Powered By Blogger

14 Ekim 2015 Çarşamba

DAĞLAR KRALI (1963)

Yönetmen: Mehmet Dinler
Senaryo: Fikret Arıt
Kameraman: Kriton İlyadis
Yapım: As Film / Muzaffer Aslan


Oyuncular: Fikret Hakan, Türkan Şoray, Atıf Kaptan, Hüseyin Peyda, Sevil Candan, Nur İnsel, Cenk Er, Hüseyin Baradan


Konu: Köroğlu efsanesi üzerine kurulu bir öykü.

ÇİÇEKSİZ BAHÇE (1963)

Yönetmen: Ümit Utku
Senaryo: Bülent Oran (Muazzez Tahsin Berkant’ın romanından)
Kamera: Hayrettin Işık
Yapım: Hilal Film / Feyturiye Esen


Oyuncular: Orhan Günşıray, Nebahat Çehre, Hilal Esen, Nur İnsel, Necdet Tosun, Muazzez Arçay, Devlet Devrim, Uğur Kıvılcım, Samim Meriç, Nur İnsel, Necdet Tosun, Hüseyin Baradan


Konu: Bir aşk öyküsü

ÇAPRAZ DELİKANLI (1963)

Yönetmen: Nejat Saydam
Senaryo: Özdemir Birsel, Nejat Saydam
Operatör: Turgut Ören
Yapım: Birsel Film / Nüzhet ve Özdemir Birsel
(Ören Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)


Sesleri Alan: Marko Buduris, Fon Müzikleri: Rauf Tözüm, Montaj Senkron: Diamandi Filmeridis, Negatif Montaj: Oral Özütürk, Laboratuar: Cemil Orhon, Süleyman Koyuncu, İbrahim Güzel, Prodüksiyon Amiri: Arif Eriş, Reji Asistanı: Saltuk Kaplangı, Operatör Asistanı: Celâl Özatelve, Prodüktör Asistanı: Atalay Saraç,

Oyuncular: Orhan Günşıray, Leyla Sayar, Muhterem Nur, Yılmaz Duru, Kenan Büke, Ayfer Feray, Sadettin Erbil, Eşref Vural, Zeki Alpan, Suna Pekuysal, Ayşenur Sezen, Gülgün Errdem, Süreyya İz, Ahmet Turgutlu, Zeki Dinçoy, Memduh Alpar,


Konu: Çapkın delikanlının aşk öyküsü

ÇAPKIN KIZ (1963)

Yönetmen: Memduh Ün
Senaryo: Bülent Oran, Ayşe Şasa
Müzik: Fecri Ebcioğlu
Görüntü Yönetmeni: Mustafa Yılmaz
Yapım: Uğur Film/Memduh Ün _ Melek Film/Şahan Haki
Yönetmen Yardımcısı: Mehmet Bozkuş


Oyuncular: Türkan Şoray (Suna), Tamer Yiğit (Ekrem), Ahmet Tarık Tekçe (Cafer), Semih Sezerli (Zeki), Vahi Öz (Haşim), Aziz Basmacı (Cemil), Hulusi Kentmen (Komiser Seyfi), İsmet Ay (İsmet), Haydar Karaer (Cafer’in Arkadaşı), Mustafa Dağhan (Süleyman), Mehmet Ali Akpınar (Apti’nin adamı), Hüseyin Güler (Apti’nin adamı),Danyal Topatan (Apti), Faik Coşkun (Meyhaneci), Orhan Aykanat (İmam),

Konu: Zengin bir adamın şımarık kızıyla şoförünün aşkları

ÇALINAN AŞK (1963)

Yönetmen: Ülkü Erakalın
Senaryo: Erdoğan Tünaş

Foto Direktörü: Memduh Yükman
Müzik: Fecri Ebcioğlu, Yorgo İliadis,
Yapım:Melek Film / Şahan Haki


Kurgu: Turgut İnangiray, Dekor: Sohban Koloğlu, Yapım Sorumlusu: Semih Sarıoğlu, Yönetmen Yardımcısı: Mehmet Aslan, Kamera Asistanı: Muzaffer Turan, Negatif Kurgu: Sezai Elmaskaya, Labortauvar Şefi: Hilmi, Başcan, Laboratuvar: Yılmaz Erman, Erdoğan Dolapçı, Hayati Akbulut, Işık Şefi: Kenan Eryılmaz, Ses Kayıt: Yorgo İlyadis, Prodüksiyon Amiri: Semih Sarıoğlu, Set Amöiri: Adil Kıbıcı, (Erman Film Stüdyolarında hazırlanmıştır).


OYUNCULAR: Türkan Şoray (Aysel/Günsel), Tamer Yiğit (Murat), Sadri Alışık (Necmöi), İzzet Günay (Bitirim Ali), Hüseyin Baradan (Patron), Eşref Vural (Komiser), Hasan Ceylan, Necdet (Necdet) Tosun, Hayri Caner (Ufaklık), Mehmet Aslan (Kuru), Haydar Karaer, Nubar Kamçılı (Dr.), SAli Seyhan, Hüseyin Güler, Ayhan Altunç, Kamer Baba,


KONU: Bu filmin hikâyesi iki gencin mektup-laşmasıyla başladı. Birbirlerini gazetelerdeki evlenme ilanlarından tanımışlar, mektuplaşmaya karar vermişlerdi. Niyetleri ciddiydi. Hayattan bütün bekledikleri sıcak ve sevgi dolu bir yuvaydı. Ama kader bunu onlara çok gördü. Kötülükler bir örümcek gibi iki gencin masum aşkları etrafında ağlarını ördü Aysel. Mektuplardaki adı Gül. Ablası Günsel’den başka kimsesi yok. Baba bir anne başka. Saç ve ben dışında görünüşleri aynı. Ama huylarının farklı olduğu daha ilk saniyelerde anlaşılıyor. Ahmet ve annesi Ayşe’nin ahşap evinde oturuyorlar. Aysel, ‘dikiş dikerek hayatını kazanmaya çalışıyor’. Günsel bir şirkette sekreter.‘Bütün ömrünü onun bunun elbiselerini dikmekle geçirdiği’ için kardeşini küçümsüyor. Aysel ise ‘gece yarılarına kadar sokaklarda dolaşmak, patronlarla gezmektense’ böyle mutlu. Üstelik yedi aydır mektuplaştığı delikanlı ile buluşacak. Ama hastalanınca yerine ablası gidiyor. Murat’ın mektup ismi söylenmiyor. Bir oto tamirhanesi ve en iyi arkadaşı Bitirim Ali’nin kullandığı taksisi var Murat ve annesi Emine teyze’nin evinde kalıyor. Mektup arkadaşı zannettiği Günsel’le buluştuğu araba sahnesinde The Shadows’dan ‘F.B.I.’ (1961) (Peter Gormley) melodisi vardı. Direksiyondaki Bitirim, onun konuşmasını ‘8 silindirli motorun iyi çalışıp çalışmadığını söyleyerek’ yönlendiriyor. Genç kadın, delikanlıdan çok hoşlandığı için durumu ona ve kardeşine açıklamaz.


Nikâh sırasında Murat ve Ali’nin candan arkadaşları Kuru, Ufaklık ve Tosun ile tanışırız. Yeni evliler Ayvalık Vapuru ile balayına giderken kız kardeş gerçeği öğrenir. Rıh-tım’da el sallıyorlar.Ali; “Hayatta en büyük arzum Murat abimi mesut görmekti… Köy-den geldiğim zaman kimsem yoktu. Üstelik hastaydım ümitsizdim. Elimden tuttu, bana yardım etti, iş verdi. Her şeyimi ona borçlu-yum.”Aysel; “Çok iyisin Ali. Seni de Murat abini de evvelden görmüşüm gibi bir his var içimde. ”Ali; “Mektuplardan olacak.” Aysel; “Hangi mektuplar?”Ali; “Bilmiyor musun yoksa Murat abimle ablanın mek-tuplaşarak evlendiklerini. Önceleri ben de senin gibi şaşırmıştım. Murat abimle alay ederdim ‘bu iş yürümez’ diye. Ama bugün hepsi hakikat oldu. İlk buluştukları Perşembe gününü hiç unutamam..”Murat ne kadar ‘. yuvayı yapan dişi kuş’tan, ‘ayağı yorga-na göre uzatmak’tan söz etse de Günsel’in gözü yükseklerde. Menekşe Sokak 23 nu-marada kirası 650 liraya bir ev tutarlar. Ev sahipleri ‘bir senelik peşin rica ediyorlarmış. Nedense kira yüksekse ‘rica edilir’ düşükse ‘istenir’. Günsel’in ısrarıyla gittikleri Gazino’-da Necmi de var. “Breakfast at Tiffany’s” filmi (1961) için yapılan ‘Something forCat’ (Henry Mancini) melodisiyle dans ederken kocasından çok ona bakıyordu Murat “Kim olduğumuzu unutmamalıyız. Bu hayat bize göre değil” diye yırtınıyor ama anlayan kim. “Şimdi hiçbir şeyimin eksik olmasını istemiyorum. Eski hayatımı yaşadıktan sonra evlenmenin manası kalır mı” deyip duruyor.


Dükkân ve taksi satılır. Murat’ın ‘hayatı boyunca hasretini çektiği’ çocuğu bile bile düşürür. Artık anne olamayacakmış.Genç kadını elde etmek isteyen Necmi, para getiren her işi yapıyor. Bunların ‘dürüst olup olmadığı’ da ‘anlayışa göre değişirmiş’. Sonradan esrar icareti yaptığını anlayacağız. Sadettin Erbil’in seslendirdiği Patron “Kadının karıştığı her işte bela vardır” demiş-ti. Necmi ilerde olabilecek sorunlara en baştan çözüm getiriyor. Günsel’i öldürüp kahramanımızın suçlanmasını sağlar.Filmin sonunda sevdiğine kavuşan Murat; “Kötü bir rüya gördük Aysel. Ama her şey bitti. Aşkımızı kimse çalamaz artık (Murat Çelenligil)

ÇADIR GÜLÜ

Senaryo ve Yönetmen: Necati Kemal Çakuş
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım: Şan Film /Baki Üsküdarlı


Oyuncular: Osman Tuğultay, Özcan Tekgül, Uğur Başaran, Hayri esen, Mualla Kavur, Renan Fosforoğlu, Leman Akçatepe, Selahattin İçsel, Sıtkı Akçatepe

CİNAYET GECESİ (1963)

Senaryo ve Yönetmen: Kenan Pars
Senaryo: Perihan Zorlu
Kamera: Orhan Kapkı
Yapım: Mask Film / Kenan Pars
Şarkıları Okuyan: Sevim Şengül ,


Oyuncular: Turgut Özatay, Semra Sar, Alev Koral, Mine Soley, Erol Tezeren, Kenan Pars, Hayri Esen, Nubar Terziyan, Mürüvvet Seyfioğlu


Konu: Babasının katili olan bir gence aşık olan kızın dramatik öyküsü

CİLALI İBO PERİLİ KÖŞKTE (1963)

Yönetmen Nuri Ö. Ergün
Senaryo Osman F. Seden
Görüntü Yönetmeni Kriton İliadis

Müzik Metin Bükey
Yapım Seden Film / Osman F. Seden


Kurgu: Akli Berkan, Mehmet Bozkuş, Sanat Yönetmeni: Saim Bilge, Reji Asistanı: Orhan Aykanat, Kamera Asistanı: Yavuz Gönenç, Laboratuvar: Mahmut Babacan, Mihal Skarpetis, Işıklar: Necati İltaç, Fikret Güryalçın, İlhan Aslım, Sesleri Alan: Lâmi Kâmil, Senkron, Montaj: Ali Berkan, Mehmet Bozkuş, Prodüksiyon Amiri: Yüksel Tanık, Prodüksiyon Asistanı: Adnan İrkut, Set Asistanı: Cemil Paskap, Set ekibi: İsmail Kırımlı, Ali kan, İsmail Kızıldağ, Hasan Başoğlu,


Oyuncular: Feridun Karakaya (Cilalı İbo), Emel Yıldız, Atıf Kaptan, Renan Fosforoğlu, Rauf Alazan, Ersun Kazançel, Senih Orkun, Asım Nipton, Arif Keskiner, Yüksel Tanık, Fikri Çözed, Saim Bilge, Halit Vurgun, Orhan Aykanat, Osman Türkoüğlu, Hakkı Haktan, Recep Alaçam, Hasan Başoğlu, Şarkılar: Necati Başara, Sevim Tanürek


Konu: Perili köşkte yuvalanan esrar kaçakçılarını ortaya çıkaran İbo'nun öyküsü

CİLALI İBO KIZLAR PANSİYONUNDA (1963)

Yönetmen: Osman Nuri Ergün
Senaryo: Sezai Solelli
Kamera: Çetin Gürtop
Yapım:  Ni-Va Film  / Nişan Hançer


Oyuncular: Feridun Karakaya, Serpil Gül, Sevil Candan, Aliye Rona, Renan Fosforoğlu, Neşe Yulaç


Konu: Sevgilisine kavuşabilmek için çeşitli kimleliklere ve kılıklara giren İbo’nun komedisi.

CİCİ CAN (1963)

Yönetmen: Ertem Göreç
Senaryo: Safa Önal (Bedri Koraman'ın aynı adlı çizgi romanından)
Kamera: Çetin Gürtop
Yapım: Göksel Film /Göksel Arsoy
Yönetmen Asistanı: Çetin İnanç,


Oyuncular: Göksel Arsoy (cici can), Huri Zuhal (Huriye), Öztürk Serengil (Azrail), Ah-met Tarık Tekçe (Sultan Ahmet), Senih Orkan, Suna Pekuysal (Semiha), Ali Şen (Hacı Muratoğlu), Suzan Avcı (Keklik), Sami Hazinses (Atar Reis), Hüseyin Baradan (Bay Kral), Altan Erbulak (Meyhaneci), Faik Coşkun (Meyhaneci), Tuncer Necmioğlu, Sadettin Erbil (Gırgır), Zeki Tüney (kilometre), Gülten Ceylan, Enver Dönmez (Ahmet), Faruk PĞanter (Eşkıya), Hüseyin Salıcı, Hakkı Haktan (Mahkum), Osman Türoğlu (Çöpçü), Necdet Çağlar (Koğuş ağası), Nuri Genç (Durmuş), Özdemir Akın (Sultan’ın adamı), Mustafa Dağhan (Cellat), Eşkiyalar: Ersun Kazançel, Süheyl Eğriboz, Mehmet Ali Akpınar, Haydar Karaer, Muzaffer Yenen, Zeki Alpan, Ahmet Turgutlu, Niyazi Vanlı, Zuhal Tan (Cariye)


KONU : “Cennete gidip de Huriye adlı bir meleğe aşık olduktan sonra yeryüzüne dönen Cici Can filmi, ne tam melodram ne de tam bir aşk öyküsüydü. Öykünün Amerikan mizahına özgü Al Capp tarzı fantezi, çeşitleme ve esprilerinde pek yerel tatlar bulunamıyordu. Filmi Cici Can değil Arsoy seyrettirdi". Diyor Levent Cantek

CASUS KARDEŞLER (1963)

Senaryo ve Yönetmen: Talat Gözbak (Azmi Kütüval’in eserinden)
Kamera: Ali Yaver
Yapım: Gözbak Film / Talat Gözbak


Oyuncular: Talat Gözbak, Nurhan Nur, Orhan Matçora, Nevin Han, Muazzez Arça, Ali Seyhan


Konu: İkinci Dünya savaşı yıllarında Türkiye ve Almanya’da gecen bir casusluk öyküsü

CAN PAZARI (1963)

Yönetmen: Sırrı Gültekin
Senaryo: Sadık Şendil
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım: Cihan Film / Suzan Yakar


Oyuncular: Muhterem Nur, Gürel Ünlüsoy, Hayri Esen, Suzan Avcı, Oya Eren, Hüseyin Baradan, Oktay Menteş,


Konu: Kız kardeşine tecavüz edilen bir gencin intikamı.

BÜYÜK YEMİN (1963)

Yönetmen: Süreyya Duru
Senaryo: Bülent Oran (Berç Güler’in bir eserinden)
Müzik: İsmet Nedim
Kamera: Ali Yaver
Yapım: Duru Film /  Süreyya Duru


Oyuncular: Leyla Sayar, Nuray Uslu, SamimMeriç, Turgut Özatay, Aliye Rona, Suphi Tekniker, Mualla Sürer, Haluk Kurdoğlu

Konu: Bir randevuevinde tanıdıkları kadına aşık olan iki kardeşle, aşk uğruna yataklara düşen yeğenlerinin öyküsü.

BÜTÜN SUÇUMUZ SEVMEK (1963)

Yönetmen: Ülkü Erakalın
Senaryo: Feyzi Tuna, 
Vural Sözer “*”
Foto Direktörü: Memduh Yükman
Yapım: Kadri Yurdatap
Erman Film Stüdyosunda hazırlanmıştır


Reji Asistanı: Temel Gürsu, Kamera Asistanı: Erdoğan Avcı, Işıklar Kenan Eryılmaz, Dekor: Sohban Koloğlu, Prodüksiyon Amiri: Aziz Sarıkaya, Set Amiri: Adil Kıbıcı, Prodüksiyon Asistanı: Güngör Sinanoğlu, Seslendiren:Yorgo İliadis, Dublaj: Hayri Esen, Montaj Senkron: Turgut İnangiray, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Laboratuvar Şefi: Hilmi Başcan, Laboratuvar: Hayati Akbulut, Yılmaz Erman, Erdoğan Dolapçı,


Oyuncular: Türkan Şoray, Tanju Gürsu, Çolpan İlhan, Serpil Gül, Semih Sezerli  Nubar Terziyan, Handan Adalı, Mualla Sürer, Afif Yesari, Zuhal Tan, Fuat İmer, Yaşar Şener,


Konu: Fabrikasında çalıştığı amcasının kızı ile, bir işçi kızı arasında bocalayan bir gencin öyküsü.

______________________________________

“*” Amerikalı yönetmen George Stewens’ın 1951 yılında çektiği “A Place in the Sun” ismli filminde uyarlama. Başlıca rolleri; Montgomery Clift, Elizabeth Taylor, Shelley Winters, ve Anne Revere paylaşmışlardır. (www.imdb.com)

BULUNMAZ UŞAK (1963)

Yönetmen: Türker İnanoğlu
Senaryo: Safa Önal
Kamera: Yılmaz Gürbüz
Müzik: Fecri Ebcioğlu
Yapım: Erler Film / Türker İnanoğlu


Yönetmen Yardımcısı: Metin Miroğlu, Kamera Asistanı : Hasan Uçar, Işık Şefi; Atacan Boran, Sanat Yönetmeni: İsmail Konca, Dublaj Yönetmeni: Sacide Keskin, Sesleri Alan : Tuncer Aydınoğlu, Montaj : Metin Miroğlu, Prodüksiyon Amiri: Sadri Karan, Prodüksiyon Ekibi: Mehmet Güler, Erhan Darıkasap, Yorgo İstavridis


Oyuncular : Göksel Arsoy, Fatma Girik, Ay-sel Tanju, Vahi Öz, Hüseyin Baradan, Nec-det Tosun, Suphi Kaner, Muazzez Arçay, Nevzat Okçugil, Özcan Bilge


KONU: Göksel (Göksel Arsoy) zengin işadamı Kadri Bey’in (Vahi Öz) köşkünde uşaktır. Her işle o ilgilenir. Kadri Bey ailesi ile üç ay için Avrupa’ya gittiğinde evin tüm sorumluluğunu Göksel’e bırakır. Bu onun için bulunmaz bir fırsattır. Aşçı ve şoför dışındaki hizmetkarları izine gönderir. Kendini zengin birtüccar gibi tanıtacaktır. İşe bir hizmetçi bulmakla başlar. Zengin bir ailenin kızı olan Fatma (Fatma Girik) ailesince evlenmeye zorlanınca, köşke aranan hizmetçi ilanı imdadına yetişir. Evden kaçıp köşkte işe başlar. Kendini yoksul ve kimsesiz olarak tanıtır. Göksel ise zengin bir kızla evlenip rahata kavuşmak istemektedir. Gittiği barda tanıştığı Aysel (Aysel Tanju) nişanlı olmasına rağmen yine de Göksel’le flörte başlar. Fatma da Göksel’e aşık olmuştur. Göksel de ilgisiz değildir ama, aklına zengin bir kızı takmıştır bir kere. Bu arada Kadri Bey köşke erken dönüş telgrafı çeker. Fatma köşkün eski sahibi sanarak telgrafı yırtar. Ve köşke sık sık gidip gelmeye başlayan Aysel’le Göksel’i rahat bırakmaz. Kadri Bey aniden dönünce tüm yalanlar ortaya çıkar. Aysel Göksel’i terkeder. Fatma ise onu sevdiğini söyler. Göksel’in aklı fikri zengin ve rahat bir yaşam sürmekte olsa da, yine de Fatma’yı sevdiğini anlar. Bir süre sonra zengin olduğunu da tabii. Artık iki sevgilinin evlenmeleri ve yepyeni bir yaşama başlamaları için hiçbir engel kalmamıştır.