Powered By Blogger

20 Ekim 2024 Pazar

RECEP İVEDİK 4 (2014) -

 Yönetmen Togan Gökbakar Senaryo Şahan Gökbakar Görüntü Yönetmeni Gérard Simon Yapımcı Çamaşırhane/ Şahan Gökbakar , Emrah Çoban

Oyuncular: Şahan Gökbakar (Recep İvedik),İrfan Kangı (irfan), Cem Korkmaz (Halil ibrahim), Aziz Karakaya (Apachee Serkan)

Konu: İvedik’in İstanbul’da başlayan ve Maldivlerde ısssız bir adada katılacağı yarışmalardaki maceralarına kadar uzanan film, izleyicisine yine kahkaha garanti ediyor.

u Uzun uzadıya anlatacak pek bir şey yok… O bir fenomen… Daha dördüncüsünün fragmanları ortada yokken konuşulmaya başlanmıştı
bile. Sonra fragmanı ile zaten kıyamet koptu. Bugün Türkiye’nin hemen her salonunda üç beş kopya ile vizyona girme cesareti gösteren ve salonları tıka basa dolduran Recep İvedik fırtınası yeniden başlamış bulunuyor. Şahan Gökbakar bir kesim tarafından kültürel erozyona sebep olmakla ve “kabalığı” sempatik göstermekle suçlanıyor. Buna karşılık Şahan Gökbakar hislerini ifade edemeyen insanların korkusuzca her şeyini ortaya döken Recep İvedik karakterinden zarar göremeyeceklerini iddia ediyor.

Fazla söylenecek bir şey de yok aslına bakarsanız. Önceki Recep İvedik’lere hemen hiçbir şey eklemeden yeni Recep İvedik skeçleri ile serinin dördüncüsü karşımızda.

Serinin bu bölümünde mahallenin çocuklara ait tek top sahasına inşaatı engellemek isteyen Recep İvedik, çok izlenen ve binlerce takipçisi olan Survivor yarışmasına başvurur. Güngörenin dar gelirli insanlarına ve yeniden yapılanmada yaşanabileceklere inceden dokunan Recep İvedik, 500 milyarı kazanmalı ve mahallenin tek top sahasını kurtarmalıdır. Filmin bu ânından sonra yarışma adasına gider ve filmin sonuna kadarda orada kalır.


PERİ MASALI (2014)

 

- Senaryo Yönetmen Biray Dalkıran Görüntü Yönetmeni Biray Dalkıran , Ümt Özyurt , Mehmet Yardım Yapım Biray Dalkıran Uygulayıcı Yapımcı: Elif Yarar, Kurgu: Ahmet Karaağaç, Sanat Yönetmeni: Yaşar Özakoğlu, Kostüm; Sevtap Mutlu, Yardımcı Yönetmen: Samet Çakırtaş, Renk Düzenleme ve Negatif Kayıt: Çağlar Özlek, Ses Tasarım: Oktay Baki, Müzik: Gürkan Çakıcı

Oynayanlar: Emre Kızılırmak (Mert), Burcu Kıratlı (Peri), Sedef Şahin (Yıldız), Alp Korkmaz (Selçuk), Orhan Aydın (Poyraz), Çetin Altay (Emir), Itır Esen (Gül)

Konu: Romantik ve hüzünlü bir hikayeyi seyirci ile buluşturacak olan Peri Masalı filmi, Mert'in evlenmek istediği Peri'nin isteğini yerine getirme çabasını anlatıyor. Mert, sevdiği kadınla evlenebilmek için hem babası ile olan kötü durumdaki ilişkisini düzeltmeli, hem de Peri ve babasını tanıştırmalıdır.

PEK YAKINDA (2014) -

 

 Senaryo  ve Yönetmen: Cem Yılmaz, Görüntü Yönetmeni: Gökhan Atılmış, Yapımcı: Cem Yılmaz , Muzaffer Yıldırım, Uygulayıcı Yapımcı: Pelin Kaya, Kurgu; İlker Özcan, Sanat Yönetmeni: Hakan Yarkın, Kostüm Tasarım: Gülümser Gürtunca, Yardımcı Yönetmen; Murat Dündar, Yönetmen Yardımcısı: Silva Delioğlu, Koordinasyon: Cenk Varcan, Kamera Asistanı: Burak Artıksuer, Focus Puller: Gürol Beşer, Negatif Kayıt: Çağlar Özlek,Yardımcı Sanat Yönetmeni: Özkan Çimenli, Makyaj Tasarım: Dilek Zengin, Ses Tasarım Asistanı: Umut Öyken, Boom Operatörü: Sabri Livan, Cast Direktörü: Canan Odacıl, Dublör: Serkan Döner


Oyuncular: Cem Yılmaz (Zafer Yıldız/Beşir(, Tülin Özen (Arzu Yıldız), Zafer Algöz (Ahben Sonel), Özkan Uğur (Ejder Kaplan), Ozan Güven (-Boğaç Boray/Pepe Muharrem), Çağlar Çorumlu (Zeki Süzen), Cengiz Bozkurt (Suat Güneş), Zerrin Tekindor (Meral Sonel), Hare Sürel (Tuna Kaplan), Ayşen Gruda (Remziye Güneş), Ülkü Duru (Cansın Cansın), Emin Gürsoy (İzzettin Gezici), Metin Coşkun (Metin Coşkun), Tuğrul Tülek (Zafer'in Vicdanı İnce), Ataberk Mutlu (Cihan Yıldız), Orçun İynemli (Orçun İynemli), Aras Bulut İynemli (Sarp Akkaya ), Can Yılmaz (Sabri), Sunay Akın (Sunay Akın), Bahtiyar Engin (Efektçi Ali), Enis Fosforoğlu, Yılmaz Erdoğan, Nurgül Yeşilçay (Hastane esepsiyonundaki Hemşire), 0Mazhar Alanson, Muhittin Korkmaz (Boğaç Boray'ın Asistanı), Tansu Biçer (Ejder'in dükkanına gelen adam – Seyhan), Ali Rıza Tanyeli,  İsa Telci (Kameraman İhsan), Cahit Gök (Şahikalar Asistanı), Hasan Demircan, Şener Şen, Aziz İzzet Biçici, Doğukan Polat,  Arif Yılmaz  














 

Konu: Eski bir figüran olan korsan Dvdci Zafer karısının boşanmak istemesi üzerine kanunsuz işlere tövbe eder. Ailesini geri kazanmak için eski sinemacı tanıdıklarından oluşan bir ekiple 1970’lerden beri çekilememiş fantastik bir proje olan “şahikalar-kötülüğün sonu” isimli filmi çekmeye soyunurlar. Kabiliyeti sınırlı bir ekiple yola çıkan Zafer’i komik, eğlenceli ve duygusal bir macera beklemektedir...

u Gittim Beğendim. Hem de çok. Eve geldim sıcağı sıcağına yazıyorum. Öyle sinema eleştirisi yapacak seviyede değilim. Bunu da söylenenin tam tersini zihinde çok subliminal canlandıracak sahte bir tevazu ile söylemiyorum. Birçok filmdeki birçok noktayı detayı çoğu zaman fark edemem ya da yorumlayamam. Çoğu kişinin fark ettiğini görünce de acayip kıskanırım. Filmi suçlarım. Edebiyat okudum, yediremem. O yorumlayamadığım hikayeler şiirler gelir aklıma. Kabul edemem. Reddederim. Ben anlamadıysam yoktur öyle bir şey arkadaş! Emin olun bu yorumu öyle ne kadar iyi analiz ettiğimi göstermek için değil, sadece bu fark ettiklerim -ya da kendi uydurduklarım- belki hoşunuza gider de filmden aldığınız keyif artar diye yapıyorum.


Film gerçekten arzuladığım keyfi bana yaşattı. Bu gerçekten zor. Acayip bir beklentiyle izledim filmi. Bir Cem Yılmaz filmi. Kolay değil beklenti çıtasını aşağıda tutmak. Bir diğer neden film zevkini takdir ettiğim kişilerden gelen çok sağlam tavsiyeler. Çoğu zaman onlar olmasa yaşayacağım muhtemel bir keyfi hayal kırıklığına dönüştüren bu tavsiyelere ve sahiplerine bu kez teşekkür ediyorum. ARZU’larım ZAFER’e döndü.


Bir zafer benim için bir filmi beğenmek. Arzuladığım keyfe kavuşmak. Keyfim anlamak.  Bir filmin çoğunluğunu anlamazsam çok huzursuz oluyorum. Tamamını anlarsam da bir daha izlemiyorum. Tekrar tekrar izlediğim filmler hep çoğunluğunu anladığım fakat her izlediğimde yeni bir şey keşfetmeme olanak sağlayan filmler. Bu da ana hikayenin ya da temel mesajın kolay anlaşılırlığı sayesinde oluyor. Bu anladığımı hissedip rahatlama sebebim. Rahatlayınca aldığım keyif artıyor.

“Pek Yakında”nın ana hikayesi de oldukça sade. Detaylar bir o kadar zengin. Ana hikayede rahatladım. Detaylardan çok keyif aldım. Birçok detayı kaçırdığıma eminim. Onlar birkaç defa daha izleme sebebim olacak.


Film kurgusu,  farklılığı, o gerek detaylarla gerek ana hikayeyle yarattığı farklılığın içindeki aşinalık duygusu, yeniyi eskiden hareketle yaratma keyfi, beyazperde emeğine verilen selamlar, oyuncu seçimleri, sürprizleri, detayların bağlanışı ya da verdiği keyif, göndermeler, espriler, renkler, kostümler, mekanlar, nesneler, postmodern ögeler final çok hoşuma gitti. Gerçek-Hayal Komik-Ciddi arası git gel bir film. O huzursuzluğu hissediyorsunuz. Karakterler de ona göre şekillenmiş. Bir tık gerçek ötesi bütün karakterler. Bir tek Zafer karakterinin eşi gerçekçi geldi bana.


Bu kadar sanal karakterin arasında olmamış bu dedim. Kendimce eleştirdim. Her karakter bir tık gerçek ötesi ama karısı gerçek. Sonra düşündüm. Problemi var Korsancı Zafer’in karısıyla. Boşanmak isteyen karısını tekrar elde etmek için bir film çekiyor. Film bir hayal. Ahben’in hayali. Bunu da “gerçeğe ulaşmak için hayali kullanmak” olarak yorumluyorum rahatlıyorum ben. Kasıtlı mı yaptı bunu Cem Yılmaz onu bilemem. Ben rahatlar geçerim.


Bir de olumsuz görüş yazayım nazar boncuğu olsun. Cem Yılmaz’ın oyunculuğu biraz yapmacık geldi bana. Filmin gerçek ötesi tavrından farklı bir yapmacıklık.  Repliklerin ezbere olduğunu bilsem de hissetmek istemiyorum ben. Hissettim. Benim gereksiz beklentim belki. Geçelim. Gözüme çarpan ufak bir detayı paylaşıp bitireyim. Boğaç Boray karakteri filmin sonlarına yakın bir bölümde bir rubix küpü alıyor eline. Filmde daha önce görmediğim ya da fark etmediğim ve filmle pek ilgisi yokmuş gibi görünen bir iki saniyelik bir sahne.  Şu geldi aklıma. Rubix küpünün ortasındaki renkler sabittir. Etrafındaki renkler ne kadar değişirse değişsin merkez yerinden oynamaz. Küpü çözebilmek için diğerlerini ortadaki renklere uydurmak lazım. Ortadaki renklere kişilik diyelim. Kişilik sabit kalıp diğer unsurlar ona uyum sağladığında problem çözülür. Kişi kendini bulur. Filmin sonunda Zafer kim diye sorulduğunda Zafer benim! diyor “AhBEN’in” filmini çeken Zafer. Zafer ben olmak. Zafer kendin olmak. Bir başkasını oynayarak başka renklere yaranmaya çalıştığında değil kendin olduğunda zafer gelir. Korsanlık sahtelik değil Orjinallik gerçeklik gerekir. Hee zafer de öyle zahmetsiz olmaz. Emeksiz yemek! olmadığı gibi.


Velhasıl kelam, Pek Yakında Korsan değil orijinal film vesselam..(Emre Seven)

 

PATRON MUTLU SON İSTİYOR (2014)

 

Yönetmen Kıvanç Baruönü Senaryo Yılmaz Erdoğan Görüntü Yönetmeni Jean Paul Seresin Yapım BKM /Necati Akpınar Uygulayıcı Yapımcı: Pelin Kaya, Kurgu: Çağrı Türkkan, Sanat Yönetmeni: Hakan Yarkın, Kostüm Tasarım: Gülümser Gürtunca, Ses Ekibi: Erkan Altınok, Ses Kayıt: Levent İntepe, Müzik : Jinngle House

Oyuncular: Tolga Çevik (Sinan), Ezgi Mola (Eylül), Murat Başoğlu (Faruk),  Erkan Can (Arif), Ersin Korkut (Lokman), Mustafa Uzunyılmaz (Tamirci Hicri), Saba Tümer (Program Sunucusu), Ayşenur Yazıcıoğlu (Vuslat), Nusret Çetinel (İzzet), H
ande Yöğen (Gülşah), Oğuz Okul (Faruk'un Babası), İcmal Aktuna (İclal), Zeki Ocak (Cezmi), Ferruh Yenidoğan , Mine Özsamsun (Faruk'un Annesi),

Konu: Sinan (Tolga Çevik) patronu (İsfendiyar) tarafından Kapadokya’ya bir komedi filmi senaryosu yazmak üzere gönderilir. Süresi çok azdır ve filmin sonu mutlu bitmek zorundadır! Sinan, mutlu bir hikaye için ilham perisini beklerken, önce kalacağı otelin sahibi İzzet Bey’in kızı Eylül (Ezgi Mola) karşısına çıkar sonra da hayatında en çok nefret ettiği kişi olan eski arkadaşı, ünlü oyuncu Faruk (Murat Başoğlu)! Kendisini Sinan’ın “makam şoförü” ilan eden Taksici Ersin (Ersin Korkut) ve çiftlik sahibi Atçı Arif (Erkan Can) bir süre sonra hem Sinan’ın hayatında hem de senaryosunda yerlerini alırlar.

Kapadokya’da bir balon gezisi, herkesin hayatını değiştirir, özellikle Sinan ve Eylül’ün! Peri bacalarının etrafında, rengarenk balonların içinde ve büyülü bağbozumu şenliklerinde geçen onca macera herkes için adeta ayrı bir filme dönüşürken, patron İsfendiyar’ın beklediği “mutlu son” bir türlü gelmez! Ama patron mutlu son istemektedir ve Sinan sonu yazmak zorundadır!

PANZEHİR (2014)

 

- Senaryo ve Yönetmen Alper Çağlar Görüntü Yönetmeni Mehmet Başbaran Kurgu Alper Çağlar Yapım İnsignia Yapım Tasarım: Nina Bjerch Andresen, Sanat Yönetmeni: Sıla Karakaya, Post Produksiyon: 1000Volt, Müzik: Clint Bajakian Jeremy Garren, Yapım: Doruk Acar, Yapım Firmaları: Insignia ve CaglarArts,
Uygulayıcı Yapımcı: Alper Çağlar, Yapım Koordinatörü: Gizem Çalıkoğlu, Yapım Menajeri: Çağla Narter, Genel Koordinatör: Gizem Çalıkoğlu,

Konu: Kadir Korkut 48 yaşında. 30 senedir Kara Cemal diye bilinen 70 yaşındaki bir suç reisinin; İstanbul’un tek hakiminin sağ kolu. İkisi de birbirinin yansıması. Acımasız, zeki ve etraflarında korku ile anılan ayrı nesillerin yarattığı yeraltı dehaları. Cemal yönetmekte, Kadir öldürmekte.

Kadir, Elsa Lund adında kör bir kadına aşık olduğunda artık kurtlar sofrasından kalkması gerektiğini anlar. Ama içinde bulunduğu dünya Kadir’e vefa göstermez. Baba bildiği Kara Cemal, bitmek bilmeyen komploları uğruna oğlu bildiği ölüm meleğine de ihanet eder. Kadir, 6 saatte öldüren bir kimyasalla zehirlenir. Yaşamak ve sevdiklerini yaşatmak için tek çaresi Kara Cemal’in elinde tuttuğu panzehirdir. Bu sefer hayatı için Cemal’in istediklerini öldürmeye mecburdur. Kadir’in son gecesi böyle başlar. Zamanın tükendiği, bedellerin giderek arttığı bir adrenalin fırtınası. Yanında zehirlenen polis köstebeği Cem ile beraber bu canilerin arasından çıkmanın bedeli, mutlak bir yüzleşme demektir.

Hayatı boyunca kötülük yapmış bir Tetikçi’nin ve ona ihanet eden manevi babasının son destansı mücadelesi. Panzehir; Çağdaş film grameri, iddialı teknik altyapı ve ustaca yazılmış senaryosu ile yepyeni bir nesli sinema ile tanıştıracak bir film. En önemli amaç; Türk sinemasının küresel saygınlığını pekiştirmek.

 

10. KÖY TEYATORA (2014)-

 

    Yönetmen Bahadır Abşin Senaryo Neslihan Yalman Görüntü Yönetmeni Alp İlkme , Özenç Uluz Yapım Bülent Aydoslu Müzik: Hüsnü Arıkan, Kurgu: Bahadır Abşin, Sanat Yönetmeni : Sevinç Ölmez, Yapım Sorumlusu: Buse Sevindik, Yardımcı Yönetmen: Taner Akdeniz, 2. Yönetmen Yardımcısı: Begüm Kanlısu, 3. Yönetmen Yardımcısı: Arzu Ender, Işık Şefi: Mustafa Özçelik, Ses Kayıt: Emrah Başal, Oğuz Kabasakal, Ses Tasarım & Final Miks: Murat Elgün

Oynayanlar; Necmi Yapıcı (Muhtar), Tanju Tuncel (Hörü Nene), Ümit Bakış (Berber), Fırat Albayram (Yiğit), Selçuk Uluergüven (Yiğit’in Babası), Canberk Kadıçeşme (Dionysos), Alican Aytekin (Apollon), Ebru Bayam (Doğa), Tamer Yılmaz ()Vedat), Nesil Ünal (Süleyman Dede/Silenos), Cemalettin Çekmece (Arsacı), Buse Sevindik (Sevilay/Bakkha), Onur Çimen (Onur/Çoban), Sezgin Ertürk (Sezo), Hüseyin Özden (Hüseyin/ İobakkhi), Merve Alçiçek (İnci’nin Kızı), Çiğdem Güzel Batur (Arife Kadın), Şenol Avcı (Behzat), Özenç Uluz (İmam), Kerem Yıldırım (Deli Mücahit), Ayça Utku (Pala Hatice), Meriç Tanay (İffet), İhsan Erdemir (Şoför Himmet), Süleyman Adıbelli (Selim), Oğuz Kahraman (Berber Çırağı Cavit), Cihangir Turantaş (İzmir Okul Müdürü)

Konu: 10. Köy ''Teyatora'' Filmi ; masum ve temiz kalpli insanların yaşadığı, şirin, komik ve henüz yalanın keşfedilmediği bir köyü anlatmaktadır. Tiyatronun temsilcisi Dionysos’un yaşadığı 10. Köy'e yolları düşen bir öğretmen ve bir tiyatro kumpanyası, burada garip durumların olduğunu ve köylülerin garip konuşmalar yaptıklarını fark ederler. Çünkü bu köyde henüz yalan keşfedilmemişdir. Yalnızca akıllarından ya da kalplerinden ne geçiyorsa onu söylemektedirler. Öğretmen, köy okulunda göreve başlarken, kumpanya elemanları da Dionysos adına canlandırmak istedikleri bir gösterimi ahaliye kabul ettirmek isterler. Yüzyıllardır '’10. Köy’’de insanlarla birlikte yaşayan ve burada yalan söylenmesini yasaklayan Dionysos’un varlığından köylülerin haberi yoktur. Dionysos etrafı gizliden gizliye izleyerek b azı olaylara müdahale etmektedir. Yaşanan olaylar birbirini kovalar, köylüler gelenlerle kaynaşmaya başlarlar ve ortaya komik, düşündürücü durumlar çıkar. Bu köyün en renkli yanı ise bünyesinde barındırdığı köylülerin birbirinden ilginç ve keyifli hikayeleridir. Ve elbette ''Aşk'' bütün bunların tam merkezindedir. Dionysos’la birlikte birçok mitolojik karakteri de tanıyacağınız ve henüz yalanın keşfedilmemiş olduğu bu köyde hayat nasıl mı sürüyor ?.

OLUR OLUR (2014)

 

Yönetmen  Kerem Çakıroğlu Senaryo Ali Kobanbay , Alper Kul Görüntü Yönetmeni Ercan Özkan Müzik Erdem Doğan , Aytekin Ataş Yapımcı Burhan Asaf Şafak Uygulayıcı Yapımcı  Hamide Keçin Müzik  Samet Önder) Post-Prodüksiyon Danışmanı Çağdaş Sercan  Kurgu Hakan Akyol Gökhan Gürses , Hakan Akol Sanat Yönetmeni Sibel Eryılmaz  Kostüm TasarımGülcan Anaç Yardımcı Yönetmen  Nezih Helvacıoğlu Reji Koordinasyon Ahmet Toklu Yönetmen Yardımcısı Yusuf Delice Focus Puller Hasan Özhan Sarı Post-Prodüksiyon Sorumlusu Çağdaş Sercan Negatif
Kayıt
Çağlar Özlek Sanat Asistanı Şenol Canbulat, Ahmet Selecik Makyaj Sevtap Yıldız Kuaför İbrahim Karakız Saç Tasarım İbrahim Karakız Ses Teknisyeni Cihan Alıngan Boom Operatörü Gökay Bektaş Animasyon Cihat Parlak Cast Sorumlusu Mehmet Karagözoğlu

Oyuncular: Alper Kul (Ali), Selin Yeninci(Ebru), Şinasi Yurtsever, (Zihni Orkinos), Ayça Varlıer (Azra) Taner Ergör (Ferhat), Onur Buldu(Ertan),Jale Aylanç(Ali'nin Annesi),  Elif İskender (Arzu Kutur), Aziz Aslan (Aziz),  Özgün Aydın (Yarışma Sunucusu), Ayten Uncuoğlu, Aylin Kontente (vildan), Onur Atilla,Ümit Besen,  Altay,  Barış Başar(Eczane Müşterisi),  Ciguli,  Tuncer Salman (Eczane Müşterisi), Keremcem Dürük (Yılmaz Gruda) Yaren Topaler  

Konu: Ali'nin kendi halinde bir hayatı vardır. Bir eczanede kalfa olarak çalışan Ali, kapıdan içeri giren bir kadını gördüğü anda her şey altüst olur. Çünkü kadın, Ali'nın çocukken hayallerini süsleyen Azra'dan başkası değildir! Külleri alevlenen aşkıyla Ali, Azra'yı tavlamak ister. Fakat bu konudaki becerileri sınırlıdır. Umutsuzluğa kapılmışken internette bir ilana rastlar: "Yaşam Koçu Zihni", üstelik indirimden faydalanabilecek şanslı kişi seçilmiştir! Belki bir yaşam koçu hayatını yoluna sokacak ve hayatının aşkına kavuşabilecektir. Öte yandan mesleğinde işler çok da yolunda gitmeyen Zihni'yle asistanı, yeni müşterinin gelişiyle kariyerlerini yeniden canlandırabilmek için kolları sıvar. Ali'nin hayatını değiştirebilmek için birbirinden yaratıcı teknikleri uygulamaya çalışırlarken, komik olay lar birbirini izleyecektir.

Kerem Çakıroğlu'nun yönetmenliğinde çekilen komedi türündeki filmin oyuncuları arasında Alper Kul, Şinasi Yurtsever, Onur Buldu, Yılmaz Gruda, Ayça Varlıer ve Ali Kobanbay gibi pek çok zengin isim yer alıyor.

OFLU HOCANIN ŞİFRESİ (2014)

 

YönetmenAdem Kılıç  Senaryo   Engin Elgün , Hilmi Alişanoğlu , Ferhat Ergün Görüntü Yönetmeni Bertan Özer , Müzik  Aria Yapımcı Adem Kılıç Genel Koordinatör Serdar Çağlar Uygulayıcı Yapımcı Emin Albayrak,  Ramazan Denizhan Kurgu Ahmet Can Çakırca Sanat Yönetmeni Erhan Usta Kostüm Tasarım Ebru Öztürk Yapım Ekibi İlker Coşan 2. Yönetmen Serkan Karaarslan 1. Yönetmen Yardımcısı Barış Eren, 1. Yönetmen Yardımcısı Barış Eren Focus Puller Osman Yılmaz Kurgu Asistanı Alparslan Burak Altıntaş,  Kubilay Birkan Çapur Renk Düzenleme Çağlar Özlek Negatif Kayıt Çağlar Özlek1. Işık Asistanı Alper Kılıç Makyaj Naime Gürseler Kuaför Yaşar Ertem Ses Tasarım Ömer Yıldız Cast Sorumlusu Selin Bodur Cast Asistanı Mustafa Berat Şimşek Yapım Üçgen Yapımevi

Oyuncular:  Çetin Altay (Oflu Hoca), Ahmet Varlı (Müteahhit Ahmet), Köksal Engür (Ali Osman), Didem Balçın (Asiye), Başak Daşman (Ümmiye),Onur Dilber (İdris), Eser Eyüboğlu (Kadir), Füruzan Asena Ongan (Nur), İsrafil Köse (Manav), Timur Ölkebaş (Pompacı), Ali Demirel (Lemi)      Emin Albayrak (Yaşar), Ümit Dilmen (Ümit),  Yılmaz Vural (Yılmaz Vural), Mehtap Bayrı (Meryem), Buket Dereoğlu (Moderatör),  Tarık Papuçcuoğlu (Erkek ürolog), Özlem Savaş (Kadın Ürolog), Metin Büktel Cem Atik), Erdem Akın (Futbolcu)

Konu: Bir başkasına şaka gibi, kabus gibi gelebilecek bir gün, Oflu Hoca için sıradan bir gündür. Çünkü o her gün yerel kanalda, akıl hocalığı yaptığı programda, tahammül sınırlarını zorlayan abuk sorulara yanıt vermekte; yöredeki her dişi için artık bir tehlike unsuru haline gelmiş babasını mümkün mertebe zaptetmeye çalışmakta ve bir “deli mıknatısı”na dönmüş ekmek fırınında, envai çeşit abuk olay yaşamaktadır. Tüm bunlar yetmezmiş gibi, Oflu Hoca’nın hayatını birdenbire değiştirecek ve onu pek de istemediği, komik bir rekabetin ortasına düşürecek olaylar ardı ardına yaşanmaya başlar. 

Öncelikle Hoca’nın da gençliğinde futbol oynadığı Doğanspor kulübünün zor durumdan kurtulması için “namuslu, zeki ve gönüllerin şampiyonu” bir başkan gerekmektedir. Bu özelliklerden bir tanesini bile taşımayan

MUTLAK ADALET (2014)

 

- Senaryo ve Yönetmen Hüseyin Elem an Görüntü Yönetmeni Akın Çetin Yapım Katarsis Film Ceyda Azman Genel Koordinatör: Ercüment Dursun, Kurgu; Mesut Ulutaş, Hüseyin Eleman, Sanat Yönetmeni: Barış Akgün, Kostüm: İrem Albina Komaç, Yardımcı Yönetmen: Zafer Ulufer, Devamlılık: Yasin Özyurt, Makyaj: İrem Albina Komaç, Müzik: Alperen Uğurlu , Ozan Akbaba


Oyuncular: Turgay Tanülkü (Orhan), Didem Soydan, Yerkan Kahraman (İsmail), Zerrin Epikmen , Bihter Dinçel (Bahar), Ozan Akbaba (Metin), Bülent Çolak


Konu: İzmir de bir ilköğretim okulunda Türkçe öğretmenliği yapan Metin, karısı Bahar ve kızları Ece ile birlikte mutlu bir hayat sürmektedir.

Bir gün iş dönüşü evine geldiğinde evlerinde üç hırsızın karısına tecavüz ettiğini ve kızını darp ettiğini görür. Olayın şokuyla hırsızları kovalar ve birini yakalayıp öldürür. Nefsi müdafaa sınırları dışında adam öldürmek suçundan hapse giren Metin, çıktığında dağılan ailesini tekrar kazanmak için bir mücadele verir. Karısı Bahar psikolojik sorunlar yaşamakta, kızı Ece ise çocuk esirgeme yurdunda kalmaktadır.

Hapishane günlerinden en büyük destekçisi Orhan Babanın da yardımı ile kısa sürede iş bulup, ev tutup hayatını düzene koyar. Ancak Üvey kardeşi Nihat tan öğrendiği kötü haberle dünyası başına yıkılır. Evlerine giren diğer iki hırsız, delil yetersizliğinden serbest bırakılmıştır. Hayatını elinden alan adamların dışarıda bir yerlerde serbest olduğunu öğrenen Metini, büyük bir panik sarar. Ona göre bu korku ve panikten kurtulmanın tek yolu vardır; o adamları bulup, her şeyi itiraf ettirip, adalete teslim etmek… Metin, Orhan babanın tüm karşı çıkmalarına rağmen kararını verir ve Nihat la birlikte kendi adaletini aramak için yola çıkar.

İzmir’in arka sokaklarında başlayan bu intikam gecesinin sabahında; Metini ve onun hayatındaki herkesi şok edecek büyük bir sürpriz beklemektedir. Psikolog ve Nöropsikologlar danışmanlığında; senaryosu iki yılda yazılan filmin çekimleri, İzmir’de yirmi günde gerçekleştirilmiştir.

MUSKA (2014)

 

     Yönetmen: Özkan Çelik, Senaryo: Serhan Nasırlı, Özkan Çelik, Görüntü Yönetmeni: Faik Çayır , Önder Şengül, Oğuz Kuşçu, Müzik : Bora Uslusoy, Yapım: Minusgreen Productions / Serhan Nasırlı, Proje Koordinatörü: Şükrü Üçpınar, Dağıtım ve İşletmen Sorumlusu: Çağatay Keçeci, 1. Yönetmen Yardımcısı: Gökhan Yılmaz, Focus Puller: Engin Hayıroğlu, D.I.T. Operatörü: Selçuk Aytekin, Renk Düzenleme: Ercan Küçük, Kuaför: Halil Satır, Ses Tasarım: Bora Uslusoy,


Oynayanlar: Sezgin Erdemir (Celal), Tanju Tuncel (Aliye), Hakan Karsak (Yaşar), Aslı Şahin (Yasemin)i, Sercan Sungur ( Cansu'nun Erkek Arkadaşı), Meriç Aral (Melis), Gökcan Gökmen (Selin), Petek Kırboğa (Cansu), Taylan Güner (Engin), Ümit Tombak (Extra), Efe Karaman (Mehmet), Cenk Dincsoy (Kötü Ruh), Kutay Sandıkçı (Eski Kiracı), Açelya Ülgenay (Sekreter),


Konu: Bir gazetede yazarlık yapan Celal’in kadınlara olan düşkünlüğü başına olmadık belalar açmasına neden olmuştur. Sevgilisini aldattıktan sonra evden kovulur ve kendine kalacak bir yer aramaya başlar. En yakın arkadaşı bile Celal’i evine almak istemez. Kendine geçici bir süre için kiralık bir oda bulur. İlk başta döküntü halde olan bu metruk evde kalmak istemez, fakat evde kalan genç ve güzel Yasemin’i görünce ev ile ilgili fikirleri değişir. Ancak ev ile ilgili bilmediği büyük bir sır vardır. Celal’in verdiği bu karar, hayatının akışını tamamen değiştirecek, karanlık ve geri dönülmez bir yola girmesine sebep olacaktır.


      Ödüller Bridge Film Festivali-2014



En iyi yönetmen
Seyirci özel ödülü
Festival 30 Dies-2014
En iyi film - En iyi yönetmen - En iyi yardımcı kadın oyuncu

 

MELEKLERİN MUCİZESİ (2014)

 

 


- Yönetmen
Biray Dalkıran Senaryo Nur Türkşen , Alev Toprakoğlu Görüntü Yönetmeni Ferhat Kaya Yapım Yazz Film/Nur Türkşen Yapım Sorumlusu: Yaşar Tuncer, Yardımcı Yönetmen: Samet Çakırtaş, Negatif Kayıt: Çağlar Özlek, Işık Şefi: Ümit Özyurt, Müzik: Erim Ardal, Süpervizör: Cüneyt İngiz

Oyuncular: Hakan Türkşen , Gaye Gürsel, Altan Erkekli , Dilek Serbest, Cem Kılıç, Yıldız Asyalı, Ayşen Gruda, Seray Gözler Yeniay, Sertaç Akkaya, Murat Parasayar, Saydam Yeniay,

Konu: Hakan’ın (Hakan Türkşen) şanssızlık ve sıkıntılarla dolu yaşamının, meleğinin (Gaye Gürsel) hayatına girmesi ile değişimini anlatan umut dolu bir film, seyircinin de meleklerle tanışmasına fırsat olacak.

MAVİ RİNG (2014)

 

Yönetmen Ömer Leventoğlu Senaryo Fuat Kav , Bayram Balcı Görüntü Yönetmeni Lefteris Agapoulakis Ömer Leventoğlu Yapım Fer Film  Kurgu: Ramazan Yüksel, Sanat Yönetmeni: Hale İşsever, Kostüm: Meral Aktan, Post Prodüksiyon: Selma Sünger, Renk Düzenleme: Çağlar Özlek, Işık Şefi: Berzan Yücel, Sanat Yönetmeni yrd: İsmail Doğan, Kostüm: Deniz Namoğlu, Müzik: Orçun Yıldırım, Serhat Bostanci

Oyuncular: Ezgi Çelik, (Doktor Pınar), Nazmi Kirik (Colombo), Beşir Yılmaz (Hüseyin), Bilal Bulut ,Başak Koyuncuoğlu (Munzur), Volkan Yıldız (Çavuş Selim), Beritan Erdal Ayna (Mehmet), Gıyasettin Şehir , Erdal Ceviz, Beşir Yılmaz (Hüseyin), Baran Eroğlu (Kemal Teğmen), Emre Saka (Er Fatih), Selahattin Taşdöğen , Serkan Deniz Konu: Eskişehir Hapishanesi’nde, açlık grevinin 35’inci gününde, bedenleri erimiş, etleri çekilmiş, kemikleri sayılacak kadar zayıf tutuklular, gecenin bir vakti hücrelerinden zorla çıkartılırlar. Kendileri için özel olarak yapılmış çelikten bir ringin, "Mavi Ring"in hücrelerine tıka basa doldurulan tutuklular, kollarını kesen zincirli kelepçeler ve Ağustos sıcağının ateş topuna döndürdüğü daracık hücreler içinde, saati, süresi, yönü ve sonu belirsiz bir ölüm yolculuğuna çıkartılırlar. Bu yolda herkes başka bir yolculuk yapmaktadır: Mahkûmlar için ölüm demek olan bu yolculuk, operasyonu yürüten Binbaşı Mustafa için intikam yolculuğudur. Sevkiyata tesadüfen katılmak zorunda kalan Doktor Pınar için ise durum tamamen farklıdır. Onun için bu yolculuk, hayatı, insanı ve iktidarı yeniden tanıma ve bir

Ödüller

50. Antalya Film Şenliği

► Behlül Dal jüri özel ödülü : “Mavi Ring



MAVİ DALGA (2014)

 

 

Senaryo ve Yönetmen Zeynep Dadak , Merve Kayan Görüntü Yönetmeni Daniël Bouquet Yapım Bulut Film/Zeynep Dadak, Yamaç Okur, Merve Kayan ürütücü Yapımcı: Kaan Kurbanoğlu, Yardımcı Yapımcı: Zümrüt Burul, Kurgu: Çiçek Kahraman, Sanat Yönetmeni: Nadide Argun, Oyuncu Seçimi: Ezgi Baltaş, Figürasyon: Aykut Altınöz


Oyuncular: Ayris Alptekin (Deniz), Onur Saylak (Fırat), Barış Hacıhan (Kaya), Nazlı Bulum (Gül), Sefa Tokgöz (Güney), Derya Durmaz (Nevin), Albina Özden (Esra), Cüneyt Yalaz (Yusuf), Begüm Akkaya (Perin),Suda Aslantaş (Deniz'in kızkardeşi), Fehime Seven (Aylin), Hazal Kaya (Fırat'ın Sevgilisi), Banu Fotocan (Tuhafiyeci), Tülin Özen (Ceylan), Neslihan Acar (Yasemin Hanım), Sedat Kalkavan (Deniz'in Babası),


Konu: Yaz boyunca görüşemeyen Deniz ve arkadaşlarının birbirlerine anlatacakları çok şey vardır. Son sınıftaki erkeklerin boyu ansızın uzamış, yeni albümler piyasaya çıkmış, Balıkesir’e doğalgaz gelmiştir. Ama aynı zamanda hiçbir şey değişmemiştir sanki. Anne babaları iş güç derdindeyken, Deniz ve arkadaşlarının üniversite tercihi konusunda kafaları hâlâ karışıktır. Günlük hayatın rutin telaşı içinde bir yandan gelecek planları yapar bir yandan da ergenliklerinin en çetrefil dönemini yaşarlar. Kaya’yla yakınlaşıyor olsa da Deniz’in aklı hâlâ rehberlik hocası Fırat’tadır. Arkadaşlarına bunun “her zamanki gibi bir şey” olmadığını kanıtlamak ister. Hem arkadaşlarının gelecek tasarılarından, hem de anne babasının mevcut durumlarından farklı bir hayatı arzular Deniz. Kimsenin bilmediği bir şarkı, umu tsuz bir aşk, yalnızlık... İstanbul yerine Ankara, fen yerine sosyal bilimler… Başka bir dünya ama neresi?


Ödüller

50. Antalya Film Şenliği2013)

►En iyi ilk film : “Mavi Dalga”

► En iyi Senaryo:

► En iyi kurgu : “Çiçek Kahraman”

 

MANDIRA FİLOZOFU (2014)

 Yönetmen Müfit Can Saçıntı Senaryo Birol Güven Görüntü Yönetmeni Selçuk Ekmekçiler Yapım Mint Prodüksiyon / Birol Güven Kurgu:Hasan Kalender, Sanat Yönetmeni: Cem Ülkü İlker, Focus Puller: Hasan Özhan Sarı Hüsamettin Çelenk, Negatif Kayıt: Çağlar Özlek, Işık Şefi Şehmuz Gencan, Ses Tasarım: Tolga Kamil Avcı, Müzik : Aydın  Sarman , Burcu Güven, Uygulayıcı Yapımcı: Cesur Taş

Oyuncular Müfit Can Saçıntı, Rasim Öztekin, Begüm Öner, Ceyhun Fersoy , Ayda Aksel, Eser Eyüboğlu, Ahu Sungur, Eser Eyüboğlu, Hakan Bulut, Kemal Kuruçay , Gülnihal Demir, İlyas

Konu: Çökertme köyünde yaşayan, modern hayata sırtını çevirmiş olan Mustafaali (45) günlerini kitap okuyarak geçirmektedir. Çalışmaya karşı olan Mustafaali her türlü yaşamsal ihtiyacı için doğanın ona verdiği nimetlerden faydalanır. Cavit(55) ise İstanbul’da yaşayan zengin bir işadamıdır. Hayatı boyunca sürekli çalışmış olan Cavit’in tek derdi çalışmak, kazanmak ve birikim yapmaktır. Çökertme koyunda, Mustafaali’nin arazisini alarak butik otel yaptırmak isteyen Cavit’in hayatı, Mustafaali ile tanışınca altüst olur..

KUSURSUZLAR (2014)


Yönetmen
Ramin Matin Senaryo Emine Yıldırım Görüntü Yönetmeni Deniz Eyüboğlu Yapım Giyotin Film/Emine Yıldırım, Oğuz Kaynak Yardımcı Yapımcı: Ege Yıldırım, Sanat Yönetmeni: Elif Tasçıoğlu, Yardımcı Yönetmen: Alkım Özmen, Işık Şefi: Ersin Aldemir, Makyaj: Mehtap Saltık, Ses Kayıt: Oğuz Kaynak, Müzik: H. Barış Diri

Oynayanlar: Esra Bezen Bilgin (Yasemin), İpek Türktan (Lale), İbrahim Selim (Kerim), Mehmet Ali Nuroğlu Ferit), Suna Selen (Selma Teyze), Melih Düzenli (Tesisatçı Müslüm Usta), Bertrand Glosset (Turist)

Konu: Çeşme, İzmir. Mayıs’ın son günleri. Güneş şimdiden kavurmaya başlamış, geceler Çeşme’nin meşhur rüzgarıyla sarsılıyor. Turist sezonu daha başlamamış. İstanbul’dan gelen iki kız kardeş, Lale ve Yasemin bir kaç ay önce vefat etmiş anneannelerinin Sakızlıkoy’daki yazlığında tek başlarına kalıyorlar. Öykü; kardeşlik ilişkilerine, beraber büyümenin getirdiği rahatlığa, bu rahatlığın yarattığı güvenceye ve kan bağı haricinde çok az ortak yanı olan iki insan arasındaki ilişkiye dayanıyor. İki kardeş gün içinde, yarımadayı arabayla geziyor ve ıssız plajlarda uzanıp tembellik yapıyorlar. İlk başta her şey çok güzel gözüküyor, hava berrak, deniz pırıl pırıl ve belde huzurlu… Ancak bu ilişkide tuhaf bir gerginlik var. Yavaş yavaş sorular sorulmaya başlanıyor: Bu iki ş ehirli kadının Çeşme’ye gelmelerinin asıl sebebi nedir? Birbirleriyle alıp veremedikleri nedir? Aralarında sakladıkları sır su yüzüne çıktığında çok önemli bir karar vermek zorunda kalacaklar: Yollarını ayıracaklar mı, yoksa gerçekleri beraber mi göğüsleyecekler?

Ödüller

50. Antalya Film Şenliği2013)

► En iyi film : Kususrsuzlar

► En iyi yönetmen: Ramin Matin

► Film Yönetmenleri Derneği En İyi Yönetmen Ödülü : Ramin Matin

4. Malatya Uluslararası Film Festivali

► En iyi kadın oyuncu : İpek Türktan

9. Sadri Alışık Ödülleri2014

► En iyi kadın oyuncu : İpek Türktan