Powered By Blogger

19 Ekim 2024 Cumartesi

ŞEVKAT YERİMDAR (2013)

Yönetmen Bülent İşbilen Senaryo Erol Hızarcı Müzik Barış Aryay , Mehmet Andiçen Görüntü Yönetmeni Bülent Özer Yapım Acun Film / Ersen Mercan Genel Koordinatör: Volkan Dönmez, Kurgu: Engin Öztürk, Sanat Yönetmeni: Selami Taşbaşı, Yapım Asistanı: Hasan Güneş, Yapım Asistanı: Aktan Aktaş, Doğancan Mercan, Volkan Aktaş, Gediz Kuru, Set Amiri: Avni Erdoğan, Set Asistanı: Cihan Merdamert, Bilal Alpi Tanju Sarı, Atakan Korkmaz, Yardımcı Yönetmen: Ekibi Özlem Dilber, Reji Koordinasyon: Cansu Özaltun, Yönetmen Yardımcısı: Çağatay Yüce, Didem Karakelle, Kamera Asistanı: Ekibi Enis Özbey, Nizamettin Koç, Mustafa Rüstem, Mehmet Salıcı, Emre Turgutalp, Kameraman: Cenk Tatarer, Focus Puller: Yiğit Yücesan, Kurgu Yönetmeni: Engin Öztürk, PostProdüksiyon Sorumlusu: Gültekin Bayır, PostProdüksiyon Asistanı: Mustafa Tunçel, Can Pektaş, Tayfun Yaman, Kuzey Yıldırım, Melih Orçun Aktay, Negatif Kayıt: Çağlar Özlek, Işık Şefi: Feramuz Tuna, Işık Asistanı: Erdem Tuna, Ozan Derya, Mustafa Esin, Hüseyin Koç, Bestboy: Mustafa Esin, Kostüm: Utku Erer, Sanat Asistanı: Yusuf Özdemir, Abbas Kolaçık, Feyza Atıl, Kostüm Asistanı: Selin Sarı, Makyaj: Refika Yazıcı, Kuaför: Emrah Yaprak, Makyaj Asistanı: Ebru Arslan, Kuaför Asistanı: Uğur Şahin, Ses Tasarım: Bülent Taban, Birkan Tuna, Soner Koç, Ses Kayıt: Eda Özdemir, Premix: Bülent Taban, Soner Koç, Ses Teknisyeni: Özkan Coşkun, Boom Operatörü: Barış Kotan, Ses Teknik Asistanı: Murat Onur Öner, Grafik Tasarım: Emre Erdem, Grafik Tasarım: Gökçe Vardar

Oyuncular: Özgürcan Çevik (Şevkat Yerimdar), Başak Parlak (Pelin), Tarık Papuççuoğlu (Bora), Cezmi Baskın (Memduh), Serkan Kuru (Kutay), Erdoğan Sıcak, Mustafa Bozkurt, Özgür Koç, Aral Seskır, Barış Koçak, Şahin Aktaş (Niko), Murat Makar, Emre Yıldırım, Şayan Noyan, Ahmet Yavuz, Emre Tetikel, Buse Işık, Aktan Aktaş, Volkan Aktaş, Caner Arıkan, Remzi Pamukçu, Müslüm Köse, Diren Polatoğulları , İnanç Koçak, Ahmet Ali Micanoğlu , Hüseyin Güler, Kıvılcım Kaya, Sümeyra Koç, Asuman Karakullukç, Tayfun Çiçekler, Nuray Erkol , Akın Akbulut ,

Konu: Şevkat Yerimdar, Balat’ta yumurtacı dükkanı işleten genç bir adamdır. Çarşıda ve mahallesinde sevilen Şevkat Yerimdar, dürüstlüğü, yardımseverliği, gözükaralığı, hazırcevaplığı ve en önemlisi hiç öfke kontrolü olmayışıyla tanınan renkli biridir.

Şevkat borcunu ödeyebilmek için çaresiz kalarak, dükkanındaki bütün yumurtaları yok pahasına satar. Tam bu sırada Pelin son model spor arabasıyla yumurtacı dükkanına girer, bir tane bile sağlam yumurta bırakmaz. Öfkeye kapılan Şevkat ağzına geleni söyler, Pelin’i def eder. O akşam Şevkat, yaşlı bir adamı caddede soymak isteyen silahlı kişilerin elinden canı pahasına kurtarır. Hayatını kurtardığı Memduh, babasının çocukluk arkadaşı çıkar. Şimdi çok zengin bir adamdır.

Memduh, babasını çok sevdiği Şevkat’e sonsuz güven duyar. Ayakları hiç yer e basmayan kızına arkadaşlık etmesi, hayatın öteki yüzünü göstermesi için ısrar eder, adeta yalvarır, ne yapar eder, sonunda ikna eder. Fakat bu kız Pelin çıkar. Şevkat ve Pelin birbirini görür görmez kavga patlak verir. Şevkat çeker gider ama babasından durumu öğrenen Pelin peşine düşer, ondan özür diler ve dostluğunu kabul etmesi için onu ikna eder.

Pelin yakında sosyetenin gözde bekarı Kutay ile evlenecektir. Ne var ki, Şevkat ile tanışan Pelin’in hayata bakışı birkaç günde tümüyle değişir. Aralarında bir aşkın kıvılcımları çakmaya başlar

 


SÜRGÜN (2013)

 

Yönetmen Erol Özlevi Senaryo Selin Tunç Eser Rıdvan Akar Görüntü Yönetmeni Ahmet Bayer Yapım Erler Film/Türker İnanoğlu Genel Koordinatör: Yılmaz Ekmekçi, Uygulayıcı Yapımcı: Cenk Yengin, Görüntü Yönetmeni: Ahmet Bayer, Sanat Yönetmeni: Mustafa Ziya Ülkenciler, Kostüm: Hülya İri, Metin Birinci , Kameraman: Tolga Teke, Steadicam Operatörü: Burak Bulut, D.I.T. Operatörü: Selçuk Aytekin, Işık Şefi: Atilla Erzengin, Kuaför: İbrahim Karakız,

Oyuncular: Saadet Işıl Ak
soy (Eleni), Tolgahan Sayışman (Sedat), Mahir Günşiray (Stavro), Murat Karasu (Makis), Tuğçe Kumral (Nazlı), Ali Yoğurtçuoğlu (Kadir), Ruhsar Öcal (Maria), Macit Sonkan (Halil), Kosta Kortidis (Vangelis), Berk Yaygın (Sotiri), Gizem Soysaldı (Ada), Ali İpin (Dimitri), Aydan Çakır, Emrecan Şahin

Konu Büyükadalı, zengin bir Rum ailenin kızı Eleni ile faytoncunun oğlu Sedat’ın, çocukluk yıllarında başlayan imkansız aşkları ve onların gözünden, Bakanlar Kurulunun 16 Mart 1964 tarihli “sürgün” kararıyla yaşanan trajedi SÜRGÜN’DE… O yıllarda Büyükada’ da; Rumlar ve Türkler barış ve kardeşlik içinde yaşarlar. Herkes birbirinin inancına saygı duyarak komşuluk ilişkilerini çok sıcak bir ortamda yürütürler. Adada yaşayan ve Edebiyat Fakültesinde okuyan 5 genç; Eleni, Sedat, Nazlı ve Sotiri yakın arkadaşlardır. Çocukluklarından beri birbirlerine aşık olan Eleni ve Sedat son sınıfta mezun olmalarına kısa bir süre kala evlenmeye karar verirler. Ancak Sedat yoksul bir faytoncunun oğlu, Eleni ise başarılı ve varlıklı bir babanın kızıdır. Sedat’ın faytoncu babasının itirazına rağmen yine de Eleni’yi istemeye giderler ancak büyük bir hayal kırıklığı yaşanır. Çünkü Eleni’nin babası Stavro, inanç farklılıklarını ve Sedat’ın yoksulluğunu öne sürerek bu aşka şiddetle karşı çıkar. Gençler yıkılmıştır!

 

SÜPER İNCİR (2013)

 

Senaryo ve Yönetmen Kerem Sarı Müzik Vehbi Can Uyaroğlu Görüntü Yönetmeni Cuneyt Denizer Yapım Makas Film /Kerem Sarı Kurgu: Sedat Karadeniz, Sanat Yönetmeni: Hakan Aydın, İbrahim Aydın, Genel Koordinatör: Zafer Kaya, Yönetmen Yardımcısı: Mustafa Kılınç, Yönetmen Yardımcısı: M. Emin Şahin, Set Fotoğrafları: Arda Kaya, Işık Şefi: Ömer Soner Kaplan, Makyaj: Burcu Kaya, Ses Kayıt: M. Emin
Şahin, Ses Tasarım & Final Miks: Meriç Erseçgen, Görsel Efektler: Sercan Altıntaş

Oyuncular: Ece Yentür (Hatice), Tayfun Taliboglu (Oyuncu), Hülya Savaş (Kör Cevriye), M. Emin Sahin (Mukadder), Umut Oğuz (Oyuncu), Coskun Kemer (Hüseyin), Nihat Kapiz (Camur Sevket), Yigit Dören , Gulnihal Demir (Nilüfer), Hülya Böcekli (Ayse), Volkan Bas (Mustafa), Hasan Asici (Hamdi), Bekir Anniak, Zafer Kaya,

Konu: İntihar etmeden önce Mısır’dan getirdiği uzmanlara; öldürdüğü platonik aşkı Euterpe ve sonrasında kendi cesedini mumyalatan Seikilos, 2 bin yıl sonra bir çobanın yanlışlıkla mezarını açması sonucu gözlerini bir Ege köyünde açar. Sevgilisi Euterpe’yi mezarında bulamayınca onu aramaya koyulan Seikilos, efe dedesinin kahramanlık hikâyelerinin etkisi altında kalan ve süper kahraman olma hayalleriyle kendisini ispatlamaya çalışan Mustafa adlı genç ile köyün kızlarından Hatice için mücadeleye girişir.

SU VE ATEŞ (2013)

 

 Senaryo ve Yönetmen Özcan Deniz Müzik Özcan Deniz, Yıldıray Gürgen Görüntü Yönetmeni Olcay Oğuz Yapım Avşar Film/Şükrü Avşar Uygulayıcı Yapımcı: Aksel Kamber, İdari Yapımcı: Muharrem Gülmez, Yapım Sorumlusu: Serkan Akkayoun, Mekan Sorumlusu: Aziz Çıkıkçı, Dorukhan Erdoğdu, Yapım Yardımcısı: Ece İnanç, Recep Başaran,   Genel Koordinatör: Murat Çiçek, İdari Yapımcı: Muharrem Gülmez, Kurgu: Elif Durak, Uygulayıcı Yapımcı: Aksel Kamber, Sanat Yönetmeni: Burçak Demet Danyal, Sanat Yönetmeni Asistanı: Hülya Keleş, Sanat Yardımcıları: Can Sübiler, Gökben Şaş, Hasan Ayaydın,  Dekor: Hülya Keleş, Yardımcı Yönetmen: Avni Tuna Dilligil, Yönetmen Yardımcıları: Neslihan Aksaç, Berkay Akbudak, Devamlılık: Filiz Polat, Reji Stajyer: Duru Deniz, Levent Erçetingöz,  Kamera Asistanı: Onur Arabacıoğlu, Post Prodüksiyon Sorumlusu: Ahmet Küçük, Hüseyin Kurt, Ses Kayıt: Mustafa Bölükbaşı, Mali İşler: Kamil Çimendağ, Dijital Proje Artist: Gamze Bozkaya, Ofis Koordinasyon: Özlem Taşağal Yakıcı, Kostüm: Safiye Nihan Günaçık, Yardımcısı: Seda Kızıltoprak, Makyöz: Mediha Şafak, Yardımcısı: Ebru Kızıltan, Kuaför: Tahsin Yener, Yardımcısı: Tufan Altış, Focus Puller: Caner Şen, Kamera Asistanları: Onur Arabacıoğlu, Ali Osman Berber, Boom Operatörü: Abidin Tan, Ses Mikseri: Mustafa Bölükbaşı, Işık Şefi: Murat Aşık, Şef Asistanı: Coşkun Arı, Işık Asistanları: Suat Çelik, Okan Okur, Özer Kanbir, Set Amiri: Rıza Kadaifçioğlu, Şef Asistanı: Erkan Yazgan, Set Teknisyenleri: Emre Boynu Kısa, Selçuk Gende, Settar Arslanoğlu,

Oyuncular: Özcan Deniz (Haşmet), Yasemin Allen (Yağmur), Kaan Çakır (Hamza), Pelin Akil (Nupelda), Burçin Birben (Alpago), Yusuf Akgün (Turhan), Açelya Elmas (Zeynep), İrem Candan (Yasemin), Sera Tokdemir, Burcu Kıratlı (Helin), Şefika Ümit Tolun (Fadile Ana), Cem Uçan (Sıtklı), Tamer Levent (Hüseyin), Hakan İlçin , Barış Yalçın (Sinan), Sera Tokdemir (Kitap okuyan kız), Deniz Ali Cankorur (Kemal), Metin Coşkun (Reşit), Muharrem Gülmez (Necmi), Jazzie Zonzolo (Nicholas), Saim Karakale (Kemal), Zeynep Kızıltan (Gülşah), Ömer Yıldıran(Otel Müdürü), Senem Kalender (Doktor), Bahattin Şahiner (İş adamı), Kerim Kabalcı (Helin Doktor), Sunnie Sidhu (Kuaför), Emma Slater (1. Hostes), Senem Temiz (2. hostes), Holly Magrath (Necmi'nin karısı)

Konu: Yağmur çok az tanıdğı ve gizemli bir yönü olduğuna inandığı Kemal'e aşık olmuştur. Hayatına giren diğer adamlardan farklı olan Kemal'in ise Yağmur'dan sakladığı çok büyük sırlar vardır. Londra'da rüya gibi günler geçiren çiftin, bugünleri kısa sürede geride kalacaktır. Asıl adı Haşmet olan Kemal, büyük bir mafya ağının içindedir ve Yağmur'u da içine sürükleyecek karanlık olaylar kapıdadır...

 

SOĞUK (Cold) (2013)

 

Senaryo ve Yönetmen Uğur Yücel Görüntü Yönetmeni Emre Tanyıldız Yapım TMC Film / Erol Avcı Kurgu: Ulaş Cihan Şimşek, Mark Marnikovic, Sanat Yönetmen: Gülay Doğan, Genel Koordinatör: Engin Sarıal, Yapım Amiri: Adil Şanal, Kamera Asistanı: Serkan Durmuş, 2. Kamera Asistanı : Sercan Sert, Focus Puller: Yağız Yavru, Sanat Ekibi: Kadir Rengel, Ses Tasarım ve Mix: Burak Topalakçı, Ses Mühendisi: Boris Trayanov, Prodüksiyon Müdürü: Adil Şanal, M. Buğrahan Şen, Prodüksiyon Asistanı: Murat Ataç, Asistan Yönetmen: Ahmet Yılmaz, Mehmet Köse, 2. Yönetmen: Alptekin Bozkurt, 2. Yönetmen Asistanı: Karin Mecelyan, Focus Puller: Yağız Yavru, Kamera Asistanı: Sercan Sert, Boom Operatör: Valeri Metodiyev, Grip: Mustafa Pehlivan, Grip Asistanı: Adem Aydın, Makyaj: Sevinç Uçar, Kostüm: Şenay Doğan Çıtak, Kostüm asistan: Tebessüm Tatar, Saç: Sedat Karataş,

Oyuncular: Cenk Medet Alibeyoğlu (Balabey), Ahmet Rıfat Şungar (Enver), Valeria Skorokhodova (İrina), Yulia Vanyukova (Masa), Yulia Erenler (Olga), Şebnem Bozoklu (Fincan), Ezgi Mola (Boncuk), Rıza Sönmez (Abbas), Doğan Alibeyoğlu (Baycan), Atılay Uluışık (Azer), Murat Alibeyoğlu (Hasan), Savaş Yılmaz (Pianist), Mustafa Elemenler (Boncuk babası), Berfin Özer (Yaren), Fatma Eyüboğlu (Boncuk annesi),

Konu: Türkiye’ nin sınır şehri Kars’ta üç Rus kızkardeş bir pavyonda çalışmaktadır. Hayatında karısından başka bir kadın bilmeyen bir tren yolu işçisi kızlardan en küçüğüne aşık olur. İşçinin erkek kardeşi şehrin belalılarından biridir. Evli olmasına rağmen gece hayatını terk etmemekte, bekâr hayatını sürdürmektedir. Neredeyse her gece pavyonlarda, içkide, eğlencededir. O da üç kız kardeşin etrafında dolaşmakta. Kız kardeşlerden en küçüğü İrina’nın sadece birkaç günü kalmıştır ülkesine dönmeye. Ancak belalı kardeş ve iki arkadaşı korkunç bir gece yaşatacaklardır kızlara.

Ödüller

32. İstanbul Film Festivali 2013
        ►En iyi özgün müzik
        20. Palic Avrupa Film Festivali 201
        Encounters Bölümü
        
►En İyi Film

SEV BENİ (2013)

 

 Yönetmen Mehmet Bahadır Er, Maryna Gorbach Yapımcı Mehmet Bahadır Er

Oyuncular: Ushan Çakır Cemal, Güven Kıraç (Amca), Yavuz Bingöl Süleyman), Murat Şeker, Ushan Çakır, Mehmet Bahadır (Er Yıldırım), Viktoria Spesivtzeva (Sasha), Sergei Puskepalis (Alexander), Elena Stefanskaya, Margarita Koşeleva (Büyükanne)

Konu: Cemal çıktığı yurt dışı seyahatinde genç ve güzel Sasha'yla tanışır; geceyi beraber geçirmek için gece klübünden ayrılırlar, ancak olaylar alışılmış şekilde devam etmez.

Beyaz Şehir Kiev'in eşsiz güzelliğind


e Sasha ve Cemal başlarına gelen zorluklarla mücadele ederken birbirlerini tanır, etkilenir.

Aşk onları beklemedikleri bir zamanda yakalar, herşeye sıfırdan başlamak için ellerine bir şans geçmiştir fakat birbirlerine henüz söyleyemedikleri gerçekleri nasıl aşacaklardır, Cemal yakında evlenecektir, Sasha'nın da bir sevgilisi vardır. Alışılmadık bir aşk hikâyesi!


ÖDÜL Fer Film Festivali 2013

►En iyi film “Sev Beni”


34. Uluslararası Oporto Film Festivali2014)

►Eleştirmenler En İyi Film “Sev Beni”
        ►Jüri Özel Ödülü “Sev Beni”
        ►En iyi Senaryo “Sev Beni”

 

SENİN HİKAYEN (2013)

 

Senaryo ve Yönetmen Tolga Örnek Görüntü Yönetmeni Ahmet Münür Gürsoy Yapım Fono Film/Ömer Çalıkoğlu Müzik: Cavit Ergün, Kurgu: Oğuz Çelik, Sanat Yönetmeni: Erkan Özdem, Proje Koordinatörü: Leyla Güver Beck, Yardımcı Yönetmen: Alptekin Bozkurt, Online Kurgu: Çağlar Özlek, Renk Düzenleme: Çağlar Özlek, Negatif Kayıt: Çağlar Özlek, Kostüm: Fulya Halilcikoğlu, Ses Mühendisi: İsmail Karadaş, Ses Tasarım: Burak Topalakçı, Oyuncu Seçimi: Luiza Almızrak

Oyuncular: Timuçin Esen (Hakan), Selma Ergeç (Esra), Sait Genay (Orhan), İdil Fırat , Başay Okay , Levent Can, Murat Serezli , Yeşim
Ceren Bozoğlu, Şirin Kılavuz, Gözde Kocaoğlu, Yeliz Orçin, Cem Bender, Batur Belirdi ,

Konu: Ailesine bağlı, gündelik sıkıntılarla enerjisini kaybetmeyen, eğlenceli biri olan Hakan (Timuçin Esen) ile daha gerçekçi, kuralcı ve özgür bir kadın olan Esra (Selma Ergeç); 30’lu yaşlarının ortalarında, kariyerlerine odaklanmış evli bir çifttir. Birbiriyle gayet iyi anlaşan bu çiftin kariyerleri de, 7 yıldır devam eden evlilikleri de bir dönüm noktasındadır; çocuk sahibi olma kararı... Karar aşamasında devreye bir de “babaanne” olmayı kafasına fena halde koymuş olan, Hakan’ın annesi Meral (Nevra Serezli) girer. Sakin, sevgi dolu ve mantıklı bir baba olan Orhan’ın (Sait Genay) tüm itirazlarına rağmen, çok sempatik ama baskın bir karakter olan Meral’in tatlı müdahaleleriyle durum, daha da karmaşık ve komik bir hal alır. Çocuk meselesini aile içinde gündemin ilk maddesine yerleştiren Meral’in acele etmesinin ne yazık ki çok önemli bir nedeni vardır. Ve beklenmedik bir anda hamilelik müjdesi gelir. Sevgi ve fedakarlığı, hayatının merkezine koyarak gerçek bir aile olabilen insanlar için her koşulda mutlu olmak hiç de zor değildir. Hele yeni bir hayat müjdesi onlara yepyeni ufuklar açmışken… Ancak maddi durum, annebaba olma sorumluluğu, annenin durumu… Bir bebek bütün hayatları nasıl değiştirir?

 

SELAM (2013)

 

 Yönetmen Levent Demirkale Senaryo Necati Şahin Müzik Yücel Arzen Görüntü Yönetmeni Aydın İz Yapım Neyir Film /Haluk Örgün, Eyüp Sabri Koç Müzik: Yücel Arzen, Konsept Danışman: Haluk Örgün, Sanat Yönetmeni: Levent Kulaç, Güher Moroğlu, Yapım Asistanı: Koray Kuru, Yardımcı Yönetmen: Seval Demircan, Yönetmen Yardımcısı: Arda Çam, Seray Çakır, Ercan Deveci, Kamera Asistanı: Gürkan Özkan, Eyüp Erdoğan, Kameraman: Tufan Kılınç, Focus Puller: Özgür Gür, Steadicam Operatörü: Hakan Kaftanoğlu, D.I.T. Operatör: Deniz Taşkın, Kurgu: Ahmet Can Çakırca, Negatif Kayıt: Çağlar Özlek, Işık Şefi: Murat Akyıldız, Işık Asistanı: İsmail Öztürk, Tayip Yiğit, Arif Sağlam, Kostüm: Özlem Çıvgın, Sanat Asistanı: Elif Ataaşık, Onur Sayın, Özge Kayar, Hale Akar, Makyaj: Reyhan Okumuş, Ses Operatörü: Tayfun Çolakoğlu, Ses Kayıt Asistanı: Erkan Ateş, Set Amiri: Zafer Dilaver Obenay,

Oyuncular: Burçin Abdullah , Yunus Emre Yı
ldırımer, Hasan Nihat Kürkçü, Emre Karakoç, Fatma Karanfil, Saba Mehri, Canan Uzun

Konu: Harun, Zehra ve Adem öğretmen idealleri uğrana sevdiklerinden, ailelerinden, evlerinden, yurtlarından ayrılarak 3 farklı kıtaya doğru yola çıkıyor. Adem, hamile karısını geride bırakarak binlerce kilometre uzaklıktaki Bosna Hersek’e sıcacık bir selâm ve dostluk götürmenin peşine düşüyor. Zehra, Harun’un hasretini yüreğine gömüyor. Tek amacı ise açlığın ve susuzluğun pençesinde olan Afganistan’a ulaşarak savaşın gölgesindeki çocuklara yardım eli uzatabilmek. Hizmet aşkıyla yanıp tutuşan Harun ise geçmişini düşünmeden eski bir sömürge devleti olan Senegal’deki karanlığa ışık olmaya gidiyor. Dünya’nın en çilekeş ülkelerine barışı, dostluğu, kardeşliği, yardımı götüren bu isimsiz kahramanlar kendi hayatlarını hiçe saydı ve eğitim fedakârlığını her şeyin üstünde gördüler. Onların hikayesi zz aman zaman birbiriyle kesişirken çoğu zaman binlerce kilometreyle birbirinden ayrılıyor. Onlar gittikleri her ülkede solmayan birer hatıra oldular

SARI SİYAH (2013)

  

- Yönetmen Levent Akçay Senaryo Mehmet Şeylan Eser Levent Akçay Görüntü Yönetmeni Turgut Ural Yardımcı Yönetmen: Seher Aydın, 1. Yardımcı Yönetmen: Duygu Altuğ, JimmyJib: Cumhur Büyüktaş, Renk Düzenleme: Çağlar Özlek, Negatif Kayıt: Çağlar Özlek, Işık Şefi: Mustafa Paçacı, Kostüm Ekibi: Nevruz Daban, Ali Rıza Daban, Yasemin Sancar, Makyaj: Pınar Kurban, Görsel Efektler: Kerem Aras

Oyuncular: Levent Akçay (Hasan), Yusuf Güney (Mehmet), Burcu Binici (Leyla) Hakan Özyurt (Aziz), Defne Murt (Nigar), Kader Demiral (Esma Kadın), Cengiz Kaya (Muhtar), Tayfun Akarsu (Mustafa Kemal), Kaan Keskin (Emrullah), Kaan Oruçoğlu (Karargah Subayı), İhsan Taş (Doktor), Murat Göktepe (Hüseyin Nazım), Nadir Ethem Tuncay (Mustafa), Mehmet Akif Özcan (Enver Paşa), Bülent Akçay (Esat Paşa), Durmuş Yiğit (E
sat Lami Efendi), Batuhan Akçay (Osman), Yasin Sarper Erdoğan (Andon), Yakup Bozkurt (Yakup), Gülgökçe Korkmaz (Nişancı), Ege Gökcan Tömen (Davut), Engin Tunga (İmam), Fatma Yıldız (İmamın karısı), İlhan Yılmaz (Yarbay Hasan), Orhan Yılmaz (Süleyman Efendi), Kaan Oruçoğlu (Karargah subayı), İlhan Arslan (Nedim), Mustafa İnan (Mehmet Fasih), Burak Bıyıklı (Hilmi Bey),

Konu: Yıl 1915. Osmanlı devleti dört bir cephede savaşmaktadır. Trablusgarp ve Balkan savaşının ardından Sarıkamış faciası yeni yaşanmış ama İngilizFransız donanması da Çanakkale boğazına dayanmıştır. Sultan Reşat cihad çağrısı yapmıştır. Hasan (Levent Akçay), Çanakkale cephesinde arkadaşı Nedim’i şehit verir. Bu savaştan kendisi de ağır yaralı olarak çıkar. Ege’ye kendi Kasabası’na döner. Hasan’ı kasabasında annesi (Kader Demiral) ve Kardeşi Mehmet (Yusuf Güney) beklemektedir. Mehmet, vatansever, savaşa inanan, genç bir çocuktur. Hasan ise artık savaş karşıtı bir gazidir. Bu nedenle kardeşi Mehmet’i İstanbul’a dönemin İstanbul Sultanisi mektebine yazdırır. Ancak bir sorun vardır. Harp ilan edilmiştir.1915 Nisan ve Mayıs ayında Arıburnu’nda verilen ciddi kayıplar neticesinde Enver Paşa, Beyazı t meydanında ateşli bir miting yapar. Çanakkale’de savaşmak için yanıp tutuşan gönüllü 50 İstanbul Sultanisi öğrencisini bu miting alevlendirmeye yeter. 2. Tümene katılırlar. Okul müdürü Hüseyin Nazım Bey, her okulda olduğu gibi okulun bir kısmını hastaneye dönüştürerek duvarlarını sarıya boyatır. Durumu haber alan Hasan cephe cephe kardeşini aramaya başlar.

 

SABİT KANCA (2013)

 

- Senaryo ve Yönetmen Alper Mestçi Müzik Saki Çimen Görüntü Yönetmeni Hamdi Canaydın  Yapım Muhteşem Film/Muhteşem Tözüm, İrfan Tözüm Kurgu: Efe Hızır, Yardımcı Yönetmen: Melodi Tözüm, Kamera Asistanı: Türker Yavaş, Focus Puller: Yunus Emre Tolan, Renk Düzenleme: Tolga Girici,

Oyuncular: İsmail Baki Tuncer, Volkan Kantoğlu, Rabia Yıldırım, Orhan Aydın, Levent Aykul, Ahmet Yüksel Or, Halil Sezai, Sinan Ç
alışkanoğlu, Burak Topaloğlu, Ahmet Vuran,Nuran Sultan

Konu: Sabit Kanca Efsanesi Başlıyor... Kısa sürede fenomen olan, herkesin konuştuğu ve repliklerini ezbere bildiği Sabit Kanca'nın maceraları dakikada en çok kahkaha garantisi ile beyazperdede... Hayat, Sabit Kanca için çok farklı şeyler ifade ediyor. Haksızlığı bilgisiyle dövüyor, 100 bilim adamı kadar bilgili fakat mahalle kültürüyle yoğrulmuş beyninde hala çocukça çözümler peşinde. Her soruna basit bir çözümü, ağır bir lafı var…

 

RÜZGÂRLAR (2013)

 

    Yönetmen Selim Evci Senaryo Selim Evci , Murat Yaykın Görüntü Yönetmeni Selim Evci Yapım Evci Film Production/ Selim Evci Kurgu: Selim Evci, Sanat Yönetmeni: Mediha Didem Türemen, Yürütücü Yapımcı: Mehmet Ünal, Yönetmen Yardımcısı : Muzaffer Mehmet Çağlar, Kamera Asistanı: Onur Güler, Özhan Koray Çatak, Set Fotoğrafları: Melih Kanalıcı, Renk Düzenleme: Bora Gökşingöl, Sanat Asistanı: Sevinç Baltalı, Ses Tasarım: Yaşar Özdemir, Selim Evci, Ses Kayıt: Özkan Coşgun, Final Miks: Ulaş Ağce, Ses Kayıt Asistanı: Sinem Dinçer,

Oyuncular: Yusuf Nejat Buluz (Murat), Mediha Didem Türemen (Eleni), Rüçhan Çalışkur (Madam Styliani), Zeynep Gülmez (Selin), İstelyano Okumuş, Panayi Karanikola, Suat Usta

Konu: Filmler için ses kayıtları yapan Murat (Yusuf Nejat Buluz), Gökçeada'da duyduğu çeşitli sesleri kaydeder ve fotoğraflar çeker. Ada ile ilgili bir fotoğraf sergisi açmak istemektedir. Bu çalışmaları sırasında adada tek başına yaşayan 80 yaşlarındaki Madam Styliani (Rüçhan Çalışkur) ile tanışır. Aralarında bir dostluk oluşur. Madam'ın kendi sesinden hayatını, anılarını kaydetmeye başlar. Fakat Gökçeada'ya gelişlerinden birinde Madam'ın öldüğünü öğrenir. Madam'ın tek varisi torunu Eleni (Mediha Didem Türemen) cenaze işlemleri için Fransa'dan Gökçeada'ya gelmiştir. Murat'ın yaptığı kayıtlar, Eleni'nin çocukluğuna ve köklerine yapacağı yolculuğun başlangıcı olurken, ada ile ilgili kurduğu bağı yeniden sorgulamasına sebep olacaktır.

 

ROMANTİK KOMEDİ 2: BEKARLIĞA VEDA (2013)

 

 Yönetmen Erol Özlevi Senaryo Aslı Zengin, Ceren Aslan Yapımcı Boyut Film /Murat Tokat Yapım Sorumlusu: Gülsevil Işık, Yapım Amiri: Kanat Işık, Reji Koordinasyon: Sinem Arslan, 1. Yönetmen Yardımcısı: Silva Delioğlu, 2. Yönetmen Yardımcısı: Sedat İnci, Ses Teknisyeni: Seçkin Akyıldız,

Oyuncular: Sinem Kobal (Didem), Sedef Avcı (Esra), Burcu Kara (Zeynep), Engin Altan Düzyatan (Cem), Gürgen Öz, Cemal Hünal , Öykü Çelik, Nurseli İdiz, Ali Ersan Duru, Gökçe Özyol, Özge Ulusoy,

Konu: Esra (Sedef Avcı) heyecanla evlilik hazırlıkları yaparken, en yakın arkadaşı Didem (Sinem Kobal) de kızlar arasındaki tek bekâr kişi olarak kalmaktan dolayı panikler ve sevgilisi Cem'I (Engin Altan Düzyatan) evliliğe ikna etmek için çeşitli taktikler uygulamaya başlar. Didem evlenme teklifi beklerken, Cem yeni filminde başrol oynadığı Gözde'yle (Özge Ulusoy) tanışır ve filmine konsantre olur. Bunun üzerine kıskançlık krizlerine giren Didem, Cem'i yakın takibe alır. Bu takip esnasında erkeklerin Antalya "Adam & Eve Otel"de bekârlığa veda partisinde olduklarını öğrenir. Böylece komik ve romantik bir macera başlar. Kızlar erkeklerin bekralığa veda partisinde neler yaptıklarını görmek için oryantal kılığında otele sızarlar.

 
Bekarlığa Veda : Veda Olması Umuduyla (Seçil Toprak 13 Şubat 2013) Türünün iyi örneklerini izlemeye doyamadığımız romantik komediler Hollywood’da altın çağını otuzların sonlarına doğru başlayan ve kırklı, ellili yıllarda devam eden zaman süresinde yaşadı. Tükenen ömrünü doksanlarda yeniden canlandırarak devam ettirenler, türün iyikötü örnekleriyle baş başa kalmamızı sağladılar. Şöyle bir doksanlara doğru uzanıp günümüze gelirsek çoğunlukla kötü örneklerin karşımıza çıktığını görürüz. Kötü derken neyi kastettiğimizi de açmamız gerekir zannımca.

“Klişe” uzun süredir kullanılagelmiş ve artık etkisini yitirmiş söz, durum, ifade vs için kullanılır. Sinemanın türleri için de çoğu zaman klişe ifadesini kullanırız. Bu bazen kötülemek için kullanılır ancak çoğunlukla “dahil olduğu türü adım adım izleyen” manasını idafe eder. Dolayısıyla aslında “klişe” olmanın kötücül bir tarafı yoktur çünkü izleyiciye, izleyeceği şeyin garantisini verir. Karşınızdaki bir romantik komediyse mesela, ortada bir aşk hikâyesi olacağını, tarafların tanışma, âşık olma, uzaklaşma ve yeniden birleşme hallerini izleyeceğimizi; özellikle yanlış anlamalar, yan tiplemeler vs yoluyla da komedi sosunun filme yedirileceğini biliriz. Bunları harfi harfine yerine getiren filme elbette klişe diyeceğiz, ancak izlediklerimizden memnun olmayacağız anlamına da gelmeyecektir bu yakıştırma. En azından türün sevenleri için bir garanti belgesi manasına bile gelebilir bu ifade. Gelgelelim filmlerin klişenin kalıplarını doldururken de dikkat etmesi gereken hususlar vardır. Örneğin romantik komedilerin olmazsa olmazı oyuncuların kimyasal uyumu ve birbirini her açıdan tamamlayabilme yetileri. İki kişilik bir evren yaratıyorsanız filminiz için bu belki daha kolay sağlanabilir oyuncular arasında. Ancak siz çoklu bir ortam yaratıp üç çift yaratmaya çalışıyorsanız filminizin akışı içerisinde, o zaman oyuncularınıza fazlasıyla güveniyorsunuz demektir ya da birbirlerinin açığını kapatacaklarına inanacak kadar iyimser bir yaklaşım içindesinizdir. İşte adını ısrarla dahil olduğu türün adından alan Romantik Komedi, ikinci yaklaşıma sahip bir film. Yani çoklu bir ortam içinde oyuncularının açıklarının kapanabileceğine inanıyor. Öyle olmasa sanırım varlığı güzellikten / yakışıklı olmaktan ibaret tiplemeler yaratılmazdı senaryoda. İşte bu, kötü oyunculuk, senaryo… sinyallerini vermekte ilk elden.

Birinci filmin kaldığı yerin bir sene sonrasından devam eden Romantik Komedi 2, birinci bölümde sevgili olma adımlarını izlediğimiz Esra (Sedef Avcı) ve Mert’in (Cemal Hünal) evlilik sürecine yoğunlaşıyor gibi yapıyor. Aslında daha çok ön planda olan yine aynı zamanlarda sevgili olmuş Didem (Sinem Kobal) ve Cem’in (Engin Altan Düzyatan) ilişkisi. Hatta filmi almış yürümüş diyebileceğimiz kişi Sinem Kobal. Durum böyle olunca Sinem Kobal’ın canlandırdığı Didem tiplemesinin önemi artıyor.

Didem’in hayattaki tek amacı gibi görünen sevgilisini dizginleme ve parmağına yüzüğü geçirme motivasyonu, film boyunca dur durak bilmeden devam ediyor. Israrla, her fırsatta “evlilik, evlenmek, gelinlik, damat” vs gibi sözleri ağzından düşürmeyen Didem sayesinde evlilikten soğuyor insan. Üstelik filmin senaryosunun iki kadın (Aslı Zengin, Ceren Aslan) tarafından kaleme alındığını bilmek hayretlerimizi artıyor inanın. Kadınlara bu kadar dar çerçeveden bakan, hayattaki tek amaçları zengin koca bulup oturmak isteyen, tek eğlenceleri tüm gün alışveriş yapıp erkek arkadaşlarını delirtecek derecede kıskanmak vs gösteren) bu senaryoyu siz ne kadar eğlenceli veya gerçekçi bulursunuz bilemeyeceğim. Kendi açımdan son derece rahatsız olduğumu ayrıca bu düşüncenin, zengin tiplemeler yaratmaktan çok; sığ, aşağılayıcı, tek tip söylemler içerdiğini de belirtmeliyim. Filme yan bir tipleme olarak belki komiklik sağlasın diye yedirmeyi düşünebileceğiniz böylesi bir tiplemenin filmin orta yerine yerleşmesi ve filmin tüm motivasyonunu buradan alması son derece rahatsız edici. Hatta daha da rahatsız edici olan yukarıda da belirttiğim gibi bunların iki kadının elinden, aklından çıkması.

Seri filme dönüşebilecek bir düşünceyle biten birinci filmin ardından gelen bu ikinci film de yeni filmlerin gelebileceğini gösteriyor bizlere. Birinci filmdeki gülmece tiplemesi Gürgen Öz’ün canlandırdığı Yiğit’ti hatırlarsınız. Bu filmde Yiğit’e biraz da alan sağlanmış sağlanmasına da filme skeç havası katmaktan da öteye gidememiş bu eklemleme maalesef.

(www.eksisinema.com

QÜFÜR /MAŞALLAH (2013)

 

Yönetmen Arafat Şavata , Mustafa Delazy Müzik Saffet Ulcay Görüntü Yönetmeni Selim Özyılmaz Yapım 7. Sanat / Arafat Şavata, Mustafa Delazy Genel Koordinatör: Engin Rüzgar, Uygulayıcı Yapımcı: Şerafettin Kurt , Kurgu: Duygu Arabacı, Oktay Arabacı, Sanat Yönetmeni: Melis Gürbüz, Kostüm Tasarım: Gülbin İnci, Genel Yönetmen: Gani Şavata, Yardımcı Yönetmen: Serkan Orhun, Yönetmen Yardımcısı: Melis Rodriges, Makyaj: Celal Gonca, Ses Tasarım: Soner Koç,

Oyuncular: Arafat Şavata (Yusuf), Cansu Taşkın (Fatma), Ahmet Nesin (Usku), Ekrem Erkek (Maşallah) Leyla Bilginel (Gülizar), Havin Funda Saç (Cennet) Necati Er (Milla), Ayşen Gruda (Anukyan), Ahmet Satılmış (Hasan), Sinan Bengier (Limon Hoca), Muhammed Cangören (Bekir), Selahattin Taşdöğen (Dalli), İlker Savaşkurt (İbrahim ), Şahin Burhan ( Şeho), Özlem Ceylan (Sultan), Murat Soydan ( Nevzat), Necla Fide, Leyla Kömürcü (Gülizar)

Konu: Limon Hoca lakaplı bir şeyh, dini ve kitleleri sömürmek için dini bir sermaye olarak gören umut tacirlerinin lideridir. Limon Hoca, geçmiş yaşına rağmen ağına düşürdüğü bir genç kız öğrencinin ailesine cennetten tapu vaad ederek nikahına alır. Fakat Limon Hoca’nın gerdek gecesinde ölmesinden sonra, baş müridleri onun yerine mindere geçmek için birbirleriyle yarışır ve artık dergah çok çeşitli entrikalara sahne olur. Fakat bu kargaşa tarikatta kimsenin işine gelmeyecektir. Çarkın aynı şekilde dönmesi için baş mürit olam Mılla vekilen mindere geçici olarak oturturlur. Diğer taraftan da köşkün mimarı Maşallah ve cemaatte sözü geçen diğer baş müridler Limon Hoca’nın uzun zamandır kayıp olan oğlu (mecnun)Usko’yu bulup, babasının yerine oturtmak isterler. Olaylar dergah siyasetinde bu şekilde ge lişirken, derin bir aşk yaşayan Fatma ve Yusuf’un yolları da bu dergahta kesişecektir.

ÖYLE SEVDİM Kİ SENİ (2013)

 


Senaryo ve Yönetmen Orhan Tekeoğlu Müzik Selim Bölükbaşı Görüntü Yönetmeni Ercan Yılmaz Yapım Medyaton/ Nurdan Tümbek Tekeoğlu , Taylan Demir Kurgu: Naim Kanat, Kostüm: İ Hülya İri, Dijital Proje Artist: Gamze Bozkaya

Oyuncular: Alma Terzic (Olga), Oktay Gürsoy (Cemal), Kayhan Yıldızoğlu, Fatih Dokgöz, Duygu Yıldız, Alina Golovenko, Tevfik Erman,

Konu: Öyle Sevdim ki Seni’, kırık bir aşk öyküsünü anlatıyor. 1906 yılında taş ustası olarak Santa’dan Yalta’ya giden Mustafa Usta’nın torunu Olga, Sovyetler Birliği’nin dağılmasıyla işsiz kalır ve Sarp Sınır kapısı açılınca Trabzon’a çalışmaya gelir. Olga, herkesin Nataşa olarak algılandığı bir dönemde Cemal’in karşısına çıkar. Göç, parçalanan aileler, önyargılar filmin ana konularını oluşturuyor.

 

ÖZÜR DİLERİM (2013)

         Senaryo ve Yönetmen Cemil Ağacıkoğlu Görüntü Yönetmeni Ali Olcay Gözkaya Yapım Yol Yapım/Güven Kıraç

Oyuncular: Güven Kıraç, Sema Poyraz, Köksal Engür, Gökhan Kıraç, Deniz Denker, Serkan Ercan, Ayten Uncuoğlu (Nalan), Gamze Süner Atay (Serap), Batur Belirdi


Konu: İlk uzun metrajlı filmi Eylül ile Altın Koza´dan En İyi Yönetmen ödülü alan Cemil Ağacıkoğlu, ikinci filminde zihinsel engelli bir adamın hüzünlü hikâyesini anlatıyor. Hayatı boyunca birine bağımlı yaşamak zorunda olan Selim´in geleceği, annesi Neriman Hanım´ın en büyük endişesidir. Zafer, kardeşi Selim´in sorunları
yüzünden yıllardır aile içinde hep ikinci plana itilmiş hissediyordur kendini. Evlilik hazırlığı içinde olduğu Hale, annesiyle sorunlarından kaçmak için Zafer´e tutunmaya çalışmaktadır. Evde başlayan düğün hazırlıkları ve telaş, ailedeki gündemi değiştirir. Düğün yeri, salona doluşan kalabalık, gürültü ve telaş arasında Selim açılan kapıdan çıkar ve kaybolur.

Ödüller

32. İstanbul Film Festivali2013
        ► En iyi kadın oyuncu : “Sema Poyraz”