Yönetmen: Hulki Saner
Senaryo: Hamdi Değirmencioğlu
Görüntü Yönetmeni: Kosta Psaros
Yapım: Bronz Film /( Hulki Saner
Oyuncular: Zeynep Değirmencioğlu (Ayşecik), Tijen Par, Önder Somer, Hulusi Kentmen, Suphi Kaner, Ece Han, Mualla Sürer
Erkek kıyafetine sokulan küçük bir kız çocuğuyla, zengin dedesinin maceralı öyküsü.
Eleştiri:
Yıldız Dergisi’nin 19 Aralık 1960 tarihli 8.sayısında bir eleştirmen, sinema yazarlarının yerli ve yabancı filmleri değerlendirirken çifte standart kullandığını iddia edip, günlük gazetelerde film hakkında çıkan olumsuz yazılara değinmektedir. Bu konuda imzasız bir yazıda şöyle söylenmekte:
"Meğerse, 'Ayşecik Ateş Parçası' tamamiyle Türkiye gerçeklerine aykırı ve küçük çocuklara da ahlaksızlığı öğreten bir filmmiş. Ne kadar garip!... Her hafta Beyoğlu'nun şöhretli sinema salonlalarında beyaz perdeleri kaplayan Masistler, adi westernler çocuklarımız için zararlı olmuyor da, 'Ayşecik' filmi yapıldı mı, bütün Türkiye’yi bir felaket kaplıyor. Üstelik bu film Türkiye’nin acı gerçeklerini ortaya koysa da.
► İlk köy filmi. Melodramatik öğelerle harmanlanmış ve sonraki yıllarda bir türün "prototipini oluşturarak benzerleri, kopyaları yapıldı. Türün sonrakilerinde sık sık gördüğümüz çeşmebaşı dedikodularını içeren sahneler ilk kez bu filmde yer aldı. İlkleri oluşturmasının yanısıra filmin başlıca bir özelliği de köy kızı Aysel rolündeki Cahide Sonku' yu yıldızlaştırması ve başına taktığı yemenisiyle de halk arasında bir "moda” yaratmasıydı. Haldun Taner e göre filmin en etkili sahnesi Cahide Sonku'nun finalde kağnı arabasının peşinden yürüyüşüydü. "Bir yürüyüş bundanşiirli, bir genç kız bundan güzel olamaz”diye yazar. Konu, yanında çalıştığı evin erkeği tarafından iğfal edilip hamile bırakılan boynu bükük bir köylü kızının dramını anlatır. Filmin diğer tiplemeleri yatalak anne, kötü bir adam, sevenlerin aralarına giren nişanlı bir kız ve sonunda Aysel'e kavuşan çileli bir aşık... Klasik ve mutlu bir "son”
Senaryo: Hamdi Değirmencioğlu
Görüntü Yönetmeni: Kosta Psaros
Yapım: Bronz Film /( Hulki Saner
Oyuncular: Zeynep Değirmencioğlu (Ayşecik), Tijen Par, Önder Somer, Hulusi Kentmen, Suphi Kaner, Ece Han, Mualla Sürer
Erkek kıyafetine sokulan küçük bir kız çocuğuyla, zengin dedesinin maceralı öyküsü.
Eleştiri:
Yıldız Dergisi’nin 19 Aralık 1960 tarihli 8.sayısında bir eleştirmen, sinema yazarlarının yerli ve yabancı filmleri değerlendirirken çifte standart kullandığını iddia edip, günlük gazetelerde film hakkında çıkan olumsuz yazılara değinmektedir. Bu konuda imzasız bir yazıda şöyle söylenmekte:
"Meğerse, 'Ayşecik Ateş Parçası' tamamiyle Türkiye gerçeklerine aykırı ve küçük çocuklara da ahlaksızlığı öğreten bir filmmiş. Ne kadar garip!... Her hafta Beyoğlu'nun şöhretli sinema salonlalarında beyaz perdeleri kaplayan Masistler, adi westernler çocuklarımız için zararlı olmuyor da, 'Ayşecik' filmi yapıldı mı, bütün Türkiye’yi bir felaket kaplıyor. Üstelik bu film Türkiye’nin acı gerçeklerini ortaya koysa da.
► İlk köy filmi. Melodramatik öğelerle harmanlanmış ve sonraki yıllarda bir türün "prototipini oluşturarak benzerleri, kopyaları yapıldı. Türün sonrakilerinde sık sık gördüğümüz çeşmebaşı dedikodularını içeren sahneler ilk kez bu filmde yer aldı. İlkleri oluşturmasının yanısıra filmin başlıca bir özelliği de köy kızı Aysel rolündeki Cahide Sonku' yu yıldızlaştırması ve başına taktığı yemenisiyle de halk arasında bir "moda” yaratmasıydı. Haldun Taner e göre filmin en etkili sahnesi Cahide Sonku'nun finalde kağnı arabasının peşinden yürüyüşüydü. "Bir yürüyüş bundanşiirli, bir genç kız bundan güzel olamaz”diye yazar. Konu, yanında çalıştığı evin erkeği tarafından iğfal edilip hamile bırakılan boynu bükük bir köylü kızının dramını anlatır. Filmin diğer tiplemeleri yatalak anne, kötü bir adam, sevenlerin aralarına giren nişanlı bir kız ve sonunda Aysel'e kavuşan çileli bir aşık... Klasik ve mutlu bir "son”