baskı; Ersan Gümüş, Ayhan Kısa, Film Yıkama: Selahattin Turgut, Orhan Turgut, İlhan Özkan, Sinan Kılıç, Aydın Yeniçeri, Bora Büyükdikbaş, Hüseyin Sargın, Süleyman Göktaş, Serkan Yiğitkoç, Cihan Kılıç, Adnan Bödük, Burcu Doğanay,

Oyuncular: Osman Sonant (Koşman), Nesrin Cavadzade (Asya), Erkan Can (Rizeli imam), Şerif Sezer (Sevgi Hanım), Yavuz Bingöl (DBakır Bel. Bşk), Gaffur Uzuner (Çayırbağı Bel. Bşk.), Reha Özcan (Rize Emn. Md.), Metin Yıldız (Muharrem), Hakan Karsak (Selim), Ebru Özen Şahin, Mirgün Cabas, Berk Yaygın (Lemi), Ahmet Sarıcan (Musa), Koşman Kör (Cumali), Safa Tantoğlu (Samet), İhsan Arat (Sait), Ali Ülger (Çaycı Veysel), ERrdi Işık (Rüstem), Atilla Pekdemir (Sirmen Dayı), Halil Esen (Yaşar Dayı), Creyhun Gen (Komiser), Elif Atakan (Meryem), Salim Yağcı (Kerem), Muhammed Al (Sinan), Gencağa Karafazlıoğlu (Muhabir), Selma Cıvak (bebkli kadın),

Konu: Diyarbakır Trabzon’un Çayırbağı beldesine bir itfaiye kamyonu hediye eder. İtfaiyeci Koşman kamyonu Trabzon’a getirmek icin görevlendirilir ve kendini bir yaz günü Diyarbakır’da bulur. İstemeye istemeye gittiği Diyarbakır’dan geri dönüşü sırasında yanında gizemli bir misafir, dışarıda olağanüstü bir doğa, önünde 1.000 kilometrelik bir yol ve sıradışı bir macera vardır. Aşk, heyecan, hüzün ve kahkaha dolu Trabzon dönüş yolculuğu Koşman’ın ve yol arkadaşı Asya’nın bütün hayatını değiştirecektir

 

YA SONRA (2011)

 

Yönetmen Özcan Deniz Senaryo Murat Gürvardar , Özcan Deniz Görüntü Yönetmeni Altan Dönmez Müzik Yıldıray Gürgen, Özcan Deniz Yapım Renkli Filmler /DNZ Film /Demtaş, Vural Turunç, Sinan Tekin, Ercan Deniz, Kurgu: Arzu Volkan, Sanat Yönetmeni: Kaan Kaşıkır, Kostüm Tasarım: Fulya Halilcikoğlu, Kostüm Tasarım Asistanı: Mihriban Karacaoğlu, Uygulayıcı Yapımcı: Yapım Asistanı: Berk Erker, 2. Yönetmen: Baran Özçaylan, 2. Yardımcı Yönetmen: Avni Tuna Dilligil, Set Fotoğrafları: Didem Taşçıoğlu, Kurgu Asistanı: Mesut Ulutaş, Online Kurgu: Ender Özyer, Işık Şefi: Abdullah Yazıcı, Işık Asistanı: Mücahit Vural, Makyaj: Bilay Özgök Makyaj Asistanı: Neslihan Aydın, Ses: Cüneyt Şen, Oyuncu Seçimi: Ayşegül Bafralı, Prodüksiyon Asistanı: Murat Okut, Set Amiri: Rıza Kadaifçioğlu

Oyuncular: Özcan Deniz (Adem), Deniz Çakır (Didem), Barış Falay, Cem Kantoğlu, Ragıp Savaş, (Ali), Erdem Akakçe (Ozan), Janset (Ayten), Naz Elmas, Burcu Doğan, Mehmet Ulay (Mahir), Aliye Uzunatağan (Didem'in Annesi),İsmail Düvenci (Didem'in Babası), Ayşen Gruda (Safiye Hanım), Cezmi Baskın (Adem), Aysel Parlak (Menekşe), As
lı Bankoğlu (Canan), İsrafil Köse (Alpaçino), Mehmet Aslan (Timur), Atakan Ilgazdağ (Akın), Altuğ Yücel (Numan),Fatma Toptaş (Ece), Onur Yaprakçı

Konu: Bir varmış, bir yokmuş ile başlayan masallardaki gibi yaşayan iki âşık... Unutulmayan o ilk dokunuş, asla yeri dolmayan sözcüklerin bir bir aşka gelişi ve göz göze geçen gecelerin sonunda; aşk masalının mutlu kahramanları oldular. Uyuyan güzel ve beyaz atlı prens gibi, külkedisi ve hayalindeki sevgili gibi... Onlar da evlendiler.Peki, mutlu sona ulaşanlar, hep mutlu yaşarlar mı? Gerçeğe dönüşen hayaller değerini yitirdiğinde, uyuyan güzel hiç uyanmamayı dilemiş olamaz mı? Mutluluk; masalın bittiği yerde son bulur. Masalları kıskandıracak bir aşk yaşadılar, kimsenin hayal edemeyeceği kadar çok istediler ve evlendiler. Ama bilmedikleri bir şey vardı: Biten bir masaldan geriye kalan, hayatın gerçekleri olacaktı… Masallara bakılırsa sona geldiler... Ve işte; Bu Mutlu Sonla Başladı Herşey…

Evliliğin bütün süreçleri, yaşanan tüm hüzün ve sevinçler “Ya Sonra?” filminde eğlenceli bir bakış açısı ile anlatılıyor. Âdem (Özcan Deniz) ile Didem (Deniz Çakır) birbirlerini çok seven evli bir çifttir. Ancak Âdem, evlilik yüzünden sevgi ve ilgilisi daha az belli etmeye başlamıştır. Didem ise özgür iradesi elinden alınmış, özgüveni olmayan; mutsuz bir kadına dönüşmüştür. Tutunacağı tek dal, çok sevdiği mesleğine geri dönmek olacaktır. Âdem’i hala çok seviyordur. Kocasının peşinden giderken; ailesini, dostlarını ve kariyerini bir kenara bırakmış ve hiç tereddüt etmeden, daha önce sadece haritalarda gördüğü şehirlere yerleşmiştir. Tüm özveri ve sevgisine karşılık, bu defa aynı fedakarlığı Adem’den beklemeye başlamıştır. İşte, tam da bu sırada; başka bir masalın prensi devreye girecektir. Ve artık Âdem ve Didem için, gerçeklerle yüzleşme zamanı gelmiştir.

 

TÜRKAN (2011)

 

Yönetmen Cemal Şan Senaryo Oya Yüce, Ayça Mutlugil Görüntü Yönetmeni Ömer Yılmaz Özgün Müzik Cem Tuncer, Nail Yurtsever, Ergin Arslan Yapım KOLİBA Film/Ata Türkoğlu Genel Yapım Koordinatörü: Batur Emin Akyel, Proje Yapım Koordinatörü: Şebnem İlker, Kurgu Yönetmeni: Serdar Çakular, Yardımcı Yönetmen: Özdemir Gürsel, Sanat Yönetmeni: Gamze Kuş, Cast Direktörü: Harika Uygur, Işık Şefi: Mustafa Sürücü, Ses Teknisyeni: Onur Yavuz, Set Amiri: Hüseyin Omay, Reji Asistanları: Yaprak Karadeniz, Emrah Aguş, Yasemin Özdemir, Yapım Asistanları: Adem Yurduseven Atilla Keskin, Recep Yanak, Umut Korkut, Kuaför: Aydın Sağlam, Boom Operatörü: İlkay Tulun, Asistanı: Burçin Altuntaş, Focus Puller: Fatih Yirmibeşoğlu, Kamera Asistanı: Enver Serihat, Kostüm: Onur Uğurlu, Set Asistanları: Ercan Kuzeyi, Serkan Yalçın, Salih Karabacak, Dursun Kaplan, Işık Asistanları: İsmail Altan, Osman Tabak, Ruşen Küçük, Özgün Yalçın, Murat Ballı, Teknik Yönetmen: Uğur Öğüt, Teknik Sorumlu: Oğuz Eken, Kurgu: Kaan Öden, Renk Düzeltme: Murat Özer, Asistanı: Önder Hacıoğlu, Laboratuar Yöneticisi: Yusuf Özbek, Kopya Baskı: Mustafa Koç, Ersan Gümüş, Ayhan Kısa, Film Yıkama: Selahattin Turgut, Orhan Turgut, İlhan Özkan, Sinan Kılıç, Aydın Yeniçeri, Bora Büyükldikbaş, Hüseyin Sargın, Süleyman Göktaş, Serkan Yiğitkoç, Cihan Kılıç, Adnan Bödük, Burcu Doğanay

Oyuncular: Rüçhan Çalışkur (Türkan), Ragıp Savaş (Çınar), Tardu Flordun (Çağlayan), Beyza Şekerci (Zehra), Ahmet Saraçoğlu (Av. Kaya), Altan Erkekli (Prof. Dr. Ahmet O. Daver), Beghüm Birgören (Doç.Dr. Gül), Bekir Çiçekdemir (ÇYDD önündeki adam), Binnur Kaya (Kumru Hemşire), Burak Altay (Sivil Polis), Burçin Oraloğlu (Ali), Deniz Ali Akbaş (Timur), Evren Bingöl (muhabir), Fatih Sönmez (Muhabir), Haldun Boysan (Esnaf), İsmail Hacıoğlu (Polis Mustafa), Özge Özder (Koruma Zeynep), Özgür Çankaya (Muahbir), Selin Demiratar (Komser Çiçek), Serdar Orçin (Muhabir), Şebnem Dönmez (Ayşe Yüksel), Şemsi İnkaya (Bakkal(, Şevket Çoruh (Taksici), Tanju Tuncel (Leprali Sultan), Tolga Evren (Komşu), Uğur Demirpehlivan (Cemile), Yurdaer Okur (Komiser Emin), Zafer Alpat (Şevki), Asena Sarıbatur Gökçe Türkoğlu (Kardelen 1), Sena Çilingiroğlu (Kardelen 2), Sibel Nançin (Ev önü muhabir)

Konu: Cüzzamla savaş ve eğitim konusunda imza attığı reformlarla dünyada tanınan Türkan Saylan’ın hayatı film oldu. Türkan Saylan’a benzerliği ve güçlü performansı ile büyük beğeni toplayan Rüçhan Çalışkur, afişte pencereden sevenlerine elle sakin olun anlamında bir mesaj veriyor.

 

TÜRK PASAPORTU (2011)

 

 Yönetmen Burak Arlıel Senaryo Gökhan Zincir, Deniz Yeşilgün Görüntü Yönetmeni Şenol Altun Yapım İnter Film/Güneş Çelikcan, Cemal Noyan, Bahadır Arlıel

Oyuncular: Eylem Server Ünüvar, Batur Belirdi (Nesim Arditi, Altan Gördüm (Behiç Erkin), Eylem Demir (Necdet Kent), Doğukan Polat Lazzara Rossou), Çağla Çakar , Senem Kalender , Renan Göksal , Maxim D
onici, Cosma Constantin, Gavril Patru , Karya Filiz , Olga Gavril

        Konu: 2. Dünya Savaşı sırasında Türk diplomatlarının Osmanlı kökenli Musevi yurttaşlara pasaport sağlayarak, trenlerle Türkiye'ye kaçırmalarına odaklanan belgesel film, 66 yıllık sırrı da açığa çıkarıyor. Projenin tarih danışmanlığını İstanbul 500. Yıl Musevi Vakfı Başkanı Naim Güleryüz, proje direktörlüğünü Yael Habif üstlenirken, Bahçeşehir Üniversitesi, Tekfen Vakfı, Türkiye Musevi Cemati sponsorluğundaki filmin çekimleri Fransa, Romanya ve Türkiye'de gerçekleşti (Sinematürk veri tabanı)

TOPRAĞA UZANAN ELLER (2011)

 

Yönetmen: Ömer Can, Senaryo: Eda Tezcan , Ramazan Demirli, Görüntü Yönetmeni: Engin Özkaya Müzik: Engin Bayrak, Eser : Ramazan Demirli, Yapımcı: Ömer Can, Online Kurgu: Çağlar Özlek, Renk Düzenleme: Tolga Girici, Renk Düzenleme Asistanı:  Çağlar Özlek, Ses Kayıt: Garip Özdem,  Cast Direktörü: Kenan Civelek,


Oyuncular: Şerif Sezer (Şaheste) ,Nail Kırmızıgül  (Süleyman), Melih Selçuk (Ahmet), Şefik Onatoğlu  (Mustafa), Halil Kumova, (Hikmet), Hüseyin Akşen (Nuri), Demet İyigün (Hazne), Gazi Karakoç, Ali Bilen (Toprak), Zeliha Bilen (Zeliha), Medya İzgi (Zehra), Turgay Tanülkü (Bekir Ağa)



Konu: Toprak Çukurova'ya mevsimlik işçi olarak giden bir ailenin ortanca çocuğudur. Sekiz yaşında olmasına rağmen hiç okula gitmemiş ve nüfusu henüz çıkarılmamıştır. Ablası Zehra 15 yaşındadır ve yüklü bir başlık parası karşılığı babası tarafından dedesi yaşında bir adama sözlenmiştir. Toprak'ın küçük kardeşi Zeliha ise geçirdiği çocuk felci sonrası görme yetisini kaybetmiştir. Zeliha dışında herkes ırgatlık yapmakta ve buradan toplanan para yılın geri kalan kısmında geçimlerini sağlamaktadır. Zeliha hastalığından dolayı daha hiç Çukurova'ya gelmemiştir.Ancak bu sene babaannesi vefat etmiş ve aile Zeliha'yı da yanlarına almak zorunda kalmıştır. Toprak Zeliha'ya karşı her zaman koruyucu bir tavır takındığından ve bir nevi babalık rolü üstlendiğinden kardeşinin üzülmesine dayanamamaktadır. Çukurov a'da yaşadıkları sefalet ve sıkıntıları anlamaması için gitmeden önce Zeliha'ya bir masal anlatmaya başlar. Toprak Çukurova'da ki olumsuzlukları görmeyen kardeşine farklı anlatır. Masal da hasta prensesi kurtarmaya çalışan aile Pamuk kralının ülkesine gitmek ve ona bir pamuk denizi yapmak zorundadır. Böylece kraldan bir dilekte bulunabilecekler ve prenses iyileşecektir. Bu aslında kendi yaşamlarının masalsı ve süslü bir anlatımıdır. Bir süre sonra masal öyle bir hal alır ki Toprak'da bu masala inanmaya başlar.

ŞOV BİZİNIS (2011)

 

 Senaryo ve Yönetmen Mustafa Uğur Yağcıoğlu Görüntü Yönetmeni Aşkın Sağıroğlu Yapım Panorama Film /İrfan Kangı Tevfik Kavalcı Uygulayıcı Yapımcı: Şenol Turan, Kurgu: Aytekin Birkon, Müzik: Cem Öget , Sanat Yönetmeni: Feridun Hocalar, Yardımcı Yönetmen: Serap Danış, Reji Koordinasyon: Eda Merve Tırnovalı, Yönetmen Yardımcısı: Seliha Karataş, Samet Akdeniz, Öykü: Tevfik Kavalcı, Mustafa Uğur Yağcıoğlu, Panther Operatörü: Ekibi Zafer Bozkurt, Fragman Kurgu: Aytekin Birkon, Jenerik Tasarım: Gürcan Cansever, Post Prodüksiyon Sorumlusu: Aytekin Birkon, Dijital Restorasyon: Çağlar Özlek, Renk Düzenleme: Çağlar Özlek, Işık Şefi: Mehmet Kaygusuz, 1. Işık Asistanı: Mustafa Ufuk Atakan, Işık Asistanı: Selçuk Güngörmezler, Sanat Yönetmeni yrd: Gökhan Özdemir, Feridun Hocalar, Sanat Asistanı: Gönül Balıkçı, Ses Tasarım: Usal Onan Karagözoğlu

Oyuncular: Müslüm Gürses (Hüseyin), Önder Açıkbaş (Rıfat), Cem Kılıç (Üzeyir), Zeynep Beşerler (Meyra), İrfan Kangı (Kız Şekip), Cengiz Küçükayvaz (Hakkı), Gülden Dudarık (Ayşe), Ayşin Zeren (Sevim), Dost Elver , Zeynep Aydemir ( Şennur), Deniz Özde Sürmeli (Mehtap), Kerem Poyraz Kayaalp , Almeda Abazi

Konu: Yurtdışından albüm yapmak üzere gelen Aşkın adındaki genç, plak yapmak için Rıfat adındaki yapımcıyı bulur. Fakat Rıfat ilk andan anladığımız üzere başı mafya ile belada olan, bir sözü bir sözünü tutmayan ama kendi yalanlarına kendisi de inanan fakat sahtekar olduğu kadar da eğlenceli, şeytan tüyü olan bir adamdır. Üzeyir ve Hüseyin kardeşlerden oluşan mafya ailesi ile girdiği ilişkide canı tehlikede olan Rıfat’ın Aşkın’a albüm yapmaktan başka çaresi yoktur. Diğer tarafta Rıfat’ın özel hayatı da iş hayatından farklı değildir.

Rıfat ile Aşkın zaman içinde yedikleri içtikleri ayrı gitmez bir hale gelirler. Öte yanda Rıfat’ın sevgilisi Meyra Rıfat’a büyük bir ders vermeye hazırlanıyordur. Böylece başlayan mafyaşov dünyası ve kahramanlarımızın ask hayatı ile sü slenen hikaye film boyunca içinden çıkılmaz bir hal alır ve her dakikası başka bir sürprizle örülerek finallenir.

 

SÜMELA’NIN ŞİFRESİ TEMEL (2011)

 

Yönetmen Adem Kılıç Senaryo Yılmaz Okumuş Görüntü Yönetmeni Ercan Özkan Yapım Üçgen Yapımevi/Adem Kılıç Yardımcı Yönetmen: Serkan Karaaslan, Işık Şefi: Kayhan Yılmaz, Set Amiri: Ozan Çapa, Ses Operatörü: Fatih Aydoğdu, Uygulayıcı Yapımcı: Özlam Yılmaz, Kurgu: Aytekin Birkon, Sanat Yönetmeni: Deniz Duygu Vural, Müzik: Tamer Çıray, Süpervizör: Turgut Yasalar,

Oyuncular: Alper Kul, Aslıhan
Güner, Ruhi Sarı, Salih Kalyon, Tarık Ünlüoğlu, Ali Düşenkalkar, İsmail Hakkı, Necip Memili, Ayşegül Günay, Fatih Dokgöz, Gülenay Kalkan, İsrafil Kösei Çetin Altay, Erdem Baş, Haldun Açıksözlü, Duygu Şen, Anasatasıya Pavelyeva, Azalıa Abdurrakhimov, Emin Albayrak, Pınar Şenol, Ufuk Karalı, Seymen Aydın, M. Ceyhun Gen, Serdar Çağlar, Zafer Ergin, Altan Erkekli,

Konu: Hayalleri ve hayattaki amaçları yüzünden, Karadenizde bile herkesin dalga geçtiği fakir Temel, Trabzonun en köklü ve zengin ailelerinden Yücesoyların Zuhale aşıktır ama babası Hıdır Yücesoy, kızını Temele vermez. Temel, sevdiği kızı da alamayınca yıkılmıştır. Tam bu sırada, arkadaşı Turgayın Sümela Manastırının çatısına çıkarak intihar etmeye kalkıştığı haberini alır. Arkadaşını intihardan vazgeçirmek üzere Sümela Manastırının çatısına çıkar. Ancak kendisi intihar etmeye karar verir. Polisler tarafından aşağıya indirilen Temel, polisin, Sümelaya hazine aramak için çıksanız anlayacağım, intihar için çıkılır mı? diye sormasıyla birlikte Sümeladaki olası hazineye odaklanır. Temelin tek hedefi artık Sümelanın şifresini çözüp kutsal hazineyi bularak, hem sevdiği kızı almak hem de herkese kendini ispatlamaktır.

 

SAKLI HAYATLAR (2011)

 

 Senaryo ve Yönetmen Ahmet Haluk Ünal Görüntü Yönetmeni Gökhan Atılmış Yapım Serpil Güler Sanat Yönetmeni: Adalı Aksoy, Ortak Yapımcı: Ahmet Edebali, Yapım Sorumlusu: Ertan Erdal, Yardımcı Yönetmen: Cem Terbiyeli, Focus Puller: Altuğ Özan, Işık Teknisyeni: Gökhan Calp, Kostüm Sorumlusu: Volkan Cefakar, Müzik: Cem Yıldız Sanat Asistanı: Özlem Baturi, Kadir Rengel, Makyaj: Dilek Peker

Oyuncular Ceren Hindistan (Nergis), Yusuf Akgün (Murat), Laçin Ceylan (Zeynep), Zerrin Sümer (Emine), Ahmet Mümtaz Taylan (Tevfik), Irmak Öztürk (Gülcan), Murat Aydın (Haydar), Cemal Gönen (Özcan), Olgun Toker, (Can), Korhan Herduran (Merter), Taner Karahancı (Ömer), Serhan Toksoy (Tıp Öğrencisi ), Müfide İnselel , Deniz Arna, Emre Taştekin,

Konu: Aşka ve kimlik çatışmasına dair bir film!. Alevilerin yaşamak zorunda bırakıldıkları “Saklı Hayatlar” ilk kez beyazperdeye taşınıyor...

1980’de Çorum katliamı sonucu İstanbul’a göç eden bir Alevi ailenin hikâyesinden yola çıkan SAKLI HAYATLAR sıradan insanların yaşadığı kimlik çatışmalarının yol açtığı gerçek bir trajediyi anlatıyor. Filmin olay örgüsünü oluşturan ana hikâye gerçek olaylardan esinlenmiş. Ayrıca filmde yer alan ayrıntılar yaşamdan alıntılanmış. Filmin senaristi ve yönetmeni Ahmet Haluk Ünal, SAKLI HAYATLAR’ı şöyle özetliyor:

“Uzun yıllardır bu topraklarda yaşatılan ama şimdiye kadar sinemada yeterince konu edilmemiş bir ayrımcılıktan yola çıkıyoruz. Benim göstermeye çalıştığım ne Alevi ne Sünni hiç birimizin önyargılardan bağışık olmadığı… En iyi olanın, her an kendi zıddına dönüşebileceği…

Biz temelde önyargılara, bunların yarattığı nefrete dair bir film çektik. Seçtiğimiz ezilen saklanan kimliğin alevi olması elbette tesadüf değil. Ama bu ülkede devlet islamı ve bir tür Kemalist değilseniz, Ermeni, Yahudi, Kürt, Komünist, Eşcinsel mutlaka saklı bir hayatınız olmuştur. Aleviler bunların içinde yarası en eski ve kanaması en büyük olanların başında geliyor. Türkiye’nin tüm saklı hayatlarını örnekleyen Alevi kimliğinin dramı, Sünni çoğunluğun da trajedisidir” diyor.

Yapımcılığını Drama İstanbul’dan Serpil Güler’in üstlendiği filmin görüntü yönetmenliğine Altın Koza’da iki kez ödül almış olan Gökhan Atılmış, müziklerine ise başta Neredesin Firuze olmak üzere çok başarılı film müziklerinden tanıdığımız Kedi Müzik (Ender Akay, Sunay Özgür) imza attı. Alevi kimliğinin dramı, Sünni çoğunluğun da trajedisidir!

PRESS (2011)

 

 Senaryo ve Yönetmen Sedat Yılmaz Görüntü Yönetmeni Demir Gökdemir Yapım Karıncalar Film /Sedat Yılmaz Sanat Yönetmeni: Nevim Doğan, Genel Koordinatör: Ufuk Tambaş Yardımcı Yönetmen: Ferit Karahan, Kamera Asistanı: Erdal Bektaş PostProdüksiyon Asistanı: Gürcan Cansever, Negatif Kayıt: Çağlar Özlek,  Işık Şefi: Arda Erkmen, Işık Asistanı: Burak Saçlı, Makyaj : Esra Bakar, Ses Kayıt: Ferit Karabina,

Oyuncular Aram Dildar (Fıra
t), Engin Emre Değer (Alişan), Kadim Yaşar (Halil), Sezgin Cengiz (Kadir), Asiye Dinçsoy (Songül), Mahmut Gökgöz (Dino Dayı), Ömer Şahin (Reşo), Fırat Altay (Kerim), Abdullah Tarhan (Çekçekçi Hamit), Aram Kılavuz (Koruma), Hakan Karsak

Konu: 90’lı yılların ilk yarısında çatışmaların yoğun yaşandığı günlerde, bir avuç gazeteci Diyarbakır’da yaşanan insan hakkı ihlallerini dünyaya duyurmaya çalışmaktadır.

Büronun teknik olanaksızlıkları yetmezmiş gibi her türlü engellemeyle karşılaşırlar. Gazetecilerin en basit işleri bile onlar için aşılması zor engeller haline gelir. Çektikleri fotoğrafları bastıracak yer bulmak ya da fotoğrafları İstanbul’a göndermek için sürekli karşılarına çıkan engelleri aşmak zorundadırlar. Gazetecilik onlar için profesyonellik gerektiren bir iş olmaktan çıkmış, ölüm kalım meselesi haline dönüşmüştür.

NOT: Özgür Gündem Gazetesi, 30 Mayıs 1992 de yayına başladı. Yayınlanan 580 sayısının 486 sı hakkında dava açıldı. Gazete hakkında 3 kez 30 gün, 15 kez 15 gün, 2 kez 10 gün kapatma kararı verildi. 1993 yılından itibaren OHAL bölgesinde satışı yasaklandı. 14 Nisan 1994 de mahkeme kararıyla tamamen kapatıldı. Sorumlu Yazıişleri müdürleri hakkında toplam 147 yıl hapis cezası, 20 milyar 45 milyon lira para cezası verildi. 1992 yılında öldürülen gazeteciler sıralamasında Türkiye birinci oldu. 1992 yılında 14 gazeteci, 2 gazete dağıtımcısı öldürüldü. 1993 yılında9 gazeteci, 13 gazete dağıtımcısı ya da bayii öldürüldü. 1994 yılında 7 gazeteci, 2 gazete dağıtımcısı öldürüldü.

OĞUL (2011)

 

 Senaryo ve Yönetmen Atilla Cengiz Görüntü Yönetmeni Baybars Tekin Yapım Maya Yapım/Canan Evcimen Obay Yapım Sorumlusu: Aydın Ermiş, Kameraman : Bülent Şengül, Online Kurgu: Ersin Kahraman, Asistanı: Burak Can, Işık Şefi: Özgür Yücel, Ses Tasarım ve Final Mix: Meriç Erseçgen,

Oyuncular: Rıza Akın (Musa), Enes Atış (Soner), Şahin Ergüney (İsmet), Nurinisa Yıldırım (Zere), Gökhan Atalay (komutan), Kuvvet Yurdakul (karakol komutanı), Sezgin Birol Henden , Duygu Yetiş (Kürt Kızı), Beytullah Dizdar, Ertan Kara, Emine Kara, Harun Gündoğdu, Yaşar Kemal Habiboğlu, Barış Ertürk, Selim Tamcı, Burhan Ustaoğlu, Samet Baban, Şenol Yaşar, Burcu Kesikoğlu

Konu: On sekiz yaşındaki Soner, Tunceli’de mevsimlik fındık işçiliği yapan sevdiğini görmek için Giresun’dan yola koyulmuştur. Kasabanın dışına yaptığı bu ilk yolculukta, kuş uçmaz kervan geçmez dağlar arasından ilerleyen otobüsü bir geçici karakolda durdurulur. Sorgulanmak üzere karakola alınan delikanlı Tunceli’ye gitmeyip memleketine geri dönmesi öğütlenerek bir yol kavşağında bırakılır, ancak söylenenleri dinlemez ve işçi taşıyan bir kamyonetle yoluna devam eder. Kamyonet kaza yapınca, dağa çıkmış bir gencin babası olan Musa’yla yolları kesişir. Askerler Musa’yı uyarır: Birkaç gün içinde dönecek olan fındık işçilerinin içinde oğlunu görmezlerse bunun hesabını soracaklardır.

 

NAR (2011)

 Senaryo ve Yönetmen Ümit Ünal Görüntü Yönetmeni Türksoy Gölebeyi Müzik Selim Demirdelen Yapım Artı Film/Türker Korkmaz Kurgu: Çiçek Kahraman, Sanat Yönetmeni: Elif Taşçıoğlu, Kostüm Tasarım: Esra Bayram, Ses Tasarımı: Burak Topalakçı, Oyuncu Seçimi: Luiza Almızrak, Müzik: Selim Demirdelen, Yönetmen Yardımcıları: Cem Öztüfekçi, Serpil Ülker, Gizem Kuru, Yapım Ekibi: Harun Onur İzmir, Gökhan Gezen, Yaman Birman, Yapım Yardımcıları: Arzu Gönülal Sekülü, İrem İlter Akay, Sanat Ekibi: Sıla Karaca, Didem Coşkun, Kamera Ekibi: Yalçın Avcı, Asım Ertürk, Işık Ekibi: Sedat Kılıç, Tayfun Okur, Yener Okur, Boom Operatörü: Oktay Baki, Makyaj: Sevinç Kaygun, Saç Tasarımı: Hüseyin Aydın, Hüseyin Yıldırım, Kostüm yard.: Yasemin Keskin, Set Ekibi,: Selim Özdamar, Kamera Arkası: Sıla Ünlü, Prodüktör: Arda Erkman, Renk Düzeltme: Merih Öztaylan, Görsel Efekt: Emre Aypar, Mutlu Çağdaş Usta, Utku Ertin, M. Yasin Yalva, Laboratuar Yöneticisi: Yusuf Özbek, Kopya Baskı: Mustafa Koç, Ersan Gümüş, Ayhan Kısa, Film Yıkama: Selahattin Turgut, Orhan Turgut, İlhan Özkan, Sinan Kılıç, Aydın Yeniçeri, Bora Büyükdikbaş, Hüseyin Sargın, Süleyman Göktaş, Serkan Yiğitkoç, Cihan Kılıç, Adnan Güdük, Burcu Doğanay, Şarkı: “Nar Taneleri” Söz Ümit Ünal, Müzik ve Düzenleme: Selim Demirdelen, Yorumcu: Jehan Barbur

Oyuncular: Serra Yılmaz, İrem Altuğ, İdil Fırat, Erdem Akakçe, Şükran Ovalı, Ayla Arslancan, Emirşah Bora, Ezgi Ayaz, Ali Ercan Gümüşbaş, Burak Akdereli, Fatih Uslu, Nehir Karanfil,

Konu: Hepimiz nar taneleri gibi birbirinden ayrıyız: Hem çok benzeriz, hem de çok farklıyız. Ama açılmamış bir bütün nar gibiyiz aynı zamanda. Bizi bir arada tutan kabuk; birbirimize duyduğumuz inançtır. Peki ya o kabuk çatlarsa... Ya birbirimize duyduğumuz güven dahil inandığımız her şeyden kuşkuya düşersek... Ya adalet duygumuz kaybolursa... Ya, her insan kendi adaletini aramaya başlarsa… Çatlayan bir nar gibi taneler her yere yayılmaz mı? Nar; bir kadının kendi adaletini aramasıyla başlayan bir öykü…

Ödüller

23. Ankara Film Festivali
        ►Elif Taşçıoğlu “En iyi sanat yönetmeni”

48. Antalya Altın Portakal Film Şenliği
        ►Ümit Ünal “Kadınlar Jürisi özel Ödülü”


MÜHÜRLÜ KÖŞK (2011)

         Senaryo ve Yönetmen Serkant Yaşar Kutlubay Görüntü Yönetmeni Sedat Ülker Yapım Ber Ay Film/ Filiz Kutlubay Kostüm: Tümay Tüzüner, Makyaj: Eren Kanat, Ses: Dünay Kılıç, Yardımcı Yönetmen: Mehmet Şeylan, Işık Şefi: Turgut Pelit, Set: Selim Acar, Kamera: Özer Öner, Müzik: Ayhan Orhuntaş, Kurgu: Fatih Sarıtaş, Efekt: Erhan Cerit,

Oyuncular: Sibel Gökçe, Murat
Yatman, İbrahim Halil Şahin, Davut İnce, Zafer Işık, Özlem Yücel, Çocuk Oyuncular: Berke Kutlubay, Oza Tepiroğlu

Konu: Polislerden kaçan bir çete mühürlü bir köşk bulur, mühürü söküp girip saklanırlar. Ev de lanetli ruhlar vardır. Çete elemanları için ölüm kalım mücadelesi başlar, günahlarının bedeli bu dünyada ödenecektir

MUSALLAT 2 LANET (2011)


     Senaryo Ve Yönetmen Alper Mestçi Görüntü Yönetmeni Türksoy Gölebeyi, Müzik Reşit Gözdamla Yapım Mia Film/Banu Akdeniz Yardımcı Yönetmen: Serap Danış, Kurgu: Efe Hızır, Post Prod. Koord.: Ülkü Demirkol, Genel Koordinatör: Mesut Ünlü, Sanat Yönetmeni: Aslı Akıncı, Görsel Efektler: Hakan İlhan Kaya, Prodüksiyon Amiri: Ahmet Çalkap, Asistanları: Kazım Akdeniz, Vedat Kurudirek, Özgür Karahan, Yönetmen yardımcıları: Seliha Karataş, Samet Akdeniz, Metin Akyüz, Reji Koordinasyon: Merve Tırnovalı, Yönetmen Asistanı: Sinan Kaçar, Focus Puller: Alper Soykan, Kamera Asistanı: Ertaç Koçak, Doğan Aslan, Ses Kayıt: Mehmet Kılıçel, Boom Operatörü: Gökhan Pınar, Işık Şefi: Ersin Aldemir, Işık Asistanları: Ceyhun Parla, Özenç Kaya, Arif Bilbay, Metin Kaan Aman, Sanat Departmanı: Özgür Soyyılmaz, Nihal Vardar, Kostüm: Çağla Köseoğlu, Merve Hepgirginer, Makyöz: Tuğçe Sevim, Aysun Bakar, Set Amiri: Sabri Kork, Set Asistanları: Bülent Davulcu, Engin Hamza, Gökhan Kork, Anıl Şahin, Lab. Kord.: Pınar Zorlu, Negatif Yıkama: Özkan Sevinç, Film Baskı: Adnan Şahin, Uğur Orbay, Bülent Şahin, Rıdvan Kara, Film Yıkama: Özkan Sevinç, Kadir Burç, Arif Şengül, Özbir Pınarbaşı, Kopya Kontrol: Rıdvan Kara, Arif Şengül, Şafak Film Stüdyolarında hazırlanmıştır.

Oyuncular : Türkü Turan (Elif), Tülay Bursa (Ümmü), Başay Okay (Hatice), Zeliha Güney (Özlem), Selim Gürata (Turan), Ozan Öğüt (Cenk), Saliha İpekçi (Öykü), Koray Şahinbaş (İbrahim), Sinem Öcalır, Meral Koro (babaanne), Levent Beceren (Amca), Oktay Tosun (yaşlı amca), Veysi Alışkan (Hoca), Taliha Sonag (ködeki teyze), Ahmet Öğren (büyükbaba), Nurcan Aktaş (Falcı), Meryem Demir (bebk), Simra Bacaksız (kadın), Mehmet Küçükçakır (çoban), İbrahim Tekin (Elif’i bulan köylü), Isa Şen (definecvi), Sezai Çilci (defineci), Kölüler: Ası Akıncı, Hatice Poyraz, İsmail Akın , Hakkı Ateş, Asuman Kostak, Nalan Olcayalp

Konu: Çok anlatılan, gerçek bir hikayeden yola çıkılarak çekilen Musallat 2: Lanet yine birinci film gibi psikolojik bir korku... İnsanın 2 yaşından öncesini hatırlayamaması ve o yılların karanlığı üzerine bir film. Elif (Türkü Turan) filmde kapkaranlık geçmişinle yüzleşmek zorunda kalan bir öğretmeni canlandırıyor. Ve yaşadığı tüm sorunların aslında geçmişindeki büyük bir hatadan kaynaklandığını öğreniyor. Bu büyük hata ise yanlış zamanda ve yerde yapılan, korkunç ve çözülmesi mümkün olmayan bir büyü..

Türk sinemasının korku filmleriyle arasının pek de iyi olduğu söylenemez. Cahil cesaretiyle girişilmiş bir iki denemeyi saymazsak 56 yıl öncesine kadar bir elin parmaklarından bile daha az yerli üretim korku filmi izleme imkanı bulabilmiştik. Bu yokluğa rağmen Türk sinema seyircisinin korku filmlerine karşı, video furyası sırasında zirve yapmış bir şekilde, yoğun bir ilgisi süregelmiştir. Son yıllarda karşımıza çıkan pek çok örneğin bu açlığı doyurmak ya da hap yaparak para kazanmak adına sömürmek için yola çıktığı ortada... Sinemacılarımız şunu fark etti; korku filmleri düşük bütçeli ama seyirci garantisi olan işler... Neden çekmeyelim ki? Henüz bir Dario Argento ya da John Carpenter'ımız yok ama bu türe gerçekten meraklı ve daha iyisini çekmek için çaba veren bir iki ismi işaretlemiş durumdayım. Alper Mestçi bunlardan biri... İlk Musallat filmi ile hedefe çok yakın düşmüş bir ok fırlatmış ve tür adına epey umut vaadetmişti. Araya giren KanalİZasyon faciasını saymaz
sak, kendisinin yetenekli ve takibe değer bir yönetmen olduğunu düşünüyorum. Sahan Gökbakar'ı meşhur eden adam olarak da tanınan yönetmen, ilk filmde olduğu gibi Musallat 2: Lanet'te de Türkleri korkutanın ne olduğunu çok iyi bilerek yola çıkıyor. Bir Asya ve doğu topluluğu fertleri olarak kurt adamlar, vampirler fantastik olarak keyif verse de asıl korktuğumuz şeyin doğaüstü fenomenler ve özellikle de cinler olduğu çok açık. İnsanlara musallat olan cinler, ifritler ekmeği bundan sonra da yenecek bir korkutma figürü olarak karşımızda. Bu defa çocuk sahibi olamayan Anadolu köylüsü bir ailenin bu uğurda uğursuz bir büyücü kadından yardım istemesi ve sonrasında onların ve çocuklarının başlarına gelenler konu edilmiş... Birazdan yazacağım olumsuzluklardan önce dürüstçe itiraf edeyim, film şimdiye kadar izlediğim en iyi cin çarpma sahnelerine sahip. DVD'si çıkınca evde yalnız başına izlemekten ve ışıklar açık uyumaktansa, sinemada izleyin derim. Hikaye doğru çıkış noktalarına sahip olsa da, senaryo, bu iyi çekilmiş, fena oynanmamış filmin yumuşak karnı. Gerçekten korkutan bir sürü sekansa sahip olan hikaye en başta söyleyeceğini finale saklayarak güya sürpriz yapıyor ama öylesine kolay tahmin edilir bir olay örgüsü var ki, bu çaba izlediğimiz ve keyif aldığımız bir filmden giderek sıkılma noktasına götürüyor bizi. Ayrıca kurgu da anlatılanları birbirine bağlamak konusunda çok başarılı değil. Abartılı müzik kullanımı ve Hasan Karacadağ filmlerini aratmayan bağırış çağırış, filme faydadan çok anlarsınız ki az zarar veriyor. Cin figürü kendi başına ve sessizce korkuturken bu kadar çığlığa, çırpınışa ne gerek var? Bir kaç yıl önce izlediğim The Objective bu konuda gayet iyi bir örnek... Keşke Mestçi bu filmi görmüş ya da oradaki tarifleri kapmış olabilseydi. Ayrıca bazı özenti planları da anlamlandırmak mümkün değil. Bilirsiniz, korku filmlerinde objeler üzerinden detay çekimler yapılarak seyirci az sonra izleyeceği şiddete hazırlanır. Özellikle yeni yönetmenlerin çok sevdiği bir numaradır bu... Eğer kamera masada kanlı bir biftek parçasına zoom yapıyorsa, sonra parçalanarak ölen birine rastlayacaksınız. Alper Mestçi bu numarayı hem yanlış anlamış hem de abartmış Sürekli yemek göstererek vakit kaybediyor film; çilekli pasta yiyen kız, yumurta kıran anne, kemik yiyen köpek, tavuk yiyen kız arkadaş... Ardından gelen bir şey olsa anlayacağım ama... Şık görünmesine rağmen filmi yavaşlatmaktan başka işe yaramayan bir çaba. Oyuncular kendilerine bir karakter yaratma imkanı tanımayan, daha çok olaylarla ilgilenen senaryo yüzünden çok önemli performanslar sergileyemiyor ama plastik efektler konusunda Dükkanül Hayal ekibinin profesyonel çabası alkışlanmaya ve izlenmeye değer.

Yine de yiğidi öldürelim hakkını yemeyelim. Alper Mestçi, türe meraklı seyirciye, daha yeni izlediğimiz Mühürlü Köşk gibi bir filmden çok daha ötesini vermeye çalışıyor ve bunu başarıyor. Türe gerçekten ilgili bir yönetmen olarak bir gün, gerçekten iyi bir senaryoya kavuştuğunda, çok başarılı işlere imza atacağı ortada ve kusurlarına rağmen Musallat 2 iyi çekilmiş, epey korkutucu anlara sahip ve bu yüzden de seyircinin seveceği bir film... Mestçi ve diğerleri sayesinde Türk korku sineması giderek daha başarılı örnekler verecektir, buna hiç şüphem yok. (Tolga Murat Şen—www.beyazperde.com)