Powered By Blogger

18 Ekim 2015 Pazar

ATÇALI KEL MEHMET (1964)

Yönetmen Asaf Tengiz
Senaryo: İlhan Engin “Murat Sertoğlu’nun bir romanından”
Görüntü Yönetmeni: Fethi Mürenler
Müzik: Şadi Yaver Ataman Korosu
Yapım: Aktunç Film / Şevket Aktunç


Oyuncular: Fikret Hakan (Atçalı Kel Mehmet), Tijen Par (Emine), Hayati Hamzaoğlu (Çopur), Erol Taş, Ahmet Tarık Tekçe (Kahya), Atıf Kaptan (Hacı Hüseyin), Hüseyin Baradan, Mahmure Handan, M. Ali Akpınar (Kara Efe), Ali Şen, Reha Yurdakul, Osman Türkoğlu (Osman), Hüseyin Güler, Mahmure Handan, Hasan Ceylan (Uzun Efe), Faik Coşkun (Muhtar), Yavuz Karakaş (Ali)


Konu: Atçalı Kel Mehmet’in devlete karşı isyanı.

AŞKLARIN EN GÜZELİ (1964)

Yönetmen: Natuk Baytan
Senaryo: Ali Uğur
Görüntü Yönetmeni: Ali Uğur
Müzik Kasım İnaltekin
Yapım: Eren Film /  Ali Uğur


Oyuncular: Sevda Ferdağ, Cenk Er, Talat Gözbak, Hayri Caner, Fuat İmer, Mine Soley, Salih Karadeniz, Alaeddin Altınok, Tahiye Salem


Konu: Zengin bir armatör kızıyla bir balıkçının aşk öyküsü.

AŞKA SUSUYANLAR (1964)

Yönetmen: Feyzi Tuna/Cevat Şahiner
Senaryo: Erdoğan Tokatlı Feyzi Tuna
Görüntü  Yönetmeni: Ali Uğur Orhan Kapkı
Yapım: Kral Film / Kemal Dirim


Kamera Asistanı: Paşa Gündoğdu, Kaya Ererez, Ses Kayıt: Marko Buduris


Oyuncular: Ekrem Bora (Ekrem), Semra Sar (Suna), Özkan Yılmaz (Ahmet), Kenan Pars (Sedat), Nur İnsel (Tülin), Filiz Dirim (Meliha), Bahri Beyat (Suna’nın dostu), Renan Fosforoğlu (Hikmet Bey), Muazzez Arçay (Hikmet Beyin Karısı)


Konu: İki genç adam bir otel odasında tanışırlar. Bunlardan biri zengin (herhalde bu krem Bora’dır) diğeri ise mozayik işçisidir (bu genç de Özkan Yılmaz’dır sanırım). Bu iki delikanlı aşık oldukları genç kız için kavgaya tutuşmuşlardır. Genç ve güzel kız Semra Sar bu savaşta kimi seçmiştir?

17 Ekim 2015 Cumartesi

AŞK VE KİN / ÖLDÜKTEN SONRA BİLE/NEFRET (19654)

Senaryo ve Yönetmen: Turgut Demirağ
Görüntü Yönetmeni: Gani Turanlı
Yapım: And Film / Turgut Demirağ


Oyuncular: Belgin Doruk (Cahide Yalın), Leyla Sayar (Nevin Yalın), Cüneyt Arkın (Drç Kadri Ersoy), Turgut Özatay (Zihni, Yalın), Cenk Er (Şoför), Senih Orkan (Feridun Yalın), T. Fiktretb Uçak (Başsavcı Hikmet), İlhan Hemşeri (Dr. Kemal Emin) Feridun Çölgeçen, Ahmet Turgutlu (Vahi Yamaner), Afif Yesari, Tülin Özek


Konu: Evlendiği gece bir otomobil kazasında, belden aşağı kötürüm olan bir adamın, karısına hazırladığı korkunç akıbet. Nefret, korku, heyecan ve aşk birbirine ustaca iş-lenmiş Bu film Fadous Player Corp. Tarafından 90 bin dolar karşılığında Amerika ve Kanada`ya satılan ilk Türk Filmi özelliğini taşıyor.


Ödül:


 2.Antalya Altın Portakal Ulusal Uzun Metreli Film Yarışması (24 Mayıs – 4 Haziran 1965)


► “En İyi Film”
► Gani Turanlı “En Başarılı Kameraman”


Jüri Üyeleri: Nejat Duru, Nurhan Nur, Sabahattin Ataker, Davut Ergün, Mehmet Dinler, Dr. Ak, Bn. Tolunay, Bn. Turgay, Dr. Burhanettin Onat.

ASLAN MARKA NİHAT “Aşk Otobüsü” (1964)

Yönetmen: Mehmet Dinler
Senaryo: Mehmet Dinler,  Hulki Saner “*”
Görüntü Yönetmeni: Kosta Psaros, Kriton İlyadis
Yapım: Saner Film/Hulki Saner


Oyuncular: İzzet Günay, Hülya Koçyiğit, Hulusi Kentmen, Senih Orkan, Feridun Çölgeçen

Konu; Evden  kaçan bir kızla,  gazetecinin macerası
___________________________


“*”İtalyan asıllı Amerikalı yönetmen Frank Capra’nın (1897-1991) 1934 yılında çektiği ve başlıca rollerini Clark Gable (Peter Warne), Claudette Colbert (Ellie Andrews), Walter Connolly (Alexander Andrews’in oynadığı “It Happened One Night” isimli filminden uyarlama

ASFALT RIZA (1964)

Yönetmen: Ümit Utku
Senaryo: Bülent Oran
Operatör: Ali Yaver
Yapım: Kervan Film/ Kemal Utku


Reji Asistanı: Hayri Gülnar, Ses Mühendisi: Marko Buduris, Müzik Direktörü: Rauf Tözüm, Jenerik: Nuri Sesigüzel, Montaj: Diamendi Filmaridis, Negatif Montaj: Oral Öztürk, Laboratuvar: Cemil Orhon, Işıklar: Fehmi Eryılmaz, Prodüksiyon Amiri: Nuri Tuğ, (Yıldız Film Stüdyosunda hazırlanmıştır).


Oyuncular: İzzet Günay (Asfalt Rıza/Cumhur), Filiz Akın (Gül Paracan), Vahi Öz (Kâmil Paracan), Necdet Tosun (Laklak Necmi/Leman), Jale Öz (Gül’ün annesi), Ali Şen (Kibarcık Ali), Hüseyin Baradan (Piştol Kâzım), Mehmet Ali Akpınar (Alkopon Osman), Muharrem Gürses (Hafız Efendi), Gülen Kıpçak, Salih Özmutlu, İnci Duran, Lütfü Kopan, Hakkı Bilgen, Selma Durmuş, Ayhan Çağlayık, Danslar: Fatoş Serpil,


KONU Sonradan görme zengin bir ailenin kızı olan Gül (Filiz Akın) her erkeğin gönlünü çelecek kadar güzel bir kızdır. Bir gün Boğaz'da tek başına gezinirken peşine birkaç genç katılarak onu sarkıntılık eder. Gül(ü içine düştüğü güç durumdan, kendisini kaldırım mühendisi olarak tanıtan bıçkın bir külhanbey olan Asvalt Rıza (izzet Günay) kurtarır. Gül, ancak romanlarda rastladığı bu ilginç tiple sırf laf olsun diye arkadaşlık kurar. Kumar. içki ve kavgadan başka becerileri olmayan Asvalt Rıza daha ilk görüşte zengin kızına aşık olur ama aralarındaki sınıf farkını bildiğinden bunu söylemeye pek cesaret bulamaz. Gül da bu mahalle kabadayısına karşı kayıtsız değildir. Ama babası onun varlıklı biriyle evlenmesinden yanadır ve bunun için de evine gelen zengin damat adaylarına hoşgörüyle bakar ve hatta onların kızına çiçek yerine altın, pırlanta gibi değerli armağanlar getirmesinin daha doğru olacağı öğüdünde bulunur. Asvalt Rıza kabasaba külhanbey tipiyle Gül'ün sevgisini kazanamayacağın bildiğinden tipini-kimliğini değiştirmeye karar verir. Ama önce bu yen kimliğine kavuşabilmesi için yüklü bir para bulması gerekir. Can dostları Laklak Nemci (Necdet Tosun), Kibarcık Ali (Ali Şen) ve diğerleriyle kısa yoldan para kazanmanın peşine düşerler. kemanı ufak bir ücret karşılığında bir antikacıya bırakırlar, sonra da bir oyun çevirerek o kemanı aynı antikacıya, çok yüksek bir fiyatla satmayı becerirler. Yine ekip halinde bir hoca efendiye içi boş bir define sandığını oldukça yüksek bir fiyatla pazarlarlar!


Asfalt Rıza ve arkadaşları bir dizi dolandırıcılıktan sonra amaçladıkları paraya kavuşurlar. Artık Asfalt Rıza gitmiş, onun yerine yakışıklı bir delikanlı gelmiştir. Ama bundan Gül'ün haberi olmaz. Daha önceleri Gül'ün baba tarafından işsiz-güçsüz serseri olarak tanımlanan Asvflt Rıza, bu yeni kimli ile onun da güvenini ve sevgisini kazanmakta gecikmez. Asfalt Rıza'n son hamlesi ise Gül'ü kazanmak olur. Ve bunda da başarı kazanır.
(Burçak Evren, "Filiz Akın", Dünya KİV Yayınları, 2010)

ANNE ÇOK GÖRDÜ FELEK (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Nuri Akıncı
Görüntü Yönetmeni: Cezmi Ar
Yapım: Televizyon Film / Nuri Akıncı


Oyuncular: Muhterem Nur, Ferhan Tanseli, Uğur Kıvılcım, Nusret Ataer, Hüseyin baradan


Konu: Kızının mutluğu uğruna fedakarlıktan kaçınmayan annenin trajik öyküsü.
Azize Ar’ın bir hikayesinden yararlanılarak senaryosu Nuri Akıncı tarafından yazılan filmde, bir çadır tiyatrosu sahibi olan karı-koca ekonomik durumları bozulunca tiyatroyu kızlarına bırakırlar. Tiyatroyu ele geçirmeye çalışan bir serseri ise kendisi ile evlenmesi için gençkıza baskı yapar, genç kız bir başkasını sevmektedir. Sevdiği genç serseri tarafından öldürülür…. Orhan Ünser, “Kelimelerden Görüntüye”

ANLATAMAM UTANIRIM (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Yücel Hekimoğlu
Görüntü Yönetmeni: Yılmaz Gürbüz
Yapım: Merkez Film


Oyuncular: Pervin Par, Adnan Şenses, Kayahan Arıkan, Aysel Tanju, Levent Haskan, Mualla Sürer, Hüseyin Baradan.

ANKARA'YA ÜÇ BİLET (1964)

Yönetmen: Aydın Arakon
Senaryo: Enis Rıza Olcayto“*”
Görüntü Yönetmeni: Manasi Filmeridis
Yapım: And Film / Turgut Demirağ


Oyuncular: Leyla Sayar, Muzaffer Tema, Tanju Gürsu, Tülin Elgin, Önder Somer, Atlan Günbay, Kadri Ögelman, Sami Hazinses, M. Ali Akpınar, Danslar: Tahiye Salem


Konu: Eroin kaçakçılarıyla bir sivil polisin öyküsü.

____________________________________

“*” Clarence Budington Kelland”ın hikayesinden, “Robert Riskin”in senaryolaştırdığı ve “Fran Capra”nın (1897-1991) yönettiği (1936) ve baş rollerini Gary Cooper, Jean Arthur, George Bancroft’un oynadığı “Mr. Deeds Goes to Town” filminden uyarlanmıştır.

ANADOLU ÇOCUĞU (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Kamera: Necati İltaç
Müzik: Kenan Bükey
Yapım: Kemal Film / Osman F. Seden


Şarkılar: Sevim Şengül, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu; Senkron: Arif Özalp; Neg. Montaj: Ali S. Berkan, Dekor: Saim Nahit Bilge, Işıklar: İlhan Aslım, Reji Asistanı: Orhan Aykanat, Kamera Asistanı: Kenan Davutoğlu, Set Amiri: Hasan Nurdan, Prodüksiyon Temsilcisi: Adnan İrkut, Prodüksiyon Amiri: Yüksel Tanık, 

(Acar Film Stüdyosunda Seslendirilmiştir)

Oyuncular: İzzet Günay, Sadri Alışık, Neri-man Köksal, Serpil Gül, Ahmet Tarık Tekçe, Kadir Savun, Vahi Öz, Senih Orkan, Saadettin Erbil, Mürvet Sim, Sedat Demir, Orhan Aykanat, Ünal Gürel, Zeki Tüney, Haydar Karaer, Savaş Tuğ, Kerim Öztürk,


KONU: Üç kabadayı karısının iftirası yüzünden cinayetle suçlanıp hapse düşen arkadaşlarına yardımcı olmaya çalışıyorlardır. bu sırada istanbul''a gelen taşralı genç ile tanışırlar. bu genç de en az onlar kadar gözü pek biridir. kısa sürede dost olurlar ve taşralı genç de bir sır perdesi olan bu cinayet olayını araştırmaya başlar…

ANASININ KUZUSU (1964)

Yönetmen: Ülkü Erakalın
Senaryo: Suavi Sualp
Müzik: Yorgo İlyadis
Görüntü Yönetmeni: Memduh Yükman
Yapım: Melek Film / Şahan Haki


Oyuncular: Türkan Şoray (Türkan), İzzet Günay (Necati), Gürel Ünlüsoy (Adnan), Vahi Öz (Dayı), Bedia Muvahhit (Safinaz), Semih Sezerli (Orhan), Kaya Volkan, Zuhal Tan, Uğur Kıvılcım, Cevat Kurtuluş, Celal Ersöz, Mualla Sürer, Mahmure Handan (Dadı), Cevat Kurtuluş (Rafet), Uğur Kıvılcım, Asım Nipton (Eşref), Handan Adalı (Meral’in annesi), Jale Öz, Talia Saltı, Gülten Ceylan, Gülgün Erdem, Faik Coşkun


Konu: Anne etkisi altında büyüyen küçük bir memurun öyküsü.

ANA BİZİ EVERSENE (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Muharrem Gürses
Görüntü Yönetmeni: Cezmi Ar
Yapım: Televizyon Film / Nuri Akıncı


Oyuncular: Ahmet Mekin, Nilüfer Aydan, Barboros Erbesler, Gülgün Erdem, Nevzat Kığı, Feridun Çölgeçen


Konu: evlenmek isteyen bir ailedeki gençlerin aile içindeki komedisi.

ALTIN KELEPÇE (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Hicri Akbaşlı
Görüntü Yönetmeni: Rafet Şiriner
Yapım: Cihan Film / Suzan Yakar


Oyuncular: Muzaffer Tema, Muhterem Nur, Önder Somer, Hasan Ceylan, Mürvet Seyfioğlu, Gül Azme (Çocuk Oyuncu)


Konu: Kelepçe takarak gezen aşıkların öyküsü.

AHTAPOTUN KOLLARI (1964)

Yönetmen: Nevzat Pesen
Senaryo: Kevkep Öktem
Görüntü Yönetmeni: Kriton İlyadis
Yapım: Pesen Film / Nevzat Pesen


Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Ediz Hun, Çolpan İlhan, Sadri Alışık, Gülbin Eray, Abdurrahman Palay, Özdemir Han


KONU: Kefkep Öklem’in kendi öyküsünden yazdığı senaryoda; Anadolu'dan (İzmir) İstanbul'a artist olmak için gelen (evden kaçan) bir kızın büyük kentteki bir günlük öyküsünü anlatır. Uçakta aileye yazılıp düşürülen mektup, bu mektup üze-rine iz süren uçak personeli: Beyoğlu'nun (Yeşilçam'ın) arka sokakları. artist ajansları. eskimiş yıldız adayları, ve hayal dünyasının gerçek yönünü tanıdıktan sonra eve dönüş, mutlu son. “ Orhan Ünser, “Kelimelerden Görüntüye” syf, 169


ÖDÜL:


 1965’de düzenlenen İzmir Film Şenliği’nde;
► “En başarılı 3. Film”
► Kriton İlyadis “En İyi Kameraman”
► Çolpan İlhan “En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu” ödülü ile ödüllendirilmişlerdir

AĞAÇLAR AYAKTA ÖLÜR (1964)

Yönetmen: Memduh Ün
Senaryo: Safa Önal (*)
Görüntü Yönetmeni: Gani Turanlı
Müzik: Fecri Ebcioğlu
Yapım: And Film/Turgut Demirağ - Uğur Film/Memduh Ün,
(Acar Film Stüdyolarında hazırlanmıştır).


Oyuncular: Yıldız Kenter (Büyükanne), İzzet Günay (İzzet/Orhan), Hulusi Kentmen (Asım), Semra Sar (Semra/Ayşe), T. Fikret Uçak (Orhan), Recep Şen (Mümeyyiz Bey), Osman Türkoğlu (Osman Efendi), Orhan Çoban (Garson), Faik Coşkun, Danyal Topatan, Haydar Karaer, Mehmet Ali Akpı-nar, Selahattin İçsel


 .Antalya Altın Portakal Film Festivali’nde (1964)

► İzzet Günay “En İyi Erkek Oyuncu 

► Yıldız Kenter (En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu” ödülü ile ödüllendirilmiştir.

Konu: Yıldız Kenter) onlardan geriye tek hatıra kalan torunları Orhan'ın (Fikret Uçak) üzerine titremektedirler. Gel gör ki haşarı, yaramaz mı yaramaz Orhan'ın eli de biraz uzundur ve bir gün onu gizlice para aşırırken gören dedesi tarafından tokatlanınca gurur yapar evi terk eder. Bu sıralarda Orhan daha henüz 15-16 yaşlarındadır.


Torun Orhan'ın gitmesi ile büyükanne'nin de yaşama sevinci gider, hastalıklı ve içine kapanık bir insana dönüşür. Asım bey'in kahvehane arkadaşları vardır; birbirinden tonton üç emekli amca yaşlarını başlarını almış, gündüz kahve akşam da kafa çeken. Dördü bir araya geldiler mi fikirler üretmek gibi maharetleri vardır. Derler ki Asım bey'e; 


- Asımcığım... Torununun ağzından mektuplar yazarak avutsana karıcığını.
İşte Asım bey de torununun ağzından sürekli mektuplar yazar. Mektuplarında onu büyütür, Amerika'ya yollar, mimar yapar, hatta orada tanıştırdığı bir Türk kızı ile evlendirir falan. Bu mektuplar on beş yıl aralıksız devam eder. Ta ki; Orhan (cidden nasılsa Amerika'ya gitmiştir) ona geri geleceğini bildiren bir telgraf çekene kadar.


Büyük anne torununun geleceğini duyunca yer yerinden oynar tabi; Hallaç çağrılır yorganlar elden geçirilir, karyola cilalanır, oda havalandırılır, her şey Orhan için baştan aşağı yenilenir adeta. Neyse efendim. Büyük günün gelip çatmasına bir gün kala Asım bey gazetede ne haberi okusun? Orhan'ı getirecek olan uçak düşmüş meğer. Yolculardan kurtulan da yok.


Asım bey aklında torunu Orhan’ı düşünüp sokaklarda avare dolaşırken, intihar etmeküzere olan bir kızı (Semra Sar) son anda kurtarır. Bu kızcağız da annesini yeni kaybetmiştir. İki dertli insan birbirlerine açılırlar. Semra'ya gelini olma rolünü verir. Torundan evvel, gelini bulmuştur Asım bey, iş şimdi torunu bulmaya kalmıştır.

______________________________

 “İspanyol sinema adamı Alejandro Casona’nın (23.3.1903 – 17.9.1965) “Los Arboles mueren de pie” isimli senaryosundan uyarlama.