GÜNEŞİN OĞLU (2008)
Senaryo ve Yönetmen: Onur Ünlü, Görüntü
Yönetmeni: Aras Demiray, Müzik: Doruk Somunkıran, Yapım :Funda
Alp, A. Taner Elhan, Orkun Ünlü Sanat Yönetmeni: Çağlar Narler, idari
yapımcı: A. Orçun Okşar, ortak yapımcı: Yeşim Sezgin, uygulayıcı
yapımcı: Canan Ekinci, kurgu: Gonca Gül, Cin Aköz, film
şarkıları: 100 derece, sanat yönetmeni: Çağlar Narler, görsel
efekt tasarım: Genel Yetenek, yardımcı yönetmen: Özlem Yılmaz,
oyuncu seçimi: Gaye Sökmen Ajans
Savaş Şaylan, post prodüksiyon süpervizörü: Yeşim Sezgin, ses
tasarım&final miks: Can Aykal, Görsel efekt uygulama: Cem
Erdoğan – Kaan Demirçelik, ışık şefi: Özer Çalık, ses kayıt: Enis
Danabaş, HD Süpervizör: Muharrem Dokur, kostüm tasarım: Ebru
Öztürk, makyaj: Sahra Çelik, set amiri: Osman Aydın, Kamera
Operatörü: Sercan Sert, yönetmen yardımcıları: Levent Pala, Erkan
Ersezer, Gülenay Acar, kamera ekibi: Ahmet Osman Gençali, boom operatörü:
Samet Yılmaz, belgesel yönetmeni: Nihan Arısoy, belgesel kurgu: Enes
Köktaş, Yapım asistanları: Aziz Aydın , Enes Köktaş , Merve Çelik,
sanat asistanları: Oya Köseoğlu ,Metin Akdemir , kostüm asistanı : Ceren
Erer, Makyaj: Sahra Çelik, Serap Saral, kuaför: Aydın Cebeci,
ışık asistanları: Sezgin Keriş , Burak Saçlı, set asistanları: Cihat
Yunus Aydın , Ozan Ulu , tanıtım : SODA MEDYA Ayşegül Kulu , Soysal Demir , Ender Ayna ,
Özgür Poyrazoğlu , Mehmet Nuri Bilgiç , Funda Demir , fragman kurgu: Yeşim
Sezgin , Muharrem Dokur , mali işler: Kayhan Kaygusuz , Laboratuvar Fono
Film (Logo) İdari Koordinatör :TURAN TOKEL, 35mm Negatif Kayıt : Şafak
Mıhlaç, Negatif : Erol Şahin, Mixer: Nurkut Özdemir, Laboratuar
Sorumlusu: Erkan Aktaş, Kopya Baskı : Zekeriya Şahin, Osman Yıldız ,
Çağlar Özlek , Film Yıkama: Yahya Öztürk ,M. Mustafa Oruç, Mustafa Şahin
, Ali Komaz , Tuncay Koçtürk, Suna Kaymakçı, Telesine : Eyüp Yıldız ,
Altyazı Eşleme : Dila Ulutaş, Lazer Altyazı: Mürsel Gülveren, Taner
Alioğlu, İsmail Yeltek, Yusuf Aksoy , Mehmet Komaz, İletişim: Fatma
Gülveren, Dolby Sound Consultant: Nurkut Özdemir, online kurgu
asistanları: Merve Çelik, Nazan Yıldıran, Stüdyo koordinasyon: Müzeyyen
Çınar, final – cut kurgu yardımcısı : Kürşad İlçin, Aygün Mutlu MÜZİK
STÜDYOSU , müzik kayıt: surround müzik miks / 5.1 music mix Sertaç Güler, ulaşım
: Mesut Taş ,
ŞARKILAR :
“çapkın kız” söz: Ülkü Aker Müzik:
Marnay Popp düzenleme: Barış Çakır
solist: Özgü Namal “mavra” söz
müzik : Barış Çakır “kahpe felek” Söz müzik : Barış Çakır “rüzgar hep aynı
esmez” Söz müzik : Barış Çakır “böyle
bir kara sevda” söz – müzik: Gündoğdu Duran düzenleme: Eser Taşkıran
solist: Haluk Bilginer
Filmin on gün kadar kısa bir sürede çekilmiş olmasının filmi kötü film yapmayacağı söylemine katılsam da; hem senaryo aşamasındaki hem de çekim aşamasındaki bu hızın filmin seyirciyle kurduğu ilişkiye bir tür samimiyetsizliği de taşıdığını söylemek durumundayım. Mekan seçimlerinin, karakterlerin, olay kurgusunun tam da bu az zamanda büyük işler yapma isteğinin bir sonucu olarak hikayeden çok yapım aşamasını kolaylaştırmaya yönelik seçimlerle tasarlanmış olduğu izlenimi ediniyoruz. Kısa bir zaman içinde filmin bitirilebilmesi için sanki hikayeden bazı tavizler verilmiş ve ortaya ilk yarısı daha rahat akan ve gösterdikleriyle seyirci ile daha rahat bir ilişki kuran bir film çıkmış. Ancak ikinci yarısında koşturan, acele Güneşin Oğlu, tıpkı Polis filminde olduğu gibi merkeze, gerçek ve hayal ikiliğini oturtuyor. Hatta arada karakterlerin ağzından ruhbeden, gerçekhayal, görecelik gibi konularda felsefe metnine yakın söylemler çıkıyor. Bu ciddi mevzular filmi, filmin vaadi ve söylemi bağlamında, anlamsız bir noktaya oturtuyor. Mimesis ve diegesis arasında kalmış bir anlatıcı ile baş başa bırakılıyoruz. Onur Ünlü, bir yandan bunları ciddiye almayın, zaten sinema denen şey ciddi şeylerin anlatılacağı bir mecra değildir derken; bir yandan da karakterlerin ağzından seyirciye benim size anlatmak istediğim şeyler var ama zamanımız az, bundan sonraki görüşmemizde devam ederiz diyor. "Yapılan saçmalık seyirci oranıyla doğru orantılıdır" ya da "aslında gerçek görece değildir ... " gibi aforizmalar art arda sıralanırken, filmin bir şey anlatmama iddiası pek de uzun soluklu bir iddia olarak kalamıyor.