Powered By Blogger

18 Ekim 2024 Cuma

DEVİR (2013)

 

Senaryo ve Yönetmen Derviş Zaim Görüntü Yönetmeni Taner Tokgöz, Engin Örsel, Osman Nuri Can, Ali Tansu Turhan, Ai Can Muhittin Dilege, Çağdaş Yıldırım Yapım Maraton Filmcilik/Derviş Zaim Kurgu: Aylin Zoi Tinel, Uygulayıcı Yapımcı : Emre Oskay, Yardımcı Yapımcı: Marsel Kalvo, Ses Tasarım: Burak Topalakçı, Ses Kayıt: Mustafa Bölükbaşı, Dinos Kittou, Özgür Özden, Dijital Proje Artist: Volkan Duran

Oyuncular: Mustafa Salman (Mustafa), Ramazan Bayar (Ramazan), Ali Özel (Ali), Engin Örsel (Mühendis), Mehmet Bayar (Çocuk), Çağla Köseoğulları (Aşçı), Erdem Kılıç (Türkü Evi Koruma), Nimet Salman (Mustafa'nın Annesi), Münire Bayat (Takmaz'ın Eşi), Recep Atmaca (Minübüs Şoförü), Mustafa Dimen (Takmaz'ı Kasabaya Götüren Şoför), Süleyman Küçüktamer (Muhasebe Müdürü), Nadi Güler (Nalbur), İbrahim Çelikli (Ali'nin Çoban Arkadaşı), Hüseyin Şengün (Kasabadaki TV Tamircisi), Erkan Aydın (2. Minübüs Şoförü), Veli Savaş (Şiir Okuyan, Ödül Dağıtan), Ramazan Yalçın (Taş Alan 3. Çoban), Tuba Taşan (Hasan Paşa Köyü Halkı), Natali Yeres (Hasan Paşa Köyü Halkı), Adem Soruklu (Hasan Paşa Köyü Halkı), Yavuz Eruzun (Hasan Paşa Köyü Halkı)


 Konu: Hasanpaşa köyünde; her yıl bir çoban yarışması düzenlenmektedir. Bu geleneğe göre çobanlar sürüleriyle beraber teker teker küçük bir su birikintisine girmekte ve suyu peşlerindeki koyunlarıyla birlikte kesintisiz ve hızlı biçimde geçmektedirler. Suyu sürüsüyle beraber tereddütsüz, hızlı ve seri geçen çoban yarışmada birinciliği kazanmaktadır. Takmaz lakaplı yaşlı çoban son sekiz yılın şampiyonudur. Takmaz, genç nesle kendisi gibi iyi bir çoban olmanın püf noktalarını öğretir.

Derviş Zaim “Devir “filmin çekimlerine 2011 yılı Ağustos ayında başladı. Çekimler yaklaşık sekiz aylık bir sürede senenin değişik zaman dilimlerinde Burdur’a bağlı Hasanpaşa köyünde ve İstanbul'da gerçekleştirildi. Çekimlerde Hasanpaşa köyünde tanıdığı çobanlara oyuncu olarak yer veren Zaim, bu filminde daha önceki filmlerinden farklı olarak profesyonel oyuncu kadrosu ile çalışmamayı tercih etti.

Devir filmi 31. İstanbul Uluslararası Film Festivali Köprüde Buluşmalar Yapım Aşaması – Work In Progress kısmına katılmıştır. Devir filmi için Sarten Ambalaj Sanayi ve KKTC Cumhurbaşkanlığını katkılarda bulunmuşlardır

32. İstanbul Film Festivali 2013

► Jüri özel ödülü

DAİRE (2013)

 

Senaryo ve Yönetmen: Atıl İnaç Görüntü Yönetmeni: Hayk Kirokasyan Yapım: Lacivert Film/ Derya Tarım, Tolga Avcıl, Atıl İnanç Sanat Yönetmeni: Arzu Koç Müzik: Emre Dündar (Lisanslı parçalar David Darling), Kurgu: Niko Canlısoy , Deniz Kayık

Oyuncular: Fatih Al , Nazan Kesal, Erol Babaoğlu, Beren Demirkaya , Görkem Kanbolat, Nalan Kuruçim, Nihat Alptekin, Selen Uçer

Konu: İnsan mı kaderini yönetir, yoksa kader mi insanı yönetir? “Daire” çaresizliğin, itaatkârlığın ve cesaretin bir varoluş yöntemi olduğu bir sistemi anlatmayı amaçlamaktadır. Ayakları üzerinde durabilmek için her gün taşı sıkan insanları ve taşı sıktırtan toplum düzenini betimlemeye çalışmaktadır. “Daire” Feramuz, Arif ve Betül karakterlerinin nezdinde, sıra dışı güçlükler, engeller, durumlar üreten düzenin karşısında döngüsel olarak daha sıra dışı çözümler, daha şaşırtıcı çareler üreten insanların hikâyesidir.

Festivali’nde en iyi film müziği, en iyi yardımcı kadın oyuncu ve en iyi umut vadeden kadın oyuncu ödüllerine layık görülmüştür.

 

ÇANAKKALE YOLUN SONU (2013)

 

*Yönetmen Serdar Akar, Kemal Uzun Senaryo Alphan Dikmen, Başak Angigün Görüntü Yönetmeni Uğur İçbak Yapım Fono Film/Tolga Aydın, Cemal Okan, Bülent Turgut Kurgu  Mustafa Preşeva, Kostüm Tasarım: Aydan Çınar , Genel Koordinatör: Cenk Yengin, Yapım Koordinatörü: Ata Yılmaztürk, Genel Yönetmen: Serdar Akar, Uygulayıcı Yapımcı: Cenk Yengin, Yapım Sorumlusu: Bahar Bakkal, Volkan Uygun, M. Cemal Şişman, Emrah Büyükçalgaz, Yaşar Baş, Yardımcı Yönetmen: Ahmet Karaman, Yönetmen Yardımcısı: Temmuz Uğur Yıldız, Selin Hande Yaşar, 1. Yönetmen Yardımcısı: Seda Özkaraca, Focus Puller: Engin Hayıroğlu, Kurgu Asistanı: Emre Kara, Renk Düzenleme: Çağlar Özlek, Negatif Kayıt: Çağlar Özlek, Işık Şefi: Onur Özşeker, Bestboy: Ender Karakılıç, Kostüm Sorumlusu: Sonay Ortuğ, Cast Sorumlusu: Samet Tabak, İdari İşler: Taner Karakulak,

Oyuncular: Gürkan Uygun (Muhsin), Berrak Tüzünataç ( Behice), Umut Kurt (Hasan), Serdal Genç (Seref), Serkan Genç (Esref), Mahir Günşiray (A. Salim), İnanç Koçak (Kostas), Yetkin Dikinciler, Bağış Angigün (Bilal), Emre Y
ılmaz (David),

Konu: 25 Nisan 1915… Osmanlı İmparatorluğu’nun direniş kapısı olan Çanakkale, gemi yoluyla geçilememiş ve işgâlciler, çaresiz bir manevrayla Gelibolu kıyılarına çıkartma yapmaya başlamışlardır. İşgâl kuvvetlerinin belki de en büyük direnişi gördükleri koy, o andan sonra mağlup bir ordunun adıyla anılacaktır: Anzak Koyu.

Hilali Ahmer cemiyetindekiler ve Muhsin’le Hasan’ında içinde bulunduğu destek birliği beş günlük yolculuğun sonunda, 25 Mayıs 1915’te cepheye ulaşırlar. Hasan, siperlere indiği anda, savaşın hayal ettiğinden daha acımasız olduğu gerçeğiyle yüzleşir. Daha ilk gün, bir Anzak askeriyle siper içerisinde burun buruna gelir ve abisinin son anda yardımına koşmasıyla kıl payı hayatta kalır. Birkaç gün sonra Muhsin bir Anzak keskin nişancıyı vurup, daha önce Balkan savaşında da komutası

CELAL İLE CEREN (2013)

Yönetmen Togan Gökbakar Senaryo Şahan Gökbakar Görüntü Yönetmeni Gökhan Tiryaki Müzik Oğuz Kaplangı Yapım Çamaşırhane Film/ Şahan Gökbakar , Emrah Çoban Genel Koordinatör: Pelin Kaya, Uygulayıcı Yapımcı: Barış Ayaztaş, Kurgu: Erkan Özekan, Sanat Yönetmeni: Tural Polat, Kostüm Tasarım: Melis Atınç Gamsızoğlu, Kameraman: Serkan Gülgüler, Panther Operatörü: Erdoğan Gündoğdu,

Oyuncular: Şahan Gökbakar (Celal), Ezgi Mola (Ceren), Gökşen Gökçebağ (Kubilay), Dilşah Demir (Gözde), Zehra İçöz , Ahmet Vuran (Havaalanı görevlisi), Burcu Bozkuş, Hamza Gören, Açelya Kardel Soy

Konu: Babasının dükkânında çalışan esnaf Celal’le, büyük bir yapı markette departman sorumlusu olarak çalışan Ceren, yaklaşık altı yıldır birliktelerdir. Evlenmeye karar veren çiftin yakın arkadaşlarının sebeb olduğu çeşitli olaylardan dolayı Ceren ile Celal’in evlilik planları da suya düşer.

Celal ile Ceren (Gulcin Kaya16 Ocak 2013)

Bir televizyon kanalında sessiz sedasız başlayan ve kısa bir süre sonra belirli bir kitle içerisinde fenomene dönüşen bir şov vardı. ‘Dikkat Şahan Çıkabilir’, alışılmadık tarzda absürt ve gerçek üstü tiplemelerin başrolü oynadığı skeçler içerisinde gündüz kuşağını şenlendiren kadın programlarını, bilgiye dayalı yarışmaları, siyasetten başka her şeyin konuşulduğu siyaset programlarını, reytingleri; kısacası televizyon gerçekliğinin absürtlüğünü daha önce görülmemiş bir üslupla eleştiriyordu. Başındaki yetenekli isim Şahan Gökbakar’ın televizyon sektöründe başlayan kariyeri böylece tepe noktasını gördü. Bu şovdaki skeçlerden birinin başrolü olan tiplemesi ‘Recep İvedik’ ise komedyenin sinemadaki (hayattaki) kurtuluşunu sağlayan şey oldu.

Recep İvedik serisi için söylenecek hiçbir şey kalmadı çünkü ilk filmin gösterime girmesinin ardından başlayıp yıllar süren tartışmalarda söylenebilecek her şey söylendi. İşin en ilginç yanıysa sadece sinema seyircisini değil toplumu ikiye bölmüş olmasıydı. Bir kitle tarafından Recep İvedik’e gülmek kabul edilemez bir hata olurken; filmi izlememek ve ondan nefret etmek bir gereklilik haline gelmişti. Recep İvedik üçlemesinden her anlamda galip çıkan taraf Şahan Gökbakar, kendi yapım şirketini kurup içerisinden çıkan ilk filminde sözde yeni bir türü denedi. Celal ile Ceren, her ne kadar romantikkomedi türünde bir yapım izlenimi uyandırsa da ikili ilişkiler üzerinden komedi yaratmaya çabalayıp bunu da başaramayan bir yapım niteliğinde.

Uzun süredir birlikte olan ve evliliğe pek de uzak olmayan bir çift olduğunu düşündüğümüz Celal ve Ceren’in ayrılık sürecini işleyen film, komedi malzemesini bu ayrılık ve bekarlık sürecinden çıkarıyor. Bu süreç, ikili ilişkiler üzerine daha önce defalarca dillendirilmiş, bilindik tespitler üzerinden ilerleyen bir öyküye ve inandırıcılık derdi olmayan karakterlere sahip.

İlk yirmi dakikasında oldukça umut veren ve gerçekten de bir şeyler anlatacakmış gibi görünen film, ilerleyen anlarda öyküsünü kendi elleriyle yok edip kimi yerlerde eğlenceli olabilen ancak çoğu zaman katlanılmaz şakalar üzerine kurulu skeçler bütününe dönüşüyor. Öyle ki başkarakteri Celal bile bu parçalanmışlığa ayak uydurup her bölümde ayrı bir karakteri canlandırıyor. Böylece yapılmak istenen mizaha göre başkarakter durmaksızın değişiyor ve bu da filmi parçalara bölen başka bir nokta oluyor. Böylece filmi katlanılabilir kılacak tek şey mizahı olabilecekken bu noktada da ne tür mizahtan hoşlandığınız gerçeği tek faktör haline geliyor. Zira Şahan Gökbakar, tuvaletten mizah çıkarmaya ve cinsiyetçilik üzerine kurduğu şakalarıyla bilindik yolundan ilerlemekte. Gökbakar’ın bu mizah anlayışı ısrarı üzerine herhangi bir şey söylemek anlamsız zira kendisinin de çok iyi bildiği gibi halen daha bu mizahın kredisini harcamaktan imtina eden bir kitle mevcut ve filmden büyük keyif alacakları bir gerçek. Artık yorulmuş olan ve daha fazlasını isteyen izleyiciyi sadece birkaç an dışında bolca sıkılacağı saatler bekliyor.

Filmin en ve belki de tek övgüye değer yanı ise doğaçlama hissini uyandıran kimi ‘anlık’ şakaları neticesinde ortaya çıkıyor. Şahan Gökbakar’ın mizahi zekasını ortaya çıkaran bu anlar ekibin komedi potansiyelini de su yüzüne çıkarıyorlar. Gökçen Gökçebağ’ın sığ ancak eğlenceli karakterinin filme kattıkları da ziyadesiyle aşikar. Şahan Gökbakar ile Gökçen Gökçebağ’ın karşılıklı oynadıkları sahneler filme bir iskelet kazandırmak açısından değerli olarak yorumlanabilir. Öte yandan daha önce yapmadığı bir şekilde kadın karakterler arasındaki ilişkiden mizah çıkarmaya çalıştığı sahneler ise kendisinin kadın dünyasına attığı yetersiz dokunuşlarla dolu.

Celal ile Ceren, kolaycılık konusunda bir hayli istikrarlı olan Şahan Gökbakar filmografisinin varlığı pek de şaşırtıcı olmayan bir üyesi olarak anılacakmış gibi görünüyor. Şahan her zamanki gibi mümkün olan en ‘genel izleyici’ye seslenip evvelki formülünü sürdürmekte kararlı, ortaya çıkan film ise seyircinin sinemadan beklentilerine orantılı olarak iyi ya da kötü; komik ya da sıkıcı. Hem de Recep İvedik’siz. (www.eksisinema.com)

BU İŞTE BİR YALNIZLIK VAR (2013)

 Yönetmen Ketche Senaryo Burak Göral Görüntü Yönetmeni James Gucciardo Eser Tuna Kiremitçi Müzik Mor ve Ötesi Yapım Fida Film / Murat Akdilek

Oyuncular: Engin Altan Düzyatan (Mehmet), Özgü Namal (Ayşe), Emin Gürsoy (Altan), Gaye Gürsel (Nazlı), Polat Bilgin (Orhan), Ümit Erdim, Wilma Elles , Atiye (Elvan), İskender Paydaş, Merve Ateş (Ezgi), Müge Boz , Devrim Özder Akın, Turgut Berkes , Atiye Yılmaz

Konu: Gençliğinde uzun süre bir müzik grubunda gitar çalıp beste yapan Mehmet, 30'lu yaşların sonuna geldiğinde hem müziği bırakmış hem de aile hayatında zor zamanlar geçiren birine dönüşmüştür. Eşiyle boşanıp müziği bırakır; maddi anlamda da bitik durumdadır ve bu süreçte kendisini hayata yaklaştıran tek şey kızı Ezgi'dir. Bu nedenle hiç istemese de anlaşamadığı eski eşiyle sık sık görüşmek zorunda kalır. Özel ders vererek ya da gitar tamiratı yaparken hayatını sürdüren Mehmet, uzun yıllardır birlikte oldukları arkadaşları Ayşe ve Orhan çiftiyle aynı apartmanda oturmaktadır. Evliliklerinde sorunlar yaşayan Ayşe ve Orhan'ın tartıştığı akşamlardan birinde Orhan'ın evi terk etmesi işleri karıştırır. Mehmet değer verdiği Ayşe'ye yardımcı ve destek olabilmek için sürekli yanında olur; aradan günler geçer ve birlikte Orhan'ı aramaya koyulurlar. Tam bu esnada çok sevdiği bir dostunu kaybettiği haberi gelir ve aynı zamanda bir iş teklifi alır. Mehmet hiç istemese de bu işi kabul etmek zorundadır; öte yandan Ayşe ile olan ilişkisi günden güne tuhaflaşmaktadır 

BİR HİKAYEM VAR (2013)

 

Senaryo ve Yönetmen Talip Karmahmutoğlu Görüntü Yönetmeni Ali Engin Müzik Cahit Berkay Yapım Kuzey Film
Kurgu: Olgun Gökalp Ertunga, Yapım Ekibi : Özgür Bakar, Yardımcı Yönetmen: Onur Aydın, Renk Düzenleme: Çağlar Özlek, Negatif Kayıt: Çağlar Özlek

Oyuncular: Kadir Doğulu (Mert), Müge Boz (Yağmur), Turan Özdemir (Belediye Başkanı), Bülent Çolak (Okay), Nuri Alço (Nuri Alço), Teoman Kumbaracıbaşı (Motorcular Başkanı), Coşkun Göğen (Tecavüzcü Coşkun), Ozan Akbaba (Hasan Müdür), Duygu Paracıkoğlu (Aynur), Selçuk Özer (Köyün Delisi), Haldun Boysan (Mazlum), Özgür Bakar (Bld. Başkan Yrd.), Suavi Eren (Kasabalı), Serap Ogan Eren (Başkanın Eşi), Cüneyt Sayıl (Jandarma Komutanı), Dilara Tor (Otel Müdüresi), Zekeriya Karakaş (Bahçevan), Cem Uçan (Motorcular Başkan Yrd.), Erkut Emre Sungur (Aras), Nalan Örgüt (Mert Anne), Serhan Alben (Ufuk), Pelin Orhuner (Türkan Şoray),

Konu: Mert 'in (Kadir Doğulu) bir hayali vardır. Kendi filmini çekmek? İşte bunu gerçekleştirebilmek için en yakın arkadaşları Okay (Bülent Çolak) ve Aras ?la (Emre Sungur) yola koyulurlar. Filmi çekebilmek için aldıkları borç paralar ve söylemek zorunda kaldıkları yalanlar, bir süre sonra başlarına bela olur. Çıktıkları bu yolda, işler planladıkları gibi gitmeyince, kendilerini macera dolu, birbirinden komik olayların içinde bulurlar.

 

BİR GEVREK, BİR BOYOZ, İKİ DE KUMRU (2013)

Senaryo ve Yönetmen Osman Dikiciler Görüntü Yönetmeni Arda Canel Yapım Mostra Film Yardımcı Yönetmen: Başaran Şimşek, 2. Kamera Asistanı: Mahmut Baldemir, Emre Pekçakır, Galip Yakınay, Focus Puller: Sinan Özkan, Negatif Kayıt: Çağlar Özlek, Işık Şefi: Şenel Gülbudak, Ses Kayıt: Tayfun Çolakoğlu, Süpervizör: Şenel Gülbudak,

Oyuncular: Selçuk Uluergüven (Oktay), Bülent Arın (Hristo), Selen Seyven (Hasret), Ogün Kaptanoğlu (Tan), Funda Şirinkal (Demet), Melih Ekener (Melih), Somer Karvan (Ceyhun), Ali Yaylı (Homeros), Sencar Sağdıç, Neslihan Perşembe


Konu: Hristo yavaş adımlarla Kremotoryumda ilerlemektedir. Bir süre sonra, eşinin tabutunun üzerine izin alarak koyduğu küçük Mevlevi figürü kendi etrafında dönmeye başlarken, o da ölen eşinin cenazesinin yakılışını, bir demir kapının ardından hüzünle izlemeye başlar. Camdan yapılmış olan Mevlevi figürü dönerken, alevler her yanı sarar. Fonda ise eşinin son sözleri duyulur.

Hristo... Aşkım. Beni İzmir'e götür...”İstanbul...

Tan, dokuz yıl boyunca hiç gitmediği İzmir’e, çok yakın arkadaşlarından birinin ölüm haberini alınca, gitmeye karar verir. Sıkıntıyla ve üzüntüyle geçen uzun gecenin ardından, sabah erken saatte havaalanına ulaşır.

O işlemlerini yaparken, bir başka köşede de Selanik’ten gelen Alexi Hristo'nun İzmir’e gitmek üzere aktarma yaptığı görülür. Yaşlı adam , 1955 yılında çok sevdiği kentinden adeta kaçarcasına ayrılmak zorunda kalan, eski bir İzmirlidir. Elinde, hiç bırakmadan sıkıca tuttuğu Saat Kulesinin bir maketi vardır. Ve onun da içinde kısa bir süre önce ölen karısının külleri.

 

BAHAR İSYANCIDIR (2013)

 

 Senaryo ve Yönetmen Selma Köksal Çekiç Görüntü Yönetmeni Deniz Arslan Müzik İlker Görgülü Yapımcı Selma Köksal Çekiç, Ali Arslan Ses Danışmanı: Taylan Oğuz, Kurgu: Cem Tekinalp, Sanat Yönetmeni: Selma Köksal Çekiç, Yapım Sorumlusu Ayşegül Akın, Yapım Asistanı: Ramazan Yıldırım, Dorukcan Akça, Yönetmen Yardımcısı: Mehmet Ceyhan, Ayça Çobanoğlu, Devamlılık: Betül Toparlaklı, Ayşe Tantan, Kamera Asistanı: Özgür Ulaş Erdem, Özgür Öner, Kameraman: Murat Karabina, Set Fotoğrafları: Mahmut Koyaş, Kamera Arkası: Murat Çağıltay, D.I.T. Operatörü: İbrahim Güler, PostProdüksiyon Sorumlusu: Yücel Kurtul, Işık Şefi: Yavuz Abdülazizoğlu, Işık Asistanı: Oytunç Dönmez, Burak Ayaz, Kostüm Sorumlusu: Zülal Güler, Kübra Avcı, Sanat Asistan: Mehmet Altınkum, Seçkin Harputlu, Mehmet Ceyhan, Ayça Çobanoğlu, Betül Toparlaklı Ramazan Yıldırım, Oytunç Dönmez, Makyaj: Cem Öztekin, Özlem Elaldırsın, Ses Tasarım: Cenker Kökten, Ses Kayıt: Tayfun Çolakoğlu, Final Miks: Serdar Öngören, Boom Operatörü: Erkan Ateş, Efekt: Birkan Tunç, Set Amiri: Selahattin Geçgel, Set Ekibi: Burçin Ertürk, Arda Oğuz, Haktan Seven, Post Prodüksiyon: Sinepark, Ses Stüdyosu: Melodika

Oyuncular: Volga Sorgu (Ali), Selma Köksal Çekiç (Rüya), Çimen Turunç Baturalp (Ela), Yıldıray Şahinler (Behram), Mahir Günşiray (Ahmet Kutlar), Hüsamettin Koçan (Veysel Bey), Kemal Kocatürk (Selim) , Şeyda Ter zioğlu (Sevda), İpek Değer (Mine), Metin Arslan (Mehmet), Kaan Ertan (Kerem), Sefa Sezgin (Saffet Gürler), Bahar Sarah Sarak (Aylin), İlker Görgülü (Onur), Aydın Soysal (Deliren Adam), Ayşen Çetiner (Şarkıcı Şelale Akkuş), Baran Güler (Kast Ajansı Çalışanı), İrden Yazıcı (Küçük Ali),


Konu: Bahar İsyancıdır’ 90 yılların ortalarından, 2000’li yılların başlangıcına, oradan da günümüze uzanan bir zaman diliminde, bir tiyatro topluluğunun; “Oyuncular Kumpanyası”nın öyküsünü anlatıyor.

BENİMLE OYNAR MISIN? (2013)

 Yönetmen Aydın Bulut Senaryo Aydın Bulut, Eyşan Özhim Görüntü Yönetmeni Gökhan Atılmış, Zekeriya Kurtuluş Yapım Kedi Film/ Eyşan Özhim Yapım Koordinatörü: Erdal Bali, Sanat Yönetmeni: Türker İşçi, Yapım Sorumlusu: Burçin Düz, Yardımcı Yönetmen: Uğur Karaaslan, Reji Ekibi: Emre Karataş, Kameraman: Uğur Kul, Focus Puller: Gürol Beşer, Yakup Algül, Steadicam Operatörü: Akın Çakır, Işık Şefi: İbrahim Özkarpat, Şahin Alışkan, Ses Tasarım & Final Miks: Meriç Erseçgen

Oyuncular: Eyşan Özhim, Ertan Saban, Arif Erkin, Rüzgar Boyle, Feridun Düzağaç, Selim Erdoğan, Altan Erkekli, Itır Esen, Altan Gördüm, Ali İl, Necip Memili, ascal Nouma, Uğur Polat, Ayşe Nil Şamlıoğlu, Ahmet Saraçoğlu,

Konu: Sibel uzak kaldığı mahallesi Beşiktaş’a 9 yıl sonra dönmektedir. Sahip olduğu herşeyi yitirmiş, doğup büyüdüğü yerler bütünüyle değişmiştir. Beş yıldır göremediği kızı Rüya’yı kaldığı yetimhaneden alacaktır. Ayrı düştükleri süre içinde Rüya, ailesinin yokluğunun yerine Beşiktaş’ı koymuş, yalnızlığını Beşiktaş’la doldurmuştur. Sekiz yaşında, erkek gibi davranan, tutkulu bir taraftardık artık o. Annesi Sibelin onunla yeniden ilişki kurması kolay olmayacaktır. Kahramanlarımız hayatı bir oyun gibi görürler. Burada kazanmak, kaybetmek hırsı değil, oyunun güzelliğidir aslolan. Hayat biraz futbola benzer ve bu oyunda izleyici olmayı değil oyunun ta kendisi olmayı seçmiş taraftarlardır onlar…

*BENİM DÜNYAM (2013)

Yönetmen Uğur Yücel Senaryo Uğraş Güneş Görüntü Yönetmeni Tolga Kutlar Yapım TMC Film/Engin Sarıal Erol Avcı Genel Koordinatör: Engin Sarıal, Müzik: Tamer Çıray, Kurgu: Ulaş Cihan Şimşek, Sanat Yönetmeni: Erol Taştan, Kostüm Tasarım: Funda Büyüktunalıoğlu, Yapım Sorumlusu: Adil Şanal, Yardımcı Yönetmen: Ahmet Yılmaz, Kamera Asistanı: İsmail Hakkı Ceyhun, Renk Düzenleme: Pascal Nowak, Işık Asistanı: Onurcan Altıntaş, Ses Tasarım: Burak Topalakçı, Oyuncu Seçimi: Gözde Ceyhan, Eser: Sanjay Lee Bhansali

Oyuncular: Beren Saat (Ela), Uğur Yücel (Mahir Hoca), Hazar Ergüçlü, Ayça Bingöl, Turgay Kantürk, Yasemin Çonka , Erdal Küçükkömürcü, Melis Mutluç (Küçük Ela),

Konu: 8 yaşına kadar hayatla ilgili hiçbir şey bilmeden yaşayan Ela ile aynı durumdaki ablasını trajik bir biçimde yitirdikten sonra hayatını engellilere adayan Mahir Hoca’nın yollarının kesişmesiyle siyahtan beyaza giden bu yolculuğunda sadece bir kelimeye yer yoktur: İmkânsız…

BEHZAT Ç. ANKARA YANIYOR (2013)

 

Yönetmen Serdar Akar Senaryo Ercan Mehmet Erdem Eser Emrah Serbes Yapım Adam Film/ Tarkan Karlıdağ Genel Koordinatör: Bahadır Atay, Uygulayıcı Yapımcı: Cengiz Çağatay, Yapım Sorumlusu: Nedim Çinelioğlu Kamera Arkası : Nazım Serhat Fırat, D.I.T. Operatörü İbrahim Güler, Işık Asistanı: Teoman Toygarhan Abdikoğlu, Dekor Asistanı: Resul Solmaz, Ses Kayıt: Fatih Aydoğdu

Oyuncular: Erdal Beşikçioğlu (Behzat Ç.), Sanem Çelik (Ulrike), Nejat İşler (Ercüment Cözer), Fatih Artman (Harun), İnanç Konukçu (Hayalet), Berkan Şal (Akı Akbaba (Suat ), Yunus Ali Çelebioğlu (Çocuk 1), Toprak Ege Salcı (Çocuk 2), Erol Şaykol (Muhtar), Oktay Dal (Savaş), Bilal Gürdere (Yeni İç İşleri Bakanı), Erol Şaykol (Doktor ), Ekim Mağden (Celil), Atila Oğultekin (Ahmet Yener), Aliye Esra Salebci (Ayşe), İlke Can (Fatih), Ege Aydınay (Çocuk Şubesindeki Çocuk), Ali Yoğurtçubaba), Seda Bakan (Eda), Eray Eserol (Tahsin), Serenay Sarıkaya (Melis), Aslı Tandoğan (Ilgın), Rıza Kocaoğlu (Pembo), Sadi Celil Cengiz (Cafer), Tuğrul Tülek (Tem Amiri), Tolga Tekin (Gorbaçov), Ali Hakan Beşen Ankara Emniyet Müdürü), Engin Özsayın Hasan Yaylı), Boğaçhan Sözmen (Maliye Bakanı), Ezgi Yentürk ( Muhabir), Ümit Aydoğdu (Himmet), Oğuzhan Aydın (Kerem), Tamer Yılmaz (Görgü Şahidi), İsmet Bayramoğlu (Emniyet Genel Müdürü), Çetin Karakul (Tem Polisi), Evren Çağrı Turan (Müfit), Selahattin Bel (Hans), Emre Çağroğlu (Bilgi İşlem Ali), Harun Ovalıoğlu (Bilgi İşlemdeki Polis), Onur Kayabaşı (Suriye'li Ajan), Cenk Gürçağ (Ajan 1), Dilek Kurnaz (Aylin), Hakan Sağlam (Silahlı Adam), Oğulcan Değerli (Öğrenci 1), Cihat Pehlivan (Öğrenci 2), Ali Demirci ( Öğrenci 3), Halil Yıldırım ( Adam), Songül Efeoğlu (Kadın), Irmak Şener (Çocuk), Deniz Güvenç (Gazeteci 1), Merve Köşker (Gazeteci 2), Yasin Yeşil (Hayrettin Bey), Serhat Köyüstü (Kriminal Polis), Yıldırım Özbek (Hakkı), Müge Kocadağ (Mümessil), İbrahim Sevinç (Sami), Altan Alkan (Haber Müdürü), Erden Er (Mit Müsteşarı), Mehmet Gümüş (Şoför), Kılıç Elif Kılıç ( Küçük Ulrike), Zeynep Çıplak (Çocuk 1), Mesut Özyurt (Genç Hakkı), Sertaç Beştaş (Genç Hasan Yaylı), Pelin Bayazit (Kadın 1), Bülent Ünsal (Adam 1), Neşe Gül Erdem (Kadın 2), Haluk Demir ( Adam 2), Ahmet Hamza Açıkgöz (Kerem'in Arkadaşı), Mete Gündüz (Küçük Barış),

 
Konu: Behzat Ç.’nin yokluğunda Cinayet Büronun başına Himmet adında bir Başkomiser atanmıştır. İçişleri Bakanının öldürülmesi teşkilatta büyük bir çalkantıya yol açınca Himmet de bunu kendi açısından bir fırsata dönüştürmeye karar verir ve ekibini Terörle Mücadeleye yardımcı olmaya yönlendirir.

İçişleri Bakanı öldürülmeden önce Cinayet Büro ekibi Hakkı adında bir bakkalın ve Alman Konsolosluğunda görevli Hans adında bir Almanın cinayeti üzerinde çalışmaktadır. Alman Hükümeti, cinayete gözlemci olarak Ulrike adında bir polisini görevlendirmiştir. Başkomiser Himmet, bakkal ve Almanın cinayetlerine öncelik vermez. Tahsin de bu cinayetlere bakması için Behzat Ç.’yi geçici olarak göreve çağırmaya karar verir. Ancak Behzat Ç. kararsızdır…

 

ATATÜRK’ÜN FEDAİSİ TOPAL OSMAN (2013)

 

*Senaryo ve Yönetmen Atilla Akarsu Senaryo Atilla Akarsu Görüntü Yönetmeni Ümit Ardabak Yapım Atilla Akarsu Kurgu : Mehmet Atan, Sanat Yönetmeni : Bahri Çetinkaya , Dekor : Bahri Çetinkaya, Kostüm Tasarım , H.Nur Özçınar, Ali Güney, Genel Koordinatör Yardımcısı: Gülay Yılmaz, Yönetmen Yardımcısı: Begül Şen, Negatif Kayıt: Çağlar Özlek, Teaser Afiş Tasarımı: Ekrem Aydın

Oyuncular: Reha Beyoğlu (Topal Osman), Orhan Kılıç (Hüseyin Avni Alpaslan), Mehmet Tokat ( Mustafa Kemal), İzzet Çivril (Hüseyin Avni Ulaş), Erdal Dalcı (Rauf Orbay), Ayhan Işık (Ali Fuat Cebesoy), Osman Feridunoğlu (Ali Güney), Bülent Polat (Hüseyin Hami), Tayfun Sav, İhsan Ustaoğlu (Ziya Hurşit), Özcan Varaylı (Mustafa Kaptan), İbrahim Yazıcı (İsmail Hakkı Tekçe), Ali Yaylı (İsmet İnönü), Osman Gençağa Yiğitoğlu, Emrullah Biltaş, İbrahim Vurmaz (Ali Şükrü), İlyas Sarı, Arif Selçuk, Mehmet Tokat (Mustafa Kemal), Ayla Çakır (İğneli Pembe), Aslan Yıldız Musa Pekdemir, Musa Pekdemir, Altan Akışık İbrahim Kumral, Çağrı Gökbak , Muammer Başar

Konu: 1883'te Giresun'da doğan Topal Osman, lakabını Balkan Savaşı'nda sakat kalan bacağı yüzünden aldı. I. Dünya Savaşı'nda Kafkas Cephesi'nde görev alan; İzmir'in Yunanlar tarafından işgal edilmesinin ardından Karadeniz bölgesindeki Rum çetelere karşı mücadeleye başlayan Topal Osman, Mustafa Kemal tarafından 1920'de Muhafız Alayı komutanlığına getirildi. TBMM'de II. Grup olarak bilinen muhalefet grubunun önderlerinden Trabzon milletvekili Ali Şükrü Bey'i Mustafa Kemal'e karşı sert muhalefet izlediği gerekçesiyle 27 Mart 1923'te öldürdü. Güvenlik kuvvetlerine teslim olmayan ve Ankara'daki evinde girdiği çatışmada yaralı ele geçirilen Topal Osman, 1923'te öldü

AŞK KIRMIZI (2013)

 

 Senaryo ve Yönetmen Osman Sınav Görüntü Yönetmeni Vedat Özdemir Müzik Mehmet Erdem, Alper Atakan Yapım Sinegraf Ltd /Suat Kapkı, Osman Sınav, Sanat Yönetmeni : Soydan Kuş, Dekor Tasarım: Ayşen Yavuz, Uygulayıcı Yapımcı: Levent Yıldırım, Taner Özbel, Oyuncu Seçimi: Harika Uygur


Oyuncular : Nurgül Yeşilçay (Nazlıgül), Tayanç Ayaydın (Ferhat), Ezgi Asaroğlu (Zeynep), Teoman Kumbaracıbaşı (Şahin), Sait Genay (Şefkat), Şebnem Dilligil (Aynur), Renan Karagözoğlu (Cumhur), Güneş Çağlar (Hüseyin), Serdar Yeğin (Emre), Sertaç Boztepe (Murat), Ceren Mertadam (Mine), Irmak İpek Altın (Ceren), Özlem Hasgül (Elif), Tuğçe Karabacak (Derya), Murat Bezek (Çiko, Ayda Aksel (Necla), Burak Sergen (Galip), Hasancan Aksoy (Garson) Hüzünlü, sarsıcı ve tutku dolu aşk filmi Aşk Kırmızı, Nazlıgül, Zeynep ve Ferhat’ın, iç içe geçen aşk hikâyesini, aşk ve sadakat kavramlarını baştan sorgulatan bir yaklaşımla anlatıyor.

 

AŞK AĞLATIR (2013)

 

Senaryo ve Yönetmen: Mehmet Taşdiken Görüntü Yönetmeni: Murat Kılıç, Müzik: Saki Çimen Yapım: Atalay Taşdiken, Mehmet Taşdiken, Hasan Çetin Uygulayıcı Yapımcı: Yasin Taşdiken, Kurgu: Aytaç Şahin, Yapım Tasarım: Ha
san Çetin, Sanat Yönetmeni. Hasan Doğan, Yardımcı Yönetmen: Hülya Gezer, Yönetmen Yardımcısı: Neslihan Aksaç, Ses Tasarım: Serhat Seyis, Final Miks: Meriç Erseçgen

Oyuncular: Melih Selçuk (Atıf), Ceyda Ateş (Lale), Yağmur Tanrısevsin, Aslıhan Kapanşahin, Yılmaz Gruda, Ege Aydan, Levent Öktem, Mert Yavuzcan (Barış), Itır Esen, Kerem Fırtına, Candan Ünal, Arzu Yanardağ


Konu: Kavuşamayan iki çocukluk aşkının hüzünlü hikayesi... Hastalık, ihanet ve acı! Adını Feriha Koydum dizisinden hatırlayacağınız Melih Selçuk ve Ceyda Ateş başrolde!

ARKADAŞLAR ARASINDA (2013)

         

Senaryo ve Yönetmen Gökhan Horzum Görüntü Yönetmeni Hans Selikovsky , Bahadır Eren Müzik Sıla Gençoğlu , Yapımcı Gökhan Horzum, ercan Çiçekoğlu,  Sedat Akdogan Kurgu Aylin Zoi Tinel, Deniz Bulut Güner,  Sanat Yönetmeni İsmet Bosna, Kostüm Tasarım Ömürcan Baykara Yardımcı Yönetmen EkibiMelodi Tözüm , İnci Balabanoğlu Ahıska Kameraman Ömer Kılınç Ses Mühendisi   Ali  Ekber Doğan Ses Tasarım & Final Miks  Orçun Kozluca Oyuncu SeçimiAsiye Kocaman

Oynayanlar  İbrahim Kendirci (Cenk), Salih Bademci (Barış),  Fırat Albayram (Ayhan), Canan Atalay, Deniz Alan (Mine); Arda Tuğra (Aşık),Sıla Gençoğlu (Dış Ses), Ayhan Aktaş(Tom), Ferit Aktuğ (Barışın Babasının Gençliği),  Destan Batmaz (Berke), (Hacı Süleyman), İskender Bağcılar (Barışın Babası Kemal), Seda Oğuz (Nazlı), Açelya Topaloğlu(Meryem), Sertan Erkaçan (Deniz)

KONU: 4 farklı hayat hikayesi olan 4 yakın arkadaşı Ayvalık'ta bir gece rakı masasında bir araya getiren hikaye izleyenleri bambaşka sohbetlerle buluşturacak. Denizin ortasında aşk, aile ilişkileri, ayrılık, kutlama ve hayata dair tüm duyguların rakı eşliğinde masaya yatıran 30'lu yaşlarında 4 erkeğin sohbeti izleyen herkese kendi hayatından bir parçayı anımsatacak.