Powered By Blogger

14 Ekim 2015 Çarşamba

GENÇ KIZLARIN SEVGİLİSİ

Senaryo ve Yönetmen: Aram Gülyüz
Kamera: Memduh Yükman
Yapım: Metro Film /Aram Gülyüz


Oyuncular: Göksel Arsoy, Filiz Akın, Ahmet Tarık Tekçe, Erol Keskin, Ayfer Feray, Uğur Kıvılcım, Mualla Sürer, Turgut Boralı, Salih Tozan


Konu: Amerika'dan dönüp bir Türk kızına aşık olan bir gencin öyküsü.

GENÇ KIZLAR

Yönetmen: Nevzat Pesen
Senaryo ve Eser Nihal Yeğinobalı “*”
Operatör: Gani Turanlı
Yapım: Pesen Film/Nevzat Pesen_ Vasili Anas


Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Prodüksiyon Amiri: Semih Sezerli,


Oyuncular: Türkan Şoray (Behlül/Eylül Servan, Ediz Hun (İskender İskit, , Hülya Koçyiğit (Oya Deren), Zuhal Tan (Pervin), Semih Sezerli, Tülin Özek, Uğur Kıvılcım (Naciye Baygınyıldız), Liza Sezar, Feridun Çölgeçen (Tiyatro hocası), Nedret Güvanç (Nuran), Tülin Özak, Semra Durmuş, Tansu Sayın (Öğrenci), Sevil Aksan, Emel Işık, Faik Coşkun (İsmail), Emel Işık (Öğrenci), Kadriye Tuna (Dadı), Muzaffer Yenen (Haluk), Gülten Ceylan (Sekreter) Eyüp Sabri (Cemal), Ayla Oranlı (Öğrenci), Bedia Muvahhit (Okul Müdiresi), ve rol alan 30 genç kız.(Acar Film Stüdyosunda hazırlanmıştır.)


Konu: Bir tiyatro okulunda yatılı okuyan kızlarla, yakışıklı erkek öğretmenlerin öyküsü

.
 Les Feuilles Mortes’ (1945) (Kosma/ Prèvert&Mercer). ‘Çılgın’ görünüşlü ama müdirenin “Şimdi artık git, beni hatıralarımla baş başa bırak” şeklindeki tiradını bu melodi ve gözyaşı ile alkışlayan ‘Genç Kızlar’… Kendileri kadar güzel bir öğretmenleri var; İskender İskit. “Halil İskit Paşanın oğlu. Paris’te tiyatro okumuş. Piyesler yazmış.” ‘Okulda genç erkek öğretmenolmaması’ prensibine biraz aykırı olarak 38 yaşında. Ediz Hun ise 22-23. Almanya, Würzburg’daki dişhekimliği eğitimi sırasında askere gitmiş ; (O yıllardaki bir uygulama) Ağrı’nın Bololuk Köyünde 2 yıl öğretmenlik. “..Sıfırın altında 40 derece soğuk oluyordu. Soba yandığı zaman oda içinde eksi 5 de-recede uyuyorduk. 


Almanya’nın ileri medeniyetinden bir anda şarkın yokluk ve soğuğuna denize düşer gibi düştüm. Bu, iç alemimde büyük bir tepki uyandırdı.” Ardından, Ses Kapak Yıldızı Yarışması ve Eylül’ü tanıyacağı ‘Özel Tiyatro Okulu’nda öğretmenlik. Yıllar, yıllar sonra, yüreğimizi burkan ve moralimizi bozan politik seçimi. ‘İç alemindeki tepki’ ne oldu bilmiyoruz ancak biz, Bololuk’da ‘cilt cilt zooloji, hidrobiyoloji, sanat tarihi, musiki, tiyatro, felsefe kitapları okuyan’ Ediz Hun’u daha çok sevdik. Çekimler sırasında (filmde yok) “İnsan, bütün hayatınca kendi heykelini yontar” demiş…Filmin başlarında Peppino di Capri’nin sesinden dinlediğimiz ‘The Jet’ şarkısının oriji-nalini Chubby Checker söylemişti (1961)…

Bostancı’daki Köşk’te Liza Sezar, Tülin Özak, Semra ve Selma Durmuş, Tansu Sayın, Sevil Aksan, (İdil Akat rolündeki) (Panter) Emel Işık, [‘Aşk Dediğin Laf Değildir’ (1976) filminden anımsadığımız] Ayla Oranlı, Tülin Dilek, Şen Orcan, Mualla Omay, Saime Asma, Hatice Yavuzer, Ayşe Soley, Müşerref Birsan, Nadide Başoğlu, Meral Candanbağlı, Sula Çakıroğlu ve soyadlarını bulamadığımız Handan, İpek, Gülgûn, Müzeyyen, Aysel, Nüge. Kimse saçlarını yaptırmadan sınıfa girmediği için üç kuaför sette kalıyormuş. Sanat Yönetmeni Semih Sezerli, set araların-da piyano çalarak sanatçıların yorgunluğunu gideriyoR. Genelde, yazarın, ‘Vincent Ewing’ ile ilgili sırrı romanın yazılışından 40 yıl sonra açıkladığı söylenir. Oysa jenerikte “Eser ve Senaryo: Nihal Yeğinobalı” yazıyor. O dönemde, filmin ‘Dramatic School’dan (1938) esinlendiği düşünülmüş… Zuhal Tan, ilk derste Shakespeare’in ‘Onikinci Gece’ (1599) adlı eserinden “..Bu, aşk değil midir?” diye biten bir bölüm okuyor. Erkek kılığına girip Cesario adını alan Viola, ‘Vincent Ewing’ ve Nihal Yeğinobalı’yı çağrıştırdı… Filmde ve romanda tiyatroyla ilgili sözler var.



Feridun Çölgeçen “Hokkabazlık yapmadan komedi oynamak ne kadar zordur bilirsiniz” diyor. Miss Bee (sf. 177) ise; “İşittiğime göre son provaların kötü gitmesi hayra işaretmiş.” Filmlerin dublajla seslendirildiği o dönemde İskender’in sözleri; “.. Sesli sinema ortaya çıkınca pek çok yıldızın ses yetersizliği yüzünden sönüp gittikleri görüldü.”…

Dadı rolündeki Kadriye Tuna (romandaki adı sevinç ve mutluluk anlamındaki Felicity) neden içimizi, Türkan Şoray’dan daha çok titretiyor… Oya, Yunus Emre’den bir şiir okur; “Hak bir gönül verdi bana, ha demeden hayran olur.” ‘Ha demeden’ kısmını ‘hademeden’ diye söylemesi çok hoştu. Aynı şiir, romandaki Gabriel’e gönderme yapar gibi Cebrail’den söz ediyor. Filmin sonunda, gitar çalarak söylediği ‘İnan Bana’ şiirini biraz değiştirerek yapılmış şarkı var… İskender’i Abdurrahman Palay ; Eylül’ü Adalet Cimcoz; Oya’yı Jeyan Mahfi Ayral Dadı’yı Nezihe Becerikli; Pervin’i Suna Pekuysal; Nuran’ı Nedret Güvenç; Müdireyi Bedia Muvahhit seslendirmiş… ‘Figaro’dan (1786) (Mozart) bir arya söyleyen müzik öğretmeni Cemal Pars rolündeki Eyüp Sabri [‘Üç Kızın Hikâyesi’nde (1958) Otelci rolün-deydi]; Eylül, pencereden İskender’i hay-ranlıkla seyrederken duyduğumuz ‘Zigeunerweisen Op. 20’ (1889) (Sarasate) melodisi; Annesinin Terzi Şaziment’in yanında çalışmasını istediği Gültepeli Naciye Baygınyıldız (tüm engelleri aşıp sahneye çıkıyor); Nedret Güvenç (Nuran), Muzaffer Yenen (Haluk), Şule Erhal (Ayla), Faik Coşkun (İsmail), romandaki adı Miss Smith olan Gülten Ceylan çok güzeldi… Bahse girilmiş; Süreyya, İskender’i kendisine aşık edemezse Pervin’e elmas küpelerini verecek ama ya başarırsa ödül olarak ne alacak? Oya’nın yanıtı filmin en güzel sözlerinden biri; “İskender Bey’in aşkı yetmez mi?”… Kitaptan bir alıntı (sf. 70); “Bazen en önemsiz hadiseler insanın üzerinde ölünceye kadar silinmeyen intibalar bırakabilir.” (Yazan: Murat Çelenligil “editör” sinematürk Internet veri tabanı))
________________________________________

“*” Robert B. Sinclair’in yönetmenliğinde çekilen Hans Székely ile Zoltan Egyed’in senaryosunu yazdığı ve başlıca rollerini, Luise Rainer, Paulette Goddard, Lana Turner’in oynadığı 1938 yılı yapımı filmden uyarlama.

 

GEÇİM DÜNYASI (1963)

Yönetmen: Mümtaz Alpaslan
Senaryo:Hayri Caner
Kamera:Fevzi Eryılmaz
Yapım: Dost Film / Mümtaz Alpaslan


Oyuncular: Sadri Alışık, Öztürk Serengil, Mümtaz Alpaslan, Devlet Devrim, Mine Soley, Zuhal Tan, Hayri Caner, Uğur Kıvılcım, Tansu Sayın, Orhan Erdamar,


Konu: İki arkadaşın para kazanmak için verdikleri yaşam savaşının öyküsü.

GECELERİN HAKİMİ

Yönetmen: Nişan Hançer
Senaryo: Suavi Sualp
Kamera: Şevket Kıymaz
Yapım: Niva Film / Nişan Hançer


Oyuncular: Eşref Kolçak, Serpil Gül, Yılmaz Duru, Gülbin Eray, Mümtaz Alaslan


Konu: Biri polis, diğeri kanun kaçağı olan iki kardeşin hesaplaşma öyküsü.

ERKEK FATMA EVLENİYOR (1963)

Senaryo ve Yönetmen: Abdurrahman Palay
Kamera: Manasi Filmeridis
Yapım: Pesen Film / Nevzat Pesen


Oyuncular:Neriman Köksal (Erkek Fatma), Abdurrahman Palay (İpsiz Mehmet), Suphi Kaner (Cengiz), Sevil Candan, Suna Pekuysal (Fatma’nın kardeşi), Candan Sabuncu (Fatma’nın kardeşi)Bedia Muvahhit (Fatma’nın annesi), , Vahi Öz (Fatma’nın babası), Hale Erkut (Fatma’nın kardeşi) Cevat Kurtuluş, Kadri Ögelman (Klarnetçi Şaban), Mualla Sürer, Necdet Tosun, Mehmet Ali Akpınar (Müşteri), Ali Seyhan (Müşteri), Müfit Kiper (Hilmi), Mualla Sürer (İpsiz’in annesi), Dursune Şirin (bacı),Zihni Küçümen (Osman), Renan Fosforoğlu (Uşak), Faik Coşkun (Nikah memuru), Niyazi, Vanlı (Polis), Osman Baş (külhanbey)

ERENLERİN DÜĞÜNÜ (1963)

Senaryo ve Yönetmen: Ümit Utku
Kamera: Enver Burçkin
Yapım: Kervan Film / Ümit Utku


Oyuncular: Ediz Hun, Muhterem Nur, Sevinç Pekin, Hüseyin Peyda, ÖzdemirHan, Abdullah Ferah, Mustafa Yavuz

DİŞİ ÖRÜMCEK (1963)

Yönetmen: Süreyya Duru
Senaryo: İlhan Engin, Şakir Sırmalı, Remzi Cöntürk, Süreyya Duru
Kameraman: Ali Yaver, Dinçer Önal
Müzik: Fecri Ebcioğlu
Yapım: Duru Film / Süreyya Duru


Prodüksiyon Amiri: Abdullah Barut, Reji Asistanı: Remzi Cöntürk, 2. Reji sör Asistanları: Alpay Ziyal, Kamera Asistanı: Kaya Ererez, Işıklar: Hüseyin Şahin, Prodüksiyon Asistanları: Hacı Fidan, Abbas Kaya, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Montaj: Özdemir Arıtan, Negatif Montaj: Ali S. Berkan, Laboratuar: Mihal Skarpetis, Matilo: Erkal Tamer, 

(Acar Film Stüdyosunda Hazırlanıp seslendirilmiştir)

Oyuncular: Leyla Sayar (Leyla), Müşfik Kenter (Metin), Erol Taş (Hamdi), Yavuz Yalınkılıç (Garson Remzi), Ayfer Koray (Jale), Hüseyin Baradan (Recep), Talat Gözbak (Dedektif Talat), Başar Sabuncu, Kudret Şandra, (Dans Hocası), Hakkı Haktan (Bekçi), Ersun Kazançel (kapıcı Hasan), Cin Ali, Afif Yesari, Reşit Çıldam, Hakkı Haktan, Nuri Alpan, Kadriye Tuna, B. Çiçekcan, Ruhan Kumru, Özdemir Aydın, Dansları Hazırlayan: Kudret Şandra, Dansöz: Fatoş Serpil


Konu: Metin ünlü bir gazetecidir. Bir gün arabasına alıp gecelediği kadın yüzü kezzapla yakılarak öldürülünce bir anda katil zanlısı olmuştur. İş ve aile hayatı bozulur, şantaja maruz kalır, oğlu bile kaçırılır. Aslında hepsi Recep’in karısından kurtulmak için düzenlediği bir senaryodur. Karısını öldürüp Jalenin yerine koymuş, cinayeti Metine yüklemek istemiştir. Nitekim dostu Jalenin abisi Remzinin santaja başlaması Metine ilk ipuçlarını verir. Polis hafiyesi gibi çalışır, eşi Leyla’da yardım eder, suçlular yakalanır ve cezasını bulur


Filmi İzle

DAĞLAR KRALI (1963)

Yönetmen: Mehmet Dinler
Senaryo: Fikret Arıt
Kameraman: Kriton İlyadis
Yapım: As Film / Muzaffer Aslan


Oyuncular: Fikret Hakan, Türkan Şoray, Atıf Kaptan, Hüseyin Peyda, Sevil Candan, Nur İnsel, Cenk Er, Hüseyin Baradan


Konu: Köroğlu efsanesi üzerine kurulu bir öykü.

ÇİÇEKSİZ BAHÇE (1963)

Yönetmen: Ümit Utku
Senaryo: Bülent Oran (Muazzez Tahsin Berkant’ın romanından)
Kamera: Hayrettin Işık
Yapım: Hilal Film / Feyturiye Esen


Oyuncular: Orhan Günşıray, Nebahat Çehre, Hilal Esen, Nur İnsel, Necdet Tosun, Muazzez Arçay, Devlet Devrim, Uğur Kıvılcım, Samim Meriç, Nur İnsel, Necdet Tosun, Hüseyin Baradan


Konu: Bir aşk öyküsü

ÇAPRAZ DELİKANLI (1963)

Yönetmen: Nejat Saydam
Senaryo: Özdemir Birsel, Nejat Saydam
Operatör: Turgut Ören
Yapım: Birsel Film / Nüzhet ve Özdemir Birsel
(Ören Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)


Sesleri Alan: Marko Buduris, Fon Müzikleri: Rauf Tözüm, Montaj Senkron: Diamandi Filmeridis, Negatif Montaj: Oral Özütürk, Laboratuar: Cemil Orhon, Süleyman Koyuncu, İbrahim Güzel, Prodüksiyon Amiri: Arif Eriş, Reji Asistanı: Saltuk Kaplangı, Operatör Asistanı: Celâl Özatelve, Prodüktör Asistanı: Atalay Saraç,

Oyuncular: Orhan Günşıray, Leyla Sayar, Muhterem Nur, Yılmaz Duru, Kenan Büke, Ayfer Feray, Sadettin Erbil, Eşref Vural, Zeki Alpan, Suna Pekuysal, Ayşenur Sezen, Gülgün Errdem, Süreyya İz, Ahmet Turgutlu, Zeki Dinçoy, Memduh Alpar,


Konu: Çapkın delikanlının aşk öyküsü

ÇAPKIN KIZ (1963)

Yönetmen: Memduh Ün
Senaryo: Bülent Oran, Ayşe Şasa
Müzik: Fecri Ebcioğlu
Görüntü Yönetmeni: Mustafa Yılmaz
Yapım: Uğur Film/Memduh Ün _ Melek Film/Şahan Haki
Yönetmen Yardımcısı: Mehmet Bozkuş


Oyuncular: Türkan Şoray (Suna), Tamer Yiğit (Ekrem), Ahmet Tarık Tekçe (Cafer), Semih Sezerli (Zeki), Vahi Öz (Haşim), Aziz Basmacı (Cemil), Hulusi Kentmen (Komiser Seyfi), İsmet Ay (İsmet), Haydar Karaer (Cafer’in Arkadaşı), Mustafa Dağhan (Süleyman), Mehmet Ali Akpınar (Apti’nin adamı), Hüseyin Güler (Apti’nin adamı),Danyal Topatan (Apti), Faik Coşkun (Meyhaneci), Orhan Aykanat (İmam),

Konu: Zengin bir adamın şımarık kızıyla şoförünün aşkları

ÇALINAN AŞK (1963)

Yönetmen: Ülkü Erakalın
Senaryo: Erdoğan Tünaş

Foto Direktörü: Memduh Yükman
Müzik: Fecri Ebcioğlu, Yorgo İliadis,
Yapım:Melek Film / Şahan Haki


Kurgu: Turgut İnangiray, Dekor: Sohban Koloğlu, Yapım Sorumlusu: Semih Sarıoğlu, Yönetmen Yardımcısı: Mehmet Aslan, Kamera Asistanı: Muzaffer Turan, Negatif Kurgu: Sezai Elmaskaya, Labortauvar Şefi: Hilmi, Başcan, Laboratuvar: Yılmaz Erman, Erdoğan Dolapçı, Hayati Akbulut, Işık Şefi: Kenan Eryılmaz, Ses Kayıt: Yorgo İlyadis, Prodüksiyon Amiri: Semih Sarıoğlu, Set Amöiri: Adil Kıbıcı, (Erman Film Stüdyolarında hazırlanmıştır).


OYUNCULAR: Türkan Şoray (Aysel/Günsel), Tamer Yiğit (Murat), Sadri Alışık (Necmöi), İzzet Günay (Bitirim Ali), Hüseyin Baradan (Patron), Eşref Vural (Komiser), Hasan Ceylan, Necdet (Necdet) Tosun, Hayri Caner (Ufaklık), Mehmet Aslan (Kuru), Haydar Karaer, Nubar Kamçılı (Dr.), SAli Seyhan, Hüseyin Güler, Ayhan Altunç, Kamer Baba,


KONU: Bu filmin hikâyesi iki gencin mektup-laşmasıyla başladı. Birbirlerini gazetelerdeki evlenme ilanlarından tanımışlar, mektuplaşmaya karar vermişlerdi. Niyetleri ciddiydi. Hayattan bütün bekledikleri sıcak ve sevgi dolu bir yuvaydı. Ama kader bunu onlara çok gördü. Kötülükler bir örümcek gibi iki gencin masum aşkları etrafında ağlarını ördü Aysel. Mektuplardaki adı Gül. Ablası Günsel’den başka kimsesi yok. Baba bir anne başka. Saç ve ben dışında görünüşleri aynı. Ama huylarının farklı olduğu daha ilk saniyelerde anlaşılıyor. Ahmet ve annesi Ayşe’nin ahşap evinde oturuyorlar. Aysel, ‘dikiş dikerek hayatını kazanmaya çalışıyor’. Günsel bir şirkette sekreter.‘Bütün ömrünü onun bunun elbiselerini dikmekle geçirdiği’ için kardeşini küçümsüyor. Aysel ise ‘gece yarılarına kadar sokaklarda dolaşmak, patronlarla gezmektense’ böyle mutlu. Üstelik yedi aydır mektuplaştığı delikanlı ile buluşacak. Ama hastalanınca yerine ablası gidiyor. Murat’ın mektup ismi söylenmiyor. Bir oto tamirhanesi ve en iyi arkadaşı Bitirim Ali’nin kullandığı taksisi var Murat ve annesi Emine teyze’nin evinde kalıyor. Mektup arkadaşı zannettiği Günsel’le buluştuğu araba sahnesinde The Shadows’dan ‘F.B.I.’ (1961) (Peter Gormley) melodisi vardı. Direksiyondaki Bitirim, onun konuşmasını ‘8 silindirli motorun iyi çalışıp çalışmadığını söyleyerek’ yönlendiriyor. Genç kadın, delikanlıdan çok hoşlandığı için durumu ona ve kardeşine açıklamaz.


Nikâh sırasında Murat ve Ali’nin candan arkadaşları Kuru, Ufaklık ve Tosun ile tanışırız. Yeni evliler Ayvalık Vapuru ile balayına giderken kız kardeş gerçeği öğrenir. Rıh-tım’da el sallıyorlar.Ali; “Hayatta en büyük arzum Murat abimi mesut görmekti… Köy-den geldiğim zaman kimsem yoktu. Üstelik hastaydım ümitsizdim. Elimden tuttu, bana yardım etti, iş verdi. Her şeyimi ona borçlu-yum.”Aysel; “Çok iyisin Ali. Seni de Murat abini de evvelden görmüşüm gibi bir his var içimde. ”Ali; “Mektuplardan olacak.” Aysel; “Hangi mektuplar?”Ali; “Bilmiyor musun yoksa Murat abimle ablanın mek-tuplaşarak evlendiklerini. Önceleri ben de senin gibi şaşırmıştım. Murat abimle alay ederdim ‘bu iş yürümez’ diye. Ama bugün hepsi hakikat oldu. İlk buluştukları Perşembe gününü hiç unutamam..”Murat ne kadar ‘. yuvayı yapan dişi kuş’tan, ‘ayağı yorga-na göre uzatmak’tan söz etse de Günsel’in gözü yükseklerde. Menekşe Sokak 23 nu-marada kirası 650 liraya bir ev tutarlar. Ev sahipleri ‘bir senelik peşin rica ediyorlarmış. Nedense kira yüksekse ‘rica edilir’ düşükse ‘istenir’. Günsel’in ısrarıyla gittikleri Gazino’-da Necmi de var. “Breakfast at Tiffany’s” filmi (1961) için yapılan ‘Something forCat’ (Henry Mancini) melodisiyle dans ederken kocasından çok ona bakıyordu Murat “Kim olduğumuzu unutmamalıyız. Bu hayat bize göre değil” diye yırtınıyor ama anlayan kim. “Şimdi hiçbir şeyimin eksik olmasını istemiyorum. Eski hayatımı yaşadıktan sonra evlenmenin manası kalır mı” deyip duruyor.


Dükkân ve taksi satılır. Murat’ın ‘hayatı boyunca hasretini çektiği’ çocuğu bile bile düşürür. Artık anne olamayacakmış.Genç kadını elde etmek isteyen Necmi, para getiren her işi yapıyor. Bunların ‘dürüst olup olmadığı’ da ‘anlayışa göre değişirmiş’. Sonradan esrar icareti yaptığını anlayacağız. Sadettin Erbil’in seslendirdiği Patron “Kadının karıştığı her işte bela vardır” demiş-ti. Necmi ilerde olabilecek sorunlara en baştan çözüm getiriyor. Günsel’i öldürüp kahramanımızın suçlanmasını sağlar.Filmin sonunda sevdiğine kavuşan Murat; “Kötü bir rüya gördük Aysel. Ama her şey bitti. Aşkımızı kimse çalamaz artık (Murat Çelenligil)

ÇADIR GÜLÜ

Senaryo ve Yönetmen: Necati Kemal Çakuş
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım: Şan Film /Baki Üsküdarlı


Oyuncular: Osman Tuğultay, Özcan Tekgül, Uğur Başaran, Hayri esen, Mualla Kavur, Renan Fosforoğlu, Leman Akçatepe, Selahattin İçsel, Sıtkı Akçatepe

CİNAYET GECESİ (1963)

Senaryo ve Yönetmen: Kenan Pars
Senaryo: Perihan Zorlu
Kamera: Orhan Kapkı
Yapım: Mask Film / Kenan Pars
Şarkıları Okuyan: Sevim Şengül ,


Oyuncular: Turgut Özatay, Semra Sar, Alev Koral, Mine Soley, Erol Tezeren, Kenan Pars, Hayri Esen, Nubar Terziyan, Mürüvvet Seyfioğlu


Konu: Babasının katili olan bir gence aşık olan kızın dramatik öyküsü

CİLALI İBO PERİLİ KÖŞKTE (1963)

Yönetmen Nuri Ö. Ergün
Senaryo Osman F. Seden
Görüntü Yönetmeni Kriton İliadis

Müzik Metin Bükey
Yapım Seden Film / Osman F. Seden


Kurgu: Akli Berkan, Mehmet Bozkuş, Sanat Yönetmeni: Saim Bilge, Reji Asistanı: Orhan Aykanat, Kamera Asistanı: Yavuz Gönenç, Laboratuvar: Mahmut Babacan, Mihal Skarpetis, Işıklar: Necati İltaç, Fikret Güryalçın, İlhan Aslım, Sesleri Alan: Lâmi Kâmil, Senkron, Montaj: Ali Berkan, Mehmet Bozkuş, Prodüksiyon Amiri: Yüksel Tanık, Prodüksiyon Asistanı: Adnan İrkut, Set Asistanı: Cemil Paskap, Set ekibi: İsmail Kırımlı, Ali kan, İsmail Kızıldağ, Hasan Başoğlu,


Oyuncular: Feridun Karakaya (Cilalı İbo), Emel Yıldız, Atıf Kaptan, Renan Fosforoğlu, Rauf Alazan, Ersun Kazançel, Senih Orkun, Asım Nipton, Arif Keskiner, Yüksel Tanık, Fikri Çözed, Saim Bilge, Halit Vurgun, Orhan Aykanat, Osman Türkoüğlu, Hakkı Haktan, Recep Alaçam, Hasan Başoğlu, Şarkılar: Necati Başara, Sevim Tanürek


Konu: Perili köşkte yuvalanan esrar kaçakçılarını ortaya çıkaran İbo'nun öyküsü