Powered By Blogger

18 Kasım 2024 Pazartesi

İKİ NEHİR ARASINDA (2024)

 


 

Senaryo ve Yönetmen: Berfi Dicle Öğüt, Senaryo: Berfi Dicle Öğüt, Görüntü yönetmeni: Semih Yıldız, Yapım: Berfi Dicle Öğüt

  Oyuncular Mehmet Konuralp, Jonathan Arch

Konu: İki Nehir Arasında, 1. Dünya savaşı sırasında Mezopotamya’da; Hint ordusunda askeri doktor olarak bulunan W.C. Spackman ile İttihatçılar tarafından Basra’ya sürgüne gönderilmiş Albay Suphi Bey’in trajik hikayesini konu ediyor. 1. Dünya Savaşı sırasında Irak Cephesinde savaşmış ve esir düşmüş Türk ve İngiliz askerlerinin hiç konuşulmamış hikayelerinin anlatıldığı film, iki farklı ulusun, savaş esirlerinin tanıklıklarıyla ilerliyor. Belgesel, savaşın insanların üzerindeki ortak acı etkisini gözler önüne seriyor.

HÜDDAM 4: AHMER

 

Senaryo ve Yönetmen: Utku Uçar, Can Beslen Uygulayıcı Yapımcı: Can Beslen, Yapımcı: Utku Uçar, Cengiz Koyuncu, Kurgu:  Deniz Kurtul, Yardımcı yönetmen: Şeyda İpek Baykal,  Sanat yönetmeni: Yusuf İnan Güneş, Görüntü yönetmeni: Alican Atıcı

 Oyuncular: Eser Ağçalı, Tuğba Sükmen, Tamer Aktulum, Abdullah Koç, Melis Saygılı, Cennet Topçu, Alperen Aktaş, Yusuf İnan Güneş, Türkan Akın

  Konu: Hüddam 4: Ahmer, çocuk sahibi olmak isteyen bir çiftin hayatına odaklanıyor. Erdem ile Gonca, uzun süredir çocuk sahibi olmak isteyen bir çiftir. Ancak onlar çocuk sahibi olmak için her yolu deneseler de bir türlü sonuç alamazlar. Bu durum üzerine çift, son çare olarak bir hocaya gitmeye karar verir. Cafer adında bir hocadan yardım alan çift, hayallerine kavuşacakları günü beklemeye başlarlar. Onlar ne kadar bebeklerine kavuşmak isteseler de bu çocuğun doğmaması Erdem ve Gonca için daha hayırlı olacaktır.

   NOT: "Hüddam", Arapça kökenli bir terimdir ve genellikle mistik veya ezoterik inanç sistemlerinde kullanılan bir terimdir. "Hüddam" kelimesi, "yardımcılar" anlamına gelir. Sufizm gibi bazı mistik öğretilerde, hüddamlar, bir kişinin manevi yolculuğunda rehberlik eden, koruyucu varlıklar veya ruhani varlıklar olarak kabul edilir.

      Ancak, bu terimin kullanımı ve anlamı farklı mistik geleneklere göre değişebilir. Bazı geleneklerde hüddamlar, dua ve meditasyon yoluyla çağrılabilecek veya etkileşime geçilebilecek varlıklar olarak görülürken, diğer geleneklerde ise daha sembolik veya içsel bir anlama sahip olabilirler. Bu nedenle, terimin tam anlamı ve kullanımı belirli bir mistik öğretiye veya inanç sistemine göre değişebilir.

 

HAYDİ TUT ELİMİ (2024)

 

*

Yönetmen:  Tuğçe Soysop, Senaryo: Uğur Güvercin, Cihan Deniz, Pelin Serin, Onur Ümit, Ali Ateş, Müzikler: Doğa Ebrişim , Görüntü yönetmeni: Gürol Beşer, Kurgu: Mustafa Gökçen Yapım: BKM

 Oyuncular: Işıl Yücesoy, Nil Özdemir, Ali Kerem Çömez , Zeynep Erdoğan, Çınar Karçkay, Ezo Sunal, Sevinç Erbulak, Alp Kırşan, Ada Demirer , Doğan Akdoğan , Erhan Yazıcıoğlu , Tuğçe Karabayır , Coşkun Demir

  Konu: Haydi Tut Elimi, hayallerindeki dans okuluna gidebilmek için zorlu bir müceraya atılan İpek ve Kaan'ın hikayesini konu ediyor. İpek ve Kaan, dans tutkunu olan iki gençtir. Onların en büyük hayali, yurtdışında dans okulunda eğitim alabilmektir. Bu yüzden seçmelere katılmak isteyen gençlerin, “bir şarkının hikayesini” bulmaları gerekir. Yanlarına arkadaşlarını da alan İpek ve Kaan, “malum şarkının hikayesi” heyecan dolu bir maceraya atılır.

 

HAYATLA BARIŞ (2024)

 

*

Yönetmen: Ekin Pandır, Senaryo:  Koray Yeltekin, Caner Erzincan, Müzikler: Fahir Atakoğlu Besteci, Sanat yönetmeni: Şule Başak Çavdar, Koordinatör: Esma Sevinç Genel, Müzikler: Fahir Atakoğlu Besteci, Yapım: Hünkar Burhan Doğan, Yapımcı: Erdal Bali,

   Oyuncular: Taner Ölmez (Barış Telli), Nazan Kesal (Aysel Telli), Gürkan Uygun (Ali Telli), Bülent İnal (Yılmaz), Biran Damla Yılmaz (Zeynep), Sinan Tuzcu (Faik), Arben Akış, Erkan Üçüncü (Hadi Neşet), Alara Turan Pınar, Mekin Sezer Cengiz, Devrim Kabacaoğlu Serkan, Gurur Çiçekoğlu , Birand Tunca , Çağla Yurga Çocuk Zeynep,

  Konu: Hayatla Barış, küçükken geçirdiği kaza nedeniyle engelle olmasına rağmen bu durumun hayatını engellemesine izin vermeyen Barış Telli’nin hayatına odaklanıyor. Geçirdiği kaza sonucu sağ bacağını kaybeden Barış Telli, yıllar içinden tenisten atletizme, sporun birçok alanında Türkiye rekoru kırdı. Ampute Futbol Milli Takımı’nda sayısız şampiyonluklar, gol krallıkları kazanan Barış Telli, zamanla “Ampute Messi” olarak anılmaya başladı.

HAYATIMIZ ROMAN (2024)

        Yönetmen Savaş Sancak, Senaryo:  Cavidan Balcı, Savaş Sancak, Müzik: Cem Belevi, Besteci: Osman Taşdaş, Yapım: Ayşegül Sancak,  Genel Koordinatör: İhsan Karademir, Kurgu: Akın Denizli, Görüntü yönetmeni: Ali Aslan, Ses: Zfer Gönen

      Oyuncular: Anıl Altan, Aslı Bekiroğlu, Anıl İlter, Cem Belevi, Sarp Bozkurt, Arzu Yanardağ, Dilara Büyükbayraktar, Gözde Cığacı, Şebnem Özinal , üçhan Çalışkur , Funda Güray

      Konu: Hayatımız Roman, polislerden kaçarken kendilerini bir Roman mahallesinde bulan Nihat ve Öykü'nün hikayesini konu ediyor. Peşlerindeki polisten kaçan Öykü ve Nihat’ın yolu bir tesadüf sonucu Roman mahallesine düşer. Suçsuz olduklarını kanıtlamaya çalışan Nihat ve Öykü, bir türlü kimseye kendilerini inandıramazlar. Mahallenin önde gelen abisi Veli, Öykü ve Nihat’a yardım eder ve onların suçsuz olduklarını ispatlar. Bu koşuşturma içerisinde Nihat ve Öykü arasında bir yakınlaşma başlar.

 

HATIRAN YETER (2024)

 

      Senaryo ve Yönetmen: Ömer Faruk Yardımcı, Kurgu: Hamdi Deniz, Görüntü yönetmeni:  Mirsad Heroviç, Sanat yönetmeni: Emircan Aydın, Yapım: Zeynep Kadıoğlu

      Oyuncular: Aytaç Şaşmaz, Sümeyye Aydoğan, Belçim Bilgin, Burak Sevinç, Ferit Aktuğ, Gözde Cığacı, Çağdaş Onur Öztürk, Furkan Kalabalık, Deniz Türkali , Ayşegül Asar , Levent Özdilek, Ali Burak Ceylan

        Konu: Adem ile Zehra, kaçarak evlenmek zorunda kalan bir çiftir. Baha adını verdikleri bir oğulları, henüz bebekken geçirdiği menenjit hastalığı sonucu işitme yetisini kaybeder. Çocukluğu yaşıtlarına göre oldukça zorlu geçen ve yalnız kalan Baha'nın hayatı kendisi gibi sağır ve dilsiz olan Leyla ile tanışmasıyla bambaşka bir hal alır. Birbirlerine aşık olan çiftin önünde aşmaları gereken büyük engeller vardır. Baha, aşklarının meyvesi olan kızları Yeşim'e kavuşmak için büyük mücadeleler vermek zorunda kalacaktır.

*HANNAS 2 (2024)

 


 

Yönetmen:  Gökhan Arı, Senaryo:  Mehmet Ali Tugay

  Oyuncular: Oğuz Şenol, Sibel Ecenur Öztürk, Tayfun Sav, Hasan  Ballıktaş

    Konu: Hannas 2, ailelerinin evlenmelerine izin vermemesi üzerine kaçmaya karar veren bir çiftin yaşadıklarını konu ediyor. Ali ve Jale, ilişkilerini ailelerine açıkladıklarında beklenmedik bir tepki ile karşı karşıya kalırlar. Aileleri onların ilişkisine kesinlikle karşıdır. Ne olursa olsun birbirlerinden vazgeçmek istemeyen Ali ve Jale, şehir dışına kaçmaya karar verirler. Bir tanıdıklarının evinde kalan Ali ve Jale, burada paranormal olaylar yaşamaya başlar.

FİLME GEL (2024)

 

     *

Senaryo ve Yönetmen: İhsan Taş, Müzikler: Ercan Saatçi, Görüntü yönetmeni Mustafa Özlüdağ

Oyuncular: Erkan Petekkaya, Fırat Doğruloğlu, Levent Ülgen, Çiçek Dilligil, Tolga Güleç, Orçun Kaptan, Aslıhan Karalar, Kahraman Sivri, Metin Keçeci , Metin Yıldırım

Konu: Yıllarca çalıştıkları işlerde bir türlü dikiş tutturamayan Çetin, Necmi ve Muzo, artık güçlerini birleştirmeye karar verirler. Necmi’nin yazdığı filmi çekmeye karar veren üç arkadaş, aralarında bir iş bölümü yaparlar. Yıllarca Amerika’da yönetemenlik yaptığını ve bu işin eğitimini aldığını söyleyen Necmi filmin yönetmenliğini üstlenir. Setlerde figüranlık yapan ve aralarındaki en yakışıklının kendisi olduğunu düşünen Çetin başrolde oynayacaktır. Her işi üstlenmeye hazır olan Muzo ise Necmi’nin yardımcısı ve sağ kolu olacaktır. Çetin’in eniştesinin kullanılmayan minibüsünü tamir edip yola koyulan ekip, artık filmi çekmeye hazırlardır. Zorla yaşlı biriyle evlendirilmek istenen Seda, düğünü terk edip gizlice minibüse yerleşince, üç arkadaşın macerasına dahil olur. Üç kafadarın film çekimi için kaldıkları otele Hüsnü ve ailesinin çekilişle kazandıkları tatil için gelmesi, otelin sahibinin ise mafyacılıktan sıkılıp başka meslek arayışı için kafasını dinlemeye gelen Kadırgalı Kerim’in olması işlerin iyice karışmasına neden olur.

      

GECENİN GÖZYAŞI (2024)

 Yönetmen: Aysun Akyüz Mehdiabbas,  Senaryo: Şengül Boybaş, Müzik: Zeynep Alasya

Oyuncular: Uğur Güneş, Ezgi Şenler, Yeşim Salkım, Soydan Soydaş, Tamer Karadağlı, Evren Erler, Sedef Şahin, Kubilay Penbeklioğlu, Bilge Şen, Yağızkan Dikmen, Ahmet Sarsılmaz

Konu: Maalesef Onlar, Yıldızlar Kadar Çoktular! Ezilen, şiddete, tacize maruz kalan, öldürülen, ön yargılar nedeniyle toplum dışına itilen kadınların yaşamlarına mercek tutan “Serçenin Gözyaşı”, izleyenleri derinden etkileyecek 

ERDAL İLE ECE (2024)



Yönetmen :
Togan Gökbakar, Senaryo: Şahan Gökbakar, Togan Gökbakar

 Oyuncular: Şahan Gökbakar, Seda Türkmen

 Konu: Oto saniyede kuzeni Oğuz ile birlikte araç kaplama ve modifiye işleriyle uğraşan Erdal ile kurumsal bir şirkette yönetici olarak çalışan Ece uzun yıllardır birlikte olan evli bir çifttir. Keyifli, eğlenceli ve samimi bir aşk komedisi olan Erdal ile Ece, ‘Diyet, Kıskançlık ve Östrojen’ başlıkları altında üç ayrı bölüm olarak toplanda 105 dk beyazperdeye yansıyacak.

EMANET (2024)

 

 

 Yönetmen Ali İlhan,| Searyo: Haluk Özenç, Müzik: Tevfik Akbaşlı,  Görüntü yönetmeni: Veysel Lılınç,

 Oyuncular: Mustafa Üstündağ, Tuvana Türkay, Turgay Tanülkü, Gürgen Öz, Levent Sülün, Kenan Ciniviz, Buğra Soykan Kişioğlu, Yağmur Uzunoğlu, Ayşen Nergis Baca

  Konu: Eren Öztek KurguEmanet, geçmişi sırlarla dolu olan bir adam ve ailesinin hayatına odaklanıyor. Orhan Usta, geçmişi sırlarla dolu olan bir adamdır. O, dağılmak üzere olan ailesiyle birlikte onlara ait olmayan bir emaneti korumaya çalışır. Her şeylerini kaybettikleri bu süreçte Orhan ve ailesi, birbirlerini yeniden bulur.

EFSANE (2024)

 


Yönetmen
: Selçuk Aydemir,  Senaryo: Selçuk Aydemir, Müzikler: Aytekin Ataş Besteci, Yapım: Aytaç Ağdağ, Yapımcı: Gökhan Tiryaki,  Görüntü yönetmeni Hüseyin Haluk Arus

Oyuncular: Cengiz Bozkurt (Faruk), Cemile Canyurt (Aynur), Sadi Celil Cengiz (Hamamci), Serdar Gökhan (Dede), Burcu Gönder (Banu), Ahmet Kural (Sadik / Ozgur), Elif Ongan Tekçe (Öznur), Devrim Saltoğlu ( Imam)

Ayhan Taş Tamirci, Şinasi Yurtsever (Kasap Sevket      )

 Konu: Ailesiyle birlikte Çorum'da yaşayan Sadık, binlerce yıllık bir aile geleneği olarak yoğurtçuluk yapmaktadır. Lezzeti ve şifasıyla bilinen yoğurtların sırrı, yoğurtları yapan ailenin en büyüğü olan Dede tarafından saklanır. Ancak bir yaz günü kar yağması her şeyi değiştirecektir. Efsaneye göre yaz günü kar yağarsa yoğurdun sırrı bir başkasına aktarılmalıdır aksi taktirde ailenin başına büyük bir felaket gelecektir. Dede bir an önce el vermek için Yoğurtçuoğlu ailesinin tüm üyelerini bir araya toplamak ister. Buna Sadık'ın ailesiyle görüşmeyen ikiz kardeşi Özgür’de dahildir. İkiz kardeşler Sadık ve Özgür, dedelerinden el alıp yoğurdun sırrını öğrenebilmek için amansız bir mücadeleye girişir.

EFLATUN (2024)

 

Senaryo ve Yönetmen Cüneyt Karakuş, Müzik: Nadir Altuntoprak Besteci, Yapımcı: Burçak Aykut Uygulayıcı, Cüneyt Karakuş, Ortak yapımcı: Melis Dumantepe, Makyaj: Dilek Özyazgan, Yapım amiri: Volkan Özkuş, Kostüm:  Uğur Kıvırcık, 1. yönetmen yardımcısı: Serkan Yıldırım,  Cast direktörü: Selim Bahar, Kuaför: Hakan Tezel, Renk düzeltim: Engin Cebiroğlu,  Görüntü yönetmeni: Haluk Erkan, Işık şefi: Sercan Aydemir, Ses: Orçin İnceoğlu, Kurgu: Yağmur Kartal, Sanat yönetmeni: Kerim Keleş,  Görüntü yönetmeni: Tarık Han Koç

 Oyuncular: Kerem Bursin, İrem Helvacıoğlu, Nazan Diper, Erman Okay, Yıldız Kültür, Melisa Akman, Haydar Köyel, Nagihan Gürkan, Semiha Bezek , Roza Çelik , Gökay Müftüoğlu, Duygu Kum,

Konu: Eflâtun, bir adamın sesin aşık olan görme engelli bir kadının hikayesini konu ediyor. Beş yaşındayken görme yetisini kaybeden Eflatun, babasının öğrettiği ses ve gölge oyunları ile ekolokasyon yöntemini kullanarak hayata tutunur. Babasından kalma saat tamircisinde çalışarak geçimini sağlayan Eflatun, kendisine gerçek ile hayalin birbirine geçtiği bir dünya kurar. Onun hayatı, yağmurlu bir günde kendisine şemşiye emanet eden bir adamın sesine aşık olmasıyla bambaşka bir hal alır.

 

*DEMON: AZAB-ÜL KEM (2024)

       Senaryo ve Yönetmen: Mustafa Miraç Kaya, Müzikler: Sonay Akçen Besteci,  Uygulayıcı Yapımcı: Emrah Akyüz (*) Yapımcı, Teknik Ekip: Fatma Sumru Aytaç Sanat yönetmeni; Umut Erduran,  Görüntü yönetmeni: Bade İde,  Makyaj: Kaan Soyluhan,  Yapım: Ema Film / Emrah Akyüz

     Oyuncular: Sera Tübek, Sercan Elikara, Sercan Elikara, Müzeyyen Paksoy, Müzeyyen Paksoy, Suat Tanır, Suat Tanır, Abdulkadir Biçer. Enes Ulukır, Emrecan Şenol , Raziye Sultan , Onurcan Çelebi , Fehmi Uysal , Tuğba Bayrak

     Konu: Film, satanizme merak salan içerik üreticisi dört arkadaşın gittikleri Süryani kasabasında başlarından geçen paranormal olayları konu ediniyor.

Satanizme merak salan içerik üreticisi dört arkadaş, satanizm konulu büyük bir proje hazırlığına girişler. Projeyi hayata geçirmek içinse bir zamanlar Süryanilerin yaşadığı ‘Karalar’ isimli kasabaya giderler. Gittikleri kasabada araştırma yaparken eskiden büyücülük yapan Süryani bir büyücünün evini keşfederler. Art arda paranormal olaylar ile karşılaşacak olan dört arkadaş, konakladıkları evden kurtulmaya çalışırken, sarf ettikleri çaba bu sefer de onları satanist bir ayinin içerisine sürükler.

 



*]     "Azab-ül Kem", mitolojide, dinde veya popüler kültürde yaygın olarak bilinen bir önemi veya referansı olmayan bir terim. Bir karakter, varlık veya bir varlık olabilir. Kavram daha yerel veya belirsiz bir kaynaktan gelebilir veya bireysel bir yazar veya yaratıcının kurgusal bir yaratımı olabilir. Daha fazla bağlam olmadan, bu konuda ayrıntılı bilgi vermek zordur. Belirli bir kitaptan, filmden, oyundan veya başka bir medyadan geliyorsa, kaynak hakkında daha fazla ayrıntı vermek onun anlamını ve önemini anlamanıza yardımcı olabilir


CEM KARACA’NIN GÖZYAŞLARI (2024)

 

*

  Yönetmen:  Yüksel Aksu, Senaryo:  Onur Böber, Senarist Özden Uçar, Emrah Saltık, Müzikler: Cem Öget Besteci, Ticari Yapımcı: Özgür Tari Yapım: Aytaç Ağdağ, 

      Oyuncular: İsmail Hacıoğlu (Cem Karaca), Fikret Kuşkan ( Mehmet Karaca), Yasemin Yalçın (Toto Karaca), Melisa Aslı Pamuk, Meral , etinkaya, Buçe Buse Kahraman, Melisa Döngel,Alper Saldıran, Kubilay Tunçer

    Konu: Cem Karaca’nın Gözyaşları, 8 Şubat 2004 yılında hayata veda eden, “Tamirci Çırağı”, “Namus Belası”, “Bu Son Olsun”, “Resimdeki Gözyaşları” gibi birçok esere imza atan Anadolu rock müziğin efsane ismi Cem Karaca'nın hayat hikayesini konu ediyor. Müzik kariyeri ve özel yaşamıyla ilham veren isimlerden olan Cem Karaca'nın hayatının bilinmeyenlerinin anlatıldığı yapımda, müzikle geçen elli sekiz yıllık bir ömrün içindeki büyük başarılar, çatışmalar, aşklar ve iniş çıkışları gözler önüne seriliyor.

     & İsmail Hacıoğlu günümüzün en yetenekli oyuncularından biri, Kıvanç Tatlıtuğ mu İsmail Hacıoğlu’mu deseniz kesinlikle Hacıoğlu’nu seçerim. Yeteneğinin verdiği müthiş bir karizması var Hacıoğlu’nun… Rol aldığı her işin hakkını da fersah fersah veriyor. Yakışıklılık, güzellik, çirkinlik gibi göreceli kavramların gölgesinde kalmayacak kadar iyi bir oyuncu. Bu parantezi de kapattıktan sonra "Cem Karaca’nın Gözyaşları"nı konuşmaya başlayabiliriz.

    Öncelikle yerli biyografilerimizin en büyük hatası, sanatçının hayatını beşikten mezara anlatma gafletinde bulunması. Deneyimli yönetmen Yüksel Aksu bu tuzağa düşmüyor ve müzisyenin ilk gençliğinden, 80’li yılların sonundaki Türkiye’ye dönüşüne kadar olan süreyi merkezine alıyor. Bu süreçte de ailesiyle, özellikle de babasıyla olan ilişkisi yakın markajda… Aile ilişkilerine paralel olarak genç Karaca’nın batının etkisinden çıkıp -özellikle askerliği sürecinde- yüzünü Anadolu’ya dönmesi ve sonrasında yükselişe geçen politik duruşuna da değiniyor. Ancak sanatçının Kanlı 1 Mayıs olarak da bilinen Taksim’deki 1977 olayları ve 1 Mayıs marşı sonrası ülkeden gitmesine yol açacak ve uzun yıllar sürgün hayatı yaşadığı Almanya süreci tahmin edilebilir sebeplerden oldukça üstü kapalı hatta deyim yerindeyse yüzeysel işlenmiş. Karaca’nın gurbette geçirdiği 10 yıla yakın sürede sadece otel odasında içip ağladığın düşünmek protest kimliğine biraz haksızlık olmuş. Zira sanatçının o dönemde Türkiye’den sürgün edilen Selda Bağcan, Melike Demirağ gibi isimlerle yakın temasta olduğunu biliyoruz. Bu filmde gösterilemese bile izledikten sonra genç kuşağın merakını cezbederse bu dönemi araştırabileceği ziyadesiyle kaynak bulunuyor. En azından buna vesile olabilme ihtimali bile sevindirici.