Senaryo ve Yönetmen“*” Lütfi Ö. Akad
Eser Orhan Kema,
Foto Direktörü Yoakim Filmeridis
Yapım Güven Film / Yoakim Filmeridis
Müzik ve şarkılar: Abdullah Yüce, Fon Müzikleri: Rauf Tözüm, Çalanlar: Naci Tektel (Keman), İsmail Tezel (Kanun), Mustafa Kandıralı (Klarnet), Avni Çeliktel (Ud), Hasan Gölge (Darbuka), Kurgu: Diamandi Filmeridis, Ar Direktör: Sohban Koloğlu, Operatör: Diamendi Filmeridis, Işık: Fevzi Eryılmaz, Kemal Eryılmaz, Prodüktör Asistanı: Danyal Topatan, Cemal Karakaş, Operatör Asistanı: Hüseyin Karındoyuran, Ses Mühendisi: Rauf Tözüm, Montaj: Diamendi Filmeridis, Laboratuvar: Semih Pekgöz, Sedat Tuncel, Gani Maraşlıoğlu, Montaj Asistanı: İlya Pençoğlu, Reji Asistanı: Fehmi Tengiz,
Oyuncular: Sezer Sezin, Turan Seyfioğlu, Ahmet Tarık Tekçe, Osman Alyanak, Kadir Savun, Suphi Kaner, Üftade Kimi, Faik Coşkun, Hüseyin Se-renci, Kaya Arıkan, Danyal Topatan, Mecit Demir, Dansöz: Semira Munir
KONU: Sonunda mahalllenin kabadayısı Çamur Süleyman (Ahmet Tarık Tekçe) tarafından öldürülen meyhaneci kızı Zehra ile, hapisten yeni çıkan Ali'nin öyküsü.
Genç bir kadınla evli olan babası (Osman Alyanak) meyhanenin bütün işlerini Zehra’ya bırakmıştır. Zamanının büyük bir bölümünü meyhanede geçiren Zehra (Sezer Sezin), hayatın bütün zorlukları ile baş etmeyi öğrenmiştir. Zehra, karısı tarafından sürekli olarak aşağılanmakta babasınadestek olmaya çalışırken, mahallenin Kabadayısı Süleyman ile de baş etmek zorundadır.
Ali (Turan Seyfioğlu) ise işlediği cinayetin şokunu üzerinden atamamış bir adamdır. Belaya karışmak istemese de bela hep yanındadır. Zehra ile aralarında başlayan ilişki ikisini de beklemedikleri bir sona götürecektir. Ali bu mahallede huzurlu olamayacaklarını bildiği için Zehra’ya buradan gitmeyi teklif eder. Ama Zehra babasını terk edemeyeceğini ve babasının da meyhaneyi kapatamayacağını söyler.
Karısının (Üftade Kimi) terk etmesi ve bir kabarade çalışmaya başlamasından sonra babası hastalanan Zehra ne yapacağını bilemez. Babası ile konuşur ve onu da gitmeye ikna eder. Tam gidecekleri gün Ali Süleyman’ın işlediği cinayet yüzünden suçlanır ve kaçmak zorunda kalır.
► L.Ö. Akad Türkiye’deki meslekdaşlarının hepsinden daha ustalıkla kamera kullandığını bir kere daha ıspatlıyor. Clouzot’nun “Les Diaboliques’indeki son bölüme benziyen bu kısım, kamera hareketleri, montaj ve ışıklandırma ile tam bir “suspence” tesiri yaratıyor. Ama böyle bir bölümün filmin bütünüyle hiçbir ilgisi olmadığı, bütünün pasaklılığını kurtarmağa yetmediği ilave edilmelidir. (Halit Refiğ, “Meyhanecinin Kızı”, Akşam, 22 Mart 1958) “Birsen ALTINER “Metin Erksan Sineaması”
___________________
“*” Lütfi Akad, “Ekilmemiş Topraklar” isimli romanı sinemalaştırmak isterken, kominist filmi olduğu gerekçesiyle engllenir. Kominist damgası yiyen Akad’ın ismi yasaklılar listesin-de olduğundan senaryoya Asaf Tengiz’in adı yazılır.