Araştıran ve Derleyen: Yalçın ÖZGÜL 2024 Şubat ayı sonuna kadar Blog'a aktarılan film sayısı 7642 adet olmuştur. Film aktarımı devam ediyor.
17 Ekim 2024 Perşembe
ZEFİR (2011)
Senaryo ve Yönetmen Belma Baş Görüntü Yönetmeni Mehmet Zengin Yapımcı Seyhan Kaya, Birol Akbaba Sanat Yönetmeni: Canan Çayır, Yardımcı Yapımcı: Namık Kemal Uzunlar, Yardımcı Yönetmen: Racia Adar, Yönetmen Yardımcısı: Serkan Yıldırım, 2. Kamera Asistanı: Ceren Yıldız Burçak, Focus Puller (2. Ekip): Evrim Kaya , Focus Puller: Engin Özkaya, Set Fotoğrafları: Budak Akalın, Ahmet Fuat Onan, Online Kurgu: Erkan Kezer, Işık Şefi: Ferdi Eskicioğlu, Işık Asistanı: Recep Bayat, Bahadır Tümayman, Murat Ballı, Kostüm Ekibi: Nurcan Tatalır, Aksesuar: Emre Hamamcı, Ses Kayıt: İsmail Karadaş, Ses Kurgu: Çağrı Ayyıldız, Prodüksiyon Amiri: Sedat Koca, Grafik Tasarım: Budak Akalın, Ulaşım: Namık Kemal Uzunlar, Oyuncu Koçu: Ahmet Fuat Onan,
Oyuncular :
Seyma Uzunlar (Zefir), Vahide Gördüm (Ay /Anne), Sevinç Baş (Anneanne), Rüştü
Baş (Dede), Fatma Uzunlar (Havva), Harun Uzunlar (Memo), Nazlı Can Kılıç
(Peri), Oktay Kaptan (Kaptan), Tülay Kaptan (Tala), Mustafa Can Şimşek
(Keremcan ), Cemile Kaptan (Yolcu), Budak Akalın (2. Çoban), Niyazi Koyuncu
(Gitarist), Enis Ayar (1. Kampçı), Namık Kemal Uzunlar (Bekir), Cem Yılmaz,
Konu: Başına buyruk
bir kız çocuğu olan Zefir, yaz tatilini anneannesiyle dedesinin Doğu Karadeniz
Dağları’ndaki yayla evinde geçirmektedir. Uzaklardaki annesinin gelip onu
alacağı günü iple çekmektedir. Annesi sonunda beklenmedik bir anda çıkagelir.
Ne var ki Zefir’i almaya değil, her zamankinden daha uzun bir yolculuğa
çıkmadan önce onunla vedalaşmaya gelmiştir. Oysa Zefir, bir daha ondan ne
pahasına olursa olsun ayrılmamaya kararlıdır.
Ödüller
30. İstanbul Film Festivali
►en İyi Senaryo Belma Baş
15. Uluslararası Kerala Film Festivali
►Gümüş Kukal Belma Baş
YÜRÜYÜŞ “MEŞ” (2011)
Oyuncular:
Abdülselam Kılgı, Abdullah Ado, Aydın Orak, Nujiyan Kılgı
Konu: Hikâye, tüm
ülkeyi kasıp kavuran 12 Eylül 1980 darbesinin günler öncesi ve hemen sonrasının
yansımalarının yaşandığı Mardin’in Nusaybin İlçesi’nde geçer. Darbe zaman zaman
fonda hissedilirken, bazen de hayatın tam or
ta yerinde patlamaktadır
Cengo ile birlikte kalabalık bir grup
çocukla tanışıp arkadaş olan Xelilo, kısa bir süre için de olsa, dışlandığı,
öfkelendiği, önemsenmediği dünyadan uzaklaşır.
Xelilo’nun arkadaşlarının kimi babasız
kalır, kiminin ailesi ilçeyi terk eder, kiminin yakınları gözaltına alınıp
bilinmeyen yerlere götürülür. Xelilo, ağzında rast gele birilerinden aldığı
sigarası ile sessiz protestosunu sürdürmektedir.
Not: Film Kürtçe
seslendirilmiş ve Türkçe Alt yazılı olarak gösterime girmiştir.
ÖDÜL : 48.Antalya
Film Şenliği2011
► En İyi Müzik
YÜRÜ GARİ İBRAM (2011)
Yönetmen Harun Özakıncı Görüntü Yönetmeni Ümit Çakmaksoy Yapım Metafor Film/Harun Özakıncı Senaryo Grubu: Melis Özdil, Ümit Çakmaksoy, Harun Özakıncı, Senaryo Öykü Danışmanı: Fatma Satı, Öykü: Harun Özakıncı, Kamera: Murat Karabina, Efe Kerküt, Işık: Adem Yüksektepe, Özgür Öner, Ses: Özcan Öz, Osman Azman, Yapım Amiri: Mesut Koç, Fotoğraf: Seda Çelikkol, Reji Asistanı: Melis Özdil, Kurgu: Demet Tosun, Şafak Film Stüdyolarında hazırlanmıştır.
Oyuncular:
Tolga Sarıtaş, Osman Azman (Halikarnas Filmcisi), Harun Özakıncı (yapımcı),
Serhat Saylan (İbram), Yelda Günay (gıp gıp Hatça), Esin Helvacı (Esin), Okan
Bayülken (Yönetmen), Ethem Dural (ressam), Yeliz Şenel , Ethem Dural , Duygu
Urak, Hasan Akdemir, Sevgi Önüt, Özün Usta, Duygu Urak, Yasin Bozkurt, Fatih
Uçar, Asuman Kurtuluş, Neşe Öz, Ali Öztürk, Gökhan Tercan, Hasan Akdemir, İrem
Can, Elif Olgaç,
Konu: Komşu Yunan
Adalarındaki kayın biraderleri mobilet tamircisi İbrama (Osman Azman)
kızkardeşlerini gösterip, onu kandırarak çirkin ablaları ile evlendirmiştir.
İbram kendi formülleri ile mobiletlerin hızının artmasını sağlamaktadır.
İşindeki başarısının sırrı, çirkin karısını görmek istemediği için gece geç
saatlere kadar tamirhanesinde çalışmasıdır. Diğer taraftan da çirkin karısından
ayrılmak için türlü oyunlar içine girer.
72. KOĞUŞ (2011)
Yönetmen Murat Saraçoğlu Senaryo Ayfer Tunç Görüntü Yönetmeni Demian Barba Müzik Yavuz Bingöl, Fırat Yükselir Eser Orhan Kemal Yapım
Sasin Film/ Yavuz Bingöl, Kerem Alışık Kurgu: Mustafa Preşeva,
Sanat Yönetmeni: Mustafa Ziya Ülkenciler, Kostüm Tasarım: Seda
Orsel, Gamze Kuş, Genel Koordinatör: Erden Demir, Yürütücü Yapımcı: A.
Levent Üngör, Yapım Sorumlusu: Barkın Haznedaroğlu, Yardımcı
Yönetmen: Günay Günaydın, Neşe Kelsoy Yönetmen Yardımcısı: Evren
Karabıyık , Mehmet Yetkin Arda, Film Tarama: Çağlar Özlek, Dijital
Restorasyon; Çağlar Özlek, Renk Düzenleme Asistanı: Çağlar Özlek,
Gürcan Cansever, Işık Şefi: Ümit Barlas, Makyaj Tasarım; Mehtap
Saltık, Ses Teknisyeni: Hasan Baran, Boom Operatörü; Erkan Ateş, Çeviri:
Gürcan Cansever
Oyuncular :
Kerem Alışık (Berbat), Yavuz Bingöl (Kaptan), Hülya Avşar (Fatma), Songül Öden
(Meryem), Civan Canova (Katil Hilmi), Ayça Damgacı (Kara Ayşe), Bülent Şakrak,
Devrim Saltoğlu (Sölezli), Volga Sorgu . (Tavukçu), Deniz Oral (Baş Gardiyan),
Ömer Duran (Kaya Ali), Burcu Salihoğlu (İstanbullu İclal), Nursel Köse
(Nedime), Gülsüm Kamu (Hacı Anne), Ahmet Mekin (Süleyman), Kemal Başar
(Hapishane Müdürü), Yaşar Uraslı (İzmirli), Gaye Turgut (Funda), Derviş Tezcan,
Deniz Özde Sürmeli (Cahide), Yıldırım Gücük (Mahkum)
Konu: Orhan Kemal’in
baş yapıtlarından biri olan 72. Koğuş, insan haysiyetinin düşebileceği en
dipsiz kuyunun hikayesidir. 1940’lar, 2. Dünya Savaşı’nın etkisinde kalan
Türkiye’nin kıtlık yılları… Cezaevinin 72 nolu koğuşunda çeşitli suçlardan
yatan Adem babalar. Onların sefaleti, acıları, insanlığa özlemi, hayata dair
düşleri, çelişkileri, aşkları ve kavgaları ile bu derin çukura yuvarlanmış, en
yakınını üç kuruşa vurabilecek kadar alçalmış insanların dünyası… Bir koğuşun
karanlığındaki direniş ve yaşam mücadelesidir… 72. Koğuş, kalın duvarlar
arasına kapatılmış insanların duvarların dışındaki akıp giden hayatla
çelişkileri ve çatışmalarını yansıtır. Bir insan hikayesi olan filmde,
insanlığın kaybettiği değerler bir tokat etkisiyle izleyiciye hatırlatılacak .
Ödül
16.
Nürnberg Türkiye/Almanya Film Festivali
Halk
Jürisi Ödülü Murat Saraçoğlu
YEDİ AVLU (2001)
Senaryo ve Yönetmen Semir Aslanyürek Görüntü Yönetmeni Yusuf Aslanyürek Yapım Yusuf Aslanyürek, Tansel Bengüdeniz Kurgu: Cem Bahadır Mete, Sanat Yönetmeni: Özgür Duman, Yönetmen Yardımcısı: Nilay Akder, Ela Meriç, Focus Puller: Cihan Yılmaz, Işık şefi: Rauf Ayar, Makyaj: Yavuz Birsen, Ses: Kerem Aksoy, Optik Ses: Meriç Erseçken, Ses Operatörü: Bayram Karaman
Oyuncular: Evmorfia Anastasiou
(Eleni), Muhammed Cangören (Eyüp), Tansel Doğruel (Yusuf), Derya Durmaz (Atzu),
Nursel Köse (Zarife), Labina Mitevska (Selma), Ayhan Taş (Tahir), Özlem Turay
(Zehra), Serra Yılmaz (Madam Roza), Karolin Sarı), Ali yaylı ( Deli Derviş)
Konu: Henüz otuzlu yaşlarına gelmemiş, üç çocuklu dul bir kadın olan
Rum Eleni, kocasının ölümünden sonra insanlarla iletişim kurmak için her akşam
bir bahaneyle mahalledeki avluları dolaşır. Mahallede aynı sokakta yedi avlu ve
her avlunun da kendine özgü bir özelliği vardır: 1968 kuşağından sosyalistler,
Ermeni bir aile, ölen karısının hayaletiyle yaşayan bir adam, avluda hazine
arayan bir Arap aile...
YANGIN VAR (2011)
Yönetmen Murat Saraçoğlu Senaryo Murat Batgi, Koray Çalışkan Görüntü Yönetmeni Gökhan Atılmış Yapım YOL Sinema/Koray Çalışkan Ortak Yapımcılar: Yamaç Okur, Mustafa Dok, Sanat Yönetmeni: Tural Polat, Müzik: Erol Mutlu, Işın Kucur, Levent Güneş, Kurgu: Erkan Erdem, Ses Tasarım: Umut Şenyol, Ses: Miroslav, Babic, Yardımcı Yönetmen: Ahmet Yurtkul, Yardımcı Yapımcı: Aslı Erdem, Kostüm Tasarım: Hale İşsever, Saç/Makyaj: Ebru Süren, Focus Puller: Altuğ Özan, Işık şefi: Serdar Ünlütür, Işık Asıstanları: Ömer Ulaş Çalık, Ahmetb Kubilay Özoğlu, Nejat Uğurlu, Ali Şimşek, Ulaş İpe
k, Renk Düzeltme: Bora Gökşingöl, Online Kurgu; Emre Önal, Elif Eskiçubuk, Laboratuar: Yusuf Özbek, Teknik Yönetici: Mustafa Koç, Kopya Baskı; Ersan Gümüş, Ayhan Kısa, Film Yıkama: Selahattin Turgut, Orhan Turgut, İlhan Özkan, Sinan Kılıç, Aydın Yeniçeri, Bora Büyükdikbaş, Hüseyin Sargın, Süleyman Göktaş, Serkan Yiğitkoç, Cihan Kılıç, Adnan Bödük, Burcu Doğanay,
Oyuncular: Osman Sonant
(Koşman), Nesrin Cavadzade (Asya), Erkan Can (Rizeli imam), Şerif Sezer (Sevgi
Hanım), Yavuz Bingöl (DBakır Bel. Bşk), Gaffur Uzuner (Çayırbağı Bel. Bşk.),
Reha Özcan (Rize Emn. Md.), Metin Yıldız (Muharrem), Hakan Karsak (Selim), Ebru
Özen Şahin, Mirgün Cabas, Berk Yaygın (Lemi), Ahmet Sarıcan (Musa), Koşman Kör
(Cumali), Safa Tantoğlu (Samet), İhsan Arat (Sait), Ali Ülger (Çaycı Veysel),
ERrdi Işık (Rüstem), Atilla Pekdemir (Sirmen Dayı), Halil Esen (Yaşar Dayı),
Creyhun Gen (Komiser), Elif Atakan (Meryem), Salim Yağcı (Kerem), Muhammed Al
(Sinan), Gencağa Karafazlıoğlu (Muhabir), Selma Cıvak (bebkli kadın),
Konu: Diyarbakır
Trabzon’un Çayırbağı beldesine bir itfaiye kamyonu hediye eder. İtfaiyeci
Koşman kamyonu Trabzon’a getirmek icin görevlendirilir ve kendini bir yaz günü
Diyarbakır’da bulur. İstemeye istemeye gittiği Diyarbakır’dan geri dönüşü
sırasında yanında gizemli bir misafir, dışarıda olağanüstü bir doğa, önünde
1.000 kilometrelik bir yol ve sıradışı bir macera vardır. Aşk, heyecan, hüzün
ve kahkaha dolu Trabzon dönüş yolculuğu Koşman’ın ve yol arkadaşı Asya’nın
bütün hayatını değiştirecektir
YA SONRA (2011)
Yönetmen Özcan Deniz Senaryo Murat Gürvardar , Özcan Deniz Görüntü Yönetmeni Altan Dönmez Müzik Yıldıray Gürgen, Özcan Deniz Yapım Renkli Filmler /DNZ Film /Demtaş, Vural Turunç, Sinan Tekin, Ercan Deniz, Kurgu: Arzu Volkan, Sanat Yönetmeni: Kaan Kaşıkır, Kostüm Tasarım: Fulya Halilcikoğlu, Kostüm Tasarım Asistanı: Mihriban Karacaoğlu, Uygulayıcı Yapımcı: Yapım Asistanı: Berk Erker, 2. Yönetmen: Baran Özçaylan, 2. Yardımcı Yönetmen: Avni Tuna Dilligil, Set Fotoğrafları: Didem Taşçıoğlu, Kurgu Asistanı: Mesut Ulutaş, Online Kurgu: Ender Özyer, Işık Şefi: Abdullah Yazıcı, Işık Asistanı: Mücahit Vural, Makyaj: Bilay Özgök Makyaj Asistanı: Neslihan Aydın, Ses: Cüneyt Şen, Oyuncu Seçimi: Ayşegül Bafralı, Prodüksiyon Asistanı: Murat Okut, Set Amiri: Rıza Kadaifçioğlu
Oyuncular: Özcan Deniz (Adem),
Deniz Çakır (Didem), Barış Falay, Cem Kantoğlu, Ragıp Savaş, (Ali), Erdem
Akakçe (Ozan), Janset (Ayten), Naz Elmas, Burcu Doğan, Mehmet Ulay (Mahir),
Aliye Uzunatağan (Didem'in Annesi),İsmail Düvenci (Didem'in Babası), Ayşen
Gruda (Safiye Hanım), Cezmi Baskın (Adem), Aysel Parlak (Menekşe), As
lı
Bankoğlu (Canan), İsrafil Köse (Alpaçino), Mehmet Aslan (Timur), Atakan
Ilgazdağ (Akın), Altuğ Yücel (Numan),Fatma Toptaş (Ece), Onur Yaprakçı
Konu: Bir varmış, bir
yokmuş ile başlayan masallardaki gibi yaşayan iki âşık... Unutulmayan o ilk
dokunuş, asla yeri dolmayan sözcüklerin bir bir aşka gelişi ve göz göze geçen
gecelerin sonunda; aşk masalının mutlu kahramanları oldular. Uyuyan güzel ve
beyaz atlı prens gibi, külkedisi ve hayalindeki sevgili gibi... Onlar da
evlendiler.Peki, mutlu sona ulaşanlar, hep mutlu yaşarlar mı? Gerçeğe dönüşen
hayaller değerini yitirdiğinde, uyuyan güzel hiç uyanmamayı dilemiş olamaz mı?
Mutluluk; masalın bittiği yerde son bulur. Masalları kıskandıracak bir aşk
yaşadılar, kimsenin hayal edemeyeceği kadar çok istediler ve evlendiler. Ama
bilmedikleri bir şey vardı: Biten bir masaldan geriye kalan, hayatın gerçekleri
olacaktı… Masallara bakılırsa sona geldiler... Ve işte; Bu Mutlu Sonla Başladı
Herşey…
Evliliğin bütün süreçleri, yaşanan tüm
hüzün ve sevinçler “Ya Sonra?” filminde eğlenceli bir bakış açısı ile
anlatılıyor. Âdem (Özcan Deniz) ile Didem (Deniz Çakır) birbirlerini çok seven
evli bir çifttir. Ancak Âdem, evlilik yüzünden sevgi ve ilgilisi daha az belli
etmeye başlamıştır. Didem ise özgür iradesi elinden alınmış, özgüveni olmayan;
mutsuz bir kadına dönüşmüştür. Tutunacağı tek dal, çok sevdiği mesleğine geri
dönmek olacaktır. Âdem’i hala çok seviyordur. Kocasının peşinden giderken;
ailesini, dostlarını ve kariyerini bir kenara bırakmış ve hiç tereddüt etmeden,
daha önce sadece haritalarda gördüğü şehirlere yerleşmiştir. Tüm özveri ve
sevgisine karşılık, bu defa aynı fedakarlığı Adem’den beklemeye başlamıştır.
İşte, tam da bu sırada; başka bir masalın prensi devreye girecektir. Ve artık
Âdem ve Didem için, gerçeklerle yüzleşme zamanı gelmiştir.
TÜRKAN (2011)
Yönetmen Cemal
Şan Senaryo Oya Yüce, Ayça Mutlugil Görüntü Yönetmeni Ömer Yılmaz
Özgün Müzik Cem Tuncer, Nail Yurtsever, Ergin Arslan Yapım KOLİBA
Film/Ata Türkoğlu Genel Yapım Koordinatörü: Batur Emin Akyel, Proje
Yapım Koordinatörü: Şebnem İlker, Kurgu Yönetmeni: Serdar Çakular,
Yardımcı Yönetmen: Özdemir Gürsel, Sanat Yönetmeni: Gamze Kuş,
Cast Direktörü: Harika Uygur, Işık Şefi: Mustafa Sürücü, Ses
Teknisyeni: Onur Yavuz, Set Amiri: Hüseyin Omay, Reji
Asistanları: Yaprak Karadeniz, Emrah Aguş, Yasemin Özdemir, Yapım
Asistanları: Adem Yurduseven Atilla Keskin, Recep Yanak, Umut Korkut, Kuaför:
Aydın Sağlam, Boom Operatörü: İlkay Tulun, Asistanı: Burçin
Altuntaş, Focus Puller: Fatih Yirmibeşoğlu, Kamera Asistanı: Enver
Serihat, Kostüm: Onur Uğurlu, Set Asistanları: Ercan Kuzeyi,
Serkan Yalçın, Salih Karabacak, Dursun Kaplan, Işık Asistanları: İsmail
Altan, Osman Tabak, Ruşen Küçük, Özgün Yalçın, Murat Ballı, Teknik Yönetmen:
Uğur Öğüt, Teknik Sorumlu: Oğuz Eken, Kurgu: Kaan Öden,
Renk Düzeltme: Murat Özer, Asistanı: Önder Hacıoğlu, Laboratuar
Yöneticisi: Yusuf Özbek, Kopya Baskı: Mustafa Koç, Ersan Gümüş,
Ayhan Kısa, Film Yıkama: Selahattin Turgut, Orhan Turgut, İlhan Özkan,
Sinan Kılıç, Aydın Yeniçeri, Bora Büyükldikbaş, Hüseyin Sargın, Süleyman
Göktaş, Serkan Yiğitkoç, Cihan Kılıç, Adnan Bödük, Burcu Doğanay
Oyuncular:
Rüçhan Çalışkur (Türkan), Ragıp Savaş (Çınar), Tardu Flordun (Çağlayan), Beyza
Şekerci (Zehra), Ahmet Saraçoğlu (Av. Kaya), Altan Erkekli (Prof. Dr. Ahmet O.
Daver), Beghüm Birgören (Doç.Dr. Gül), Bekir Çiçekdemir (ÇYDD önündeki adam),
Binnur Kaya (Kumru Hemşire), Burak Altay (Sivil Polis), Burçin Oraloğlu (Ali),
Deniz Ali Akbaş (Timur), Evren Bingöl (muhabir), Fatih Sönmez (Muhabir), Haldun
Boysan (Esnaf), İsmail Hacıoğlu (Polis Mustafa), Özge Özder (Koruma Zeynep),
Özgür Çankaya (Muahbir), Selin Demiratar (Komser Çiçek), Serdar Orçin
(Muhabir), Şebnem Dönmez (Ayşe Yüksel), Şemsi İnkaya (Bakkal(, Şevket Çoruh
(Taksici), Tanju Tuncel (Leprali Sultan), Tolga Evren (Komşu), Uğur
Demirpehlivan (Cemile), Yurdaer Okur (Komiser Emin), Zafer Alpat (Şevki), Asena
Sarıbatur Gökçe Türkoğlu (Kardelen 1), Sena Çilingiroğlu (Kardelen 2), Sibel
Nançin (Ev önü muhabir)
Konu: Cüzzamla savaş
ve eğitim konusunda imza attığı reformlarla dünyada tanınan Türkan Saylan’ın
hayatı film oldu. Türkan Saylan’a benzerliği ve güçlü performansı ile büyük
beğeni toplayan Rüçhan Çalışkur, afişte pencereden sevenlerine elle sakin olun
anlamında bir mesaj veriyor.
TÜRK PASAPORTU (2011)
Yönetmen Burak Arlıel Senaryo Gökhan Zincir, Deniz Yeşilgün Görüntü Yönetmeni Şenol Altun Yapım İnter Film/Güneş Çelikcan, Cemal Noyan, Bahadır Arlıel
Oyuncular:
Eylem Server Ünüvar, Batur Belirdi (Nesim Arditi, Altan Gördüm (Behiç Erkin),
Eylem Demir (Necdet Kent), Doğukan Polat Lazzara Rossou), Çağla Çakar , Senem
Kalender , Renan Göksal , Maxim D
onici, Cosma Constantin, Gavril Patru , Karya
Filiz , Olga Gavril
Konu: 2. Dünya Savaşı
sırasında Türk diplomatlarının Osmanlı kökenli Musevi yurttaşlara pasaport
sağlayarak, trenlerle Türkiye'ye kaçırmalarına odaklanan belgesel film, 66
yıllık sırrı da açığa çıkarıyor. Projenin tarih danışmanlığını İstanbul 500.
Yıl Musevi Vakfı Başkanı Naim Güleryüz, proje direktörlüğünü Yael Habif
üstlenirken, Bahçeşehir Üniversitesi, Tekfen Vakfı, Türkiye Musevi Cemati
sponsorluğundaki filmin çekimleri Fransa, Romanya ve Türkiye'de gerçekleşti
(Sinematürk veri tabanı)
TOPRAĞA UZANAN ELLER (2011)
Yönetmen: Ömer Can, Senaryo: Eda Tezcan , Ramazan Demirli, Görüntü Yönetmeni: Engin Özkaya Müzik: Engin Bayrak, Eser : Ramazan Demirli, Yapımcı: Ömer Can, Online Kurgu: Çağlar Özlek, Renk Düzenleme: Tolga Girici, Renk Düzenleme Asistanı: Çağlar Özlek, Ses Kayıt: Garip Özdem, Cast Direktörü: Kenan Civelek,
Oyuncular: Şerif Sezer (Şaheste)
,Nail Kırmızıgül (Süleyman), Melih
Selçuk (Ahmet), Şefik Onatoğlu
(Mustafa), Halil Kumova, (Hikmet), Hüseyin Akşen (Nuri), Demet İyigün
(Hazne), Gazi Karakoç, Ali Bilen (Toprak), Zeliha Bilen (Zeliha), Medya İzgi
(Zehra), Turgay Tanülkü (Bekir Ağa)
Konu: Toprak Çukurova'ya
mevsimlik işçi olarak giden bir ailenin ortanca çocuğudur. Sekiz yaşında
olmasına rağmen hiç okula gitmemiş ve nüfusu henüz çıkarılmamıştır. Ablası
Zehra 15 yaşındadır ve yüklü bir başlık parası karşılığı babası tarafından
dedesi yaşında bir adama sözlenmiştir. Toprak'ın küçük kardeşi Zeliha ise
geçirdiği çocuk felci sonrası görme yetisini kaybetmiştir. Zeliha dışında
herkes ırgatlık yapmakta ve buradan toplanan para yılın geri kalan kısmında
geçimlerini sağlamaktadır. Zeliha hastalığından dolayı daha hiç Çukurova'ya
gelmemiştir.Ancak bu sene babaannesi vefat etmiş ve aile Zeliha'yı da yanlarına
almak zorunda kalmıştır. Toprak Zeliha'ya karşı her zaman koruyucu bir tavır
takındığından ve bir nevi babalık rolü üstlendiğinden kardeşinin üzülmesine
dayanamamaktadır. Çukurov a'da yaşadıkları sefalet ve sıkıntıları anlamaması
için gitmeden önce Zeliha'ya bir masal anlatmaya başlar. Toprak Çukurova'da ki
olumsuzlukları görmeyen kardeşine farklı anlatır. Masal da hasta prensesi
kurtarmaya çalışan aile Pamuk kralının ülkesine gitmek ve ona bir pamuk denizi
yapmak zorundadır. Böylece kraldan bir dilekte bulunabilecekler ve prenses
iyileşecektir. Bu aslında kendi yaşamlarının masalsı ve süslü bir anlatımıdır.
Bir süre sonra masal öyle bir hal alır ki Toprak'da bu masala inanmaya başlar.
ŞOV BİZİNIS (2011)
Senaryo ve Yönetmen Mustafa Uğur Yağcıoğlu Görüntü Yönetmeni Aşkın Sağıroğlu Yapım Panorama Film /İrfan Kangı Tevfik Kavalcı Uygulayıcı Yapımcı: Şenol Turan, Kurgu: Aytekin Birkon, Müzik: Cem Öget , Sanat Yönetmeni: Feridun Hocalar, Yardımcı Yönetmen: Serap Danış, Reji Koordinasyon: Eda Merve Tırnovalı, Yönetmen Yardımcısı: Seliha Karataş, Samet Akdeniz, Öykü: Tevfik Kavalcı, Mustafa Uğur Yağcıoğlu, Panther Operatörü: Ekibi Zafer Bozkurt, Fragman Kurgu: Aytekin Birkon, Jenerik Tasarım: Gürcan Cansever, Post Prodüksiyon Sorumlusu: Aytekin Birkon, Dijital Restorasyon: Çağlar Özlek, Renk Düzenleme: Çağlar Özlek, Işık Şefi: Mehmet Kaygusuz, 1. Işık Asistanı: Mustafa Ufuk Atakan, Işık Asistanı: Selçuk Güngörmezler, Sanat Yönetmeni yrd: Gökhan Özdemir, Feridun Hocalar, Sanat Asistanı: Gönül Balıkçı, Ses Tasarım: Usal Onan Karagözoğlu
Oyuncular: Müslüm Gürses
(Hüseyin), Önder Açıkbaş (Rıfat), Cem Kılıç (Üzeyir), Zeynep Beşerler (Meyra),
İrfan Kangı (Kız Şekip), Cengiz Küçükayvaz (Hakkı), Gülden Dudarık (Ayşe),
Ayşin Zeren (Sevim), Dost Elver , Zeynep Aydemir ( Şennur), Deniz Özde Sürmeli
(Mehtap), Kerem Poyraz Kayaalp , Almeda Abazi
Konu: Yurtdışından albüm
yapmak üzere gelen Aşkın adındaki genç, plak yapmak için Rıfat adındaki
yapımcıyı bulur. Fakat Rıfat ilk andan anladığımız üzere başı mafya ile belada
olan, bir sözü bir sözünü tutmayan ama kendi yalanlarına kendisi de inanan
fakat sahtekar olduğu kadar da eğlenceli, şeytan tüyü olan bir adamdır. Üzeyir
ve Hüseyin kardeşlerden oluşan mafya ailesi ile girdiği ilişkide canı tehlikede
olan Rıfat’ın Aşkın’a albüm yapmaktan başka çaresi yoktur. Diğer tarafta
Rıfat’ın özel hayatı da iş hayatından farklı değildir.
Rıfat ile Aşkın zaman içinde yedikleri
içtikleri ayrı gitmez bir hale gelirler. Öte yanda Rıfat’ın sevgilisi Meyra
Rıfat’a büyük bir ders vermeye hazırlanıyordur. Böylece başlayan mafyaşov
dünyası ve kahramanlarımızın ask hayatı ile sü slenen hikaye film boyunca
içinden çıkılmaz bir hal alır ve her dakikası başka bir sürprizle örülerek
finallenir.
SÜMELA’NIN ŞİFRESİ TEMEL (2011)
Yönetmen Adem Kılıç Senaryo Yılmaz Okumuş Görüntü Yönetmeni Ercan Özkan Yapım Üçgen Yapımevi/Adem Kılıç Yardımcı Yönetmen: Serkan Karaaslan, Işık Şefi: Kayhan Yılmaz, Set Amiri: Ozan Çapa, Ses Operatörü: Fatih Aydoğdu, Uygulayıcı Yapımcı: Özlam Yılmaz, Kurgu: Aytekin Birkon, Sanat Yönetmeni: Deniz Duygu Vural, Müzik: Tamer Çıray, Süpervizör: Turgut Yasalar,
Oyuncular:
Alper Kul, Aslıhan
Güner, Ruhi Sarı, Salih Kalyon, Tarık Ünlüoğlu, Ali
Düşenkalkar, İsmail Hakkı, Necip Memili, Ayşegül Günay, Fatih Dokgöz, Gülenay
Kalkan, İsrafil Kösei Çetin Altay, Erdem Baş, Haldun Açıksözlü, Duygu Şen,
Anasatasıya Pavelyeva, Azalıa Abdurrakhimov, Emin Albayrak, Pınar Şenol, Ufuk
Karalı, Seymen Aydın, M. Ceyhun Gen, Serdar Çağlar, Zafer Ergin, Altan Erkekli,
Konu: Hayalleri ve
hayattaki amaçları yüzünden, Karadenizde bile herkesin dalga geçtiği fakir
Temel, Trabzonun en köklü ve zengin ailelerinden Yücesoyların Zuhale aşıktır
ama babası Hıdır Yücesoy, kızını Temele vermez. Temel, sevdiği kızı da
alamayınca yıkılmıştır. Tam bu sırada, arkadaşı Turgayın Sümela Manastırının
çatısına çıkarak intihar etmeye kalkıştığı haberini alır. Arkadaşını intihardan
vazgeçirmek üzere Sümela Manastırının çatısına çıkar. Ancak kendisi intihar
etmeye karar verir. Polisler tarafından aşağıya indirilen Temel, polisin,
Sümelaya hazine aramak için çıksanız anlayacağım, intihar için çıkılır mı? diye
sormasıyla birlikte Sümeladaki olası hazineye odaklanır. Temelin tek hedefi
artık Sümelanın şifresini çözüp kutsal hazineyi bularak, hem sevdiği kızı almak
hem de herkese kendini ispatlamaktır.
SAKLI HAYATLAR (2011)
Senaryo ve Yönetmen Ahmet Haluk Ünal Görüntü Yönetmeni Gökhan Atılmış Yapım Serpil Güler Sanat Yönetmeni: Adalı Aksoy, Ortak Yapımcı: Ahmet Edebali, Yapım Sorumlusu: Ertan Erdal, Yardımcı Yönetmen: Cem Terbiyeli, Focus Puller: Altuğ Özan, Işık Teknisyeni: Gökhan Calp, Kostüm Sorumlusu: Volkan Cefakar, Müzik: Cem Yıldız Sanat Asistanı: Özlem Baturi, Kadir Rengel, Makyaj: Dilek Peker
Oyuncular Ceren Hindistan (Nergis), Yusuf Akgün
(Murat), Laçin Ceylan (Zeynep), Zerrin Sümer (Emine), Ahmet Mümtaz Taylan
(Tevfik), Irmak Öztürk (Gülcan), Murat Aydın (Haydar), Cemal Gönen (Özcan),
Olgun Toker, (Can), Korhan Herduran (Merter), Taner Karahancı (Ömer), Serhan
Toksoy (Tıp Öğrencisi ), Müfide İnselel , Deniz Arna, Emre Taştekin,
Konu: Aşka ve kimlik
çatışmasına dair bir film!. Alevilerin yaşamak zorunda bırakıldıkları “Saklı
Hayatlar” ilk kez beyazperdeye taşınıyor...
1980’de Çorum katliamı sonucu İstanbul’a
göç eden bir Alevi ailenin hikâyesinden yola çıkan SAKLI HAYATLAR sıradan
insanların yaşadığı kimlik çatışmalarının yol açtığı gerçek bir trajediyi
anlatıyor. Filmin olay örgüsünü oluşturan ana hikâye gerçek olaylardan
esinlenmiş. Ayrıca filmde yer alan ayrıntılar yaşamdan alıntılanmış. Filmin
senaristi ve yönetmeni Ahmet Haluk Ünal, SAKLI HAYATLAR’ı şöyle özetliyor:
“Uzun yıllardır bu topraklarda yaşatılan
ama şimdiye kadar sinemada yeterince konu edilmemiş bir ayrımcılıktan yola
çıkıyoruz. Benim göstermeye çalıştığım ne Alevi ne Sünni hiç birimizin
önyargılardan bağışık olmadığı… En iyi olanın, her an kendi zıddına
dönüşebileceği…
Biz temelde önyargılara, bunların
yarattığı nefrete dair bir film çektik. Seçtiğimiz ezilen saklanan kimliğin
alevi olması elbette tesadüf değil. Ama bu ülkede devlet islamı ve bir tür
Kemalist değilseniz, Ermeni, Yahudi, Kürt, Komünist, Eşcinsel mutlaka saklı bir
hayatınız olmuştur. Aleviler bunların içinde yarası en eski ve kanaması en
büyük olanların başında geliyor. Türkiye’nin tüm saklı hayatlarını örnekleyen
Alevi kimliğinin dramı, Sünni çoğunluğun da trajedisidir” diyor.
Yapımcılığını Drama İstanbul’dan Serpil
Güler’in üstlendiği filmin görüntü yönetmenliğine Altın Koza’da iki kez ödül
almış olan Gökhan Atılmış, müziklerine ise başta Neredesin Firuze olmak üzere
çok başarılı film müziklerinden tanıdığımız Kedi Müzik (Ender Akay, Sunay
Özgür) imza attı. Alevi kimliğinin dramı, Sünni çoğunluğun da trajedisidir!
PRESS (2011)
Senaryo ve Yönetmen Sedat Yılmaz Görüntü Yönetmeni Demir Gökdemir Yapım Karıncalar Film /Sedat Yılmaz Sanat Yönetmeni: Nevim Doğan, Genel Koordinatör: Ufuk Tambaş Yardımcı Yönetmen: Ferit Karahan, Kamera Asistanı: Erdal Bektaş PostProdüksiyon Asistanı: Gürcan Cansever, Negatif Kayıt: Çağlar Özlek, Işık Şefi: Arda Erkmen, Işık Asistanı: Burak Saçlı, Makyaj : Esra Bakar, Ses Kayıt: Ferit Karabina,
Oyuncular Aram Dildar (Fıra
t),
Engin Emre Değer (Alişan), Kadim Yaşar (Halil), Sezgin Cengiz (Kadir), Asiye
Dinçsoy (Songül), Mahmut Gökgöz (Dino Dayı), Ömer Şahin (Reşo), Fırat Altay
(Kerim), Abdullah Tarhan (Çekçekçi Hamit), Aram Kılavuz (Koruma), Hakan Karsak
Konu: 90’lı yılların ilk yarısında çatışmaların yoğun yaşandığı
günlerde, bir avuç gazeteci Diyarbakır’da yaşanan insan hakkı ihlallerini
dünyaya duyurmaya çalışmaktadır.
Büronun teknik
olanaksızlıkları yetmezmiş gibi her türlü engellemeyle karşılaşırlar.
Gazetecilerin en basit işleri bile onlar için aşılması zor engeller haline
gelir. Çektikleri fotoğrafları bastıracak yer bulmak ya da fotoğrafları
İstanbul’a göndermek için sürekli karşılarına çıkan engelleri aşmak
zorundadırlar. Gazetecilik onlar için profesyonellik gerektiren bir iş olmaktan
çıkmış, ölüm kalım meselesi haline dönüşmüştür.
NOT: Özgür Gündem Gazetesi,
30 Mayıs 1992 de yayına başladı. Yayınlanan 580 sayısının 486 sı hakkında dava
açıldı. Gazete hakkında 3 kez 30 gün, 15 kez 15 gün, 2 kez 10 gün kapatma
kararı verildi. 1993 yılından itibaren OHAL bölgesinde satışı yasaklandı. 14
Nisan 1994 de mahkeme kararıyla tamamen kapatıldı. Sorumlu Yazıişleri müdürleri
hakkında toplam 147 yıl hapis cezası, 20 milyar 45 milyon lira para cezası
verildi. 1992 yılında öldürülen gazeteciler sıralamasında Türkiye birinci oldu.
1992 yılında 14 gazeteci, 2 gazete dağıtımcısı öldürüldü. 1993 yılında9
gazeteci, 13 gazete dağıtımcısı ya da bayii öldürüldü. 1994 yılında 7 gazeteci,
2 gazete dağıtımcısı öldürüldü.