Powered By Blogger

12 Ekim 2015 Pazartesi

SİLAH ARKADAŞLARI (1962)

Senaryo ve Yönetmen: Şinasi Özonuk
Eser: Hıfsı Tan, Şinasi Özonuk
Operatör: Çetin Gürtop
Yapım:Güven Film / Yuvakim Filmeridis


Oyuncular: Eşref Kolçak, Semra Sar, Ali Şen, Armağan Fırat, Mümtaz Ener, Yavuz Caner, Nusret Özkaya, İlhan Hemşeri, Nusret Fırat, Çocuk Oyuncu: Galip Çavuş


Konu: Eskişehir'in düşmanlar tarafınan işgali sırasında geçen bir kahramanlık öyküsü.

SEVİMLİ SERSERİ (1962)

Senaryo ve Yönetmen Muharrem Gürses
Operatör: Manasi Filmeridis
Yapım: Pesen Film / Nevzat Pesen


Oyuncular: Aysel Tanju, Suphi Kaner, Nebahat Çehre, Sevda Nur, Ahmet Tarık Tekçe, Tevhit Bilge, Aziz Basmacı, Salih Tozan, Osman Zıt, Meriç Başaran, Sedat Demir, Sadri Karan, Eşref Vural, Dursune Şirin


Aşkı konu alan bir güldürü

SEVGİLİYE SÖZ VERDİM (1962)

Senaryo ve Yönetmen: Cevat Okçugil
Operatör:Nejat Okçugil
Yapım: Çan Film /Zeki Çan


Oyuncular: Özkan Yılmaz, Birsen Menekşeli, Zeki Çan, Vasıf Okçugil, Salih Tozan, Nusret Özkaya (Camgöz), Faik Coşkun, Necati Dalgakıran, Asım Nipton,


Konu: Bir tecavüz sonucu intihar etmek isteyen bir kızla, onu kurtaran bir gencin öyküsü.

SENİ BEKLEYECEĞİM (1962)

Senaryo ve Yönetmen: Şinasi Özonuk
Operatör: Vedat Akdikmen
Yapım: Onuk Film / Şinasi Özonuk


Oyuncular: Semih Sergen, Evrim Fer, Güner Çelme, Sami Ayanoğlu, Hüseyin Baradan, Diclehan Baban, Yavuz Karakaş, Danyal Topatan,


Konu: Hasta çocuğunun tedavisi için hırsızlık yapan bir adamın öyküsü.

SAHTE NİKAH

Yönetmen: Metin Erksan
Senaryo:Atila Oğuz
Kamera: Gani Turanlı
Yapım: Artist Film / Recep Ekicigil


Oyuncular: Orhan Günşıray, Filiz Akın (Tülin), Kenan Pars, Ulvi Uraz, Senih Orkan, Hüseyin Baradan, Birsen Menekşeli, Ayten Kuyululu Ürkmez, Ayfer Koray, Handan Adalı. Vural Engin, Ayten Güvenç, Celal Ersöz, Hamt, Türker, Zuhal Üstüntaş, Bedros Çiçekçiyan, Alaaddin Altıok, Telat Güryuva
Konu: Tülin (Filiz Akın) ailesinin zorlamasıyla istemeyerek, soylu ama oldukça çapkın bir beyzade Konu: Tülin (Filiz Akın) ailesinin zorlamasıyla istemeyerek, soylu ama oldukça çapkın bir beyzade ile evlenmek üzeredir. Damat düğün gecesi eski sevgilileriyle gelini aldatmaya başlar. Tülin gelinliği ile aşağı inerken kocasının bir başkasıyla öpüştüğünü görür ve bavulunu toplayıp gecenin bir vaktinde erkek kılığında kaçmaya başlar. Sonunda sahipsiz sandığı bir kotraya biner. Kotra beklenmeyen bu misafiri ile istanbul'a doğru yola çıkar.


Açıkdenizde kaptan Orhan (Orhan Günşıray) kaçak yolcusunun farkına varır ve onu sorguya çeker. Filiz'in üzerinde oldukça kıymetli mücevherler taşıması Orhan'ın onu bir otel faresi olarak tanımasına yol açar. Filiz kaçak olarak bindiği kotrada tüm ağır işleri yapar. ama sonradan kaptanla arasında sıcak bir ilişki kurulur. Kaptan Orhan'ın acilen istanbul'a gitmesinin önemli bir neden vardır: O da, ailesinden kalan mirasa yasa dışı işlerle el koyanlardan geri almaktır. Bu arada mirasına el koyanların köşkünden karı-koca hizmetkar arandığı ilanını okur ve hemen Filiz'i ikna ederek karı- koca rolünü oynayarak köşke, yani kendisine ait olan yere uşak ve hizmetkar olarak girerler. Köşkte herkes bir oyun oynamakta, mirastan arda kalanlara sahip olmak istemektedir. Orhan'la Filiz de bu oyuna dahil olarak mirasın onlara ait olduğunu yazan vasiyetnameyi ele geçirmeye çalışırlar. Ama kağıdın saklandığı yer bir türlü bulunamaz. Köşkün içindeki köşe kapmacanın galibi ise Orhan olur. Orhan yalnızca elinden alınan mirasa değil, aynı zamanda sevdiği kadın Filiz'e de sahip olur. . (Burçak Evren, "Filiz Akın", Dünya Kitle İletişimi Vakfı, 2010)


► 'Sahte Nikâh”, bir miras kavgasının yol açtığı ve bu miras uğruna yapılan sahte bir nikâhı anlatan bir filmidir.

Film, Emirgân da Sabancı ailesine ait olan Atlı Köşkte çekilmiştir. Artist Filmin sahibi Recep Ekicigil, Hacı Ömer Sabancıdan izin alarak bu mekânı, Türk sinema tarihinde ikinci kez kullanma şansını yakalamıştır. Sahte Nikâh’tan evvel bu köşkte Muhsin Ertuğrul, "Allanın Cenneti' adlı filmi çeker. O zamanlar köşkte Sabancı ailesi değil, köşkün ilk sahipleri Hidiv Abhas Halim Paşa'nın ailesi oturmakladır.”Birsen Altıner, “Metin Erksan Sineması” syf,50 ”

RIFAT DİYE BİRİ (1962)

Yönetmen: Ertem Göreç
Senaryo : Ali Kaptanoğlu (Atilla İlhan)
Foto Direktörü:Turgut Ören
Yapım : Uğur Film / Memduh Ün


Ar Direktör: Semih Sezerli, Prodüksiyon: Adnan Uygur, Niyazi Er; Suay Önsu, Cafer Çelebi, Errgun Sipahi, Laboratuvar Şefi: Cemil Orhon, Montaj, Senkron: Metin Miroğlu, (Ören Film Stüdyosunda hazırlanmış, Lale Film stüdyosunda seslendirilmişltir)


Oyuncular: Ayhan Işık, Özcan Tekgül, Semra Sar, Hulusi Kentmen, Süha Doğan, M. Ali Akpınar, Hakkı Haktan, Muammer Gözalan, Ali Seyhan, Tunç Başaran, Kaya Erçaka, Mahmure Handan, Fadıl Garan, Naci Sa-raç, Tunç Başaran,


Konu: Suçsuzluğunu kanıtlamak için hapisten kaçan Rıfat’la, sığındığı evde tanıdığı kız arasındaki aşk ilişkisi.

ÖLÜME YALNIZ GİDİLİR (1962)

Yönetmen: Yavuz Yalınkılıç
Senaryo : Yılmaz Güney (*)
Kamera: Paşa Gündoğdu, Mengü Yeğin
Yapım: Sev Film / Aksan Yalınkılıç


Oyuncular: Fikret Hakan, Semra Sar, Senih Orkan, Öztürk Serengil, Danyal Topatan, Hüseyin Güler, Benan Öz, Yaşar Şener, Nusret Özkaya


Konu: Soygun yapan beş arkadaşın birbirleriyle hesaplaşmasının öyküsü.
___________________________________


(*) Theodore Reeves’ın bir oyunundan Robert Smith’in uyarladığı ve Byron Haskin’in (1899-1984) rejisiyle sinemaya aktarılan ve 16 Ocak 1948 yılında Amerika’da (USA) gösterime giren “I Walk Alone” isimli filmden. Bu filmde başlıca rolleri; Burt Lancaster (1913-1994), Lizabeth Scott ve Kirk Douglas oy-namışlardır

ÖLMEK İSTİYORUM (1962)

Yönetmen: Cevat Okçugil
Senaryo: Nejat Okçugil
Kamera: Nejat Okçugil
Yapım: Duran Film / Duran Tantekin


Oyuncular: Evrim Fer, Yılmaz Duru, Özcan Tekgül, Ahmet Tarık Tekçe, Öztürk Serengil, Reha Yurdakul, Nevzat Okçugil, Birsen Menekşeli, Vahi Öz, Renan Fosforoğlu, Zeki çan


Konu: Güzel bir kızı kötü yola düşürmek isteyen bir çeteyle mücadele eden bir delikanlının öyküsü

ÖLDÜREN BAHAR (1962)

Yönetmen: Süha Doğan
Senaryo: Sadık Şendil
Kamera: Ali Yaver Atayer
Yapım: Güven Film / Yuvakim Filmeridis


Prodüksiyon Amiri: Kemal Necati Çakuş, Reji Asistanı: Orhan Çubukçu, Işıklar: Mashar Eröz, Operatör Asistanı: Yılmaz Akay, Cemal Karataş, Montaj: Diamandi Filmeridis, Prodüksiyon Amiri: Gani Maraşlıoğlu, Set Direktörü: Mustafa Oğuz, Set Asistanı: Necdet Buvan, Ses Mühendisi: Tuncer Aydınoğlu, Müzik: Metin Bükey, Fon Müzikleri: Rauf Tözüm,


Oyuncular: Göksel Arsoy, Leyla Sayar, Turgut Özatay, Ayfer Koray, Mümtaz Ener, Leman Akçatepe, M. Ali Akpınar, Hakkı Haktan, Mahmure Handan, Nehibe Batur, İhsan Kuyululu, Behice Uludağ, İhsan Torun, Faik Coşkun, Hakkı Haktan, Bedri Çavuşoğlu, Küçük Yıldızlar: Aydın Çakuş, Sadi Mete, Nilgün Gençtürk

Konu: Birbirlerini seven iki teyze çocuğunun aşk öyküsü

11 Ekim 2015 Pazar

NEŞEMİZİ BULALIM (1962)

Yönetmen: Osman Nuri Ergün
Senaryo: Suavi Sualp
Müzik:Metin Bükey
Kamera: Çetin Gürtop
Yapım: Niva Film / Nişan Hançer


Oyuncular: Suphi Kaner, Suna Pekuysal, Sevil Candan, Ali Şen, Mümtaz Ener, Diclehan Baban, Renan Fosforoğlu,

NE ŞEKER ŞEY (1962)

Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Kamera: Kenan Kurt
Yapım: Kemal Film / Osman F. Seden


Oyuncular: Göksel Arsoy (Kasımpaşalı Nazım), Türkan Şoray (Canan), Oztürk Serengil (Tayfur), Vahi Öz (Hacı Mansur Ağa), Ali Şen (Zeynel Abidin Bey), Mualla Sürer (Zeliha), Ahmet Tarık Tekçe (Ahmet), Mürüvet Sim (Ulviye), Suzan Avcı (Şıngırdak Melahat), Efgan Efekan, Nur insel, Sevil Candan, Anla-tıcı: Hulusi Kentmen, Candan Sabuncu,


Konu: Adanalı Hacı Mansur Ağa (Vahi Öz), oğlu Tayfur’u (Öztürk Serengil) evlendirmek üzere İstanbul'a gider. Zeynel Abidin’in (Ali Şen) kızı Canan'a (Türkan Şoray) taliptir.


Bu izdivaç, iflasın eşiğinde olan 'Zeynel Abidin'in de son şansıdır.
İflasın eşiğinden, bu izdivaç sayesinde Hacı Mansur Ağa ile yapılacak ortaklıkla kurtulabilecektir. Çapkınlıkta üstüne olmayan Tayfur'un namını duyan Canan, tanımadığı bir genç ile evlenemeyeceğini söyler. Aile onu ikna etmek için seferber olur. Sonunda, onu en azından yakından tanımaya razı olur. Tayfur'u ve kardeşlerini evine çağırtır. Ancak onlar gelince kendini "Canan" olarak değil, evin hizmetçisi Jale olarak tanıtacaktır. Tayfur, kardeşleriyle birlikte İstanbul'a gelir gelmez başını derde sokarak tevkif edilir. Burada, cezasını doldurmuş olan asker arkadaşı Kasımpaşalı Nazım (Göksel Arsoy) ile karşılaşır. .İki bin lira karşılığında yerine geçmesini teklif eder. Tayfur'un yerine geçen Nazım, onun gerçek "Canan" olduğunu bilmeden, hizmetçiye fena halde vurulur. Nazım'ı da ''Tayfur'' olarak tanıyan Canan, Tayfur 'u beğendiğini, onunla evlenebileceğini söyler. Bunun üzerine nişan yapılması için İstanbul'a ge-len Hacı Mansur, işlerin karışmış olduğunu görür. Gerçek Tayfur'u bulup getirir. Nazım'ın bir sahtekâr hem de kalbini çalmış bir sahtekar olduğunu öğrenen Canan yıkılır. Hem Nazım'dan intikam almak, hem de babasını iflastan kurtarmak için Tayfur'la nişanlanır. Nazım, onun peşini bırakmaz, bilmeden sevdiğini söylerİşi, Canan'ı kaçırmaya kadar götürür. Na-zım'ın elinden kurtulup eve geri dönen Canan, sonunda onun aşkının gerçek olduğuna inanır ve Nazım'a kaçmaya karar verir. Ancak kaçacakları gece Nazım, Canan'ın babasının şikâyeti üzerine tevkif edilir. Sabaha kadar onu bekleyen Canan. kendisini yine aldattığını düşünerek. Tayfur'la nikâh masasına oturur. Tam o sırada, Tayfur'un belalısı Şıngırdak Melahat (Suzan Avcı) nikah salonunu basar. Tayfur’un sözlüsü olduğunu ancak kendisiyle evlenebilece-ğini söyler. Kodesten çıkan da soluğu nikah salonunda alır. Böylece, Canan ile Nazım, . Tayfur ile Şıngırdak Melahat, Canan'ın kız kardeşleriyle de Tayfur'un erkek Kardeşleri evlenir. Canan mutluluğa kavuşur, Zeynel Abidin de diğer iki kızını yine Hacı Mansur-'un diğer oğullarına vererek iflastan kurtulur.
“Gülşah Nezaket Maraşlı, “Türk Sinemasın-da Düet, syf:163 ”


► Göksel Arsoy ve Türkan Şoray'ın bir araya geldikleri "Ne Şeker Şey " de ise, bir duygusal güldürünün Seden örneğini görmekteyiz. Öncelikle bu filmde değişik bir yol izliyor ve filmin jeneriğini bilindik olmaktan çıkarak, oyunculara kendilerini takdim ettiriyor. Filmde rol alanlar önce gerçek isimlerini, sonra da canlandırdıkları karakterin ismini söylüyorlar.

 

MEVLİD “SÜLEYMAN ÇELEBİ” (1962)

Yönetmen:Mehmet Muhtar
Senaryo: Macit Doğudan
Kamera: Şevket Kıymaz
Yapım: And Film / Turgut Demirağ


Oyuncular: Ulvi Uraz, Evrim Fer, Yılmaz Duru, Atıf Kaptan, Senih Orkan, Gülbin Eray, Zeki Alpan


Konu: Süleyman Çelebi ile Doğan Bey’in dostluk ve kardeşlik üzerine kurdukları bir yaşam öyküsü

METELİKSİZ AŞIKLAR (1962)

Yönetmen: Burhan Bolan
Senaryo: İlhan Engin
Kamera: Fethi Mürenler
Yapım: Yüksel Film / Erol Altınışık


Oyuncular: Işın Kaan, Muhtrem Nur, Suphi Kaner, Kadir Savun, Öztürk Serengil, Hulusi Kentmen, Asım Nipton, Necdet Tosun, Gülen Kıpçak


Konu: Zengin ve aynı zamanda şımarık bir köylü kız ile gazetecinin aşkı

MEŞELER GÜVERMİŞ (1962)

Senaryo ve Yönetmen: Muharrem Gürses
Kamera: Nejat Okçugil
Yapım: Özkan Film / Emin Demirtay 


Oyuncular: Pervin Par, Özkan Yılmaz, Aysel Tanju,


Konu: Bir köylü kızın aşk öyküsü

MEMNU MEYVA

Yönetmen: Nuri Akıncı
Senaryo: Hidayet Pelit
Kamera Cezmi Ar
Yapım: Akar Film / Nuri Akıncı


Oyuncular: Samim Meriç, Nebahat Çehre, Aysel Tanju, Hulusi Kentmen, Nevzat Kığı, Ferhan Tanseli, Sami Hazinses, Uğur Kıvılcım, Mualla Sürer, Neşe San, Leyla San,


Konu: Köyde geçen yasak aşk ilişkisinin dramatik öyküsü. .