Yönetmen: Ülkü Erakalın
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Foto Direktörü: Memduh Yükman
Müzik: Fecri Ebcioğlu, Yorgo İliadis,
Yapım:Melek Film / Şahan Haki
Kurgu: Turgut İnangiray, Dekor: Sohban Koloğlu, Yapım Sorumlusu: Semih Sarıoğlu, Yönetmen Yardımcısı: Mehmet Aslan, Kamera Asistanı: Muzaffer Turan, Negatif Kurgu: Sezai Elmaskaya, Labortauvar Şefi: Hilmi, Başcan, Laboratuvar: Yılmaz Erman, Erdoğan Dolapçı, Hayati Akbulut, Işık Şefi: Kenan Eryılmaz, Ses Kayıt: Yorgo İlyadis, Prodüksiyon Amiri: Semih Sarıoğlu, Set Amöiri: Adil Kıbıcı, (Erman Film Stüdyolarında hazırlanmıştır).
OYUNCULAR: Türkan Şoray (Aysel/Günsel), Tamer Yiğit (Murat), Sadri Alışık (Necmöi), İzzet Günay (Bitirim Ali), Hüseyin Baradan (Patron), Eşref Vural (Komiser), Hasan Ceylan, Necdet (Necdet) Tosun, Hayri Caner (Ufaklık), Mehmet Aslan (Kuru), Haydar Karaer, Nubar Kamçılı (Dr.), SAli Seyhan, Hüseyin Güler, Ayhan Altunç, Kamer Baba,
KONU: Bu filmin hikâyesi iki gencin mektup-laşmasıyla başladı. Birbirlerini gazetelerdeki evlenme ilanlarından tanımışlar, mektuplaşmaya karar vermişlerdi. Niyetleri ciddiydi. Hayattan bütün bekledikleri sıcak ve sevgi dolu bir yuvaydı. Ama kader bunu onlara çok gördü. Kötülükler bir örümcek gibi iki gencin masum aşkları etrafında ağlarını ördü Aysel. Mektuplardaki adı Gül. Ablası Günsel’den başka kimsesi yok. Baba bir anne başka. Saç ve ben dışında görünüşleri aynı. Ama huylarının farklı olduğu daha ilk saniyelerde anlaşılıyor. Ahmet ve annesi Ayşe’nin ahşap evinde oturuyorlar. Aysel, ‘dikiş dikerek hayatını kazanmaya çalışıyor’. Günsel bir şirkette sekreter.‘Bütün ömrünü onun bunun elbiselerini dikmekle geçirdiği’ için kardeşini küçümsüyor. Aysel ise ‘gece yarılarına kadar sokaklarda dolaşmak, patronlarla gezmektense’ böyle mutlu. Üstelik yedi aydır mektuplaştığı delikanlı ile buluşacak. Ama hastalanınca yerine ablası gidiyor. Murat’ın mektup ismi söylenmiyor. Bir oto tamirhanesi ve en iyi arkadaşı Bitirim Ali’nin kullandığı taksisi var Murat ve annesi Emine teyze’nin evinde kalıyor. Mektup arkadaşı zannettiği Günsel’le buluştuğu araba sahnesinde The Shadows’dan ‘F.B.I.’ (1961) (Peter Gormley) melodisi vardı. Direksiyondaki Bitirim, onun konuşmasını ‘8 silindirli motorun iyi çalışıp çalışmadığını söyleyerek’ yönlendiriyor. Genç kadın, delikanlıdan çok hoşlandığı için durumu ona ve kardeşine açıklamaz.
Nikâh sırasında Murat ve Ali’nin candan arkadaşları Kuru, Ufaklık ve Tosun ile tanışırız. Yeni evliler Ayvalık Vapuru ile balayına giderken kız kardeş gerçeği öğrenir. Rıh-tım’da el sallıyorlar.Ali; “Hayatta en büyük arzum Murat abimi mesut görmekti… Köy-den geldiğim zaman kimsem yoktu. Üstelik hastaydım ümitsizdim. Elimden tuttu, bana yardım etti, iş verdi. Her şeyimi ona borçlu-yum.”Aysel; “Çok iyisin Ali. Seni de Murat abini de evvelden görmüşüm gibi bir his var içimde. ”Ali; “Mektuplardan olacak.” Aysel; “Hangi mektuplar?”Ali; “Bilmiyor musun yoksa Murat abimle ablanın mek-tuplaşarak evlendiklerini. Önceleri ben de senin gibi şaşırmıştım. Murat abimle alay ederdim ‘bu iş yürümez’ diye. Ama bugün hepsi hakikat oldu. İlk buluştukları Perşembe gününü hiç unutamam..”Murat ne kadar ‘. yuvayı yapan dişi kuş’tan, ‘ayağı yorga-na göre uzatmak’tan söz etse de Günsel’in gözü yükseklerde. Menekşe Sokak 23 nu-marada kirası 650 liraya bir ev tutarlar. Ev sahipleri ‘bir senelik peşin rica ediyorlarmış. Nedense kira yüksekse ‘rica edilir’ düşükse ‘istenir’. Günsel’in ısrarıyla gittikleri Gazino’-da Necmi de var. “Breakfast at Tiffany’s” filmi (1961) için yapılan ‘Something forCat’ (Henry Mancini) melodisiyle dans ederken kocasından çok ona bakıyordu Murat “Kim olduğumuzu unutmamalıyız. Bu hayat bize göre değil” diye yırtınıyor ama anlayan kim. “Şimdi hiçbir şeyimin eksik olmasını istemiyorum. Eski hayatımı yaşadıktan sonra evlenmenin manası kalır mı” deyip duruyor.
Dükkân ve taksi satılır. Murat’ın ‘hayatı boyunca hasretini çektiği’ çocuğu bile bile düşürür. Artık anne olamayacakmış.Genç kadını elde etmek isteyen Necmi, para getiren her işi yapıyor. Bunların ‘dürüst olup olmadığı’ da ‘anlayışa göre değişirmiş’. Sonradan esrar icareti yaptığını anlayacağız. Sadettin Erbil’in seslendirdiği Patron “Kadının karıştığı her işte bela vardır” demiş-ti. Necmi ilerde olabilecek sorunlara en baştan çözüm getiriyor. Günsel’i öldürüp kahramanımızın suçlanmasını sağlar.Filmin sonunda sevdiğine kavuşan Murat; “Kötü bir rüya gördük Aysel. Ama her şey bitti. Aşkımızı kimse çalamaz artık (Murat Çelenligil)
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Foto Direktörü: Memduh Yükman
Müzik: Fecri Ebcioğlu, Yorgo İliadis,
Yapım:Melek Film / Şahan Haki
Kurgu: Turgut İnangiray, Dekor: Sohban Koloğlu, Yapım Sorumlusu: Semih Sarıoğlu, Yönetmen Yardımcısı: Mehmet Aslan, Kamera Asistanı: Muzaffer Turan, Negatif Kurgu: Sezai Elmaskaya, Labortauvar Şefi: Hilmi, Başcan, Laboratuvar: Yılmaz Erman, Erdoğan Dolapçı, Hayati Akbulut, Işık Şefi: Kenan Eryılmaz, Ses Kayıt: Yorgo İlyadis, Prodüksiyon Amiri: Semih Sarıoğlu, Set Amöiri: Adil Kıbıcı, (Erman Film Stüdyolarında hazırlanmıştır).
OYUNCULAR: Türkan Şoray (Aysel/Günsel), Tamer Yiğit (Murat), Sadri Alışık (Necmöi), İzzet Günay (Bitirim Ali), Hüseyin Baradan (Patron), Eşref Vural (Komiser), Hasan Ceylan, Necdet (Necdet) Tosun, Hayri Caner (Ufaklık), Mehmet Aslan (Kuru), Haydar Karaer, Nubar Kamçılı (Dr.), SAli Seyhan, Hüseyin Güler, Ayhan Altunç, Kamer Baba,
KONU: Bu filmin hikâyesi iki gencin mektup-laşmasıyla başladı. Birbirlerini gazetelerdeki evlenme ilanlarından tanımışlar, mektuplaşmaya karar vermişlerdi. Niyetleri ciddiydi. Hayattan bütün bekledikleri sıcak ve sevgi dolu bir yuvaydı. Ama kader bunu onlara çok gördü. Kötülükler bir örümcek gibi iki gencin masum aşkları etrafında ağlarını ördü Aysel. Mektuplardaki adı Gül. Ablası Günsel’den başka kimsesi yok. Baba bir anne başka. Saç ve ben dışında görünüşleri aynı. Ama huylarının farklı olduğu daha ilk saniyelerde anlaşılıyor. Ahmet ve annesi Ayşe’nin ahşap evinde oturuyorlar. Aysel, ‘dikiş dikerek hayatını kazanmaya çalışıyor’. Günsel bir şirkette sekreter.‘Bütün ömrünü onun bunun elbiselerini dikmekle geçirdiği’ için kardeşini küçümsüyor. Aysel ise ‘gece yarılarına kadar sokaklarda dolaşmak, patronlarla gezmektense’ böyle mutlu. Üstelik yedi aydır mektuplaştığı delikanlı ile buluşacak. Ama hastalanınca yerine ablası gidiyor. Murat’ın mektup ismi söylenmiyor. Bir oto tamirhanesi ve en iyi arkadaşı Bitirim Ali’nin kullandığı taksisi var Murat ve annesi Emine teyze’nin evinde kalıyor. Mektup arkadaşı zannettiği Günsel’le buluştuğu araba sahnesinde The Shadows’dan ‘F.B.I.’ (1961) (Peter Gormley) melodisi vardı. Direksiyondaki Bitirim, onun konuşmasını ‘8 silindirli motorun iyi çalışıp çalışmadığını söyleyerek’ yönlendiriyor. Genç kadın, delikanlıdan çok hoşlandığı için durumu ona ve kardeşine açıklamaz.
Nikâh sırasında Murat ve Ali’nin candan arkadaşları Kuru, Ufaklık ve Tosun ile tanışırız. Yeni evliler Ayvalık Vapuru ile balayına giderken kız kardeş gerçeği öğrenir. Rıh-tım’da el sallıyorlar.Ali; “Hayatta en büyük arzum Murat abimi mesut görmekti… Köy-den geldiğim zaman kimsem yoktu. Üstelik hastaydım ümitsizdim. Elimden tuttu, bana yardım etti, iş verdi. Her şeyimi ona borçlu-yum.”Aysel; “Çok iyisin Ali. Seni de Murat abini de evvelden görmüşüm gibi bir his var içimde. ”Ali; “Mektuplardan olacak.” Aysel; “Hangi mektuplar?”Ali; “Bilmiyor musun yoksa Murat abimle ablanın mek-tuplaşarak evlendiklerini. Önceleri ben de senin gibi şaşırmıştım. Murat abimle alay ederdim ‘bu iş yürümez’ diye. Ama bugün hepsi hakikat oldu. İlk buluştukları Perşembe gününü hiç unutamam..”Murat ne kadar ‘. yuvayı yapan dişi kuş’tan, ‘ayağı yorga-na göre uzatmak’tan söz etse de Günsel’in gözü yükseklerde. Menekşe Sokak 23 nu-marada kirası 650 liraya bir ev tutarlar. Ev sahipleri ‘bir senelik peşin rica ediyorlarmış. Nedense kira yüksekse ‘rica edilir’ düşükse ‘istenir’. Günsel’in ısrarıyla gittikleri Gazino’-da Necmi de var. “Breakfast at Tiffany’s” filmi (1961) için yapılan ‘Something forCat’ (Henry Mancini) melodisiyle dans ederken kocasından çok ona bakıyordu Murat “Kim olduğumuzu unutmamalıyız. Bu hayat bize göre değil” diye yırtınıyor ama anlayan kim. “Şimdi hiçbir şeyimin eksik olmasını istemiyorum. Eski hayatımı yaşadıktan sonra evlenmenin manası kalır mı” deyip duruyor.
Dükkân ve taksi satılır. Murat’ın ‘hayatı boyunca hasretini çektiği’ çocuğu bile bile düşürür. Artık anne olamayacakmış.Genç kadını elde etmek isteyen Necmi, para getiren her işi yapıyor. Bunların ‘dürüst olup olmadığı’ da ‘anlayışa göre değişirmiş’. Sonradan esrar icareti yaptığını anlayacağız. Sadettin Erbil’in seslendirdiği Patron “Kadının karıştığı her işte bela vardır” demiş-ti. Necmi ilerde olabilecek sorunlara en baştan çözüm getiriyor. Günsel’i öldürüp kahramanımızın suçlanmasını sağlar.Filmin sonunda sevdiğine kavuşan Murat; “Kötü bir rüya gördük Aysel. Ama her şey bitti. Aşkımızı kimse çalamaz artık (Murat Çelenligil)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder