Yönetmen: Natuk Baytan
Senaryo: Fuat Özler / Erdoğan
Tünaş
Foto Direktörü: Çetin
Gürtop
Yapım: Erler Film / Türker
İnanoğlu
Yönetmen yardımcısı: Nezih
Tunar, Kamera Asst.: Hüseyin Karındoyuran, Işık Şefi: Şevket
Yılmaz (Ender Işık), Teknik Direktör: Sohban Koloğlu, Sesleri Alan;
Necip Sarıcıoğlu, Montaj: Metin Miroğlu, Negatif Montaj: Ziya
Kuşdoğan, Renk Uzmanları: Selahattin Erbil, Sabahattin Hoşsöz, Prodüksiyon
Amiri: Memduh Karakaş, (Lale Film Stüdyosunda hazırlanmış, İpek Film
LaboratuVarında renklendirilmiştir.)
Oyuncular:
Kadir İnanır, Ekrem Bora, Meral Zeren,
Turgut özatay, Orhan Elmas, Necdet Tosun, Kayhan Yıldızoğlu, Ahmet Şenses,
Süheyl Eğriboz, İhsan Baysal, Selâhattin Güçlü
Konu: Bekir (Turgut Özatay), adamı Murat
(Kadir İnanır) ve diğer adamları ile bir fabrika soyar. Bekçinin telefonu ile
olay yerine gelen komiser Doğan (Ekrem Bora) Murat tarafından bacağından
vurulur. Aynı saatte Murat’ın eşi Zeynep (Meral Zeren) doğum yapar. Bir kızları
olur. Murat tutuklanır. Murat savunmasında soygun sırasında karısının yanında
olduğunu söyler, eşi Zeynep de bunu doğrular ve delil yetersizliğinden serbest
kalıt. Zeynep’in baskısı ile Murat işi bırakır. Bir fabrika da şoför olarak
çalışmaya başlar. Bekir ve çetesinin yeni hedefi Murat’ın çalıştığı fabrikadır.
Kasayı onun açmasını isterler. Reddedilince soygun ve cinayeti Murat’ın üstüne
yıkma planı yapıp araba ve ceketinin aynısını görülecek biçimde kullanırlar.
Görgü tanığı Murat’ın olmadığını söyleyince genç adam yine serbest kalır.
Murat, fabrika sahibi sabıkalı oluğunu öğrenince fabrikadan atılır. Zeynep önceleri
Murat iş bulana kadar bebek bakıcılığı yapar. Bu arada iyicene
yoksullaştıklarından çaresizlik ve parasızlık içinde Bekir’in yeni teklifini
kabul eder. Polis benzer araba ve ceketi bulunca Doğan Murat’a suçsuzluğunu
haber vermeye gider. Bu işin Bekir’in tuzağı olduğunu anlayan Murat hesap
sormaya gider ve soygundan vazgeçtiğini bildirir. Bekir ise kızı Ayşe’yi
kaçırır ve tehditle Murat’ı soyguna davet eder. Sonunda onu öldürecekken Murat
kurtulur ve komiser Doğan’a tüm olanları anlatır. Soygun parasını teslim etmek
için Bekir’e randevu verir. Zeynep polise haber verir. Baskın yapıldığında
Doğan Ayşe’yi kurtarır. Murat, yakaladığı Bekir kendi silahı ile vurulduğunda
Ayşe’nin yanına gidecekken, Bekir’in ölmeden önce attığı son kurşun genç adamı
bulur…
Memduh Ün Anlatıyor:
Para, Ihlamurlar Altında
isimli romandan alınma. Metin Erksan da Acı Hayat'ı çekerken bu romandan
yararlanmış olmalı. Benzer konu çünkü, intikam şekilleri de aynı. Zengin adam
fakir kızı, fakir delikanlının elinden alır; delikanlı da piyango biletinden
çıkan parayla zengin olur, zenginin kız kardeşiyle ilişki kurar. Zengin erkekle
evlenen kız da film sonunda intihar eder.
Filmi 26-27 günde çektim.
İrfan Ünal filmi seyrettiği zaman hiç beğenmedi Memduh ağabey, nasıl bu kadar
kötü bir film yaptın dedi. Ben sesimi çıkarmadım. Para gösterime girdiğinde 7,5
civarında iş yaptı. Sonra İrfan Ünal, Senden özür dilemek istiyorum, yanılmışım
dedi. Filmi ikinci kez seyrettiğini, çok beğendiğini söyledi. Para bir aşk
filmi. Daha önceleri de sözünü ettiğim gibi benim çok iyi becerebildiğim bir iş
değil aşk filmi çekmek. “Memduh Ün Filmlerini Anlatıyor, Vadullah Taş”