Powered By Blogger

18 Kasım 2024 Pazartesi

LOHUSA (2024)

 


     Yönetme
n Kıvanç Baruönü, Senaryo: Gupse Özay, Görüntü Yönetmeni: Burak Kanbir Yapımcı: Muzaffer Yıldırım

    Oyuncular: Hazal Türesan, Gupse Özay, Elif Nur Kerkük, Esra Ruşan

    Konu: Lohusa, yeni ebeveyn olan bir anne ve babanın ilk 40 gün boyunca başlarına gelen komik olayları anlatıyor. Burcu ve Onur, çocuklarına kavuşacakları günü heyecanla bekleyen evli bir çiftir. Hamileliği boyunca doğumdan sonra onu bekleyen hayatla ilgili söylenenleri umursamayan Burcu, lohusa depresyonuna girmeyeceğine emindir. Ancak doğumun ardından bebeğiyle tek başına ilgilenmesi, uykusuzluk, hormonlarının değişmesi onun bambaşka gerçeklerle yüzleşmesine ve kendisini birbirinden komik olayların içerisinde bulmasına neden olur. Bu süreci en iyi şekilde yönetmeye çalışan Burcu, lohusa döneminin üstesinden gelmeyi başarabilecek midir?

 

*KÜL (2024)

 

    

    Yönetmen: Erdem Tepegöz, Senaryo: Erdi Işık, Müzikler: Canan Atalay, Animasyon ve görsel efekt süpervizörü: Emre Doğan,  Görüntü yönetmeni: Hayk Kirakosyan, Arzu Volkan Genel yayın yönetmeni: Arzu Volkan, Yapım: Ay Yapım/Kerem Çayat

       Oyuncular: Funda Eryiğit (Gokce), Alperen Duymaz (Metin Ali), Mehmet Günsür (Kenan), Gökçe Eyüboğlu (Lale), Nur Sürer, Yıldıray Şahinler, Seda Türkmen, Canan Atalay

     Konu: Kül, gizemli bir marangoza aşık olmasıyla kendisini türlü çatışmaların içinde bulan zengin ve evli bir kadının hayatına odaklanıyor. Evli varlıklı bir kadının hayatı, basılmamış bir romanı okumaya başlamasıyla bambaşka bir hal alır. Romanın sahibinin peşine düşen kadın, kendisini tehlikeli bir yasak aşkın içerisinde bulur.

      & Bol ödüllü ve övgülü ilk filmi Zerre (2012) ve yerli sinemada türünün az rastlanır bir örneği olan distopik despotizm filmi Gölgeler İçinde (2019)’den sonra 3. uzun metraj filmi Kül (2024) ile, biraz da şaşırtıcı bir tercih yaparak seyirci karşısına çıkıyor yönetmen Erdem Tepegöz. Bir Netflix projesi olarak Kerem Çatay yapımcılığında hayata geçirilen Kül, nev-i şahsına münhasır tarzı ile tanıdığımız Erdem Tepegöz’ün önceki filmlerinden biraz farklı bir noktada duruyor. Orijinal senaryosu, 2022’de festivalleri gezmiş olan L.C.V filminin senaryosuna da imza atmış olan Erdi Işık’ın kaleminden çıkan Kül, ünlü ve popüler isimlerin bir araya getirildiği, biraz gizem, biraz romantizm sosu katılmış, sanki bir “can sıkıntısından bocalama” filmi. (Beyaz Perde - Duygu Kocabaylıoğlu)

KÖR NOKTADA (2022)

 

Senaryo ve Yönetmen: Ayşe Polat, Ortak yapımcı: Mehmet Aktas Yapımcı: Azat Yesilbas, Uygulayıcı Yapımcı:Janna Heine Yapımcı, Genel yayın yönetmeni: Serhad Mutlu, Görüntü yönetmeni: Patrick Orth,  Genel yayın yönetmeni: Jörg Volkmar, Yapım: Ayş Polat:

  Oyuncular: Katja Bürkle, Ahmet Varlı, Çağla Yurga,  Aybi Era, Max Hemmersdorfer, Nihan Okutucu, Tudan Ürper, Muttalip Müjdeci, Aziz Çapkurt Eyüp,

 Konu: Almanya'dan gelip Türkiye'deki ücra bir köyde çekim yapan bir film ekibi, yıllar önce kaybettiği oğlunu canlı tutabilmek için bir ritüel yapan Kürt bir kadınla röportaj yapar. Melek adında 7 yaşındaki bir kıza bakıcılık yapan genç bir kadın, Kürtçe çeviri konusunda ekibe yardımcı olur. Melek'in babası Zafer, karanlık bir örgütün üyesidir. Küçük kıza gizemli bir varlığın musallat olmasıyla Zafer ailesive örgüt arasında bir seçim yapmak zorunda kalır.

       & 42. İstanbul Film Festivali ile 3. İzmir Sinema ve Müzik Festivali’nde En İyi Film ödülü kazanan, 34.  Ankara Film Festivali’nde En İyi Film dışında neredeyse her ödülü toplayan Ayşe Polat imzalı Kör Noktada son zamanlarda izlediğim en iyi ve politik argümanlı yerli film. Gerçi Ayşe Polat Almanya’da yaşayan, daha çok orada sinema yapan bir yönetmen ama zaman zaman Türkiye’de geçen filmlere de imza atıyor. Bu anlamda Kör Noktada birçok açıdan farklılık barındırıyor. Film politik cinayetlerin, gözaltında kayıpların yoğun yaşandığı 90’lar Türkiye algısını yeniden canlandırmaya çalışıyor ve bunun için küçük bir kızın masum zihnini kullanıyor. Güzeller güzeli Melek’in gözlerinden yansıyan zihin kullanımı meselesi kafamızda tam oturmuyor ama gizemini koruması da bir yandan iyi geliyor sanki. Çünkü Melek bilmesinin mümkün olmadığı konular konusunda herkesi şaşırtıcı sorular ve görüşler ortaya atıyor, bu anlamda ezber bozan bir yandan da filmde açıklar yaratan bir argümana imza atıyor yönetmen! Kör Noktayı gören bir Melek sunuyor, bir hesaplaşma noktası yaratıyor…

(Nanu Bozdemir- beyazperde.com)



KOLPAÇİNO 4 4'LÜK (2024)

 

    *

Yönetmen: Kamil Çetin Yönetmen, Senaryo:  Şafak Sezer, Müzik: Ceyhun Çelikten Besteci,  Kurgu: Sait Ali Demir, Yapım: Polat Yağcı

 Oyuncular: Şafak Sezer ( Özgür), Aydemir Akbaş (Sabri), İbrahim Tatlıses Mehmet Ali Erbil, Cengiz Kurtoğlu, Serdar Ortaç, Saba Tümer, Aşkım Kapışmak, Cem Kılıç, Sadi Celil Cengiz, Buket Dereoğlu, Selim Erdoğan ,

     Konu: Kolpaçino filminin devam halkası olan komedi türündeki "Kolpaçino 4 4'lük", önceki hikayelerde kendisine kazık atan eski dostlarıyla hesaplaşmaya karar veren Özgür’ün hikayesini konu ediyor. Artık aralarındaki husumete bir son vermek isteyen Özgür ve Sabri, hesaplaşmak için bir mekanda buluşmaya karar verir. Nişanlanmadan önce son bir kumar gezesi organize etmek isteyen Tayfun, bu özel gecede kendisine eşlik etmesi için Özgür'ü davet eder. Ancak aynı mekana Vural ve adamlarının da gelmesi işlerin içinde çıkılmaz bir hal almasına neden olur.

KARDEŞ TAKIMI (2024)

 

Yönetmen: Mustafa Kotan: Senaryo: Meriç Aydın, Elif Dede, , Müzik:  Mert Oktan, Görüntü Yönetmeni: Fırat Lita Sözbir, Kurgu: Çağrı Türkkan,  Sanat Yönetmeni: Atilla Çelik, Uygulayıcı Yapımcı: Serdar Şen, Yapımcı: Fatih Aksoy, Kerem Çatay

     Oyuncular: Ceyda Kasabalı, Fırat Albayram, Çağan Efe Ak, Ecrin Su Çoban, Mehmet Aybars Kaya, Mert Denizmen, Gülhan Tekin, Melis İşiten, Alper Baytekin

     Konu Deniz, Derya, Ali ve Yaz için sıradan olması gereken bir gün, ebeveynlerinin birer gizli ajan olduklarını öğrenmeleriyle bambaşka bir hal alır. Dünya’nın geleceğine yön veren yüzlerce teknolojik icat ve yazılımın korunduğu TeknoStar için çalışan anne babaları, teknolojileri ele geçirmeye çalışan kötü güçler tarafından kaçırılır. 4 kardeş, evin gizli bölmesinde buldukları süper bilgisayar TA-OZ 4000 nam-ı diğer TAKOZ’un da yardımıyla hem ebeveynlerini hem de dünyanın geleceğini kurtarmak için zorlu bir maceraya atılır. Bu süreç onları gerçek bir Kardeş Takımı’na dönüştürür.

*KARACİN LÂNETİ (2024)

 

Yönetmen Mustafa Özer,  Senaryo:  Derya Şen Akbacak, Görüntü Yönetmeni: Nusret Selçuk Ekmekçiler Murat Kardasla: Yardımcı yönetmen, Mert Ozan: Yapımcı, Nazım Alizade:  Genel Koordinatör, Ayvaz Akbacak: Ortak yapımcı, Derya Şen: Akbacak Yapımcı, Nazım Bulam: Ses tasarımcısı, Yağmur Tazegül: Kostüm tasarımcısı, Merve Kose: Sanat yönetmeni, Murat Karahan: Işık şefi

Oyuncular: Abdullah Şekeroğlu, Derya Şen Akbacak, Levent Çekiç, Seren Kahraman, Yağmur Tazegül, Nazım Alizade, Demet Öz, Melih Güler, Melike Akdağ, Tahsin Koç

Konu: İnci'nin hayatı, babasının kendisini aldatan annesini bir ayin yaparak öldürmesiyle altüst olur. Babası yurt dışına kaçarken, ölen annesinin üzerindeki lanet İnci'ye geçer. Çocukluğunu amcası Hasan ve yengesi yani öz ablası Neriman ile birlikte onların otelinde geçiren İnci, en yakın ardakaşı olan kuzeni Mehmet ile birlikte büyür. Altı yaşındayken amcasının istismarına maruz kalan İnci, bu kabustan ancak büyüyüp otelden kaçmayı başardığında kurtulur. İnci, Hasan'a karşı verdiği bedensel mücadelenin yanı sıra Neriman ile ruheni bir savaş vermek zorunda kalır. Yaşadığı travmaların ardından İnci, üniveristeye başladıktan sonra iki farklı persona geliştirir. Biri arkadaşları tarafından sevilen, derslerinde başarılı, içine kapalı bir personayken diğeri ise şeytani bir cine dönüştüğü ve dişiliğini ön plana çıkarıp erkekleri ağına düşüren ve onları katleden bir personadır. Artık yılların intikamını almaya karar verdiğinde, kısa film çekmek için arkadaşlarıyla birlikte amcasının oteline gider. Onların otelde kaldığı süre boyunca tuhaf, paranormal olaylar, kayboluşlar ve cinayetler yaşanır. İnci, bir yandan ağına düşürdüğü erkekleri katlederken bir yandan da amcası için plan yapmaya başlar.

 

İYİ BİR AİLE DEĞİLİZ (2024)

 

    *

Senaryo ve Yönetmen: Haki Biçici, Görüntü yönetmeni: Emre Pekçakır, Kurgu: Erkan Erdem, Müzik: Mert Oktan, Yapım: Mustafa Sönmez, Dilek Aydın

    Oyuncular: Kaan Yıldırım, Erkan Kolçak Köstendil, Şinasi Yurtsever, Sarp Apak, Derya Karadaş, Melisa Doğu, Asiye Dinçsoy, Nergis Çorakçı, Vedat Erincin , Yakup Turgut,

  Konu: İyi Bir Aile Değiliz, babalarının beklenmedik ölümünden sonra kendilerini türlü olayların içerisinde bulan bir ailenin yaşadıklarını konu ediyor. Babasının vefatı üzerine Murat, hayatının en tuhaf aile buluşmasına katılmak zorunda kalır. O cenaze işlerini İstanbul’da organize edeceğini söylese de akrabaları rahmetliyi rahmetliyi köylerindeki aile mezarlığına defnetmek ister. Murat, babasını kaybetmenin acısını yaşarken canezenin kaybolduğunu öğrenir. Artık tüm aile üyeleri Murat’ın gözünden şüphelidir. Tüm aile cenazeyi bulmak için harekete geçer. İlaçlarını kullansa iyi biri olan kuzen Hızır, yardımseverliği ile insanları rahatsız eden diğer kuzen Sinan, ailenin ayaklı gazetesi Çiçek, işbilikçi kapıcı başta olmak üzere ailenin diğer garip üyeleri bu süeçte Murat’u çileden çıkarır.

 

İKİ YÜZLÜ (2024)

 

    *



Yönetmen: Bülent Terzioğlu, Müzik: Gökçe Kuran, Görüntü Yönetmeni: Volkan Yılmaz

 Oyuncular: Gökçe Özyol, Aslıhan Karalar, Levent Sülün, Betül Dinçer,

    Konu: Melisa, bir süredir hayatında olan erkek arkadaşında ailesine bahseder ve ailesi de erkek arkadaşını tanımak ister. Tanışmak için Sarp'ı eve davet ederler Sarp kıvrak zekası, davranışları ile aileyi etkiler ancak bir süre sonra Sarp'ın gizlediği diğer kişilik ortaya çıkar ve evin içinde Melisa'nın ailesini dehşet verici bir kabus beklemektedir.  

İKİ NEHİR ARASINDA (2024)

 


 

Senaryo ve Yönetmen: Berfi Dicle Öğüt, Senaryo: Berfi Dicle Öğüt, Görüntü yönetmeni: Semih Yıldız, Yapım: Berfi Dicle Öğüt

  Oyuncular Mehmet Konuralp, Jonathan Arch

Konu: İki Nehir Arasında, 1. Dünya savaşı sırasında Mezopotamya’da; Hint ordusunda askeri doktor olarak bulunan W.C. Spackman ile İttihatçılar tarafından Basra’ya sürgüne gönderilmiş Albay Suphi Bey’in trajik hikayesini konu ediyor. 1. Dünya Savaşı sırasında Irak Cephesinde savaşmış ve esir düşmüş Türk ve İngiliz askerlerinin hiç konuşulmamış hikayelerinin anlatıldığı film, iki farklı ulusun, savaş esirlerinin tanıklıklarıyla ilerliyor. Belgesel, savaşın insanların üzerindeki ortak acı etkisini gözler önüne seriyor.

HÜDDAM 4: AHMER

 

Senaryo ve Yönetmen: Utku Uçar, Can Beslen Uygulayıcı Yapımcı: Can Beslen, Yapımcı: Utku Uçar, Cengiz Koyuncu, Kurgu:  Deniz Kurtul, Yardımcı yönetmen: Şeyda İpek Baykal,  Sanat yönetmeni: Yusuf İnan Güneş, Görüntü yönetmeni: Alican Atıcı

 Oyuncular: Eser Ağçalı, Tuğba Sükmen, Tamer Aktulum, Abdullah Koç, Melis Saygılı, Cennet Topçu, Alperen Aktaş, Yusuf İnan Güneş, Türkan Akın

  Konu: Hüddam 4: Ahmer, çocuk sahibi olmak isteyen bir çiftin hayatına odaklanıyor. Erdem ile Gonca, uzun süredir çocuk sahibi olmak isteyen bir çiftir. Ancak onlar çocuk sahibi olmak için her yolu deneseler de bir türlü sonuç alamazlar. Bu durum üzerine çift, son çare olarak bir hocaya gitmeye karar verir. Cafer adında bir hocadan yardım alan çift, hayallerine kavuşacakları günü beklemeye başlarlar. Onlar ne kadar bebeklerine kavuşmak isteseler de bu çocuğun doğmaması Erdem ve Gonca için daha hayırlı olacaktır.

   NOT: "Hüddam", Arapça kökenli bir terimdir ve genellikle mistik veya ezoterik inanç sistemlerinde kullanılan bir terimdir. "Hüddam" kelimesi, "yardımcılar" anlamına gelir. Sufizm gibi bazı mistik öğretilerde, hüddamlar, bir kişinin manevi yolculuğunda rehberlik eden, koruyucu varlıklar veya ruhani varlıklar olarak kabul edilir.

      Ancak, bu terimin kullanımı ve anlamı farklı mistik geleneklere göre değişebilir. Bazı geleneklerde hüddamlar, dua ve meditasyon yoluyla çağrılabilecek veya etkileşime geçilebilecek varlıklar olarak görülürken, diğer geleneklerde ise daha sembolik veya içsel bir anlama sahip olabilirler. Bu nedenle, terimin tam anlamı ve kullanımı belirli bir mistik öğretiye veya inanç sistemine göre değişebilir.

 

HAYDİ TUT ELİMİ (2024)

 

*

Yönetmen:  Tuğçe Soysop, Senaryo: Uğur Güvercin, Cihan Deniz, Pelin Serin, Onur Ümit, Ali Ateş, Müzikler: Doğa Ebrişim , Görüntü yönetmeni: Gürol Beşer, Kurgu: Mustafa Gökçen Yapım: BKM

 Oyuncular: Işıl Yücesoy, Nil Özdemir, Ali Kerem Çömez , Zeynep Erdoğan, Çınar Karçkay, Ezo Sunal, Sevinç Erbulak, Alp Kırşan, Ada Demirer , Doğan Akdoğan , Erhan Yazıcıoğlu , Tuğçe Karabayır , Coşkun Demir

  Konu: Haydi Tut Elimi, hayallerindeki dans okuluna gidebilmek için zorlu bir müceraya atılan İpek ve Kaan'ın hikayesini konu ediyor. İpek ve Kaan, dans tutkunu olan iki gençtir. Onların en büyük hayali, yurtdışında dans okulunda eğitim alabilmektir. Bu yüzden seçmelere katılmak isteyen gençlerin, “bir şarkının hikayesini” bulmaları gerekir. Yanlarına arkadaşlarını da alan İpek ve Kaan, “malum şarkının hikayesi” heyecan dolu bir maceraya atılır.

 

HAYATLA BARIŞ (2024)

 

*

Yönetmen: Ekin Pandır, Senaryo:  Koray Yeltekin, Caner Erzincan, Müzikler: Fahir Atakoğlu Besteci, Sanat yönetmeni: Şule Başak Çavdar, Koordinatör: Esma Sevinç Genel, Müzikler: Fahir Atakoğlu Besteci, Yapım: Hünkar Burhan Doğan, Yapımcı: Erdal Bali,

   Oyuncular: Taner Ölmez (Barış Telli), Nazan Kesal (Aysel Telli), Gürkan Uygun (Ali Telli), Bülent İnal (Yılmaz), Biran Damla Yılmaz (Zeynep), Sinan Tuzcu (Faik), Arben Akış, Erkan Üçüncü (Hadi Neşet), Alara Turan Pınar, Mekin Sezer Cengiz, Devrim Kabacaoğlu Serkan, Gurur Çiçekoğlu , Birand Tunca , Çağla Yurga Çocuk Zeynep,

  Konu: Hayatla Barış, küçükken geçirdiği kaza nedeniyle engelle olmasına rağmen bu durumun hayatını engellemesine izin vermeyen Barış Telli’nin hayatına odaklanıyor. Geçirdiği kaza sonucu sağ bacağını kaybeden Barış Telli, yıllar içinden tenisten atletizme, sporun birçok alanında Türkiye rekoru kırdı. Ampute Futbol Milli Takımı’nda sayısız şampiyonluklar, gol krallıkları kazanan Barış Telli, zamanla “Ampute Messi” olarak anılmaya başladı.

HAYATIMIZ ROMAN (2024)

        Yönetmen Savaş Sancak, Senaryo:  Cavidan Balcı, Savaş Sancak, Müzik: Cem Belevi, Besteci: Osman Taşdaş, Yapım: Ayşegül Sancak,  Genel Koordinatör: İhsan Karademir, Kurgu: Akın Denizli, Görüntü yönetmeni: Ali Aslan, Ses: Zfer Gönen

      Oyuncular: Anıl Altan, Aslı Bekiroğlu, Anıl İlter, Cem Belevi, Sarp Bozkurt, Arzu Yanardağ, Dilara Büyükbayraktar, Gözde Cığacı, Şebnem Özinal , üçhan Çalışkur , Funda Güray

      Konu: Hayatımız Roman, polislerden kaçarken kendilerini bir Roman mahallesinde bulan Nihat ve Öykü'nün hikayesini konu ediyor. Peşlerindeki polisten kaçan Öykü ve Nihat’ın yolu bir tesadüf sonucu Roman mahallesine düşer. Suçsuz olduklarını kanıtlamaya çalışan Nihat ve Öykü, bir türlü kimseye kendilerini inandıramazlar. Mahallenin önde gelen abisi Veli, Öykü ve Nihat’a yardım eder ve onların suçsuz olduklarını ispatlar. Bu koşuşturma içerisinde Nihat ve Öykü arasında bir yakınlaşma başlar.

 

HATIRAN YETER (2024)

 

      Senaryo ve Yönetmen: Ömer Faruk Yardımcı, Kurgu: Hamdi Deniz, Görüntü yönetmeni:  Mirsad Heroviç, Sanat yönetmeni: Emircan Aydın, Yapım: Zeynep Kadıoğlu

      Oyuncular: Aytaç Şaşmaz, Sümeyye Aydoğan, Belçim Bilgin, Burak Sevinç, Ferit Aktuğ, Gözde Cığacı, Çağdaş Onur Öztürk, Furkan Kalabalık, Deniz Türkali , Ayşegül Asar , Levent Özdilek, Ali Burak Ceylan

        Konu: Adem ile Zehra, kaçarak evlenmek zorunda kalan bir çiftir. Baha adını verdikleri bir oğulları, henüz bebekken geçirdiği menenjit hastalığı sonucu işitme yetisini kaybeder. Çocukluğu yaşıtlarına göre oldukça zorlu geçen ve yalnız kalan Baha'nın hayatı kendisi gibi sağır ve dilsiz olan Leyla ile tanışmasıyla bambaşka bir hal alır. Birbirlerine aşık olan çiftin önünde aşmaları gereken büyük engeller vardır. Baha, aşklarının meyvesi olan kızları Yeşim'e kavuşmak için büyük mücadeleler vermek zorunda kalacaktır.

*HANNAS 2 (2024)

 


 

Yönetmen:  Gökhan Arı, Senaryo:  Mehmet Ali Tugay

  Oyuncular: Oğuz Şenol, Sibel Ecenur Öztürk, Tayfun Sav, Hasan  Ballıktaş

    Konu: Hannas 2, ailelerinin evlenmelerine izin vermemesi üzerine kaçmaya karar veren bir çiftin yaşadıklarını konu ediyor. Ali ve Jale, ilişkilerini ailelerine açıkladıklarında beklenmedik bir tepki ile karşı karşıya kalırlar. Aileleri onların ilişkisine kesinlikle karşıdır. Ne olursa olsun birbirlerinden vazgeçmek istemeyen Ali ve Jale, şehir dışına kaçmaya karar verirler. Bir tanıdıklarının evinde kalan Ali ve Jale, burada paranormal olaylar yaşamaya başlar.