Powered By Blogger

6 Kasım 2024 Çarşamba

ADANIŞ: KUTSAL KAVGA (2020)

 


 Yönetmen: Emir Khalilzadeh, Senaryo: Baki İlhan, Müzik: Tamer Süerdem,   Kurgu: Yusuf Ziya Kaya, Dekor Tasarım:   Sedef Özarıkman, Ses Kayıt: Özkan Coşgun, Foley Sanatçısı: Leith, Ridley Combe, Steadicam Operatörü: Deniz Arslan, Renk Düzeltme:   Ercan Küçük, Işık:  Ünal Kaplan, 1. Kamera Asistanı:  Seyhan Davarcı, Kameraman:  Emrah Karakurum, Görüntü Yönetmeni:  Ersin Gök, Yapımcı: Şenel İlhan

        Oyuncular: İsmail Filiz (İlhan), Esra Bilgiç (Cemre), Baki İlhan (Gölgesiz), Serdar Deniz (Theodore), evzat Yılmaz (Lokman Baba), Aslıhan Karalar (Zehra), Turgay Tanülkü (Cemal Amca), Cenk Kangöz (Dragan), Can Nergis (Vincenzo), Ercüment Fidan (Phillip), Dilek Serbest (Selin), Edip Saner (Gabriel),  Hakan Eksen  (Acar), Anıl Yıldız  (Suat Kolsuz), Şenel İlhan (Seyyid Mansur),

 

ACI KİRAZ (2020)

  

    Yönetmen: Serdar Akar, Görüntü Yönetmeni: Dejan Dimeski

Oyuncular: Bülent Şakrak,Halil Ergün,Erdal Beşikçioğlu, Belçim Bilgin, Luran Ahmeti, Ertan Saba


Konu: Bir kiraz ağacının gölgesinde yaşama tutunmaya çalışan insanların, sönen hayatların, yeşeren umutların hikayesi. Kiraz yetiştiricisi yaşlı bir çiftçiyi, gırtlağına kadar borca batmış sahtekar bir nakliyeciyi, insan kaçakçısı bir gangsteri, umuda yolculuklarında ihanete uğrayan göçmenleri, lösemi hastası çocuğunu kurtarmak için çırpınan bir babayı; çok dinli, çok dilli, çok kimlikli Makedonya’yı ulus olarak etrafında toplayan kirazın hikayesi.

3 Kasım 2024 Pazar

2020 YILI FİLMLERİ

 

2020 YILI FİLMLERİ



FATMA GİRİK 
12 Aralık 1943 - 24 Ocak 2022 

YUVAYA DÖNÜŞ (2019)

 

     Yönetmen:  Hakan Kurşun, Senaryo:  Fatih Özcan, Şeyda Delibaşı, Görüntü Yönetmeni: Orhan Ağaoğlu,  Tümay Özokur: Kast Direktörü,   Neslihan Kaya: Yardımcı Yönetmen,  Tümay Özokur: Kast Direktörü,  Neslihan Kaya: Yardımcı Yönetmen, Mecit Ekinci (Yapım Sorumlusu), Aziz Özuysal (Koordinasyon), Emel Sertel (Basın Sorumlusu), Ali Aslan (Teknik Yönetmen), Onur Şirin (Yardımcı Yönetmen), Müjgan Eryazan (Makyaj), Uğur Sarıkaya (Ses Teknisyeni), Volkan Adıyaman (Görsel Efektler), Mustafa Yazıcıoğlu (Müzik Yönetmeni),  Yapım  Erdal Güven


Oyuncular:  Burhan Öçal,  Furkan Palalı,  Megumi Masaki,  Ayten Uncuoğlu,   Soner Türker,  Mahmut Gökgöz


Konu:  1985 yılında İran-Irak Savaşı devam ederken, Irak uçaklarının bombaladığı Tahran’da 215 Japon yolcu mahsur kalmıştı. Japon yolcuları kurtarmak için İstanbul’dan havalanan THY uçağı sadece Tahran’a değil, aynı zamanda büyük bir aşkın da ortasına iniyordu. Tahliye edilen yolculardan biri de Keiko’ydu. Tahran’da görev yapan Türk istihbarat subayı Zafer Tuna’nın büyük aşkı… Aradan 34 yıl geçmiş, Keiko ölmüş, ardında ise kızı Yumi’ye bütün gerçekleri anlatan bir mektup bırakmıştı. Annesinin ölümünden sonra gerçek babasının kimliğini öğrenen Yumi Türk olan babasından hesap sormak için Türkiye’ye gelmişti. İstanbul’da tanıştığı yakışıklı taksici Mesut ile Kapadokya’ya giden Yumi, annesini terk eden babası Zafer Tuna’nın tam karşısındaydı. Ona karşı öfke doluydu. Ama bilmediği büyük sırlar vardı.

*YUVA (2019)

 


 

Yönetmen: Emre Yeksan,  Yapım: İstos Film/


Oyuncular Kutay Sandıkçı, Eray Cezayirlioğlu, İmren Şengel


Konu: Veysel’in ormanda sürdüğü münzevi hayatın sükûneti, yaşadığı arazinin satılmasıyla bozulur. Veysel’i ziyarete gelen Hasan, ağabeyini şehre dönmeye ikna etmeye çalışmaktadır. Araziyi tahliye etmedikleri için tehdit altında olan iki kardeşin yıllar sonra gerçekleşen yüzleşmesi, büyülü bir yuvanın (toprağın altında yepyeni bir dünyanın) keşfedilmesini sağlar.

*YARALI KEKLİK (2019)

 

 Yönetmen: Taner Tunç, Senaryo: Hakan C. Yazıcı, Görüntü  Yönetmeni: Turgay Özdemir, Ahmet Alan (Kurgu), Ahmet Savaş (Genel Koordinatör Yardımcısı), Neslihan Kaya (Yardımcı Yönetmen), Meryem Beyza Memiş (Yönetmen Yardımcısı), Hakan C. Yazıcı (Rollcaption), Hakan C. Yazıcı (Görsel Efekt Süpervizörü), Hüseyin Erkanlı (Cast Direktörü), Hüseyin Erkanlı (Oyuncu Koçu)


Oyuncular: Alper Pehlivan, Mustafa Develi, Ahmet Şahin, Nurettin Özel, Hüseyin Erkanlı, Emir Öner, Dilek Canbay, İbrahim Kalkan,

YALAN DOLAN (2019)

 

 Senaryo ve yönetmen: Michael Şahin Derun, Görüntü Yönetmeni: Seyhan Bilir, Ergün Aydoğan, Müzik: Derya Kadayıfçı, Derya Kadayıfçı (Müzik Koordinatörü), Derya Kadayıfçı (Beste), Caner Savaş (Sanat Yönetmeni), Çağdaş Sercan (Kurgu), Doğuş Onur Karasu (Kurgu), Çağlar Özlek (Renk Düzenleme), Onur Özkan (2. Yönetmen Yardımcısı), Yapım: Hakan Danış


Oyuncular: Şafak Sezer (Kablo Neco), Çetin Altay (Baretta Ayhan), Burcu Binici (Zeyna Zeynep), Yıldırım Öcek (Beton Cengiz), Aslı Koşucu (Birsen), Esma Soysal (Pavyondaki Kadın), Özcan Varaylı (Pavyon Sahibi), Rıza Gülmez (Süleyman Bey), Yücel Kaçmaz (Banka Müşterisi), Enver Akbaş (Polis 2), Eda Erol, Aslı Altaylar (Ayten), Kahraman Sivri (Banka Müdürü), Erol Yavan (Komiser), Umut Aksoy (Bilanço Serdar), Hakan Eksen, Ilhan Karamanogullari, Burak Özbay (Keskin Nişancı), Erkan Atbin (Banka Güvenlik), Uğur Kalabaş (Cenk), Necip Okutan (Polis 1)

     Konu: Emir, otuzlu yaşlarda yakışıklı, zengin, başarılı bir adamdır. Bir işçi ailesinin çocuğu olarak dünyaya gelmiştir ve kendini çalışmaya adamıştır. Hayatında kalan her şeyi –annesi de dahil– geri plana atarak gece gündüz çalışmaktadır. Türkiye’nin en önemli yatırım bankalarından birinde yatırım danışmanı olarak çalışmaktadır. Çok çalışmış iş anlamında tam bir predatör olmuştur. Kimseye acımamış, insanlarla ilişki kurmayı öğrenme fırsatı olmadığından Emir’in içinde büyük bir boşluk oluşmuştur. Bir gece, Emir’in hayatı dünyanın en kötü sokak şarkıcısı Zeynep ile karşılaşmasıyla değişir ve ikisi de farkında olmadan birbirlerine yardım etmeye başlarlar

ÜÇ HARFLİLER: ADAK (2019)

 

 Senaryo ve yönetmen: Alper Mestçi, Görüntü Yönetmeni: Mehmet Eren Nayır, Fahri Cihan Tatar, Müzik:  Reşit Gözdamla, Yapım: TME Film/ Muhteşem Tözüm, Kemal Kaplanoğlu


Oyuncular: Ramazan Demir, Ceren Yılmaz, Ejder Özkarslıgil, Simge Uluer, Hatice İrkin


Konu: Salih arkadaşı Metin ile avlanmaya gittikleri ormanda tüfekle vurularak ağır yaralanır. Beyninde saçma taneleri ile yaşamak zorunda kalan Salih'in iyileşmek için hem maddi hem de manevi yardıma ihtiyacı vardır. İlk başta Salih'e her türlü yardımı yapacağını söyleyen Metin bir süre sonra Salih'i çaresiz bir şekilde annesiyle yapayalnız bırakarak Salih'in kız arkadaşı Şermin'le nişanlanır. Metin’in eski nişanlısı Arzu bu yaşananlara bir anlam veremez. Metin'in neden böyle davrandığını çözmeye çalışırken Salih ve tekinsiz bir kadın olan annesi Türkan’ı ziyarete gider.

TÜRK İŞİ DONDURMA (2019)

 

Yönetmen: Can Ulkay, Senaryo:  Gürkan Tanyaş, Taylan Atalay, Görüntü Yönetmeni: Peter Steuger, Eray Çörçöp (Yapım Asistanı), Avni Erdoğan (Set Amiri),Sertaç Özkan (Focus Puller), Akın Çakmak (Focus Puller), Kadir Saklı (2. Kamera Asistanı), Hamdi Can Teker(Yardımcı Yönetmen), Güneş Güneş (Koordinasyon), Çğdaş Sercan (Fragman Kurgu), Utku Çağlar Us (Dekor Ekibi), Şenol Canbulat (Sanat Asistanı), Ali Dokur (Sanat Asistanı), Güneş Güneş (Cast Direktörü) ,Yapım:  Mustafa Uslu


Oyuncular: Erkan Kolçak Köstendil (Ali), Carl Wharton (General Henry Willet) ,Caner Kurtaran (Salim), Will Thorp (Captain Wayne), Alma Terzic (Rose), Şebnem Bozoklu (Gülsüm), Ali Atay (Mehmet), Coraline Chapatte (Avustralyalı gösterici), James Farley (David), Tristan Alexander (cop), Marleen Mathews (Mary), İsmail Hacıoğlu (Konuk Oyuncu), Mansur Yıldırım (Avustralya Askeri), Kaan Yabaş


Konu: Avustralya’da yaşayan iki Türk, geçimlerini devecilik ve el arabası ile dondurma satarak sağlar. 1915 yılında memleketlerinde savaş çıktığını öğrenen ikili, Çanakkale’ye cepheye gitmeye karar verir. Ancak, yetkililer onların adadan çıkmalarına izin vermez. Bu sırada Avustralya’da Türkler aleyhine propaganda yapılmaya başlanır. İngilizler’in Avustralya’da asker devşirmek için broşür dağıttığını öğrenen iki Türk, ülkelerinde veremedikleri mücadeleyi Avustralya’da vermeye karar verir.

TEZ: 13. GECE (2019)

 

     


         Yönetmen:
 Taylan Işıklar, Görüntü Yönetmeni: Erkin Yaman. Yapım:  THC Yapım

       Oyuncular: Benan Kılıç, Fulya Işıklar, Hüseyin Yaman

      Konu:  Erkek arkadaşı Emre’nin önerisiyle Narin adlı psikolojik sorunları olan bir öğrencinin yanına taşınan Gaye klinik psikoloji alanında yüksek öğrenim görmektedir. Gaye, okulunun bitirme tezi için konu olarak Narin’i seçer ve onunla yaptığı seansları kardeşi Barış’ın yolladığı kamera ile çekmeye başlar. Kameradaki kayıtlara bakıldığında, Gaye sadece 13 gece çekim yapabilmiş, o günden bu yana kendisinden haber alınamamıştır.

 

ŞUURSUZ AŞK (2019)

 


 Senaryo ve yönetmen: Umut Ertek, Çağlar Özlek (Renk Düzenleme), Yapım:  Seddadi Yapım


Oyuncular: İsmail Hacıoğlu, Ebru Şahin,Burcu Kara, Tuncer Salman, Ruhi Sarı


Konu: Şuursuz Aşk, akıl hastanesinde geçen hüzünlü bir aşk hikayesini konu ediyor. Genç bir kadın olan Menekşe, akıl hastanesinde tedavi görmektedir. Gördüğü işkence sonrası akıl sağlığı bozulan Yusuf, gönderildiği akıl hastanesinde Menekşe ile tanışır. Yolları akıl hastanesinde kesişen Yusuf ile Menekşe arasında çok geçmeden bir aşk başlar. Yönetmen koltuğunda Umut Ertek'in oturduğu "Şuursuz Aşk" filminin oyuncu kadrosunda İsmail Hacıoğlu, Ebru Şahin, Burcu Kara gibi isimler yer alıyor. 

ŞEYTAN OYUNU (2019)

 



Kadir Genç, Görüntü Yönetmeni: Abdullah, Can Alkaçır, Abdullah Can Alkaçır (2. Ekip Görüntü Yönetmeni), Abdullah Can Alkaçır (Kameraman)


Oyuncular:  Burak Ergün, Neslişah Ertürk, Demet Karadayı, Niyazi Ayaydın,

ŞEYTAN-İ İNS (2019)

 

Senaryo ve Yönetmen: Gökhan Arı, Senaryo, Görüntü Yönetmeni: Vedat Dikmetaş, Adem Uğurlu (Kameraman), Koray Ecer (Kurgu Yönetmeni), Özkan Barış Özdemir (Ses Tasarım & Final Miks), Galip Tarık Oflu Işık Şefi), Kubilay Koçak (Yardımcı Yönetmen, Ahmet Ahuçalar(Set Teknisyeni)


Oyuncular:Emre Özmen: (Semih), Bertan Dirikolu, (Salih), Sefa Zengin (Kamil), Ali Oğuz Şenol (Efe), hmet Ahuçalar (Pompacı),


Konu: Semih anneannesiyle beraber İstanbul’da bir yaşam sürmektedir. Annesi ve babası bundan tam otuz sene önce yaptıkları bir günah yüzünden ölmüştür. Ancak Semih, anne ve babasının trafik kazasında öldüğünü bilmektedir. Semih son dönemlerinde garip rüyalar görmeye başlar. Bütün sırlarını doğduğu köye giderek bulmaya çalışır. Semih’in köyde tanıştığı Salih bütün sırları ve cevapları barındırmaktadır. Salih geçmişte yaşanan günahların bedelini Semih’e ödetir.

*ŞAHIS 46 (2019)

      


Yönetmen
: Çağatay Düz, Ege Demirbüken, Görüntü Yönetmeni: Murad Mammadov

Oyuncular: Melis Tamtaş, Melisa Akpolat, Hüseyin Ezgi Taşkın, Ramazan Mert Durak, Ata Cücen, Irmak Lüleci


Konu: Film, bir adamın evine davet ettiği bir grup gencin yaşadıklarını konu edinir. Eren, Aslı ve Özlem arkadaştır. Üç genç bir festivale gitmek için yola çıkar. Yolda otostop çeken iki kişiyi daha arabalarına alırlar. Ancak ıssız bir yolda araba arıza yapar. Gençler yardım aramak için dışarı çıkarlar. Etrafta sadece bir ev vardır. Evin sahibi Halit gençleri iyi karşılar ve yardımcı olmak istediğini söyler. Gençlerle birlikte yemek yer ve onlarla arkadaş olur. Halit o gece kalmalarını teklif edince grup kabul eder. Ancak Halit’in misafirleri için planları vardır. (Celil Civan)

SUÇ UNSURU (2019)

 Senaryo ve Yönetmen: Süleyman Arda Eminçe, Görüntü Yönetmeni: Emre Özel, İsmet Araç (Kurgu), Süleyman Arda Eminçe (Kurgu), Behlül Berk Parça (Sanat Yönetmeni), Behlül Berk Parça (Uygulayıcı Yapımcı), Çiğdem Girgin (Yardımcı Yönetmen), Eser Turan (Işık Şefi), Erkan Altınok (Ses Tasarım), Aykut Koca (Ses Ekibi),Yapım: Behlül Berk Parça, Süleyman Arda Eminçe, Kaan Songün

Oyuncular: Bülent Çolak (Komiser Baran), Koray Erkök (Celal), Altuğ Elveriş, (Buğra), Burak Sarımola (Komiser Yardımcısı Erdal), Emre Şen (Memur Ziya), Kaan Songün (Memur Cevdet), Enis Aybar (Memur Nadir), Hamdi Alp (Memur Hayri), Efe Erdal (Memur Bekir), Duygu Yıldız (Memur Handan), Tuğba Eskicioğlu (Memur Betül) Emin Maltepe (Arslan Bey)


Konu: Celal ve Buğra aynı evi paylaşan iki yakın arkadaştır. Bir sabah yeni taşındıkları evde hiç beklemedikleri şekilde Komiser Baran ve ekibi tarafından uykularının en derin noktasından alınıp şüphelisi oldukları bir soruşturmanın ortasına yerleştirilirler. Yapılan ihbar ve savcının emriyle geldiği evde olayı aydınlatmak için Komiser Baran ve ekibi dikkatlerini garip ve tekinsiz buldukları bu ikiliye yöneltmiştir. Mahkeme emrini evin kedisinin izin verdiği ölçüde uygulayan emniyet güçleri delil olabilecek herhangi bir şey bulabilmek için evi didik didik ararken Baran’da sorularıyla bu ikiliyi ölçmeye çalışır. Celal her ne kadar çenesi düşük ve sorularla Baran’ı bunaltırken, Buğra az konuşan ve ağırkanlı tavırları nedeniyle şüphe uyandırıcıdır. Baran bu ikilinin tekinsiz görünüşlerinin altında yatanı öğrenemeye çalışır. Baran evin dekorasyonunu dikkatle inceler. İlk kez böyle bir hücre baskınıyla karşılaşan komiser yarı modern, yarı dönem döşenmiş bu hücre karşısında şaşkındır. Olaya görevi gereği dahil olan apartman yöneticisi Arslan Bey ise yeni taşınan komşularını hiç tanımadığı gerçeğiyle yüzleşirken kapı komşularının iddialar karşısındaki soğukkanlı duruşlarına da anlam veremez. Arama süresince şüphelere yenileri eklenirken Komiser Baran ve ikili arasındaki diyalog da boyut değiştirir.