Senaryo ve Yönetmen: Ayşe Polat, Ortak yapımcı: Mehmet Aktas Yapımcı: Azat Yesilbas, Uygulayıcı Yapımcı:Janna Heine Yapımcı, Genel yayın yönetmeni: Serhad Mutlu, Görüntü yönetmeni: Patrick Orth, Genel yayın yönetmeni: Jörg Volkmar, Yapım: Ayş Polat:
Oyuncular:
Katja Bürkle, Ahmet Varlı, Çağla Yurga,
Aybi Era, Max Hemmersdorfer, Nihan Okutucu, Tudan Ürper, Muttalip
Müjdeci, Aziz Çapkurt Eyüp,
Konu:
Almanya'dan gelip Türkiye'deki ücra bir köyde çekim yapan bir film ekibi,
yıllar önce kaybettiği oğlunu canlı tutabilmek için bir ritüel yapan Kürt bir
kadınla röportaj yapar. Melek adında 7 yaşındaki bir kıza bakıcılık yapan genç
bir kadın, Kürtçe çeviri konusunda ekibe yardımcı olur. Melek'in babası Zafer,
karanlık bir örgütün üyesidir. Küçük kıza gizemli bir varlığın musallat
olmasıyla Zafer ailesive örgüt arasında bir seçim yapmak zorunda kalır.
& 42. İstanbul Film Festivali ile 3.
İzmir Sinema ve Müzik Festivali’nde En İyi Film ödülü kazanan, 34. Ankara Film Festivali’nde En İyi Film dışında
neredeyse her ödülü toplayan Ayşe Polat imzalı Kör Noktada son zamanlarda
izlediğim en iyi ve politik argümanlı yerli film. Gerçi Ayşe Polat Almanya’da
yaşayan, daha çok orada sinema yapan bir yönetmen ama zaman zaman Türkiye’de
geçen filmlere de imza atıyor. Bu anlamda Kör Noktada birçok açıdan farklılık
barındırıyor. Film politik cinayetlerin, gözaltında kayıpların yoğun yaşandığı
90’lar Türkiye algısını yeniden canlandırmaya çalışıyor ve bunun için küçük bir
kızın masum zihnini kullanıyor. Güzeller güzeli Melek’in gözlerinden yansıyan
zihin kullanımı meselesi kafamızda tam oturmuyor ama gizemini koruması da bir
yandan iyi geliyor sanki. Çünkü Melek bilmesinin mümkün olmadığı konular
konusunda herkesi şaşırtıcı sorular ve görüşler ortaya atıyor, bu anlamda ezber
bozan bir yandan da filmde açıklar yaratan bir argümana imza atıyor yönetmen!
Kör Noktayı gören bir Melek sunuyor, bir hesaplaşma noktası yaratıyor…
(Nanu
Bozdemir- beyazperde.com)